Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenBaard is verplicht!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Baard is verplicht!
    Geplaatst op: 05 augustus 2003 om 23:59
Assalamoe alaikoem warahmatoellahi wabaratoe

Ja, het is verplicht om een baard te dragen voor de man. Ik zal het hoofdstuk "Laten groeien van de baard is verplicht" uit het boek: "Islamitische Richtlijnen" door Mohammed bin Jamil Zino van uitgeverij Eltawheed overtypen:

Laten groeien van de baard is verplicht

1. Allah verteld dat de Satan heeft gezegd:

(En ik zal hen bevelen de schepping van Allah te veranderen) (4:119)

Het scheren van de baard is een verandering van de schepping van Allah en is gehoorzaamheid aan de Satan.

2. En Allah heeft gezegd:

(En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan) (59:7)

3. De Profeet (saw) heeft gezegd:

"Knipt de snorren bij en laat de baarden (groeien), onderscheidt jullie van de heidenen" (Overgeleverd door Muslim)

Praktisch betekend deze Hadith: knipt van jullie snorren wat over de lip komt, en laat de baard groeien als vorm van onderscheiding van de ongelovigen.

4. En hij (saw) heeft gezegd:

"Tien behoren tot de natuurlijke creatie (van de mens) : bijknippen van de snor, laten groeien van de baard, Siwaak (tanden poetsen), snuiven van water door de neus, knippen van nagels..." (Overgeleverd door Muslim)

De baard(groei) is dus door Allah geschapen. Derhalve is scheren verboden.

5. Een overlevering zegt:

"De Profeet (saw) heeft de mannen die vrouwen imiteren vervloekt." (Overleverd door Al-Boekhari)

Het scheren van de baard is een imitatie van de vrouwen. Wie dit doet stelt zichzelf bloot aan vervloeking.

6. Hij (saw) heeft gezegd:

"...Maar mijn Rabb heeft mij verplicht om mijn baard te laten en mijn snor bij te knippen" (Goed, overgeleverd door Ibn Khozaima)

Het laten groeien van de baard is een bevel van Allah en zijn Profeet (saw). Het is verplicht omdat de Profeet en zijn metgezellen zich hieraan hielden. De verplichting wordt ook verduidelijkt door het verbod in de Ahadith over het scheren van de baard.

7. Het is niet toegestaan om het haar op de wangen te scheren of om dit haar (er)uit te trekken, omdat het haar op de wangen behoort tot de baard.

8. De medische wetenschap heeft vastgesteld dat de baard de amandelen beschermt tegen een zonnesteek en dat scheren slecht is voor de huid.

9. De baard siert de man en Allah heeft de baard geschapen om de man te onderscheiden van de vrouw.

We zien dat Allah dit ook doet bij andere creaties, zo heeft de haan ook een 'baard' die hem onderscheidt.

Toen een man geschoren en wel bij zijn vrouw binnenkwam, tijdens de huwelijksnacht, terwijl hij daarvoor wel een baard had, verliet zij deze man omdat ze hem niet meer knap vond. Andere vrouwen vroegen aan een vrouw waarom zij een man met een baard trouwde. Zij antwoordde: 'Ik trouw met een man en geen vrouw!'

10. Het scheren van de baard is een grote zonde. Deze zonde moet bestreden worden, omdat de Profeet (saw) heeft gezegd:

"Wie van jullie iets slechts ziet, laat hij dit dan veranderen met zijn hand, als hij dit niet kan dan met zijn tong, als hij dat niet kan dan met zijn hart. Dit is de zwakste vorm van geloof" (Overgeleverd door Muslim)

11. Ik (de auteur) vroeg eens aan iemand die zijn baard scheerde: 'Hou jij van de Profeet (saw)?'. Hij antwoordde:'Ja, heel erg.'Ik zei tegen hem: 'De Profeet (saw) zegt:

"Laat de baarden groeien"

Wie van de Profeet (saw) houdt, gehoorzaamt hij hem of is hij hem ongehoorzaam?' Waarop hij antwoordde: 'Hij gehoorzaamt hem.' Hij beloofde mij vervolgens om zijn baard te laten groeien.

12. Als je vrouw het niet eens met je is dat je je baard laat, zeg haar dan dat je een moslim bent, die vreest om Allah ongehoorzaam te zijn. Geef haar een geschenk en vertel haar dat de Profeet (saw) heeft gezegd:

"Er is geen gehoorzaamheid aan een schepsel, om Allah ongehoorzaam te zijn" (Authentiek, overgeleverd door Ahmad)

------------------------------------------------------------------

Ik hoop dat jullie nu zijn overtuigd. Ik had laatst nog een programma gezien waarin vragen worden gesteld aan een sheik. Er werd in de aflevering een paar keer gevraagd over de baard en hij zei dat er geen twijfel over bestaat dat het verplicht is, en dat alle Oelama het er over eens zijn, op ��n punt na en dat is of er haartjes mogen worden afgeknipt (wilde haren).

Moge Allah mij vergeven voor mijn zonden en de Ummah leiden, amien.
Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2003 om 22:21

Wa alaikum salaam,

hoe zit het dan met het scheren van het schaamhaar, okselhaar, knippen van haar, knippen van de nagels, verven van haar en/ of lichaam (met henna b.v.) etc. etc. Dat is dan volgens jou redenatie ook het veranderen van de schepping. Tikkeltje tegenstrijdig nietwaar?! Verplicht betekend dat je gestraft wordt als je het nalaat, en voor zover ik weet is het dragen van een baard soenna (in de zin van aanbevelenswaardig) en niet fard. Ik ben van mening dat je uitermate voorzichtig moet zijn met dingen verplicht of verboden te "verklaren", tenslotte rept de koran, welke volgens diezelfde koran volledig en gedetailleerd is (b.v. 6.38, 6.114, 6.115) niet over de baard. Hetzelfde geldt uiteraard voor veel "hot items" binnen de islam die niet voor niets hot items zijn. Misschien ga ik hier nog een andere keer op door.

Wassalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu.

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2003 om 17:48

Assalamoe alaikoem warahmatoellahie wabarakatoe

Beste broeder, ten eerste snap ik niet waarom je nog niet overtuigd bent als ik 3 en een halve A4 vol heb geschreven en ik zuig het niet uit mijn duim, het is een grote sheik die dit heeft geschreven, maar goed, er is een hadith die zegt:

'A'isha zei dat de Boodschapper van Allah zei: "Er zijn tien zaken die tot de aard van de mens behoren: het bijhouden van de snor, de baard laten (groeien), de tanden poetsen, water gebruiken om de neus te reinigen, de nagels knippen, de vingergewrichten wassen, het haar onder de oksels verwijderen, de schaamharen afscheren en het gebruik van water (voor reiniging nadat men aan de roep van de natuur gehoor heeft gegeven). De verteller zei: "Ik ben de tiende vergeten, tenzij het spoelen van de mond was." (Muslim)

Deze hadith zegt dus dat het dat het van de aard van de mens behoort om okselhaar en schaamhaar te verwijderen.

Moge Allah al mijn fouten verbeteren en de Ummah leiden, amien

Wasalaam

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2003 om 15:40

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu.

Bedankt voor je reaktie broeder! Die hadith ken ik natuurlijk, en ik twijfel niet aan de kennis van de sheik die je aanhaalt, maar ik ben altijd eerder geneigd naar de argumenten te luisteren dan zomaar een sheik te volgen omdat het toevallig een "grote" is. En het argument dat de baard scheren tegen natuurlijk is in tegenstelling tot schaam- en okselhaar klopt niet met de regelen der logica, al zijn er honderd sheiks die dat in koor roepen; het is gewoon tegenstrijdig! En dat een sheik een bekende naam heeft zegt niets over zijn integriteit; veel sheiks zijn afhankelijk van het instituut waar ze doceren, zoals de Azhar universiteit e.d. die op hun beurt weer onder controlle staan van de regering. Deze sheiks zullen dus nooit een fatwa uitvaardigen die tegen de zittende regering ingaat, maar wel fatwa's die de regering helpen. Naar mijn mening is dit corruptie. Ik zeg dus niet dat bin Jamil Zino ook zo is (ik ken de goede man niet), maar ik zeg dit om aan te tonen dat naam en reputatie niet alles zegt. Als voorbeeld geef ik een fatwa van Ibn Baaz, ook een "grote" sheik, die een fatwa uitvaardigde waarin hij stelde dat als je niet geloofde dat de aarde plat is, dat je dan afvallige bent en dient te worden bestreden.

SHEIK BIN BAZ,
'ABDUL 'AZIZ IBN 'ABDULLAH IBN MUHAMMAD IBN 'ABDULLAH AL-BAZ (1910-1999)

'Abdul 'Aziz ibn 'Abdullah ibn Muhammad ibn 'Abdullah al-Baz was born in Riyadh in 1910 (Dhul Hijjah 12, 1330) into a family of Islamic scholars. His father died when he was eight years old. Sheik Bin Baz was able to recite the entire Qur'an when he was eleven years old, and lost his sight when he was sixteen.

He studied under Shaikh Muhammad ibn 'Abdul Wahhab. In addition to the memorization of the Qur'an, he memorized all of the major hadith and many other important texts. His first position was as a judge in Kharj from 1936-1950. He taught at the Religious Institute of Riyadh and then at the faculty of Shariah. He became the Deputy Rector at the Islamic University of Madinah in 1950. He was promoted to Rector in 1970. A royal decree was issued which appointed him President of the Administration of Religious Research, Ifta, Da'wah, and Guidance at the rank of a minister. Sheikh Ibn Baz was appointed Grand Mufti by King Fahd in 1994.

Ibn Baz was a supporter of many Islamic causes. He called upon Muslims to support their brethren in Palestine, Bosnia, Kosovo and Kashmir and won the King Faisal prize for Service to Islam.

He is most famous for his fatwa stating that the earth is flat. The Sheik decreed:


"The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment." Yousef M. Ibrahim, "Muslim Edicts take on New Force", The New York Times, February 12, 1995, p. A-14.

---------------------------------------


In the Name of Allah, The Gracious, The Merciful. Assalamo Alaikum.

The following fatwa [decree] that was issued by Sheik Abdel-Aziz Ibn Baaz, Supreme religious authority, Saudi Arabia. It was issued in the year 1993--just 8 years ago.

It comes from The Permanent Committee for Islaamic Research and Fataawa, comprising - Head: Shaykh 'Abdul 'Azeez Ibn Abdullaah Ibn Baaz;

Here is the fatwa...

Title of the Book: "Evidence that the Earth is Standing Still."
Author: Sheikh Abdul Aziz Ben Baz.
Editor: Islamic University of Medina.
Year: 1395 AH
City: Medina, Saudi Arabia.
Page: 23.

"If the earth is rotating as they claim, the countries, the mountains, the trees, the rivers, and the oceans will have no bottom and the people will
see the eastern countries move to the west and the western countries move to
the east."

"In The Name Of Allaah, The Most Merciful, The Bestower of Mercy."

"The earth is flat, and anyone who disputes this claim is an atheist
who deserves to be punished."
[Muslim religious edict, 1993, Sheik
Abdel-Aziz Ibn Baaz, Supreme religious authority, Saudi Arabia]"

Wat zeg je me daar van!

Wassalam.

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2003 om 16:34

Salaam alaikoem

Lees liever het hele artikel goed door, desnoods een aantal keer. Meer zeg ik niet.

Wasalaam

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2003 om 17:18

Heb ik gedaan en niet een sterk argument gevonden waarom het dragen van een baard verplicht zou moeten zijn.

Wassalam en groetjes.

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2003 om 19:52

Assalamoe alaikoem warahmatoellahie wabaratoe

6. Hij (saw) heeft gezegd:

"...Maar mijn Rabb heeft mij verplicht om mijn baard te laten en mijn snor bij te knippen" (Goed, overgeleverd door Ibn Khozaima)

Het laten groeien van de baard is een bevel van Allah en zijn Profeet (saw). Het is verplicht omdat de Profeet en zijn metgezellen zich hieraan hielden. De verplichting wordt ook verduidelijkt door het verbod in de Ahadith over het scheren van de baard.
 

Wasalaam

 

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2003 om 23:53

A Selaam oe Ale'ykoem,

Bij deze discussie schaar ik me achter de mening van Amier. Naar mijn weten is het dragen van een baard geen FARD (verplichting) maar inderdaad SOENNA (iets wordt aangeraden, omdat dit het voorbeeld is van Onze Profeet (vzmh)).

Zoals Amier ook zei:

In eerste instantie geplaatst door Amier

Verplicht betekend dat je gestraft wordt als je het nalaat, en voor zover ik weet is het dragen van een baard soenna (in de zin van aanbevelenswaardig) en niet fard.

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2003 om 14:39
In eerste instantie geplaatst door Amier

Heb ik gedaan en niet een sterk argument gevonden waarom het dragen van een baard verplicht zou moeten zijn.

Wassalam en groetjes.

 

Het is niet verplicht, maar Allah heeft de mannen baardhaar gegeven op de wangen, snor, kin enz. om zo de mannen te herkennen om het zo maar te zeggen. Het is een teken van mannelijkheid. Het is verboden om het haar van je wangen weg te scheren als man zijnde.

Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2003 om 14:56
In eerste instantie geplaatst door Lizio

Het is niet verplicht, maar Allah heeft de mannen baardhaar gegeven op de wangen, snor, kin enz. om zo de mannen te herkennen om het zo maar te zeggen. Het is een teken van mannelijkheid. Het is verboden om het haar van je wangen weg te scheren als man zijnde.

A Selaam oe Aleykoem,

Dit snap ik niet....dubbele ontkenning? Het is NIET verplicht. Ik neem dan aan dat je bedoelt dat een man zijn baard wel weg mag scheren.

Maar dan zeg je: Het is VERBODEN (...).

Dit is wat tegenstrijdig  En nu weet ik het zelf ook niet meer  .

Ik dacht zelf namelijk dat een baard Soenna is; soenna is geen verplichting, maar iets wat sterk wordt aangeraden.

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
oussama a Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2003 om 13:04

salaam

 

De baard is geen verplicht iets  maar als je een baard hebt dan mag je hem niet wegscheren zo heb ik dat geleerd 

salaam 

islaam
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2003 om 13:53
Assalamoe Alaikoem,

Deze text is afkomstig van www.al-yaqeen.com.

Het scheren van de baard: een moderne vorm van verwijving







Definitie

Onder de baard (in het Arabisch: lihyah) verstaan we: al het haar dat groeit op de wangen en de onderkaak. Tevens omvat het de haren onder de onderlip en onder de kin.

Het Islamitisch oordeel over de baard

Het laten staan van de baard is Waadjib (verplicht) voor alle mannen. Hiervoor is voldoende bewijs te vinden in de Soennah van de Profeet (vrede en zij met hem) en de cOelamaa� van de Islam zijn het er unaniem over eens dat het laten staan van de baard verplicht is. Laat je niet misleiden door het achterwege laten van deze soennah door een aantal hedendaagse �geleerden�. Laat je ook niet misleiden door hun twijfelachtige fatwa�s, waarmee zij hun eigen (ongeoorloofde) daden ondersteunen en waarmee zij de mensen hen laten volgen in datgene wat verwerpelijk is. De Profeet (vrede zij met hem) zei: �Wie met een goede soennah begint (het initiatief neemt om een goede daad te verrichten), hem komt de beloning van deze (goede soennah) toe en (ook) de beloning van ��nieder die deze (goede soennah, hem navolgend) verricht. En wie met een slechte soennah begint (het initiatief neemt om een slechte daad te verrichten), hem komt de zondelast van deze (slechte soennah) toe en (ook) de zondelast van ��nieder die deze (slechte soennah, hem navolgend) verricht.�                  (Moeslim)

En hij zei: �Voorwaar, Allah zal de kennis, nadat Hij die jullie heeft gegeven niet (in ��n keer) wegrukken, maar Hij zal haar (kennis) van hen wegnemen door het nemen (van de levens) van de cOelamaa� en daarmee ook hun kennis. Daarna zullen slechts onwetende mensen overblijven. Zij zullen om fatwa�s (religieuze uitspraken) gevraagd worden, waarna zij fatwa�s zullen geven die gebaseerd zijn op hun eigen meningen, en daarmee dwalen zij af en doen zij anderen afdwalen.�                                                                                                               

                                                                                                                                      (al-Boechari)



Een lijst van overtredingen als gevolg van het scheren van de baard



Het scheren van de baard resulteert in het plegen van tal van overtredingen vanuit het oogpunt van de Islam bekeken. Hieronder zullen wij een aantal van deze overtredingen behandelen.



1.            Ongehoorzaamheid tegenover Allah



Het scheren van de baard leidt tot ongehoorzaamheid tegenover Allah. De heerser van Jemen, die was aangesteld door de Perzische keizer Chosroes, stuurde twee boodschappers naar de Profeet (vrede zij met hem) om hem mee te nemen (naar Chosroes). Toen de twee boodschappers bij de Profeet (vrede zij met hem) kwamen viel het hem op dat zij hun baard hadden geschoren en hun snorren lang hadden laten groeien. De Profeet had er een afkeer van om naar hen te kijken (vanwege hun verschijning) en hij zei: �O wee jullie! Wie heeft jullie opgedragen om dit te doen?� Zij zeiden: �Onze heer! (zij refereerden daarmee naar Chosroes)� De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei toen:



�Wat betreft mijn Heer (Allah), verheven en gezegend is Hij, Hij heeft mij bevolen om mijn baard (met rust) te laten en mijn snor bij te knippen.�                                                                                                          (Hassan verklaard door al-Albaani)



2.            Ongehoorzaamheid tegenover de Profeet (vrede zij met hem)



Het scheren van de baard leidt tot ongehoorzaamheid tegenover de Profeet (vrede zij met hem). In vele overleveringen heeft de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) de moslimmannen bevolen om hun baarden met rust te laten. Deze overleveringen dragen allen de volgende boodschap uit:



�Knipt de snorren bij en laat de baarden (met rust)!�                                  (al-Boechari en Moeslim)



Elke moslim dient te weten dat het gehoorzamen van de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) gelijk staat aan het gehoorzamen van Allah.



Wie de Boodschapper gehoorzaamt heeft Allah zeker gehoorzaamd.        (Soerat an-Nisaa�: 80)



3.            Afwijking van het uiterlijk en de leiding van de Profeet (vrede zij met hem)



Het scheren van de baard leidt tot het afwijken van het uiterlijk en de Leiding van de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem). Het is overgeleverd door Moeslim dat de Profeet (vrede zij met hem) een lange baard droeg. De moslim dient er naar te streven om het voorbeeld van de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) te volgen. Allah zegt in de Koran wat als volgt vertaald kan worden:



�Voorzeker, jullie hebben in de Boodschapper van Allah een goed voorbeeld (dat jullie kunnen volgen).�                                                                                                          (Soerat al-Ahzaab: 21)



En de Profeet (vrede zij met hem) zei: �Waarlijk, de beste leiding is de Leiding van Mohammed.�                                                                                                                                            (Moeslim)



4.            Afwijking van de weg van de gelovigen



Het scheren van de baard leidt tot het afwijken van de weg van de gelovigen. Alle Profeten (vrede zij met hen allen), alle Metgezellen van de Profeet (Moge Allah tevreden zijn over hen), de grote cOelamaa� en de oprechte vroegere moslim(mannen) van deze Oemmah lieten hun baarden staan. Er bestaan geen overleveringen dat ook maar ��n van hen ooit de baard scheerde. Dit is dus hun weg en Allah, verheven en gezegend is Hij, zegt wat als volgt vertaald kan worden:



�En wie de Profeet tegenwerkt nadat de Leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen; Wij laten hem aanhangen datgene wat hij heeft aangehangen en Wij zullen hem in de Hel binnenleiden. En dat is p�s een slechte bestemming!�       
                                                                                                                     (Soerat an-Nisaa�: 115)



5.            Imitatie van de Moeshrikoen (veelgodenaanbidders)



Het scheren van de baard leidt tot het imiteren van de Moeshrikoen (veelgodenaanbidders). Dit komt duidelijk naar voren uit vele overleveringen van de Profeet (vrede zij met hem). De Profeet (vrede zij met hem) zei:



�Knipt de snorren bij en laat de baarden groeien. Onderscheidt julliezelf van de Magi�rs. (volgelingen van een godsdienst die vroeger in Perzi� werd beleden)�      

                   (Moeslim)



�Onderscheidt julliezelf van de Moeshrikoen (veelgodenaanbidders), knipt jullie snorren bij en laat jullie baarden staan.�                                                                                   (al-Boechari en Moeslim)



Allah heeft ons bevolen om ons te onderscheiden van de Moeshrikoen (veelgodenaanbidders). Allah zegt wat als volgt vertaald kan worden:



�Volg niet de begeerten van degenen die niet weten. (over de Islam)�                                                                                                                      (Soerat al-Djaathiyah: 18)


De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: �Wie een volk immiteert, hij behoort tot hen.�                                                                                                                                  (Aboe Daawoed)



6.            Wijziging van de Schepping van Allah zonder toestemming



Met betrekking tot de vrouwen die de Schepping wijzigen, verklaarde de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem): �Allah vervloekt de Naamisah (degene die de wenkbrauwen van anderen epileert) en de Moetanammisah (degene die haar wenkbrauwen laat epileren) en de Waasilah (degene die bij anderen nep- of andermanshaar invlecht) en de Moestawsilah (degene die haar haar laat invlechten met nep- of andermanshaar ).�



Deze overlevering gaat specifiek over vrouwen, omdat zij normaal gesproken meer dan mannen zichzelf inspannen om hun natuurlijk uiterlijk te veranderen met het excuus zich zodoende op te maken. Deze waarschuwing geldt voor beide geslachten, omdat de voorwaarde voor het intreden van de vloek van Allah duidelijk is. Het scheren van de baard valt onder deze overlevering, omdat dit veel erger is dan het verwijderen van de wenkbrauwen (Nams) door vrouwen. Het betreft hier immers het gehoorzamen van de shaitan, hij zei:



�En ik zal hen bevelen de Schepping van Allah te veranderen.�                                                                                                                          (Soerat an-Nisaa�: 119)



7.            Imitatie van vrouwen


De baard maakt een duidelijk onderscheid tussen mannen en vrouwen. Het scheren van de baard doet dit onderscheid verdwijnen en het behoort dan ook tot het imiteren van vrouwen. De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: �Moge Allah de mannen vervloeken die vrouwen imiteren en moge Allah de vrouwen vervloeken die mannen imiteren.�                                                           (al-Boechari)



8.            Strijdigheid met de Fitrah (natuurlijke aanleg van de mens)



cAa�ieshah (moge Allah tevreden zijn over haar) overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: Tien (zaken) behoren tot de Fitrah; het bijknippen van de snor, het (met rust) laten van de baard...�                                                                                                                                             (Moeslim)

De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) leert ons ook dat ieder kind met fitrah geboren wordt en dat deze fitrah later wordt gewijzigd door (de opvoeding van) de ouders.                                                                                                                      (al-Boechari en Moeslim)


De fitrah van vele moslims tegenwoordig is zo misvormd dat zij een gladgeschoren man aantrekkelijker en mannelijker vinden dan een man met baard. Dit is nu juist precies tegenstrijdig met datgene wat de Profeet (vrede zij met hem) in de bovenstaande overleveringen zegt. De oorspronkelijke fitrah, bij de geboorte van het kind, zal echter met het veranderen van de tijd nooit wijzigen. Allah zegt wat als volgt vertaald kan worden:

�De fitrah (natuurlijke aanleg) van Allah, waarmee Hij de mensen (oorspronkelijk) geschapen heeft. Er is geen verandering in de Schepping van Allah.�                             (Soerat ar-Roem: 30)


Sommige mannen komen met als excuus voor het feit dat zij hun baard scheren, dat hun vrouwen er hen liever zonder zien. Net alsof zij op deze wereld zijn gezet om de vervormde begeerten en neigingen van hun vrouwen te volgen in plaats van de Verheven Bevelen van Allah en Zijn Boodschapper (vrede zij met hem). Weer anderen beweren dat het laten staan van hun baard leidt tot huidirritaties en jeuk. Dit kan echter nooit het gevolg zijn van het gehoorzamen van de pure fitrah, maar zal eerder het gevolg zijn van het onregelmatig reinigen en niet schoonhouden van de baard, zoals de Profeet (vrede zij met hem) dit de gelovigen opdroeg.



Wat de cOelamaa� en de Imaams zeggen

Alle cOelamaa� van de Salaf-us-Saalih (de oprechte voorgangers), waaronder ook de vier Imaams (Aboe Haniefah, Maaliek, Shaaficie en Ahmad (moge Allah hen genade schenken), zijn het er allen over eens dat het scheren van de baard haraam (verboden) is en dat het een verboden vorm van mutilatie (verminking) is, zoals dit ook is overgeleverd door cOmar ibn cAbdel-cAziz. Zij beschouwden degene die zijn baard scheerde als een verwijfde man en velen van hen (de oprechte voorgangers) accepteerden hen niet als getuige en stonden hen ook niet toe om voor te gaan in het gebed.

Moge Allah ons leiden op het rechte Pad en ons standvastig maken in het volgen van de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem).
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2003 om 15:11

salaam'aleikum

al diegenen die denken dat de baard niet verplicht is, lees voorgaande artikels

als je het daarna nog denkt, hou die gedachten maar voor jezelf,

want gedachten worden niet bestraft

ze tot uiting brengen betekend oproepen tot het slechte

en als je oproept tot het slechte ben je mee verantwoordelijk voor al diegenen die je daarin volgen,

in Islam is oprechtheid een vereiste

ik maak me zorgen om al diegenen die het niet aankunnen oprecht te zijn

Moge Allah leiden, al diegenen die oprecht willen zijn

Terug naar boven
sultan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 31 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 14:51

Selamun aleykum,

Misschien ben ik nu wel verkeerd bezig, maar volgens mij kan dit niet echt kloppen wat je hier schrijft over de baard.  Als een 20- jarige met baard zou je nergens aan de bak kunnen.. en het is ook niet echt hygi�nisch tenzij je het goed verzorgt.  Ik vind dit nogal raar, maar misschien ken ik mijn geloof niet zo goed..?

Ik kan er niet op inkomen dat dit verplicht is !!

 

aselaam..

Terug naar boven
sallahudien Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 23 mei 2003
Locatie: Pakistan
Online status: Offline
Berichten: 8
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 16:44
Assalaam wa aleikom,

Ik ben 21 jaar en heb een baard, en die ziet er inshallah verzorgt uit. Een beetje olie doet wonderen, inshallah.
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 17:38

salaam'aleikum

sultan

het gaat er niet om wat wij willen, het gaat erom wat Allah wil

islam: onderwerping aan Allah

muslim: onderworpene aan Allah

onderwerp je, Allah geeft bevelen, hij vraagt ons niet om onze mening

Moge Hij ons allen leiden

als iemand een zonde doet is dat zonde

als hij begint te zeggen dat het geen zonde is (terwijl hij beter weet) dan doet hij dat wat niet vergeven wordt

herlees de artikels jongeman

Moge Allah barmhartig zijn met je

en met mij

en met onze broeders en zusters

Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 18:43
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu.

Bedankt voor je reaktie broeder! Die hadith ken ik natuurlijk, en ik twijfel niet aan de kennis van de sheik die je aanhaalt, maar ik ben altijd eerder geneigd naar de argumenten te luisteren dan zomaar een sheik te volgen omdat het toevallig een "grote" is. En het argument dat de baard scheren tegen natuurlijk is in tegenstelling tot schaam- en okselhaar klopt niet met de regelen der logica, al zijn er honderd sheiks die dat in koor roepen; het is gewoon tegenstrijdig! En dat een sheik een bekende naam heeft zegt niets over zijn integriteit; veel sheiks zijn afhankelijk van het instituut waar ze doceren, zoals de Azhar universiteit e.d. die op hun beurt weer onder controlle staan van de regering. Deze sheiks zullen dus nooit een fatwa uitvaardigen die tegen de zittende regering ingaat, maar wel fatwa's die de regering helpen. Naar mijn mening is dit corruptie. Ik zeg dus niet dat bin Jamil Zino ook zo is (ik ken de goede man niet), maar ik zeg dit om aan te tonen dat naam en reputatie niet alles zegt. Als voorbeeld geef ik een fatwa van Ibn Baaz, ook een "grote" sheik, die een fatwa uitvaardigde waarin hij stelde dat als je niet geloofde dat de aarde plat is, dat je dan afvallige bent en dient te worden bestreden.

SHEIK BIN BAZ,
'ABDUL 'AZIZ IBN 'ABDULLAH IBN MUHAMMAD IBN 'ABDULLAH AL-BAZ (1910-1999)

'Abdul 'Aziz ibn 'Abdullah ibn Muhammad ibn 'Abdullah al-Baz was born in Riyadh in 1910 (Dhul Hijjah 12, 1330) into a family of Islamic scholars. His father died when he was eight years old. Sheik Bin Baz was able to recite the entire Qur'an when he was eleven years old, and lost his sight when he was sixteen.

He studied under Shaikh Muhammad ibn 'Abdul Wahhab. In addition to the memorization of the Qur'an, he memorized all of the major hadith and many other important texts. His first position was as a judge in Kharj from 1936-1950. He taught at the Religious Institute of Riyadh and then at the faculty of Shariah. He became the Deputy Rector at the Islamic University of Madinah in 1950. He was promoted to Rector in 1970. A royal decree was issued which appointed him President of the Administration of Religious Research, Ifta, Da'wah, and Guidance at the rank of a minister. Sheikh Ibn Baz was appointed Grand Mufti by King Fahd in 1994.

Ibn Baz was a supporter of many Islamic causes. He called upon Muslims to support their brethren in Palestine, Bosnia, Kosovo and Kashmir and won the King Faisal prize for Service to Islam.

He is most famous for his fatwa stating that the earth is flat. The Sheik decreed:


"The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment." Yousef M. Ibrahim, "Muslim Edicts take on New Force", The New York Times, February 12, 1995, p. A-14.

---------------------------------------


In the Name of Allah, The Gracious, The Merciful. Assalamo Alaikum.

The following fatwa [decree] that was issued by Sheik Abdel-Aziz Ibn Baaz, Supreme religious authority, Saudi Arabia. It was issued in the year 1993--just 8 years ago.

It comes from The Permanent Committee for Islaamic Research and Fataawa, comprising - Head: Shaykh 'Abdul 'Azeez Ibn Abdullaah Ibn Baaz;

Here is the fatwa...

Title of the Book: "Evidence that the Earth is Standing Still."
Author: Sheikh Abdul Aziz Ben Baz.
Editor: Islamic University of Medina.
Year: 1395 AH
City: Medina, Saudi Arabia.
Page: 23.

"If the earth is rotating as they claim, the countries, the mountains, the trees, the rivers, and the oceans will have no bottom and the people will
see the eastern countries move to the west and the western countries move to
the east."

"In The Name Of Allaah, The Most Merciful, The Bestower of Mercy."

"The earth is flat, and anyone who disputes this claim is an atheist
who deserves to be punished."
[Muslim religious edict, 1993, Sheik
Abdel-Aziz Ibn Baaz, Supreme religious authority, Saudi Arabia]"

Wat zeg je me daar van!

Wassalam.

 

SubhanALLAH aggie, geloof niet alles wat je leest, er worden veel leugens over de Sjoejoegh van de Ahlus-Sunnah Wal Jama'ah verspreid waaronder die 'zogenaamde' fatwaa die je aanhaalt..

Verder wil ik zeggen, dat hetgene wat jij zegt, gevaarlijk is..

En het argument dat de baard scheren tegen natuurlijk is in tegenstelling tot schaam- en okselhaar klopt niet met de regelen der logica, al zijn er honderd sheiks die dat in koor roepen; het is gewoon tegenstrijdig

SubhanALLAH.. Wij als mensheid hebben maar een klein beetje kennis van ALLAH gehad, we weten niks in vergelijking met ALLAH sommige zaken weten we niet waarom ze goed voor ons zijn, en sommige zaken weten we niet waarom zze slecht voor ons, maar toch heeft ALLAH bepaalde zaken voor ons Haraam verklaart en bepaalde zaken Halaal verklaard...

Zo ook onze "Fitrah"...
De Boodschapper van ALLAH (vrede en zegening zij met hem) heeft gezegd: "Vijf dingen zijn onderdeel van de fitrah; besnijdenis, de verwijdering van schaamhaar, het bijknippen van de snor, het knippen van de nagels en het plukken van okselhaar. (Overgeleverd in al-Bokhaari, 5441)

Tevens is er overgeleverd in al-Sahihayn (de twee Sahih's - Boekhari en Moslim) dat de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) zei: "Knip de snor bij en laat de baard groeien; wees anders dan de moeshrikin." (Al-Boekhari, al-Libaas, 5442, Moslim, al-Taharah, 382)

Het zijn TWEE GEBODEN die ons zijn opgedragen, het is niet aan ons om daar over te twijfelen.. En broeders als de Regels der Logica voor jou boven de de Regels van de Islam staat, is dat jou keuze, en jij zult daar verantwoording voor moeten afleggen tegenover ALLAH..

Trouwens er is een mooie overlevering van 'Ali(radiyyaALLAHu 'Anhu) waarin hij zegt.., en het kwam ongeveer op het volgende neer (Moge ALLAH mij vergeven als ik iets verkeerd zeg).. Als de islaam op logica gebasseerd was, dan zou met handen de onderkant van de sokken vegen, want daar zit immers het vuil op, maar de Profeet salla allahu 'alaihi wa salaam heeft juist gezegd dat je over de bovenkant van je sokken moet vegen..

Dus beste broeder, mijn logica gebruik ik liever niet als het om geloofszaken gaat..
En een liefdevolle Nasee7a aan jou is om dat beter ook niet te doen..

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 20:27

Salaam Alaikum,

Ik ben nog aan het bekeren.Ik heb bijna geen baard groei alleen op een paar plekken,als ik dat zou laten staan zou ik eruit zien als satan zelf,en het zal mij belemmeren in het vinden van een nieuwe baan.
Ik scheer mezelf dus gewoon anders zie ik er niet uit.

Ik heb gelezen dat een muslim er verzorgt uit hoort te zien en Allah
van mooie dingen houd. Dus heb ik besloten om me te blijven scheren en hoop
dat Allah genadevol wil zijn op mijn laatste dag.
Als iemand wel een baard draagt heeft dat vanzelfsprekend mijn respect.

salaam,

polymorph


 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 20:53

salaam'aleikum

t'is niet omdat je er dan uitziet als satan zelf

(een vreselijke leugen trouwens) dat je je moet

gedragen als hem, hou dus deze gedachten

voor jezelf jongeman, je bent een nieuwe moslim

dus weet je dit misschien niet, maar als iemand

door dit te lezen beslist zoals jou te gaan doen

ben jij daar mede-verantwoordelijk voor

en die baan zal je niet veel helpen op de dag

waar we voor zouden moeten vrezen

Moge Allah, De Almachtige, ons leiden

Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 21:16
In eerste instantie geplaatst door polymorph

Salaam Alaikum,

Ik ben nog aan het bekeren.Ik heb bijna geen baard groei alleen op een paar plekken,als ik dat zou laten staan zou ik eruit zien als satan zelf,en het zal mij belemmeren in het vinden van een nieuwe baan.
Ik scheer mezelf dus gewoon anders zie ik er niet uit.

Ik heb gelezen dat een muslim er verzorgt uit hoort te zien en Allah
van mooie dingen houd. Dus heb ik besloten om me te blijven scheren en hoop
dat Allah genadevol wil zijn op mijn laatste dag.
Als iemand wel een baard draagt heeft dat vanzelfsprekend mijn respect.

salaam,

polymorph


 



Aggie aangezien je nog een bekerende broeder bent, zou ik zeggen houd je voor zover niet bezig met je baard, houd je bezig met tawheed, het pure monotheisme..

Weet dat het verboden voor een man is om als een vrouw te lijken, en voor een vrouw om als een man te lijken, en mannen met gladde gezichten zijn netals de vrouwen die hebben ook gladde gezichten en verder heb ik een heel mooi verhaal van Sjeich Al-Albaanie rahiemahoeALLAH.. SubhanALLAH kijk zijn Hikma(wijsheid) in het gebieden van het goede en en het verbieden van slechte..

Het is overgeleverd door Sameer ibn Ameen az-Zuhayree:
"Ik was een keer met hem toen hij ziek was, en in het ziekenhuis lag, toen een van de dokters(met een gladgeschoren gezicht) de kamer binnenkwam.

Nadat hij de Sjeich zijn medicijnen had gegeven, zei hij:
"Bid voor mij O sjeich". (Ja3nie maak een du'a voor mij)

Dus toen zei de Sjeich rahiemahoeALLAH:
"Moge ALLAH jou sieren met hetgene hij de man versierd heeft"."
Muhaddith  Muhammad Naasiruddeen al-Albaanee

Dit soort zaken zetten je wel aan het denken he, althans mij wel..

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 21:56

Salaam Alaikum,

Mijn excuses bij deze voor de ongepaste vergelijking.
Hoewel ik niet helmaal snap wat ik verkeerd gezegd heb.
Ik wil geen slecht voorbeeld zijn en al helemaal niet aan Satan's kant staan
Allah behoede mij daarvoor.Dus maak alsjeblieft even duidelijk wat het precies is.

Daarna zal ik het verwijderen of iemand van de admin-groep vragen dit te doen.

 

 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 22:10
In eerste instantie geplaatst door polymorph

Salaam Alaikum,

Mijn excuses bij deze voor de ongepaste vergelijking.
Hoewel ik niet helmaal snap wat ik verkeerd gezegd heb.
Ik wil geen slecht voorbeeld zijn en al helemaal niet aan Satan's kant staan
Allah behoede mij daarvoor.Dus maak alsjeblieft even duidelijk wat het precies is.

Daarna zal ik het verwijderen of iemand van de admin-groep vragen dit te doen.

 

 

wa alaikoum salaam broeder,

Je vergeleek je uiterlijke vertoning als je je zou houden aan de voorgeschreven regels met die van de sjeitaan, maar SubhanALLAH je bent een moslimbroeder, en de sjeitaan is niet eens een vergelijking met jou schoenzool waard... Snap je het..
Het is niet dat je iets verkeerds heb gezegd, ik begrijp de vergelijking die je wilde maken.. Maar wij weten niet hoe sjeitaan eruit ziet, dat ten eerste.. En ALLAH heeft de baard verplicht gesteld, en als versiering voor de mannen gemaakt.. Masha Allah..

Onze Profeet (salla allahu 'alaihi wa salam) zei ook: De baard is een element van schoonheid aan 't gezicht van een man.
El7amdulillahi 3alaa koelie 7aal..

Wassalaamu 'alaikoum,
Je zuster in Islam,
Oum Mujahid

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 22:39

Salaam Alaikum Zuster,

Bedankt voor je uitleg ik snap het nu.
Zal niet meer gebeuren bijdeze.

Het is ook niet dat ik geen baard zou willen dragen,licht trouwens niet aan mijn leeftijd,( ben 37  ).Maar het is gewoon niet anders. Ik zag laatst nog een broeder op het hollands spoor in den haag ,in arabische kleding (weet de naam niet) en een mooie verzorde baard,
Daar heb ik wel respect voor en hij was zeker een sieraad van Allah.

Maar het doet mij wel pijn als  ik als 'iemand die op een vrouw wil lijken'(Een travestiet dus) woord aangezien omdat mijn baard niet wil groeien.
Maar Allah zal er wel een bedoeling mee hebben die ik ook niet begrijp.

je broeder,

polymorph

 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 23:59
In eerste instantie geplaatst door Oum Mujahid

In eerste instantie geplaatst door polymorph

Salaam Alaikum,

Ik ben nog aan het bekeren.Ik heb bijna geen baard groei alleen op een paar plekken,als ik dat zou laten staan zou ik eruit zien als satan zelf,en het zal mij belemmeren in het vinden van een nieuwe baan.
Ik scheer mezelf dus gewoon anders zie ik er niet uit.

Ik heb gelezen dat een muslim er verzorgt uit hoort te zien en Allah
van mooie dingen houd. Dus heb ik besloten om me te blijven scheren en hoop
dat Allah genadevol wil zijn op mijn laatste dag.
Als iemand wel een baard draagt heeft dat vanzelfsprekend mijn respect.

salaam,

polymorph


 



Aggie aangezien je nog een bekerende broeder bent, zou ik zeggen houd je voor zover niet bezig met je baard, houd je bezig met tawheed, het pure monotheisme..

Weet dat het verboden voor een man is om als een vrouw te lijken, en voor een vrouw om als een man te lijken, en mannen met gladde gezichten zijn netals de vrouwen die hebben ook gladde gezichten en verder heb ik een heel mooi verhaal van Sjeich Al-Albaanie rahiemahoeALLAH.. SubhanALLAH kijk zijn Hikma(wijsheid) in het gebieden van het goede en en het verbieden van slechte..

Het is overgeleverd door Sameer ibn Ameen az-Zuhayree:
"Ik was een keer met hem toen hij ziek was, en in het ziekenhuis lag, toen een van de dokters(met een gladgeschoren gezicht) de kamer binnenkwam.

Nadat hij de Sjeich zijn medicijnen had gegeven, zei hij:
"Bid voor mij O sjeich". (Ja3nie maak een du'a voor mij)

Dus toen zei de Sjeich rahiemahoeALLAH:
"Moge ALLAH jou sieren met hetgene hij de man versierd heeft"."
Muhaddith  Muhammad Naasiruddeen al-Albaanee

Dit soort zaken zetten je wel aan het denken he, althans mij wel..

salaam Alaikum,

En je hebt helmaal gelijk, dat een verzorde baard een sieraad is.
Ik zag kort geleden nog een broeder op het station in den haag.
Die viel op door zijn stralend witte kleren en zijn baard.
"Een ware muslim " dacht ik toen.
Helaas heeft Allah mij niet bedeelt met een volledige baardgroei,
alleen wat plekken hier en daar.Wat niet aan mn leeftijd ligt trouwens,dat stadium ben ik al lang gepasseerd.

Ik heb gelezen dat een muslim er verzorgt uit moet zien maar een baard
zoals ik die heb ziet er nou eenmaal onverzord uit.
Dus ik heb de keuze om her met baard eruittezien als een zwerver,
of er verzorgt uit te zien zonder baard.

Vat het alsjeblieft niet op als een pleidooi tegen baarden,zo bedoel ik het niet.

 

salaam,

polymorph


 


 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 17:35

salaam'aleikum

polymorph zwijg nu

doe met je baard wat je wil

maar het is verboden je zonden bekend te maken

(Allah zal ze dan ook niet bedekken op De Dag)

Door wat je zegt kan een ander beslissen te doen zoals jou,

dan ben je mede-verantwoordelijk voor zijn zonde

dus zwijg (dit is echt een raad uit de grond van mijn hart

broeder, ik doe het voor je bestwil, lees dit grondig en

gedraag je ernaar in de Naam van Allah)

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 19:01

Goed dan,ik zal zwijgen.

 

polymorph

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.