Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenEen smerige streek!!!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een smerige streek!!!!!
    Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:02

Net zoals liefde de afwezigheid van haat is, dat spreek ik toch ook helemaal niet tegen. Het ��n bestaat niet zonder het ander. Of wil jij zeggen dat jij van het slechte houdt?

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:06
In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa

Hebben die personen op de foto's daar toestemming voor gegeven? Hun ouders?


Degene die de waarheid niet willen zien (moge Allah hun leiden) zullen die ook niet zien, je kunt nu al voorspellen dat ze gaan roepen dat deze mensen het slachtoffer zijn geweest van moslims zelf.




Assalaamoe Alaikoem,

Beste zuster,

Ik begrijp je punt. Ook begrijp ik dat de foto's je laten schikken, maar het is de waarheid!!!

Kijk zonder deze foto's konden wij elkaar(broeders en zusters) niet de waarheid zien wat er in de wereld gebeurd. Wij gebruiken de foto's voor een "goed doel" en de ouders willen juist dat men de waarheid ziet. Bijv. die jongen die in Palestina werd doodgeschoten terwijl zijn vader hem wou beschermen(Mohammed) die vader liet juist de foto's en beelden verspreiden. Ook laten de ouders van vermoordde kinderen de foto's vaak zien tijdens tochten(wat ik dus minder vindt)

Maar wij moeten ook altijd de beelden zien die de kafirs maken. Wij laten de onze zien..

wassalaam
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:12

Dit was te verwachten, rebil je bent te voorspelbaar voor woorden.

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:15

Assalaam aleikoem,

Broeder/zuster,

Ik ben erg geschrokken van jouw topic. Als ik dit soort dingen lees schaam ik mij voor mijn zogenaamde broeders/zusters!

Waar haal jij het lef van om te oordelen over andere mensen.

Niet elke ongelovige is slecht.

Mijn hele familie is ongelovig. Zijn zij slecht? Zijn zij verdoemd tot de hel? Als dat zo is laat dat dan aan Allah swt over. Hij zal oordelen over ons allen insha' Allah.

Ik vind het werkelijk walgelijk dat mensen over ander gelovigen oordelen. Het maakt mij niet uit of iemand Christen, Jood, Boedhist of wat dan ook is. Ik hou van hen allemaal. Ik geloof in iemands hart.

Ik kan echt huilen om dit soort dingen. Mensen kijken mij er ook op aan. Ik ben immers ook zo'n moslim. Mensen spreken mij aan over 11 september en 11 maart. Ik heb daar niets mee te maken. Ik voel mij geen zuster van die moordenaars.

Lieve broeder/zuster ik hoop echt dat je ook denkt aan de andere kant van het verhaal.

Maar laat ik ook heel duidelijk zijn: ik keur het ten zeerste af wat de Amerikanen en Israeliers doen. Ik keur het af wat de Russen doen met onze broeders en zusters in Tsjetsjenie. Ook daar worden immers onze zusters verkracht en onze broeders als honden afgeschoten. Maar daar hoor je niets over. Waarom is er daar geen aandacht voor. Wees eerlijk 40/50 jaar geleden keken wij ook niet om naar de kwestie Palestina. Er gebeurt meer in de wereld. Probeer niet-moslims niet te bestrijden maar probeer ze uit te nodigen tot onze religie: de Islam.

Dit is onze plicht!

Wa aleikoem salaam,

je zuster die oprecht van je houdt 

Terug naar boven
rebil Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 107
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:18

Zijn dit jullie geschriften of niet? Hier staat het helaas voor jou, zwart op wit dat Mohammed erkent dat er oorlogslachtoffers vallen in een oorlog, zo niet in alle oorlogen.

Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:20

blootstellen = vermoorden???

wonderlijk interpretatie hoor

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:29
In eerste instantie geplaatst door Esther

Assalaam aleikoem,


Broeder/zuster,


Ik ben erg geschrokken van jouw topic. Als ik dit soort dingen lees schaam ik mij voor mijn zogenaamde broeders/zusters!


Waar haal jij het lef van om te oordelen over andere mensen.


Niet elke ongelovige is slecht.


Mijn hele familie is ongelovig. Zijn zij slecht? Zijn zij verdoemd tot de hel? Als dat zo is laat dat dan aan Allah swt over. Hij zal oordelen over ons allen insha' Allah.


Ik vind het werkelijk walgelijk dat mensen over ander gelovigen oordelen. Het maakt mij niet uit of iemand Christen, Jood, Boedhist of wat dan ook is. Ik hou van hen allemaal. Ik geloof in iemands hart.


Ik kan echt huilen om dit soort dingen. Mensen kijken mij er ook op aan. Ik ben immers ook zo'n moslim. Mensen spreken mij aan over 11 september en 11 maart. Ik heb daar niets mee te maken. Ik voel mij geen zuster van die moordenaars.


Lieve broeder/zuster ik hoop echt�dat je ook denkt aan de andere kant van het verhaal.


Maar laat ik ook heel duidelijk zijn: ik keur het ten zeerste af wat de Amerikanen en Israeliers doen. Ik keur het af wat de Russen doen met onze broeders en zusters in Tsjetsjenie. Ook daar worden immers onze zusters verkracht en onze broeders als honden afgeschoten. Maar daar hoor je niets over. Waarom is er daar geen aandacht voor. Wees eerlijk 40/50 jaar geleden�keken wij ook niet om naar de kwestie Palestina. Er gebeurt meer in de wereld. Probeer niet-moslims niet te bestrijden maar probeer ze uit te nodigen tot onze�religie: de Islam.


Dit is onze plicht!


Wa aleikoem salaam,


je zuster die oprecht van je houdt�



Assalaamoe Alaikoem,

Ja, ik heb de topic geopend dus het zal wel voor mij bedoeld zijn...

Dan ben ik erg geschokken van je tekst, dat meen ik echt.

"zogenaamde broeders/zusters"

Het enige wat ik heb gedaan is mijn broeders en zusters op een Islamitische forum laten zien wat er gebeurd met onze kinderen in de wereld!! Je leest hier zo vaak dat mensen het hebben over die slechte moslims dus ik wou ook even de andere kant laten zien!!!

Ik ben zelf een half Nederlander, mijn moeder is een Nederlandse Moslima maar de rest van haar familie is ook Kafir. Dus ik weet niet waar je over praat, dat zijn mijn vijanden niet.

Ik had het over die vijand op de foto!!!!

En wie heeft het over 11 September gehad?!?!?!?! Ik niet hoor....

Ik weet echt niet wat ik verder moet zeggen...ik vindt het echt heel raar en erg dat je zo'n reactie plaatst.

...........

wassalaam

Je broeder(of je het nu wilt of niet) in Islam

NAK4LIFE
Terug naar boven
rebil Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 107
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:35
In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa

blootstellen = vermoorden???

wonderlijk interpretatie hoor

Dat is niet wat ik met dit vers wou aantonen. Dat Mohammed gruwelijkheden heeft laten begaan daar zijn andere verzen voor. Nee, met dit vers wil ik aantonen dat in Mohammed zijn oorlogsjaren ook vrouwen en kinderen zijn omgekomen, net als nu in Irak en in andere oorlogsgebieden over de wereld.

Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:40
Hoe toon jij dat dan aan?? Dat is namelijk helemaal niet op te maken uit dat stuk. Je hebt dezelfde slinkse valse werkwijze als die site die je net plaatste.
Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
rebil Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 107
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:49

Wees nu even niet zo quasi naief Ummhanifa. Mohammed stelt door het zeggen van 'zij zijn van hen' heel duidelijk dat in een oorlog slachtoffers vallen, ook burgerslachtoffers en geeft daarom ook zijn goedkeuring voor een nachtelijke aanval, ook al worden daarbij, zij het per ongeluk, vrouwen en kinderen gedood. Lees het stukje nog maar eens.

De profeet passeerde mij op een plaats genoemd Al-Abwa of Waddan en werd gevraagd of het toegestaan is de heidense strijders �s nachts aan te vallen met de kans van het blootstellen van hun vrouwen en kinderen. De profeet antwoordde: �Zij (de vrouwen en kinderen) zijn van hen (de heidenen).� (vol. 4, pp. 158-159)

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:52
In eerste instantie geplaatst door rebil

Wees nu even niet zo quasi naief Ummhanifa. Mohammed stelt door het zeggen van 'zij zijn van hen' heel duidelijk dat in een oorlog slachtoffers vallen, ook burgerslachtoffers en geeft daarom ook zijn goedkeuring voor een nachtelijke aanval, ook al worden daarbij, zij het per ongeluk, vrouwen en kinderen gedood. Lees het stukje nog maar eens.


De profeet passeerde mij op een plaats genoemd Al-Abwa of Waddan en werd gevraagd of het toegestaan is de heidense strijders �s nachts aan te vallen met de kans van het blootstellen van hun vrouwen en kinderen. De profeet antwoordde: �Zij (de vrouwen en kinderen) zijn van hen (de heidenen).� (vol. 4, pp. 158-159)



Vol 4, pp.158-159..

waar heb je het vandaan(site ofzo)
Terug naar boven
rebil Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 107
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:56
Ken uw geschriften! Sahieh Al-Boechari
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:57
In eerste instantie geplaatst door rebil

Ken uw geschriften! Sahieh Al-Boechari


Ja, heb ze thuis liggen(de boeken)....ok bedankt!!!!
Terug naar boven
rebil Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 107
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:58
Welterusten! Morgen weer een dag fijn werken!
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 05:27
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah


Broeders en zusters hier een flauw plaatje moest er om lachen..en wilde het effe plaatsen...sorry past ook niet op deze topic..maar hier wordt het niet zo snel verwijderd...effe lachen broeders en zusters....�echte dombo's kijk naar die verrekijker de dopjes zitten er nog op dombo hij kijkt naar niets...wuahahaha





Ja, die is goed!!!! Zekersssssssssss
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 05:40

In eerste instantie geplaatst door nak4life


Ik weet echt niet wat ik verder moet zeggen...ik vindt het echt heel raar en erg dat je zo'n reactie plaatst.

NAK4LIFE

Nak, je begrijpt de reactie van Esther blijkbaar niet. Ze spreekt je aan op de haat die je uitdraagt tegen alles wat niet-moslim is (blijkend bijvoorbeeld uit de titel die jet dit topic hebt meegegeven). Het enige wat je bereikt met haat is nog meer haat. Haat die verschrikkelijk veel energie vergt. Energie die je beter zou steken in positieve actie.

Vr. gr.,

Vincent

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 05:49
In eerste instantie geplaatst door Vincent

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Ik weet echt niet wat ik verder moet zeggen...ik vindt het echt heel raar en erg dat je zo'n reactie plaatst. NAK4LIFE


Nak, je begrijpt de reactie van Esther blijkbaar niet. Ze spreekt je aan op de haat die je uitdraagt tegen alles wat niet-moslim is (blijkend bijvoorbeeld uit de titel die jet dit topic hebt meegegeven). Het enige wat je bereikt met haat is nog meer haat. Haat die verschrikkelijk veel energie vergt. Energie die je beter zou steken in positieve actie.


Vr. gr.,


Vincent



Kijk weet je wat het is, zij noemt mij een "zogenaamde Moslim". Dat betekend dus dat ik het niet ben dus dat ik een Kafir ben. Dat is haar probleem, want iemand die dat zegt, een van ons is het dan.

Maar waarom ik deze topic heb geopend, er wordt op deze forum zo vaak gepraat over de Amerikanen die zo goed zijn enz. En nu laat ik even zien hoe goed ze dan wel niet zijn. Ik heb verder geen ondere mensen "zwart" gemaakt, heb het niet over 11 September gehad ofzo..dus ik begrijp de reactie niet.

Maar het maakt niet uit....
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 06:20

Esther, ik ben het helemaal met je eens!!

Nak4Life, misschien was 'zogenaamde broeder' wel niet zo bedoeld, maar in de emotie van het moment. Toch vind ik haar punt wel heel goed. Ik keur alle geweld af van wie dan ook. Enne, door steeds een nietes/welles gebeuren te houden, komt hier NOOIT een einde aan. Ik heb ook wel eens het gevoel dat sommigen dat ook niet willen.
Salaam happylady (die hiervan een beetje unhappy wordt)

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 06:42
Ik wordt ook "unhappy" van de situatie van mijn broeders en zusters in bijv. Irak.

Gair Inshallah!!!!

Ik vond het de laatste tijd al niet meer zo leuk op dit forum.......maar heb een leuke tijd gehad hierzo!!!!

Steeds meer Moslims sluiten de ogen voor de feiten.
Kijk wat er in Irak gebeurd heeft niets met 11 September te maken. Waarom steeds 11 September erbij halen.

Gair Inshallah, laat de niet-Moslims op dit forum maar blij zijn met de reacties van jullie. Loop maar achter ze aan en geef ze een goede dag.

En voor de mensen die zeggen dat je beter Dau3a kan doen hier op het forum, ik wou beginnen met mijn eigen Ummah. Hoevaak proberen wij hier op het forum mensen bij te brengen over de Islam, lees die topics maar door over bijv. Islam en het Christendom....het heeft geen zin die discussies!!!!

Of dan plaats je bijv. een stukje met bewijs uit de Koran en de Sunnah, dan wordt dat tegengesproken!!! Of mensen op dit forum die de Profeet(Vrede zij met hem)beledigen. Daar erg ik me echt aan. Dus het gaat mij echt niet alleen om de reactie op deze topic!!

En ik vraag iedereen die ik ooit heb gekwetst, beledigd op dit forum om mij te vergeven.
En ik vergeef iedereen die mij beledigd of gekwetst heef(zijn er niet zo veel :-)

Moge Allah onze zondes vergeven en onze Ummah sterker maken.

Assalaamoe Alaikoem,

ps. Ik blijf hier nog hoor, daar niet van....

En het gaat mij er echt niet om hoe de mensen over mij denken, maar ik wil mijn tijd niet verspillen met beledigingen enz.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 07:00

Deze niet-moslima is inderdaad blij met de vredelievende uitspraken van Happylady en Esther...

Beste Nak,

ik weet dat jij je geloof onaantastbaar vindt, maar daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.  Elk geloof moet kritiek krijgen, en de kracht van een geloof is net, dat ondanks die kritiek er toch nog mensen oprecht in blijven geloven(zoals jij).  Maar kritiek moet er zijn, over alles moet gepraat kunnen worden, ook over Islaam.

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 07:06

Broeder ik twijfel niet aan je goede intenties maar op welke manier is de ummah gediend met dit topic? Da'wah is wel degelijk belangrijk en ik denk dat de niet-moslim met kwade zin eerder blij is met jouw reactie zodat ze hun eigen vooroordelen kunnen bevestigen. Met een andere titel had je je denk ik een hoop gedoe bespaard. We kennen namelijk de feiten achter deze foto niet, het enige wat we zien is dat het een soldaat betreft dus waarom niet gewoon "vieze soldaat"? Wij vinden het ook niet leuk als we foto's van misdaden begaan door moslims over internet zien gaan met het bijschrift "vieze moslims". Wij kunnen de wereld niet veranderen maar laten we in ieder geval de vrede op dit forum proberen te behouden. Mensen die hier komen om de islam zwart te maken of onderuit te halen zullen alleen maar smullen van de verdeeldheid onder moslims en voor de niet-moslims die hier uit pure interesse komen zal de uitnodiging ook niet aanslaan op deze manier.

Moge Allah ons allen leiden en vergeven

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 07:21
In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa

Broeder ik twijfel niet aan je goede intenties maar op welke manier is de ummah gediend met dit topic? Da'wah is wel degelijk belangrijk en ik denk dat de niet-moslim met kwade zin eerder blij is met jouw reactie zodat ze hun eigen vooroordelen kunnen bevestigen. Met een andere titel had je je denk ik een hoop gedoe bespaard. We kennen namelijk de feiten achter deze foto niet, het enige wat we zien is dat het een soldaat betreft dus waarom niet gewoon "vieze soldaat"? Wij vinden het ook niet leuk als we foto's van misdaden begaan door moslims over internet zien gaan met het bijschrift "vieze moslims". Wij kunnen de wereld niet veranderen maar laten we in ieder geval de vrede op dit forum proberen te behouden. Mensen die hier komen om de islam zwart te maken of onderuit te halen zullen alleen maar smullen van de verdeeldheid onder moslims en voor de niet-moslims die hier uit pure interesse komen zal de uitnodiging ook niet aanslaan op deze manier.


Moge Allah ons allen leiden en vergeven



Weet je wat het probleem is, iedereen praat hier over broederschap in de Islam, maar als iemand iets plaatst over onze broedertjes, die gewoon op een vieze manier gebruikt worden, dan willen wij er niets van weten. Dit forum heeft meerdere onderdelen...meerdere onderweren. Ik heb het dus ook gepost onder Islam en niet Moslims.

Als er aansl*gen door Moslims gepleegd worden, wordt dit ook direct op dit forum geplaatst. ik wou alleen laten zien hoe vies de bevrijders van Irak zijn. Ja, men heeft het hier over de "Islamitische zelfmoordenaars", en ik heb het over de "vieze Ongelovige". En als iemand zich aangesproken voelt of zich met hem verbonden voelt, daar kan ik niets aan doen.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 07:41
Dus als ik het hier in het vervolg ga hebben over vieze moslims, laffe moslims met hun zelfmoordaansl*gen, enz vind jij dat allemaal okee?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 07:53

salaam

kimmi, het is niet veralgemeend,"we schelden niemand zomaar,alleen wie op ons moslim maatschappij onrechtvaardigheid uitoefent." en je hebt het met u eigen ogen gezien!

ja mss kan je in de war lopen als je de inhoud niet grondig  begrijpt, en u alleen op de tittel opricht, en de essentie vergeet wat veel belangrijker is dan dat bericht zelf. namelijk:er is te veel onrechtvaardigheid en miserie bij de moslims in palestina, en da moet ophouden.en de moslims hebben der nood aan om het te besseffen!!overal waar die ook zijn!!!pijn moet stoppen,das genoeg geweest!!.

wassalaam.

salaa
allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 07:58

Zeker marhaba,

ik ben het met je eens. Maar ik denk dat het schelden (als minst agressief) en doden van mensen niet een goede oplossing is. Laat de mede-moslims dan maar denken dat ik niet-moslims een goede dag bezorg. Maar alle doden doen mij pijn. Ik denk niet dat het namelijk een stap in de goede richting zal geven. Wat wel een oplossing is, weet ik echter niet. Douaa en sabr. God kan alles, dus ook dit doen stoppen. Hij is machtiger dan wij met onze wapens. En bidden is sterker dan vechten. Daar geloof ik dus echt in. Neemt niet weg dat ik de pijn en frustratie ook voel. Het is ook een verschrikkelijk moeilijk punt. Daar kun je ook douaa voor doen, voor jezelf en je gevoelens. Groetjes happylady

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 08:33

assalaam

idd,daar geef ik u gelijk in, want zo iets kan alleen maar opgelost worde met verstand en met geduld! en niet met geweld(in al zijn vormen). wallahou lmousta3aan

als allah ons wil doden,en al het slechte wil zuiveren,dan kan hij dat in een minder dan een fractie van een seconde,maar hij laat het als test voor de moslims , hoe meer we geduld tonen en met lm3�3rouf handelen zijn we goed bezig, dus al die aansl*gen die momenteel gebeuren buiten waar ze echt moeten gebeuren,zijn niet toegestaan in islam of in eender welk religie! das tegen de humaniteit en tegen elke religieuze stroming!onschuldigen gaan doden:"jaja!zeer moedig!"ipv de mensen van hun nood te gaan  helpen!!als ze echt willen vechten,en islaam verdedigen, moeten ze hun verstand gebruikenen een oplossing vinden om alle islamitische landen te reuniren,en doen samenwerken tegen de israelitische terreur!we moeten ons nimeer verlagen tot hun niveau die alleen maar onrechtvaardigheid en bloedigheid en wraakslust inhoudt!!we zijn veel beter lhamdoulillah. en allah laat ons niet in de steek,er komt vast wel een einde aan al die miserie inshallah, as soon as possible!

lmouhim allah weet het best, moge allah islam en moeslimine doen overwinnen!!en ons bijstaan. lah yensser l'islaam wa lmouslimine"

wassalaam 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 08:36
Assalaamoe Alaikoem,

Ja, w8en tot er bijna geen Moslims meer over zijn zeker. Men zegt altijd, ga maar lekker naar een "Islamitische land". In Nederland mag je niet zo'n "negatieve" denkpatroon hebben.

Maar noem maar een land op waar Moslims de meerderheid vormen waar dus de Amerikanen niet de macht willen overnemen of hebben overgenomen. Afghanistan, Irak en ook in Arabie zitten de Amerikaanse soldaten...

Dit was even een algemene reactie.

En tegen de Moslims die mij als een "zogenaamde Moslim" zien, begin de Shahada opnieuw te zeggen!!! Want ik zweer op mijn schepper, ik zweer op Allah, dat ik een Moslim ben...en ik doe mijn best om de Koran en de Sunnah te volgen.

Dus begin de Shahad opnieuw te zeggen.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 08:37
Beste marhaba, ik begrijp niet alle woorden en uitdrukkingen.  Wat betekent wallahou lmousta3aan? En lm3�3rouf? En lah yensser l'islaam wa lmouslimine"? En lmouhim? Oeps, ik weet echt niet veel van Arabisch. Groeten happylady
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 08:39

Beste nak4life,

Jij weet toch dat je moslim bent. Dan is het toch goed? Wat iedereen ook zegt!! Misschien bedoelde Esther het wel niet zo heftig, wacht anders eerst op haar reactie. Sabr

Groetjes happylady

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 08:43

assalaam

moslim zijn is iets wat persoonlijks is ,iets tussen de mens en zijn schepper,niemand heeft het recht om erop iets te zeggen

even een vraagje:dus je staat de aansl*gen in madrid, marokko , turk. amerika  toe? zo ja, onder welk pretekst?

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.