Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Discriminatie in Nederland?

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Discriminatie in Nederland?
    Geplaatst op: 28 maart 2005 om 03:09

asalaamo3alaikom wa ra7matolaaah wa barakatoeho  broeders en zusters.

salahdin jazakalaahogjeer broeder je hebt gelijk  bij uitschelden en zo moeten we beter geduld hebben moge allah ons die geven .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2005 om 08:41
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem en hallo,

Ik vind het ook erg jammer dat er altijd negatief kritiek geuit wordt op ons geloof, nooit hoor je (bv via de media) iets positiefs.

Niet-molsims onder ons, wat vinden jullie positief aan ons geloof? Want ook jullie uiten vaak alleen maar negatieviteit, niet iedreeen maar de meeste wel (..zucht..) Kunnen jullie iets specifieks noemen id Islam wat positief is? Ben benieuwd..

Wa Aleikoem Salaam en doei

Positieve dingen, ik gooi waarcshijnlijk nu de godsdienst en de cultuur eromheen door mekaar, maar de sterkere familieband, voor mekaar klaarstaan (hoewel hier het erg negatieve punt dat sommige moslims vinden dat dit enkel voor moslims onderling geldt), ...
Ik kan het misschien nog beter zo uitdrukken: heel wat erg lieve mensen die ik hier ontmoet heb, zijn moslim en beteren hun leven en zichzelf vanuit dat standpunt.  Het is misschien niet mijn ding, maar kan vast erg positief werken.

En nu mijn vraag aan jou/jullie ;-)  Een tijdje geleden waren er 2 topics, eentje over dingen die je kon leren van moslims, eentje over dingen die je kon leren van niet-moslims.  Toen zag je de niet-moslims goeie dingen posten over moslims en omgekeerd was het om van te janken (niets van te leren; oorlog voeren; ...).

Doei x

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 05:26
Waarom wordt het nu ineens zo stil op deze topic?
Lastig puntje dat Kimmie inbrengt?

Layla, je wordt een beetje boos op Willem omdat hij toch weer een stukje
kritiek koppelt aan een compliment. Maar er is een principe dat we goed
in de gaten moeten houden. In vele gerechten hoort zout. Je kunt de
goede eigenschappen van zout naar hartelust benoemen, maar zout kan
ook een maaltijd bederven. Teveel zout maakt een maaltijd oneetbaar en
veroorzaakt alleen maar dorst en buikpijn.

Zo bestaat in sommige Moslimkringen een sterke onderlinge band en dat
vind ik een grote kwaliteit. Maar die kwaliteit kan zover doorschieten dat
het een valkuil wordt. Ieder die anders is, wordt dan gezien als een
dwalende, een afvallige of een kafir.
Helaas is het zo dat veel moslim(a)s die ik op dit forum tegenkom op die
manier doorschieten en daarmee een doorgeschoten beeld van hun
geloof geven en dat is slechte reclame.

Ook de reacties op deze topic bevestigen dat. Er wordt discriminaite
vastgesteld en het is afschuwelijk dat het voorkomt, maar de manier
waarop gereageerd wordt vind ik van hetzelfde gehalte; haat op haat. Ik
vraag me dan bijvoorbeeld af, hoe je als gelovige kunt reageren op een
klap die een of andere zot uitdeelt, met hem de ergste vervloeking toe te
wensen? Dat staat toch niet met elkaar in verhouding en geeft alleen maar
aan dat de mentaliteit die zo'n reactie oplevert hetzelfde is als van die
dader...
dus als je me me vraagt iets positiefs te melden over je geloof, dan staat
zoiets me al behoorlijk in de weg, of ik moet koesteren en oproepen van
wraakgevoel een goede eigenschap vinden...

Maar goed, lijkt me prima om die topic over "het van elkaar leren" weer
eens op te pakken.


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 06:43
Salaam Aleikum,

Beste Postpetacost, het iemand vervloeken om wat ie gedaan heeft of iemand daadwerkelijk slaan kun je niet aan elkar gelijk stellen. Zou jij een moslim(a) helpen wanneer deze mishandeld word?
Ik vind het raar dat jij denkt dat er voor een geloof reclame moet worden gemaakt. Je hebt gelijk wanneer je zou stellen dat het gedrag van moslims als voorbeeld zou moeten gelden, maar defineer het niet als reclame. Want de islam is bv niet vergelijkbaar met het katholieke kerk, dat alles doet om de kerken te vullen.

Dat blijkbaar veel mensen niet veel goeds over niet moslims weten te melden komt denk ik door wat moslims tegenwoordig over zich heen krijgen. Dan is het begrijpelijk dat je niet 1,2,3 op iets komt om ze te complimenteren.

Ik vind bijvoorbeeld de handelsgeest van veel westerse niet moslims wel een mooi voorbeeld. De wijze waarop mensen hier overal fabrieken uit de grond stampt is misschien een mooi voorbeeld voor islamitische landen om wat meer aan de economie te denken. Hoe sterker de economie hoe meer je te zeggen hebt in de wereld.

Salaam ALeikum,

MAlcolm X
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 07:12
Salaam

Nou, mag ik zeggen dat et tu (ook gij) postpentacost, door schiet in jouw religie (door deze forum, pardon, 'vol te stampen' met jouw ideeen)?
Niks haat op haat, een gezonde reactie. Hoewel een tikke aangeslagen, maar dat krijg je als je wordt gediscrimineert. Je moet toch ergens duidelijk zeggen hoe je werkelijk voelt?
Trouwens, ik heb vaak genoeg gezegd dat wetenschap/kennis vergaren in het westen best overgenomen mag worden door moslim(s)(landen). Is toch positief? Voor de rest kunt je het maar eens zijn dat in 'ontwikkelde' landen de geestelijke gezondheid rap achteruit is gegaan (en aan het gaan is). Rapport van WHO. Vandaar dat de meeste moslims op spiritueel gebied niks kunnen overnemen, immers geloof is zowat dood in westerse landen.
Ik vind het gevaarlijk dat jij, postpentacost, ons (moslims op deze forum) als een sekte ziet, terwijl jij heel goed weet dat wij (moslims) onderling van mening verschillen en elkaar niet/heel soms op aanvallen. Je kan de makkelijke manier proberen, ons (moslims) in een hokje te stoppen. Maar wederom, probeer niet voor rechter te spelen, immers Allah is de beste der rechters.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 07:49
Abdul, je zei er wel bij dat het kennis is die uiteindelijk uit de Islam is
voortgekomen.
Malcolm, dat van die fabrieken is juist zo'n voorbeeld waar je gemakkelijk
in kunt doorschieten, want al die producten en het daarbij opgeroepen
consumptiegedrag veroorzaken dat mensen afdwalen van hun geloof.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 11:04
Salaam Aleikum,

En dat doorschieten voorkomt de sharia, postpentacost.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 12:24

Vandaar dat de meeste moslims op spiritueel gebied niks kunnen overnemen, immers geloof is zowat dood in westerse landen.

Ik vind dat de islam op spiritueel gebied niets voorstelt!! Zelf denken, onderzoeken, interpreteren naar de huidige tijd, niets van dit alles kan ik herkennen binnen de Islam.Integendeel ik zie alleen maar "gehoorzamen", "blind volgen" en over verlichting wil een moslim niets weten. Lekker gemakkelijk want dan hoef je nooit na te denken. Het blijkt ook uit de "belijdenis" van de islam je hoeft alleen maar te zeggen dat Allah de enige echte is en je bent moslim, al je voorgaande misdaden zijn automatisch vergeven en je kunt je rekenen tot de "gelovigen". Een lagere en onozele drempel kan ik mij niet voorstellen.velen zijn  dan ook "moslim" en worden ook  gerekend tot de Islam, alhoewel zij geen enkele kennis bezitten over de islam, ik zou de vrouwen de kost moeten geven die geen gebedje kunnen opzeggen!!!!!!!  

 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 12:25

Assalaam Aleikoem en hallo,

Punt is dat volgens mij geen 1 niet-moslim op dit forum iets over de islam kan zeggen wat goed/positief is, zonder ook maar iets negatiefs er aan toe te voegen.

Wa Aleikoem Salaam en doei

 

 

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 12:34
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem en hallo,

Punt is dat volgens mij geen 1 niet-moslim op dit forum iets over de islam kan zeggen wat goed/positief is, zonder ook maar iets negatiefs er aan toe te voegen.

Wa Aleikoem Salaam en doei

 

 

Nogmaals, kritiek is niet negatief maar positief!! Kritiek is niet om bang van te wezen, integendeel je kunt  je voordeel mee doen, want in de kritiek kun je de spiegel zien van je eigen product. 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 13:23
Salaam Aleikum,

Willem als je de islam spiritueel niet vind voorstellen wat doe je dan in hemelsnaam op dit forum???????
Ik vind dit totaal geen kritiek, maar meer een reactie van iemand die nogmaals bewijst totaal geen kennis te hebben van de islam. Wat weet jij eigenlijk precies over de wijze waarop niet moslims, moslim kunnen worden??? Leg mij dat uit.
En wat weet jij over zonden die vergeven worden wanneer je moslim wordt? Leg mij ook eens uit hoe jij dat weet.

Degene die hier onozel is dat ben jij. Hele achterlijke opmerkingen die niks, maar dan ook niks, met kritiek te maken hebben. Waarom is dit achterlijk? Omdat je iets zegt over iets terwijl je er in feite geen kennis over hebt.
Kom jij toevallig uit Uden? Waar was jij in de nacht van zondag op maandag? Zulke uitspraken zijn van hetzelfde niveau als wat jij uitkraamt. Begrijp je het nu?

Salaam Aleikum,

MAlcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 13:26
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem en hallo,

Punt is dat volgens mij geen 1 niet-moslim op dit forum iets over de islam kan zeggen wat goed/positief is, zonder ook maar iets negatiefs er aan toe te voegen.

Wa Aleikoem Salaam en doei

 

 

Hmmmm.....Even denken.....Er zitten goede mensen tussen,met begrip voor anders denkenden.Ze mijden alcohol....Zijn gastvrij en beleefd als men hun huizen betreed.Wijzen je de weg en geven je raad als ze kunnen.Er is vast nog veel meer.....Ik heb het dan wel over waare moslims die Islamiet zijn.Dus niet over Jihad aanhangers.(Moslims die de Jihad als middenpunt zien van het Islamiet zijn)

 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 13:30
Salaam Aleikum,

Was vergeten te zeggen dat Ruud de positievste (samen met het nieuwe forumlid 1a2b3c) niet moslim hier op het forum is.

Ruud:

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 14:09

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Was vergeten te zeggen dat Ruud de positievste (samen met het nieuwe forumlid 1a2b3c) niet moslim hier op het forum is.

Ruud:

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Het vervelende is dat sommige de Koran gewoon gebruiken om geweld te willen rechtvaardigen en westerse mensen hebben er moeite mee dit kaft van het koren te kunnen scheiden.Hierdoor gaat men gemakkelijker veralgemenen en neemt radicalisatie toe.....Hierdoor wordt er weer extra kolen op het vuur gegooid enz.....Ergens is het begonnen en het doet er niet meer toe waar...Het waar door wie en waneer wordt toch vaak door bijde partijen ontkent.Daarbij is het ook een ondoenlijke zaak aangezien kwaad willende mensen binnen bijde groepen zitten en het vuur aan willen houden.

Moedeloos wordt ik er soms van...En het einde lijkt onoverkomelijk te zijn en destructief voor de geheele mensheid.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 15:44

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir



Nou, mag ik zeggen dat et tu (ook gij) postpentacost, door schiet in jouw religie (door deze forum, pardon, 'vol te stampen' met jouw ideeen)?

Even een correctie, "et tu" betekent "en jij", ik denk dat je "toi aussi" zocht (is dus ook jij). Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 15:51
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem en hallo,

Punt is dat volgens mij geen 1 niet-moslim op dit forum iets over de islam kan zeggen wat goed/positief is, zonder ook maar iets negatiefs er aan toe te voegen.

Wa Aleikoem Salaam en doei

Het spijt me dat je dit denkt, ik dacht dat ik best goede dingen had opgeschreven.  Misschien doel je op dat ik schreef "spijtig genoeg geldt dit bij sommige moslims enkel op moslims", hoewel ik dat enkel negatief bedoelde voor die sommige moslims en weet dat dit niet algemeen zo is.  Is dat niet wat Islam voorstelt?  (Het goede dus.)  En is een moslim niet iemand die daarnaar streeft, maar het vaak niet haalt?  Als dat de kern van je geloof is, snap ik niet wat er verkeerd staat hierboven. 
Vind je het zelf niet erg dat (voor mij) het sterkste punt van de islam (gemeenschapsgevoel) vaak het meeste onderuit wordt gehaald?  Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door willem

Ik vind dat de islam op spiritueel gebied niets voorstelt!!

Misschien kan je een keer onderzoek verrichten naar het soeffisme?  Hoewel het maar een kleine stroming in de islam is, zou het erg spiritueel zijn.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.