Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islamitische namen

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Peter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islamitische namen
    Geplaatst op: 12 maart 2004 om 09:26

beste rebecca

naar mijn weten is de betekenis van roos, zahra en niet Zhora

gr.

Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2004 om 09:26

as salaam oe alaikoem wr wb zuster zohra,

mashallah.........mooie keuze (trouwens, mijn naam ouarda betekent ook roos)

ma3a salama

roos

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2004 om 09:25

Assalamoe alykoem,

sorry dat ik mij bemoei, maar ik dacht dat roos "zahra" betekent.

wassalaam

Terug naar boven
rebecca Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 50
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rebecca Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2004 om 09:20

Assalamoe aleikoem

 

Mijn naam is geworden : Zhora, betekent "roos"

 

blessed be , rebecca

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2004 om 08:03

Salaam alaikom,

 

Persoonlijk vind ik de namen van de dochters en vrouwen van de profeet Mohamed (sws) heel mooi:

Dochters heten

-Oum Koultum- Roukaya - Zainab en Fatima

Vrouwen heten:

Habiba - Zainab-  Djuweriah-  Aicha-  Khadija-  Sauda- Oum Salama-  Safia- Maria

Hafsa -Maimouna-.

 

Ik vind Hawa (Eva) ook een hele mooie naam.

Ik hoop dat je een keuze kan maken.

 

 

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2004 om 04:39

A Selaam oe Ale'ykoem,

De link die Zahra je gegeven heeft is inderdaad erg handig. Je kan meteen kijken wat zo'n naam betekend. Als je mij om mijn mening vraagt, en meningen verschillen natuurlijk, dan vind ik de volgende namen persoonlijk erg mooi:

  • Aaliyah
  • Asma
  • Aya
  • Eliza
  • Nadia
  • Yasmin

Dit is eigenlijk een kleine greep uit de zoveel mooie namen die ik gezien heb. Laat ons weten wat het geworden is

Liefs Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 15:48

asallam aleikum,

en...en...?Wat wordt het?

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 12:39

asallam aleikum,

Misschien moet je hier even een kijkje nemen,

http://www.muslim-names.co.uk/index.php?section=2&letter =A&PHPSESSID=313ffa65e7e7a0f26d2d86b2ed505437

enne..succes!

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
rebecca Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 50
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rebecca Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 11:51

assalamoe aleikoem

Ik wil dus mij bekeren, weet de halve wereld nu ,

 

hahaha , ik wil graag een Islamitische naam, niet verplicht dat weet ik, maar wel sterk aangeraden en Soubhan Allah Sobhana Wa Ta'ala, ik voel er echt wat voor,

 

dus heeft iemand misschien ideejen voor mooje namen voor mij?

blessed be, rebecca

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.