Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenPratende mieren

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Pratende mieren
    Geplaatst op: 31 maart 2004 om 15:32

Hallo,

tijdens het surfen op internet kwam ik dit fantastische 'wetenschappelijke' feit tegen:

At length, when they came to a valley of ants, one of the ants said: "O ye ants, get into your habitations, lest Solomon and his hosts crush you (under foot) without knowing it."

So he smiled, amused at her speech; and he said: "O my Lord! so order me that I may be grateful for Thy favours, which Thou has bestowed on me and on my parents, and that I may work the righteousness that will please Thee: And admit me, by They Grace to the ranks of Thy Righteous Servants."
-- Sura An-Naml [The Ant] (27):18-19

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 16:27

En, kim. Toeval of niet?

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 16:29

Toeval natuurlijk, wat voor mij voor alle wetenschappelijke wonderen in de Koran geldt...  Maar dat was natuurlijk het hele punt (Nu ja, toeval impliceert dat het wel juist is, laten we dus eerder zeggen dat het ge�nterpreteerd moet worden)...

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 16:33
Dit feit is ook bewezen door de wetenschap. Met hele gevoelige microfoons hebben ze het geluid van mieren kunnen opnemen. Hier kun je de waves downloaden.
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 16:40
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Toeval natuurlijk, wat voor mij voor alle wetenschappelijke wonderen in de Koran geldt...  Maar dat was natuurlijk het hele punt (Nu ja, toeval impliceert dat het wel juist is, laten we dus eerder zeggen dat het ge�nterpreteerd moet worden)...

Kim

Ik bergrijp jou standpunt.

Maar ik als moslim geloof niet in toeval.

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 16:40
Hmmmz, misschien hoor je dit nu pas voor de eerste keer, maar geluid maken is iets heel anders dan al pratend communiceren 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 16:43
Dus, Nourdiene, als het geen toeval was, was het gewoon fout?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 17:13

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Hmmmz, misschien hoor je dit nu pas voor de eerste keer, maar geluid maken is iets heel anders dan al pratend communiceren 

O, en ik maar denken dat je o.a. geluid gebruikt om te communiceren.  

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 17:28
Het is dan misschien niet zo geavanceerd als de mensentaal waarin complexe ideeen kunnen worden overgebracht, maar in de dierenwereld zijn zulke dingen niet nodig. Daar is het belangrijk om te weten of er gevaar is of niet, waar eten is, parings rituelen e.d. Dus om dit meteen terzijde te schuiven als slechts geluid vind ik een beetje voorbarig.
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 03:07

Dan mag jij de dierentaal gaan decoderen. Je zal pioneerswerk verrichten op het gebied van mieren.

Kim, mooi analoog voorbeeld van hoe interpretatie kan leiden tot een wonder.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 04:08

In eerste instantie geplaatst door Hatim Yahya

Het is dan misschien niet zo geavanceerd als de mensentaal waarin complexe ideeen kunnen worden overgebracht, maar in de dierenwereld zijn zulke dingen niet nodig. Daar is het belangrijk om te weten of er gevaar is of niet, waar eten is, parings rituelen e.d. Dus om dit meteen terzijde te schuiven als slechts geluid vind ik een beetje voorbarig.

Mieren communiceren chemisch...  Niet via geluid...  Enne zoals ik al zei, er is een verschil tussen geluid en praten.  Als ik praat, maak ik inderdaad geluid.  Maar als ik geluid maak (als je bv mijn voetstappen in de gang hoort), praat ik niet perse...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 05:25
Jij hebt zeker niet geluisterd naar die waves ? Er is duidelijk verschil tussen de geluiden die ze maken in verschillende situaties. Dit toeschrijven aan 'lopen' is dom. Maar ach.. er staat in de Koran op verschillende plekken dat de ongelovigen zelfs niet zullen geloven na de tekenen.
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 05:34

Hatim Yahya,

Wat was de onderzoeksopstelling? Hoe weet je dat het niet achtergrondgeluid was dat je hoort? Welke frequentie heeft 'de stem'  van een mier.

De ongelovigen zullen niet geloven na tekenen? Dit is nergens een teken van, dus redeneer ik gewoon dat de gelovigen dom zijn, omdat ze dit als teken zien.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 05:46

Hatim Yahya,

ik ontken niet dat mieren geluid maken, ik heb het hier over een ware koffieklets zoals hierboven beschreven...  En over je waves, behalve dat er heel wat uitleg ontbreekt (zie masterB's post), staat er ook niet dat ene ander mier dat 'hoort'.  Misschien hebben die geluiden die ze maken wel een andere betekenis, niet perse communiceren.  Wie weet wrijven ze hun pootjes wel over elkaar als er een vijand aankomt om weet-ik-veel mierenzuur te laten vrijkomen of zo...  Een andere mier hoeft dat niet als communicatie te zien...

Enne, ja ik zal graag in je tekenen geloven als je mij 2 mieren voor me zet die tegen elkaar gaan babbelen...

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 09:26
Babbelen andere dieren dan ? Nee. En toch communiceren zij ook. Vogels die luid kwetterend met andere vogels wedijveren om een vrouwtje, wolfen die op jacht gaan en elkaar door middel van communicatie aanvoelen, katten die naar elkaar blazen als ze hun territorium verdedigen, de lijst zou lang door kunnen gaan. Dieren 'babbelen' niet op de manier zoals mensen doen, maar ze communiceren toch zeker wel.

En voor meer info over die pratende mieren: link van Hickling en Science News Online
Als dat je niet overtuigd..
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 10:24
Maar dan nog, je praat nu al recht wat krom is, maar hoe wil je het rechtpraten dat een mens een mier heeft kunnen verstaan. HOE!
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 11:04

In eerste instantie geplaatst door MasterB

Maar dan nog, je praat nu al recht wat krom is, maar hoe wil je het rechtpraten dat een mens een mier heeft kunnen verstaan. HOE!

Nou, door jou te onderwijzen dat, onze Profeet Sulaiman (as) Solomon zowel met mensen als met dieren kon communiceren. met behulp van Allah (swt), en volgens mij ook met de (djin).

Maar ja, dit zal toch als onzin voor jou klinken. Maar weet je wat ik lachwekkend vind? Dat is het volgende: ik weet van jou dat jij gelooft dat je vroeger een aap was. Toch? Nou dit houdt dus in dat jij tegenwoordig met voormalige apen communiceerd toch?

Hoe wil jij het rechtpraten dat de huidige aap de voormalige aap (mens) niet meer verstaat en de voormalig aap de huidige aap niet. HOE!

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 11:14

Kimmie zegt:

Mieren communiceren chemisch...  Niet via geluid..

Dit klopt inderdaad maar omdat ze het ene doen hoef je het andere niet uitesluiten. verbaal non-verbaal weet je wel.

Enne, ja ik zal graag in je tekenen geloven als je mij 2 mieren voor me zet die tegen elkaar gaan babbelen...

Dat jij ze niet verstaat wil nog niet zeggen dat ze dit niet doen!

Enne zoals ik al zei, er is een verschil tussen geluid en praten.  Als ik praat, maak ik inderdaad geluid.  Maar als ik geluid maak (als je bv mijn voetstappen in de gang hoort), praat ik niet perse...

Nee, je praat niet perse, maar ik kan wel concluderen dat je eraan komt. En zo zit er ook een verschil tussen verstaan en begrijpen. Als je een hond zou hebben waar je ZIT! tegen roept, en hij gaat netjes zitten, dan kan je concluderen dat hij jou begrijpt, maar dit is heel wat anders dan zeggen dat hij jou verstaat. begrijp je.

Wie weet wrijven ze hun pootjes wel over elkaar als er een vijand aankomt om weet-ik-veel mierenzuur te laten vrijkomen of zo..

Wie weet wie weet schreeuwen ze het gewoon naar elkaar, en geven ze daarbij een duidelijke signalement van de vijand.

Concluzie, Jij gelooft niet waar ik in geloof, en ik geloof niet waar jij in gelooft. 

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2004 om 05:09
In eerste instantie geplaatst door Nourdiene

In eerste instantie geplaatst door MasterB

Maar dan nog, je praat nu al recht wat krom is, maar hoe wil je het rechtpraten dat een mens een mier heeft kunnen verstaan. HOE!

Nou, door jou te onderwijzen dat, onze Profeet Sulaiman (as) Solomon zowel met mensen als met dieren kon communiceren. met behulp van Allah (swt), en volgens mij ook met de (djin).

Daar is, zoals wel vaker, geen enkel bewijs voor.

Maar ja, dit zal toch als onzin voor jou klinken.

Onzin zou een te groot woord zijn, dan zou ik je helemaal niet meer in je waarde laten. Ik vind het vreemd dat je zo denkt. aangezien het totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid.

 Maar weet je wat ik lachwekkend vind? Dat is het volgende: ik weet van jou dat jij gelooft dat je vroeger een aap was. Toch? Nou dit houdt dus in dat jij tegenwoordig met voormalige apen communiceerd toch?

Hoe wil jij het rechtpraten dat de huidige aap de voormalige aap (mens) niet meer verstaat en de voormalig aap de huidige aap niet. HOE!

En daar zijn ze weer. De opmerkingen van mensen met VEEL TE WEINIG kennis. Ik heb nergens beweerd dat ik van een aap afstam. Dit is het aloude fabeltje dat wordt geintroduceerd om de evolutietheorie zwart te maken. Wanneer je jezelf in die theorie hebt verdiept dan zul je zien dat jouw bewering lariekoek is.

Hoe zou ik het dan nog willen rechtpraten. Communicatie verschilt. Homo sapiens is geen Pan en Pan is gene Homo Sapiens. 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2004 om 18:08
Nu ja, hoe je het ook draait of keert...  Twee mieren die in mensentaal een babbeltje slaan  En dan dat Salomon de mieren zou verstaan als gave van Allah.  Dan zouden die mieren eerst nog met hun nogal beperkt intellect een taal moeten ontwerpen en dan ook zo'n woordenschat kunnen gebruiken. 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 08:39
SoubhanAllah vraag je eerst eens af wie die mier geschapen heeft, en verwonder je dan over deze feiten...
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2004 om 03:04
De mier is naar alle waarschijnlijkheid 'ontstaan' uit een proces dat biologische evolutie heeft. Er is dus geen reden om aan te nemen dat de mieren een spraak hebben ontwikkeld die de mens zou kunnen verstaan.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2004 om 15:45

salaam alaikom,

Mieren.........

En voor Solaiman werden zijn troepen verzameld - jinns, mensen en vogels, en zij werden in het gelid opgesteld. Toen zij dan in de vallei van de mieren aangekomen waren zei een mier: �O mieren, gaat jullie woningen binnen opdat Solaiman en zijn troepen jullie niet zonder het te merken zou vertrappen�. Toen glimlachte hij omdat hij om haar woorden moest lachen en zei: �Mijn Heer, spoor mij aan dat ik voor Uw genade die U mij en mijn ouders geschonken hebt dank betuig en dat ik iets deugdelijks doe dat U bevalt en laat mij met Uw rechtschapen dienaren in Uw barmhartigheid binnengaan.�" (Koran 27:17-19)

dit zou heel raar geklonken hebben in de oren van de mensen vroeger....mischien nu nog steeds bij sommige dwazen. MAsterb en sommige anderen leven in hun eigen wereldje zij zullen dit onzin vinden terwijl het allemal wetenschappelijk bewezen is. en tegenwoordig is bewezen dat de manier van leven van de mieren heel erg veel op die van de mensen lijkt.

we moeten eerst 1 ding goed weten Allah zegt in de koran:

16:68 En jou Heer inspireerde de bij: "Maakt huizen in de heuvels en in de bomen en in hetgeen men bouwt."

het woord inspireerde, dus Allah moet alle dieren inspireerde hebben om de dingen te doen die ze doen zoals bij de mieren, ga er op je gemak voor zitten want ik vertel je verbazingwekkende wonderen, Gezegend is Allah de beste schepper:

een mier kolonie leeft in 45,000 verbonden nesten over een gebied van 2.7 vierkante kilometer. De kolonie, die van ongeveer 1,080,000 koninginnen en 306,000,000 werkers samengesteld wordt, is de "Super kolonie" genoemd.

6:38 En er is geen beest dat op de aarde kruipt, noch een vogel die op zijn vleugels vliegt, of zij vormen gemeenschappen, zoals gij. Wij hebben niets uit het Boek weggelaten. Dan zullen zij tot hun Heer tezamen worden gebracht.

ze hebben politie, bewakers waar je niet doorheen komt zonder de juiste wachtwoord, werkers zijn allemal vrouwelijke mieren, boeren, soldaten die jagen en nemen nieuwe gebieden in, slaven, dieven, dokters, ze bouwen bruggen voor elkaar zodat ze kunnen oversteken, ze bouwen meters diepe ingangen, poorten, nooduitgangen, het is zo gebouwd dat er geen water binnenkomt als het regent, het is zo gebouwd dat het niet te koud wordt daarbeneden en ook niet te warm, bij elke ingang staat er een bewaker paraat, het bouwwerk is zo gebouwd dat ze een vloer hebben, ze hebben zelfs neppe deurtjes waarbij de indringers in de val worden gelokt. als ze voedsel vinden wordt het eerlijk verdeeld. je hebt sommigen die nesten bouwen onder de grond met inganen enzo en je hebt soorten die leven in bomen. ze doen al die ongeloofelijke dingen terwijl ze hellemal blind zijn. Subhan Allah!

  

mieren kunnen met elkaar praten....ze hebben 3 of 4 talen zover de wetenschappers weten. er bestaan ongeveer 8800 soorten mieren, ik zal je een paar laten zien.

3:190 Er zijn voorzeker in de schepping der hemelen en der aarde en in de wisseling van dag en nacht tekenen voor mensen van begrip.

3:191 Zij die staande, zittende en op hun zijden liggende Ailah gedenken, en nadenken over de schepping der hemelen en der aarde, zeggende: "Onze Heer, Gij hebt dit niet tevergeefs geschapen; neen, heilig zijt Gij; red ons daarom van de straf van het Vuur.

we kunnen onze snelheid en kracht niet meten met de Marathon mieren zoals ze genoemd worden, als we ons met hen willen vergelijken moeten we in 1 uur 48 km lopen met 227 kilo op onze schouders. je hebt honing mieren, je hebt bos mieren hieronder zie je zo'n nest van ze dat wel twee meter hoog kan worden.

de boeren zetten het eten in de geheime kamertjes waar het temperatuur het beste is en de wakers houden de wacht. ze slaan eten op voor de winter.

 

Het leger van de mieren.

  

elke van die mieren is 6 to 12 mm lang maar hun groot aantal maakt hen sterk. zonlicht zal ze heel snel doden, daarom gaan ze ook s�vonds op weg of in de Schaduwen.

11:56...Er is geen schepsel, dat zich op aarde beweegt, of Hij houdt het in Zijn macht.....

met hun grote legers gaan ze overal doorheen behalve waar water is en vuur terwijl ze hellemal blind zijn. die leger is altijd onderweg. zo'n koningin zet ongeveer 30.000 eiren in twee dagen per maand. ze hebben indrukwekkende geveschtstechnieken waar zelfs de mens van kan leren. de een kolony kan de andere compleet vernietigen in 10 tot 14 dagen. ze vechten wanneer een andere kolony hun gebied binnentrekt. dan begint het oorlog.

De heilige Profeet Mohammed zei: "Hij die medelijden heeft met (zelfs maar) een spreeuw en zijn leven spaart, voor hem zal God genadig zijn op de Dag des Oordeels."

deze twee mieren zijn even groot, ze houden zich hoog zodat ze groter lijken om de vijand af te schrikken.

 

je hebt mieren die zichzelf opblazen, lopende bommen. echt waar niet met explosieven ofzo (ahahaha) maar als ze dicht bij een vijand zijn en veel mieren bij elkaar zijn trekken ze hun spieren hevig samen en laat ik het exploderen noemen. ze besproeien alles om zich heen met bloed. er zijn mieren die gebruik maken van camouflages enzo....

22:73 O mensen, een gelijkenis wordt gegeven, luistert er naar. Voorzeker, degenen die grij in plaats van God aanbidt kunnen zelfs geen vlieg scheppen, al zouden zij daar allen toe samenwerken. En indien een vlieg iets van hen zou wegnemen, zouden zij dat niet kunnen terugnemen. Zwak is zowel de zoeker als de gezochte.

onder de mieren speelt slavernij ook een grote rol. ze stelen larven, van de vijand en de honingpotten stelen ze ook, ze zorgen ervoor dat de larven later hun slaven worden.

je hebt ook mieren die in de wostijn leven, ze zijn dan een beetje behaard, dat beschermt hen tegen de kou in de avond in de woestijn. de mannelijke kunnen vliegen, maar de vrouwtjes niet, dat is soms nadelig voor de vrouwtjes want de zon is best wel warm en de zand ook. deze mieren zoeken soms wel zes dagen ver van hun huis naar voedsel, zonder een prooi te worden. soms dragen ze gewichten mee terug van wel 15 of 20 keer hun eigen gewicht. Subhan Allah! hoe ze de weg terug vinden terwijl ze blind zijn is door de temperatuur van de zand, ik snap dat niet zo goed maar de mieren wel, Allah akbar.

dan heb je van die rode mieren, 20 soorten alleen in Amerika al. die koningin zet 5000 eiren per dag. ze hebben ongeveer een half miljoen werkers. die mieren kunnen erg agresief zijn, het is bekend dat de jonge rode mieren opgegeten worden door de ouderen. ze hebben onder de auto wegen tunnels gemaakt waardoor de wegen in waren gezakt. die mieren hebben door electrishe kabels gebeten, waardoor vele delen van het land geen electrciteit had. ze hebben miljarden schade aangebracht aan de gewassen. kortom het zijn lastpakken.

mieren zijn hele harde werkers, nooit staat er eentje op zo van: ''ja vandaag heb ik geen zin om te werken''. of ''vandaag heb ik te hard gewerkt''. nee, zo zijn mensen. maar wie heeft ze deze sterke wil gegeven? wie anders dan Allah?

(Koran 24:41) "Heb jij niet gezien dat God geprezen wordt door wie er in de hemelen en op de aarde zijn en ook door de vogels met uitgespreide vleugels? En van een ieder kent Hij zijn shalaat (gebed) en zijn lofprijzing (psalmen); God weet wat zij doen."

ze hebben zelfs hotel gebouwd.....ze gebruiken die gaatjes als deuren enzo de temperatuur is perfect geregeld.

  

deze mieren leven in vrede onder elkaar en voeren hun gastheren.....51:58 Voorzeker, God is de Voorziener van elke wezen, de Almachtige, de Alsterke.

je hebt mieren die samenwerken met andere insecten om zo hun voeding te krijgen. je hebt een zogenaamde melkboer, die gaat langs bij een soort insect en hij doet iets wat die insect erg leuk vind en daar krijgt hij melk van die insect die het uit andere planten en bladren heeft gezogen waarna de melkboer het naar zijn gezin kan brengen.

  

je hebt mieren die werken samen met de planten.....

 

zij willen sterven, voor de toekomst van hun ras. ze begraven hun doden net als de mensen. na een tijdje zoeken ze contact op met elkaar om even te kletsen. ze hebben markten waar ze regelmatig dingen in ruilen, net als de mensen. Zij slaan graankorrel op voor lange perioden in winter en indien het graan begint te ontluiken, dan snijden zij de wortels, alsof zij begrijpen dat indien zij het laten groeien, het zal rotten. Indien de graankorrel ergens opsloegen waar regen erop is gevallen of nat is geworden, nemen zij deze graankorrel uit en laten het in de zonlicht drogen en zodra deze droog zijn, brengen zij het weer naar binnen alsof zij weten dat vochtigheid ontwikkeling van wortel systemen zal veroorzaken en daarna de graankorrel zal rotten.

een profeet had een mierenbeet gekregen, en in zijn boosheid beval hij dat het hele mierennest uitgeroeid moest worden. Daarop wees God deze profeet terecht met volgende woorden: "omdat ��n mier jou gestoken heeft, heb jij een volledige gemeenschap die mij verheerlijkte uitgeroeid."

Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2004 om 19:30
Vroeger als klein kind heb ik ook wel eens kokend water op een mieren nest gegoten, maar daar heb ik later wel spijt van gekregen. Sinds een jaar of wat doe ik zulke dingen niet meer en laatst nog toen een collega op werk tijdens een rookpauze (buiten) op mieren ging trappen heb ik hem er op aangesproken, zo van heh waarom doe je dat nou..
Ik zie nu wel in dat het helemaal niet goed is om dieren te doden zonder enige reden, hoe klein ze ook zijn.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2004 om 17:51

salaam,

ahahah volgens mij ben ik de jongste hier iedereen praat over zijn werk enzo.... maar door dit tekst te vertalen heb ik wat meer geleerd, bijvoorbeel:

je hebt mieren die zichzelf opblazen, lopende bommen. echt waar niet met explosieven ofzo (ahahaha) maar als ze dicht bij een vijand zijn en veel mieren bij elkaar zijn trekken ze hun spieren hevig samen en laat ik het exploderen noemen. ze besproeien alles om zich heen met bloed.....

als ik dit niet had gelezen op die site, zou ik je echt niet geloven. maar steeds wordt er weer bewezen dat Allah de Almachtige is de Alwijze. gezegend is de beste schepper!

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2004 om 10:51

In eerste instantie geplaatst door MasterB

De mier is naar alle waarschijnlijkheid 'ontstaan' uit een proces dat biologische evolutie heeft. Er is dus geen reden om aan te nemen dat de mieren een spraak hebben ontwikkeld die de mens zou kunnen verstaan.

Waarom niet, walvissen communiceren toch ook? Nu zijn mieren minder ontwikkeld dan walvissen, maar wat niet is, kan nog komen toch?

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 07:33
Volgens de koran was het 3000 jaar geleden al zo...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2004 om 04:25
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

In eerste instantie geplaatst door MasterB

De mier is naar alle waarschijnlijkheid 'ontstaan' uit een proces dat biologische evolutie heeft. Er is dus geen reden om aan te nemen dat de mieren een spraak hebben ontwikkeld die de mens zou kunnen verstaan.

Waarom niet, walvissen communiceren toch ook? Nu zijn mieren minder ontwikkeld dan walvissen, maar wat niet is, kan nog komen toch?

Deze reactie heb ik al eerder geplaatst, maar is verdwenen.

Een vorm van communicatie levert geen probleem voor de huidige theorieen, maar wel de communicatie die beschreven wordt in de Koran. Daar staat heel expliciet dat een mens een mier kon verstaan en dat gaat er bij mij gewoon niet in. Spiritueel zal de Koran nog wel waarde hebben, maar dit bewijst dat het wetenschappelijk weinig waarde heeft. Ook wanneer Batle for peace nu aankomt met de bewering dat het geen gewoon mens was, dan beweeg je jezelf buiten de wetenschap.

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2004 om 10:44

Salamoen Aleykum

While those who strive to thwart Our revelations, such are rightful owners of the Fire(22:51)

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2004 om 05:36
Why would an intelligent God, write a book, that is so easily misunderstood.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.