Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHoe vind je een vrouw???

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoe vind je een vrouw???
    Geplaatst op: 30 juni 2004 om 15:55
al met al, kunnen we stellen dat niet voor iedereen liefde op het eerste gezicht geldt, ook al lijkt het zo mooi... het lijkt me niet dat je als moslim zijnde verzekering hebt - omdat je verliefd bent, en gelooft in liefde op het eerste gezicht - dat die liefde eeuwig duurt... blijf van mijn lijfhuizen wijzen dat zo nu en dan wel eens uit... dus eigenlijk is dat iets wat mee zal moeten buigen met z'n tijd, wat ik, naar mijn ervaringen ook wel een beetje kan opmaken uit een ieders opmerkingen
Terug naar boven
Reporter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 02:51
ook al bestaat liefde op het eerste gezicht vind ik dat niet slim om meteen te gaan trouwen.ik zou het tenminste niet doen, ook al werd ik stapelverliefd op het eerste gezicht (wat heel onwaarschijnlijk is) ik wil hem leren kennen, weten wat zijn imaan is, of hij mij een bepaalde zekerheid biedt (een huisvesting, zorg)dat klinkt raar ja, maar dat is noodzakelijk, je moet toch ergens wonen en hij moet jou en misschien later kinderen toch onderhouden.( hoeft geen kasteel te zijn hoor hehe ) maar wat ik nog  belangrijker dan dat voor je gezinsleven vind zijn onze meningen. ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar ik denk dat ik niet met een man zou kunnen wonen die totaal andere standpunten heeft bij bepaalde zaken. het is niet zo dat hij het altijd met me eens moet zijn, maar ik heb iemands steun altijd hard nodig. en ik heb zo'n slechte eigenschap dat als iemand een ander standpunt heeft ga ik discussie in, dat heel lang en moeilijk wordt. dat wil in mijn familie niet. zelfs kleine meningsverschillen veroorzaken problemen en spanning in je gezin.
Terug naar boven
taubah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 07:13

Salaamou alaikoum,

Tja zelf geloof ik niet in liefde op het eerste gezicht wel in aantrekkingskracht!

En tegenwoordig heeft bijna iedereen een masker op dus liefde op het eerste gezicht???????????

Eerder geen gezicht!!!

Even terug op hoe vind ik een vrouw/man tja ik denk dat er een heleboel moslims en vooral de moslims die zich nu pas verdiepen in islam en het proberen te"praktiseren" het erg moeilijk hebben met het vinden van een leuke partner om in halal noem ik het maar verder te kunnen.

Dat komt ook denk ik( uit eigen ervaring) omdat we normalitus het hef in eigen handen namen en nu moeten we zoals we lezen en begrijpen geduld hebben en het  doen volgens de soenna wat eigenlijk erg frustrerend is gezien het feit dat er tegenwoordig maar weinig mensen zo'n zuivere intentie hebben in tegenstelling met de mensen van de tijd van onze profeet Mohammed s.a.w.!!!

De tijd van de  nia/intentie tot het goede is er niet meer!

sorrie dat ik zo negatief over kom maar ik heb ook zo het een en ander meegemaakt en ben tot nu toe altijd met mijn hoofd boven water gebleven maar soms heb ik ook het gevoel van ik verdrink en het enige wat mij vasthoud is dus het vertrouwen hebben in Allah want uiteindelijk is het allemaal geschreven wat er gebeuren gaat en als vrouw zijnde is het nog moeilijker want wij moeten echt gaan zitten en wachten tot er ooit een kandidaat langs komt die wil trouwen en vervolgens nog bij ons past als ik dat zo mag stellen.

En Allah weet het het beste !!!!

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.