Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

gedicht over palestijnen

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: gedicht over palestijnen
    Geplaatst op: 30 maart 2004 om 13:49

Assalamoe alykoem,

ZIE DAAR TUSSEN DE HUIZEN EN DE BOMEN

DE JOODSE TANKS WEER KOMEN
 
ZIJ BRENGEN WEER VEEL LEED EN VERDRIET
DE WESTERLING HIJ BEGRIJPT HET NIET
 
DE BOEL STAAT ER DAGELIJKS IN DE FIK
HET IS MAAR EEN POLITIEK SPEL, VAN LANDJE PIK
 
MAAR HET PALESTIJNSE VOLK WIL VREDE
THUIS EN IN DE STRAAT, EN VOORAL EEN PALESTIJNSE STAAT
O ALLAH GIJ HEBT KENNIS VAN GOED EN VAN KWAAD
 
LAAT DIT VOLK VAN PALESTINA
NIET MEER VREZEN OF GAAN BEVEN
MAAR EEN EIGEN STAAT GAAN GEVEN
 
 
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 16:25

Salaam alaikum,

er is een speciaal forumdeel dat "gedichten" heet, misschien zou het een idee zijn gedichten daar te plaatsen? Het houdt de boel wel zo overzichtelijk.

Wassalam.

p.s. wat is een "joodse tank"? Een tank met een baard en pijpekrullen? Klinkt net als een "islamitische gevangenis" als je een marokkaanse gevangenis bedoelt.

Groetjes.

Terug naar boven
abu_jozua Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abu_jozua Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 01:45
En denk je nu echt dat Israel geen vrede wil??
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 11:24

In eerste instantie geplaatst door abu_jozua

En denk je nu echt dat Israel geen vrede wil??

Assalmoe alykoem,

en denk je echt dat israel vrede wil??

Terug naar boven
rebil Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 107
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rebil Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 12:19
In eerste instantie geplaatst door musilman

In eerste instantie geplaatst door abu_jozua

En denk je nu echt dat Israel geen vrede wil??

Assalmoe alykoem,

en denk je echt dat israel vrede wil??

Politiek, nee

Het volk, ja

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 12:22
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam alaikum,

er is een speciaal forumdeel dat "gedichten" heet, misschien zou het een idee zijn gedichten daar te plaatsen? Het houdt de boel wel zo overzichtelijk.

Wassalam.

p.s. wat is een "joodse tank"? Een tank met een baard en pijpekrullen? Klinkt net als een "islamitische gevangenis" als je een marokkaanse gevangenis bedoelt.

Groetjes.

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Amier, je maakt mensen hierzo wel aan het lachen Elhamdoulilah.

Wat zouden we toch zonder jou moeten op islaam.nl

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Palestina_lover Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Palestina_lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 12:40
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door abu_jozua

En denk je nu echt dat Israel geen vrede wil??

Assalmoe alykoem,

en denk je echt dat israel vrede wil??

Als Israel vrede wou dan zou Israel allang het land uit zijn gegaan

Salaam Alaikoem

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 12:57

Waarom zouden ze geen vrede willen?  Heb je ook nog een andere redenering behalve 'Israel is het land Israel nog niet uit'
Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 12:58
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Waarom zouden ze geen vrede willen?  Heb je ook nog een andere redenering behalve 'Israel is het land Israel nog niet uit'
Gr Kim

Pardon Israel is het land Israel nog niet uit. Palestina is dus israel of heb je je vergist.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 13:17
Ik weet niet, kijk s op de eerste de beste wereldkaart
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 13:23
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Waarom zouden ze geen vrede willen?  Heb je ook nog een andere redenering behalve 'Israel is het land Israel nog niet uit'
Gr Kim



Hoi Kimmie,

Een land met 100-200 kernwapens en weet ik wat nog voor oorlogs-tuig?
Als je gelooft dat het terverdediging is heb ik medeleiden met je.
Israel heeft genoeg om 'hun beloofde land' te veroveren dat reikt
tot aan turkije.
het is niet Israel die zich moet beschermen het is de wereld die zich tegen israel
moet beschermen.

mvg



 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 13:27

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik weet niet, kijk s op de eerste de beste wereldkaart

Als ik op de wereldkaart zou willen kijken dan had ik dat meteen gedaan en zou ik het niet aan jou vragen en had ik ook geen domme reactie van jou hoeven terug te lezen.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 13:29

Als je gelooft dat het terverdediging is heb ik medeleiden met je.
Israel heeft genoeg om 'hun beloofde land' te veroveren dat reikt
tot aan turkije.
het is niet Israel die zich moet beschermen het is de wereld die zich tegen israel
moet beschermen.

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeder Fi Dien,

Ik ben het Elhamdoulilah met je eens, en vind het trouwens een mooie gedicht broeder Fi Dien Abou Jabir.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 14:09

Salaam Oe ehleykoom..

Wat een Mooi gedicht zeg ...

Heb jij die zelf geschreven Bro ?

Ik zouw zegge dan heeft u wel veeeel inspiratie

Mash'Allah ..

Oeght Y. Fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 14:53
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik weet niet, kijk s op de eerste de beste wereldkaart

Als ik op de wereldkaart zou willen kijken dan had ik dat meteen gedaan en zou ik het niet aan jou vragen en had ik ook geen domme reactie van jou hoeven terug te lezen.

Jij vroeg of ik me vergist had, als je geen domme reacties wil, moet je geen domme vragen stellen.  Je weet best dat het Israel heet en is, of jij het daar nu mee eens bent of niet.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 14:55
In eerste instantie geplaatst door polymorph

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Waarom zouden ze geen vrede willen?  Heb je ook nog een andere redenering behalve 'Israel is het land Israel nog niet uit'
Gr Kim



Hoi Kimmie,

Een land met 100-200 kernwapens en weet ik wat nog voor oorlogs-tuig?
Als je gelooft dat het terverdediging is heb ik medeleiden met je.
Israel heeft genoeg om 'hun beloofde land' te veroveren dat reikt
tot aan turkije.
het is niet Israel die zich moet beschermen het is de wereld die zich tegen israel
moet beschermen.

mvg



 

Zoals je zelf al zegt, Israel heeft wapens genoeg om een stuk Turkije of whatever te veroveren, ik zie ze het niet doen.  Ik denk trouwens dat dreigen met kernwapens een erg goeie verdediging is (kijk maar s naar de koude oorlog), alleen niet erg mensvriendelijk of zo.  Wat dan natuurlijk ook geldt voor moslimfundamentalisten.
Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 15:00

Hoi iedereen,
ik moet eerlijk toegeven dat ik weinig zin heb in een nieuwe welles-nietesdiscussie over Israel.  Natuurlijk gebeuren er daar rotdingen, langst beide kanten (!!!), maar omdat het toevallig Palestijnen tegen Israeli's zijn, kies ik niet sowieso de zijde van de palestijnen.  Het zou toch al lang duidelijk moeten zijn dat er daar geen zijdes zijn, tenzij misschien voor of tegen mensen en de mensheid.  Er is daar niemand die niet lijdt, en proberen te laten uitschijnen dat het enkel de Israeli's (vaak voor het gemak Joden genoemd) zijn, is de geschiedenis en heel wat mensen onrecht aandoen...
Ik sta open voor een OPEN discussie over Israel, maar niet in dat allen-tegen-Israel-gedoe...
Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 15:17

Hoi Kimmie,

Ik weetje dat je berichtje serieus is maar ik moest er toch ff om lachen ahahah ....

Oeghtie Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 15:19
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik weet niet, kijk s op de eerste de beste wereldkaart

Als ik op de wereldkaart zou willen kijken dan had ik dat meteen gedaan en zou ik het niet aan jou vragen en had ik ook geen domme reactie van jou hoeven terug te lezen.

Jij vroeg of ik me vergist had, als je geen domme reacties wil, moet je geen domme vragen stellen.  Je weet best dat het Israel heet en is, of jij het daar nu mee eens bent of niet.

Dat land heet palestina en behoort tot de palestijnen.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 15:24

Dat is jouw mening, niet de realiteit.  Wil je wat aan de realiteit doen, moet je er eerst instaan.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dat is jouw mening, niet de realiteit.  Wil je wat aan de realiteit doen, moet je er eerst instaan.

Ik kan niets veranderen aan de ellende die er gebeurt in palestina dat is veroorzaakt jah door de joden al zou ik dat wel heel graag willen. De realiteit is echter dat dat land van de palestijnen is en dat het land palestina heet alleen de joden proberen het te veroveren.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 15:46
Dan ben ik blij dat ik niet enkel het Palestijnen-stuk ken...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 15:49

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dan ben ik blij dat ik niet enkel het Palestijnen-stuk ken...

Heel fijn dat je blij bent.

Groet,
Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 15:54
Inderdaad ik ook  Maarreuh, dit is dus waar ik geen zin in heb (wellus-nietes blabla), dus goed moment om ermee te stoppen, niet?
Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 08:46

beste kimmie,

Je kunt Israel niet verdedigen met feiten, een schuldige kun je alleen met leugens verdedigen. De joden hebben genoeg kansen gehad denk maar bevoorbeeld aan het kamp-david akkoord en aan Ehud barak enz enz....Er waren door de VN duidelijke grenzen getrokken (ook al werkte die in het tegendeel voor de palestijnen) Israel heeft ze na enige tijd overtreden. Ze hebben grote delen van de westelijk-jordaanoever bezet en hekken geplaatst op palestijns grond.

ps: Je kunt beter roepen om er een leuke discussie van te maken.

wassalaam,

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 09:41

Hoi,

ik verdedig Israel nergens, ik weiger gewoon Israel als enige schuldige te zien in een conflict dat al 1400 jaar gaande is, ik weiger met oogkleppen op te lopen.  Het zijn trouwens de arabieren die de eerste vredesovereenkomsten gefnuikt hebben(waarin de joden maar een klein stuk land als israel zouden krijgen in vergelijking met nu), nog voor Israel bestondt dus, zo'n 70 jaar geleden.  Het zijn de arabieren en palestijnen die begonnen zijn met aanslagen nog voor er daar sprake was van een onafhankelijk land (nog onder britse controle toen), toen de meeste joden en palestijnen daar nog mooi samenleefden...

En een leuke discussie vind ik altijd goed hoor
Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 10:48

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Inderdaad ik ook  Maarreuh, dit is dus waar ik geen zin in heb (wellus-nietes blabla), dus goed moment om ermee te stoppen, niet?
Gr Kim

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Inderdaad ik ook

Leuk om te weten

Je verdedigd israel inderdaad nergens maar je noemt palestina wel israel en dat zegt genoeg. Als je geen zin in dit discussie hebt dan ben je vrij om te gaan. Ik heb geen zin in jou reacties want ik weet toch al wat jou mening is en wat jouw reacties zullen zijn dus bij deze zal ik jou berichten negeren en zal ik dus ook niet meer op jou reacties reageren misschien dat het toch nog een leuke topic kan worden.

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 12:55
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Leuk om te weten

Je verdedigd israel inderdaad nergens maar je noemt palestina wel israel en dat zegt genoeg. Als je geen zin in dit discussie hebt dan ben je vrij om te gaan. Ik heb geen zin in jou reacties want ik weet toch al wat jou mening is en wat jouw reacties zullen zijn dus bij deze zal ik jou berichten negeren en zal ik dus ook niet meer op jou reacties reageren misschien dat het toch nog een leuke topic kan worden.

Fatiha, ik weet dat het tegen jouw zin is, maar het land heet nu eenmaal echt Israel...  Wat mij betreft, mag je hier ook komen beweren dat de Aarde plat is of whatever, dat betekent nog niet dat ik dat hoef aan te nemen als je overal leest en kan zien dat het niet zo is.  Ik heb respect voor je mening en ik weet dat je sowieso tegen de stichting van de staat Israel was, maar gesticht is ze wel.  Door dat te ontkennen, wordt het wel erg moeilijk de situatie daar aan te klagen, die langst beide kanten behoorlijk rot is.
Het staat je natuurlijk vrij dit te negeren, net zoals je het bestaan van de staat Israel ontkent, het staat je vrij in jouw persoonlijk gecre�erd wereldje rond te lopen...  Maar denk je dat je daarmee wat doet voor de situatie van de Israelische en Joodse kinderen en volwassenen?  Het wordt sowieso al moeilijk daar nog ooit een oplossing te vinden, als 1 partij dan nog s de ogen gaat sluiten voor de andere kant van het verhaal, lukt het gegarandeerd niet.
Misschien kunnen we hier wat constructieve gedachten bijeenbrengen met oog voor beide kanten van de zaak?  Dat lijkt me een betere vulling van dit topic.  Het haalt dan wel praktisch niks uit, maar het helpt misschien om de zaak beter te zien.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 13:25
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Leuk om te weten

Je verdedigd israel inderdaad nergens maar je noemt palestina wel israel en dat zegt genoeg. Als je geen zin in dit discussie hebt dan ben je vrij om te gaan. Ik heb geen zin in jou reacties want ik weet toch al wat jou mening is en wat jouw reacties zullen zijn dus bij deze zal ik jou berichten negeren en zal ik dus ook niet meer op jou reacties reageren misschien dat het toch nog een leuke topic kan worden.

Fatiha, ik weet dat het tegen jouw zin is, maar het land heet nu eenmaal echt Israel...  Wat mij betreft, mag je hier ook komen beweren dat de Aarde plat is of whatever, dat betekent nog niet dat ik dat hoef aan te nemen als je overal leest en kan zien dat het niet zo is.  Ik heb respect voor je mening en ik weet dat je sowieso tegen de stichting van de staat Israel was, maar gesticht is ze wel.  Door dat te ontkennen, wordt het wel erg moeilijk de situatie daar aan te klagen, die langst beide kanten behoorlijk rot is.
Het staat je natuurlijk vrij dit te negeren, net zoals je het bestaan van de staat Israel ontkent, het staat je vrij in jouw persoonlijk gecre�erd wereldje rond te lopen...  Maar denk je dat je daarmee wat doet voor de situatie van de Israelische en Joodse kinderen en volwassenen?  Het wordt sowieso al moeilijk daar nog ooit een oplossing te vinden, als 1 partij dan nog s de ogen gaat sluiten voor de andere kant van het verhaal, lukt het gegarandeerd niet.
Misschien kunnen we hier wat constructieve gedachten bijeenbrengen met oog voor beide kanten van de zaak?  Dat lijkt me een betere vulling van dit topic.  Het haalt dan wel praktisch niks uit, maar het helpt misschien om de zaak beter te zien.

Groetjes Kim

het staat je vrij in jouw persoonlijk gecre�erd wereldje rond te lopen... 

net zoals het mij vrij staat om in mijn persoonlijke wereldje rond te lopen sta jij dat ook. Ik heb het over het land palestina en niet over israel.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 13:37

Daar heb ik lekker geen zin in  Ik probeer net zo kritisch mogelijk te zijn en alle kanten van een verhaal te bekijken.  Dat zal vast niet altijd lukken, maar de intentie is er toch.  Maar goed het land Palestina dan, waar ligt dat ergens op de wereldkaart?  Ow ja, ik zie hier wel de onafhankelijke palestijnse gebieden naast het land Israel, bedoel je die?

Maar even serieus, hier wat koranverzen: (uit hoofdstuk 5)

20. En toen Mozes tot zijn volk zeide: "O, mijn volk, herinner u Allah's gunst aan u, toen Hij profeten onder u aanstelde en u koningen aanwees en Hij u gaf, wat Hij aan niemand onder de volkeren heeft gegeven."

21. "O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat Allah voor u heeft bestemd en keert het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden."

Zoals de meesten wel weten, was Mozes 'de stichter' van het Jodendom, en heeft hij hen naar het beloofde land geleid.  Blijkbaar is zelfs de Koran het daarmee eens dus.  Wat moet een moslim dan hiermee?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.