Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHoe vind je een vrouw???

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Outlaw Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoe vind je een vrouw???
    Geplaatst op: 31 mei 2004 om 08:41

Salam wa aleikum broeders en zusters,

Hoe vind ik als man een vrouw, waar ik insha Allah mee kan trouwen?

Af en toe loop ik op straat en dan zie ik met of zonder hoofddoek een mooie vrouw, en dan wil ik er gewoon op af stappen. Maar helaas ben ik niet zo een persoon.

Wat betreft andere vrouwen (niet gelvoigen) heb ik vroeger genoeg gezondigd en hun benaderen was en is voor mij geen enkel probleem. Maar een moslima of een dame met een arabisch/oosters uiterlijk benaderen is voor mij tot op de dag van vandaag heel erg moeilijk.

Als ik in de moskee ben wil ik ook niet mensen aanspreken, omdat ik dan denk dat ze meteen denken dat ik meteen wil trouwen.

Mijn moeder vraagt me af en toe of ze moet zoeken voor me, maar ik heb liever dat ik een vrouw wil met mijn smaak en met mijn goedkeuring van haar karakter. Uiteraard is een goedkeuring van mijn moeder noodzakelijk.

Maar ja, wie o wie kan mij helpen. Ik hoop dat de vrouwen ook gaan reageren, want daarmee moet ik natuurlijk mee trouwen (insha Allah).

Ik hoop dat ik nuttige tips mag ontvangen.

 

 

 

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2004 om 11:45

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu ya aghie fil Qalb,

Laat ik meteen ter zake komen. Je zegt: "Af en toe loop ik op straat en dan zie ik met of zonder hoofddoek een mooie vrouw, en dan wil ik er gewoon op af stappen"

Als je op zoek bent naar een goede echtgenote, dan dien je niet de weg te volgen die de shaytaan trasseert. Een oprechte zuster heeft verschillende kenmerken, het hoeft niet te zijn dat haar ouders volgens de Qor'aan en de Soenna leven. Maar het feit dat een zuster een Hidjab goed draagt is een goede teken, dat ze haar gebed goed onderhoudt, daarnaast zijn er natuurlijk andere zaken die van belang zijn om een oprechte vrouw te vinden.  

Als ik dit lees dan denk ik bij mezelf, je wilt dus met iemand trouwen die er goed uitziet? Begrijpelijk, het oog wil tenslotte ook wat. Maar als we gaan kijken naar de Islaam, dan zien we wat de Profeet vrede zij met hem hierover zegt.

De profeet heeft ons geadviseerd om de oprechte gelovige vrouw te verkiezen boven anderen. Hij zei:"Een vrouw wordt gehuwd omwille vier doelen: haar rijkdom, schoonheid, bekende familie en toen zei hij saw: neem de vrouw die de islam heeft, zij zal eeuwig voor je trouw blijven". Overgeleverd door Boekharie, Moesliem en anderen.

Een gelovige moslima, kent de rechten van haar man als geen ander, en een moslima die haar band met Allah swt goed onthoudt verzorgt en niet verwaarloosd, zal ook minder snel de rechten van haar man en kinderen verwaarlozen.

Verder zeg je ook:�
Maar helaas ben ik niet zo een persoon.
Zeg ALHAMDOLILAH dat ik niet zo een persoon ben, aangezien het helemaal niet Islamitisch verantwoord is,zulk gedrag.

De Profeet vrede zij met hem heeft namelijk gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn."

Wat betreft andere vrouwen (niet gelvoigen) heb ik vroeger genoeg gezondigd en hun benaderen was en is voor mij geen enkel probleem. Maar een moslima of een dame met een arabisch/oosters uiterlijk benaderen is voor mij tot op de dag van vandaag heel erg moeilijk.�

Ik denk dat dit niet de juiste manier van aanpakken is. Maar ik ben van het vrouwelijke geslacht, en ik denk dat je meer hebt aan het advies van een Broeder dan van mij.
Ik kan je wel een ding zeggen, dit geldt voor zowel man als vrouw. Allah swt zegt in Soerat an-Noer aya 26:

"Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening"

Zorg ervoor dat je behoort tot de categorie goede mannen die Allah swt in soerat an-Noer noemt, wees geduldig en heb vertrouwen in Hem, want wanneer verbreekt Hij nou Zijn Belofte? (retorische vraag)

Iedereen heeft het over elkaar beter leren kennen omdat je nooit weet waaraan je begint, maar we hebben soera tan-Noer ayaa 26, en ZOVEEL andere ayaa, we hebben salaat al-Istikharaah (waarin we Allah swt om hulp kunnen vragen)


Moge Allah swt jou en alle ongetrouwde broeders en zusters oprechte echtgenoten schenken. Allahoemma Ameen!!

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,
Fi Amanilahi,
Umm `Aqeelah

Terug naar boven
Outlaw Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2004 om 14:07

Salam ya ogtie,

Bedankt voor je toelichting (die al grotendeels bekend is in mijn lering). Met alle respect, ik denk niet dat je me helemaal  hebt begrepen.

Mijn vraag is hoe ik in aanraking kan komen met een zuster, waar ik eventueel later mee kan trouwen?

Wat betreft mijn verhaal hierboven is alleen maar om aan te wijzen hoe het bij mij ging en gaat. Uiteraard hebben we zoveel ayaa en soerah's. Maar ik vraag of er naast andere wegen bij Allah om hulp vragen ook andere mogelijkheden zijn. Ik denk hierbij aan praktische tips, die ik zelf kan uitvoeren.

Moge Allah je belonen voor je bijdrage aan deze jongeman

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2004 om 14:59
Rondvragen in de moskee. Ik en heel veel andere Zusters zijn heel vaak gevraagd in de moskee of ik wil trouwen. Ik ken ook vele Zusters die op deze manier zijn getrouwd, gelukkig getrouwd Alhamdolilah. Misschien een ideetje?
Terug naar boven
Outlaw Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2004 om 17:04

Ik zal mijn moed verzamelen,  sjokran wa jazaka Allah walgajr

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2004 om 17:37

In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

Rondvragen in de moskee. Ik en heel veel andere Zusters zijn heel vaak gevraagd in de moskee of ik wil trouwen. Ik ken ook vele Zusters die op deze manier zijn getrouwd, gelukkig getrouwd Alhamdolilah. Misschien een ideetje?

Zoals jij nu het scenario schetst, geeft mij een raar gevoel. Het lijkt erop alsof je in een willekeurige moskee binnenstapt dat ineens wordt omgetoverd tot een match-'n-date-huis.

Ik heb ook een ideetje. Wacht het juiste moment af en ga niet blind op iemand afstappen.

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2004 om 07:48

A selaam oe Ale'ykoem Aghie Outlaw,

Moge Allah (swt) jou een vrome vrouw schenken. Alles komt op zijn plek met sbar (geduld) Insha'Allah.

Groetjes Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2004 om 08:58

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe brother,

Met de hulp van Allah sobhanahoe wa ta3la komt alles inshAllah goed.

Have faith;)

Wa alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2004 om 14:03

Assalamoe alykoem,

zoals mijn broeders en zusters zeiden alles komt goed met behulp van Allah, alles is voorbeschikt. mashAllah als ik nu aan denk loopt mijn toekomstige vrouw nu ergens op deze aarde rond,  moge Allah ons een goede vrouw schenken.

wassalaa,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2004 om 14:24
Allahoemma Ameen!!!!!!

aghie IHAEM, je zegt: "Zoals jij nu het scenario schetst, geeft mij een raar gevoel. Het lijkt erop alsof je in een willekeurige moskee binnenstapt dat ineens wordt omgetoverd tot een match-'n-date-huis."

Ik denk dat je me een beetje verkeerd begrepen hebt. Je kan gewoon naar je plaatselijke moskee gaan, en navraag doen over praktiserende Zuster.
Een Zuster die van Allah swt houdt, en er alles aan doet om Hem te behagen heeft bepaalde kenmerken, heel vaak is een van die kenmerken dat ze trouw is aan de moskee, en daarom geef ik hem dat advies.

Jullie hebben gelijk, alles is mekteb. Inna Allaha ma3a Sabierrien, heb vertrouwen in Allah swt...

Moge Allah swt mijn toekomstige mannetje me snel doen vinden, Ameen

Fi Amanilahi,
Umm `Aqeelah
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2004 om 16:40

Salaam Alaikum Outlaw,

Als je de ideale manier hebt gevonden laat het even weten
als je wilt. Ik wil ook wel trouwen  Insha Allah.

Er is wel een doe'a die zegt dat je klaar bent voor wat Allah (s.w.t.)
aan goeds wil neerzenden.Maar ik ben hem kwijt helaas.
Misschien dat een van de broeders of zuster deze doe'a nog weet???

Wat ik zelf doe is gewoon Allah blijven vragen totdat mijn smeekbede
verhoort is.Werkt altijd zo ben ik b.v. na 3 keer vragen al van mn slapeloosheid
af o.a.
Probeer een (nog) betere dienaar voor Allah te zijn,dan gaat Hij(s.w.t.)
nog meer van je houden en word je doe'a wellicht eerder verhoort.Insha Allah.

Insha Allah vind je een hele lieve en gelovige vrouw.
wa salaam
mohammed

   

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2004 om 19:16

In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

Allahoemma Ameen!!!!!!

aghie IHAEM, je zegt: "Zoals jij nu het scenario schetst, geeft mij een raar gevoel. Het lijkt erop alsof je in een willekeurige moskee binnenstapt dat ineens wordt omgetoverd tot een match-'n-date-huis."

Ik denk dat je me een beetje verkeerd begrepen hebt. Je kan gewoon naar je plaatselijke moskee gaan, en navraag doen over praktiserende Zuster.
Een Zuster die van Allah swt houdt, en er alles aan doet om Hem te behagen heeft bepaalde kenmerken, heel vaak is een van die kenmerken dat ze trouw is aan de moskee, en daarom geef ik hem dat advies.

Jullie hebben gelijk, alles is mekteb. Inna Allaha ma3a Sabierrien, heb vertrouwen in Allah swt...

Moge Allah swt mijn toekomstige mannetje me snel doen vinden, Ameen

Fi Amanilahi,
Umm `Aqeelah

 

Het lijkt er dus op dat ik je helemaal niet verkeerd begrepen hebt.

Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2004 om 04:56

Salamoe Alaikoem wa Rahamtoelahie wa Barakatoe,

polymorph schreef:
Er is wel een doe'a die zegt dat je klaar bent voor wat Allah (s.w.t.)
aan goeds wil neerzenden.Maar ik ben hem kwijt helaas.
Misschien dat een van de broeders of zuster deze doe'a nog weet???

Als ik het goed heb, is het volgende:

Rabbi inni lima anzalta ilaya min gairin faqier.

Ik heb het op deze site geleerd, van een broeder/zuster weet niet meer

Ma3asalama


Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2004 om 05:01

 

Asalaam wa alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Ik wil ook effe een vraag stellen ik las net dat Juwairiyah schreef dat alles mektab is. Ik heb een keer gelezen (kan me niet goed herrineren waar sorry kan het dus niet terugvinden) dat je zelf ook bepaald wat je mektab is en daar bedoel ik mee dat als je gevraagd wordt dat hij dat niet perse jou mektab is en dat jou reactie dat bepaald min of meer. Ik hoop dat ik niet iets verkeerds heb gezegd het is een vraag dus ik hoop op een reactie.

En Outlaw heb geduld inshaAllah zal je geduld beloond worden. Probeer ook te bedenken wat je belangerijk vindt in een vrouw dat kan je keuze makkelijker maken bijv. moet ze praktiserende zijn dus niet alleen uiterlijk maar ook imaan. Hoe kijkt zij tegenover het huwelijk, wat wil ze en wat vind ze belangerijk. 

wa salaam wa alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2004 om 08:59
Salaam Alaikum,

Wat is mektab als ik vragen mag?

wa salaam

mohammed
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Outlaw Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2004 om 09:42

Salam broeders en zusters,

Moge Allah jullie belonen voor jullie nuttige tips.

Uiteraard is alles mekteb (geschreven, alles is al bekend bij Allah en voorbestemd voor je), maar ik ben het wel eens met Umm Umarah, je bent wel zelf degenen die de beslissingen neemt en het is aan Allah om de beslissingen van jou te laten gebeuren dan wel niet. Maar ik heb wel geduld (ik lieg hoor). Ik zal mijn best doen en dit gebeuren (wat ik vaak vergeet) in mijn gebed meenemen. 

Profeet mohammed saw heeft gezegd; een goede voorziening op aarde is een goede vrouw. En een goede vrouw voor mij is een vrouw die mij ondersteunt en helpt mijn geloof te versterken en uiteindelijk insha Allah een bijdrage kan leveren om mijn goede daden te verrichten/uit te breiden.

Maar zoals ik al eerder zei, ik moet ze wel een keer tegen. Trouwens kan ik iemand zomaar benaderen?? Volgens mij niet he?

 

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2004 om 08:12

As-salaam oe aleikum/hallo,

Ik denk dat doe3a de allerbeste oplossing is. Allah sobhana wa Ta'ala weet het beste wat goed en wat slecht voor jou is.

Ik vind jou uitleg van een goede vrouw, trouwens masha Allah!

hihi, dat is inderdaad best wel grappig, dat onze mannetjes en jullie (tegen de broeders) vrouwtjes hier ergens rondlopen op deze aarde.

De broeders hebben het trouwens wat dat betreft best makkelijker. Jullie kunnen gewoon erop af en de hand van het meisje gaan vragen. Wij zusters, moeten maar wachten...maar doe3a doet wonderen!!

Ik heb trouwens een vraagje voor de zusters. Wat als die broeder niet zo verlegen is als outlaw (grinnik grinnik, khoop dat je t niet erg vind dat ik je zo noem, broeder), en gewoon op je afstapt en zegt dat ie met je wil trouwen. Hoe reageer je dan?

Moge Allah ons allemaal vrome broeders en zusters als echtgenoot(e) geven. Ameen

Wassalaam oe aleikum/doei

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 12:43

In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

Allahoemma Ameen!!!!!!

aghie IHAEM, je zegt: "Zoals jij nu het scenario schetst, geeft mij een raar gevoel. Het lijkt erop alsof je in een willekeurige moskee binnenstapt dat ineens wordt omgetoverd tot een match-'n-date-huis."

Ik denk dat je me een beetje verkeerd begrepen hebt. Je kan gewoon naar je plaatselijke moskee gaan, en navraag doen over praktiserende Zuster.
Een Zuster die van Allah swt houdt, en er alles aan doet om Hem te behagen heeft bepaalde kenmerken, heel vaak is een van die kenmerken dat ze trouw is aan de moskee, en daarom geef ik hem dat advies.

Jullie hebben gelijk, alles is mekteb. Inna Allaha ma3a Sabierrien, heb vertrouwen in Allah swt...

Moge Allah swt mijn toekomstige mannetje me snel doen vinden, Ameen

Fi Amanilahi,
Umm `Aqeelah

Beste zuster Juwairiya

Een broeder adviseren om te gaan onderzoeken of de zuster trouw aan de moskee is e.d., daar heb ik mijn kanttekeningen bij. Want ook, ik was een voorstander om naar lezingen te gaan en vaak naar de moskee te gaan, maar daar ben ik in veranderd. De vrouw dient alleen bij noodzakelijke dingen naar buiten te gaan. Lezingen zijn MashaAllah en ik keur ze niet af en ook de moskee is een middel om je Imaan te versterken en zeker in deze fietnah-land, maar gaan we niet te vaak naar buiten. Het wil niet zeggen, dat wanneer zusters vaak naar de moskee gaan, beter zijn. Het gebed thuis is vele malen beter. Het is moeilijk, maar je huis kan je Jennah zijn. Hier wil ik niet bij zeggen, dat de vrouw niet naar buiten mag, absoluut niet. Maar wij, als zusters kunnen er naar streven om b.v. lezingen alleen te gaan volgen in je eigen woonplaats, tenzij je een mahrem hebt, of via paltalk.

Een zuster ontmoeten, doe doua en neem het heft in handen en stap op haar broer af, of een vriend van haar broer en informeer

Daarbij, broeders en zusters

Waar een wil is, is een weg

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 04:11

Heej outlaw, misschien een gek idee hoor, maar; misschien moet je je doel veranderen: als jij tot jezelf een doel maakt "een vrouw zoeken om mee te trouwen" dan (tenminste ik) merken vrouwen dat aan je. Je gedrag en je houding is toch anders, als dat je een vrouw zoekt om gewoon kennis mee te maken. Ik weet niet hoe dat gaat in moslimgemeenschappen, ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit in een moskee ben geweest..
Maar dat lijkt mij.. verbeter me maar als ik het verkeerd heb

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 07:24

even een vraag tussendoor! verbeter me als ik het fout heb;

in de islaam telt alleen liefde op het eerst gezicht, een grove inschatting, want je mag niet samen met die persoon een relatie hebben? zit ik goed? ik weet het niet zeker, ik wacht wel af en dan reageer ik wel weer verder...

gr. aad

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 04:20

Beste aadtos,

Geloof jezelf dat alleen liefde op het 1e gezicht bestaat? Je suggestieve vragen, daar hoef je geen Islam aan te verbinden.

Vr.G

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 07:27

Salaam aleikum Imaan,

deze zuster gelooft wel in liefde op het eerste gezicht. Het is haar namelijk overkomen ,

Ik denk dat aadtos trouwens bedoelt, dat omdat je elkaar niet vaak of soms zelfs maar ��n keer ziet voor je trouwt, je haast wel in liefde op het eerste gezicht moet geloven, klopt dat?

Salaam happylady

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 12:11

ja dat klopt, er is ook genoeg bewijs dat het fout kan gaan...

vroeger in de tijd van grote taboes, gold dat ook voor veel christenen, je ging veel met elkaar om, en ineens was je getrouwd (wel eens waar iets anders), maarja ik heb al vaker een relatie gehad, god zij dank houd ik het nu lang uit met mijn vriendin, maar ook ik heb wel nare ervaringen gehad... even voor de duidelijkheid, bij mijn vriendin wist ik het ook wel vanaf het allereerste begin, maar ik heb er wel mee gewacht, zeker gezien het feit van dingen die ik om me heen heb gezien... en nu vind ik het wel plezierig dat we als het ware "kennis" met elkaar kunnen maken, zodat we dus inderdaad kunnen zien of we echt bij elkaar passen zegmaar...

ik weet dat het natuurlijk allemaal perfect klinkt dat : liefde op het eerste gezicht, maar een eerder topic over moslimsmeisjes die door pooiers werden verleidt moet toch leiden tot andere inzichten lijkt mij, en dat is slechts ��n voorbeeld... ook in mijn buurt zijn er mensen die van elkaar scheiden, en het zijn er zelfs heel veel, en toch hebben zij allemaal geloofd in dat "liefde op het eerste gezicht" ! Sinds mijn omgang met meerdere moslims, en ook wat diepzinnigere relaties met moslims heeft mij doen inzien dat moslims ook totaal niet verschillen van niet-moslims... en dan vind ik dat ik ook zo mijn kanttekeningen mag zetten bij dit verhaal... waarom zou je elkaar dan niet mogen leren kennen... als vriend en vriendin zijnde... en waarom moet je pers� trouwen... (natuurlijk heb ik daar mijn eigen ideeen over, maar ik eerst hoor ik graag jullie waarheid ;))

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 14:34

Alaykoum wa Salaam, happylady,

Ik kan het even niet volgen?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 14:59

Wa aleikum salaam Imaan,

wat kun je niet volgen? Die opmerking over liefde op het eerste gezicht ging over mezelf.

Salaam happylady

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 15:46

Salaam Alaikum /hallo,

Ik weet niet of ik het nog volg.
Maareh liefde op het eerste gezicht bestaat wel.
En houdt statistisch gezien max 5 jaar aan.daarna zijn man & vrouw of
vergroeit met elkaar of ze gaan uitelkaar tegenwoordig.

Mijn liefde op het eerste gezicht relatie duurde ca. 2,5 jaar en toen
waren de feromen op.

Geef mij maar een vrouw die van Allah houdt en ook een beetje van mij Insha Allah.
Dan komt de ware liefde later wel Insha Allah.

Nogmaals ik ben een beetje de kluts kwijt  dus ik hoop dat dit
nog consisteerd met de rest.

 

wa salaam / vr.gr

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 15:56

Salaam allemaal,

Zoals Polymorph redeneert, zou ik nooit kunnen. Ik wil liefde op het eerste gezicht en dan vergroeien met elkaar, dan samen van Allah houden, maar niet van elkaar.

Als ik de rest van mn leven met een man wil delen, dan wil ik niet alleen van Allah houden, maar ook van hem.

Wassalaam: Rahima

Ps. no offence tegen Polymorph, zo denk ik erover.

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 15:57
Overigens Outlaw, hoe staat het met je zoektocht?
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 16:06

Salaam aleikum Mohamed,

je verhaal is consistent, volgens mij . Het klopt wel van de ware liefde. Ik dacht trouwens dat het 7 jaar was . Maarre, je hebt gewoon nooit een garantie en inshallah vind je een goede vrouw waar je van houdt en andersom. Je komt heel goed over, dus ik heb er alle vertrouwen in.
Salaam happylady

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 17:45

Salaam Alaikum,

Zoekran happyladdy .

Die 7 jaar zijn van de befaamde 7 jaars crises,dat klopt.
Dat heeft ook wel verbant met die 5 jaar houdbaarheids datum van de
flamende liefde.
Maar die 5 jaar hebben betrekking tot feromonen en gewenning daaran.
Ik geloof niet dat jij of de anderen (vooral zusters) hier stil bij willen staan,
het is gespeent van alle romantiek.

Maar verlieftheid wordt getriggert door feromenen en daar wen je aan,
zodat je steeds meer nodig hebt om dat gevoel te houden.
En na 5 jaar kan je dus niet meer feromen aan maken omdat bij de ander
optewekken.Das vaak het begin van de 7 jaars crises (2 jaar later dus).

Dus het is weer ook niet zo van "Je feromenen zijn op ,dus ik ga..toedeloe"
Hoewel er wel van dat soort mensen zijn heb ik gehoort.

Als je bent samengegroet met je man/vrouw dan komen er weer
ander soort feromen.

Ik vindt het zelf een verschikkelijke uitleg en ben hem Insha Allah snel
weer vergeten. 

tijd om te bidden en slapen

wa salaam

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.062 seconden.