Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenProfeet Noah’s Ark:

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Profeet Noah’s Ark:
    Geplaatst op: 14 maart 2004 om 05:44

asalaam alaikom,

Profeet Noah vrede zij met hem:

(Qoer-aan Soerat al-Ankaboot: 14) En voorwaar, Wij hebben Noeh naar zijn volk gestuurd, en hij bleef onder hen duizend jaren op vijftig jaar na en de zondvloed overspoelde hen terwijl zij onrechtvaardigen waren.

(Qoer-aan Soerat al-Moe'minoen: 23-26) En voorwaar Wij hebben Noeh naar zijn volk gestuurd en hij zei: "O mijn volk! Aanbidt Allah! Jullie hebben geen andere God behalve Hem. Zijn jullie dan niet bang?" Maar de stamhoofden van degenen die onder zijn volk ongelovig waren, zeiden: "Hij is niet meer dan een mens zoals jullie, hij probeert zichzelf boven jullie te stellen. Als Allah het gewild had, dan had Hij beslist engelen neergezonden; nog nooit hebben wij zoiets gehoord van de vaders van de ouderen. Hij is slechts een man die krankzinnig is, wacht dus een tijdje voor hem." (Noeh) zei: "O mijn Heer! Help mij want zij ontkennen mij."

(Qoer-aan Soerat al-Moe'minoen: 23) En voorwaar Wij hebben Noeh naar zijn volk gestuurd en hij zei: "O mijn volk! Aanbidt Allah! Jullie hebben geen andere god behalve Hem. Zijn jullie dan niet bang?"

Profeet Noah vertelde hen bijna duizend jaar lang, geloof in Allah hij is de meest barhartige, hij is de almachtige en veel dingen heeft hij ze verteld.....hij waarscheuwde ze voor een bestraffing...maar niemand luisterde naar hem op een paar na en iedereen lachte hem uit.

(Qoer-aan Soera Hoed:32) Zij zeiden: "O Noeh! Je hebt met ons geredetwist en je hebt het gesprek verlengd, laat ons nu datgene zien waar je ons mee bedreigd hebt, als je waarachtig bent."

(Qoer-aan Soerat Hoed: 38) En toen hij de ark bouwde, bespotten de stamhoofden van zijn volk hem elke keer wanneer zij voorbij liepen. Hij zei: "Als jullie ons bespotten, bespotten wij jullie ook voor jullie bespotting."

(Qoer-aan Soerat al-Qomar: 9) Het volk van Noeh ontkende v��r hen, zij verwierpen Onze slaaf en zeiden: "Een dwaas!" En hij werd beledigend uitgescholden en bedreigd.

(Qoer-aan Soerat Hoed: 36) En het was Noeh ingegeven: "Niemand van je volk zal geloven, behalve degenen die reeds geloven. Wees niet bedroefd vanwege wat zij doen."

(Qoer-aan Soerat al-Qomar: 10) Toen riep hij zijn Heer aan: "Ik ben versl*gen, help (mij) dus!"

Allah beval hem een Ark te bouwen.

(Qoer-aan Soerah Hoed: 37) En bouw onder Onze ogen en met Onze inspiratie een ark, en spreek Mij niet aan voor degenen die het mis hebben; zij zullen zeker verdrinken."

na_141.jpg

(Qoer-aan Soerat al-Araf: 72)  Dus hebben Wij hem gered en degenen die bij hem waren door een genade van Ons en Wij hebben de wortels afgesneden van degenen die Onze tekenen negeerden en zij waren geen gelovigen. (Maar zij negeerden hem, zodat Wij hem en degenen die met hem waren, redden in het schip en Wij verdronken degenen die Onze tekenen negeerden. Zij waren zeker een blind volk. Toen verdronken Wij de anderen nadat degenen die achter bleven gered waren. Profeet Noah's Ark.

(Qoer-aan Soerat Hoed: 40-42) (Zo was het) toen Ons Bevel kwam en de oven kookte over. Wij zeiden: "Laad daarin van ieder soort twee en je gezin behalve degenen waar het woord reeds tegen gesproken heeft, en degenen die geloven. En niemand geloofden met hem, behalve een paar." En hij zei: "Scheep in, in de naam van Allah zal het zijn bewegende koers en zijn ankerplaats zijn. Zeker, mijn Heer is Genadevol, Barmhartig. Dus het voer met hen tussen golven als bergen en Noeh riep tegen zijn zoon: "O mijn zoon! Kom met ons aan boord en wees niet bij de ongelovigen."

na_140.jpg

(Qoer-aan Soerat Hoed: 42-43) Dus het voer met hen tussen golven als bergen en Noeh riep tegen zijn zoon: "O mijn zoon! Kom met ons aan boord en wees niet bij de ongelovigen." De zoon antwoordde: "Ik zal naar een berg gaan, dat zal mij van het water redden." Noeh zei: "Deze dag is er geen redding van het Besluit van Allah behalve met hem waar Hij genade mee heeft." En een golf kwam tussen hen, dus hij was bij degenen die verdronken waren.

na_137.jpg

Koran (44:11) en er werd gezegd:"O aarde slik je water in.''  En: ''O hemel droog op''. En het water trok zich terug. En het bevel was uitgevoerd. En het schip ging voor anker bij de berg Djoedi. En er werd gezegd: ''verdoemd is het onrechtplegende volk''.

dus in de heilige Koran stond waar het schip voor anker ging, namelijk bij de Berg Djoedi in Turkije.

Een turkse boer heeft deze foto gemaakt. een van de eerste foto's over de Noah's Ark.

Dit is een nieuwe foto ervan........

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En dit is een van de vele Ankers.....

(Koran 15:54) en voorzeker, wij lieten hen achter als een teken, is er dan iemand die er lering uit trekt?

De Bijbelexegisten geloven dat Noeh alle diersoorten aan boord van de Ark nam en dat de dieren dankzij Noeh van uitsterving gered werden. Volgens deze overtuiging, werd er van iedere op het land levende diersoort, een paar bijeengebracht en aan boord gezet.

Degenen die deze bewering verdedigen, komen hierbij zonder twijfel vele moeilijkheden tegen. Vragen over hoe de diersoorten die aan boord waren gevoed werden, hoe zij op de Ark behuisd waren of hoe zij van elkaar gescheiden werden, zijn onmogelijk te beantwoorden. Bovendien rest ook nog de vraag: hoe werden de dieren van verschillende continenten bij elkaar gebracht - zoogdieren van de polen, kangaroes uit Australi� of de bizon die specifiek op het Amerikaanse continent thuishoort? Meer vragen volgen bovendien over hoe gevaarlijke dieren - giftige zoals slangen, schorpioenen en wilde dieren - gevangen werden en hoe zij ver van hun natuurlijke omgeving in leven konden worden gehouden tot het water zakte.

Dit zijn de vragen die het Oude Testament het hoofd moet bieden. In de Qoer-aan is geen verklaring die impliceert dat alle diersoorten op aarde aan boord werden genomen. Zoals we eerder hebben opgemerkt, vond de Zondvloed in een bepaalde regio plaats. Daarom kunnen de aan boord genomen diersoorten alleen die soorten geweest zijn, die leefden in de omgeving waar Noeh's volk verbleef.

Het is echter duidelijk dat het onmogelijk is om alle diersoorten die in dat gebied leefden te verzamelen. Het is moeilijk om te geloven dat Noeh en een klein aantal gelovigen met hem (Soerah Hoed) alle kanten opgingen, om van honderden diersoorten uit hun omgeving, twee van iedere soort te vangen. Het is zelfs nog onwaarschijnlijker dat zij iedere insectensoort die in hun omgeving leefde konden vangen en dan bovendien de mannelijke nog van de vrouwelijke wisten te onderscheiden! Om deze reden is het waarschijnlijker dat de dieren die verzameld werden, de dieren waren die gemakkelijk gevangen en in leven gehouden konden worden. Daarom waren huisdieren dus bijzonder nuttig voor de mens. Het is het meest waarschijnlijk dat de profeet Noeh aan boord dieren als: koeien, schapen, paarden, pluimvee, kamelen en dergelijke heeft genomen. Omdat deze de belangrijkste dieren waren, die nodig waren voor het vestigen van een nieuw leven in een gebied dat een groot deel van zijn levende have door de Zondvloed was kwijtgeraakt.

Het belangrijkste punt, is dat de goddelijke wijsheid die spreekt uit het bevel om de dieren te verzamelen dat Allah gaf aan Noeh, meer ligt in het feit dat het gericht is op het verzamelen van de dieren die nodig zijn voor het opbouwen van nieuw leven na de overstroming, dan op het beschermen van de diersoorten.

Omdat de Zondvloed regionaal was, kon de uitsterving van de diersoorten geen mogelijkheid zijn. Het is zeer waarschijnlijk dat na de overstroming, dieren uit andere gebieden in de loop van de tijd naar dat gebied migreerden en de regio opnieuw met zijn oude levendigheid bevolkten. Wat belangrijk was, was om direct na de overstroming leven in het gebied op te bouwen, en de bijeengebrachte dieren zouden voornamelijk met dit doel verzameld zijn.

en Allah weet het beste,

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 06:15
Ik heb natuurlijk dit hele stuk niet gelezen, maar ik wil wel melden dat de algehele Zondvloedtheorie al tijden weerlegd is. Waarom worden dit soort dingen nog steeds gepost?
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 07:39
ze hebben de deuk van die schip gevonden als je het nog niet wist.
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 07:55

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

ze hebben de deuk van die schip gevonden als je het nog niet wist.

Welk schip? Betekent een gevonden schip een zondvloed? Nee!

Hoe wil jij de zoutafzettingen tussen verschillende aardlagen verklaren?

Waar is al het water gebleven?

Waar zijn alle fossielen gebleven die massaal uitgestorven zijn?

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 15:36

yow luister, je vraagt me:

Welk schip? het schip van Noah mischien.....?

Betekent een gevonden schip een zondvloed?

nee maar als er 1400 jaar geleden in een boek uit de woestijn staat waar het schip voor anker ging en ze vinden daar 1400 jaar later de ankers en veel andere instrumenten en het grote deuk van die schip dan kan het geen toeval zijn. mee eens?

Hoe wil jij de zoutafzettingen tussen verschillende aardlagen verklaren?

niet overal was water zoals ik schreef alleen in het grote gebied waar Noah en zijn volk zich bevonden.

Waar is al het water gebleven?

Dus openden Wij de poorten van de hemel met stromend water. En Wij lieten uit de aarde de bronnen stromen. Dus de wateren ontmoetten elkaar in een voorbeschikte zaak. En Wij droegen hem op een (schip) gemaakt van spijkers en planken. (Qoer-aan Soerat al-Qomar: 11-13)

En er werd gezegd: "O aarde! Slik je water in, en O hemel! Stop." En het water was verdwenen en het Besluit was vervuld. En het strandde op de berg Judi en er werd gezegd: "Weg met het volk dat onrechtvaardig is." (Qoer-aan Hoed: 44)

Waar zijn alle fossielen gebleven die massaal uitgestorven zijn?

 

kijk die techniek die er gebruikt werd.

 

aan die tekens op die anker zie je dat het van de ark moet komen.

en aan die gaatje zie je dat het een anker moet zijn.

er was ijzer verwerkt in de ankers.

zijn er niet genoeg botten gevonden van die dieren.....overal wordt het gevonden.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 15:53

Hello,

ja er worden veel fossielen gevonden ( ik sta ervan versteld dat iemand dat hier eens toegeeft), maar niet speciaal uit een periode van 6000 jaar of zo geleden (weet niet meer precies welke datum ze erop plakken).  En er zouden dan superveel dieren gestorven moeten zijn, meer dan ooit ervoor, zou dat niet opvallen tussen alle andere aardlagen?  Trouwens, overblijfselen van een anker zijn geen fossielen hoor;)  Fossielen zijn overblijfselen van (ooit) levende wezens.

Nier overal was water, zeg je...  Dat klinkt nogal ongeloofwaardig aangezien het water zich waarschijnlijk over het hele aardoppervlak zou verspreiden...

Enne, waar is het anker in kwestie?

Greetz Kim

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 16:28

goedenavond Kimmie,

dus jij wilt zeggen: ''alle dieren en alle vogels waren aan boord van het schip?'' ok vertel mij dan: hoe hebben ze de leeuwen de ijsberen uit de noordpool de pinguins uit zuidpool (he.... nog een wonder van Allah, pinquin en ijsberen kunnen allebei niet leven zonder ijs en ze kunnen ook niet onder elkaar leven, dus Allah heeft alle pinquins in de zuidpool gezet en de ijsberen in de noordpool gezegend is Allah de alwetende, alwijze en wat als ijsberen zwart waren.....dan zouden ze glijk gezien worden..en zouden ze uitsterven want dan zouden ze geen buit kunnen maken. zie je zo geeft Allah aan iemand kennis het komt ineens in je op.) en die andere dieren uit verschillende continenten bij elkaar gebracht? zoogdieren van de polen, kangaroes uit Australi� of de bizon die specifiek op het Amerikaanse continent thuishoort?

Meer vragen volgen bovendien over hoe gevaarlijke dieren - giftige zoals slangen, schorpioenen en wilde dieren - gevangen werden en hoe zij ver van hun natuurlijke omgeving in leven konden worden gehouden tot het water zakte. de Zondvloed was regionaal. vertel me, hoe werden de dieren van verschillende continenten bij elkaar gebracht - Dit zijn de vragen die het Oude Testament het hoofd moet bieden. In de Qoer-aan is geen verklaring die impliceert dat alle diersoorten op aarde aan boord werden genomen.

Zoals we eerder hebben opgemerkt, vond de Zondvloed in een bepaalde regio plaats. Daarom kunnen de aan boord genomen diersoorten alleen die soorten geweest zijn, die leefden in de omgeving waar Noeh's volk verbleef. zoals kippen, koeien, schapen enzo. dus als niet alle dieren verzameld kunnen worden kan het niet zo zijn dat overal water was.

ik hoop dat je hier wat aan hebt en Allah weet het beste,

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 16:52

Hoi Battle_for_life,

goeie uitleg hoor, maar slechts ��n hele belangrijke opmerking  Ik geloof niet in de zondvloed, dus ook niet in de Ark en dat er daar van elke dier een koppeltje zou zijn geweest en zo.  In het geval dat ik er wel in geloofde, was jouw uitleg sterk, ma nu schiet hij dus n beetje z'n doel voorbij

Voor die witte ijsbeer zou ik je trouwens een mooie evolutieleer-theorie kunnen geven?  Moest je interesse hebben (maar dat zal wel niet zeker)...

Slaap lekker Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 17:24

hey,

ik hoor het graag hoor......

maar weet je wat ik niet snap.....is waarom je niet in god gelooft? er zijn genoeg bewijzen je hoeft alleen maar naar jezelf te kijken en je ziet dat het een teken is alles is een teken.

neem je...je duim bijvoorbeel ik zeg maar wat hoor......als je geen duim had kon je niks vastpakken. probeer ��n dag door te brengen zonder je duim te gebruiken. doe het maar eens.

zal ik iets noemen waar een teken van Allah in zit.....neem maar je ...tong...ok je tong. je tong kan duizenden verschillende soorten voedsel en draken van elkaar onderscheiden. net als onze vingerafdrukken zijn ook onze tongen uniek...en als onze tongen niet door God goed waren gemaakt, dan zouden we het verschil tussen een steen en een sinasappel niet proeven.

of neem iets anders.....neem de maan, de maan ja ...denk je echt dat die grote bal daar staat om savonds licht naar ons te kaatsen vanzelf is gekomen? wat als hij er niet was? dan was het pik donker (ik bedoel het niet letterlijk ). dan zag je werkelijk niks. kijk hier de lichten die op aarde aanstaan. Allah gaf ons ook electriciteit en en alles gaf hij ons, maar weinig dankbaarheid tonen wij.

of neem je neus....als je neusgat 180 graden was omgedraaid, verdronk je bij regen. hahahahhahah

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 17:28
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2004 om 05:15

Hello,

weet je, in God of Allah of ... geloven, dat moet je voelen.  Als ik naar mooie dingen kijk, naar zonsondergangen, naar bloemen, enz kan ik daar ook ontroerd van raken.  Maar voor mijn gevoel en verstand zit er geen God achter.  Het is niet zo dat ik compleet onspiritueel ben, maar mijn gevoel gaat dan meer uit naar een Godin (de vrouw is immers het begin van het leven).  Ik sta in die zoektocht nog niet ver, maar misschien komt dat nog ooit  Eigenlijk spreekt de Islam mij niet heel erg aan, ik vind Islam interessant, maar het ligt mij niet.  Veel te veel regeltjes-makerij, het kan zoveel eenvoudiger.  Er worden zoveel dingen verboden, waarvan ik het nut niet inzie (toch niet in deze tijd, wel in z'n historische context).  En bovendien komt Allah eerder over als een angstaanjagende rechter dan als een liefhebbende persoon...  Maar ja, dat is dus mijn mening.

Enne, al die voorbeeldjes van je, kan ik fijn verklaren door de evolutietheorie.  Dus, het beste (voor een bepaalde omgeving) gen zal daar het meeste voorkomen en zo de soort doen evolueren...  Heel kort  Een neusgat dat omhoog staat zou inderdaad niet handig zijn, dan zou je je eten niet goed kunnen ruiken, en wie weet, eet je wel wat giftigs...

Maar over evolutietheorie wordt al in andere topics gepraat, dus als je meer wil weten, kan je altijd daar even gaan kijken.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2004 om 08:23

hallo Kimmie,

Als je een Godin zoekt...dan zal je zoektocht nooit eindigen.

wat de Christenen en de Joden hebben gedaan is dat zij god menselijk hebben gemaakt. ik kan je veel dingen noemen dat zij niet doen maar de bijbel wel verplicht. tuurlijk zouden we willen dat Islam eenvoudig was, maar jij ziet dit leven als een leven (als je weet wat ik bedoel), dit is niet het leven als je dood gaat en in de hemel komt is het alsof je hier een paar uurtjes was. Allah is geen man en hij is ook geen vrouw, hij is een spirituele macht. Allah is de enige Arabische naam dat niet mannelijk en ook niet vrouwelijk is.

natuurlijk is het zo dat je niet van dit leven moet genieten, maar je moet in aanbidding zijn want als je doodgaat gaat God je vragen: ''heeft de wereld van jou genoten of heb jij van de wereld genoten?'' Allah bedoelt heb jij....wijn gedronken en genoten van die dingen....heb jij gestolen en ervan genoten...heb jij leuke dingen gedaan zodat je je gebed niet kon doen...enzo. of heb je je gebeden verricht zodat je geen tijd had voor de leuke dingen?

dus wat moslims doen is dit leven opgeven om de toekomstige euwige leven goed te maken. zie het als een toets die je op school maakt, je zal zeggen waarom krijg je geen grote wonder waarna je niet meer kan twijfelen aan het bestaan van god? geeft jou meester\juf jou de antwoorden van je toets terwijl je het aan het maken bent? ook al zijn er overal tekens van Allah.

en wat betreft die evolutie theorieen die zijn allemal onzin...elke dier is anders. jullie zeggen een dolfijn was eerst een koe. als je goed nadenkt is dat onmogelijk.

groetjes.......

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2004 om 08:42

Hello,

leuke foto...  Maar de evolutie zegt natuurlijk niet dat de dolfijn eerst een koe was, maar misschien wel dat de dolfijn vanuit de koe ge�volueerd is (hoewel ik daar geen uitspraken over ga doen, heb geen idee hoe het 'ontstaan' van de dolfijn verlopen is, voor zover ik weet kan de dolfijn evengoed van de muis afstammen).

Enne, ik had er geen idee van dat Allah 'onzijdig' is, vind het maar raar dat er dan steeds over 'hem' en 'hij' gesproken wordt...  Ik heb gewoon wel wat boeken over die moedergodin gelezen (er is trouwens ook een God dan hoor, maar de Godin komt eerst) en het spreekt me echt aan.  Sommige beschavingen die 1000en jaren geleden bestonden, hadden een groter respect voor de vrouw dan je nu vaak ziet.  En geen zinloze regeltjes  Zoals geen wijn mogen drinken, of maagd tot het huwelijk.  Gewoon een enorm respect voor alles wat is en leeft.  Ik raad je 'Nevelen van Avalon' even aan, is goed leesboek (en niet erg pro-christendom), waar je heel wat uit kan halen.

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2004 om 09:33

Salaam alaikom,

Kimmie,

Ik hoop niet dat jij ook de gedachte hebt van eerst "zien en dan geloven". Ik bedoel er zijn zoveel niet-moslims die dit denken.

Ze zeggen wel. ik wil wel eerst Allah zien en dan pas geloof ik dat  ie bestaat. Dan vraag ik aan hen of ze verstand hebben, ze antwoorden dan "ja". Kunnen ze verstand zien: "nee". Als ze verstand niet kunnen zien, nou dan hebben ze ook geen verstand!!!!! Dit is precies hetzelfde wat betreft Allah.

Ik voel alhamdoelilah dat Allah er is en bestaat en dat Allah ook de enige is.

Masalama

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2004 om 10:47

Batle for peace,

Wanneer er een schip gevonden wordt en ik vraag welk schip dan moet je natuurlijk niet zeggen dat het schip van Noach was. Misschien was het wel het schip van een grote zeerover...

nee maar als er 1400 jaar geleden in een boek uit de woestijn staat waar het schip voor anker ging en ze vinden daar 1400 jaar later de ankers en veel andere instrumenten en het grote deuk van die schip dan kan het geen toeval zijn. mee eens?

In zoverre is de overstroming in de buurt van Ararat wel waar. Zelfs christenen beschouwen Ararat als de plaats van de overstroming. Logisch gevolg dat daar ook een schip gevonden kan worden, maar het is geen zondvloed en al zeker geen massale extinctie.

niet overal was water zoals ik schreef alleen in het grote gebied waar Noah en zijn volk zich bevonden.

Dus je bent het mij mij eens dat er geen algehele Zondvloed was, er geen massale extinctie was en dat het een lokale overstroming was zonder enige betekenis.

Ik weet niet in hoeverre jouw kennis werkt, maar je gaat me toch niet vertellen dat je werkelijk denkt dat de Aarde werkelijk water heeft opgeslokt en dat het nergens meer te vinden is.

Mijn fossiliseringsvraag heb je ook al niet begrepen. Wanneer jij uitgaat van een Zondvloed (ik dacht eerst een algehele) dan zou je natuurlijk een massaal fossielenbestand op die plaats moeten tegenkomen. Of dat waar is.... 

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2004 om 10:59

Souad,

Die vergelijking die jij maakt gaat niet op. Ik snap de analogie van de bewering, maar het loopt spaak bij definities.

Wat is verstand volgens jou?

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2004 om 15:25

Hallo allemal.....

he Masterb hoe kom je erbij dat ik zeg dan nergens meer water is? tsss jij leest mijn dingen volgens mij niet eens.....het was een regionale overstroming....

Sommige beschavingen die 1000en jaren geleden bestonden, hadden een groter respect voor de vrouw dan je nu vaak ziet.  En geen zinloze regeltjes  Zoals geen wijn mogen drinken, of maagd tot het huwelijk.  Gewoon een enorm respect voor alles wat is en leeft.

ik hoop dat je mij probeert te begrijpen Kimmie...maar in geen enkele geloof wordt zoveel respect aan de vrouw gegeven als bij islam......zoals ik al zei er zijn zelfs ongelovigen sluiers gaan dragen omdat ze dezelfde respect wouden....waarom maak je een probleem van het hoofddoek kijk nu in Afghanistan iedereen draagt nog steeds een hoofddoek niet omdat taliban dat zeiden maar omdat Allah dat zei.

en over het alcohol... Allah zegt in de koran er zit een voordeel in alcohol en er zit een nadeel in maar het nadeel is groter dan het voordeel. islam geeft meer respect over levende dingen dan welke religie of groep dan ook.

profeet uit het verre verleden had een mierenbeet gekregen, en in zijn boosheid beval hij dat het hele mierennest uitgeroeid moest worden. Daarop wees God deze profeet terecht met volgende woorden: "omdat ��n mier jou gestoken heeft, heb jij een volledige gemeenschap die mij verheerlijkte uitgeroeid." (Bukhari en Muslim)

De heilige Profeet Mohammed zei: "Hij die medelijden heeft met (zelfs maar) een spreeuw en zijn leven spaart, voor hem zal God genadig zijn op de Dag des Oordeels."

"God�s Boodschapper heeft verboden dat men dieren ertoe aanzet met elkaar te vechten." (Gemeld door Abdullah bin Abbas. Bukhari,Muslim)

De Boodschapper van God zei: "Waarlijk, God en Zijn Engelen, diegenen die in de Hemelen en op de Aarde verblijven, zelfs een mier in zijn woning en een vis (in het water) roept zegeningen af op diegene die goedheid leert. (Tirmidhi 213 Abu Umamah al-Bahili, geciteerd in "Meat and Modernity", door Tarik Abdul Rahman)

"een goede daad voor een dier, is zoals goed als een goede daad voor een mens, terwijl een daad van wreedheid tegenover een dier, zo slecht is als een daad van wreedheid tegenover een mens." (Mishkat al-Masabih)

groeten,

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2004 om 15:40

Batle for peace.

Kwam de Zondvloed hoger dan alle bergen op Aarde? In het christelijke zondvloedverhaal was dit wel het geval.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2004 om 16:17

De golven waren net zo hoog als de bergen maar niet over de hele wereld.

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2004 om 16:21
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

De golven waren net zo hoog als de bergen maar niet over de hele wereld.

Er was dus ook geen massale uitsterving van dier- en plantensoorten?

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2004 om 16:44

nee

 

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2004 om 03:44

Dus in principe is het niet echt een belangrijke gebeurtenis geweest. Althans zo komt het op mij over.

Batle for peace, zou je voor mij eventjes de bronnen van die foto's in een Engelse link kunnen sturen. Wanneer ik kijk naar die site dan staat alles in het Russisch en die taal spreek ik niet.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2004 om 06:17

Een turk heeft in 1959 deze foto gemaakt van de deuk van de ark.

The picture that appeared in Life Magazine in September of 1960

dat was de eerste foto's over de Noah's (vzmh) Ark. later werden de Christelijke archeologen ingezet want even voor de duidleijkheid ook in de bijbel staat waar de ark voor anker ging...dus gingen ze daarheen en doen nu nog steeds onderzoek daar. ik hoop niet dat je nu gaat denken...Mohammed heeft de plaats van de ark overgeschreven! want ook de bijbel is door Allah gestuurd maar jullie hebben er dingen in veranderd niet alles dus...maar een deel ervan wel. de dingen die kloppen komen van Allah en alles wat onwaar is is bedacht door mensen want god maakt geen fouten. ik geef je wat sites over wat de Christenen daar vonden en onderzocht hebben:

www.pinkoski.com

www.wyattmuseum.com

www.pilgrimpromo.com

www.wyattarchaeology.com

www.discovered.net

http://www.biblerevelations.org/ronwyatt.htm

http://travel.to/noahsark

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2004 om 07:39

Nou gaat ie helemaal mooi worden. Wil je ook nog gaan beweren dat Allah de Bijbel heeft gestuurd. Dit is toch werkelijkwaar verschrikkelijk. Hoe kom je aan die onzin? Wil je alsjeblieft oppassen met wat je beweert.

Voor de duidelijkheid: Ik wens niet aangesproken te worden met jullie, want ik heb minder te maken met het christen-zijn dan jij.

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2004 om 07:20

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

En geen zinloze regeltjes  Zoals geen wijn mogen drinken, of maagd tot het huwelijk. 

hoi kim,

zinloze regeltjes, hoe kom je erbij?

wijn = begint bij een wijntje������en kan eindigen dronken achter het stuur en iemand doodrijden. of zinloos geweld, verkrachting, mishandeling, verslaving etc.

Seks buiten het huwelijk =  de grootste oorzaak van Aids en andere geslachtsziekten.  

 

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2004 om 11:04

MashAllahhh broeder batle_for_peace.....

Je hebt goede argumenten.

Moge Allah sobhanahoe wa ta3ala jou daar inshAllah voor belonen...

Wa salamoe 3alaikoem.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2004 om 09:50

Best lachwekkend om zoiets te posten en daarachter neer te zetten:

Don't let the world fool you.

Batle for peace,

Nogmaals wil ik je verzoeken om in ieder geval de Engelse (wetenschappelijke) bron te vermelden, want dit kan allemaal manipulatie zijn.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2004 om 04:58

Nou gaat ie helemaal mooi worden. Wil je ook nog gaan beweren dat Allah de Bijbel heeft gestuurd. Dit is toch werkelijkwaar verschrikkelijk. Hoe kom je aan die onzin? Wil je alsjeblieft oppassen met wat je beweert.

O MasterB hoe je ook mag heten, Allah is 1 dat moet je weten.

Allah is god een god alleen, zoons of dochters hij heeft er geen!

Hij, Allah is hier, daar, overal is hij, waar ik ook ben hij is bij mij!

wij hebben allemal dezelfde god, en de bijbel is gestuurd door Allah via de heilige profeet Jezus vrede zij met hem. maar jullie veranderden het, dus kwam er een laatste boodschap.

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 08:39

Batle for peace,

Ga toch eens weg dat ik (jullie) de Bijbel zou hebben veranderd. De Bijbel is geschreven door mensen en is niet via Jezus geopenbaard. Het is lachwekkend dat je tegen (bijna) alle geschiedkundigen in wil gaan door dit te zeggen.

Kun je Engelse referenties van je bronnen geven, ik kan dit niet controleren op waarheid.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 14:31
In eerste instantie geplaatst door Amin

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

En geen zinloze regeltjes  Zoals geen wijn mogen drinken, of maagd tot het huwelijk. 

hoi kim,

zinloze regeltjes, hoe kom je erbij?

wijn = begint bij een wijntje������en kan eindigen dronken achter het stuur en iemand doodrijden. of zinloos geweld, verkrachting, mishandeling, verslaving etc.

Seks buiten het huwelijk =  de grootste oorzaak van Aids en andere geslachtsziekten.  

 

 

Hello,

weet je, in de USA zijn ze er tot hun groot spijt (Bush is ook helemaal fan van de maagdelijkheid voor het huwelijk) achter gekomen dat er net evenveel geslachtsziekten voorkomen bij de sex-hebbenden als de maagdelijken voor het huwelijk.  Reden:  groep 1 is goed op de hoogte van seks, ziektes en voorbehoedsmiddelen, groep 2 ziet het als de ver-van-m'n-bed-show (en geraakt toch besmet via partner of zo)...

Geslachtsziektes zijn simpel te voorkomen door condoom-gebruik. Geen seks voor het huwelijk kan natuurlijk ook, maar je hebt hier 2 opties en niet enkel die laatste.  Seks heeft ook z'n goeie kanten, het versterkt je immuunsysteem, zorgt ervoor dat je je beter in je vel voelt, versterkt de liefdesband in een relatie, enz...  Over die grootste oorzaak van AIDS, ik denk dat dat eerder het falende voorlichtingsbeleid van vele landen is, samen met de halstarige weigering van de katholieke kerk om het condoom toe te laten.  Er zou geen AIDS-epidemie zijn als iedereen goed voorgelicht was en condooms had.

Hetzelfde voor alcohol.  Alcohol is gezond, maar met mate...  Als je je aan 2 glaasjes per dag houdt, heeft het zelfs een preventief effect op hart-en bloedvatenziektes... 

En enkele andere voorbeeldjes

Auto = begint met een ritje naar familie of vrienden... en kan eindigen achter het stuur met iemand doodrijden, of aangereden worden,... 

Eten = begint lekker aan tafel met je familie... en kan eindigen als 150kg-wegend tonnetje met metabool syndroom  (diabetes type 2, hypertensie, hypertrigliceremie, hoge cholesterol, hartinfarcten, CVA's, ...)

Mijn punt, alles is schadelijk als je het niet in mate of met verstand, doet...

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.