Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

op welke leeftijd hoofddoek dragen??

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
moslima 4 ever Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 4 ever Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: op welke leeftijd hoofddoek dragen??
    Geplaatst op: 15 mei 2007 om 10:37
asalamoealaikom ja er is een bepaald leeftijd want op 7 jaar moet je al leren bidden maar als je 12 jaar bent dan moet je egt bidden
als ik het goed heb begrepen

waalaikom sallam
Terug naar boven
Khadijah_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khadijah_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 11:04
Ik draag zelf jammer genoeg nog geen hijab niet dat ik het niet zou willen ik zou niets liever willen maar me ouders zetten me het huis dan uit en me moeder wordt ziek, klinkt mss raar maar zo zijn nl ouders. Ze moeten eerst 3 maanden wennen dat je geen varkensvlees meer eet. Maar ik weet wel dat ik mijn dochter nooit zou verplichten voor een hoofdoek als je haar van jongs af aan islam goed leert enzo zou ze het vanzelf willen. Dalijk is zij 14 jaar en doet ze hem af buitens huis of wat dan ook. Je moet wel een goede band hebben. en zo kan je zulke dingen voorkomen. Tenminste in nl is het gewoon moeilijk
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 11:06
Mijn ouders hebben het nu na een maand of 4 dat ze het weten (terwijl ik m nu 7 maanden draag) ongeveer geaccepteerd. Mijn moeder durft nu met me over straat, maar mn vader vind het nog niets dat zijn dochter zo openlijk moslima is.
Terug naar boven
Murat25 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat25 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2007 om 11:28

Selam broeders en zusters,

voor onze zusters die een hoofddoek zoeken, kwam ik deze site tegen:

www.hoofddoekshop.nl

groetjes

murat

Terug naar boven
boessia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 september 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote boessia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2007 om 14:06

Voor kippetjuh en Khadija:

MashaAllah! Ben erg blij met jullie 

Moge Allah swt jullie beiden en alle moslims over de hele wereld belonen (AMIN)

Khadija: Ik heb het gewoon in 1x opgedaan en daarna nooit meer afgedaan. Dit is alweer 2 jaar geleden, alhamdoulillah. Ik heb geen NL-se ouders, maar zij waren het eerst ook niet gewend. Ik zeg je: doe wanneer JIJ er klaar voor bent. Vooral omdat je je ouders niet wilt kwetsen. Maar denk er toch niet te veel bij na, anders komt er nooit wat van (ik spreek uit eigen ervaring en van anderen). InshaAllah dat je ouders je uiteindelijk accepteren voor wie je bent. Veel ouders zullen het uiteindelijk accepteren, ik hoop bij jou ook, inshaAllah..Je bent immers hun dochter. Veel sterkte, sis !

Salamu alaikum..

Terug naar boven
Yasmina93 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yasmina93 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 16:19
In eerste instantie geplaatst door Anittan

Salaam,

Ik dacht dat een meisje een hoofddoek zou moeten dragen vanaf haar 7 jaar, en niet tot ze haar menstruatie krijgt want er zijn meisjes die pas hun regels krijgen van hun 15 en zelfs 16 jaar.  

Wa salaam

Als men de hoofddoek pas van 15 of 16 zullen moeten dragen willen ze het meestal niet omdat ze dan met de verkeerde vrienden omgaan leer het je kind optijd dragen voor het te laat is 

Groeten Yasmiina

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 18:13

Wat een verschillende mensen allemaal; ik heb mijn hoofddoek uit volle overtuiging en uit pure symboliek afgedaan.

Wat een bevrijding, zelfs het juk van mijn tere schouders verdween.

groet,

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2009 om 18:46

Je komt zeker uit iran

Toen ik mijn hijab  ging dragen dat was pas de echt bevrijding  .



Aangepast door taqwaa
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2010 om 09:48

Neen, ik ben 14 eeuwen geleden in opdracht vermoord.

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2010 om 17:07

Ook ik was te kritisch.

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2010 om 17:26

 

Jouw bevrijding heeft jouw het volgende gegeven, niets minder en niets meer dan een exploitatie van jouw lichaam, een verlaging van jouw ziel en een beroving van jouw eer!!

 manqol



Aangepast door taqwaa
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2010 om 21:11

salaam aleykoum

 zozo Taqwaa is boos en rood hahaha mashaAlah.

Inderdaad alhamdullilah zijn we moslims.

Wat is de religie (dien), die Allah s.w.t. heeft bevolen te volgen?

Het is al-hanifiyya, de weg van Ibrahiem. Allah heeft gezegd: �Zeker, de (enige) religie bij Allah is de Islam.� Koran 3 vers 19. En ook in dezelfde soerrah, vers 85 lezen we: �En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn. ...�

 

Wat betekent Islam?

Dit betekent het aan Hem (�� ���) onderwerpen met el-tawheed, het volgen met gehoorzaamheid zonder tegenspraak en het verwerpen van el-shirk. Allah heeft gezegd: �En wie is beter in religie dan degene die zich volledig aan Allah overgeeft�.� Koran 4:125. En: ��. En jullie god is de Ene God, aan Hem geven jullie je daarom over. En brengt verheugende tijdingen aan hen die zich overgaven.� Koran 22:34.

http://www.islamcity.nl/content/view/296/33/

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2010 om 14:27
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Neen, ik ben 14 eeuwen geleden in opdracht vermoord.

Ben je uit de dood herrezen? 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2010 om 20:20

Mijn geest zal niet sterven.

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2010 om 23:07
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Mijn geest zal niet sterven.

 

 Ben je uit een psychiatrische inrichting  ontsnapt ?

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Kwasimodo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 januari 2010
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Kwasimodo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2010 om 22:10
Klopt het dat oude vrouwen niet meer een hoofddoek hoeven te dragen, vergelijk Soera 60. Is dit omdat deze vrouwen niet meer aantrekkelijk worden gevonden? Ook al is het een onderwerp dat veel mensen vies of onsmakelijk vinden, het schijnt dat veel 'bejaarde' mensen nog seksueel actief zijn. Dit betekent ook dat zij nog aantrekkelijk worden gevonden! Dit geeft mij aanleiding om een andere oorzaak te zoeken achter dit kledingsvoorschrift. Ik kan het niet laten, ik hoop dat jullie mij het niet kwalijk nemen, om te stellen dat jonge vrouwen ervan worden weerhouden zich seksueel te ontwikkelen terwijl dit voor jongens wel openstaat. Voor degene die ge�nteresseerd is raad ik aan zich te verdiepen in de Marokkaanse Fatima Mernissi.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2010 om 01:10
Dag Kwasimodo,

In de tijd dat de Koran werd geschreven was niemand op deze wereld (op een verguisde egyptische farao na) zich bewust van het feit dat man en vrouw een gelijkwaardige bijdrage leveren aan het genetisch materiaal van hun kroost. Men meende werkelijk dat in het zaad van de man reeds een complete mens aanwezig was, vergelijkbaar met bv. tarwezaden die, wanneer je ze op een akker uitzaait, zullen uitgroeien tot tarweplanten naar beeld en gelijkenis van de tarweplanten waarvan zij afkomstig waren. Binnen die destijdse opvatting werd de vrouw slechts beschouwd als een bijproduct van de schepping, als een soort van "akker" waarin "GROTE MAN" (of de degenen die hij daarvoor zij toestemming gaf, wat bijvoorbeeld ook wel bij honden voorkomt), terwille van zijn eigen voortbestaan, zijn kleine mensjes uitzaaide. Die "akker" moest worden beschermd tegen ongewenste indringers,iets wat verviel nadat de "akker" onvruchtbaar
was geworden.
Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.074 seconden.