Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenOngetrouwd

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ongetrouwd
    Geplaatst op: 20 april 2004 om 00:38

Assalamoe Alykoem wa rahmatoeAllah,

Voor de broeders die insa-Allah ooit de andere helft van hun imaan zullen verzilveren. Zelf vind ik het heel treffend en wil dit met jullie delen, ik wens alle moslims en moslimas een gezegend huwlijk insa-Allah.

Ik ben op zoek naar mijn toekomstige vrouw om mee te gaan trouwen
Maar daarvoor, heb ik eisen om het gezin beter te kunnen opbouwen

De vrouw die ik zoek bezit een aantal eigenschappen:
een moslima, vroom, kuis, goedhartig en rechtschapen

Mijn voorkeur gaat liever naar een moslima (Marokkaanse noorderling)
Want dit is beter voor de effectieve communicatie onderling

Het gaat vanzelfsprekend ook om haar goed gedrag
Ze hoeft niet perse �schoonheid�� te zijn maar dat mag

Het oordelen over �t uiterlijk en de smaken zijn verschillend
Diversiteit in de schepping, zo is Allah de Alwijze willend

Ik wil met haar samen op het Rechte Pad leven
een leven vol liefde, harmonie, nemen en geven
Samen een gelukkig gezin�, dat is mijn streven
Ik hoop dat God (insha-Allah) dat mij zal geven
Ik hoop dat ik daarvoor nog mag leven

Ik en mijn gezinsleden samen Allah swt aanbidden
Vrede en rust zullen er dan heersen in ons midden

Ons huisje zal ons paradijsje op aarde zijn
samen door 't leven Allah aanbiddend en rein
Wat zou dat toch mooi zijn

Helaas ik heb geen vrouw en ik ben nog niet getrouwd
Ik wacht nog op een dag dat mijn kind aan ons is toevertrouwd
Dat kind is voor mij zeker meer waard dan al het goud

Ik zal mijn kind op bewuste verantwoorde wijze opvoeden
en deze voor de slechte voedingsbodem behoeden
opdat hij/zij de Oemmah later voordelig kan be�nvloeden

Wist u dat de verrichte goede daden door uw nakomeling
zelfs na uw dood u blijven belonen tot de Dag Des Verzameling
via stortingen op uw �Doorlopende Hassanaat-Spaarrekening�

Dit geldt niet voor alle daden, maar HET KIND is een uitzondering
Dit is voor de vooruitziende zeker de echte waardevolle investering

Maar de meeste ouders houden daarmee helaas geen rekening
Doordat ze materialisten zijn, hebben ze de verkeerde instelling.

Een oprechte echtgenote die goedhartig en vroom is
dat is de partner, in mijn leven, die ik momenteel mis

Alles komt goed, insha-Allah, we hebben geduld
Insha-Allah wordt op een dag mijn wens vervuld

en ben ik op een dag getrouwd met een goede vrouw
waar ik goed voor kan zijn en blijf haar plichtsgetrouw

Inshaa-Allah komt die dag voor jou nog wel
en ben jij op een dag een deel van een getrouwd stel

Alles komt goed, insha-Allah, we hebben geduld,
Insha-Allah wordt op een dag onze wens vervuld

P.S. Dit is geen aanzoek .

Wa Alykoem assalaam wa rahmatoelah

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 14:26
Is inderdaad mooi..
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 17:34

asallam aleikum,

Heel mooi,mashallah!Moge Allah(s.w.t.)je zegenen met een mooi huwlijk inshAllah..

>>En nou ga ik morgen toch aan een bepaalde zuster vragen of ze een "noorderling'' is

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 02:41
En die bepaalde zuster ben ik?
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 05:50

asallam aleikum,

Neeh...ik bedoelde een zuster uit de moskee...ze zoekt eigenlijk een broeder om mee te trouwen inshAllah...

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 06:23
hihi oke
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 13:09

assalaam,

 amai zenne, rahima?! keihard gij he!

ewa lah yessehel!

echt mooi!!(eum, dit was eigenlijk voor de broeders bedoeld, en ik zie alleen maar meisjes hier op reageren!!maar komt goed)

aller moge allah ons alle zegenen met al het goede dat bestaat,inshallah!

wassalaam.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 13:12
In eerste instantie geplaatst door marhaba

assalaam,

 amai zenne, rahima?! keihard gij he!

ewa lah yessehel!

echt mooi!!(eum, dit was eigenlijk voor de broeders bedoeld, en ik zie alleen maar meisjes hier op reageren!!maar komt goed)

aller moge allah ons alle zegenen met al het goede dat bestaat,inshallah!

wassalaam.

Wat betekend amai zenne? als ik vragen mag, enige uitleg?

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 14:22
Salaam Marhaba, je bent een echte vlaming!
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 14:43

Je kan het wel vertalen door 'nou, jij kan er ook wat van, rahima'.   Of iets dergelijks...  Er bestaat trouwens ook zoiets als een vlaams-nederlands woordenboek voor de ge�nteresseerden (is geen grapje)

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 15:00

Assalamoe alykoem,

ze willen toch trouwen, 

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 16:50

Asallam aleikum,

vergeet ons niet uit te nodigen....

Oja..de zuster die ik in gedachten had voor Nourdiene komt uit `t zuiden...

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 17:22

Alaikum Salaam wa rahmatoelah wa barakatoe Nourdiene,

Mooi geschreven broeder.
Als ik een zuster was zou ik meteen met je trouwen .
Insha Allah vind je spoedig de ware zuster.
Ik wens je in ieder geval het paradijs op aarde met haar.
En heeeel veeeel kinderen.

wa salaam 

mohammed

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 17:29
Salaam Alaikum,

Trouwens over voorkeuren gesproken.
Broeders vertellen mij steeds dat het beter voor me zou zijn
als ik een 'nederlandse' muslima moet gaan zoeken.

Mij zou het niet uitmaken als ze maar (liefst praktizerend) muslima is.
Hoe denken jullie over mixed-cultuur binnen islam huwelijk??

wa salaam,

mohammed 
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 00:50

asallam aleikum,

Niks mis mee!Het gaat om hoe je je geloof practiseerd...het zijn meestal de ouders die problemen maken van het ''mixen'',zoals in mijn geval.

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 04:26

In eerste instantie geplaatst door polymorph

Salaam Alaikum,

Trouwens over voorkeuren gesproken.
Broeders vertellen mij steeds dat het beter voor me zou zijn
als ik een 'nederlandse' muslima moet gaan zoeken.

Mij zou het niet uitmaken als ze maar (liefst praktizerend) muslima is.
Hoe denken jullie over mixed-cultuur binnen islam huwelijk??

wa salaam,

mohammed 

Salaam alaikum,

"mixed culture" huwelijken brengen hun geheel eigen problemen met zich mee, maar dat heeft niets met geloof te maken als jullie beiden moslim zijn. Ikzelf ben met een turkse getrouwd, ruim drie jaar nu. Het grappige is dat de buitenwereld, dus diegenen die niet zo close met je zijn, je vooral ziet als "die nederlander met die turk" of bijvoorbeeld "die surinamer met die marokkaan." Voor de betrokkenen zelf geldt dat niet; je ziet je partner in de allereerste plaats als mens, je geliefde, die je door en door denkt te kennen. De fysieke kenmerken komen na verloop van tijd niet eens op de tweede plaats maar op de honderdste. Je kunt echter wel tegen problemen oplopen die met je verschillende culturele achtergrond te maken hebben, zoals bijvoorbeeld omgang met vrienden en/ of familie of toekomstplannen voor wat betreft werk, kinderen, woonplaats e.d. Maar als je tegen zo'n probleem aanloopt, zul je vaak zien dat in de praktijk zo'n probleem niet wezenlijk verschilt van problemen die ook kunt hebben als je dezelfde culturele achtergrond hebt, maar tot verschillen sociale klassen behoort: de thuiscultuur is minstens zo bepalend. En dan heb je nog de normale verschillen in karakter. Als je geliefde een nogal opvliegend karakter heeft bijvoorbeeld, dan loop je daar vroeg of laat tegen aan en moet je daar mee om leren gaan, ongeacht je culturele achtergrond. Je cultuur kan wel bepalen hoe je daar mee omgaat. Zo kan een nederlander gewend zijn "erover te praten" terwijl een turk het liever "met de mantel der liefde bedekt".

Ook kun je tegen kleine dingetjes aanlopen. Een voorbeeld uit mijn huwelijk is etenstijd. Toen ik nog thuis woonde gingen we altijd op een vast gegeven tijd aan tafel. Het hele gezin zat daarbij, er werd een spreuk of gebed gedaan voor het eten, gezamelijk werd gegeten en na het eten werd er afgesloten en dan pas mocht je van tafel. Zo'n maartijd was meer dan alleen voedsel naar binnen schuiven; het was een heel intiem en sociaal moment waar de hele familie bij betrokken was. Nu nog werkt dat door in hoe ik tegen de avondmaaltijd aankijk. Voor mijn vrouw was dat vroeger anders: moeder stond de halve dag in de keuken dus er was altijd eten. Als je honger had ging je eten, er was wel een gezamelijke avondmaaltijd, maar als je er niet was of later kwam was dat niet erg en iedereen liep in en uit.

Dat merkten we ook toen we net bij elkaar gingen wonen; ik vond het heel belangrijk dat we samen aan tafel gingen zitten zogauw het eten klaar was, alles diende daarvoor te wijken. Als ik gekookt had en ik had gerekend op zes uur eten, dan wilde ik ook dat mijn vrouw er om zes uur was en niet om half zeven. Niet dat ik dat eiste ofzo; ik ging daar gewoon vanuit, zo was ik dat gewend. Zij echter kon zeggen dat ze er om zes uur zou zijn maar vrolijk om half acht binnen komen huppelen, zich van geen kwaad bewust. Of ze had al bij haar zusje gegeten bijvoorbeeld en hoefde niet meer. Stond ik daar met mijn moeizaam bereidde maaltijd. Ook wilde ik altijd graag van te voren weten wie er allemaal kwamen eten als ik kookte; dan kon ik er rekening mee houden. Zij was gewend dat iedereen ten alle tijden aan kon schuiven en als er niet genoeg was stond moeders toch wel in de keuken, dus die maakte wel nog meer. Je begrijpt dat in het begin tussen mij en mijn vrouw soms tot typische situaties kon leiden.

Nu doen we allebei een scheutje water bij de wijn (bij de appelsap natuurlijk!) Ik ben wat losser geworden daarin en zij wat strakker.

En zo zijn er nog talloze dingetjes te verzinnen waar je over kunt struikelen in een bi-cultureel huwelijk. ik zeg altijd "Relatie is een werkwoord". Het is niet zo dat als je eenmaal getrouwd bent alles vanzelf gaat en je op je lauweren kunt rusten. Of je nu met een turk, marokkaan, hollander of afghaan getrouwd bent, je zult je altijd in je relatie blijven ontwikkelen en nieuwe dingen bij elkaar ontdekken waar je weer mee om moet leren gaan.

Hier een link van een organistatie voor nederlandse vrouwen met een buitenlandse partner: http://www.stichtinglawine.org/  .Ook interessant voor mannen.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 06:08

Alaikum Salaam Amier,

Heel verhelderend bedankt.

wa salaam

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 06:28

Over multi-culturele relaties

Ik ben dus vlaams, m'n vriend nederlands.  In Vlaanderen zijn we wat minder rechtuit...  Dus als iemand je vraagt of je bv een kop koffie wilt, zeg je hier eerst sowieso 'nee, dat hoeft nie'.  Als ze het dan echt menen, vragen ze het je wel een tweede keer.

'Wil je er echt geen?'

'Nah, okee, ik neem er wel eentje.'  Enz...

Kwam ik dus de eerste keer bij de ouders van m'n vriend... vroeg z'n ma of ik koffie wou.  Ik zeg uit (vlaamse) gewoonte 'nee'.  Waarop ze me heel raar aankijkt en dan OK zegt...

Maar ondertussen weet ik wel hoe ik me moet gedragen in Nederland

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 07:11
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door polymorph

Salaam Alaikum,

Trouwens over voorkeuren gesproken.
Broeders vertellen mij steeds dat het beter voor me zou zijn
als ik een 'nederlandse' muslima moet gaan zoeken.

Mij zou het niet uitmaken als ze maar (liefst praktizerend) muslima is.
Hoe denken jullie over mixed-cultuur binnen islam huwelijk??

wa salaam,

mohammed 

Salaam alaikum,

"mixed culture" huwelijken brengen hun geheel eigen problemen met zich mee, maar dat heeft niets met geloof te maken als jullie beiden moslim zijn. Ikzelf ben met een turkse getrouwd, ruim drie jaar nu. Het grappige is dat de buitenwereld, dus diegenen die niet zo close met je zijn, je vooral ziet als "die nederlander met die turk" of bijvoorbeeld "die surinamer met die marokkaan." Voor de betrokkenen zelf geldt dat niet; je ziet je partner in de allereerste plaats als mens, je geliefde, die je door en door denkt te kennen. De fysieke kenmerken komen na verloop van tijd niet eens op de tweede plaats maar op de honderdste. Je kunt echter wel tegen problemen oplopen die met je verschillende culturele achtergrond te maken hebben, zoals bijvoorbeeld omgang met vrienden en/ of familie of toekomstplannen voor wat betreft werk, kinderen, woonplaats e.d. Maar als je tegen zo'n probleem aanloopt, zul je vaak zien dat in de praktijk zo'n probleem niet wezenlijk verschilt van problemen die ook kunt hebben als je dezelfde culturele achtergrond hebt, maar tot verschillen sociale klassen behoort: de thuiscultuur is minstens zo bepalend. En dan heb je nog de normale verschillen in karakter. Als je geliefde een nogal opvliegend karakter heeft bijvoorbeeld, dan loop je daar vroeg of laat tegen aan en moet je daar mee om leren gaan, ongeacht je culturele achtergrond. Je cultuur kan wel bepalen hoe je daar mee omgaat. Zo kan een nederlander gewend zijn "erover te praten" terwijl een turk het liever "met de mantel der liefde bedekt".

Ook kun je tegen kleine dingetjes aanlopen. Een voorbeeld uit mijn huwelijk is etenstijd. Toen ik nog thuis woonde gingen we altijd op een vast gegeven tijd aan tafel. Het hele gezin zat daarbij, er werd een spreuk of gebed gedaan voor het eten, gezamelijk werd gegeten en na het eten werd er afgesloten en dan pas mocht je van tafel. Zo'n maartijd was meer dan alleen voedsel naar binnen schuiven; het was een heel intiem en sociaal moment waar de hele familie bij betrokken was. Nu nog werkt dat door in hoe ik tegen de avondmaaltijd aankijk. Voor mijn vrouw was dat vroeger anders: moeder stond de halve dag in de keuken dus er was altijd eten. Als je honger had ging je eten, er was wel een gezamelijke avondmaaltijd, maar als je er niet was of later kwam was dat niet erg en iedereen liep in en uit.

Dat merkten we ook toen we net bij elkaar gingen wonen; ik vond het heel belangrijk dat we samen aan tafel gingen zitten zogauw het eten klaar was, alles diende daarvoor te wijken. Als ik gekookt had en ik had gerekend op zes uur eten, dan wilde ik ook dat mijn vrouw er om zes uur was en niet om half zeven. Niet dat ik dat eiste ofzo; ik ging daar gewoon vanuit, zo was ik dat gewend. Zij echter kon zeggen dat ze er om zes uur zou zijn maar vrolijk om half acht binnen komen huppelen, zich van geen kwaad bewust. Of ze had al bij haar zusje gegeten bijvoorbeeld en hoefde niet meer. Stond ik daar met mijn moeizaam bereidde maaltijd. Ook wilde ik altijd graag van te voren weten wie er allemaal kwamen eten als ik kookte; dan kon ik er rekening mee houden. Zij was gewend dat iedereen ten alle tijden aan kon schuiven en als er niet genoeg was stond moeders toch wel in de keuken, dus die maakte wel nog meer. Je begrijpt dat in het begin tussen mij en mijn vrouw soms tot typische situaties kon leiden.

Nu doen we allebei een scheutje water bij de wijn (bij de appelsap natuurlijk!) Ik ben wat losser geworden daarin en zij wat strakker.

En zo zijn er nog talloze dingetjes te verzinnen waar je over kunt struikelen in een bi-cultureel huwelijk. ik zeg altijd "Relatie is een werkwoord". Het is niet zo dat als je eenmaal getrouwd bent alles vanzelf gaat en je op je lauweren kunt rusten. Of je nu met een turk, marokkaan, hollander of afghaan getrouwd bent, je zult je altijd in je relatie blijven ontwikkelen en nieuwe dingen bij elkaar ontdekken waar je weer mee om moet leren gaan.

Hier een link van een organistatie voor nederlandse vrouwen met een buitenlandse partner: http://www.stichtinglawine.org/  .Ook interessant voor mannen.

Wassalam,

Amier.

Salaam Amier,

Ik wilde effe reageren op je mooie verhaaltje. Echt leuk om terug te lezen hoe dat gaat in mixed-huwelijken. Zelf denk ik dat een mixed-huwelijk vele mooie dingen met zich meebrengen omdat je met twee verschillende culturen te maken hebt, voordat er een huwelijk en of relatie ontstaat vind ik dat beide partners wel moeten weten en beseffen waaraan ze beginnen en dat ze sterk in hun schoenen moeten staan omdat je zeker tegen problemen aan kunt lopen die niet zo leuk zijn.

In mixed relaties en of huwelijken weet je niet wat je te wachten staat en hoe het zal verlopen terwijl je dat meestal wel al weet in een gewoon marokaans huwelijk waarbij beiden van marokaanse afkomst zijn. Ik vind het heel leuk en mooi dat je je eigen ervaring hier hebt geplaatst..

En wat het belangerijkste is, is toch het geloof, alle moslims over de hele wereld zijn broeders en zusters van elkaar ongeacht etniciteit en kleur.

wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barkatuhu,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 08:55

salaam

idd, groot gelijk!

(dit wou ik ff kwijt!!)

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 09:32

masha Allah mooi gedicht hoor!!

We hebben hier best veel dichters onder ons...moet ik zeggen

Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 10:24

Assalamoe Alykoem wa rahmatoelah,

Djazakoem Allahoe ghairan wat betreft de warme en liefde volle Du3a's van mijn broeders en zusters. Dit is zo kenmerkend voor de liefde en begrip volle moslims die ik Alhamdoelilah op deze site tref.

Voor zover het opgevallen is, ben ik een tijdje op z'n minst gezegd, minder actief geweest op deze site. Op momenten zoals deze besef ik dat ik deze site zeer waardeer en in het bijzonder de personen die op deze site actief zijn.

Nou, in iedergeval de reden dat ik wat minder van me laat horen sluit in zekere zin heel goed aan op dit onderwerp. Namelijk, dat de zoektocht die geschetst wordt in het gedicht voor mij tot een eind gekomen is alhamdoelilah. Met de wil en de leiding van Allah (swt) zal ik hetgeen wat Hij mij toevertrouwd koesteren insha-Allah zoals een oprechte moslim behoort te doen. Moge Allah (swt) me standvastig maken in mijn intenties.

Wat de gedachtenwisseling over "mixed culture" betreft wil ik alleen maar toevoegen, dat volgens mij het enige onmisbare ingridi�nt in het gerecht wat huwelijk heet, een gezamelijk concept van leven is. In mijn geval Noorderling of Zuiderling zolang de islaam als leidraad (concept) geld is er genoeg draagvlak voor een uitstekende maaltijd. En aghie Amier is daar o.a. het bewijs voor.    

Wa Alykoem assalaam wa rahmatoelah wa barakatoehoe

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 14:01
In eerste instantie geplaatst door Nourdiene

Assalamoe Alykoem wa rahmatoelah,

Djazakoem Allahoe ghairan wat betreft de warme en liefde volle Du3a's van mijn broeders en zusters. Dit is zo kenmerkend voor de liefde en begrip volle moslims die ik Alhamdoelilah op deze site tref.

Voor zover het opgevallen is, ben ik een tijdje op z'n minst gezegd, minder actief geweest op deze site. Op momenten zoals deze besef ik dat ik deze site zeer waardeer en in het bijzonder de personen die op deze site actief zijn.

Nou, in iedergeval de reden dat ik wat minder van me laat horen sluit in zekere zin heel goed aan op dit onderwerp. Namelijk, dat de zoektocht die geschetst wordt in het gedicht voor mij tot een eind gekomen is alhamdoelilah. Met de wil en de leiding van Allah (swt) zal ik hetgeen wat Hij mij toevertrouwd koesteren insha-Allah zoals een oprechte moslim behoort te doen. Moge Allah (swt) me standvastig maken in mijn intenties.

Wat de gedachtenwisseling over "mixed culture" betreft wil ik alleen maar toevoegen, dat volgens mij het enige onmisbare ingridi�nt in het gerecht wat huwelijk heet, een gezamelijk concept van leven is. In mijn geval Noorderling of Zuiderling zolang de islaam als leidraad (concept) geld is er genoeg draagvlak voor een uitstekende maaltijd. En aghie Amier is daar o.a. het bewijs voor.    

Wa Alykoem assalaam wa rahmatoelah wa barakatoehoe

Assalamoe alykoem broeder Nordin

wij hebben je zeker gemist in dit forum, maar kheir inshAlla. wat ik goed aan jouw vind is dat je als je iets schrijft, dan doe je dat met je hart. moge Allah je een goede praktiserende moslima schenken.

wa djazaka Allahoe kheiran, ik hoop je inshAllah te zien, dan praten we verder

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 16:43

assalaam;

proficiat nouredine!!mabrouk!! lah ykemmel belkhir!moge allah uw toekomstige huwelijk zegenen nchallah! (maar gelieve ons  te uitnodigen!!anders he!!)

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 17:49

Seg Marhaba,

ge moogt nu nie aan feesten denken he...  Eerst nog wa blokken

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 03:13

heylaba!

idd!! maar das geen excuse om niet uitgenoodigd worden he (werk mee!! mss zijn we de eerste uitgenoodigden!) and by the way, ik weet das nog niet bevestigd, maar in het geval van bevestiging(feest enzo:)) we zijn allemaal bij nouredine uitgenoodigd he!!(just kidding ,alleen ik!(yeeh right)!)

anyway, lah yessehel nchallah!

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 03:31

asallam aleikum Nourdiene,

mabrouk bezef!!Moge Allah(s.w.t.)je huwelijk zegenen Insh'Allah!

Je zal toch nog af en toe op het forum komen toch?

wa sallam

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 07:28

Alaikum Salaam we rahmatoelah we barakatoehoe Nourdiene,

Ik ben blij voor je, moge Allah jullie huwelijk zegenen.

wa salaam

mohammed

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 10:04

Assalamu alaikum,

inschelijks! Nu begint het avontuur pas.

Wa alaikum salaam wa rahmatullahi wa barakatu,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.