Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Jammer.

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Jammer.
    Geplaatst op: 21 november 2010 om 13:17
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Intussen wacht ik gewoon op de reactie van
Zustertjee. Als zij zoek- en/of vertaalprolemen heeft voor
wat betreft de sites die ik haar gaf dan wil ik haar wel
behulpzaam zijn.


wat sympathiek van je als je dat voor mij wilt doen dandoe
ik voor jou een dua bij allah S.W.T. hahaha
als je dat wilt dan.

en geen dingen gaan veranderen he hahhaa
nou ik w8 op je vertaling
met vriendelijke groeten en zorg zustertjee
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2010 om 00:10
Intussen wacht ik gewoon op de reactie van Zustertjee. Als zij zoek- en/of vertaalprolemen heeft voor wat betreft de sites die ik haar gaf dan wil ik haar wel behulpzaam zijn.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2010 om 00:07
Ofwel.............

Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2010 om 00:06
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Beste Alzukar,


Tot op heden heb ik geen enkele moslim, en ik heb velen ontmoet, mogen�leren kennen�die de moorden van M. (hij is verdachte, en derhalve nooit veroordeeld) kende(of wilde kennen?), laat staan veroordeeld.


Het is de schaduwzijde van de onaantastbare(kritiek op M.�wordt niet geaccepteerd, M. wordt in de islamitische wereld vergoddelijkt) die onbekend lijkt.


Hoe kun je je profeet veroordelen als moordenaar?


Hierin verkeert de moslim in een geweldige spagaat. Ik wil je er tevens op wijzen dat vele niet-moslims deze misdaden van M. niet kennen. Jammer, vele misdaden door moslims zin en worden geinspireerd door deze donkere geschiedenis.


groet,




Een moordenaar kan -per definitie- geen profeet zijn. Jezus was geen moordenaar.

Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2010 om 23:09

Beste Alzukar,

Tot op heden heb ik geen enkele moslim, en ik heb velen ontmoet, mogen leren kennen die de moorden van M. (hij is verdachte, en derhalve nooit veroordeeld) kende(of wilde kennen?), laat staan veroordeeld.

Het is de schaduwzijde van de onaantastbare(kritiek op M. wordt niet geaccepteerd, M. wordt in de islamitische wereld vergoddelijkt) die onbekend lijkt.

Hoe kun je je profeet veroordelen als moordenaar?

Hierin verkeert de moslim in een geweldige spagaat. Ik wil je er tevens op wijzen dat vele niet-moslims deze misdaden van M. niet kennen. Jammer, vele misdaden door moslims zin en worden geinspireerd door deze donkere geschiedenis.

groet,

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2010 om 23:30
Beste Zustertjee,

Laten we eerst ingaan op het feit dat in de Hadith te lezen staat dat jouw profeet mensen liet vermoorden die er een andere mening op nahielden dan de zijne. En dat in diezelfde Hadith staat dat dat jouw profeet eigenhandig mensen heeft vermoord. De links waar je e.e.a. kunt nalezen heb ik je hierboven gegeven. Graag wil ik van je vernemen hoe jij, als Moslim, omgaat met deze moorden. Wat ik van je wil horen is dat jij dergelijke praktijken, in onze tijd, volstrekt verwerpelijk vindt. Zo niet, dan zijn wij op dit forum uitgepraat met elkaar.

Groet, Alzukar




Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2010 om 16:00
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door zustertjee

beste alzukar ik neem aan dat jij ook geen moslim bent
en mag ik dan weten wat alzukar betekend
thx zustertjee


Dag Zustertjee,

Ik ben geen Moslim. Ik ben, kort na mijn geboorte, Katholiek gemaakt maar dat wilde ik, zo rond mijn elfde jaar, niet meer zijn. Zoals er, ongetwijfeld, ook Moslims zijn die liever niet meer bij de Islaam willen horen.

Als nickname op dit forum had ik oorspronkelijk "Al-Zoeker" gekozen omdat ik mijn hele leven lang overal zoek. Uiteindelijk is het Alzukar geworden na overleg met een goede vriendin van mij. Zij vond "Alzukar" meer passen bij een forum dat zijn bestaansgrond ontleent aan een arabische religie.

Wat betreft de "oorlogen in Palestina": probeer deze even te vergeten en concentreer jezelf vervolgens op de mensenrechten-situatie in de meeste moslimlanden.

Groet, Alzukar

   




ik kan niet alles vergeten en maar doorgaan met andere onderwerpen alsof dit niet belangerijk is en vergeet jij deze mensenrechten situaties is en ga terug naar de oorlog wat overigens ook met mensenrechten te maken heeft en ik neem aan dat je dus een geloof zoekt of tenminste je ermee bezighoudt

Aangepast door zustertjee
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2010 om 23:53
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

beste alzukar ik neem aan dat jij ook geen moslim bent
en mag ik dan weten wat alzukar betekend
thx zustertjee


Dag Zustertjee,

Ik ben geen Moslim. Ik ben, kort na mijn geboorte, Katholiek gemaakt maar dat wilde ik, zo rond mijn elfde jaar, niet meer zijn. Zoals er, ongetwijfeld, ook Moslims zijn die liever niet meer bij de Islaam willen horen.

Als nickname op dit forum had ik oorspronkelijk "Al-Zoeker" gekozen omdat ik mijn hele leven lang overal zoek. Uiteindelijk is het Alzukar geworden na overleg met een goede vriendin van mij. Zij vond "Alzukar" meer passen bij een forum dat zijn bestaansgrond ontleent aan een arabische religie.

Wat betreft de "oorlogen in Palestina": probeer deze even te vergeten en concentreer jezelf vervolgens op de mensenrechten-situatie in de meeste moslimlanden.

Groet, Alzukar

   

Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2010 om 17:46
beste alzukar ik neem aan dat jij ook geen moslim bent
en mag ik dan weten wat alzukar betekend
thx zustertjee
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2010 om 17:42
oke dan dankje van bukari en muslim weet ik al dat ze betrouwbaar zijn en kan ik miss een vertaald krijgen miss beetje te veel gevraagd als dat zo is maakt niet uit dan maar zelf vertalen ik begrijp het opzich wel maar dan kan ik het als er fouten in zitten het niet aanduiden met vriendelijke groeten zustertjee

Aangepast door zustertjee
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2010 om 13:19
Dag Zustertjee,

Hierbij alvast enige links waar je een en ander kunt nalezen. Als je ze niet betrouwbaar vindt hoor ik dat graag van je.

Sahih Bukhari: http://sahihalbukhari.com/sps/sbk

Abu Dawud: http://www.muslimaccess.com/sunnah/hadeeth/abudawud/index.ht m

Sahih Muslim: http://sahihmuslim.com/sps/smm

Groet, Alzukar



Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2010 om 13:59
en als iemand waar ik van hou en zeker in geloof iemand in de jihad heeft vermoord sta ik achter hem en hoe staan jullie achter de oorlogen in palestina he

met vriendelijke groeten,
de volgster van mohammed S.A.W

Aangepast door zustertjee
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2010 om 13:53
ten eerste ben ik geboren als moslim god zij dank
en mag ik die hadith even lezen dan want er zijn zoveel hadiths maar die zijn niet betrouwbaar dus wel eerst erachter komen waar je het over hebt en van wie het is en of deze is bekend als betrouwbaar en zijn jullie nederlanders of belgen ff een vraag tussendoor en is deze hadith dan in het arabish en de profeet (s.a.w) heeft ons bevolen om niemand maar dan ook niemand te vermoorden alleen in de jihad en je mag eigenlijk niet eens slaan
ps ik zal over een paar dagen reageren iets van maandag of dinsdag dus wees niet bang ik kom nog wel terug

Aangepast door zustertjee
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2010 om 23:46
Het zij je overigens vergeven. Alle religies kennen zo hun smerige beerput. Verdiep je vooral eens in de jouwe zou ik zo zeggen
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2010 om 23:37
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

nou sorry hoor dat ik bezig ben met mn leven en de profeet heeft mee gevochten met jihad
maar hij heeft helemaal niemand vermoord om de reden dat hun een andere mening hadden en ook niet om andere redenen niet eens geslagen,hij was degene die met stenen werd bekogeld omdat hij in allah geloofd en mohamed s.a.w heeft gezegd dat je niemand moet dwingen laten staan vermoorden jullie zoeken gewoon de verkeerde dingen op
groetjes

ps ik heb een drukke maand achter de rug an dat is de reden dat ik niet antwoorde want ik sta helemaal achter de profeet


Beste Zustertjee,

Als jij Moslim bent dan wordt je verondersteld te weten wat er staat opgetekend in de Hadith. En in die Hadith staat te lezen dat jouw profeet opdracht gaf tot het vermoorden van mensen die er een andere mening op nahielden dan de zijne. Evenzo staat in diezelfde H
adith te lezen dat jouw profeet eigenhandig mensen heeft vermoord.
Het kan natuurlijk zo zijn dat jij, toen jij Moslim werd, niet de "kleine lettertjes in de polis" hebt gelezen.

Groet, Alzukar

Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2010 om 23:12

Beste Zustertjee,

Nogmaals de vragen van Alzukar:

Ben je bekend met het feit dat Muhammad mensen met een andere mening dan de zijne liet vermoorden en dat hij zulke mensen ook wel eigenhandig vermoordde? Dat staat gewoon te lezen in de Hadith (de links daarheen zal ik je desgewenst geven). Hoe ga jij om met zulke zaken? Vind jij die moorden terecht of onterecht? En waarom?

groet,


 

Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2010 om 17:01
nou sorry hoor dat ik bezig ben met mn leven en de profeet heeft mee gevochten met jihad
maar hij heeft helemaal niemand vermoord om de reden dat hun een andere mening hadden en ook niet om andere redenen niet eens geslagen,hij was degene die met stenen werd bekogeld omdat hij in allah geloofd en mohamed s.a.w heeft gezegd dat je niemand moet dwingen laten staan vermoorden jullie zoeken gewoon de verkeerde dingen op
groetjes

ps ik heb een drukke maand achter de rug an dat is de reden dat ik niet antwoorde want ik sta helemaal achter de profeet

Aangepast door zustertjee
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2010 om 09:25

Wederom jammer dat er geen enkele reactie komt. Het lijkt me als gelovige een kernvraag te zijn hoe je staat t.o.v. je profeet.

Hoe verhou je je t.o.v. Mohammed, wetende dat hij verschillende moorden op zijn geweten heeft? Hoe ga je daarmee om? Kom je niet in conflict met jezelf?

Ben oprecht benieuwd hoe moslims hier mee om gaan.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2010 om 00:08
Beste Zustertjee,

Ben je bekend met het feit dat Muhammad mensen met een andere mening dan de zijne liet vermoorden en dat hij zulke mensen ook wel eigenhandig vermoordde? Dat staat gewoon te lezen in de Hadith (de links daarheen zal ik je desgewenst geven). Hoe ga jij om met zulke zaken? Vind jij die moorden terecht of onterecht? En waarom?

Groet, Alzukar


Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2010 om 19:55

Beste Zustertjee,

Abu Afak is een van de eerste critici van Mohammed. Hij werd in opdracht van Mohammed vermoord. Hij was niet de enige.

groetjes,

Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2010 om 14:55
mag ik dan vragen waar abu afak voor staat
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2010 om 14:54
oke kan

groetjes
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2010 om 14:59

In eerste instantie geplaatst door zustertjee

okee maar wat doe je dan op deze site alleen om zulke dingen te zeggen

Beste Zustertjee,

Ik vind dat ieder mens de morele plicht heeft misstanden naar buiten te brengen. Zolang de islamitische wereld nog zwijgt over de misstanden begaan door moslims zal ik dus moeten schrijven.

groetjes,

 

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2010 om 14:56
In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Door de jaren heen bemerk ik dat moslims in hun schulp kruipen als de islam ter sprake ter discussie staat. Hun godsdienst is onaantastbaar. Jammer. Ook hun godsdienst wordt vorm gegeven door de feilbare mens, met al haar tekortkomingen.

Ik ben uitgemaakt voor 'ongelovige' en 'islamhater'. Beide termen zijn inhoudelijk onjuist en wordt, en dat neem ik moslims alhier kwalijk, als argument gebruikt een discussie uit de weg te gaan.

Ik begrijp dat de islam nooit ter discussie heeft gestaan. Het was het eeuwige houvast, door god gegeven. Hoe kun je een goddelijk boek, de koran,  ter discussie stellen. Eeuwen geleden dachten christenen ook zo!

Beste Moslims, jullie wonen in het Westen. Jullie kiezen voor het Westen! Voordat jullie godsdienst hier 'aankwam' is eeuwenlang het christendom ter discussie gesteld, omdat ook dit geloof door mensenhanden vorm werd gegeven. Het is terecht dat 'mijn' geloof  ter discussie staat. Het is verfoeilijk, dat de katholieke kerk(ik WAS er lid van) met de billen bloot gaat. God werd misbruikt door dominees, bisschoppen, kardinalen en de paus. Het kost me geen enkele moeite dit deel van het katholicisme ter sprake te brengen. Het is, helaas, een deel van mijn oorsprong. Misdaden, zeker uit naam van god, DIENEN ter sprake te komen.

Hoe staat dat in jullie geloof? Hoe staat het met de 'knechtjes", die door imams misbruikt worden? Willen jullie ECHT weten hoe jullie misbruikt worden in naam van Allah? Willen jullie ECHT weten wat de rol van Mohammed was ten tijde van zijn veroveringen? Willen jullie ECHT weten hoe de veroveringstochten waren naar het Oosten, het Zuiden en het Westen? Willen jullie ECHT weten wat de gevolgen van jullie leider, de koran, de hadith, etc. is voor de komende generaties?

Ik hoop het.

P.s. ik ben behalve vermoord in opdracht van M., ex-katholiek(ik werd er misselijk van) GroenLinkser en dienstweigeraar.

groet,

 



Ik ben benieuwd of je iets te melden heb over de islaam, wat we nog niet gehoord hebben, los van het feit dat religie in zijn algemeenheid een sterk middel geweest is in alle tijden om te heersen over een onwetend volk. Ik snap trouwens heel goed waarom je van mening bent dat die boeken door mensenhanden vorm werd gegeven. Je ken de heilige koran waarschijnlijk niet. de noodzaak van een nieuwe boodschap ontstaat uit een door mensenhanden verdraaid selectie van een heilig boek( originele evangelie door de twaalf apostelen).



vrede Khabir

Beste Khabir, Ik weet niet wie je met 'we' bedoelen. Ik denk dat veel moslims, komende uit een schaamtecultuur, niet de moed hebben de islam in een juist historisch kader te plaatsen. Ik ben zeer weinig moslims en/ of moslima's tegen gekomen die expliciet de orthodoxe islam veroordelen en stellen dat de islam flexibele vormen kent.

De overgrote meerderheid is oorverdovend stil. Ik zal dus blijven schrijven over de misstanden van de islam.

De koran heb ik gelezen. (kado gekregen van een islamitische vriend en zijn vrouw) Het deed me hoegenaamd niets.

met vriendelijke groet,

 

 

Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2010 om 12:24
okee maar wat doe je dan op deze site alleen om zulke dingen te zeggen


Aangepast door zustertjee
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2010 om 23:12
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Door de jaren heen bemerk ik dat moslims in hun schulp kruipen als de islam ter sprake ter discussie staat. Hun godsdienst is onaantastbaar. Jammer. Ook hun godsdienst wordt vorm gegeven door de feilbare mens, met al haar tekortkomingen.

Ik ben uitgemaakt voor 'ongelovige' en 'islamhater'. Beide termen zijn inhoudelijk onjuist en wordt, en dat neem ik moslims alhier kwalijk, als argument gebruikt een discussie uit de weg te gaan.

Ik begrijp dat de islam nooit ter discussie heeft gestaan. Het was het eeuwige houvast, door god gegeven. Hoe kun je een goddelijk boek, de koran,  ter discussie stellen. Eeuwen geleden dachten christenen ook zo!

Beste Moslims, jullie wonen in het Westen. Jullie kiezen voor het Westen! Voordat jullie godsdienst hier 'aankwam' is eeuwenlang het christendom ter discussie gesteld, omdat ook dit geloof door mensenhanden vorm werd gegeven. Het is terecht dat 'mijn' geloof  ter discussie staat. Het is verfoeilijk, dat de katholieke kerk(ik WAS er lid van) met de billen bloot gaat. God werd misbruikt door dominees, bisschoppen, kardinalen en de paus. Het kost me geen enkele moeite dit deel van het katholicisme ter sprake te brengen. Het is, helaas, een deel van mijn oorsprong. Misdaden, zeker uit naam van god, DIENEN ter sprake te komen.

Hoe staat dat in jullie geloof? Hoe staat het met de 'knechtjes", die door imams misbruikt worden? Willen jullie ECHT weten hoe jullie misbruikt worden in naam van Allah? Willen jullie ECHT weten wat de rol van Mohammed was ten tijde van zijn veroveringen? Willen jullie ECHT weten hoe de veroveringstochten waren naar het Oosten, het Zuiden en het Westen? Willen jullie ECHT weten wat de gevolgen van jullie leider, de koran, de hadith, etc. is voor de komende generaties?

Ik hoop het.

P.s. ik ben behalve vermoord in opdracht van M., ex-katholiek(ik werd er misselijk van) GroenLinkser en dienstweigeraar.

groet,

 



Ik ben benieuwd of je iets te melden heb over de islaam, wat we nog niet gehoord hebben, los van het feit dat religie in zijn algemeenheid een sterk middel geweest is in alle tijden om te heersen over een onwetend volk. Ik snap trouwens heel goed waarom je van mening bent dat die boeken door mensenhanden vorm werd gegeven. Je ken de heilige koran waarschijnlijk niet. de noodzaak van een nieuwe boodschap ontstaat uit een door mensenhanden verdraaid selectie van een heilig boek( originele evangelie door de twaalf apostelen).



vrede Khabir


Aangepast door Khabir
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2010 om 21:04

Beste Zustertjee,

Ik moet je teleurstellen. M.i.  is de islam ten principale ondeugdelijk, onredelijk en onmenselijk.

groetjes,

 

Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2010 om 14:01
maar je denkt er dus wel aan om moslim te worden of niet
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2010 om 12:07

In eerste instantie geplaatst door zustertjee

miss beetje rare vraag maar ben ji nu moslim of katholiek

x

Beste Zustertjee,

In reactie op je PM; ik ben noch moslim, noch katholiek.

groet,

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2010 om 10:55
Beste Abu Afak,

Als je eerlijk wil blijven moet je jezelf, behalve uit studie-overwegingen, niet inlaten met de religie.

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.