Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMooie Dua

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mooie Dua
    Geplaatst op: 19 juni 2004 om 05:50

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe, Broeders en Zusters!

Persoonlijk vind ik deze dua, echt een van de mooiste, komt voor in de Quraan, en Yousuf(as) zegt de dua

->Quraan(12:101)

....fatira s-samawati wal ardi anta waliyyee fee dunya wa alagirati tawaf-fanie musliman wa alhiqnie bis-salihien
 
.....O, Schepper der hemelen en der aarde, Gij zijt mijn Beschermer in deze wereld en in het Hiernamaals. Doe mij sterven als Moslim en verenig mij met de rechtvaardigen."
 
Moge Allah(SWT) mij vergevn als ik een fout heb gemaakt!
 
(P.S.-> misschien kennen jullie het al, maar deze site is echt mooi, hier kun je de Quraan echt mooi leren, je kan ook kiezen vanaf welke ayaat je wilt beginnen etc.   ->> www.reciter.org )
 
wa Ma3asalama
Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Quelqu'un Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2004 om 11:57

 

  esselamun alaikum broeder,

 het is inderdaad een hele mooie doe'a. djezekellahu ghairan dat je het met ons hebt gedeelt...

   -fie Amani'Allah-

 

Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 05:00

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe, Broeders en Zusters!

Wat ik ook net een tijdje geleden heb geleerd tijdens een lezing(van al-yaqeen), het ging over het weg naar de Rechte Pad, de imam had het over het maken van dua, en dat je hierbij veel sabr nodig hebt.

Hij zei, dat er veel mensen dua maken, en ze merken dat ze niet meteen krijgen, waarvoor ze hebben gevraagd, maar de imam zei iets heel moois, over het dua:

De dua van een gelovige wordt niet snel verhoord, terwijl de dua van een kafier wel heel snel verhoord wordt, door Allah(SWT).

De reden hiervoor is dat Allah(SWT) graag luistert naar de smeekbede(dua) van een gelovige, Allah(SWT) vind het leuk om ernaar te luisteren, SubhaanAllah!!!,

Maar wanneer een kafier een dua maakt, wil Allah(SWT) er niets eens naar luisteren, vandaar dat zijn/haar dua snel verhoord wordt, want anders komt-ie steeds weer terug, en dat wil Allah(SWT) niet, SubhaanAllah!!!

Wa Ma3asalama

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.