Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenVertel me wat hier niet aan klopt

 Post Reply Post Reply Pagina  123 6>
Schrijver
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vertel me wat hier niet aan klopt
    Geplaatst op: 04 mei 2004 om 08:23

Salamoen Aleykum

Ik ga NOG een wonder geven uit de quran en deze keer geef ik ze een voor een en wil ik van de mensen die er niet in geloven PRECIES weten wat er verkeerd is.

Bismillahirramanirrahim:

Surah 54 in de quran is surat-al Qamar. Qamar betekent "maan". Als je vanaf de surah telt hoeveel ayats de quran heeft kom je uit op precies 1389 ayats. En dat is precies de jaartal (uitgaande van de Muhammedaanse jaartelling) dat de mens voor het eerst naar de maan is namelijk 1969.

Vertel me waarom dit geen wonder is en doe het heel precies.

Maar er is nog iets opmerkelijks want in ayat 1 staat: "The hour drew nigh and the moon was rent in twain."(1:54)

Het woord dat is gebruikt voor opgesplitst (rent in twain) is SAKKA in het arabbisch.

SAKKA heeft ook natuurlijk vele betekenis waaronder GRAVEN. En zoals bekent was Apollo 11 dan ook werkelijk gaan graven.

Nou ben benieuwd mij beste vriende. Ben benieuwd!

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2004 om 13:49

Salamoen Aleykum

Nee ik heb het zelf niet geteld maar dat hoeft voor mij ook niet want als ik zeg dat zonnestralen bestaan zeg je ook niet ik wil het eerst zien. Als je zoiets leest in een wetenschappelijk boek dat weet je gewoon dat ze niet zullen liegen over zulke dingen MAAR ik ga het toch tellen puur voor jou zin.

Apollo 11 nam een stukje maansteen mee naar aarde en is dus gaan graven IN de maan.

Zo ik denk dat alles duidelijk is nu nog de ayats. Ben benieuwd!

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2004 om 14:25
Ik ben zelf tot 1390 ayats gekomen. Misschien ergens een fout gemaakt, kan iemand dit bevestigen of verbeteren ?
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 10:20

Salamoen Aleykum

Er is een kleine misverstand mijn vrienden kijk ik had gezegd tellen vanaf de surah maar ben vergeten te zeggen dat je de eerste ayat niet moest meetellen want in die ayat wordt die wonder gegeven en dan moet je de ayats tellen die daarnaa komen. En als je die ayat NIET meetelt kom je uit op 1389 en ik heb ze zelf geteld.

Nu jij weer Remco hoe verklaar je dit en je hoeft niet zo snel naar verzonnen te grijpen hoor.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 10:22

Salamoen Aleykum

O ja remco er is nog een wonder die je moet verklaren als je het wil tenminste namelijk het graven in de maan. De quran had het al eeuwen geleden voorspelt!

En verklaar het een voor een a.u.b. zodat ik je goed volgen kan bedankt

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 15:01

Assalamoe alykoem,

hey, beste remco, je kan dit boekje lezen, het heet de wonderbaarlijke Qur'aan door Gary Miller,neem tijd voor en lees het zorgvuldig.

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/wonderbaarlijke qoran/1.htm

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 16:50

Salamoen Aleykum

Hahahaah mijn lieve vriend remco geen probleem jongen ik ga je net zo veel wonderen geven totdat ik er GEEN meer heb.

Dus ik wil eerst dit even afronden voordat ik naar de tweede ga: Jij zegt dat dit geen wonder is omdat men ernaar heeft gezocht ok mooi.

"Dat graven in de maan is een heel ver gezocht 'wonder' het is simpelweg een link leggen tussen twee dingen die niks met elkaar te maken hebben, en daarvoor moet je ook nog eens de betekenis van een woord veranderen. Had dat woord in de tijd van Mohammed wel die tweede betekenis, bestond dat woord uberhaubt wel. Voor mij is het gewoon extreem ver gezocht."

Ten eerste een link tussen twee dingen die niets met elkaar te maken hebben??? Volgens mij hebben we het over hetzelfde maan niet???

Ten tweede dat tweede betekenis van dat woord die verandert niet nooit. Het is een woord met meerdere betekenissen zoals veer die kan een vogelveer betekenen maar ook die veer die in de meeste banken zit snappie? Dus dat veranderen van jouw klopt van geen kant.

Ten derde die betekenis van dat woord bestond al in die tijd en ik weet niet hoe je erbij komt dat dat niet zo was. Mensen gebruikten die andere betekenis omdat de mensen toen niet wisten dat je kon graven in de maan. Pas nadat het gebeurd is zagen de mensen van aha dus dat werdt er bedoelt. Dus die verandering van jouw is er nooit geweest.

Dus jouw verklaring is toeval en geen wonder omdat men wel een vindt als men ernaar zoekt ja toch???(ik ga dan elke dag zoeken naar 5 miljoen misschien vind ik het wel op straat)

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2004 om 08:02

Salamoen Aleykum

Remco je mist een punt. Het gaat er niet zozeer om dat dit in de quran staat. Het gaat erom dat de quran 3 eeuwen geleden is geschreven. En in die tijd was technologie een droom. In die tijd was er niks niejente noppes om op onderzoek te gaan doen . Hoe kan het dan dat zulke dingen voorspelt worden terwijl men geavanceerde technieken nodig heeft om deze gebeurtenis waar te maken.

"Dat graven kan ik op dezelfde manier stellen. Ik neem een boek en zoek een hoofdstuk op met de naam maan, ik ga vervolgens in het hoofdstuk zoeken naar het woordje graven of iets dat graven betekent en hoppa ik heb een wonder."

Die boek die jij bedoelt is niet hetzelfde als wat ik bedoel want de quran is 3 eeuwen geleden geschreven. Of je kan mij natuurlijk ook een boek geven die heeeeeeeeeel vroeger geschreven is en waaruit ook voorspellingen komen. Kom maar op ben benieuwd welk boek dat is. 3 eeuwen geleden he mijn vriend 3 eeuwen!

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2004 om 08:23

ach ja er zijn ook nog gekken die achter de voorspellingen van nostradamus aanlopen... tjongejonge wat remco bedoeld is dat de wonderen van moslims vandaag de dag berusten op toevalligheden en zoekwerk! de wonderen overtuigen mij niet! mijn text is niet objectief maar dat van jouw ook niet en misschien dat het luisteren naar ongelovigen alles misschien in een ander daglicht kan brengen! nuchterheid mag ergens ook nog wel tellen... ik bedoel als ik die zogenaamde foto's zie van islam-wonderen dan doet het me gelijk denken aan foto-trucage en ja toevallig dat ik wel wat van fotografie en photoshop afweet, maar een moslim ziet dat feit niet eens staan... vroeger dacht ik namelijk ook dat de transformers naar de aarde toekwamen...

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2004 om 09:21

Salamoen Aleykum

Ik begrijp jouw weer eens niet en jij mij ook niet zo te lezen. Ok ik hou het kort. Waarom is het geen wonder dat er dingen in de quran staan die onmogelijk in die tijd gegeven konden worden zoals deze voorbeeld met de maan. Of wil je zeggen dat het toeval is net zoals aadtos beweert???

Ja sorry als ik paar reacties oversla maar ik wil weten waarom je dit geen wonder vindt in het kort en dan ga ik over naar een volgende.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2004 om 15:14

Salamoen Aleykum

Ok remco dus dit is toeval. Bedankt voor je korte antwoordt(en dat meen ik echt serieus) en ik kom spoedig met iets anders. Geduld is een schone zaak.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2004 om 17:04

Salaam wa aleikoem

Weetje wat ik een wonder noem, dat een 11 jarige jongen de hele Quran uit zijn hoofd kent. Dat hij alleen de Quran kan lezen en andere arabische boeken kan hij alleen met moeite lezen. Hij was vandaan 07-05-2004 op de arabische zender Ikra te zien.Of die andere jongen die nog op www.walidin.com te zien was, toen hij leerde praten kon hij al de hele Quran uit zijn hoofd en zijn ouders waren niet eens moslim. Hij was 6 jaar op die beelden die je zag en hij leek net een geleerde die jaren heeft gestudeerd.

Ik heb nog nooit een klein kind gezien die de hele Bijbel uit zijn hoofd kent, ik heb nog nooit een priester gezien die de hele Bijbel uit zijn hoofd kent. Volgens mij kan dat ook gewoon niet.

Wa aleikoem salaam

Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2004 om 17:36
Jij zegt zelf ook simpel er moet wel iemand zijn die de bijbel uit zijn hoofd kent. Heb je er zelf wel naar gezocht? Hier waar ik woon heb je twee kerken en ik heb daar gezocht of iemand de bijbel uit zijn hoofd kent. niemand gevonden. Hier waar ik woon heb je 1 moskee en er zijn wel 3 mensen die de hele Quran uit hun hoofd kennen. Op een dag Inscha Allah zal ik me bij die 3 mensen bijvoegen. En dit doe ik niet gewoon om de Islam op te hemelen.
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2004 om 13:52

Salamoe Alaikoem wa rahamtoelahie wa Barakatoe, Broeders en Zusters en de rest Hallo,

Echt Remco, ik kan niet geloven dat jij zegt dat de Heilige Quraan een geschreven boek is door een persoon, toeval enz enz.

Er zijn zoveel bewijzen dat de Quaan de Woorden van Allah(SWT) zijn en van niemand anders, zelfs vele Christelijke en andere gelovige wetenschappers beweren dat het Woord van Allah(SWT) is en ze zijn hierna zelfs bekeerd tot de Islam:

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Voor de mensen is de afrekening dichterbij gekomen en toch wenden zij zich in achteloosheid af.

2. Er komt geen nieuwe Vermaning tot hen van hun Heer of zij luisteren er naar terwijl zij er mee spelen.

3. En hun hart is achteloos. En de onrechtvaardigen plegen overleg in het geheim zeggende: "Is deze (Mohammed) niet slechts een mens als gij? Wilt gij dan de tovenarij met open ogen tegemoet gaan?"

4. Zeg: "Mijn Heer, weet wat in de hemel en op aarde wordt gezegd; Hij is de Alhorende, de Alwetende."

5. "Neen," zeggen zij, "verwarde dromen; neen, hij heeft het verzonnen; neen, hij is een dichter. Laat hem ons een teken brengen zoals de vroegere (profeten) dit hebben gebracht."

6. V��r hen (bewoners van Mekka) heeft nooit een stad geloofd die Wij vernietigden; zullen deze dan wel geloven?

7. En v��r u zonden Wij slechts mannen aan wie Wij een openbaring hadden gezonden - Vraagt degenen, die de Vermaning bezitten, indien gij het niet weet. -

8. En Wij maakten hun lichaam niet zodanig dat zij geen voedsel behoefden te gebruiken, evenmin dat zij voor eeuwen konden blijven leven.

9. Aldus vervulden Wij aan hen Onze belofte, en Wij redden hen en degenen die Wij wilden; doch Wij verdelgden de buitensporigen.

10. Wij hebben u een Boek (de Koran) nedergezonden waardoor gij tot aanzien kunt komen, wilt gij dan niet begrijpen?

(Soera 21(De Profeten) vers 1 t/m 10)

Nog een bekeerde:

Wetenschappelijke nauwkeurigheid verbaast Thaise wetenschapper.

Toen professor Tajasen, voormalig hoofd van de afdeling Anatomie en Embryologie en het huidige hoofd van het College van Medicijnen aan de Universiteit van Chang-mi, Thailand, te gast was in Saoedi-Arabi�, werden hem enkele Qoraan-ayaat en ahadieth getoond die gingen over zijn gebied van de wetenschap. De professor werd vervolgens gevraagd of hij bekend was met het werk van professor Keith Moore, een Canadese wetenschapper. Hij zei dat hij Keith Moore kende als een zeer vooraanstaand man op het gebied van embryologie. Professor Tajasen las een artikel van Dr.Keith Moore waarin professor Moore schrijft dat naar zijn mening veel van wat in de Qor�aan is geopenbaard, verenigbaar is met de moderne wetenschap. Professor Tajasen was verbaasd toen hij dit artikel las en wilde er direct meer over weten. De volgende aya uit de Qor�aan werd hem toen voorgelezen:

"Degenen die niet geloven in Onze ayaat (bewijzen, ayaat, lessen, tekenen, openbaringen enz.) zullen Wij laten branden in het Vuur. Zo vaak als hun huiden helemaal geroosterd zijn, zullen Wij hen door andere huiden vervangen zodat zij de straf zullen proeven. Zeker, Allah is Al-Machtig, Al-Wijs." (Soerah An-Nissaa;56).

Professor Tajasen benoemde dat dit een verwijzing was naar het dermatologische verschijnsel dat de moderne wetenschap zeer recentelijk heeft ontdekt. Namelijk dat alle zenuwuiteinden zich in de huid bevinden en dat bij diepe verbranding, waarbij de huid totaal verbrand is, de huid pijngevoel verliest en de gekwelde persoon voelt dan niets meer. Allah (Geprezen en Verheven is Hij) weet dit en daarom laat Hij de ongelovigen in de Hel onafgebroken de pijn voelen, door de huid iedere keer te vervangen zodat de zenuwuiteinden vernieuwd worden. Professor Tajasen zei dat het onmogelijk was dat deze informatie vanuit een menselijke bron kwam, daarbij in beschouwing nemend dat de Qor�aan meer dan 1400 jaar oud is: deze kennis was eenvoudigweg nog niet bekend in die tijd. Waar kwam deze informatie vandaan? Het antwoord is: van Allah (Geprezen en Verheven is Hij).

"Wie is Allah?" vraagt de professor. Er werd hem vervolgens verteld dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) de Schepper is van Wie alle Ware kennis, Wijsheid, Perfectie en Genade komt. Professor Tajasen keerde terug naar Thailand en gaf een aantal lezingen over hetgeen hij had geleerd. Het directe resultaat van deze lezingen was dat vijf studenten van hem moeslim werden. Een korte tijd later keerde professor Tajasen terug naar Saoedi-Arabi� om een conferentie in Riyadh bij te wonen. Tijdens deze conferentie sprak hij tegen de aanwezigen. Hij zei dat zijn studies hem ertoe hadden geleid dat hij gelooft dat alles in de Qor�aan de waarheid is. Sommige van de tekenen werden 1400 jaar geleden geopenbaard en pas zeer recentelijk verklaard door de moderne wetenschap. De profeet Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) kon lezen noch schrijven, vervolgde de professor, daarom moet de waarheid door de Schepper, Allah (Geprezen en Verheven is Hij), zijn geopenbaard. De professor zei dat de tijd was aangekomen om te verklaren: "La ilaha ilaaha iella Allah, Mohammedoen Rasoeloellah." Professor Tajasen accepteerde de Tekenen en werd moeslim. Iedereen waaraan de Tekenen wordt verteld en die moedwillig de Tekenen ontkent en verwerpt en hardnekkig vasthoudt aan onwetendheid, zal hetgeen wat in bovenstaande aya wordt verklaard ondervinden.

En wat betreft de tekeningen van Da vinci, hij kreeg inspiratie door naar de natuur te kijken, en de natuur heeft Allah(SWT) gemaakt en alles dat gemaakt wordt wordt afgeleid van de Natuur, en dat geldt voor alles!

Ma3asalama/Doei

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2004 om 14:17

Hallo

Ik weet niet wat jij onder het woord wonder verstaat:

maar hoe kan nou een man die niet kon schrijven en lezen zo'n boek schrijven, en dat is bekend dat hij(saws) een analfabeet was, en als wat in die Boek staat komen de wetenschappers van vandaag de dag er achter terwijl zoals gezegd dat al ~1400 jaar geleden in de Quraan stond, Nou als jij dat geen wonder noemt!!!

Doei

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2004 om 14:21

In eerste instantie geplaatst door Remco

Is jou dorp representatief voor Nederland is dan de vraag. En kennen die 2 mensen echt de hele Koran uit hun hoofd? Het uit je hoofd kennen is ook niet iets om de Islam op te hemelen, maar het aan de grote klok hangen en meteen de voorbarige conclusie trekken dat zoiets alleen bij de Koran en Moslims kan is wel een manier om de Islam op te hemelen. Verder zou het knap van je zijn als jij op een dag de hele Koran uit je hoofd kent.

Het zijn er 3 die de hele Koran uit hun hoofd kennen. Ik heb ze allemaal zelf zien reciteren bij ons in de moskee. En dat het alleen bij de Koran en Moslims kan is gewoon een feit en ik zeg dat niet om de Islam op te hemelen. En ik snap ook niet waarom jij dat denkt. Het is gewoon de waarheid.

Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2004 om 07:21

In eerste instantie geplaatst door Remco


Dat het alleen bij de Koran en Moslims kan is dus geen feit, jij kent het alleen van Moslims en de Koran en dat maakt het geen feit. Als je dat wel denkt dan moet je denk ik maar eens leren wat een feit eigenlijk is.

Vertel mij dan waarom het geen feit is, omdat ik het alleen van de Moslims weet ? Ken jij dan iemand die de hele Bijbel uit zijn hoofd kent? Bewijs het tegendeel dan.

Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2004 om 07:56

Salamoen Aleykum

Remco wat bazel je nou weer man? "Leer je eigen geschiedenis, de Koran is NIET door Mohammed geschreven, hij heeft hem gedicteerd (praten kon die namelijk wel), en meerdere personen hebben geschreven, daarom zijn er ook verschillende versies (geweest)."

Volgens mij ben jij diegene die geschiedenis leren moet. Met verschillende versies praat je over een paar woorden die anders kunnen worden uitgesproken. En dat is geen andere versie. Wil je weten wat andere versie is lees dan eens de bijbel en de franse en de italiaanse en de mongoolse en dan zul je wel zien wat andere versie. Maak niet uit hoe je de quran belachelijk wil maken het zal je toch niet lukken. W8 op mijn wonder.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2004 om 09:47

Salamoen Alykum

Hallo remco daar ben ik weer. Ziehier een volgende wonder.

Bismillahirramanirrahim:

In de quran wordt er ook gesproken over de Sirius-ster.

"And that He it is Who is the Lord of Sirius"(53;49)

Zoals je ziet is de ayatnummer 49. Met de technologie van vandaag ontdekte ene Friedrich Bessel in  1844 pas dat de ster uit twee delen bestaat. En de tweede deel heeft een baan om de eerste deel en die baan duurt 49 jaar om het te voltooien. En alleen in sura 53 ayat 49 wordt de naam Sirius genoemt. 49e ayat----> 49 jaar??? Hmmmm....

Nou remco je reactie graag en dan gaan we naar de volgende.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2004 om 11:41

Salamoe Alaikoem wa Rahamatoelahie wa Barakatoe/Hallo

Broeder ISLAM het maakt niet uit hoeveel wonderen je hem laat zien/bekend maakt, hij zal je toch niet geloven, zijn hart is gesloten, en inshaAllah maat Al-Fataah het open.

En met schrijven bedoelde ik dus dat het zijn woorden zijn, en het klopt dat hij het gereciteerd heeft en de VROME mensen hebben het uit hun hoofd geleerd, letterlijk zoals het geopenbaard werd, en ze hebben het in een boek geschreven(Koran), en Allah(SWT) is er zelf de Bewaker erop

Allah(SWT) zegt in een ayaat weet niet meer welke, dat ze het niet zullen geloven ondanks de ontelbare wonderen die Allah(SWT) aan de mensen laat zien, Want Allah(SWT) is Al-Zahir(de openlijke,Zijn tekenen zijn duidelijk). Geen mens kon vroeger de feiten die in de Heilige Koran staat weten, dat staat gewoon vast, en zo iets prachtigs kun je geen toeval noemen, en als je dat doet dan.............

Maar elke mens met een beetje kennis kan niet zeggen dat de Quraan de woorden zijn van mensen, behalev de dwalenden!!! De grootste wetenschappers hebben bekend dat de Quraan de Woorden zijn van De Al-Machtige!!!

56. Zij die over de tekenen van Allah twisten zonder dat hun het gezag daartoe verleend is, hebben in hun innerlijk niets dan trots, die zij niet kunnen verwerkelijken. Zoekt daarom uw toevlucht bij Allah. Waarlijk, Hij is de Alhorende, de Alziende.

57. Voorzeker, de schepping der hemelen en der aarde is groter dan de schepping der mensen maar de meeste mensen beseffen het niet.

58. De blinden en de zienden zijn niet gelijk; noch zijn zij, die geloven en goede werken doen gelijk aan hen die kwaad doen. Gering is de lering die gij hieruit trekt.

59. Het Uur zal zeker komen, daaraan is geen twifel; toch geloven de meeste men sen het niet

60. En uw Heer zegt: "Aanbidt Mij; Ik zal uw gebed verhoren. Maar zij die te hoogmoedig zijn om Mij te aanbidden, zullen veracht de hel binnengaan."

61. Allah is Degene Die de nacht voor u aanwees opdat gij er in moogt rusten en de dag om u licht te geven. Voorwaar, Allah is vol genade voor de mensen, toch zijn de meeste mensen ondankbaar.

62. Zo is Allah uw Heer, de Schepper aller dingen. Er is geen God naast Hem. Waarheen wordt gij dan afgewend?

63. Zo worden degenen, die de tekenen van Allah verloochenen, afgeleid.

67. Hij is het Die u uit stof schiep, dan uit een levenskiem en uit een klonter bloed, vervolgens brengt Hij u voort als een kind, dan bereikt gij de volwassenheid, daarna wordt gij oud. Sommigen sterven eerder, en anderen onder u zullen een vastgestelde tijd bereiken; opdat gij tot inzicht komt.

(Soera 40(De Gelovigen) Ayaat 56 t/m 63 + 67)

Ma3asalama/Doei

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2004 om 11:53

In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik ken persoonlijk niemand, maar dat is geen bewijs dat er niemand zou bestaat die de Bijbel uit zijn hoofd kent.

Wat jij doet is op basis van je eigen beknopte gezichtveld bepalen dat iets een feit is, omdat jij niet beter weet. Ik ga ook niet zeggen dat het een feit is dat alle huizen van baksteen zij omdat ik alleen maar huizen van baksteen ken.

Ik zeg niet dat het een feit is omdat ik niemand ken die de Bijbel uit zijn hoofd kent. Maar omdat het ook in de Quran staat, dat zij hun woorden niet uit een hoofd kunnen leren. Ik geloof in de Quran en geloof ook dat niemand de Bijbel of de Thora uit zijn hoofd kent. Zoek het zelf maar eens op!

Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 04:49

Salamoen Aleykum

Hahahah geef je nu al op? Nee vriend ik wil doorgaan. Dus laat ik dit rechtzetten. Dat de quran 1400 jaar geleden geschreven is is een FEIT. Dat er toe een technologie was van nix is een FEIT. En remco verder hebben we niks nodig. We gaan alleen uit van deze feiten ok? Dus geef nu maar je reactie op de laatse wonder. Het heeft niks te maken met feit dit en dat. 1400=feit technologie=feit klaar. Nu je reactie.

En Si_m wa alaikoum salaam broeder,

Ik weet best dat hij ervoor gesloten is "As for the disbelievers, whether thou warn them or thou warn them not it is all one for them; they believe not. Allah hath sealed their hearing and their hearts, and on their eyes there is a covering. Theirs will be an awful doom."(2;6/7) maar toch doe ik dit puur om te horen wat hij gaat verzinnen. Bij die eerste zij hei al toeval terwijl ik al van voordat ik dit topic opende het wist maar toch. Wil gewoon die smoesjes horen.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 05:24
In eerste instantie geplaatst door Si_M

In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik ken persoonlijk niemand, maar dat is geen bewijs dat er niemand zou bestaat die de Bijbel uit zijn hoofd kent.

Wat jij doet is op basis van je eigen beknopte gezichtveld bepalen dat iets een feit is, omdat jij niet beter weet. Ik ga ook niet zeggen dat het een feit is dat alle huizen van baksteen zij omdat ik alleen maar huizen van baksteen ken.

Ik zeg niet dat het een feit is omdat ik niemand ken die de Bijbel uit zijn hoofd kent. Maar omdat het ook in de Quran staat, dat zij hun woorden niet uit een hoofd kunnen leren. Ik geloof in de Quran en geloof ook dat niemand de Bijbel of de Thora uit zijn hoofd kent. Zoek het zelf maar eens op!

Assalamu alaikum,

beste Mohammed, hier wil ik je toch even corrigeren. Het uit het hoofd leren van de torah is zo'n beetje taak nummer een van de orthodoxe rabijnen, dus er lopen heel veel joden rond die dat kunnen, en niet alleen rabijnen. Verder ken ik persoonlijk (gereformeerde) christenen die de bijbel helemaal uit het hoofd kennen. Ook leuk om te weten is dat er in india religieuse scholen staan voor brahmanen, de hoogste kaste in de hindoe-religie, waar kinderen als eerste de complete baghavad gita uit het hoofd leren. Wist je trouwens dat die baghavad gita net als de koran een "tajwied" heeft? Daardoor is de tekst al duizenden (!) jaren onveranderd.

Het uit het hoofd leren van een boek of heilige schrift is zeer bewonderenswaardig en knap maar geen wonder, tenzij je natuurlijk het menselijk vermogen om uit het hoofd te leren op zich een wonder noemt en daarin kan ik met je meegaan, maar dit is niet enkel voorbehouden aan moslims.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 07:35

Weet je wat ik zo raar vindt aan de zogenaamde wetenschappelijke discussies hier?  Er is geen interpretatie mogelijk in tijd en ruimte wat betreft relaties, homo's, enz...  Maar als het op 'wetenschap' aankomt, is er blijkbaar een wedstrijd aan de gang om om ter verst te interpreteren, overal een draai aan te geven, dingen zoeken waar ze niet zijn.  Kwestie van de Koran toch maar zo actueel mogelijk te maken?

Waarom???  Waarom is gewoon geloven niet goed genoeg?  Waarom de Koran tot een grap maken met de meest onmogelijke wetenschappelijke 'bewijzen'?  Sorry hoor, maar ik snap echt niks van die gedachtenkronkel.  Ik weet dat een deel van de bedoeling is mensen hiermee te bekeren, maar iedereen die ooit enig wetenschappelijk onderwijs heeft genoten, krijgt net een omgekeerde reactie.

Enne Amier, blij je hier nog eens te zien

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 09:20
Hey Remco leef je nog? We wachten op de volgende smoes.
Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 09:52
laat deze man gewoon spelen met zijn leven hij zal het wel merken...op die dag zal hij merken dat Allah streng is in de bestraffing...dan zal hij denken wat heb ik gedaan...maar wat boeien die herineringen hem nog die dag? hij doet erg gevaarlijke uitspraken...Allah zal hem straffen voor het eerste en voor laatste van wat hij zegt...dat is geen Dreiging maar een Belofte.
Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 10:10

Het wonder in ijzer.

IJzer is een van de elementen die naar voren zijn gehaald in de Qoraan. In Soerah Al-H'adied, dat ijzer betekent, lezen we: "...En Wij hebben het ijzer neergezonden, waarin grote macht is en voordelen voor de mensheid..."(217)

Het woord "neergezonden"  dat gebruikt is in dit vers, kan metaforisch gezien worden om uit te leggen dat ijzer gegeven is ten gunste voor de mensen. Maar als we de letterlijke betekenis van het woord in beschouwing nemen, wat  "natuurkundig neergezonden vanuit de lucht" is, realiseren we dat dit vers duidt op een groot wetenschappelijk wonder. Dit is omdat moderne astronomische ontdekkingen hebben onthuld dat het ijzererts dat we in onze wereld vinden, afkomstig is van gigantische sterren uit de ruimte.

De zware metalen in het universum worden geproduceerd in de kern van grote sterren. Ons zonnestelsel bevat echter geen geschikte structuur om zelf ijzer te produceren. IJzer kan alleen geproduceerd worden in vele grotere sterren dan de zon, waar de temperatuur een paar honderd miljoen graden bereikt. Wanneer de hoeveelheid ijzer een bepaald niveau overschrijdt, kan de ster het niet langer vasthouden en uiteindelijk zal de ster exploderen in wat men noemt een "nova" of een "supernova". Als resultaat van deze explosie worden er meteorieten die ijzererts bevatten in het universum verspreid en bewegen door de kosmische ruimte totdat ze worden aangetrokken door een zwaartekracht van een hemellichaam.

Dit alles laat zien dat ijzer niet gevormd is op aarde, maar dat het 'gedragen' werd door meteorieten van exploderende sterren en werd "neergezonden" op aarde, op precies dezelfde manier zoals is verklaard in het vers. Het is duidelijk dat men dit feit niet wetenschappelijk wist in de 7de eeuw, toen de Qoraan geopenbaard werd.

 

Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 10:12

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

laat deze man gewoon spelen met zijn leven hij zal het wel merken...op die dag zal hij merken dat Allah streng is in de bestraffing...dan zal hij denken wat heb ik gedaan...maar wat boeien die herineringen hem nog die dag? hij doet erg gevaarlijke uitspraken...Allah zal hem straffen voor het eerste en voor laatste van wat hij zegt...dat is geen Dreiging maar een Belofte.

Salaam wa aleikoem broerder je hebt helemaal gelijk.

Wa aleikoem salaam

Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 10:42
In eerste instantie geplaatst door Si_M

Het wonder in ijzer.

IJzer is een van de elementen die naar voren zijn gehaald in de Qoraan. In Soerah Al-H'adied, dat ijzer betekent, lezen we: "...En Wij hebben het ijzer neergezonden, waarin grote macht is en voordelen voor de mensheid..."(217)

Het woord "neergezonden"  dat gebruikt is in dit vers, kan metaforisch gezien worden om uit te leggen dat ijzer gegeven is ten gunste voor de mensen. Maar als we de letterlijke betekenis van het woord in beschouwing nemen, wat  "natuurkundig neergezonden vanuit de lucht" is, realiseren we dat dit vers duidt op een groot wetenschappelijk wonder. Dit is omdat moderne astronomische ontdekkingen hebben onthuld dat het ijzererts dat we in onze wereld vinden, afkomstig is van gigantische sterren uit de ruimte.

De zware metalen in het universum worden geproduceerd in de kern van grote sterren. Ons zonnestelsel bevat echter geen geschikte structuur om zelf ijzer te produceren. IJzer kan alleen geproduceerd worden in vele grotere sterren dan de zon, waar de temperatuur een paar honderd miljoen graden bereikt. Wanneer de hoeveelheid ijzer een bepaald niveau overschrijdt, kan de ster het niet langer vasthouden en uiteindelijk zal de ster exploderen in wat men noemt een "nova" of een "supernova". Als resultaat van deze explosie worden er meteorieten die ijzererts bevatten in het universum verspreid en bewegen door de kosmische ruimte totdat ze worden aangetrokken door een zwaartekracht van een hemellichaam.

Dit alles laat zien dat ijzer niet gevormd is op aarde, maar dat het 'gedragen' werd door meteorieten van exploderende sterren en werd "neergezonden" op aarde, op precies dezelfde manier zoals is verklaard in het vers. Het is duidelijk dat men dit feit niet wetenschappelijk wist in de 7de eeuw, toen de Qoraan geopenbaard werd.

 

Hierover is al eens een discussie geweest, die je via 'zoeken' kan vinden.  Ik raad je die discussie ten zeerste aan.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 10:55

Hmmmz, ik merk net even dat dat topic gesloten is voor de leden.

Opnieuw dan maar...

Ijzer is inderdaad gevormd in sterren die vervolgens in een supernova gegaan zijn.  Ons zonnestelsel is vervolgens gevormd met dat sterrenstof, waaronder ijzer.  Dat al het ijzer op aarde afkomstig zou zijn van meteorieten is larie.  Dat ijzer was er gewoon al toen ons zonnestelsel gevormd werd.  Wist je bv dat de HELE aardkern uit ijzer bestaat?  Hoe zou je al dat ijzer daar krijgen met meteorieten???  Als je even bedenkt dat een meteoriet van enkele km's doorsnede de golf van mexico heeft veroorzaakt en een ijstijd van miljoenen jaren, kan je je best inbeelden dat om een hoeveelheid ijzer als aanwezig in de aardkern ter plekke te krijgen, je de hele aarde moet vernietigen.  Waarbij einde verhaal.

Aan dit soort verhalen erger ik me nog het meest.  Er worden heel wat juiste wetenschappelijke dingen aangehaald, met ��n dikke kritieke fout (ijzer is neergezonden per meteoriet), die weliswaar niet opvalt, als je de materie niet goed kent.  Weet je wat ik daaruit afleid?  Dat de persoon die dit beredeneerde, best goed wist waarover hij het had, maar het express verkeerd neerschreef om zo mensen over te halen tot de Islaam.  Zwak hoor...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.