Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islamitische namen

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islamitische namen
    Geplaatst op: 23 mei 2004 om 16:16

Salamoen Aleykoem

Ik weet niet waarom maar ik vind hamza een ozo mooie naam. Ik denk dat het komt omdat ik Hz Hamza ozo bewonder. En waarom ik hem bewonder dat weet ik ook niet. Ik denk omdat ik hem ozo moedig vindt. En waarom ik hem zo moedig vindt weet ik niet.

Ik ben (op dit moment tenminste) van plan om als ik een zoon krijg hem muhammed(standaard) te noemen met misschien nog een voegsel zoal muhammed mustafha. En als ik een tweede zoon krijg inshallah dan denk ik hamza.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Nada Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 26 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nada Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2004 om 08:58

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu Rebecca,

Het lijkt mij erg moeilijk om zo van naam te veranderen. Maar ik ben wel heel trots op je.

Persoonlijk vindt ik Farah een prachtige naam, maar de keus is aan jou.

Ik hoop dat je inshaallah een prachtige naam zal kiezen.

ik wens je verder veel geluk.

Veel liefs Nada

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2004 om 02:45

Salamoen Aleykoem

Hee weet iemand misschien of de naam Hamza voorkomt in de quran? Ik heb het niet gezien maar ik vraag het voor de zekerheid.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2004 om 08:26

assalamoe aleikum rebecca,

En ben je al zeker over je islamitische naam?

Zelf zou ik een naam kiezen met dezelfde eerste letter als mijn nederlandse naam. Dit is makkelijk met post enzo.

Wat vind je van Rabia??????????????Een naam moet wel een beetje bij je passen, zodat mensen je niet 10 keer aan moeten spreken voor je reageert

Zelf heb ik voor Halima gekozen, omdat dit "de verdraagzame" betekent en ik als nederlandse verdraagzaam naar beide kanten probeer te zijn.(nederlandse familie en samenleving en arabische schoonfamilie en cultuur)

Natuurlijk vind ik rafiaa ook erg mooi,anders had ik die niet als nickname gekozen

 

salaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2004 om 09:44

asalam

Zahra en zohra betekenen allebe geen roos Warda wel.

wa asalam

 

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2004 om 15:48

Salamoen Aleykoem

Met alle respect nederlandse versies spreken mij niet zo aan. Ik geef mijn kind liever de arabische versie. Gewoon zoals het hoort.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 04:10

Assalamoualikoum,

de namen die ik heel mooi vind zijn:

voor meisjes:miriam,leyla, aisha,youssra,yassmin

voor jongens:reda, djawad, mohammad,walid,nour,ashraf

en  ff voor duidelijkheid mouni vroeg wat mounira betekent, awel het betekent :licht gevend,stralend,verlichtend.

badia: een van de namen van allah is badi3ou assamawati wa l'ard: hij heeft de aarde en hemelen geschapen, en heeft het goed gedaan.badia of badi3a=is iemand die iets doet,en doet het goed ook.meestal wordt de werkwoord gebruikt voor artisten die zeer creatief te werk gaan:abda3a-youbdi3ou

een andere betekenis badia(die totaal verschilt dan de eerste beteknis) is het platteland.maar voor u naam denk ik eerder de eerste betekenis.

wassalaam.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2004 om 08:45

dag remco,

wij kiezen voor islamitische namen omdat het zo moet volgens soenna. alleen de voornaam,de achter naam mag gehouden worden hoor.

als je het  bevalt of niet  remco, ieder die een mosim gaat worden gaat zijn naam verranderen, deal with it !

 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2004 om 12:41

dag remco,

bezoek eens the site:http://home.wanadoo.nl/arabisch/islam.html

People name their children to distinguish them from others. The child must be named on the seventh day. According to a Hadith a child must be named promptly on birth. The name must be meaningful. "You will be called by your name on the day of judgment" this is another reason why it is important to chose a name with good meaning. The prophet was very particular about it and he always changed names that were derogatory. An example is that he changed Aasiyah (disobedient) into Jameelah (beautiful).

A child must not be given the name of Allah unless it is compounded with Allah. According to a Hadith the worst of men on the day of judgement will be one who is called Shahinshah. only Allah Ta'ala is king of kings or Shahinshah; Kingdom belongs to him alone

Further parents must make sure that the names they select signify servitude to Allah alone and to no one else. They must not append bondage even to the name Nabi. Names that reflect love or romance must not be used either. The Prophet has suggested names of the Prophets or Abdullah and Abdur Rahman. He has said,

"Keep the names of the noble Prophets, Allah loves most the names Abdullah and Abdur Rahman. The most truthful names are Harith and Humam, while the most disliked are Harb and Murrah (war and bitter)."

ik denk dat dit duidelijk is he.

mvg

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2004 om 12:46
In eerste instantie geplaatst door marhaba

dag remco,
wij kiezen voor islamitische namen omdat het zo moet volgens soenna. alleen de voornaam,de achter naam mag gehouden worden hoor.
als je het  bevalt of niet  remco, ieder die een mosim gaat worden gaat zijn naam verranderen, deal with it !

 

Eh, ik heb mijn naam niet veranderd, hoor. Mijn man en zijn familie zeggen allemaal niet dat het hoeft. Ik heb er zelf ook geen behoefte aan. Volgens mij is dat ook alleen nodig, als je naam in het Arabisch iets slechts betekent en als je de islam beledigt, bv. Salaam happylady

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2004 om 12:53

Assalaam

je hebt het dus zelf gezegd, als het beledigend is voor islaam,of iets slechts betekent, het is ook aangeraden door de profeet sas da je je kinderen dus namen van profeten enzo te geven want de naam heeft zijn waarde uiteindelijk, hiermee word je geroepen op de dag desoordeels.

ik reageerde zo omdat remco het maar nix vond om je naam te verranderen in een islamitische naam .(ng eens islamitisch, niet perse arabische, alhoewel arabische is de taal van de koran, dus de moslims horen arabische te leren enzo...das een andere discussie)

groetjes.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2004 om 14:12

Assalamoualikoum,hallo remco

omdat we trots op deze taal zijn, het is zeker een mooie taal,omdat het de taal van de heilige koran is, de taal van waarmee onze profeet sprak, het heeft geschiedenis met zich mee.

en je kunt niet alle  islamitische namen  terug vinden ergens anders.dus waarom te ver gaan zoeken?

groetjes.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 02:35

Salamoen Aleykoem

"Dat ze jou niet zo aanspreken kan, smaken verschillen, daar heb ik dus ook geen probleem mee. En wie zegt jou dat het zo hoort, nergens staat dat jij jou kind een arabische naam moet geven. Ik verbaas mij eigenlijk meer over Nederlandse mensen die omdat ze Moslim worden ineens een arabische naam nemen."

Remco je zegt toch ook niet waarom leren jullie nou arabisch je hebt toch ook de quran in het nederlands??? Ik weet gewoon dat het zo hoort en het staat mijn karakter opgeschreven. Bovendien er gebeuren zulke dingen op aarde en kijk waar jij je druk om maakt. Let beter op de olieprijzen die stijgen.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 04:42

Salamoen Aleykoem

Owke dan.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
miss-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 04:49

Ik vindt Latifa een mooie naam maar ja ieder ze eigen smaak maar ik hoop dat je een mooie naam zult vinden. 

Groetjes Marijke

Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 04:44

assalamoe aleikum,

Zelf gebruik ik mijn arabische naam ook alleen bij moslims.

Mijn nederlandse naam betekent niets wat niet mag (ik heet geeen christine bijv.)

Mijn ouders hebben mij naar mijn opa en oma vernoemd en ik zou het mijn ouders niet aan willen doen om nu altijd een andere naam te gebruiken en hen te vragen om mij vooral anders te noemen. Ze hebben over de naam nagedacht en met liefde gegeven. Zelf vond ik het een extraatje om zelf een arabische naam te zoeken die bij mij past en die ik erg mooi vind. Mijn paspoort aanpassen heb ik niet gedaan, maar er zijn andere moslims die het wel doen, daar zijn ze wat mij betreft vrij in, maar het is niet verplicht of verboden.

 

salaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 09:48

In eerste instantie geplaatst door Remco

Misschien betekend je Nederlandse naam wel iets. Mijn naam hebben mijn ouders ook gekozen omdat ze het mooi vonden, betekenis wisten en weten ze niet naar mijn weten. Het is ook geen vernoeming naar een familielid. Zelf heb ik gezocht naar de betekenis ervan. Ik wist dat Remco een van origine Friese en dus Germaanse naam was, na een beetje zoekwerk bleek het raadgever te betekenen. Is wel interessant om daar na 20 jaar achter te komen . Bijna alle namen hebben trouwens een betekenis, gewoon goed zoeken.

 

Nou niet de westerse namen geloof ik. Die noemden zichzelf gewoon wat naar aanleiding van hun geboorteplaats of beroep.

"jan Steen, pim, roel, kees, Deventer etc.....No disrespect....

Terug naar boven
miss-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 11:47
Nou ik denk dat het niet echt waar is wat je zegt. Misschien vroeger maar ik denk dat er nu een betekenis achter veel westerse namen zit.
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2004 om 09:54

hallo remco,

Ik heb niet gezegd dat mijn naam niets betekent. Ik schreef mijn naam betekent niets dat niet mag in de islam.

Mijn naam betekent nl: overwinnaar met (of van) het volk',  (rara hoe heet ik of naar welke naam ben ik vernoemd)

Zelf gebruik ik dus mijn nederlandse naam het meest.

 

groetjes rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 11:20
Mijn naam betekent strijder. Stoer he. InshaAllah een strijder fi sabielillah
Terug naar boven
miss-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 12:01

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Dat ze jou niet zo aanspreken kan, smaken verschillen, daar heb ik dus ook geen probleem mee. En wie zegt jou dat het zo hoort, nergens staat dat jij jou kind een arabische naam moet geven. Ik verbaas mij eigenlijk meer over Nederlandse mensen die omdat ze Moslim worden ineens een arabische naam nemen."

 

 Ik ken twee nederlandse meisjes die arabische namen hebben genomen omdat hun vader met een turkse vrouw is getrouwd ik weet niet of ze ook zo op straat worden aan gesproken maar ik vindt he wel een mooi gebaar voor het geloof en tegenover hun (stief) moeder.Maar ik zou het zelf niet doen omdat ik blij ben met de naam die me ouders me hebben gegeven.

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 08:32

Salamoen Aleykoem

Die bericht die je aanhaalt was van remco niet van mij, miss-mg

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
miss-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 12:01

Haha nouw sorry hoor ben blond als het maar te begrijpen is vindt ik.

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 12:21

Maar alle islamitische namen hoeven toch niet per
definitie arabisch te zijn.
Want mijn naam is ook niet arabisch maar wel islamitisch
want het heeft een goede betekenis,en daar gaat het om
denk ik
                              

                                                    Bisharo

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 02:52

Salamoen Aleykoem

En ik ben kaal miss-mg

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2004 om 12:53

asallam aleikum,

ik vind de naam Redouan mooi...

Maar mijn vraag is,dit is de naam van een Engel.

is dat dan afgeraden?weet iemand dat met zekerheid te zeggen?

djazakAlahu GHair

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2004 om 13:06

Salam Aleikum,

Redwan is idd een naam van een engel, 1 van de 10 bekende:

*jibril, Mickail, Redwan, Malik, Munkar, Nankir, Roqib, Atit, Isroil, Izrofil.

Zelf heb ik ook een oom doe redwan heet, en of dat mag ik weet het niet, ik heb nog nooit iemand gehoord die Nankir heet ofzo  ik vraag het me ook af!?

ma3a salama

 

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 03:49

Zijn Sam, John of Peter ook geen mooie "Islamitische" namen?

gr Akbash

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 09:05
Met "islamitisch" wordt hier arabisch en / of uit de koran of ahadith mee bedoeld Akbash. Net als dat "christelijke"namen latijnse namen zijn en / of uit de bijbel.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 07:42

In eerste instantie geplaatst door Amier

Met "islamitisch" wordt hier arabisch en / of uit de koran of ahadith mee bedoeld Akbash. Net als dat "christelijke"namen latijnse namen zijn en / of uit de bijbel.

Oh..... ik dacht al, Jezus en al die andere waren toch ook moslims.

Dus het zijn  Arabische namen, en geen islamitische, want ik neem toch aan dat de meeste namen al bestonden voor de komst van de islam.

gr Akbash

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.074 seconden.