Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWaarom islam ?

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
abdoe allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 januari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waarom islam ?
    Geplaatst op: 29 januari 2004 om 00:19

assalamoe alaikoem,  In naam van ALLAH de Barmhartige de Genadevolle,

ISLAM is het geloof dat ALLAH(swt) neergezonden heeft op Mohammed(vzmh) waarmee hij de religies beeindigd en vervolmaakt heeft,ZIJN gunsten volledig gemaakt heeft voorZijn dienaren en de islam als religie voor hen heeft gekozen. ALLAH(swt) accepteert geen andere religie anders dan de islam ;ALLAH de Verhevene zegt :"Mohammed is niet de vader van ��n van jullie mannen,maar hij is de boodschapper van ALLAH en de laatste van de profeten.En ALLAH is alwetend over alle zaken."(soerat al ah'zaab ,aya 40).

ALLAH de Verhevene zegt:"vandaag heb IK jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb IK MIJN gunst voor jullie volledig gemaakt en heb IK de islam voor jullie als godsdienst gekozen..."(soerat al maa-iedah,aya3)

ALLAH de Verhevene zegt:"Voorwaar,de (enige) godsdienst bij ALLAH is de islam en degenen die de Schrift gegeven was verschilden( hierover) nadat de kennis tot hen gekomen was niet over van mening dan door onderlinge jaloezie.En wie de tekenen van ALLAH loochent :voorwaar,ALLAH is snel in de afrekening ."(soerat al iemraan ,aya19)

ALLAH de Verhevene zegt:"En wie er een andere godsdienst dan de islam zoekt :het zal niet van hen aanvaard worden en hij behoort in het Hiernamaals tot de verliezers."(soerat al iemraan,aya85)

islam bevat alle goede zaken.Uitblinkend ,omdat deze geschikt is voor elke tijdperk,plaats en volk

wasalamoe alaikoem .

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.