Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenOnderzoek naar islam

 Post Reply Post Reply
Schrijver
mvos100 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Onderzoek naar islam
    Geplaatst op: 16 maart 2004 om 01:37
Voor het vak Godsdienst moeten wij een versl*g schrijven over de
geloofsredenen van verschillende personen en groeperingen. Vragen als
'waarom geloven sommige mensen in dit, terwijl anderen geloven in dat?',
moeten wij beantwoorden, en de becijfering telt zwaar mee voor ons
eindexamen.
 
Daarom zouden we het zeer op prijs stellen, als U uw redenen van geloof, of
waar U dan precies in geloofd, aan ons zou kunnen mededelen. Dit hoeven
natuurlijk niet perse uw meest persoonlijke redenen te zijn, maar we zouden
al zeer blij zijn met een oppervlakkige uitleg.
 
We hopen snel iets van U te horen,
 
Bij voorbaat dank
 
Michel Vos & Tim Anonisse
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2004 om 03:11

Beste Michel en Tom,

Ik wil heel graag antwoord geven op jullie vraag insha Allah (als Allah het wil)

De mens is van nature nieuwsgierig en heeft veel vragen. Als ik om me heen kijk, naar hoe de wereld is opgebouwd. De wolken, de zon, de maan, de sterren, de dieren, het menselijk lichaam etc. Dan zegt mijn "ik" dat er iets moet zijn dat dit gemaakt heeft en het zo goed in elkaar heeft gezet. Want ik geloof niet in toeval. Zeker niet als je kijkt hoe ingewikkeld en toch zo perfect het menselijk lichaam er van binnen uit ziet. Ik wil dus een antwoord op mijn vragen. En warempel...mijn antwoorden vind ik in de Qor' aan. Bovendien ontdek ik ook de perfecte schrijfwijze van de Qor'aan. Op dit moment begint er een lampje te branden: dit boek met al zijn wonderen (feiten die een mens zoveel jaar geleden niet kon weten, door gebrek aan wetenschappelijke kennis) en zijn op zijn zachtst uitgedrukt: aparte schrijfwijze kan niet door een mens geschreven zijn.  

Soerah 89 uit de Qor'aan verteld ons

89. De Dageraad (el-Fadjr)

1. Bij de dageraad,

2. En de tien nachten,

3. En het even en het oneven

4. En de nacht als deze vervaagt;

5. Daarin is zeker genoeg bewijs voor een man van begrip.

Allah sobhana wa Ta'ala schud ons (in deze verzen) als het ware wakker uit onze roes en drukt ons met onze neus op zijn Schepping.  

wa Allahoe A3lem ( Allah weet het beste)

Eigenlijk heb ik het nu heel kort verteld....maar ik acht dit voldoende...vragen zijn altijd welkom insha Allah (als Allah het wil)

veel succes met jullie versl*g!

groetjes badia

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2004 om 07:28

hoi,

Ik zelf was niet op zoek naar een God.Was ook altijd ongelovig.Heb wel de Bijbel grotendeels gelezen,en vorig jaar de Koran.Omdat ik ook wel wilde weten wat de mensen 'bezielde' om in een God te geloven,en zeker wilde ik wat de Koran betreft wel weten of het waar was wat al de mensen etc.allemaal riepen over islam,en de koran.Bij mij gebeurde er heel veel van binnen in mij ,toen ik de Koran las.(toen ik de bijbel las was dat niet zo).Geloof is iets wat je raakt,wat je kan voelen vanbinnen.De ene zal dat wel hebben als die de Bijbel leest,en de ander als die de Koran leest..(neem ik aan?).Ik koos niet voor het Geloof..Allah(s.w.a.)koos mij..daar houd ik het op(ik was immers niet zoekende)..

Hoop dat jullie hier wat aan hebben..en succes met jullie studie!

greetzzzz

Zahra

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
mvos100 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2004 om 11:06

Alvast bedankt voor jullie reactie. Ik heb hier zeker wat aan

Als er nog meer mensen willen reageren graag

Terug naar boven
Anwar Potter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2004 om 17:35

Salaam Michel en Tom,

Ik zal ook een poging wagen om uit te leggen waarom ik Islam als geloof heb.

Ten eerste sluit ik mij helemaal aan bij Badia en Zahra: de wetenschap, de bewijzen, de waarheden die de Heilige Qur'an bezit die in de tijd van openbaring nog ondenkbaar waren en natuurlijk het gevoel. Ik voel dat Allah er is, dat Allah mij ziet, dat Allah mij steunt. Hiernaast:

  • De Heilige Qur'an en de Hadith zijn heel duidelijk (mijn inziens is de Islam het meest duidelijke en concrete religie van de wereld) en geven antwoord op zowat alle aspecten van het leven op deze wereld. Niet alleen op het leven, maar ook na dit leven. Wat er dus na de dood zal gebeuren.
  • Het goede voorbeeld van onze Heilige Profeet Muhammad (VZMH).
  • Duidelijke plichten, duidelijke methode van aanbidding, m.a.w. duidelijkheid.

Dit was het zo'n beetje. Als jullie nog vragen hebben, hoor ik het graag.

Terug naar boven
Raoef Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 05:09

Waarom, waarom, waarom ?

Als Nederlander zit je denk ik in een luxe positie. Je kunt namelijk rustig kiezen voor de Islam. Het begint met nieuwsgierigheid. Je leest eens wat en je praat eens met mensen. Vervolgens kwam er een stukje twijfel. Want hoe kon het nou gebeuren dat ik de Islam al die jaren zo verkeerd had ingeschat?

Het antwoordt bleek simpel; Allah(swt) leidt wie hij wil.

Op een bepaald moment koos ik voor de Islam omdat deze weg mij boeide en omdat ik kon kiezen omdat Allah voor mij de deur had geopend. Wat ik achter die deur zag waren mensen met een onbeschijfelijke liefde en devotie voor hun geloof en dat trok mij aan, want ook ik was zoekende. Zoekende naar die ene kern waar alles om draait.

Die kern heb ik gevonden in Allah(swt)

Uiteindelijk bleek het begin inderdaad de eerste stap. Als een plantje dat net uit een zaadje ontsproten en voorzichtig boven de grond uitkomt. Een plantje dat langzaam groeit en sterker word, maar ook kan sterven als je het niet verzorgt.

Nu zit ik op een niveau waar geloof heeft plaats gemaakt voor overtuiging.

Zorgt deze overtuiging er voor dat ik op alles een antwoordt weet? AsstagfirAllah nee. Absoluut helemaal niet. Ik begrijp er vaak helemaal niets van en weet eigenlijk vrijwel niets.

Maar ik weet dat er ��n God is en dat is Allah(swt) en ik weet dat Mohammed(saws) zijn boodschapper is. En ik weet dat de boodschap van Allah(swt) terug te vinden is in de Quran. En ik weet dat Mohammed(saws) deze boodschap het beste heeft begrepen en het beste heeft nageleefd en daarom de overleveringen zo belangrijk zijn.

En deze wetenschap is mij als basis voldoende.

Soebh�nall�hi wa bihamdihi
Soebh�nall�hi'l-aziem
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 05:35

as salaam oe alaikoem wr wb broeders en zusters,

mashallah......hoe jullie dit allemaal verwoorden....ben echt trots op mijn broeders en zusters.

en wil ook zeggen dat ik het helemaal met jullie eens ben!

ma3a salama,

zuster Ouarda

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 07:59

Assalamoe'alaikoem

indrukwekkende woorden!!!

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
ogt fillah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 08:05

 Masha Allah, Wa Allahoe Akbar, Wa la hawla wa laqoewata illa billah el'alaie al'adiem!

Moge Allah ons leiden op het rechte pad (vooral de ongelovige), onze zondes vergeven en ons samanbrengen als 1 ummah fi jannat elfirdaous Amien ya rab el'alamien.

Ogtoekoem fillah.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.