Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mohammad in de Bijbel

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mohammad in de Bijbel
    Geplaatst op: 25 februari 2006 om 11:40

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Duidelijk is dus dat de geschreven Koran is samengesteld door Uthman!
De gehele Islam stoelt dus op de voormalige inzichten en motivatie van Uthman.
En hier zijn we dus nog bijlange na niet bij Mohamed.


Trek je conclusie maar niet te snel.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 11:43
In eerste instantie geplaatst door vradig

Jezus is een boodschapper en profeet
�n een teken voor alle volken, �n geboren uit de maagd door Maria en de Geest, �n een voorbeeld, �n een getuige, �n in Gods nabijheid, �n dienaar van God, �n geeerd in deze wereld �n geeerd in de volgende, �n de Messias en dat allemaal volgens de koran

Ja een groot profeet dus !

DUS Jezus is niet slechts een boodschapper.
En wat is zijn BOODSCHAP?

Geloof in 1 god, en dat is Allah en ik ben zijn boodschapper !

niet elke boodschapper is een profeet: kijk maar naar hoofdstuk 12 Joesoef; 1 voorbeeld:
12:50 En de koning zeide: "Brengt hem tot mij." Maar toen de boodschapper tot hem (Jozef) kwam, zeide hij: "Ga terug naar uw heer en vraag hem hoe het met de vrouwen is gesteld die zich in de handen sneden, voorzeker mijn Heer kent haar sluwe plan goed."

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 12:22
In eerste instantie geplaatst door vradig

Jezus is een boodschapper en profeet
�n een teken voor alle volken, �n geboren uit de maagd door Maria en de Geest, �n een voorbeeld, �n een getuige, �n in Gods nabijheid, �n dienaar van God, �n geeerd in deze wereld �n geeerd in de volgende, �n de Messias en dat allemaal volgens de koran

DUS Jezus is niet slechts een boodschapper.
En wat is zijn BOODSCHAP?

niet elke boodschapper is een profeet: kijk maar naar hoofdstuk 12 Joesoef; 1 voorbeeld:
12:50 En de koning zeide: "Brengt hem tot mij." Maar toen de boodschapper tot hem (Jozef) kwam, zeide hij: "Ga terug naar uw heer en vraag hem hoe het met de vrouwen is gesteld die zich in de handen sneden, voorzeker mijn Heer kent haar sluwe plan goed."

 

ahaahsorry maar je hebt anders begrepen.

De boodschap in dit vers ,,Maar toen de boodschapper tot hem (Jozef) kwam,''word er mee bedoeld een persoon die naar Jozef vzmh ging om te zeggen wat de koning tegen hem heeft gezegd.

Z'n boodschapper had je in alle tijden.

Er is dus een verschil tussen een gewone boodschapper die gekozen is door een mens en een boodschapper die gekozen is door God.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 12:25

Jezus is wel een boodschapper/profeet en zijn boodschap was de mensen uitnodigen tot God.

Aan hem werd de Evangelie geopenbaard dus is hij een boodschapper.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 13:27
In eerste instantie geplaatst door mujaheed_ila

salam,


kom op man pospentacost,


er zijn ontelbare sektes binnen de christendom(zo ook in de islam), maar de een beweert dat isa vzmh gekruisigd is, de ander beweert dat ie overleden is door een natuurlijke dood en de ander beweert weer wat anders, zoveel sektes die elkaar tegenspreken,was het de bedoeling van isa vzmh om de mensen zo achter te laten met zoveel tegenstellingen en niemand weet wat echt de waarheid is.Daarom is het toch logisch dat er nog een boodschapper komt en kijk hoe mooi het vermeld staat in de koran. en het is al zo vaak bewezen dat de koran iets goddelijks is, dus is er geen twijfel aan.


ik ga bidden in de moskee..


salam



Nou, daar in Irak vliegen de moslimbroeders mekaar anders ook aardig naar de strot over de enige en echte waarheid. Ben benieuwd wie daar overleeft. Die zal dan wel weer zorgen dat er geen tegenstellingen meer zijn. Op papier. Wie blijft, die schrijft (de kranten vol met zijn eigen waarheid).
Ik bid niet meer in tempels. Ik bid liever ergens waar geen dak op zit en ook graag met ��n been buiten.




Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 02:42
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Jezus is wel een boodschapper/profeet en zijn boodschap was de mensen uitnodigen tot God.

Aan hem werd de Evangelie geopenbaard dus is hij een boodschapper.

wat is zijn boodschap, met andere woorden wat is het Evangelie dan ?


De Encyclop�dia Britannica zegt:
"It is often emphasized that Muhammad brought to his people "an Arabic Qur'an"; i.e., a book or set of recitations in the Arabs' own language comparable to those of Judaism and Christianity. Also the vocabulary of the Qur'an is overwhelmingly of Arabic origin, but there are, nevertheless, borrowed words, mostly from Hebrew and Syriac, bearing witness to Muhammad's debt to Judaism and Christianity. These loan words are primarily technical terms such as injil, "gospel" (Greek evangelion); taurat, "the law, or Torah" of Judaism; Iblis, "the Devil" (Greek diabolos); or translations or adaptations of theological terms such as amana, "to believe" (Hebrew or Aramaic); salat, "prayer" (probably Syriac). Such explanations are usually regarded with suspicion by Muslims, since orthodox doctrine holds that the language of the Qur'an is the purest Arabic."

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 14:25
In de koran wordt hier en daar het Evangelie (Injil) genoemd. Een grieks
woord dat Goed Nieuws betekent.
Wat is nu volgens de hier redetwistende Moslims de inhoud van dit
Evangelie?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 16:40

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In de koran wordt hier en daar het Evangelie (Injil) genoemd. Een grieks
woord dat Goed Nieuws betekent.
Wat is nu volgens de hier redetwistende Moslims de inhoud van dit
Evangelie?

 

 

De evangelie van vandaag is niet 100% betrouwbaar.

De ware Evangelie is bij Allah swt.

Je zult een mix van leugens en waarheid treffen in de bijbel.

Ik raad je aan om de lecture van Ahmed Deedat te gaan lezen:

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/isdebijbelgodsw oord/kaft.html

En

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/mohamed_in_de_b ijbel/1.html

Erg interessant!

 

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 17:32
Dat vroeg ik niet, Islam01, ik ben op de hoogte van de betrouwbaarheid
van het evangelie. Maar de vraag is wat is nu de inhoud van het
Evangelie; wat is dat goede nieuws?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 17:48

Het Evangelie/het goede nieuws is en blijft altijd hetzelfde, over 1000 duizend en 1000 jaar geleden

Dat is:

WIJ ZIJN VOOR ALTIJD GESCHEIDEN VAN GOD WANT WE ZIJN MISLEID DOOR DE DUIVEL EN UIT HET PARADIJS GESCHOPT. SINDSDIEN ZONDIGEN WIJ EN DE STRAF VOOR ZONDE IS DOOD WANT GOD IS HEILIG EN RECHTVAARDIG. WIJ ZIJN TEN DODE OPGESCHREVEN!

DE MENS KAN NIET NAAR DE HEMEL UIT ZICHZELF KOMEN. GOD VOORZIET ZELF IN EEN REDDER. DIE REDDER IS JEZUS. LUISTER EN VOLG HEM EN JE ZULT LEVEN WANT HIJ HEEFT JOUW STRAF GEDRAGEN ZODAT JE VOOR ALTIJD MET GOD KAN LEVEN

Een spraakverwarring is misschien het woord MESSIAS, dit is een van oorsprong Hebreeuws woord en duidt op die redder/verlosser.

DUS DOOR ADAM > DOOD
EN   DOOR JEZUS > LEVEN

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 18:06
Ik wist wel dat je het wist Vradig; duidelijker kan het bijna niet gesteld
worden. Maar ik had graag een antwoord van de Moslimbroeders gelezen
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 06:39

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Ik wist wel dat je het wist Vradig; duidelijker kan het bijna niet gesteld
worden. Maar ik had graag een antwoord van de Moslimbroeders gelezen

 

 

Hij gaf je christelijke antwoord.

Had je echt verwacht dat wij moslims z'n antwoord op jouw vraag zouden geven???

De Evangelie betekent Goed Nieuws(De Profeet Mohammed verkondigen in de bijbel is zeker een goed Nieuws)maar ik verwerp sommige delen van de bijbelse collectie.

Ik geloof in de evangelie van Jezus en niet in de evangelie van Marcus etc.

Wat betreft over Jezus vzmh,hij is geen God noch een zoon van God noch maakt hij deeluit van de drie-eenheid(herhaling).Hij is slechts een Profeet en boodschapper.

 

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 10:14

Het is het Evangelie NAAR Marcus, Johannes etc. Dus mensen die meeliepen met Jezus, hem hoorden spreken etc.

Deze mensen benadrukken elke keer dat Jezus degene is die massa's profetie�n vervulde. De meeste joden hadden alleen een andere redder, messias in gedachten, ze dachten dat hij die Romeinen de afgrond zou induwen, maar in plaats daarvan stierf hij op een kruis, ze waren op zoek naar een Koning die zou gaan regeren over de hele aarde en die een eind zou maken aan alle ellende . Vandaar dat de meeste joden nog steeds wachten op de messias. Nu komt Jezus inderdaad terug als Koning, namelijk bij zijn wederkomst. (ws. wordt daarvoor ook de Derde Tempel gebouwd zoals in de laatste hoofdstukken van Ezechiel beschreven, en nog meer etc.)

* Over Jezus als zoon van God. Zoals ik hiervoor heb uitgelegd kan een mens (zich)zelf niet redden, God moest dus redden en Jezus is daarvoor zijn Gezalfde, zijn missie is redding, zijn Hebreeuwse naam Yeshua betekent ook 'hij redt'. Een normaal mens kan niet redden, wat zijn we zonder God, plumppudding. Jezus wordt daarom een Middelaar genoemd, tussen God en mens.
Daarnaast heeft Johannes het over Jezus als 'het licht der wereld'. Wat is licht? een golf of een deeltje? Of misschien wel allebei? http://en.wikipedia.org/wiki/Wave-particle_duality 

* Over Mohammed. Waar staat Mohammed in de bijbel? Helemaal nergens. De Profeet waarover Mozes het heeft, moet een Isra�liet zijn, want de Israelieten, de nakomelingen van Jaconb zijn immers ook Egypte getrokken - zie ook koran hoofdstuk 12 Joesof wat een parti�le weergave is van Genesis 37-50. In Johannes gaat het niet over Mohammed, maar over de Heilige Geest (die ook in koran 21:91 wordt genoemd als verwekker van Jezus).

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 08:23
In eerste instantie geplaatst door vradig

Het Evangelie/het goede nieuws�is en blijft altijd hetzelfde, over 1000 duizend en 1000 jaar geleden


Dat is:


WIJ ZIJN VOOR ALTIJD GESCHEIDEN VAN GOD WANT WE ZIJN MISLEID DOOR DE DUIVEL EN UIT HET PARADIJS GESCHOPT. SINDSDIEN ZONDIGEN WIJ�EN DE STRAF VOOR ZONDE IS DOOD WANT GOD IS HEILIG EN RECHTVAARDIG. WIJ ZIJN TEN DODE OPGESCHREVEN!DE MENS KAN NIET NAAR DE HEMEL UIT ZICHZELF KOMEN.�GOD VOORZIET ZELF IN EEN REDDER. DIE REDDER IS JEZUS. LUISTER EN VOLG HEM EN JE ZULT LEVEN WANT HIJ�HEEFT JOUW STRAF GEDRAGEN ZODAT JE VOOR ALTIJD MET GOD KAN LEVENEen spraakverwarring is misschien het woord MESSIAS, dit is een van oorsprong Hebreeuws woord en duidt op die redder/verlosser.DUS DOOR ADAM > DOOD EN�� DOOR JEZUS > LEVEN



Het "Hij heeft jouw straf gedragen" op te vatten als: "Hij gaf jou het voorbeeld van hoe Z�LF om te gaan met jouw straf, het lijden dat je als mens zult ervaren in deze wereld". En niet als: "Hij is reeds gestraft voor allen die n� Hem komen" of dergelijke onzin meer.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2006 om 17:37
Alzukar; voor jou onzin en voor mij superzinnig. Jezus komt immers uit
een ander tijdsgewricht; "na Hem" heeft dan een heel andere betekenis.
Het offer van Jezus betreft de gehele mensheid en zelfs de hele
schepping.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2006 om 05:15
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Alzukar; voor jou onzin en voor mij superzinnig. Jezus komt immers uit
een ander tijdsgewricht; "na Hem" heeft dan een heel andere betekenis.
Het offer van Jezus betreft de gehele mensheid en zelfs de hele
schepping.


Ik vind het pure kolder dat Jezus reeds gestraft zou zijn voor de zonden van allen die n� hem komen. Maar misschien bedoel je dit niet te zeggen en/of komt niet goed over wat ik wilde zeggen.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2006 om 14:03
Wat voor het menselijk verstand wijs is hoeft nog niet wijs te zijn. En wat
voor het menselijk verstand kolder is hoeft nog geen kolder te zijn. En
het gaat zelfs nog verder:

1 korinthi�rs18 De boodschap over het kruis is dwaasheid voor wie
verloren gaan, maar voor ons die worden gered is het de kracht van God.
19 Er staat namelijk geschreven: �Ik zal de wijsheid van de wijzen
vernietigen, het verstand van de verstandigen zal ik tenietdoen.� 20 Waar
is de wijze, waar de schriftgeleerde, waar de redenaar van deze wereld?
Heeft God de wijsheid van de wereld niet in dwaasheid veranderd? 21
Want zoals God in zijn wijsheid bepaalde, heeft de wereld hem niet door
haar wijsheid gekend, en hij heeft besloten hen die geloven te redden
door de dwaasheid van onze verkondiging. 22 De Joden vragen om
wonderen en de Grieken zoeken wijsheid, 23 maar wij verkondigen een
gekruisigde Christus, voor Joden aanstootgevend en voor heidenen
dwaas. 24 Maar voor wie geroepen zijn, zowel Joden als Grieken, is
Christus Gods kracht en wijsheid, 25 want het dwaze van God is wijzer
dan mensen, en het zwakke van God is sterker dan mensen.
26 Denk eens aan uw roeping, broeders en zusters. Onder u waren er niet
veel die naar menselijke maatstaf wijs waren, niet veel die machtig waren,
niet veel die van voorname afkomst waren. 27 Maar wat in de ogen van de
wereld dwaas is, heeft God uitgekozen om de wijzen te beschamen; wat
in de ogen van de wereld zwak is, heeft God uitgekozen om de sterken te
beschamen; 28 wat in de ogen van de wereld onbeduidend is en wordt
veracht, wat niets is, heeft God uitgekozen om wat w�l iets is teniet te
doen. 29 Zo kan geen mens zich tegenover God op iets beroemen. 30
Door hem bent u ��n met Christus Jezus, die dankzij God onze wijsheid is
geworden. Door Christus worden wij rechtvaardig en heilig en door hem
worden wij verlost.


Het offer van Jezus is voor alle tijden; voor Hem en na Hem. Waarom zou
dat niet kunnen? Als bvb in de VS de doodstraf afgeschaft wordt, dan is
dat toch voor alle criminelen in de toekomst?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.110 seconden.