Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenVertel me wat hier niet aan klopt

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vertel me wat hier niet aan klopt
    Geplaatst op: 10 mei 2004 om 15:18

mijn broeder Si_M heeft iets heel belangrijks gezet wat jullie over het hoofd zien: Ons zonnestelsel bevat echter geen geschikte structuur om zelf ijzer te produceren. IJzer kan alleen geproduceerd worden in vele grotere sterren dan de zon, waar de temperatuur een paar honderd miljoen graden bereikt.

Dit is niet iets wat hij zelf bedacht heeft maar wat uit wetenschappelijke onderzoeken is gebleken...dus bij het maken van de aarde zou Allah ijzer uit andere Planeten hebben gezonden en in aarde verwerkt wat jij zegt klopt niet...Dat ijzer was er gewoon al toen ons zonnestelsel gevormd werd...het is naar de aarde toegebracht wat bij dit temperatuur kan je geen ijzer hebben. of wou je de Schepper Korigeren? wij zeggen niet dat een paar jaar geleden de Metaal op aarde is gesmeten dat zou onzin zijn natuurlijk...Allah zond het metaal naar de aarde toen bij het schepping van de aarde...daarom zegt deze Edele vers: "...En Wij hebben het ijzer neergezonden, waarin grote macht is en voordelen voor de mensheid..."

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 15:44

beste remco,

Hoe bedoel je dat kimmie's verhaal, de argumenten van hatim yahya over ijzer op de aarde onderuithaalt!!!!!!!!!!

Stel eens voor dat kimmie gelijk had(ik zeg niet dat ze gelijk heeft). waar uit haar verhaal concludeer jij dat ze de argumenten van hatim yahya tegenspreken???

Sinds wanneer halen we ijzer uit de KERN van de aarde!!!! we hebben het hier over neerzenden dan hoeft het ijzer nog niet in de aardkern terecht te komen. Messchien bedoelde allah het zo, omdat HIJ wist dat het onmogelijk was om in de aardkern te komen.allahoe alem.

als je het niet snapt dan zal ik er wel verder op ingaan.

Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 16:14

 

   hallo allemaal,

ijzer is toch geen wonder het heeft ons juiste vernield.Doordat nu de hele wereld volstaat met ijzer gebouwen auto's denken we nog maar aan 1 ding.Door dat er ijzer is, leven we nu in een consumptie maatschappij en dat is geen voordeel mensen denken niet meer aan Allah maar aan wat ze hebbben en willen kopen om er beter uit te zien dan andere mensen we zijn hebzuchtiger geworden door ijzer.Amerikanen gebruiken dit wonder om racketen en geweren mee te bouwen om zo Irakezen te vermoorden of ze aan Isreal te geven zodat ze onze broeders daar kunnen vermoorden.

 

dus ik vind ijzer geen wonder   

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 16:27

Salaam,

ach Nora, zonder ijzer sloegen we elkaar de hersens wel in met stenen bijlen e.d. Ijzer maakt het hoogstens wat efficienter. Wist je trouwens dat de eerste mensen die metalen wapens maakten om er andere volkeren mee uit te roeien in het midden oosten leefden? De bakermat van de beschaving noemen ze dat. Lees maar eens wat over de Soemeriers, de Babyloniers, Assyriers, Hithieten, Egyptenaren, Zeevolkeren, Meden en Perzen enz. enz.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 16:32

 

  salaam Amier

ik zeg ook niet dat moslims ijzer niet misbruiken dat doen ze wel elk mens doet dat.Maar ik zeg alleen dat door de komst van ijzer tegelijkertijd ook veel ellende met zich mee heeft genomen. kijk maar alleen naar de industriele revolutie en naar de mijnen weet je hoeveel mensen daar zijn omgekomen alleen om andere mensen te voorzien van een auto die de hele milieu naar de knopen helpt

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 16:35

oulikoum asalaam,

Amier wat jij bedoelt is niet fout, maar ik vind dat je vroeger veel gerichter kon vechten/strijden. Je kon er bijv zelf voor kiezen of je een vrouw en haar kinderen kon sparen of vermoorden.

Tegenwoordig is het 1 raket en honderden doden als er vrouwen en kinderen tussen zitten, Sharon zegt dan gewoon: "PECH zulke dingen gebeuren nou eenmaal  in een oorlog".

oulikouk asalaam,

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 16:37

Maar ik zeg alleen dat door de komst van ijzer tegelijkertijd ook veel ellende met zich mee heeft genomen.

het is net als zand en water die ik je geef....je kan twee dingen doen:

1 het met elkaar mengen en er een mooie huis van bouwen...

2 het laten mengen en er een baksteen van maken en laten drogen en ermee iemand de hoofd inslaan...

dat de mens het voor slechte dingen gebruikt licht aan de mens zelf...

Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 16:43

 

ja maar wat je met ijzer kan doen is niet te vergelijken met wat je met stenen kunt doen.ijzer is veel groter en je kan er duizenden mensen mee doden in 10 sec als jij dat kunt met een baksteen  ben je heeel goed.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 17:17

wil je zeggen dat God de ijzer beter niet had kunnen zenden?

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 17:36
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

mijn broeder Si_M heeft iets heel belangrijks gezet wat jullie over het hoofd zien: Ons zonnestelsel bevat echter geen geschikte structuur om zelf ijzer te produceren. IJzer kan alleen geproduceerd worden in vele grotere sterren dan de zon, waar de temperatuur een paar honderd miljoen graden bereikt.

Dit is niet iets wat hij zelf bedacht heeft maar wat uit wetenschappelijke onderzoeken is gebleken...dus bij het maken van de aarde zou Allah ijzer uit andere Planeten hebben gezonden en in aarde verwerkt wat jij zegt klopt niet...Dat ijzer was er gewoon al toen ons zonnestelsel gevormd werd...het is naar de aarde toegebracht wat bij dit temperatuur kan je geen ijzer hebben. of wou je de Schepper Korigeren? wij zeggen niet dat een paar jaar geleden de Metaal op aarde is gesmeten dat zou onzin zijn natuurlijk...Allah zond het metaal naar de aarde toen bij het schepping van de aarde...daarom zegt deze Edele vers: "...En Wij hebben het ijzer neergezonden, waarin grote macht is en voordelen voor de mensheid..."

Ik corrigeer geen schepper, want voor mij is er geen schepper.  Ijzer zat in het sterrenstof waarvan de Aarde en ons hele zonnestelsel gemaakt is.  Ijzer dat idd afkomstig was van een andere, eerder ontplofte ster, dat ontken ik ook nergens.  Wat ik ontken, is dat het ijzer op aarde is neegezonden.  Er is inderdaad ijzer in meteorieten naar de Aarde gekomen, maar dat is de grote minderheid (ook van het ijzer dat we gebruiken, en ik heb het hier over een honderste procent of zo).  Dat ijzer waarover jullie het hebben, zou toch op de Aarde zijn neergezonden toen de Aarde al bestond?  Dan was 99,9% van het ijzer er dus ook al.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 03:00

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/hallo

Hoe kunnen nou mensen al die prachtige schepsellen(de planeten, de mens zelf enz enz) nou aan niets toe schrijven!!!, Sorry hoor, maar echt iemand met een beetje verstand, moet er wel achter komen dat al die prachtige creaties een Schepper moeten hebben, Toeval, een dommere/nietsnutte/onzinnige woord heb ik niet gehoord, Toeval bestaat niet!!!, ALLES is al Gepland, Uitgerekend enz enz, als een meteoriet op de aarde valt, zeg je niet toeval  ofzo, Allah wilde het, en Klaar,

Het spijt me echt, maar ik word hier een beetje niet goed van, van al die onzin: toeval, geen Schepper enz.

De Quraan is vol met Wijsheid, dat zegt Allah en klaar, Allah zoveel tekenen rond de mensheid heeft geplaats, en kijk maar eventjes naar je eigen lichaam, AstagfirAllah, hoe kun je dan zo'n Prachtige schepsel een Toeval noemen!!!

Als een kunstenaar een mooie schilderij maakt zeggen de mensen toch ook niet het is vanzelf gemaakt/TOEVAL

Als mensen al die creaties niet aan Allah(SWT) toeschrijven, zullen ze op een Dag het gevolg van hun beweringen onder de ogen zien, EN DIE DAG KOMT!!!

Nog maals sorry, maar het moest er even er uit, en laten we het herineren dat deze discussie geen wedstrijd moet zijn!

Ma3asalama/Doei

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 06:01
Hier is nog eens een nieuwtje: ongelovig zijn is niet hetzelfde als dom.  Ik ben blij voor jou dat jij zo gelukkig bent met je geloof, maar dat maakt jou niet perse slimmer, dat maakt jou anders.  Ik hoop dat je hier eens een keer over NADENKT...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 08:07

Salamoen Aleykum

Nee kimmie weet je wie er moet nadenken. JIJ. En weet je waarover? Hoe kan iets ontploffen(big bang) als er niets is.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 08:17

Salamoen Aleykum

Nog een wonder: "And We have made the sky a roof withheld (from them). Yet they turn away from its portents."(21;32)

De atmosfeer beschermt ons tegen vele dingen o.a. UV maar ook kleine brokjes harde materiaal die dreigen op aarde te vallen worden tegengehouden door de atmosfeer. Een soort dak dus.

En omdat de atmosfeer onzichtbaar is voor de blote oog is het onmogelijk dat iemand deze bewering in die tijd gemaakt heeft.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 08:18
Da's geen argument, want dan kan je net zo goed zeggen, vanwaar komt God?  Hoe het allemaal begonnen is, kunnen we niet weten, dat wil voor mij niet zeggen dat ik de leemte dan invul met een Schepper.  trouwens, I S L A M, mijn reactie was gericht naar Leasane Shakur wegens de insinuatie dat ongelovigen dom zouden zijn, dus lees eerst even de voorgaande berichten na.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 08:23

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/hallo,

Wat een verhitte discusie zeg! Maar weet je..broeders en zusters...ik denk dat we onze moeite beter kunnen sparen om deze te gebruiken bij het onderwijzen van elkaar! Allah sobhana wa Ta'ala heeft hen blind gemaakt. Al zou je hier een hele berg wonders opeen stapelen, ze zullen het niet kunnen bevatten. Tenzij Allah anders wil.

Maar hierbij....laten we er mee ophouden...want het schiet weinig op. Ik kan je alvast de uitsl*g van de experimentje geven..broeder..alle wonderen die je hier zult beschrijven zullen als onzin en toeval worden beschreven. Als ze zouden begrijpen zouden ze beseffen dat zoveel toevallen in ��n boek dat ook nog eens ik weet niet hoe lang geleden geschreven is door Mohammed salla Allahoe 3alayhi wasalam (wat zij dus denken, astagfirullah!) die ook nog eens analfabeet was.....onmogelijk is. Allah geeft verstand aan wie Hij wil.

Salaam oe aleikum/doei

 

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 08:28

vanwaar komt God?

De profeet had ons verteld dat de Satan naar een van ons komt en vraagt: waar kom jij vandaan? jij zegt Allah heeft mij gemaakt. dan vraagt hij: waar komen de hemelen vandaan? jij zegt heeft Allah gemaakt dan vraagt hij: waar komt Allah vandaan? de profeet zei als hij dat aan je vraagt zoek je toevlucht tot Allah.

Kijk eens om u heen vanuit de stoel waar u zit, u zult opmerken dat alles in de kamer �gemaakt� is: de muren, de stoffering, het plafond, de stoel waar u op zit, het computermuis dat u in uw handen heeft, de tafel en het glas dat er op staat en talloze andere dingen. Geen van deze voorwerpen zijn in uw kamer aanwezig uit eigen beweging. Zelfs de simpele lussen in het vloerkleed zijn gemaakt door iemand: zij zijn niet spontaan ontstaan of per toeval. 

jij weet nu dat wat je nu leest geschreven is door een auteur met een bepaalde bedoeling. Het komt niet in hem op dat dit zomaar in eens bestond of per toeval daar is. Op dezelfde manier zal een persoon die een beeld ziet, niet twijfelen dat dit beeld gemaakt is door een beeldhouwer. Niet alleen kunst, maar zelfs een paar bakstenen op elkaar, laten een persoon overtuigd zijn van het feit dat zij op elkaar zijn gestapeld door iemand met een bepaald plan. Daarom, overal waar orde is, hetzij klein of groot, moet ook een stichter en beschermer van deze orde aanwezig zijn. Als er op een dag iemand tegen u zou zeggen dat ruw ijzer en kool zomaar bij elkaar zijn gekomen om zonder reden staal te vormen, welke plotseling de Eiffeltoren vormde, uit zichzelf, zou u hem en diegenen die hem geloven, zou u die niet voor zwakzinnig verklaren?

Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 09:54

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahi wa Barakatoe/Hallo

Ten eerste was het absoluut niet mijn bedoeling om te zeggen dat ongelovigen dom zijn.

wat mij betreft ben je slim als je veel kennis hebt, en vaak antwoorden op vragen, maar die kennis die je hebt moet wel de Waarheid zijn, mensen die geloven in evolutie, komen met allerlei ingewikkelde/slimme theorien, maar dat noem ik niet slim, want het is allemaal, vermoedens/leugens etc. Van mij mag iemand een boek uit zijn hoofd leren maar als die boek onwaarheid bevat stelt het niets voor, en een zin die ik leer en het is wel de Truth dan ben ik slimmer.

want nogmaals als je beetje echte kennis hebt, kun je niet zeggen TOEVAL.        Als je kennis hebt, en het is de Waarheid dan is het slim.

En wat is waarheid? de Quraan is de Waarheid, er staan ontelbare feiten erin en de bewijzen kun je rondom je zelf vinden

Maar als je komt met de Evolutie-theorie, dan kom je duizenden hindernissen tegen,(Darwin zelf bevestigde dat het een Theorie was, hij dacht dat het zo zou zijn, hij heeft geen bewijzen, en als dat wel zo is dan is het bedrog)

En wat zuster Badia zei klopt voor 100000%,  ze zeggen zoveel dat niet klopt dat hun ogen blind is geworden.

Ma3asalama/Doei

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 16:41

 

he batle_For_peace
ik zeg niet dat god het niet moest maken maar mensen misbruiken het. en niet alleen dat          

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 15:38

Salamoen Aleykum

Ongelovigen zijn ook dom VIND IK maar let wel op met ongelovigen bedoel ik mensen die niet in een schepper geloven. Als je christen ben bijvoorbeeld geloof je TENMINSTE in een God. Terwijl er zoveel bewijzen zijn en terwijl er zoveel wetenschappers het als een feit zijn dat er een schepper is komen sommige nog steeds met "geen god"

En jongens en meiden ik weet ook wel dat ze nooit geloven zullen maar ik wil gewoon weten wat voor smoes ze gebruiken. Bovendien heb ik nog steeds niks gehoord over de sirius wonder? Komt er nog wat van???

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 15:42

 

 

mensen die niet in een god geloven, geloven in de thoerie van darwin  

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 15:46

Beste I S L A M,

ik (en anderen) kan niet eeuwig blijven doorgaan met die idiote verzinsels ontkrachten.  Ik heb geen probleem met discussie, maar dan moet het wel een discussie waard zijn.  Wat hier soms wordt neergezet, is een belediging voor het gezonde verstand.  Ik (en anderen) heb hier al wel 50 wonderen ontkracht, wat jij best weet. Bij ��n mislukt wonder valt je standpunt trouwens al in duigen, want de Koran zou helemaal juist zijn.  Hou je toch gewoon bij je geloof, en blijf aub uit de buurt van pseudo-wetenschap.  Ik hoop dat je je ook nog lekker kan wentelen in de gedachten dat ik zo dom ben, ga je vast veel beter van voelen, goed voor je ego en zo.  Ik weet wel beter.

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 16:02
wat heb jij nou weer ontkracht....weteschappers worden moslims door de Koran en dan kom jij ik heb koran ontkracht....en jij noemt jezelf iemand met een gezond verstand?
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 16:15

Kijk bij de wetenschappelijke topics van het forum.  Ik dacht trouwens dat een aantal keer de discussies met jou waren, en je dus best weet wat er staat.

En hoeveel wetenschappers?  10 misschien?  100?  Misschien zelfs wetenschappers die niet op de lijst van de familie Saud staan?  Ik eb nog nooit enige wetenschapper ontmoet die van de Koran uitgaat.  Misschien kan je me er s aan eentje voorstellen?  We hebben hier in Leuven genoeg proffen, je kan er dus vast makkelijk eentje vinden...

Tot hiertoe mijn bijdrage aan deze 'wetenschappelijke discussie'.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 05:17

mensen...nogmaals laten we hiermee ophouden...

Het heeft geen nut en naar mijn mening gaan we elkaar zo allleen maar meer haten. Met zo'n zinloze discussie. Dus broeders en zusters...natuurlijk is het goed om met de ongelovigen te discuseren over het bestaan van Allah sobhana wa Ta'ala. maar dit moet wel op een goede manier gebeuren. Laten we elkaar ook niet beledigen...of elkaar voor dom uitmaken.

salaam oe aleikum/doei

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 07:48

Toch nog even dit  Eentje om het af te leren.  Over Sirius:

Deels klopt je verhaal. Allereerst merkte Bessel Sirius en zijn golfpatroon op in 1834, hetgeen 10 jaar eerder is dan jij claimt.

Ten tweede is de periode zoals jij die stelt niet 49 jaar, maar 49,9 jaar. Je zult begrijpen dat 49,9 significant dichter bij de 50 zit dan bij de 49. Je kunt door interpretatie overal iets achter zoeken, maar dit is gewoon niet waar.

Kim

PS:  Van welke site halen jullie die 'wonderen' eigenlijk?

                          

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 16:29

Salamoen Aleykoem

Soubhanallah paar keer niet gekomen en kijk wat er allemaal wordt gezegd. Nou waar zal ik eens beginnen. Eehm remco jou sla ik over omdat je spreekt voor kimmie terwijl ze zelf ook kan typen. Of ben jij soms ook kimmie in een andere naam of vorm? Laat haar zelf haar antwoorden geven ALS dat kan.

Kimmie ff snel jij zegt 49,9 en dat is dichterbij 50. Nou en? Als er ook een 49,9e ayat kon zijn zou het zeker daar staan. Maar ook al is het dichter bij 50 het blijft 49,9

"Je kunt door interpretatie overal iets achter zoeken, maar dit is gewoon niet waar." Kimmie waar heb je het toch over. Wat interpratie? Wat is nou weer interpratie? Wat heb ik geinterpreteed? Ik heb gezegd ayat 49 staat sirius. Sirius b de "draaitijd is 49 toevallig he?" Jij zegt"49,9" Klaar wat is hier interpratie??? Wat is niet waar?

"

ik (en anderen) kan niet eeuwig blijven doorgaan met die idiote verzinsels ontkrachten.  Ik heb geen probleem met discussie, maar dan moet het wel een discussie waard zijn.  Wat hier soms wordt neergezet, is een belediging voor het gezonde verstand.  Ik (en anderen) heb hier al wel 50 wonderen ontkracht, wat jij best weet. Bij ��n mislukt wonder valt je standpunt trouwens al in duigen, want de Koran zou helemaal juist zijn.  Hou je toch gewoon bij je geloof, en blijf aub uit de buurt van pseudo-wetenschap.  Ik hoop dat je je ook nog lekker kan wentelen in de gedachten dat ik zo dom ben, ga je vast veel beter van voelen, goed voor je ego en zo.  Ik weet wel beter.

Kim"

Kimmie wat jij ontkr8 noemt dat is voor jou zo. Volgens jouw heb je de sirius-wonder ontkr8 volgens mij en ik denk ook volgens anderen heb je dat niet. En als je er geen zin meer heb blijf dan ook gewoon weg van deze TOPIC. En ik weet echt van niks van de wonderen die je hebt onkr8 want ze blijven wonder voor mij.

 

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 16:37

Salamoen Aleykoem

Hier komt er nog een hou je vast iedereen. Ik ga het zo kort mogelijk proberen.

Ezel heeft totaal 62 chromosomen dat is dus 31 chromsomenpaar.

In surah 31(surat-al Lokman) en in sura 62(surat-al Cuma). In beide surah's wordt geproken over ezels. In de 31e surah is dat ayat 19 en in de 62e surah is dat ayat 5.

 

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 13:43

Soebhanallah!
Toevallig heb ik het vandaag over chromosomen gehad met Biologie.

Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2004 om 01:49

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe, Broeders&Zusters/Hallo,

Ik kon het niet laten om deze tekst niet te plaatsen:

De commentaren van de wetenschappers over de wetenschappelijke wonderen in de Heilige Qur'aan

Hieronder volgen een aantal commentaren van wetenschappers over de wetenschappelijke wonderen in de Heilige Qur'aan. Al deze commentaren zijn afkomstig van de video band, getiteld 'This is the Truth'. Op deze video band kunt u de wetenschappers zien en horen, terwijl ze hun hieronder volgende commentaren geven.

1) Dr.T.V.N. Persaud is professor in Anatomie en hoofd van de Afdeling Anatomie en professor in Kindergeneeskunde en Kindergezondheid aan de Universiteit van Manitoba, Winnipeg, Manitoba, Canada. Hij is een autoriteit op zijn gebied. Hij is de auteur of (eind)redacteur van 25 boeken en heeft meer dan 181 wetenschappelijke artikels gepubliceerd. In 1991, ontving hij de meest onderscheiden prijs, de J.C.B. Grand Award van de Canadese Associatie van Anatomen, uitgereikt op het gebied van anatomie in Canada,. Toen hem gevraagd werd over de wetenschappelijke wonderen in de Qur'aan, die hij had onderzocht, verklaarde hij het volgende:  

Het lijkt mij dat Muhammad een zeer gewone man was. Hij kon lezen noch schrijven. In feite was hij ongeletterd. We praten over veertien honderd jaar geleden. Je hebt het over iemand die ongeletterd was, maar diepgaande verklaringen en beweringen aflegde, die verbazingwekkend nauwkeurig van wetenschappelijke aard zijn. Ik kan persoonlijk niet inzien dat dit een stom toeval zou kunnen zijn. Er zijn te veel nauwkeurigheden en, evenals Dr.Moore, heb ik geen twijfels over het feit dat dit een goddelijke inspiratie of openbaring is die hem tot deze beweringen bracht".

Prof. Persaud heeft sommige Qur'aan verzen en de gezegdes van Profeet Muhammad(sas) in sommige van zijn boeken opgenomen. En hij heeft deze verzen en de gezegdes op verschillende conferenties gepresenteerd.

2) Dr. Joe Leigh Simpson is professor en voorzitter van de Afdeling Verloskunde en Gynaecologie aan de Baylor College of Medicine, Houston, Texas, USA. Hij was professor en voorzitter van de Afdeling Verloskunde en Gynaecologie, Universiteit van Tennessee, Memphis, Tennessee, USA. Hij is hoofd van de American Fertility Society.

Hij heeft vele prijzen in ontvangst genomen, inclusief de Association of Professors of Obstetrics and Gynecology Public Recognition Award in 1992. Prof. Simpson bestudeerde de volgende gezegdes van de Profeet Muhammad (sas):  

{ Waarlijk, elk van jullie wordt gedurende veertig dagen bijeengebracht in de buik van zijn moeder;} [daarna is hij daar een ` alaq (iets dat vast zit), ook veertig dagen; daarna is hij daar een embryo (mudgha), ook veertig dagen. Dan wordt de engel neergezonden om hem de roeh (geest) in te blazen en hij krijgt opdracht vier dingen neer te schrijven: zijn levensonderhoud (rizq), zijn sterfdag (adjal), zijn werken (`amal) en of hij verdoemd (in de hel) (shaqie) of zalig (in het paradijs) (sa`ied) wordt. (Dan wordt de roeh in hem geblazen)...]36

{Als het embryo 42 nachten oud is, zendt Allaah een engel ernaar, die geeft het een vorm en maakt zijn gehoor, gezicht, huid, vlees en beenderen. Dan vraagt hij (de engel): "O, mijn Rabb (Heer), wordt het een man of een vrouw?" En jouw Rabb (Heer) beslist wat Hij wil..."}37

 

Hij bestudeerde uitgebreid deze twee gezegdes van de Profeet Muhammad (sas), en merkte op dat de eerste veertig dagen een duidelijk te onderscheiden stadium van embryogenese uitmaakte. Hij was in het bijzonder onder de indruk door de absolute precisie en nauwkeurigheid van deze gezegdes van de Profeet Muhammad (sas). Daarop gaf hij tijdens ��n conferentie de volgende mening:  

"Dus de twee hadieths (de gezegdes van de Profeet Muhammad (sas)) die (hierboven) aangeduid zijn, verschaffen ons met een specifieke tijd tabel, van de voornaamste embryonale ontwikkeling, voor de veertigste dag. Waar het weer op aankomt is, wat 's ochtends herhaaldelijk door andere sprekers aangehaald is, dat (de wetenschappelijke inhoud van) deze hadieths niet op basis van wetenschappelijk kennis die in die tijd van de overlevering beschikbaar was, verkregen zou kunnen worden.... Wat hieruit volgt is volgens mij, dat er niet alleen geen conflict bestaat tussen genetica en religie, maar dat er in feite de religie de wetenschap kan leiden door het toevoegen van openbaringen aan een aantal van de traditionele wetenschappelijke benaderingen en dat er beweringen bestaan in de Qur'aan wiens juistheid door de wetenschap aangetoond zijn. Dit ondersteunt dat kennis in de Qur'aan van Allaah afkomstig is."

 

3) Dr.E.Marshall Johnson is professor en voorzitter van de Afdeling Anatomie en Ontwikkelings Biologie en directeur van het Dani�l Baugh Instituut, aan de Thomas Jefferson Universiteit, Philadelphia, Pennsylvania, USA. Hij heeft meer dan 200 publicaties geschreven. Hij was hoofd van de Teratologie (leer van wonderen) Society. In 1981, tijdens de zevende Medische Conferentie, in Damman, Saoedi Arabi�, zei Prof.Johnson in zijn voorgedragen onderzoek: "Samengevat; de Qur'aan beschrijft niet alleen de ontwikkeling van de externe vorm (van het embryo), maar het benadrukt ook de interne stadia, de stadia binnen het embryo, van zijn schepping en ontwikkeling. Het benadrukt de voornaamste gebeurtenissen, die door eigentijdse wetenschap erkend wordt.... Als een wetenschapper, kan ik alleen dingen behandelen, die ik specifiek kan zien. Ik begrijp embryologie, de ontwikkelings biologie.

Ik begrijp de woorden die aan mij uit de Qur'aan vertaald worden. Zoals ik het voorbeeld eerder gaf; als ik mezelf in dat tijdperk zou verplaatsen, wetende wat ik vandaag wist in het beschrijven van dingen, zou ik de dingen (die in de Qur'aan en hadieth beschreven zijn) niet (anders) kunnen beschrijven dan hoe ze beschreven zijn. Ik zie geen bewijsmateriaal voor het feit om het concept te weerleggen dat deze persoon, Muhammad, deze informatie ergens vandaan zou hebben gehaald. Dus ik zie hier niets dat in tegenspraak is met het concept dat goddelijke tussenkomst betrokken was bij wat hij in staat was te schrijven."38

 4) Dr.William W.Hay is professor in Oceanografie aan de Universiteit van Colorado, Boulder, Colorado, USA. Hij is een bekend marine wetenschapper. Na een discussie met Prof.Hay over de Qur'aan 's melding van recent ontdekte feiten over zee�n, zei hij:  

"Ik vind het zeer interessant dat dit soort informatie in zeer oude geschriften staat, zoals de Heilige Qur'aan . En ik zou niet weten hoe ze (aan deze informatie in de Qur'aan) hebben kunnen komen. Maar ik denk dat het uiterst interessant is dat het (de informatie in de Qur'aan) er is en dat dit werk verder gaat de betekenis van sommige passages te ontdekken".

En toen aan hem werd gevraagd over de bron van de Qur'aan, antwoordde hij: "Wel, ik zou denken dat het het goddelijke Wezen moet zijn."

 

5) Dr.Gerald C.Goeringer is professor en co�rdinator van de vakgroep Medische Embryologie op de Afdeling Cel Biologie, School of Medicine, Georgetown University, Washington DC, USA. Tijdens de achtste Saoedi Medische Conferentie in Riyaadh, Saoedi Arabi�, verklaarde Prof. Goeringer het volgende over de presentatie van zijn onderzoeksvoordracht:

 

"In betrekkelijk weinig `Aayahs (verzen uit de Qur'aan) bevindt zich een nogal uitgebreide beschrijving van de menselijke ontwikkeling vanaf de tijd van de versmeltende gameten door organogenese (tot volgroeide baby). Hiervoor (dus voor de komst van de Qur'aan) bestond er niet zulke duidelijke en complete vermelding van de menselijke (embryonale) ontwikkeling, zoals classificatie, terminologie en beschrijving. (In tegenstelling tot dit is) in de meeste, zo niet alle gevallen, (slechts) deze beschrijving tot vroegere tijden terug te voeren. Door vele eeuwen is vermelding gemaakt van de verschillende stadia van menselijke embryogene en foetale ontwikkeling in de traditioneel wetenschappelijke literatuur."

 

6) Professor Yushudi Kusan is de directeur van de Tokyo Sterrenwacht, Japan. Hij zei:

"Ik ben heel erg onder de indruk dat ik juiste astronomische feiten in de Qur'aan heb gevonden, en voor ons doen hebben wij, moderne astronomen, pas een heel klein gedeelte van het heelal bestudeerd. Wij hebben onze inspanningen geconcentreerd om een heel klein deel te begrijpen. Doordat we telescopen gebruiken, kunnen we alleen heel kleine gedeeltes van de hemel zien, zonder over het gehele heelal te denken. Aldus, door het lezen van de Qur'aan en door het beantwoorden aan de vragen, denk ik dat ik mijn toekomstige weg bij het onderzoeken van het heelal kan vinden."

 

7) Dr.Tejatat Tejasen is op dit ogenblik de voorzitter van de Afdeling Anatomie en de voormalige decaan van de Faculteit Geneeskunde, aan de Universiteit van Chiang Mai in Thailand. Tijdens de achtste Saoedi Medische Conferentie in Riyaadh, Saoedi Arabi�, stond Dr.Tejasen op en zei:

"Sinds de laatste drie jaar, ben ik in de Qur'aan ge�nteresseerd. Vanuit mijn studie en van wat ik tijdens deze hele conferentie heb geleerd, geloof ik dat alles wat veertien honderd jaar geleden in de Qur'aan vermeld is, de waarheid moet zijn, die bewezen kan worden door de wetenschappelijke middelen. Daar de Profeet Muhammad noch lezen noch schrijven kon, moet Muhammad een boodschapper zijn, die deze waarheid doorgaf (aan de mensheid en de 'djien'), die aan hem werd geopenbaard als een verlichting door de Ene die gerechtigde Schepper is. Deze Schepper moet God of Allaah zijn. Ik denk dat dit de tijd is om Laa ilaha illallaah, dat er geen godheid is om aanbeden te worden dan Allaah (God), Muhammadar rasoelullaah, dat Muhammad zijn Boodschapper (Profeet) van Allaah (God) is, te zeggen. Tenslotte, moet ik bedanken voor de uitmuntende en zeer succesvolle conferentie. Ik heb niet alleen van de wetenschappelijke kennis tijdens de conferentie geleerd, maar ook de grote kans gehad veel nieuwe wetenschappers te ontmoeten en veel nieuwe vrienden onder de deelnemers te maken. Het meest kostbare ding dat ik verdiend heb om naar deze conferentie te komen is Laa ilaaha illallaah, Muhammadar rasoelullaah en een muslim te zijn geworden."

Laten we nadat we al deze voorbeelden, die we gezien hebben over de wetenschappelijkewonderen in de Qur'aan en al deze commentaren van de wetenschappers hierop, ons deze vragen stellen: Zou het kunnen zijn dat al deze recent ontdekte wetenschappelijke informatie uit verschillende vakgebieden, die in de Qur'aan worden genoemd, welk veertien honderd jaar geleden waren geopenbaard, op toeval berusten ?.

Zou het kunnen dat de Profeet Muhammad (sas) of iemand anders de auteur is van deze Qur'aan?

Het enige mogelijke antwoord is dat deze Qur'aan letterlijk het Woord van Allaah moet zijn, en dat het door Hem geopenbaard moet zijn.

Ma3asalama/Doei

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.