Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

verkeerde lichaam?

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: verkeerde lichaam?
    Geplaatst op: 11 juni 2004 om 09:39

Salamoe Alaikoem wa Rahamtoelahie wa Barakatoe, Broeders en Zusters

Zag vandaag Oprah op tv, en onderwerp was, dat sommige kinderen voelen dat ze in een verkeerde lichaam zijn, dus een jongen wil eigenlijk een meisje zijn en andersom(transexueel?), dus ik denk dat ze er niets aan kunnen dien want zoiets voelen ze al wanneer ze nog maar 4/5 jaar zijn.

de vraag is: is het wel zo dat ze er niets aan kunnen doen, dus dat Allah(SWT) het zo heeft gemaakt, of mag het niet,

Moeilijk om mijn vraag duidelijk te stellen, maar bv netals de homo's die zeggen ook dat ze er niets aan kunnen doen , en dat het voorbestemd is.

Graag wil ik hierover duidelijkheid,

Heeeeeeel erg Bedankt.

Ma3asalama

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 15:47
asaalam mouhaleikom naar mijn mening is dat niet zo voorbestemd homo is haram staat in de koran dus voor bestemd kan niet dat zijn gevoelens die de sjataan veroorsaakt en hun geven er aan toe en dat iemand zich voelt in een verkeerd lichaam geloof ik niet allah weet wat hij geschapen heeft dus het kan nooit waar zijn dat iemand in een verkeerde lichaam zit ik hoop dat je je andwoord heb gekregen
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 15:50
Homoseksualiteit heeft een genetische basis, vergeet dat nou eens niet zo snel!
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 16:02
geloof je dat zelf dat het genetisch is dat denkeze maar dat geloof ik niet als je in god gelooft dan weetje dat allah geen fouten maakt hij is perfect allah heeft de hemelen en aarde geschept en de mens dus hij heeft de wereld alles om heen perfect gemaakt kom mij niet vertellen of lesbisch of homos genitisch is adjos amigos
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 16:11

In eerste instantie geplaatst door shara

geloof je dat zelf dat het genetisch is dat denkeze maar dat geloof ik niet als je in god gelooft dan weetje dat allah geen fouten maakt hij is perfect allah heeft de hemelen en aarde geschept en de mens dus hij heeft de wereld alles om heen perfect gemaakt kom mij niet vertellen of lesbisch of homos genitisch is adjos amigos

Interpunctie is the word!

Ik weet niet of jij enig zicht hebt op genetica, maar dat lijkt er eerlijk gezegd niet op. Vergelijk het bijvoorbeeld eens met het links-handig zijn of het rechts-handig zijn. Denk je dat dit een keuze is? Ik neem aan dat jij nu ook inziet dat dit geen way of life is, maar dat het een genetische basis heeft. Hoe weten we dit? Nou, bijvoorbeeld door observatie, een belangrijk iets in de wetenschap.

Waar ligt het probleem nu? Het probleem ligt overduidelijk bij het feit dat het niet geaccepteerd wordt door, een ideologie, religie of anderszins een overtuiging. Dit is ook overduidelijk te zien in jouw post.

Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 17:11

wat ik vind over genetich bepaalt ik geloof best als ziektes en zo maar geen homo dan zouden we zeggen dat god niet kan scheppen maar dat kan hij wel en over ziekte's kan bepaalt zijn door genetich maar zelf genetich hebben we van allah gekregen

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 17:14
In eerste instantie geplaatst door shara

wat ik vind over genetich bepaalt ik geloof best als ziektes en zo maar geen homo dan zouden we zeggen dat god niet kan scheppen maar dat kan hij wel en over ziekte's kan bepaalt zijn door genetich maar zelf genetich hebben we van allah gekregen

Dit is echt verschrikkelijk moeilijk om te ontcijferen. Lees je wat ik zeg?

Je spreekt jezelf ook nog eens gigantisch tegen wanneer je zegt dat ziekten wel kunnen komen door genetische defecten. Waarom wel een ziekte als hemofilie, maar geen homoseksualiteit als eigenschap? De genen hebben we volgens jou van Allah gekregen en dus ook de slechte eigenschappen.

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 11:55

assalaaam

idd, vanuit genetica is het idd waar dat er muttaties kunnen optreden! maar vanuit religie bekeken, geeft dit je niet een excuse om iets abnormaals en buiten de shri3a uit te voeren, je moet je  zelf aanvarden zoals je bent!!

en het feit da iemand  zo een genetische fout  heeft, wil echt niet betekenen dat allah een fout is begaan! neen alles heeft een doel!!! nix is toeval!  das mss makkelijk gezegd, maar het is gewoon zo. wanneer mogen we iets in ons lichaam verranderen?! als het echt critisch is en levensgevaarlijk is=veroorzaakt de dood van de persoon! en anders moet je het gewoon aanvarden, en dank allah voor ni3ma da je toch wel gezond bent, en dank hem voor ni3mat al'islaam!! alhamdoulillah, alles is er vermeld ! dus genetica of wiskunde, voorgaande culturen .........tt sterrekunde  nix is nieuws! een vervolmaakte actuele religie.

dus there is lhamdoulillah no risq om in de war te lopen, alles is duidelijk, het is gewoon onze strijd met shaytan die met de tijd groter wordt, maar zolang dat we altijd naar de islamitische basis terugkeren, worden we gered!!

alhamdoulillah

wassalaam.  

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 12:03
Een genetische fout impliceert een onvolmaakte Schepping...
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 12:12

assalaam,

maar zegt nix over de schepper, het impliceert niet dat de schepper fout heeft gemaakt!

soms, geeft allah  zo iets  als straf, of als voorbeeld voor ons; om daarvan te leren...... de echte reden kan je nooit weten.

nu , the point is, als je als persoon zoiets hebt, en je bent moslim, moet je je zelf zien te redden, maar niet door hetgene wat we tegenwoordig zien, neen, je gaat da accepteren! en u onthouden van aldatgene allah heeft verboden! als het anders zou zijn, waarom heeft allah swt "kawm loot" vernietigd!

en allah weet het best natuurlijk.

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 12:20

Mocht er een Schepping plaatsgevonden hebben dan betekent dit dus ook dat alle reparatiemechanismen van ons DNA ook geschapen zijn. Dat er dan toch nog fouten insluipen berust op een inperfecte Schepping.

Dat is logisch redeneren en met de drogredenering van jou, door het telkens inspelen op een anonieme autoriteit, kom je nergens. Dus blijf logisch redeneren, want daar bereik je het meeste mee in een discussie.

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 12:26

assalaam

Dat is logisch redeneren en met de drogredenering van jou, door het telkens inspelen op een anonieme autoriteit, kom je nergens

als je zo je logika op wetenschap wilt onderbouwen, dan gaan we eindigen bij het feit da we van apen afstammen, en daar ben  ik nix mee, dus ik ga mn tijd ni verspullen aan zoiets!! das pas bedrog! en een beetje respect voor andere meningen is een plicht op deze forum!mocht je het ng ni wete!

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 12:38
In eerste instantie geplaatst door marhaba

assalaam

Dat is logisch redeneren en met de drogredenering van jou, door het telkens inspelen op een anonieme autoriteit, kom je nergens

als je zo je logika op wetenschap wilt onderbouwen, dan gaan we eindigen bij het feit da we van apen afstammen, en daar ben  ik nix mee, dus ik ga mn tijd ni verspullen aan zoiets!! das pas bedrog! en een beetje respect voor andere meningen is een plicht op deze forum!mocht je het ng ni wete!

Waar was ik disrespectvol jegens een mening? Ik val je gewoon aan op je discussieerkwaliteiten, want die komen niet echt overeen met de argumentatieleer.

Alleen de leken binnen de wetenschap willen nog beweren dat wij van apen afstammen. De aap en de mens hebben volgens de evolutietheorie een gemeenschappelijke voorouder, een essentieel verschil.

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 12:51

assalaam,

ey, nu is er geen misverstand meer he, want in u bericht was er een soort agressiviteit! als of ik de mensen hier aan het brainwashen ben, terwijl,ieder moslim hetgene wa ik zei allang weet, dit is een onderwerp onder de categorie:wonderen van de koran,allright!,dus daarop bouwik mn argumentatie,

terug naar u wetenschap! der zijn er nog altijd professoren die derin geloven en durven te wedden da we van apen afstammen, dus , da circuleert ng rond hoor,plus ik ben niet tegen wetenschap, helemaal niet, ik studeer ook wetenschappelijk richting, maar waar ik tegen en: dat mensen blindelngs geloven  erin!!je moet kritisch zijn,en open zijn aan alle andere soort redeneringen!

dat we onperfecte wezens zijn, dat weet ik ook! maar wat ik vanaf het begin zeg!!! of ik nu complexe termen of simpelere:"dat allah in ons hetgene wat wij mensen hebben genoemd genetische fout  ( das maar een term gelijk de andere),geschapen heeft  wil echter nix zeggen over de schepper!nix anders dan het feit dat hij de perfectie zelf is!"

snap je! of ik het nu biologisch of ethnisch uitleg, maakt toch niet uit! BTW: je gaat het pas begrijpen als je de koran volledig leest en grondig begrijpt! want wij mensen beweren da we alles bereikt hebben en alles weten en alles hebben gezien, terwijl dat we gewoon zielige onwetende wezens zijn!door koppig te  blijven!

wassalaam

 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 13:05

In eerste instantie geplaatst door marhaba

terug naar u wetenschap! der zijn er nog altijd professoren die derin geloven en durven te wedden da we van apen afstammen, dus , da circuleert ng rond hoor,plus ik ben niet tegen wetenschap, helemaal niet, ik studeer ook wetenschappelijk richting, maar waar ik tegen en: dat mensen blindelngs geloven  erin!!je moet kritisch zijn,en open zijn aan alle andere soort redeneringen!

Ik geloof er werkelijkwaar niets van dat jij enige biologische richting volgt, want je leest niet wat ik heb geschreven. Er zijn geen professoren die geloven dat de mens van de aap afstamt, althans niet wanneer het om evolutiebiologen gaat, zo ook ik dus niet.

Welke wetenschappelijke richting volg jij en op welk niveau?

dat we onperfecte wezens zijn, dat weet ik ook! maar wat ik vanaf het begin zeg!!! of ik nu complexe termen of simpelere:"dat allah in ons hetgene wat wij mensen hebben genoemd genetische fout  ( das maar een term gelijk de andere),geschapen heeft  wil echter nix zeggen over de schepper!nix anders dan het feit dat hij de perfectie zelf is!"

Ik doe dit af met de oneliner: Als Allah perfect is, waarom is zijn Schepping dan niet perfect?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 13:12

Hoi Marhaba,

hoe denk jij dan dat die mutaties er gekomen zijn?  Als de schepping perfect was, de wereld ook dus (dus niet in staat tot schadelijke, muterende invloeden), alles perfect, hoe kan er dan zo'n fout insluipen? 

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 13:34

dag kimmie

 als je goed kijkt, heb ik gezegd dat we niet perfect zijn, en dat alleen god aan de  eigenschap perfectie voldoet,

ihaem, als ik u was zou ik mijn woorden terug trekke! persoonlijke details interesseren u niet!

plus puntje:we zijn hier om van elkaar te leren,het is geen wedstrijd van wie gaat winne!m�������!

IHAEM, zo is het nou een maal! kan wetenschap de waarom vragen beantwoorden????????! mss de hoe maar niet waarom!

mvg meriem 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 13:39

Marhaba,

Ik trek mijn woorden helemaal niet terug. Het was gewoon een vraag en wat mij betreft hoef je daar niet op te antwoorden, maar om zo gepikeerd te reageren, lijkt mij wat overbodig.

Het waarom is voor de wetenschap ook boeiend, maar voor religie wat boeiender. Daarom stelde ik deze vraag.

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 13:52

Dag ihaem,

nu klinkt het wel wa kalmer zeg! anyway, boeiend of niet! het blijft een feit dat onze  schepper de enige die aan perfectie totaal voldoet! de wereld heeft toch ook deze eigenschap, anders  was deze aarde allang vernietigd ! jullie weten toch dat als de aarde een klein beetje richting zon beweegt zijn we eraan door de hitte! en tegengestelde richting zijn we der ook aan! dood bevrore! dus der moet toch iets wat perfect is acheter al deze schepping!

plus kan het volgens u vb :als A zelf niet perfect is, kan A iets produceren  dat perfecter is dan A zelf???alleen als A een boven ons gedachten wezen is! m.a.w:hetgene die mij en u geschapen heeft!

 kijk nu naar de mensheid alles wa wij geproduceerd hebben, 

en we d8en dat het" oooo!!perfectwas!!!" kijk nu! wij  zijn de schuldig  bij de tegenwoordige en toekomstige levensvernitiging!!(ozonlaag, atoom bom, wapens.....)en wij hebben het ng ni door!

wij geloven dat allah de perfecte,alwetende is!

 en hij weet het best!

mvg,

wassalaam   

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 14:19

OK, jullie geloven dat de Aarde perfect is en ik weet niet precies of de Aarde wel perfect is. Misschien heeft dit wel met de natuur te maken en de toevalsprocessen die zorgen voor de Aarde. Dat de mens inventief genoeg is om te zorgen voor de ogenschijnlijke perfectie, bewijst in mijn ogen niet het bestaan van een entiteit.

Wees gerust, ik zoek ook naar een hogere macht, maar niet om er aan te blijven hangen als je snapt wat ik bedoel.

Verder, het is natuurlijk achteraf makkelijk praten dat de Aarde op precies de goede afstand van de Zon staat, maar je moet dat vanaf het begin bekijken. Immers, volgens enkele kosmologische inzichten is het evenwel goed mogelijk dat de Aarde volgens andere processen dan een directe Schepping is ontstaan. De toevalsvariabele in de vorm van massa van de Aarde en massa van de Zon zorgen middels de 4e wet van Newton o.a. de afstand tot elkaar. Toch?

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 14:27

hallo,

ok, ik zeg dat het heelal eigenschap perfectie heeft, maar dan niet volledig, wij hebben eigenschap perfectie ookwel, maar weeral niet volledig, snap je, dat hangt er van je visie af over perfectie!

en amai, ge zijt  ook goed geinformeerd over exacte wetenschappen,maar je spreekt toch ook van3mogelijkheid van toeval!!"dus het is ni meer exact!

niemand ,maar ook niemand weet het exact, wel ongeveer maar niet exact! dus het hoeft ook niet dat we hieraan blijven hangen

mvg , meriem 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 14:46

Hoi Marhaba,

als de schepping niet perfect gemaakt is, maar het homo-zijn wel genetisch bepaald is, is de mens toch niet aansprakelijk voor dat homo-zijn?

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 15:01

dag lieve kimmie

kijk, als de mens niet aansprakelijk voor homo zijn, dan is die ook niet aansprakelijk voor genetische fouten, en da beweer ik nu ni, ik zeg, da we eigenschap perfectie hebben, maar niet volledig,

ff buiten het homo zijn kwestie, denk je da de eerste mens op aarde hetzelfde als die van nu!! al die verrandering hebbe met genetica te maken, maar het hoort gewoon bij de scheppingsverhaal! je kunt da dus ni indelen, zo is de schepping:mengeling tussen goed en slecht en mooi geschapen en rechtgeschepen...

this makes differences! anders waren we allemaaal gelijk, dan was alles saai geweest!!

mvg

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 15:08

Hoihoi,

hoe kan iemand nu aansprakelijk zijn voor zijn genetische 'fouten'.  Je bent zo gemaakt door je ouders, hebt hun DNA.  En waarom zou je dan jezelf in 200 bochten wringen om geen homoseksuele handelingen te doen, als uiteindelijk je onperfectie afkomstig zou zijn van God, die je ook nog s naar zijn beeld geschapen heeft... 

Enne, ik denk inderdaad dat de eerste mens er anders uitzag, als je al over zoiets kunt praten...  Volgens mij was hij heel wat hariger, gebogener en kleiner, en had ie wat minder hersenvolume en zo

Je discussieert trouwens best goed.  Vergeet tussendoor nie wa te blokken he ( hoor wie t zegt)

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 15:17

dag kimmie, 

als wij het maar eens zijn dat god de perfecte is, en da wij ook een deel van perfectie in ons eigen hebbe, en dat genetika hiermee  te maken heeft! dan zijn we al een stuk vooruit!

voor de rest zijn dat gewoon details en menings verschillen(maar dan niet wetenschappelijk, maar wel ethnisch!)

zeg blokt ng goe, en heeeeeeeel veeeeeeeeeel succes toegewenst!

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 15:23

Haha, perfecte Goden bestaan voor mij niet he  Maar ik snap wel wat je bedoelt, en ongeveer hoe je beeld is (denk ik).  De genetica is natuurlijk ook niet de hoofdzaak hier, maar wel de manier waarop we met homo's omgaan, en daarvoor maakt het wel uit of je denkt dat het genetisch zo is, of niet, enz...

Ma ik ga het voorlopig daarop houden, denk ik...

Succes! Kim

PS: Hoeveelste kan of lic zit je eigenlijk?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 18:01

Salaam Alaikum/Hallo,

Zoveer ik het weet is het inderdaad genetisch bepaalt.
Iedereen heeft die genen en als ze de overhand hebben wordt iemand homosexueel. 

Dat is gewoon aards-wetenschappelijk voor hoe Allah(s.w.t.) bepaalde dingen schept.
Voor degene die homosexueel is heeft Allah een bedroeving opgelegd.
Wat jullie allemaal vergeten is dat wat wij als een perfecte schepping zien
wellicht helemaal niet belangrijk id voor Allah(s.w.t.).

Hij (s.w.tr.) heeft immers geen definitie gegeven over wat een perfecte
schepping inhoudt volgens zijn maadstaven.

Als je vind dat de schepping niet perfect is heb je te lang niet meer om je
heen gekeken denk ik.

Nogmaals wet kennen de preciese bedoeling niet van genetische afwijkingen.
Alleen Allah (s.w.t.)weet dat.
In de Qur'aan zegt Hij dan ook "En Hij schept wat Hij wil".Sorry weet even niet
uit mijn hoofd welke soerah het is.

wa salaam/mvg


Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 18:16
In eerste instantie geplaatst door polymorph

Salaam Alaikum/Hallo,

Zoveer ik het weet is het inderdaad genetisch bepaalt.
Iedereen heeft die genen en als ze de overhand hebben wordt iemand homosexueel. 

Dat lijkt mij eerlijk gezegd iets te simplistisch gezegd. Ik bedoel, recessiviteit en dominantie zijn nog niet gesignaleerd.


Dat is gewoon aards-wetenschappelijk voor hoe Allah(s.w.t.) bepaalde dingen schept.
Voor degene die homosexueel is heeft Allah een bedroeving opgelegd.
Wat jullie allemaal vergeten is dat wat wij als een perfecte schepping zien
wellicht helemaal niet belangrijk id voor Allah(s.w.t.).

Wanneer jij stelt dat Allah dit als bedroeving heeft opgesteld dan vervalt bij mij direct het vertrouwen in deze God. Lees nogmaals goed, bij mij.


Hij (s.w.tr.) heeft immers geen definitie gegeven over wat een perfecte
schepping inhoudt volgens zijn maadstaven.

Dat doet hij toch wel? Immers, er zijn toch regels waar je jezelf aan moet houden? Doe je dit niet dan ben je niet perfect.


Als je vind dat de schepping niet perfect is heb je te lang niet meer om je
heen gekeken denk ik.

Dat is maar goed dat jij dat denkt, want ik wil beweren dat ik de wereld grondig genoeg heb bestudeerd om hier een oordeel over te kunnen geven.


Nogmaals wet kennen de preciese bedoeling niet van genetische afwijkingen.
Alleen Allah (s.w.t.)weet dat.
In de Qur'aan zegt Hij dan ook "En Hij schept wat Hij wil".Sorry weet even niet
uit mijn hoofd welke soerah het is.

wa salaam/mvg

Dat is geen sterk argument, dat alleen Allah het weet. Daar kunnen we in een discussie vrij weinig mee.

Een genetische afwijking is vanuit evolutionair oogpunt heel simpel te verklaren, namelijk een fout van de natuur. Dat levert dus een puntje voor de wetenschap in de vorm van de evolutietheorie op.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 18:24
In eerste instantie geplaatst door marhaba

hallo,

ok, ik zeg dat het heelal eigenschap perfectie heeft, maar dan niet volledig, wij hebben eigenschap perfectie ookwel, maar weeral niet volledig, snap je, dat hangt er van je visie af over perfectie!

Hoi Marhaba,

Ik ben het niet met je eens dat er een onvolledige perfectie kan bestaan. Perfectie is iets dat wij toekennen aan iets dat niet beter kan. Ik zelf denk dat perfectie niet bestaat, maar daar ga ik volgend jaar mijn hoofd nog over breken. Je laatste zin geeft ons exacte meningsverschil aan, namelijk de definitie die wij hebben van perfectie.

Wat is jouw definitie?

en amai, ge zijt  ook goed geinformeerd over exacte wetenschappen,maar je spreekt toch ook van3mogelijkheid van toeval!!"dus het is ni meer exact!

Dank voor de credits, maar ik spreek nog niet op mijn vakgebied. :P

De toevalsvariabele die ik aanhaalde wil ik noemen, omdat we mijns inziens geen oorzaak, voor het juist plaatsen van die aarde en het geven van die massa aan respectievelijk de aarde en de zon, kunnen toewijzen.

Als je doelt op exacte wetenschappen alszijnde exact in de vorm van feitelijk dan moet ook ik je teleurstellen. De exacte wetenschappen houden zich met meer dingen bezig die exact zijn, maar ook met dingen die exact kunnen zijn.

niemand ,maar ook niemand weet het exact, wel ongeveer maar niet exact! dus het hoeft ook niet dat we hieraan blijven hangen

mvg , meriem 

Daarom ben ik wetenschapper geworden. Ik wil het exact weten.  

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2004 om 03:48

[QUOTE=polymorph

Dat is gewoon aards-wetenschappelijk voor hoe Allah(s.w.t.) bepaalde dingen schept.
Voor degene die homosexueel is heeft Allah een bedroeving opgelegd.
Wat jullie allemaal vergeten is dat wat wij als een perfecte schepping zien
wellicht helemaal niet belangrijk id voor Allah(s.w.t.).

Hij (s.w.tr.) heeft immers geen definitie gegeven over wat een perfecte
schepping inhoudt volgens zijn maadstaven.

salaam alikoum, dag ihaem,

awel, dat vind ik nou zo goed gezegd,zo als ik al zei,  de mate van perfectie verschilt, ons geweten is beperkt, en ik moet je hierbij ook teleurstellen,ihaem, maak me ni wijs dat wetenschap op alle vragen gaat antwoorden, daarop moet je heeeeeeeeeeeeeel lang wachten. oplossing is, je moet je bewuste kennis combineren met het mythisch denken! waarom denk je dat filosofen altijd ergens blokeren als ze hun redeneringen puur wetenschappelijk onderbouwen.

of nog om maar een vb te geven   waarom waren sterke natuurwetenschappers vroeger in eens filosofen?! ze hebben mss alle logische antwoorden gekregen,maar der mankeerde altijd iets!

gelijk wat bro. polymorph zei, en wat gij zelf weer constateerde na mijn bericht:de mate van perfectie verschilt! maar waar wij in geloven is dat de gene die ons een deel van de perfectie geschonken heeft, de aller perfecte is!en hij vormt die entiteit waar gij op zoek zijt!ihaem, en daar blijf ik bij. 

en hij weet het best!

mvg,

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.