Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenIk ga liever naar het oosten

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Enquête vraag: wil je naar de oosten omdat het daar moslimlanden zijn?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
47 [87.04%]
0 [0.00%]
0 [0.00%]
7 [12.96%]
Dit onderwerp is gesloten, stemmen is niet meer mogelijk

Schrijver
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ik ga liever naar het oosten
    Geplaatst op: 23 mei 2004 om 11:17
In eerste instantie geplaatst door polymorph

Salaam Alaikum,Ik denk dat happyladdy bedoelt dat jihad niet alleen maar de heilige oorloginhoudt.Waar ze gelijk in heeft Insha Allah.Jihad betkent je inspannen voor Allah,dat kan een heilige oorlog zijnmaar evengoed een mosqee�bouwen en innerlijke strijd met jezelf.Zo heb ik het�begrepen althans.wa salaam


mohammed




MAar ze praat over "grote" in jezelf en "kleine" naar de buitenwereld. Daar heeft ze geen gelijk in!!!!

Alaho ALem
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 11:44
salaam, ik ben het met nak4life eens...Islam is vrede maar onder de Moslims...Allah weet het best!
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 11:52

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu mijn lieve Broeders en Zusters in de Islaam.

De lezer zij gegroet.

Ik zoek mijn toevlucht tot Allah tegen de vervloekte duivel, In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.
Moge de vrede en zegeningen van Allah met hem de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salaam
zijn.
Waarlijk alle lof komt Allah soub7ana wa Ta3alaa toe. Wij loven Hem en zoeken zijn steun.

Wij vragen om Zijn vergeving en zoeken toevlucht bij Hem tegen het kwade in onze eigen zielen en tegen de slechtheid van onze daden.

Iedereen die Hij leidt zal nooit dwalen en iedereen die Hij laat dwalen zal nooit leiding vinden.

Moge Allah soub7ana wa Ta3alaa ons allen leiden tot het Hiernamaals en onze zondes vergeven, en samenbrengen in het paradijs, Ameen ya Rabb el'alamien.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Mij maakt het me niet uit of ik naar het oosten ga, of naar het westen ga, voor mijn part naar het noorden, alleen daar is het een beetje te koud hehe. Ik heb het gevoel dat ik door mijn omgeving mijn geloof niet voor de volle 100% kan praktiseren. Wat me echt geweldig lijkt is een huis laten bouwen op het platteland, kan me niet schelen waar, als ik daar maar de nodige rust kan vinden. Mijn eigen eten verbouwen, mijn eigen brood bakken, mijn dieren laten grazen op het gras, en dan zoveel boeken meenemen dat ik daar voor de rest van mijn leven zoet mee ben, inshaAllah.
Pfeeuw, wat een droombeeld he. Hahaha, of er iets van komt of niet, Allahoe a3lam.

Het belangrijkste in mijn ogen is, Allah swt tevreden stellen. Als ik dit het beste kan doen in Nederland, dan blijf ik hier. Maar zoals ik net al zei, ik krijg het gevoel dat ik tegengewerkt wordt, niet alleen door mijn omgeving, maar ook soms door mijn ouders. Ik wil me totaal overgeven aan Allah swt, en als ik daarvoor naar een ander land moet, dan moet het maar!! Het lijkt me ook geweldig om een Islamitische studie te gaan volgen in Saudie Arabie, of Egypte of Maleisie inshaAllah. Eerst moet mijn mahram mij zien te wachten, wat Allah swt daarna voor ons in petto heeft, Allahoe a3lam!! InshaAllah iets heel goeds en moois op de weg naar Zijn tevredenheid.

(Juwairiyah is weer eens aan het dagdromen!)

Fi Amanilahi,
Ou7ibokoum fi Laaha Ta3alaa!!

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu wa Maghfiratuh,

Jullie Zuster in de Islaam,
Umm `Aqeelah

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 12:35

Salaam aleikum allemaal,

inderdaad, ik bedoel dus inderdaad dat de grote jihad degene tegen je eigen geest is, die allerlei foute dingen wil doen. En kom nou niet aan met de flauwekul dat de wereld meer fouten maakt, want daar worden ze zelf over beoordeeld. Ik geloof met mijn ganse hart in deze hadith, wie vertelt of die betrouwbaar is of niet, vind ik niet zo heel erg interessant? Remco heeft wel een punt, zodra iets tegen een bepaalde mening ingaat, wordt er vaak gezegd dat dit of dat niet waar is. Ik doe dat natuurlijk zelf ook. Zoals ik ook al in een andere topic heb vermeld is er ook een website die daarover gaat: de betrouwbaarheid van ahadieth enzo. Het is www.monotheist.nl en daar kan ik me dus helemaal in vinden. Ik hoor alleen maar heel verschillende uitleggen van allerlei verschillende mensen. Volgens mij is de Qoran de basis en die ahadith iets veel minder interessants. Als er hier al zoveel hadieth besproken worden die tegen elkaar ingaan, dan ga ik terug naar de bron. In de Qoran wordt vrede gepredikt, wij hebben een vredesgroet en dan wordt hier gepraat over onzin als 'inshallah gaan we met zijn allen jihad voeren tegen het westen'... Mijn suggestie: lees de Qoran nog eens. Kijk alsjeblieft eerst tien keer naar jezelf voordat je een ander misschien gaat beoordelen wat goed of fout gedaan wordt door die persoon. Dat is voor jouw latere zieleheil helemaal niet interessant. Dus is blijf bij mijn punt: die ahadith is betrouwbaar omdat hij strookt met de boodschap van de Qoran.

Wasalaam happylady

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 13:43
Salaam Alaikum,

 goed gezegd happyladdy.

Ben het vooral eens met de stelling "Mijn suggestie: lees de Qoran nog eens".

Er wordt te snel jihad geroepen zonder te weten wat het werkelijk betekent.
En wat veel ook niet weten is dat je jihad zuiver moet zijn d.w.z. dat je Islam
verdedigd en het woord van Allah.
Als je b.v. naar palestina gaat omdat je israel haat,dan ga je uit haat
en niet om Allah's werk te doen.

Heb ik niet vanmezelf maar heb het gelezen in een betrouwbaar boek
weet alleen ff niet meer welk boek precies.Indien gewenst zal ik gaan speuren.

Dus als je met jihad gaat ,moet je 100% zeker weten dat het voor Allah is
en niet omdat je wraak wilt nemen op wie dan ook.

Weet ook dat je geen vrouwen en kinderen mag lastig vallen tijdens oorlog,
geen boom mag omhakken,geen mensen in de akkers mag lastig vallen.
En als de vijand weggaat moet je hem laten gaan.

Het laaste komt uit de betrouwbaarste bron van allen De Edele Qur'aan zelf.
Voor degene die niet meer weten hoe hij er uitziet.
Het is een vierkant iets met vellen papier ertussen,bladzijden geheten.
Op de voorkant staat in arabische letters  Al Qur'aan Il Kerim


wa salaam

mohammed
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 13:50

Salaam aleikum polymorph,

Bedankt voor je morele ondersteuning.

Wa salaam happylady

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 13:56

Salaam Alaikum,

graag gedaan,bovendien heb je het bij het juiste eind volgens mij.

wa salaam

polymorph

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 15:37

het gras bij de buren is altijd groener... zoiets leer je als je volwassen wordt...

en ja als de moslimgemeenschap samensmelt met andere gemeenschappen ontstaat er iets veel rijkers... maarja dat is misschien een beeld dat moet gaan groeien...

ik weet ook niet waarom iedereen zo bang is voor mijn levensstijl? en waarom ik een slecht voorbeeld ben... ik bedoel ik denk dat ik af en toe nog wel een beter voorbeeld ben dan sommige moslims op deze site... of moet je altijd worden afgerekend op je overtuiging...

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 15:46
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum allemaal,


inderdaad, ik bedoel dus inderdaad dat de grote jihad degene tegen je eigen geest is, die allerlei foute dingen wil doen. En kom nou niet aan met de flauwekul dat de wereld meer fouten maakt, want daar worden ze zelf over beoordeeld. Ik geloof met mijn ganse hart in deze hadith, wie vertelt of die betrouwbaar is of niet, vind ik niet zo heel erg interessant? Remco heeft wel een punt, zodra iets tegen een bepaalde mening ingaat, wordt er vaak gezegd dat dit of dat niet waar is. Ik doe dat natuurlijk zelf ook. Zoals ik ook al in een andere topic heb vermeld is er ook een website die daarover gaat: de betrouwbaarheid van ahadieth enzo. Het is www.monotheist.nl en daar kan ik me dus helemaal in vinden. Ik hoor alleen maar heel verschillende uitleggen van allerlei verschillende mensen. Volgens mij is de Qoran de basis en die ahadith iets veel minder interessants. Als er hier al zoveel hadieth besproken worden die tegen elkaar ingaan, dan ga ik terug naar de bron. In de Qoran wordt vrede gepredikt, wij hebben een vredesgroet en dan wordt hier gepraat over onzin als 'inshallah gaan we met zijn allen jihad voeren tegen het westen'... Mijn suggestie: lees de Qoran nog eens. Kijk alsjeblieft eerst tien keer naar jezelf voordat je een ander misschien gaat beoordelen wat goed of fout gedaan wordt door die persoon. Dat is voor jouw latere zieleheil helemaal niet interessant. Dus is blijf bij mijn punt: die ahadith is betrouwbaar omdat hij strookt met de boodschap van de Qoran.


Wasalaam happylady



Assalaamoe Alaikoem,

De site die je aanhaalt zegt me al genoeg. Als het je zelfs niet uit maakt of een hadith betrouwbaar is of niet...


Assalaamoe Alaikoem

nak4life
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 15:47
In eerste instantie geplaatst door Remco


In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Remco

Hij is vast niet betrouwbaar, hij gaat namelijk tegen jou in.

Er was denk ik een jaar geleden een keer iets op tv over Jihad. De man
die het erover had was een Islamiet en een geleerde (ik weet geen
naam). Hij zei dat bijna geeneen Moslim eigenlijk weet wat Jihad
inhoud. Het grootste deel van de Moslims denkt dat de gewapende strijd
de enige Jihad is. Terwijl de innerlijke Jihad de grootste,
belangrijkste en eigenlijk enige Jihad is. Het was een geleerde en hij
zal vast wel weten waar hij het over had.

Hoe wil je trouwens een gewapende Jihad verenigen met de vredelievende
Islam. Geweld en vredelievendheid gaan niet zo goed samen, dus een van
de twee klopt niet.



ohhh wacht even, nu wordt het leuk!!! Ik krijg les van Remco.

Je bent zeker de leukste thuis....


Kinderachtige reactie van je. Ik neem jou serieus dus neem mij ook
serieus. Maar ik snap je wel hoor, ik ben Katholiek en ik ben Remco dus
tja dan hoef je mij niet serieus te nemen he?

Ik verwacht een serieuse reactie van je en als je kinderachtig komt
doen omdat je niet kan hebben dat ik (Remco de Christen) kritiek heb
dan is dat gewoon heel sneu van je.

mvg Remco



Ga je nu ook nog slachtoffertje spelen. Lees even je reacties door op deze site en misschien merk je wel waarom ik je niet meer serieus wil nemen.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 15:52

Salaam aleikum nak4life,

het zegt je al genoeg? Ga verder....

Ik loop vaak tegen het blok van een sterk gereguleerde islam aan. Ik hoor allerlei regeltjes, ik lees hier voornamelijk over hadith. Mijn basis is de Qoran. Als er een hadith anders klinkt als de Qoran, dan is het voor mij gemakkelijk; weg hadith. Zo simpel ligt dat. Maar jij zei dat de hadith niet betrouwbaar was, kun je me vertellen waarom? Ik ben namelijk absoluut geinteresseerd. Maar het punt van www.monotheist.nl is, dat er veel gerommeld is met hadith. Dat geloof ik wel; hoe kan er door zoveel mensen, en na zoveel jaren nog veel betrouwbaars uitgehaald worden? Mijn nuchtere verstand zegt dat dat praktisch onmogelijk is. Er zijn ook hadieth die elkaar tegenspreken, of hele vrouw-onvriendelijke dingen zeggen. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Voor mij zijn de man en vrouw gelijk, dat lees ik ook in de Qoran en als de hadith anders zeggen: weer 'helaas'.

Wa salaam happylady 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 16:00

Salaam aleikum nak4life,

nog een kleine vraag/opmerking? Wie bestempelt een hadith als betrouwbaar? Wij hebben toch zelf ook verstand gekregen? Het hoeven niet perse imams of anderen te zijn die ons vertellen wat we moeten doen. Verder vind ik juist het mooie aan de islam dat het een godsdienst is die direct is tussen God en mens. Er zijn geen tussenpersonen. Dus 'mijn' islam en 'jouw' islam hoeft niet dezelfde te zijn. Iedereen is uniek, met zijn eigen weg.

Wa salaam happylady (die niets negatief bedoelt, maar serieus vraagt hoe dat zit met beoordeling van hadith)

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 16:37
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum nak4life,


het zegt je al genoeg? Ga verder....


Ik loop vaak tegen het blok van een sterk gereguleerde islam aan. Ik hoor allerlei regeltjes, ik lees hier voornamelijk over�hadith. Mijn basis is de Qoran. Als er een hadith anders klinkt als de Qoran, dan is het voor mij gemakkelijk; weg hadith. Zo simpel ligt dat. Maar jij zei dat de hadith niet betrouwbaar was, kun je me vertellen waarom? Ik ben namelijk absoluut�geinteresseerd. Maar het punt van www.monotheist.nl is, dat er veel gerommeld is met hadith. Dat geloof ik wel; hoe kan er door zoveel mensen, en na zoveel jaren nog veel betrouwbaars uitgehaald worden? Mijn nuchtere verstand zegt dat dat praktisch onmogelijk is.�Er zijn ook�hadieth die elkaar tegenspreken, of hele vrouw-onvriendelijke dingen zeggen. Dat�gaat er bij mij gewoon niet in. Voor mij zijn de man en vrouw gelijk, dat lees ik ook in de Qoran en als de hadith anders zeggen: weer 'helaas'.


Wa salaam happylady�



Assalaamoe Alaikoem,

In de Koran staat:

Voorzeker, jullie hebben in de Boodschapper van Allah een goed voorbeeld (dat jullie kunnen volgen).�    (Soerat al-Ahzaab: 21)

"Wie de Boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt zeker Allah" (Surah Nisa:80)

"Zeg: Indien u Allah liefheeft, zo volgt mij en dan zal Allah u liefhebben."(Surah Ali Imran 3:31)


En de Profeet (vrede zij met hem) zei: �Waarlijk, de beste leiding is de Leiding van Mohammed.�
(Moeslim)

(en wat zegt die site http://www.monotheist.nl/koranoverhadith.html)

Dus duidelijk is dat we het voorbeeld van de Profeet(Vrede Zij Met Hem) dienen te volgen. Als je alleen volgens de Koran wilt gaan leven, hoe weet je dan bijv. hoe je het Gebed moet verrichten?!?!?! Dat staat niet precies in de Koran beschreven.

Er bestaan diverse beschrijvingen hoe de verzen van de Koran onthouden werden en op perkament, stenen en zelfs hout geschreven werden en hoe de tekst verzameld werd.
Dat de hadith bewaard zijn gebleven, is vooral te danken aan de enorme liefde en toewijding die de Sahabies (metgezellen) voor hun profeet en voor de Islam toonden.

Gedurende het leven van de profeet Mohammed (Vrede zij met hem)werden de hadith nauwelijks opgeschreven. De noodzaak hiervoor was ook niet zo groot, omdat men altijd de pro�feet kon bezoeken om hem vragen te stellen.
De samenstellers van de Sihah Sitta stellen zware eisen aan de betrouwbaarheid van de hadith. Zo kende Bukhari na een onderzoek van ongeveer 40 jaar 600.000 hadith, maar zijn blik was zo kritisch dat hij er in zijn Sahih slechts 7.295 van opnam. De volgende eisen werden door de schrijvers van de Sihah Sitta gesteld bij de selektie van de hadith.

Er moest duidelijk in vermeld staan dat de profeet het een of ander gezegd of
gedaan had.
Hij die de hadith vertelde, moest hebben aangegeven dat hij erbij aanwezig was
was toen de profeet over de bewuste zaak sprak. Als hij afwezig was, moest hij
een complete keten van vertellers geven tot en met degene die w�l bij de profeet
aanwezig was.
Een hadith waarin beschuldigingen voorkwamen tegen een metgezel van de profeet
of tegen iemand uit het gezin van de profeet werd verworpen.
Een hadith die qua woordkeus niet zuiver Arabisch was, werd evenals een hadith
die woorden bevatte die onbehoorlijk waren, verworpen.
Er moest worden aangetoond dat elk van de personen die een hadith vertelde,
op het moment dat men de hadith hoorde, een zodanige leeftijd had, dat hij of
zij in staat kon worden geacht om de volledige betekenis van de bewuste hadith
te kunnen begrijpen.

Een hadith die in tegenspraak was met een vaststaand historisch feit werd
verworpen.
Een hadith die een zeer zware straf bevatte voor een relatief klein vergrijp
of die een erg hoge beloning beloofde voor een kleine deugd werd verworpen.
Elk van de personen uit voornoemde keten moest een zodanig niveau van kenni3
hebben, dat hij zowel in staat noest worden geacht de hadith te begrijpen
als deze aan anderen korrekt door te vertellen.
Elk van de personen uit de keten van vertellers moest vroom deugdzaam en eerlijk
zijn.

Als iemand een hadith vertelde die een onderwerp bevatte wat eigenlijk
algemeen bekend zou moeten zijn en door alle Muslims toegepast had moeten
worden, terwijl dit niet het geval was en de verteller dus alleen stond, in
zijn bewering dan werd de hadith verworpen.
Een hadith die tegen het verstand indruiste of tegen een bekend rechtsprincipe
inging, werd verworpen.
Een hadith die tegen een lering uit de Qoer'in inging, werd verworpen.
Een hadith die tegen algemeen aanvaarde uitspraken van de profeet inging,
werd verworpen.
Ook ten aanzien van hen die hadith vertelden, werden zware eisen gesteld teneinde de betrouwbaarheid ervan te waarborgen. De volgende eisen werden gesteld:
De naam, bijnaam, titel, afkomst en het beroep van de verteller moesten bekend
zijn.
Hij mocht geen enkele leugen gesproken hebben over een hadith van de profeet.
Men mocht hem niet van een misdaad beschuldigd hebben en hij mocht niet bekend
staan als leugenaar.
Hij mocht niet bij herhaling fouten of grove overtredingen gemaakt hebben.
Bij het vertellen van hadi th mocht hij geen onzorgvuldige houding tonen.
In woord en daad mocht hij geen slecht mens zijn.
Hij mocht zich geen woord ingebeeld hebben.
Hij mocht niets slechts over betrouwbare personen gezegd hebben.
Hij mocht geen analfabeet, noch een dwaas zijn geweest.

Hij mocht geen eigen, d.w.z. afwijkende religieuse opvattingen hebben gehad.
Hij mocht geen slecht geheugen gehad hebben.
Hij moest alles wat hij over de bewuste hadith hoorde, nauwgezet op waarheid
onderzocht hebben.

Dus je hoeft niet alleen op je gevoel af te gaan zuster, je kan gewoon bijv. de Sahih van Bukhari erbij pakken.
De Hadith vertellen de Moslims hoe ze moeten leven. Want willen wij zijn voorbeeld dan niet volgen??????

ALAHO ALEM

ASSALAAMOE ALAIKOEM

JE BROEDER IN ISLAM

NAK4LIFE
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 16:51

Salaam aleikum nak4life,

inshallah reageer ik hier morgen op. Ik ben nu toch echt wel iets te moe om goed te kunnen reageren.

Wa salaam happylady

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 03:59

Assalamoe alykoem,

inshAllah zal ik ook nog reageren, ik vind dit een belangrijke onderwerp.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 17:06

Salaam aleikum nak4life en Abu Jabir,

ik kan niet zo mooi quoten en invoegen als jullie,dus vandaar dat ik het even zo doe. Ik hoop dat het duidelijk is. Rood komt van nak4life, de rest zijn mijn toevoegingen.

Voorzeker, jullie hebben in de Boodschapper van Allah een goed voorbeeld (dat jullie kunnen volgen).�    (Soerat al-Ahzaab: 21)
In mijn Qoran staat: Ye have indeed in the Messenger of Allah an excellent exempler for him who hopes in Allah and the Final Day, and who remember Allah much."" Ik zie hier niet staan: dat jullie kunnen volgen. Dat is een toevoeging, heet dat geen bida'a? Hij is een voorbeeld. Punt.

"Wie de Boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt zeker Allah" (Surah Nisa:80)
Hier staat niet Mohamed, maar boodschapper. Dit kunnen dus alle profeten geweest zijn. (En waar zijn hun hadith dan die je zou moeten volgen?)

"Zeg: Indien u Allah liefheeft, zo volgt mij en dan zal Allah u liefhebben."(Surah Ali Imran 3:31)

Volg de boodschapper met zijn boodschap, niet letterlijk. Er is een hadith (ik weet niet precies waar-ie vandaan komt) over Bilal dat hij paard reed en lachte. Er werd em gevraagd waarom hij zo lachte. Bilal zei dat hij dat deed omdat hij de profeet precies hetzelfde had zien lachen. Dat is dus flauwekul, dat lijkt op afgoderij (shirk). Dat is echter verboden in de Qoran, in dit vers wordt dus de boodschap bedoeld.


En de Profeet (vrede zij met hem) zei: �Waarlijk, de beste leiding is de Leiding van Mohammed.�
(Moeslim)
Er zitten twee fouten in deze hadith: Hoe kan de profeet over zichzelf praten als iemand anders? Verder is dit absoluut niet waar, want de leiding komt van God. Niet van de profeet.

Dus duidelijk is dat we het voorbeeld van de Profeet(Vrede Zij Met Hem) dienen te volgen. Als je alleen volgens de Koran wilt gaan leven, hoe weet je dan bijv. hoe je het Gebed moet verrichten?!?!?! Dat staat niet precies in de Koran beschreven.


Als je stelt dat de profeet de Koran ook moest uitleggen ontken je 6:115 door te impliceren dat de Koran helemaal niet volledig en gedetailleerd is en dat God wat 'vergeten' is en dat Mohammed dat moest 'toevoegen'. En ten tweede wordt de Koran flink 'gedegradeerd' door het te verklaren tot een boek dat nutteloos is zonder 'commentaar'. Dat getuigt van een flinke dosis hoogmoed en ondankbaarheid jegens God.

Tot zover mijn reacties. Ik heb ook wat gekopieerd van www.monotheist.nl. Het zijn dus niet allemaal mijn eigen woorden.

Wa salaam happylady

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 17:19

Salaam aleikum nak4life en Abu Jabir,

over die hadith: er zijn er heel veel verzameld en een klein gedeelte is geselecteerd. Er waren dus veel leugens in de omloop. Dat beoordelen van wat goed of slecht (sahih enzo) is, wordt door een MENS gedaan. Die is hetzelfde als ik ben en ik hoef hem niet te volgen. Ik volg GOD. Verder zijn er hele rare en hele vrouwonvriendelijke hadith

Klik op het nummer om de betreffende hadith in het Engels te lezen.

Uit Volume Boek Nummer
Omschrijving
Bukhari 5 58 188 Ene Amr bin Maimun zag ooit in de pre-Islamitische periode een vrouwelijke aap gestenigd worden door andere apen omdat ze illegaal sexueel verkeer gehad had. Amr bin Maimun heeft vervolgens meegeholpen de aap te stenigen.
Bukhari 4 54 537 Als een huisvlieg in je drank valt, dien je deze eerst volledig onder te dompelen in deze drank, aangezien ��n van de vleugels de ziekte bevat en de andere vleugel het geneesmiddel hiertegen.
Bukhari 8 82 794 Een groep mensen kreeg kamelenurine voorgeschreven als medicijn. Na hersteld te zijn keerden zij zich tegen de herder van de kamelen en stalen de kamelen. Mohammed liet ze vervolgens achtervolgen en gevangen nemen, waarop hij de opdracht gegeven zou hebben de handen en benen van deze mensen af te hakken en hun ogen uit te branden met hete stukken ijzer.
Bukhari 3 43 654 Mohammed verbood roven en mutilatie. (Opmerking: let op de tegenspraak met de hadith die hierboven genoemd wordt)
Bukhari 1 8 402-409 Als iemand in de moskee wil spugen moet dit gedaan worden aan diens linkerzijde of onder diens linkervoet, dit onder andere omdat God voor je zou staan als je aan het bidden bent. (Opmerking: let op de tegenspraak met de Koran o.a. 50:16 met betrekking tot de 'locatie' van God)
Bukhari 4 54 482

Het hellevuur zou klagen bij God en verantwoordelijk zijn voor de hitte in de zomer en de kou in de winter. (Opmerking: let op dat volgens de Koran 81:12 de hel nog helemaal niet bestaat! Er zijn veel hadith te vinden die over de hel spreken en aan dit feit voorbij gaan.)

Bukhari 1 12 748 Als je "Amin" zegt tegelijkertijd met de engelen worden al je zonden vergeven. (Opmerking: deze hadith gaat wederom voorbij aan alle regels die in de Koran gegeven worden over het verkrijgen van vergiffenis)
Bukhari 9 83 17 Mohammed zou gezegd hebben dat Moslims die moorden, illegale sexuele contacten hebben of de Islam verlaten hebben vermoord kunnen worden. (Opmerking: let op de tegenspraak met de Koran die zegt dat er geen dwang in religie is, 2:256.)
Bukhari 1 4 159 Mohammed zou zijn wassing hebben uitgevoerd door de lichaamsdelen ��n keer te wassen.
Bukhari 1 4 160 Mohammed zou zijn wassing hebben uitgevoerd door de lichaamsdelen twee keren te wassen. (Opmerking: zie de tegenspraak met de hadith hiervoor.)
Bukhari 4 54 435 Mohammed zou tegen Hassan gezegd hebben dat Gabri�l met hem zou zijn als hij de ongelovigen zou ridiculiseren. (Opmerking: let op de tegenspraak met de Koran die zegt dat men niemand mag ridiculiseren in 49:11.)
Bukhari 4 54 513 Mohammed zou gezegd hebben dat een goede droom van God komt en een slechte droom van Satan. Als je een slechte droom gehad hebt moet aan je linkerzijde spugen en je toevlucht tot God zoeken, dan zal de slechtheid van de droom je niet schaden.
Bukhari 1 4 195 Mohammed heeft ooit om een beker water gevraagd, zijn handen en gezicht hierin gewassen en een mondvol water erin gegooid. (Opmerking: wat heeft dit met Islam te maken?)
Bukhari 8 82 806 Mohammed veroordeelde een man die vreemdging tot dood door steniging. (Opmerking: let op de tegenstrijdigheid met de Koran die zegt dat zweepsl*gen de straf voor vreemdgaan zijn in 24:2. Vrijwilligheid blijft volgens 2:256 natuurlijk een vereiste.)
Bukhari 1 4 210 Mohammed dronk melk, spoelde zijn mond en zei "Het bevat vet.". (Opmerking: wat heeft dit met Islam te maken?)
Bukhari 1 4 242 Mohammed spuugde ooit op zijn kleren. (Opmerking: wat heeft dit met Islam te maken?)
Bukhari 8 73 120 Abdullah zou gezegd hebben dat de beste spraak uit de Koran komt en de beste begeleiding de begeleiding van Mohammed is. (Opmerking: volgens de Koran, 2:120, is de beste begeleiding die van God.)
Bukhari 7 65 297 Volgens Anas at de profeet tijdens zijn leven geen dun brood of geroosterd schaap. (Opmerking: een dergelijk voedselverbod valt nergens in de Koran te bekennen.)
Muslim - 28 5609 Mohammed zou gezegd hebben dat het beter is je buik vol pus te hebben dan je hoofd vol frivole po�zie.
Bukhari 4 54 445 De profeet zou van Gabri�l gehoord hebben dat eenieder die alleen God aanbeden heeft het paradijs zal betreden, zelfs als ze illegale sexuele contacten hebben gehad of diefstal hebben gepleegd. (Opmerking: dit is in tegenspraak met vele verzen in de Koran die voorwaarden stellen voor het bereiken van de hemel.)
Bukhari 4 54 525-526 Mohammed zou opdracht gegeven hebben salamanders te doden.
Bukhari 4 54 527-529 Mohammed zou opdracht gegeven te hebben verschillende soorten slangen te doden omdat ze blindheid en abortus zouden veroorzaken.
Bukhari 4 54 530 Mohammed zou het doden van slangen die in huizen wonen verboden hebben.
Bukhari 4 54 531-532 Mohammed zou toestemming gegeven hebben te allen tijde de rat, de schorpioen, de hond met hondsdolheid, de kraai en de wouw te doden.
Muslim - 10 3811 Mohammed zou ooit opdracht gegeven hebben alle honden te doden.
Muslim - 4 1032 Mohammed zou gezegd hebben dat een zwarte hond een duivel is.
Bukhari 4 54 538 Mohammed zou gezegd hebben dat een prostitue ooit vergeven werd omdat ze een dorstlijdende hond te drinken gaf. (Opmerking: let op de tegenspraak met de bovenstaande hadith over het doden van alle honden.)
Bukhari 3 43 646 Mohammed zou een verhaal verteld hebben over een man die een dorstlijdende hond te drinken gaf. De uiteindelijke conclusie van het verhaal is dat er een beloning zit in het helpen van alle levende wezens. (Opmerking: let op de tegenspraak met de hadith over het domweg doden van bepaalde dieren.)
Bukhari 8 73 25 Mohammed zou ooit gebeden hebben met het kind van zijn kleinkind over zijn schouder. Zodra hij moest buigen zette hij haar neer en als hij opstond pakte hij haar weer op.
Bukhari 3 31 120 Volgens deze hadith heeft Mohammed ooit verteld dat er een poort tot het paradijs is genaamd 'Ar-Raiyan'. Zij die vasten zullen op de dag van wederopstanding door deze poort het paradijs betreden en niemand anders.
Muslim - 28 5612 Mohammed zou gezegd hebben dat het voor hem die schaakt is alsof hij zijn handen gekleurd heeft in vers zwijnenbloed. (Opmerking: is dit misschien omdat schaken aanzet tot nadenken?)
Muslim - 1 0381 Mohammed zou gezegd hebben dat hij de eerste zal zijn die zal bemiddelen in het paradijs. (Opmerking: volgens de Koran, 2:254,zal er helemaal geen bemiddeling zijn!)
Bukhari 1 12 739 Abu Huraira zegt hier dat zij de verzen uit de Koran die Mohammed luid reciteerde zelf ook luid reciteerden en de verzen die hij zacht reciteerde zelf ook zacht reciteerden. (Opmerking: in de Koran, 17:110, staat duidelijk dat men met een gematigd volume de salat dient uit te voeren.)
Bukhari 1 8 387 Mohammed zou gezegd hebben dat God hem de opdracht gegeven heeft niet Moslims te bevechten tot ze Moslims worden zoals hij dat was. (Opmerking: dit is wederom grof in tegenspraak met de Koran, 2:256. Volgens dit vers is er geen dwang in religie.)
Bukhari 9 93 597 Volgens deze hadith heeft Mohammed een verhaal verteld over een man die nooit een goede daad verricht had en zijn familie de opdracht had gegeven na zijn door zijn lichaam te verbranden en zijn as over de zee en over het land uit te strooien, zodat God hem niet te pakken zou kunnen krijgen. God heeft vervolgens de man na zijn dood gerercre�erd en hem uiteindelijk zijn zondes vergeven. (Opmerking: deze hadith gaat wederom voorbij aan alle regels die in de Koran gegeven worden over het verkrijgen van vergiffenis)
Bukhari 9 93 505 Mohammed zou gezegd hebben dat God waarschuwt voor de eenogige leugenaar "Ad-Dajjal", die tussen zijn twee ogen het woord "Kafir" geschreven heeft staan.
Bukhari 4 54 439 Volgens deze hadith heeft Mohammed ooit gezegd dat eenieder die een paar objecten aan God's zaak wijdt door de wachters van het paradijs zal worden doorgelaten. (Opmerking: wederom een hadith die voorbij gaat aan de inhoud van de Koran met betrekking tot het bereiken van het paradijs.)
Muslim - 42 7147 In deze hadith zegt Mohammed dat men niets behalve de Koran van hem mag opschrijven.
Muslim - 1 0039 Mohammed zou gezegd hebben dat hij die sterft, beseffende dat er geen God dan God is tot het paradijs toegelaten zal worden. (Opmerking: wederom een hadith die voorbij gaat aan de inhoud van de Koran met betrekking tot het bereiken van het paradijs.)
Bukhari 3 50 894 Mohammed zou gezegd hebben dat God 99 namen zou hebben en eenieder die deze 99 namen kent tot het paradijs toegelaten zal worden. (Opmerking: wederom een hadith die voorbij gaat aan de inhoud van de Koran met betrekking tot het bereiken van het paradijs.)
Bukhari 8 73 130 Schilders van plaatjes van dieren zullen op de Dag des Oordeels het zwaarst gestrafd worden.
Bukhari 4 52 82 Volgens deze hadith heeft Mohammed ooit gezegd dat vijf verschillende types personen als martelaars worden beschouwd: zij die sterven aan de pest, zij die door buikziektes overlijden, zij die verdrinken of onder een vallend gebouw raken en martelaars in de zaak van God.
Bukhari 4 52 45 Mohammed zou gezegd hebben dat de eennabesten onder de mensen, die mensen zijn die in de bergpaden blijven terwijl ze God aanbidden en anderen veilig houden van misstanden die ze zouden kunnen veroorzaken. (Opmerking: deze bewering vindt geen enkele bevestiging in de Koran.)
Muslim - 23 5007 Mohammed zou gezegd hebben dat je niet met je linkerhand moet eten, omdat Satan ook met zijn linkerhand eet.
Muslim - 41 7005 Volgens deze hadith is Dajjal blind aan zijn rechteroog.
Muslim - 41 7010 Volgens deze hadith is Dajjal blind aan zijn linkeroog. (Opmerking: let op de tegenspraak met de voorgaande hadith.)
Bukhari 3 31 154 Volgens deze hadith besloot Mohammed uit eigen overwegingen iets wel of niet toe te staan aan 'zijn' volgelingen. (Opmerking: let op dat volgens de Koran, o.a. 5:92, alleen God bepaalt of iets is toegestaan of niet en Mohammed zijn taak uitsluitend was God's bepalingen door te geven.)
Bukhari 8 73 115 Mohammed zou het volgens deze hadith hebben laten regenen in Medina in een tijd van droogte en vervolgens de regen ook laten ophouden. (Opmerking: volgens de Koran, 17:59, kon Mohammed nooit een dergelijk wonder kunnen hebben doen plaatsvinden, aangezien het zenden van wonderen door God reeds be�indigd was.)
Bukhari 1 8 388 Mohammed zou gezegd hebben dat mensen bij het ontlasten niet met hun aanzicht of rug naar de Qibla gekeerd mogen zijn.
Bukhari 4 54 541 Mohammed zou gezegd hebben dat iemand die een hond heeft, ��n eenheid aan beloningen voor goede daden per dag kwijtraakt, tenzij de hond voor landbouwdoeleinden of bewaking van vee gehouden wordt. (Opmerking: dit is in tegenspraak met de Koran waar deze afkeer jegens honden ten eerste helemaal niet te vinden is, maar hiernaast nog expliciet vermeld wordt, in 5:4, dat voedsel dat door jachthonden gevangen wordt, na het noemen van God's naam hierover, toegestaan is.)
Bukhari 3 43 637 Mohammed zou volgens deze hadith gezegd hebben dat de meest gehate persoon in het aanzicht van God, de ruziezoeker is. (Opmerking: volgens de Koran, 8:55, zijn de ergste wezens in het aanzicht van God de ongelovigen.)
Bukhari 9 93 613 Volgens deze hadith kan je de mensen van de Boeken niet vragen naar hun boeken, omdat je beschikt over de Koran. (Opmerking: dit is tegenstrijdig met de de Koran. Volgens 10:94 is dit bij twijfel wel degelijk toegestaan.)
Bukhari 1 8 429 Mohammed zou gezegd hebben dat hij zich onderscheidde van eerdere profeten doordat hij onder andere het recht tot bemiddeling op de Dag des Oordeels heeft gekregen. (Opmerking: volgens de Koran, 2:254,zal er helemaal geen bemiddeling zijn!)
Bukhari 7 71 592 Mohammed zou gezegd hebben dat zwarte komijn genezing voor alle ziektes, behalve de dood, bevat.
Muslim - 38 6691

Mohammed zou gezegd hebben dat eenieder die de heuvel van Murar beklom alle zonden zou kwijtraken. (Opmerking: deze hadith gaat voorbij aan alle regels die in de Koran gegeven worden over het verkrijgen van vergiffenis)

 

Ai, dit is wel heel groot geworden. Ik hou daar normaal niet zo van, maar vind het nu even nodig. Ik ga ze niet allemaal becommentarieren, maar lees ze eerlijk. Zitten er geen tegenstrijdigheden en rare dingen tussen?

Verder vind ik het heel typisch dat afhankelijk van de stroming waar je in thuis hoort, je bepaalde hadith sterk of zwak noemt. Dit is een menselijke interpretatie en is geen Goddelijk gebod. Daarom kan ik ze dus net zo goed naast me neer leggen. Als ik naar iedereen luister, word ik gek. Ik lees dus de Qoran.

Nog zoiets: (kopie van www.monotheist.nl)

Een voorbeeld dat goed illustreert hoe het handhaven van de Hadith in strijd is met de Koran is de rituele reiniging die verricht moet worden voordat de gelovige de Salaat (veelal vertaald met 'gebed') verricht. Deze rituele reiniging heet in de volksmond 'wudu'. De Koran schrijft het volgende voor met betrekking tot standaard-wudu in 5:6: "O jullie die geloven! Wanneer jullie je opstellen voor de Salaat, was dan jullie gezichten en handen tot aan de ellebogen en veeg jullie hoofden en voeten tot de enkels�". Dit zijn de instructies van God tot wie de Salaat verricht moet worden volgens 108:2 "En verricht dan de Salaat tot uw Heer�".

Volgens de Hadith is de standaard-wudu bovenstaande plus nog een hele set andere stappen, onder andere het wassen van de handen alleen, het spoelen van de mond en de neus, het wassen van de benen tot aan de knie�n en dat allemaal drie keer. Volgens de ene groep aanhangers van deze wudu is de Salaat niet geldig als de wudu niet op deze manier verricht wordt. Een andere groep stelt dat de Salaat dan minder 'punten' oplevert. In het gunstigste geval, het laatste, zou het betekenen dat God een gebrekkige wudu heeft geopenbaard in de "beste hadith"; "God heeft hierin de beste 'hadith' neergezonden�" (39:23). Op het woord 'hadith' in de Koran zal ik later ingaan. Maar de Koran zou dus volgens de aanhangers van de Hadith gebrekkig zijn. Is dat geen ontkenning van 6:115?

Verder kan ik niets met de keten van mensen. Het zegt mij allemaal niets, wie zegt mij dat deze mensen toen betrouwbaar waren? Blijkbaar zitten ergens toch vreemde vogels tussen, anders had je geen elkaar tegensprekende hadith: zie bovenstaande tabel. Dus dan laat ik het liever helemaal zitten.

Ik hoop dat ik genoeg antwoord heb gegeven. Wa salaam happylady

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 18:46

Salaam Alaikum Happyladdy,

Oeioei die in de tabel zijn valse hadith.
Die kommen veels te vaak voor.Ze komen van mensen die de Islam
in discrediet willen brengen.Kijk alsjeblieft uit wat je leest ik geloof pas als ik het
zelf in een boek (wat lieft ik in de mosqee heb gekocht) lees en daarna
vraag ik erover omte checken dat het geen valsheid is.
Helaas wel nodig tegenwoordig. 

Wat ze doen is ze nemen betrouwbare hadith als model voor de valse
zo lijken ze echt.
Ga maar na als het in tegenspraak is met de Qur'aan hoe kan het dan een
Hadith zijn.Dat kan toch niet?

remember....
Eshadoe ella Ilaha IlAllah we
Eshadoe enna Mohammedan abdoehoe we razoeloeloe.

De Profeet(s.w.t.) kan nooit iets gezegd hebben dat tegen Allah verzen ingaat.
Allah (s.w.t.) heeft hem dat duidelijk gemaakt in (... gaat de Qur'aan halen....)

...

Qur'aan An Nadjm De Ster (53)

1) Bij de ster wanneer zij valt
2) Jullie metgezel (de Profeet) dwaalt niet en hij is niet misleid.
3) En hij speekt niet uit begeerte.

Zoals je kunt zien weet Allah (s.w.t.) precies wat er in mohammed (s.a.w.s)
omging,dat spreekt voorzich.
Dat wil dus zeggen dat de Profeet nooit iets gezegd kan hebben dat tegen Islam
is.En kan je met een gerust hart aannemen dat zulke dingen die als Ahadith moeten doorgaan vals zijn.

Allah (s.w.t.) is uiteraard op de hoogte van dat soort mensen en heeft gezegd

QS Al An'AM (6)
6:159 Voorwaar,degenen die hun godsdienst opslitsten en tot
partijen werden,jij (Moehammad) bent in niets verantwoordelijk voor hen,
hun kwestie rust slechts bij Allah,Vervolgens zal Hij hun berichten over wat zij
plachten te doen.



Wa salaam,   
mohammed

 

   

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2004 om 01:18

Salaamaleikum Mohamed,

Het zijn echter wel hadith die ons verkocht worden. Jij zegt nu dat ze niet juist zijn en ik ben dat met je eens. Maar waarom worden ze nog wel als hadith verkocht? En nog belangrijker: dit zijn Muslim en Buchari; zogenaamd de best hadith-verzamelaars. Nou, dan heb ik niet veel vertrouwen meer in de slechtste. De discussie gaat juist over wel of niet betrouwbaar zijn. Ik postte een aantal dagen geleden die hadith over de jihad in jezelf. Ik heb hem in de moskee gehoord van een vrouw die studeert over de islam (universitair).Je mag aannemen dat ze kennis heeft. Zij hoort bij (als we dan zo nodig vakjes moeten plaatsen) demalikitische rechtsschool. Zij classifiseerde die hadith als betrouwbaar. Nou wordt ik daarna met het argument om mijn oren geslagen dat deze hadith niet betrouwbaar is, zonder verdere uitleg. Ikl heb de indruk dat de schrijven bij de wahabieten behoort. Nou, dan ben ik letterlijk uitgepraat; want het gaat dus om meningen en niet om feiten.Iedereen verdedigt zijn eigen mening. Daar kan ik dus helemaal niets mee, want alleen de Qoran is een feit. Daarin staan veel dingen die wat mij betreft aangeven dat die hadith dan wel betrouwbaar zou zijn. Verder vind ik heel legitiem om de hadith helemaal niet te volgen. Zie ook de argumenten op www.monotheist.nl, vooral het gegeven dat God de Qoran compleet heeft geopenbaard en geen toevoegingen (hadith) nodig heeft.

Ik wil dus ook nog steeds wel een reactie van nak4life, waarom die hadith dan onbetrouwbaar is. Aan alleen een opmerking heb ik niets.

Enne nak4life, dat beoordelen: hoe kun je iets beoordelen als je de mensen waar het over gaat niet kent? Ik niet. Blijkbaar kun jij de mensen wel classificeren, omdat jij wel oordeelt over betrouwbaarheid. Het is mij allemaal ff iets te vaag.

Wa salaam happylady (ik wacht op jullie antwoord met argumenten)

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2004 om 07:37

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe broeders en zusters, de rest hallo

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum nak4life en Abu Jabir,

ik kan niet zo mooi quoten en invoegen als jullie,dus vandaar dat ik het even zo doe. Ik hoop dat het duidelijk is. Rood komt van nak4life, de rest zijn mijn toevoegingen.

Voorzeker, jullie hebben in de Boodschapper van Allah een goed voorbeeld (dat jullie kunnen volgen).�    (Soerat al-Ahzaab: 21)
In mijn Qoran staat: Ye have indeed in the Messenger of Allah an excellent exempler for him who hopes in Allah and the Final Day, and who remember Allah much."" Ik zie hier niet staan: dat jullie kunnen volgen. Dat is een toevoeging, heet dat geen bida'a? Hij is een voorbeeld. Punt.

Happy lady...die woorden tussn haakjes zijn ook niet de woorden van Allah sobhana wa Ta'ala. De vertaler heeft het ertussen gestopt om het duidelijker te maken. Het blijft heel moeilijk om zo'n perfect en heilig boek als de Qoer-aan te vertalen. Soms vinden de vertalers het nodig om iets tussen haakjes te zetten om het duidelijker te maken. Alhoewel ik het hier een beetje onnodig vind. Zoals je ziet, staat er :jullie hebben in de Boodschapper van Allah een goed voorbeeld. Het spreekt hier vanzelf dat wij (want wij zijn die "jullie") dat voorbeeld van de Profeet salla Allahoe 3alayhi wa salam krijgen zodat we het na kunnen volgen. Zoals iemand zegt: Neem een voorbeeld aan kees. dan bedoeld diegene dat je Kees in een bepaalde zaak moet nadoen. (enne...dat "jullie"dat ik dik heb gedrukt is geen bid'a, want ik doe het om het duidelijk en opvallend te maken)

"Wie de Boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt zeker Allah" (Surah Nisa:80)
Hier staat niet Mohamed, maar boodschapper. Dit kunnen dus alle profeten geweest zijn. (En waar zijn hun hadith dan die je zou moeten volgen?)

Zoals je zelf zegt...hebben we geen (weinig betrouwbare) hadith van de andere profeten (anderen dan Mohammed salla Allahoe 3alayhi wasalam). Zal Allah sobhana wa Ta'ala ons iets opdragen dat niet moelijk is. Want hoe moeten wij het voorbeeld van de andere profeten moeten volgen...als we niet precies weten hoe ze leefden (omdat er dus geen of weinig betrouwbare overleveringen zijn vand e andere profeten). Mohammed salla Allahoe 3alayhi wasalam echter, is een goed voorbeeld van ons. er zijn talloze hadith van hem...en natuurlijk zijn er altijd mensen geweest die het nodig vonden de woorden te verdraaien, dingen te evrzwijgen, bij te voegen of door vergeetachtigheid een onbetrouwbare hadith overleveren. Het bepalen van de status van een hadith (betrouwbaar of niet), werd door geleerden gedaan. En ik denk niet dat je kan zeggen dat jij meer kennis hebt dan bepaalde geleerden (Wallahoe A3lem).

"Zeg: Indien u Allah liefheeft, zo volgt mij en dan zal Allah u liefhebben."(Surah Ali Imran 3:31)

Volg de boodschapper met zijn boodschap, niet letterlijk. Er is een hadith (ik weet niet precies waar-ie vandaan komt) over Bilal dat hij paard reed en lachte. Er werd em gevraagd waarom hij zo lachte. Bilal zei dat hij dat deed omdat hij de profeet precies hetzelfde had zien lachen. Dat is dus flauwekul, dat lijkt op afgoderij (shirk). Dat is echter verboden in de Qoran, in dit vers wordt dus de boodschap bedoeld.

Ik weet niet wat jij onder letterlijk verstaat...maar het is aan ons de profeet Mohammed salla allahoe 3alayhi wasalam zo goed mogelijk te volgen. Behalve dan waarvan hij heeft aangegeven dat we dat niet moeten nadoen.


En de Profeet (vrede zij met hem) zei: �Waarlijk, de beste leiding is de Leiding van Mohammed.�
(Moeslim)
Er zitten twee fouten in deze hadith: Hoe kan de profeet over zichzelf praten als iemand anders? Verder is dit absoluut niet waar, want de leiding komt van God. Niet van de profeet.

Dus duidelijk is dat we het voorbeeld van de Profeet(Vrede Zij Met Hem) dienen te volgen. Als je alleen volgens de Koran wilt gaan leven, hoe weet je dan bijv. hoe je het Gebed moet verrichten?!?!?! Dat staat niet precies in de Koran beschreven.


Als je stelt dat de profeet de Koran ook moest uitleggen ontken je 6:115 door te impliceren dat de Koran helemaal niet volledig en gedetailleerd is en dat God wat 'vergeten' is en dat Mohammed dat moest 'toevoegen'. En ten tweede wordt de Koran flink 'gedegradeerd' door het te verklaren tot een boek dat nutteloos is zonder 'commentaar'. Dat getuigt van een flinke dosis hoogmoed en ondankbaarheid jegens God.

Tot zover mijn reacties. Ik heb ook wat gekopieerd van www.monotheist.nl. Het zijn dus niet allemaal mijn eigen woorden.

Wa salaam happylady

Op de rest zal ik insha Allah later reagaren.

BTW: Polymorph, ik waardeer je sarcasme/grapje niet. Het is kleuterachtig. Dat moest ik effe kwijt.

ps: dat paarse is mijn commentaar

Wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe broeders en zusters/ de rest doei 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2004 om 15:09

Assalamoe alykoem,

oh, oh, dat gaat hier verkeerd, hmmmmmmmmm.....die site weer, die koranieten, maar kheir inshAllah.

we moeten natuurlijk altijd bewijzen hebben om iets te bewijzen, ik ga alleen een paar ayas gebruiken en laten zien dat uitspraken van de profeet nodig zijn.

als eerste moeten weten dat we de koran moeten begrijpen zoals de profeet heeft begrepen, en niet zelf interpreteren.

een belangrijke aya heeft ook polymorph gepost, maar niet helemaal afgemaakt, helaas, Allah zegt in anadjm:

Bij de ster wanneer zij valt, Uw metgezel is noch afgedwaald noch afgeweken, Noch spreekt hij naar eigen begeerte. Het is slechts de Openbaring die wordt nedergezonden.

dus wat de profeet zegt is een openbaring, dus ook de ahadith. maar hoe kunnen we weten of een hadieth juist is of niet, maar gelukkig zijn er geleerdes geweest die de goede ahadith zuiverden van valse.

Allah zegt ook: wij hebben de dhikr gezonden en wij zijn het die hem beschermen.

dus de de uitleg daarvan is ook beschermd.

helaas ik kan nu niet verder, want ik moet weg. ik heb nog veel te vertellen. maar kheir inshAllah.

wassalaam

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2004 om 16:31
Assalaamoe Alaikoem,


Trouwens die http://www.monotheist.nl/ staan wel leuk te praten op het internet, maar het blijft alleen op het internet. Iemand vroeg op het forum of ze "LIVE" konden discusseren, maar nee hoor....

Die site moet echt offline!! Dit kan toch niet, zomaar mensen op een dwaalspoor brengen.

Die forum van hun is ook echt triest(inhoud)...

Assalaamoe Alaikoem
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 02:00

Salaam oe aleikum wa rahmatoe Allah

Helemaal mee eens aghie. Ik heb net even op dat forum rondgegeken....belachelijk!!!

wassalaam oe aleikum

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 09:52

Salaam oe aleikum broeder

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door ana mohammed

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Ik droom daar elke dag van.  Ik herriner me het leven in Yemen, ook al was ik nog maar 6/7. al haaya. Elke Ied mensen voor je deur staan die met je mee feesten. elke Ied kinderen die buiten met elkaar spelen en snoep aan hun ouders geven. Geloof me maar. Ook al leef je soms arm in Yemen, het leven daar is geweldig. Geld maakt je niet gelukkig. Ik vindt het leven in een islamitshe land gewoon mooi.


<FONT face="Times New Roman" size=3>wasalaam.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Mohammed



Assalaamoe ALaikoem,

Yemen, lijkt me echt mooi, MAshallah!!!!

Zelf ben ik in Pakistan(Peshawar), Mekka, Medina en Qatar geweest!!

ooooo

Dat is nou ��n van mijn grootste dromen: het leven in Mekka en Medina proeven!!

Maarre...wat heb je daar precies gedaan, gewoon vakantie?

Weet je waar ik ook ontzettend graag heen zou willen...naar indonesi�!!!

Dat lijkt me zoooo mooi!

(badia is aan het dromen...)

wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allah

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 13:02

Assalamoe alykoem zuster Badia,

djazakie Allahoe kheir,

je bent van onderwerp verandered, dat is ook goed, want in deze topic gaat het over naar oosten gaan, wie wil discussiren over de hadith en de bron van islam moet naar deze link:

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=844& ;KW=bron

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 14:23

O broeders en zusters,

Kijk uit met de site http://www.monetheist.nl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deze quraanieten willen alleen fitna, dat zijn geen moslims. Zoek bescherming bij Allah voor deze mensen. Veel mensen hier hebben geen of weinig kennis over de islam, door zulke sites gaan ze verward raken en meer twijfelen. Die qur'aanieten zijn onwetende fasiqoen, juhala, luister niet naar ze.

De enige juiste weg is de weg van de ahl sunna waljama3a. Geen shie3a, sufisme, qur'anisme, maar SUNNA.

Kijk uit mensen. De qur'aan is inderdaad het belangrijkste boek in ons leven, hij is helemaal volledig. Maar je moet begrijpen dat het vooral de kernzaak aangeeft van hoe we moeten leven, de uitleg en detaills ervan kom je in de sunna tegen.

 

Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 14:38

Een islamitische leven leiden zonder de sunna te volgen kan niet!

Het gebed: Hoe wil je bidden, als je geen gebruik maakt van ahadith uit de sunna van de profeet Mohammed sala Allahoe 3alaihie wa salam. In de qur'aan staat alleen dat je verplicht bent om te bidden. Er staat niet hoeveel raka3at je moet bidden, hoe vaak je moet sjid, hoe vaak rka3, wat moet je reciteren, wat moet je in de roekoe3 zeggen. enz. enz.

Ik weet niet of de quranieten bidden, maar als ze bidden, vraag ik mij eigen af hoe ze bidden en als ze een fatsoenlijke manier van bidden hebben, waar hebben zij deze dan vandaan, zelf verzonnen? of toch uit ahadith van de sunna van onze heilige profeet sala Allahoe 3alaihie wa salam.

Al-Hadj: In de qur'aan staat dat ieder moslim verplicht is om op bedevaart te gaan. De regels omtrent de hadj staan er niet in. De handelingen staan er niet in. Dat zijn dingen die wij moeten leren van onze Profeet, waar ga je dan zoeken, in de ahadieth van de sunna natuurlijk.

Wanneer moet je naar mina, wanneer naar jabal arafah, wanneer moet je ragm ashaitan doen, enz. enz.

De profeet geeft ons zoveel adviezen en tips via ahadieth, dat als wij deze precies zouden uitvoeren we Incha ALlah het paradijs bereiken. Doe je dit niet, dan vrees ik het ergste voor je.

Onze profeet Mohammed Sala Allahoe 3alaihie wa salam, is de meeste perfecte mens die ooit bestaan heeft. Daarom is hij dus ook een perfect voorbeeld voor ons. Een voorbeeld voor de hele mensheid, voor zowel moslims als niet-moslims.

Maar mensen begrijp dat de Sunna van essentieel belang is voor ons leven. Zonder sunna kunnen wij ons geloof niet praktiseren zoals het gepraktiseerd hoort te worden.

Wa salamoe 3alaikoum,

Younes

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 14:56

assalam ahleikom

Volkomen met je eens broeder

wasalaam,

Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 15:00
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum nak4life,

het zegt je al genoeg? Ga verder....

Ik loop vaak tegen het blok van een sterk gereguleerde islam aan. Ik hoor allerlei regeltjes, ik lees hier voornamelijk over hadith. Mijn basis is de Qoran.

De basis is inderdaad de Quraan, je zegt het zelf. Het geeft de kern van de zaak aan. Het is een zeer sterke basis, maar wij willen ook verdieping en uitleg. Deze verdieping vinden we in de Sunna.

Als er een hadith anders klinkt als de Qoran, dan is het voor mij gemakkelijk; weg hadith. Zo simpel ligt dat. Maar jij zei dat de hadith niet betrouwbaar was, kun je me vertellen waarom? Ik ben namelijk absoluut geinteresseerd. Maar het punt van www.monotheist.nl is, dat er veel gerommeld is met hadith.

Het is inderdaad het geval dat er ahadith zijn die da3ief zijn. Maar er zijn ook veel ahadith die sahih zijn, daar zijn grote geleerden zoals Muslim, Bukharie en Tirmithi die zorgvuldig, nauwkeurig, kritisch miljoenen ahadith bekeken en geanalyseerd hebben. Uit deze miljoenen ahadith hebben zij duizenden overleveringen uit gehaald die 100% betrouwbaar zijn. Deze grote geleerden konden al deze ahadith in detail, het was overgeleverd van vader tot vader, al deze ahadith zaten zo diep in hun harten gegrifd dat ze nog steeds authentiek zijn.

Dat geloof ik wel; hoe kan er door zoveel mensen, en na zoveel jaren nog veel betrouwbaars uitgehaald worden?

Dat is het wonder. Allah heeft zo onze geloof beschermt. De moslims hebben door de eeuwen heen zeer zorgvuldig de overleveringen verzamelt.

Mijn nuchtere verstand zegt dat dat praktisch onmogelijk is. 

Niet alles is te verklaren met je "Nuchtere verstand". Dan zou volgens jou dus ook de Koran na 1400 jaar niet meer authentiek zijn, omdat het na zo'n lange tijd niet bewaard kan worden. Maar als je weet dat Allah de Koran beschermt heeft tegen veranderingen en andere kwade zaken dan zou je ook moeten begrijpen dat Allah ervoor gezorgd heeft dat wij na 1400 jaar nog steeds veel van de sunna kunnen leren.

onvriendelijke dingen zeggen. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Voor mij zijn de man en vrouw gelijk, dat lees ik ook in de Qoran en als de hadith anders zeggen: weer 'helaas'.

Wa salaam happylady 

En zuster kijk uit met die zondaars, van die site http://www.monethist.nl

Misschien kom ik zo boos over. Ik kan me hier inderdaad kwaad over maken, dat de Sunna van onze Profeet Mohammed Sala Allahoe 3alaihie wa salam gewoon wordt verworpen. Dat vind ik een ernstige zaak. En dan ook nog eens sommige die onze heilige profeet Mohammed Sala Allahoe 3alaihie wa salam vernederen. Moge Allah ons beschermen tegen deze mensen.

Moge Allah ons allemaal leiden naar het rechte pad.

Wa salamoe 3alaikoum,

Younes

 

 

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 16:07

Salaam Alaikum,

Om de harten van de twijfelenden nog even gerust te stellen.
Allah (s.w.t.) heeft gezegd:

QS Ali Imran (3)
 
3: 132
En gehoorzaamt Allah en de Boodschapper
hopelijk zullen jullie begenadigd worden.

An Nisa (4)
4:59 O jullie gelovigen,gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper
en degene onder jullie die met gezag bekleed zijn.
Als jullie over iets van mening verschillen,legt het dan voor aan Allah
en de Boodschapper 1) ,indien jullie in Allah en de Laaste Dag geloven.
Dat is beter en een betere afsluiting.

1) Moslims die in onenigheid verkeren refereren aan de Koran
en de overleveringen van de Profeet (s.a.w.s.).

EN een HELE BELANGRIJKE .....

An Nisa (4)
4:64 En we hebben slechts een Boodschapper gestuurd
om gehoorzaamd  te worden,met het verlof van Allah,
en waren zij maar ,toen zij onrechtvaardig tegenover zichzelf waren,
tot jou gekomen en hadden zij maar om vergeving gevraagd,
en de Boodschapper had (dan) vergeving voor hen gevraagd.
Zij zouden zeker ondervonden hebben dat Allah Berouwaanvaardend,
Meest genadig is.

Andere ayats m.b.t. het volgen van de Sunnah
QS 5:92
QS 47:15
QS 60:6

Moge Allah jullie behoeden en het rechte pad wijzen.

wa salaam,
Mohammed
 


Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.