Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWaarom islam ?

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
abdoe allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 januari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waarom islam ?
    Geplaatst op: 29 januari 2004 om 00:19

assalamoe alaikoem,  In naam van ALLAH de Barmhartige de Genadevolle,

ISLAM is het geloof dat ALLAH(swt) neergezonden heeft op Mohammed(vzmh) waarmee hij de religies beeindigd en vervolmaakt heeft,ZIJN gunsten volledig gemaakt heeft voorZijn dienaren en de islam als religie voor hen heeft gekozen. ALLAH(swt) accepteert geen andere religie anders dan de islam ;ALLAH de Verhevene zegt :"Mohammed is niet de vader van ��n van jullie mannen,maar hij is de boodschapper van ALLAH en de laatste van de profeten.En ALLAH is alwetend over alle zaken."(soerat al ah'zaab ,aya 40).

ALLAH de Verhevene zegt:"vandaag heb IK jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb IK MIJN gunst voor jullie volledig gemaakt en heb IK de islam voor jullie als godsdienst gekozen..."(soerat al maa-iedah,aya3)

ALLAH de Verhevene zegt:"Voorwaar,de (enige) godsdienst bij ALLAH is de islam en degenen die de Schrift gegeven was verschilden( hierover) nadat de kennis tot hen gekomen was niet over van mening dan door onderlinge jaloezie.En wie de tekenen van ALLAH loochent :voorwaar,ALLAH is snel in de afrekening ."(soerat al iemraan ,aya19)

ALLAH de Verhevene zegt:"En wie er een andere godsdienst dan de islam zoekt :het zal niet van hen aanvaard worden en hij behoort in het Hiernamaals tot de verliezers."(soerat al iemraan,aya85)

islam bevat alle goede zaken.Uitblinkend ,omdat deze geschikt is voor elke tijdperk,plaats en volk

wasalamoe alaikoem .

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2004 om 13:29
In eerste instantie geplaatst door abdoe allah

islam bevat alle goede zaken.Uitblinkend ,omdat deze geschikt is voor elke tijdperk,plaats en volk

Dat geldt ook voor het Christendom.

Groet,
Vincent
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2004 om 14:19

hallo vincent,

ah ja?!denk je zo? waarom zijn er dan veel veranderingen aan de bijbel aangebracht dan?

vriendelijke groeten.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2004 om 14:59

Hallo iedereen,

k zou eigenlijk wel eens willen weten wat die veranderingen in de bijbel dan zijn en hoe jullie dat weten...

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2004 om 19:03

 

Kimmie

 

Je moet dat maar zelf ff nagaan,heb ff geen bewijs voor de hand en ben een beetje te lui om het op te zoeken  wel kan ik je het volgende vertellen. De christenen zelf geven het toe dat er veranderingen zijn aangebracht. Ik zat zelf op een christelijke school en dat werd daar verteld. Tevens heb je verschillende soorten bijbels en als je in de bijbel kijkt die ik van mijn school kreeg zie je staan hoeveelste druk het is. Daat geeft aan dat hij door de tijd is aangepast.

groetjes anouar

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2004 om 19:27

Hoi Kimmie,

ik heb elders op het forum Saviourmachine geloof ik eens verwezen naar het boekje "Valsheid in Geschrifte, de gespleten pen van bijbelschrijvers" van Jacob Slavenburg. Hij probeert iets anders te bewijzen dan de moslims, nl dat de christenen oorspronkelijk gnoctici waren, maar zijn argumenten voor de veranderde bijbel zijn er niet minder overuigend om ( vind ik).

Groetjes,

Amier.

 

Terug naar boven
FATIH Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 45
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2004 om 23:06
Mijn collega's die Cristen zijn, hebben het ook over verschillende Bijbels.Ik vraag me af hoe ze zelf dat tegenstrijdige geval begrijpelijk vinden.
Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 02:20
In eerste instantie geplaatst door Amier

Hij probeert iets anders te bewijzen dan de moslims, nl dat de christenen oorspronkelijk gnoctici waren, maar zijn argumenten voor de veranderde bijbel zijn er niet minder overuigend om ( vind ik).

Ze zijn echt niet overtuigend hoor. Lees anders voor de verandering ook eens wat gnostici over de Quran zeggen. Halen ze ook alleen maar etherische waarheden uit hoor, die in hun straatje passen. Maar je mag van mij wel een nieuw topic openen met deze overtuigende argumenten (stiekem reden om 't niet te hoeven kopen).

In eerste instantie geplaatst door FATIH

Ik vraag me af hoe ze zelf dat tegenstrijdige geval begrijpelijk vinden.

Moet je niet zeggen.

In eerste instantie geplaatst door anouar

Tevens heb je verschillende soorten bijbels en als je in de bijbel kijkt die ik van mijn school kreeg zie je staan hoeveelste druk het is. Daat geeft aan dat hij door de tijd is aangepast.

Hebben jullie geen vertalingen?

Kijk alvast onder het topic Bijbel, of de Bijbelkwestie voor wat standaard vuurwerk. Lees 'm alstublieft voordat u wat gaat posten, dat is wel zo fair. Bovendien erkent u dat er nog wat ware dingen in staan ook. ;)
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 02:35
ik zie geen topic bijbel, maar wij ontkennen ook geen dingen probleem ligt meer bij jullie. Jullie vallen steeds de islam aan, maar vergeet wat de essentie van het geloof is. Doorgrond nou ff de essentie, nooit hoor ik een christen zeggen dat er iets nuttigs staat in de koran(voornamelijk omdat ze er niet in durven te kijken, omdat het zo mooi is dat ze bekeren)
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 02:39

in de islam is er over de grote lijnen harmonie, dit komt omdat profeet mohammed(vrede zij met hem) het verhaal compleet heeft gemaakt en ons niet in de steek heeft gelaten. Jullie worden in de steek gelaten met de bijbel, jullie weten er geen raad mee. Uiteindelijk is er geen harmonie. Niemand weet raad met al die verhalen, dat er allemaal stromingen ontstaan met totaal verschillende opvattingen op sommige fronten! Dus hoe kan jij nou voor de christenen spreken of het over een bijbel hebben, terwijl jullie als geheel niet eens weten wat jullie ermee moeten. Hooguit kan je voor jezelf spreken

 

groetjes anouar

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 09:07

salaam

idd! ik ben het helemaal mee eens!!

wat de vertalingen betreft,das waar,er kunnen soms foutjes erin gevonden zijn maar da's logisch ook,in iets wat menselijk grealiseerd is,is het vinden van foutjes automatisch!!niemand kan dat ontkennen. maar daarom ook wordt er in islam aangeraden om arabische taal te leren,om de koran zelf te kunnen lezen op zijn origineelste versie!want dan ben je zeker dat er gn enkele menselijke hand iets ervan verranderd heeft.alhamdoulillah.

vriendelijke groeten, mabrouk l3id iedereen.

wa'ssalaam

 
allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 17:41
De topics die ik bedoelde:
De bijbelkwestie, http://www.islaam.nl/iforum/forum_posts.asp?TID=903&PN=1
Bijbel, http://www.islaam.nl/iforum/forum_posts.asp?TID=870&PN=1

In eerste instantie geplaatst door abdoe allah

islam bevat alle goede zaken.Uitblinkend ,omdat deze geschikt is voor elke tijdperk,plaats en volk

Maar in plaats van dat we weer de Bijbel aan een onderzoek gaan onderwerpen, zou ik liever onder dit topic, dat dan ook 'Waarom Islam?' heet, over de mooie dingen van de Islam horen. Ik vind het in ieder geval mooi dat moslims een goed ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel hebben. En ik heb al grote stukken uit de Quran gelezen (in 't Nederlands weliswaar) en dat God rechtvaardig is, kom ik heel vaak tegen. Ook dat goeden beloond en slechten gestraft zullen worden. Ook dat God barmhartig is. Hoe beleven jullie je geloof? Heb je vrede in je hart? Zouden jullie wat meer over jullie dagelijkse geloof willen vertellen?
Terug naar boven
RedNas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 23
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2004 om 11:09
Beste Saviourmachine,
Ikzelf ben nog geen moslim maar wil, als ik meer gestudeerd heb het wel worden want persoonlijk denk ik dat je niet alleen vrede in je hart zult beleven .......maar over je gehele lichaam, gedachten en uitingen naar anderen toe Bedenk maar eens dat je op zo'n moment weet dat alleen GOD over jou kan oordelen en dat wanneer je HEM goed dient, de vreugde en intense genoegdoeningen je zullen bereiken.

Wegens mijn interesse in de islam ben ik via google op dit forum terrecht gekomen en het eerste wat mij opviel is dat men elkaar met zoveel respect behandeld. Daarna ben ik de Heilige Qor'aan gaan kopen en begonnen met lezen. Tevens voorlichtingsfilms gedownloaded via internet (ook een aanrader)
En tot nu toe kom ik maar tot 1 conclussie:

De islam, is vredelievend en oprecht en volgens mij de enige juiste godsdienst die bestaat.

Een echte moslim is naar mijn mening de beste wereldburger die er is.

Mvg,
RedNas
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2004 om 12:49

salaam

rednas, ik heb hier gn woorden vr behalve respect en

doe zovoort,jij zit op het goede pad,mashallah

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2004 om 12:59
In eerste instantie geplaatst door RedNas

Beste Saviourmachine,
Ikzelf ben nog geen moslim maar wil, als ik meer gestudeerd heb het wel worden want persoonlijk denk ik dat je niet alleen vrede in je hart zult beleven .......maar over je gehele lichaam, gedachten en uitingen naar anderen toe Bedenk maar eens dat je op zo'n moment weet dat alleen GOD over jou kan oordelen en dat wanneer je HEM goed dient, de vreugde en intense genoegdoeningen je zullen bereiken.

Wegens mijn interesse in de islam ben ik via google op dit forum terrecht gekomen en het eerste wat mij opviel is dat men elkaar met zoveel respect behandeld. Daarna ben ik de Heilige Qor'aan gaan kopen en begonnen met lezen. Tevens voorlichtingsfilms gedownloaded via internet (ook een aanrader)
En tot nu toe kom ik maar tot 1 conclussie:

De islam, is vredelievend en oprecht en volgens mij de enige juiste godsdienst die bestaat.

Een echte moslim is naar mijn mening de beste wereldburger die er is.

Mvg,
RedNas



SUBHANALLAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 11:35
In eerste instantie geplaatst door RedNas

Ikzelf ben nog geen moslim maar wil, als ik meer gestudeerd heb het wel worden want persoonlijk denk ik dat je niet alleen vrede in je hart zult beleven .......maar over je gehele lichaam, gedachten en uitingen naar anderen toe Bedenk maar eens dat je op zo'n moment weet dat alleen GOD over jou kan oordelen en dat wanneer je HEM goed dient, de vreugde en intense genoegdoeningen je zullen bereiken.

Dank je RedNas, ik ben blij dat je zo God beleeft. Ik beleef het ook zo. Op zo'n moment denk ik echter niet aan Gods oordeel, maar aan Gods liefde. Op zo'n moment is bij Hem zijn, voor mij net zo belangrijk als dingen voor Hem doen. Ik kom er soms achter dat ik hard denk dingen voor Hem te doen en dat Hij me duidelijk maakt dat ik het contact met Hem verwaarloos. Contact met God is het mooiste wat er is. Op zo'n moment als Gods liefde mij vervult, wil ik dan ook niets liever dan alle mensen om mij heen gelukkig maken.

Wie wil nog wat meer over dit contact met God zeggen? Alles luistert...
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 12:52
In eerste instantie geplaatst door marhaba

hallo vincent,

ah ja?!denk je zo? waarom zijn er dan veel veranderingen aan de bijbel aangebracht dan?

vriendelijke groeten.

 

Of de Bijbel wel of niet is veranderd doet niets af aan de strekking van mijn opmerking: als je er in gelooft is het geschikt voor elk volk en elk tijdperk.

Vr. gr.,

Vincent

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 13:17

hallo,

wanneer veranderen we iets,wil zeggen dat we ofwel niet tevreden zijn over iets/of iets bij brengen om het te moderniseren of,of ......,en het feit dat dat gebeurd is in de bijbel,wil zeggen,dat op een bepaalde tijdperk en bij bepaalde volken was de bijbel nt geschikt.vermoed ik.

koran is idd geschikt vr iedere volk en tijdperk ,waarom ?....awel tt nu toe is het intact gebleven,en we zijn nu en in de toekomst tevreden hierom ,en altijd geweest trouwens.lhamdoulillah

vriendelijke groeten.

een salaam aan iedereen.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2004 om 15:51

Over Mohammed: Wie geeft de garantie dat zijn woorden werkelijk van G.d komen? Hij getuigt namelijk van zichzelf. Hij kon zeggen wat hij wilde, niemand die hem kon tegenspreken. Yeshua (Jezus) stond niet op Zichzelf, Zijn G.ddelijkheid was gegrond op eeuwenoude profetie�n en geschriften, wonderen, een Stem uit de Hemel, demonen die Hem de Zoon van G.d noemden, opstanding uit de dood. Hij bewijst Zichzelf vandaag de dag door Zijn geweldige Heilige Geest, de Trooster, die Hij beloofd had.

Jullie geloven m.i. zomaar in een man die zei dat hij iemand was. Dat kan iedereen zeggen.

Daarbij bracht hij helemaal geen vernieuwing. Hij haalde zijn verhalen uit de Joods- en christelijke geschriften, pastte ze een beetje aan...

Betreft de Bijbel: Wij hebben idd een heleboel verschillende vertalingen, omdat de grondtalen van de bijbel complex zijn en er dus verschillende uitleggingen mogelijk zijn. Ik zie niet in waarom dit een probleem is, ik gebruik een heleboel vertalingen naast elkaar omdat dat verduidelijking geeft. Ik zie het als een zegen.

Wat betreft tegenspraak in de bijbel, die komt weinig tot niet voor (jullie denken van wel maar is niet zo).

Daarnaast vind ik het bijzonderder dat een boek dat is geschreven door tientallen verschillende mensen over 1000den jaren 1 perfect geheel vormt en zich niet tegenspreekt, dan een boek wat door 1 iemand is geschreven zichzelf niet tegenspreekt.

Mvg Invincible.

I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
RedNas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 23
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2004 om 16:30
Beste Invincible,
Onderstaande tekst heb ik ff geplakt uit een voorgaand onderwerp:

Eigenlijk staan er twee scheppingsverhalen in de bijbel. In de ene maakte God de wereld met alles erop en eraan in zes dagen � �man en vrouw schiep hij hen�. In de andere maakt hij alleen Adam. Later pas � als blijkt dat alle dieren een partner hebben, behalve de mens � maakt hij Eva uit Adams rib.
De evangelisten spreken elkaar soms tegen over het leven van Jezus. Het geboorteverhaal berust n�et op historische feiten en is dus een geboortemythe. En de bijbel zelf? Die is ergens halverwege het eerste millennium vastgesteld. Sommige boeken werden eruit gehouden � de nu ietwat obscure �apocriefen�. Andere mochten blijven en vormen tot op heden het �woord van God�. Maar als je dat weet, hoe �heilig� is de bijbel dan nog? Wat moet je met een geloof dat duidelijke invloeden vertoond van andere � nu nauwelijks nog bekende � religieuze stromingen uit de oudheid?
Het is schrikken, erkennen de meeste studenten die als gelovigen aan een studie theologie beginnen. Ze krijgen geschiedenis, godsdienstfilosofie, vergelijkende godsdienstwetenschap; ze leren oude teksten zelf lezen en ontdekken dat voor ��n woord verschillende vertalingen mogelijk zijn, dat van ��n passage verschillende versies bestaan uit verschillende tijdvakken.


Als je deze site doorleest zul je zien dat de bijbel helemaal niet zo perfect is al sommige lieden doen voorkomen....
Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2004 om 17:54

Denk je niet dat hier al uitgebreid door Joden en christenen over nagedacht is? We zijn niet dom ofzo hor  Ik geef wat oplossingen:

De simpelste: Gen1/2: Genesis 2 is een uitgebreider verslag van een gedeelte van Gen1. Ze passen dus in elkaar. Geen tegenstellingen...

Ingewikkelder: Gen1/2: In Gen1 en 2 gaat het over verschillende mensen. Lees bijv ook deze pagina: http://faq.kena.nl/modules.php?op=modload&name=Subjects& amp; amp; amp; amp; amp; amp; amp;file=index&req=viewpage&pageid=657

    citaat van deze pagina:

    In Genesis 1:26-28 lezen we dat God de mens schiep. Dit was niet de ha-Adam uit Genesis 2:7, de mens, die door God geformeerd werd. Het gaat in Genesis 1:26-28 om de zogenaamde 'pr�-adamieten', mensen die v��r Adam en Eva geschapen waren. De leer over het bestaan van pr�-adamieten is zeer oud. De theoloog Don Calmet verwijst er naar in zijn 'Dictionnaire de la Bible' van 1730 en vermeldt, dat Clemens van Alexandri�, een bekende Kerkvader (150-215), er over schreef in zijn boek over de 'Hypotuposes'. In 1655 schreef de Franse theoloog J. de la Peyr�re, een boek met als titel: 'Prae-Adamitae', een studie over de 'pre-adamieten', de eerste mensen. Hij was waarschijnlijk een Marraan, dus van Joodse bloede. Een korte tijd is hij als Franse afgezant in de Republiek der Nederlanden geweest tijdens de Gouden Eeuw. In navolging van De la Peyr�re heeft S. van Mierlo in de jaren 1950-1963 een studie gemaakt over Genesis 1 tot en met 3, gevolgd door K.A. den Breejen in 1970.

Leuk he

Over de evangelien geef je geen concrete argumenten, dus kan ik niet op in gaan.

Idem wat betreft het geboorteverhaal.

Bijbel is een verzameling geschriften gedurende millenia geschreven. Als je deze wilt bundelen is er logischerwijs het probleem van: wat erin en wat eruit. Wij hebben niet de '''luxe''' dat we maar 1 schrijver hebben zoals jullie met Mohammed.

Niet het hele christendom heeft invloeden van heidense reliegies. Het RoomsKatholisisme heeft er idd een potje van gemaakt, mijn inziens. Ik ben echter protestant en heb al het heidense voor zover mogelijk dus overboort gemikt. Daarbij komt nog dat de Islam oa gebaseerd is op het christendom, danwel invloeden heeft meegekregen.

Heb je nog meer van dit soort inkoppertjes

I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2004 om 00:25
weet je wat ik me nu afvraag, er wordt steeds gesproken over dat de komst van jezus(vrede zij met hem) was voorspeld? Maar jullie hebben zeg maar het oude testament van de joden en zij beweren dat jezus(vrede zij met hem) geen messias is! hoe komt dit, als het zo voorspelt was en het overduidelijk is dan zouden jullie het met de joden erover eens moeten zijn, toch?
Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2004 om 00:53

Probleem is dat Yeshua toenertijd (nog!) niet alle profetie�n die over Hem gingen vervuld heeft. Het volk Israel verwachte een Messias die hen van de onderdrukkers zou verlossen en een Vrederijk zou stichten. Dat wordt idd in het OT (OudeTestament) voorspeld en is idd nog geen werkelijkheid geworden.

De christenen geloven dat Yeshua een heleboel profetie�n wel vervuld heeft, en enkele nog niet. Die andere profetie�n krijgen hun vervulling bij Zijn wederkomst. Dan zal Hij idd al de tegenstanders van Zijn volk overwinnen (lees Openbaringen (NT)) en een vrederijk stichten.

Daarbij komt dat Yeshua zei dat Hij de Zoon van G.d was. Dat Hij de Zoon van G.d was staat nergens (duidelijk!) in het OT beschreven of geprofeteerd. G.d heeft volgens de Joden geen Zoon, Hij moest volgens hen dus een leugenaar zijn. Niets is minder waar.

Beide groepen verwachten nu dus hetzelfde: een Man die zal komen om Zijn volk te bevrijden en een vrederijk stichten. De christenen verwachten hem vanuit de lucht als een triomferende Zoon van G.d, de Joden als een normaal geboren kind.

Ik heb trouwens nergens beweerd dat Yeshua overduidelijk de beloofde Messias was.

Groet, Invincible.

PS: we spreken hier over 'de Joden' terwijl er ook een heleboel Joden zijn die wel in Yeshua geloven. Deze groep, de zogenoemde Messias-belijdende Joden, is groeiende.

I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2004 om 09:18
[QUOTE=Invincible]

De simpelste: Gen1/2: Genesis 2 is een uitgebreider verslag van een gedeelte van Gen1. Ze passen dus in elkaar. Geen tegenstellingen...

Ingewikkelder: Gen1/2: In Gen1 en 2 gaat het over verschillende mensen. Lees bijv ook deze pagina: http://faq.kena.nl/modules.php?op=modload&name=Subjects& amp; amp; amp; amp; amp; amp; amp; amp;file=index&req=viewpage&pageid=657

    citaat van deze pagina:

    In Genesis 1:26-28 lezen we dat God de mens schiep. Dit was niet de ha-Adam uit Genesis 2:7, de mens, die door God geformeerd werd. Het gaat in Genesis 1:26-28 om de zogenaamde 'pr�-adamieten', mensen die v��r Adam en Eva geschapen waren. De leer over het bestaan van pr�-adamieten is zeer oud. De theoloog Don Calmet verwijst er naar in zijn 'Dictionnaire de la Bible' van 1730 en vermeldt, dat Clemens van Alexandri�, een bekende Kerkvader (150-215), er over schreef in zijn boek over de 'Hypotuposes'. In 1655 schreef de Franse theoloog J. de la Peyr�re, een boek met als titel: 'Prae-Adamitae', een studie over de 'pre-adamieten', de eerste mensen. Hij was waarschijnlijk een Marraan, dus van Joodse bloede. Een korte tijd is hij als Franse afgezant in de Republiek der Nederlanden geweest tijdens de Gouden Eeuw. In navolging van De la Peyr�re heeft S. van Mierlo in de jaren 1950-1963 een studie gemaakt over Genesis 1 tot en met 3, gevolgd door K.A. den Breejen in 1970.

Leuk he

Over de evangelien geef je geen concrete argumenten, dus kan ik niet op in gaan.

Idem wat betreft het geboorteverhaal.

Bijbel is een verzameling geschriften gedurende millenia geschreven. Als je deze wilt bundelen is er logischerwijs het probleem van: wat erin en wat eruit. Wij hebben niet de '''luxe''' dat we maar 1 schrijver hebben zoals jullie met Mohammed.

Niet het hele christendom heeft invloeden van heidense reliegies. Het RoomsKatholisisme heeft er idd een potje van gemaakt, mijn inziens. Ik ben echter protestant en heb al het heidense voor zover mogelijk dus overboort gemikt. Daarbij komt nog dat de Islam oa gebaseerd is op het christendom, danwel invloeden heeft meegekregen.

Salaam alaikom,

 

Sorry dat ik het zeg, maar is het niet verwarrend dat elke keer de bijbel aangepast is en nieuwe versies/aanvullingen heeft. Wie kan hier in nou geloven, als je op een gegeven moment niet eens meer weet wat je aan het lezen bent.

De Qoeran is nooit aangepast, is altijd hetzelfde gebleven, het zijn de woorden van Allah (swt). De bijbel zijn de woorden van de mensen zelf.

En er zijn ontzettend veel tegenstrijdingen in de bijbel te vinden. Ik kan het nu niet voor je opzoeken, omdat ik het boekje (Als de bijbel een tong had) niet bij hem heb. Wordt dus vervolgt.

Tevens geef je aan, waarom we Mohamed (sws) moeten geloven en dat hij misschien wel zelf alles verzonnen heeft.  1 ding moet je wel onthouden, wat Allah geopenbaard heeft kan geen enkel mens in 1 letter bedenken of nadoen. Mohamed (sws) kan niets van de vorige geschriften overgenomen hebben, omdat hij niet kon lezen en schrijven (analafabeet).

De bijbel is aangepast op de wijze hoe jullie het willen hebben en hoe het voor jullie het beste uitkomt. (dit noem je dan geen bijbel meer?)

Ik kom er later nog op terug, wat betreft de tegenstrijdigheid.

Masalama

 

Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2004 om 14:02

In eerste instantie geplaatst door souad&

Sorry dat ik het zeg, maar is het niet verwarrend dat elke keer de bijbel aangepast is en nieuwe versies/aanvullingen heeft. Wie kan hier in nou geloven, als je op een gegeven moment niet eens meer weet wat je aan het lezen bent.

Ik weet niet hoe jullie op het idee komen dat er iedere keer nieuwe bijbels uitkomen, dat is niet zo. Het is wel zo dat er om de zoveel jaar een nieuwe vertaling uitkomt van de bijbel. De inhoud van de bijbel is al eeuwen hetzelfde, de taal is alleen iedere keer aangepast zodat het voor iedereen begrijpelijk te lezen blijft.

Dat er XXX.000 verschillende bijbels zijn is een praatje, een praatje dat enkel in de Islamitische wereld de ronde doet.

In eerste instantie geplaatst door souad&

De Qoeran is nooit aangepast, is altijd hetzelfde gebleven, het zijn de woorden van Allah (...). De bijbel zijn de woorden van de mensen zelf.

De bijbel is G.ddelijk, kan niet anders met al die profetie�n en ondoorgrondelijkheden.

In eerste instantie geplaatst door souad&

En er zijn ontzettend veel tegenstrijdingen in de bijbel te vinden. Ik kan het nu niet voor je opzoeken, omdat ik het boekje (Als de bijbel een tong had) niet bij hem heb. Wordt dus vervolgt.

Graag.

In eerste instantie geplaatst door souad&

Tevens geef je aan, waarom we Mohamed (...) moeten geloven en dat hij misschien wel zelf alles verzonnen heeft.  1 ding moet je wel onthouden, wat Allah geopenbaard heeft kan geen enkel mens in 1 letter bedenken of nadoen. Mohamed (...) kan niets van de vorige geschriften overgenomen hebben, omdat hij niet kon lezen en schrijven (analafabeet).

Mohammed was op de hoogte van de heersende religies op dat moment, kan niet anders. Dat hij niet kon lezen betekend niet dat hij niet kon horen wat de christenen en Joden te melden hadden.

En al zou Mohammed werkelijk dingen hebben gezegd die hij onmogelijk zelf had kunnen bedenken, wil dat niet zeggen dat zijn boodschap van G.d kwam. Het wil alleen maar zeggen dat zijn boodschap door een onmenselijk iemand aan hem was geopenbaard, dat kan een engel zijn, maar ook een demon.

2 Korinthe 11:13+14 >>Want zulke valse apostelen zijn bedriegelijke arbeiders, zich veranderende in apostelen van Christus. En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts.

In eerste instantie geplaatst door souad&

De bijbel is aangepast op de wijze hoe jullie het willen hebben en hoe het voor jullie het beste uitkomt. (dit noem je dan geen bijbel meer?)

De bijbel is samengesteld door kinderen van G.d, mensen die met behulp van G.ds Heilige Geest de tientallen geschriften hebben onderzocht en geselecteerd. Nogmaals, de inhoud van de bijbel zoals hij toen is samengesteld is naar mijn weten nooit veranderd, we hebben nog steeds 66 verschillende bijbelboeken in de bijbel.

Mvg Invin.

I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2004 om 16:52

Eigenlijk een 'zinloze' discussie. Geen enkel boek is bewijsbaar het 'beste', want de norm daarvoor zal altijd een bepaald geloof zijn en geloof is per definitie subjectief. Evenals de Koran is de Bijbel voor elk tijdperk en voor elk volk dat er in wil geloven. Het al of niet wijzigen van de Bijbel doet niets af aan die constatering.

Vr. gr.,

Vincent

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2004 om 17:10

 invin.schreef: Over Mohammed: Wie geeft de garantie dat zijn woorden werkelijk van G.d komen? Hij getuigt namelijk van zichzelf. Hij kon zeggen wat hij wilde, niemand die hem kon tegenspreken. Yeshua (Jezus) stond niet op Zichzelf, Zijn G.ddelijkheid was gegrond op eeuwenoude profetie�n en geschriften, wonderen, een Stem uit de Hemel, demonen die Hem de Zoon van G.d noemden, opstanding uit de dood. Hij bewijst Zichzelf vandaag de dag door Zijn geweldige Heilige Geest, de Trooster, die Hij beloofd had

invinc.schreef:

De bijbel is samengesteld door kinderen van G.d, mensen die met behulp van G.ds Heilige Geest de tientallen geschriften hebben onderzocht en geselecteerd. Nogmaals, de inhoud van de bijbel zoals hij toen is samengesteld is naar mijn weten nooit veranderd, we hebben nog steeds 66 verschillende bijbelboeken in de bijbel.

dag iedereen, salaam,

ik zal maar zeggen:sterk verdedigingstechniek!!!maar uiteindelijk niemand ontkent dat er 4 hemelse boeken zijn,allemaal van dezelfde bron,zonder uitzondering,maar wij geloven dat het laatste boek"koran"is het ware.

 en  respect vr de andere religies is en blijft een plicht,

vr.gr,meriem.

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2004 om 10:33
In eerste instantie geplaatst door marhaba

In eerste instantie geplaatst door Invincible

De bijbel is samengesteld door kinderen van G.d, mensen die met behulp van G.ds Heilige Geest de tientallen geschriften hebben onderzocht en geselecteerd. Nogmaals, de inhoud van de bijbel zoals hij toen is samengesteld is naar mijn weten nooit veranderd, we hebben nog steeds 66 verschillende bijbelboeken in de bijbel.

ik zal maar zeggen:sterk verdedigingstechniek!!!maar uiteindelijk niemand ontkent dat er 4 hemelse boeken zijn,allemaal van dezelfde bron,zonder uitzondering,maar wij geloven dat het laatste boek"koran"is het ware.

Mocht je denken dat ik het over het schrijven van de bijbel heb, ik heb het over het samenstellen, het inbinden, het verzamelen van verschillende geschriften tot 1 boek.

En nee, er bestaan niet 4 Hemelse boeken zoals jij het opvat.

In eerste instantie geplaatst door marhaba

en  respect vr de andere religies is en blijft een plicht,

Wat niet wil zeggen dat ik niet mag zeggen dat de andere religies buiten het christendom mogelijk onzin zijn.

Mvg.

I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2004 om 10:42

hallo

marhaba schreef:
en  respect vr de andere religies is en blijft een plicht,

Wat niet wil zeggen dat ik niet mag zeggen dat de andere religies buiten het christendom mogelijk onzin zijn.

als we zo gaan beginnen,dan zal er maar haat en oorlog ontstaan mister!!!

tolerantie is de boodschap.

ps:er zijn wel 4 hemelse boeken,taurat,bijbel,koran,en zaboor dat laatste weet ik niet of het juist geschreven is,en of het  ook zo heet in het nederlands.

mvg

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2004 om 11:00
Tolerantie betekend niet dat je alles maar moet accepteren. Ik ga hier geen welles-nietes doen.
I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.