Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenProfeet Musa alaysalaam:

 Post Reply Post Reply
Schrijver
ICHTUS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 24
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Profeet Musa alaysalaam:
    Geplaatst op: 18 maart 2004 om 03:37
Beste batle_For_peace

Mijn welgemeende excuses. Ik was een beetje kortaangeschoten. Dat kwam doordat je de steen van Rosetta gebruikte als bewijs, terwijl die juist niets bewijst, dan wordt ik een beetje sachrijnig.


Rom 2: 17 & 23

17 Maar nu u, die uzelf een Jood noemt. U vertrouwt op de wet en u beroemt u op God;

23 U beroemt u op de wet van Mozes, maar door de wet te overtreden maakt u God te schande!


2 Petrus 2: 1-2

1 Vroeger zijn er onder het volk valse profeten opgetreden; ook onder u zullen er dwaalleraren verschijnen. Ze zullen verderfelijke ketterijen invoeren en hun Meester die hen vrijkocht, loochenen. Daardoor bespoedigen ze hun eigen ondergang. 2 Velen zullen hen volgen in hun bandeloos gedrag en de weg van de waarheid in opspraak brengen.


Judas 1: 8

8 Zo ook deze lieden met hun droomgezichten: ze misbruiken hun eigen lichaam, verwerpen het gezag van de Heer en lasteren de hemelse machten.
Och, of gij ook op deze dag verstondt wat tot uw vrede dient.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 15:53

hey,

nee ik weet niet wat het grappige is.....want je laat me niks zien, bewijs dan praten we verder. begin alstublieft niet met......dat Mohammed (vzmh) de bijbel kopierde.

http://atheism.about.com/cs/errorsinthebibl/

http://jamaat.net/deedat.htm

http://www.carm.org/doctrine/obj_Jesus_sin.htm

http://hometown.aol.com/abdulreis/myhomepage/

http://www.answering-christianity.com/contra.htm

http://www.carm.org/doctrine.htm

Jeremia 8:8  Hoe zegt gij dan: Wij zijn wijs en de wet des HEEREN is bij ons! Ziet, waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der schriftgeleerden.

het is beter als jullie zeggen: Mohammed (vzmh) verbeterde de bijbel die wij vervalsden.

Terug naar boven
ICHTUS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 24
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 08:41
Een naam zegt niets als je de historische context er niet bij hebt. Als er in de steen van rosetta de naam Haman stond dan heb je geluk gehad.

Want, wanneer was de uittocht en wanner werd de steen van Rosetta beschreven?

De meesten kennen van de uittocht alleen de late datering van ongeveer 1200 v. Chr. De steen van Rosetta komt uit ongeveer 196 v. Chr.

De uittocht kan nooit in 196 v. Chr. hebben plaats gevonden omdat Israel toen al een gevestigd volk was en zelfs al in ballingschap was geweest.
De steen van Rosetta verhaalt zelfs niet eens over een uittocht, maar over een verdrag.

Daardoor slaat jouw redenatie dus nergens op.

En weet je wat het grappige is?

In de bijbel komt er een Haman voor die een hoog geplaatst persoon was bij koning Ahasveros. Deze Haman heeft geprobeerd de joden uit te roeien, maar het mislukte.
Mohammed kopieerde dus het verhaal niet, want hij kende het niet goed genoeg om het te kunnen kopieren.
Och, of gij ook op deze dag verstondt wat tot uw vrede dient.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2004 om 11:00

asalaam alaikom,

Profeet Mozes (vzmh):

(Qoer-aan Soerat al-Qasa: 3-6) Wij reciteren voor jullie in waarheid wat van het nieuws van Moesa en Farao, voor een volk dat gelooft. Waarlijk, Farao verhief zichzelf in het land en maakte zijn mensen tot sekten., Verzwakte een groep onder hen, hun zonen dodend, en hij liet hun vrouwen leven. Waarlijk, hij behoorde tot de verderfzaaiers. En Wij wensten een gunst te geven aan degenen die zwak in het land waren, en hen tot heersers en hen tot erfgenamen te maken. En hen in het land onder te brengen, en Wij lieten Farao en Hanan en hun leger van hen krijgen waarvoor zij bang waren.

let op die woord Haman daar, daar hebben we het zometeen over.

(Qoer-aan Soerat al-Qasa: 7-9) En Wij inspireerden de moeder van Moesa: "Zoog hem (Moesa), maar als je voor hem vreest, geef hem dan aan de rivier en vrees niet, noch wees bedroefd. Waarlijk! Wij zullen hem naar jou terugbrengen en zullen hem tot ��n van (Onze) boodschappers maken." Toen pikte de huishouding van Farao hem op, dat hij voor hen een vijand moge worden en hen verdriet moge bezorgen. Waarlijk! Farao, Hanan en hun legers waren zondaren. En de vrouw van Farao zei: "Een genot voor het oog van mij en van jou. Doodt hem niet, misschien zal hij ons nog tot nut zijn, of kunnen wij hem als een zoon adopteren." En zij voorzagen niet.

(Qoer-aan Soerat ash-Shoeara: 18-19) (Farao) zei: "Hebben wij jou niet als kind van ons opgevoed? En jij hebt vele jaren van je leven bij ons gewoond. En je hebt je daad gepleegd, wat je gedaan hebt. En jij bent ��n van de ondankbare."

hij beschouwde zichzelf als een god en zei:

(Qoer-aan Soerat az-Zoekhroef: 51) "O mijn volk! Is het rijk van Egypte niet van mij en deze rivieren die onder mij stromen. Zien jullie hen dan niet?

(Qoer-aan Soerat al-Araf: 134-135) En als de bestraffing hen trof zeiden zij: "O, Moesa! Roep je Heer aan vanwege de beloften die Hij jou heeft gegeven. Als je de bestraffing van ons weghaalt, zullen wij zeker in jou geloven en we zullen de kinderen van Isra�l met jou mee laten gaan." Maar toen Wij de bestraffing verwijderden van hen op een afgesproken tijd, die het had bereikt, zie! Zij braken hun woord!

Koran (26:52) En wij openbaarden aan Moesa: ''reis in de nacht met mijn dienaren: voorwaar, jullie zullen achtervolgd worden''.

Koran (26:60) Toen achtervolgden zij hen bij zonsopgang.

Koran (26:61) En toen de twee groepen elkaar zagen, zeiden de metgezellen van Moesa: ''voorwaar, wij worden beeikt''.

Koran (26:62) Hij (Moesa) zei: ''Zeker niet, voorwaar mijn heer is met mij hij zal mij leiden''.

Koran (26:63) Toen openbaarden wij aan Moesa: ''Sla de zee met jou staf''. Toen spleet de zee en elke gedeelte was als een geweldige berg

Koran (26:64) En wij deden de anderen daar dichtbij komen.

Koran (26:65) Vervolgens verdronken wij de anderen.

toen ze daar onderzoek deden vonden ze wielen en paarden botten en menselijke botten.

 

 

en op de plek waar ze moesten oversteken had Allah extra verhoogd als een onderwaterbrug. (Allah is alwetend, Alwijs).

Koran (2:51) En gedenkt toen wij Moesa veertig nachten beloofden, toen namen jullie het kalf aan ter aanbidding na hem, en jullie waren onrechtplegers.

 

koran (7:148) En het volk van Mozes maakte van hun sieraden in zijn afwezigheid het lichaam van een kalf - dat een loeiende geluid maakte. Zagen zij niet, dat het niet tot hen kon spreken, noch hen naar een goede weg leiden? Zij namen het, (als hun god) en zij waren overtreders.

Koran (26:67) Voorwaar, daarin is zeker een teken, maar de meesten van hen zijn geen gelovigen.

koran (2:60)  En toen Mozes om water voor zijn volk bad zegden Wij: "Sla op de rots met uw staf" en er ontsprongen twaalf bronnen aan, waardoor elke stam zijn drinkplaats kende. Eet en drinkt van wat God heeft voortgebracht en wandelt niet op aarde, onheil stichtende.

laten we het nu hebben over het naam Haman in de heilige Koran:

even voor diegenen die beweren dat Mohammed (vzmh) de bijbel en de Thora kopierde: je kunt niet meer zeggen dat Mohammad de bijbel en Thora kopierde want:

(Koran 28:38) En farao zei: "O leiders, ik erken geen God voor u naast mij; stook voor mij een vuur O Haman, om stenen van klei te bakken en bouw een toren, opdat ik moge opklimmen naar de God van Mozes want waarlijk ik beschouw hem als een leugenaar."

Haman wordt op zes plekken in de koran genoemd, als een van de belangrijkste mannen van Farao. hij moest het bevel geven om stenen te baken (zoals op die tekening boven).

Nergens in de bijbel wordt over hem verteld. Je vraagt je zeker af: ''wat is er dan mee?''

nou weet je wat het grappige is.....het woord Haman werd pas in de 19e eeuw ontdekt door archeologen. zo zie je maar weer dat degenen die zeggen dat Mohammad (vzmh) de bijbel en Thora kopierde het mis hebben.

in geen van beide boeken wordt over Haman gesproken.

maar er is meer.....het Egyptische alfabet was toen nog niet ontcijferd, dat was ongeveer 200 jaar gelden.

nadat ze dit vonden konden ze het oud egyptische alfabet ontcijveren,

want dit was in drie talen geschreven en op die Rosseta vonden ze de naam Haman.

Allah is Al-wetend, Al-wijs.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.