Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp gesloteneen moslim kan geen terrorist zijn!

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Onderwerp: een moslim kan geen terrorist zijn!
    Geplaatst op: 21 juni 2004 om 17:31

bismillaah,

he nour al islaam, je zegt: [vrede, het domste wat ik oooit heb gehoord]

de vredegever is een van de schone namen van Allah. Wanneer jij dit meent dan ben je volgens de aqiedea van ahlu sunna een ongelovige. vrede is volgens de ahlu sunna een van de doelstellingen van de islam.

je zeer overdreven provocatieve reacties zijn erg ongepast. maw: of je bent een puber op zoek naar een positie in de maatschappij (negatieve emancipatieproces) om je mannelijkheid te bewijzen: kijk mij de mujahid! Deze worden ook wel internetjihadis genoemd. Of (ook heel reeel) de aivd die een kijkje komt nemen en die (al) verschillende nicknames heeft(net zo bij marokko.nl waar ze hele gevoelige info vandaan hebben gehaald die zelfs leidden tot arrestaties) en de moslimjongeren komt bestuderen om weer een flutrapport te schrijven over de nieuwste tendensen.

de groeten,

abu ibrahim

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 17:45

Assalamoe alaikoem

Istaghfirollah, je hebt geijk, ik ontken geen vrede, maar er is geen vrede met bezetters... Moge Allah mij vergeven en mij leiden

wat je zei over die marokko.nl forum...  ik ben daar ook aangemeld (uiteraard 2 keer gebanned) .... sprakeloos, we moeten uitkijken

Wasalaam,

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 18:06

(koran 8:60) En brengt wat jullie kunnen aan macht, en strijdrossen om daarmee de vijanden van Allah en jullie vijanden te terroriseren. En wat gij ook voor de zaak van God besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 02:42
Assalaamoe Alaikoem,

Ok....niet echt duidelijk allemaal.

Eerst hebben we het over terrorisme, dan over Jihad. Dit zijn twee aparte dingen. Alleen als een kafir een bom gooit op een huis is het een bombardement voor vrede. Als een Moslim een bom laat ontploffen(boobytrap ofzo) die een paar soldaten opblaast die een ISlamitisch land bezetten, dan is het een terroristische aanslag.

Deze hele topic(zeker niet de eerste) gaat helemaal nergens over. Mensen praten, mensen praten anderen na, mensen denken niet na.........

Waarom heeft men het 24/7 over Islam en terrorisme.

Een Mujahideen is geen terrorist. Een Mujahideen die puur in naam van Allah vecht volgens de Soennah met de goede intentie....wij zouden willen dat we in zijn schoenen zouden staan.

Dus iedereen die hierboven heeft gepost, haal jihad en terorrisme niet door elkaar. Ja, sommige mensen dien dingen in naam van de Islam. Maar kijk bijv. naar de kruistochten enz. Dat ging er ook niet bepaald "gelovig" aan toe......

Maar even aan de Moslims onder ons. Oordeel niet over anderen. Kijk eerst naar jezelf. Wie weet heb jij wel een hekel/praat je verkeerd over iemand waarvan Allah(Subhanahoe Wa Ta'Ala) veel van houdt.

Denk na........
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 07:55

Assalaam

aghie nak4life, ik hoop dat je voor deze topic een kijkje op deze forum hebt genomen, en de rage van jihaad kwestie hebt gezien, gelukkig zijn die topics nu verwijderd! ineens was islaam een religie van bloedlust geworden! van daar deze topic

bovendien, geef ik u gelijk dat de twee  termen doorelkaar worden gehaald, maar het is wel te begrijpen, ge ziet toch ook wat tegenwordig aan het gebeuren! mensen,die andere mensen in een vredige land gaan doden in de naam van islaam,en voor het feit van "oog om oog..."  of "het doel heiligt de middelen!" ik weet dat jihaad een heel zuivere , heilige ;moedige en waardevolle process is,maar dan in het land zelf waar de bezetting is ! en niet wat sommige jongeren hier en daar denken! neem het voorbeeld van  de shouhadaa2 van palestine dat zijn pas de echte moujahideen! !

jah, en wat nu gebeurt, hoort niet geassocieerd worden met islaam, dat is gewoon duidelijkheid van een overduidelijke oneerlijkheid!

nu, vind je da eerlijk die trein ontploffing in spanje, wa hebben die studenten,zwangere vrouwen, burgers die hun brood gingen verdienen....misdaan, der zaten moslims tusse!kinderen, babys.......

das geen jihaad meer! jihaad is moedig en nobel  de vijand confrontreren!en ni achter zijn rug!

 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 11:12

Salaam,

ik ben het met zuster Marhaba eens, en ook met broeder Nak. Jihaad en terrorisme zijn twee verschillende dingen die te pas en te onpas door elkaar worden gehaald. Helaas niet alleen door niet-moslims; dit forum is daar een bewijs van helaas.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 14:35

A salamoe 3alaikoum wa rahmatoe ALlahie wa barakatoeh,

De bezetters moeten inderdaad verdreven worden, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je iedere jood of christen die je daar op je pad tegenkomt neer moet knallen. Vrouwen, kinderen, oude mensen en ongewapende mensen moet ongedeerd blijven.

Maar dan zou je kunnen zeggen maar de kufar die vermoorden ook onze vrouwen en kinderen in grote hoeveelheden. Moeten wij ze dan niet ook op die manier terugpakken. Wallahoe A3lam. Hier kan ik geen antwoord op geven.

Voor veel mensen is Jihaad de oplossing voor alle problemen die onze Ummah op dit moment kent. Ik ben meer voor de andere aanpak, da3wah.

In landen zoals Palestina, Irak en Afghanistan daar is er geen andere oplossing dan Jihaad fi Sabili Allah. Maar onthoud, er zijn ook grenzen.

Sommige beweren zelfs dat Jihaad hier in Europa nodig is, zoals bijvoorbeeld de  aanslag in Madrid dat is toch te gek voor worden. Waar zijn deze onwetende mensen mee bezig?

Zoals ik al heb aangegeven ben ik voor de naar mijn mening effectievere aanpak, da3wah ila Allah.

 

Met da3wa kun je twee dingen bereiken:

1. Momenteel zijn er veel moslims van het rechte pad geraakt, ze zijn verdwaald. Om onze Ummah te versterken moet er een eenheid zijn en deze kan alleen bereikt worden als de mensen terugkeren naar hun geloof en hun geloof versterken anders kunnen we deze eenheid wel vergeten. Da3wa is de perfecte manier om mensen weer terug te laten keren naar het rechte pad.

2. I.p.v. nutteloze aanslagen te plegen en duizenden onschuldige mensen te vermoorden zouden we ongelovigen kennis moeten laten maken met de Islaam. Als dat op de juiste manier gebeurd met de juiste intentie zullen er Incha Allah met de Leiding van ALlah veel mensen de Islam als geloof accepteren. Hierdoor zal onze Ummah nog sterker worden. Hiermee kun je meer bereiken dan met het plegen van aanslagen.

Dus laten we eens beginnen met onze verdwaalde broeders eraan te herinneren wat ook al weer het doel/de zin is van ons leven en laten we niet-moslims uitnodigen tot de Islaam i.p.v. het plegen van aansalgen die nergens toe leiden.

Moge Allah ons leiden naar het Rechte Pad.

Wa salamoe 3alaikoum wa rahmatoe Allahie wa barakatoeh,

Ashadoe Alla Ilaha Illa Allah, wa Ashadoe Anna Moehammadoen Rasoeloe Allah
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 15:04

Salaam aleikum YounesF,

ik ben het helemaal met je eens

Salaam happylady

Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 15:04

A salamoe 3alaikoum,

Het valt me tegen dat er hier zo met elkaar wordt omgegaan. Er word fel op elkaar gereageerd. Dat is niet de manier hoe we met elkaar zouden moeten discussieren, maar goed.

Een advies die ik jullie en mezelf kan geven is: Laten we eens wat meer bezig zijn met het opdoen van kennis, dan krijg je ook niet van zulke discussies die nergens naar toe leiden. Ook in mijn omgeving valt het me erg op dat men de waarde van kennis onderschat. Hieronder een aantal verzen uit de Qur'aan en een aantal ahadith uit de Sunna van de Profeet sala Allahoe 3alaihie wa salam.  

 

Verzen uit de Qur'aan:

Allah de Verhevene zegt: "Zeg zijn degene die kennis hebben gelijk aan degenen die geen kennis hebben" (Surah Az-Zumar: Ayat 9)

Allah de Verhevene zegt: "Allah zal degenen onder jullie die geloven en degenen aan wie kennis is gegeven in rang verheffen." (Surah Al-Mudjadalah: Ayat  11)

Allah de Verhevene zegt: "Voorwaar het zijn slechts bezitters van kennis onder Zijn dienaren die Allah vrezen." (Surah Fatir: Ayat 28)

 

Ahadith:

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: "Voor hem die een pad volgt en daarop kennis zoekt, wordt door Allah een pad naar het Paradijs makkelijk gemaakt." (Moeslim)

Moe'aawiyya verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: "Aan degene voor wie Allah het goede wenst, schenkt Hij kennis van het geloof." (Boekhaarie en Moeslim)

Aboe Dardaa' verhaalt dat hij de Boodschapper van Allah hoorde zeggen: "Voor hem die een pad volgt en daarop kennis zoekt, wordt door Allah een pad naar het paradijs makkelijk gemaakt, en voorwaar, de engelen spreiden hun vleugels uit over de zoeker naar kennis en zijn verheugd met wat hem bezig houdt, en voorwaar, degenen in de hemelen en op de aarde, tot de vissen in het water aan toe, vragen vergeving voor een geleerde. De verdiensten van een geleerde zijn verheven boven die van de aanbidders (gewone gelovigen) zoals de verdiensten van de maan verheven zijn boven die van de rest van de planeten. De geleerden zijn de erfgenamen van de Profeten en de Profeten laten geen erfenis na van dinars en dirhams, maar laten slechts kennis na. Hij die haar verwerft, verwerft een rijk deel. (Aboe Dawoed en Tirmidzie)

 

Wa salamoe 3alaikoum wa rahmatoe Allahie wa barakatoeh,

Younes

Ashadoe Alla Ilaha Illa Allah, wa Ashadoe Anna Moehammadoen Rasoeloe Allah
Terug naar boven
iris Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 15:53

Beste mensen,

Om even op de stelling terug te komen: een moslim kan geen terrorist zijn, ja en nee.

In theorie niet, maar de praktijk wijst anders uit, die terroristen zijn noemen zich moslim en zijn dus voor sommige westerse landen lees: Amerika dan ook vijanden. Ik denk eerder dat die terroristen geen bal te maken hebben met de Islam. Je hebt toch ook Christelijke of weet ik veel wat voor rare gekken erbij lopen daar bestempelen we toch ook geen terrorist op het volk op.

Zolang Moslims zich blijven distancieren van dit soort terroristen zie ik de Islam niet als een slecht iets, het enige wat ik wel heb gemist bij de aanslagen van 11-9 en de aanslagen in Madrid is duidelijke distanciering van de Nederlandse moslim gemeenschap over die aanslagen. Aan de andere kant snap ik dat ook wel, want 99% van jullie voelt zich allerminst gebonden of verantwoordelijk voor de acties van die gekken, ik kan dan ook alleen maar zeggen dat jullie zullen moeten proberen om de hele wereld te weten overtuigen dat moslims net als ieder ander mens gewoon aardige en lieve mensen zijn.

ps Mij hoef je niet meer te overtuigen , ik ben dan wel geen moslim, maar ik weet heel goed wat ik wel en niet vind.

Ook jammer dat een paar marokkaantjes de dode herdenking van vorig jaar verstoorden, maar als jullie ze daar erg op zouden afrekenen zouden andere Nederlanders daar veel minder moeite mee hebben. Ik dacht dat dat juist gebruikelijk was om je daar op te wreken of te distancieren, omdat het schaamte op je volk neer brengt, in iedergeval ik heb helemaal niks tegen moslims maar wel tegen het gedrag van sommige en dat zijn toevallig dan moslims.

O, ja ik heb ook een vraagje en dat gaat niet over dit onderwerp

Maar ik vind het zooooooooooooo irritant dat ik als Nederlands blond meisje op elke hoek van de straat vies wordt aangekeken of wordt nagefloten door die gasten, ik weet echt niet of ze moslim zijn en dat zou me een zorg wezen, maar als ze dat zijn, weten jullie misschien of dit naar moslim meisjes ook wordt gedaan of alleen bij Nederlandse blonde meisjes. Het zet die gasten in iedergeval zoooooooo ongelofelijk voor geslachtsdeel, want voor alle mannen hier, door dit soort acties krijgen meisjes een hekel aan allochtone jongens, dus als iemand dit leest die dit altijd doet hou er alsjeblieft mee op, want het kost mij alleen maar mijn stem als ik die gasten daarna uit scheld en jullie je reputatie.

De vraag was dus hoe handel ik naar dit soort jongens

Groetjes

Iris

Terug naar boven
iris Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 15:56
haha echt grappig ik wilde Lust U Limonade neer zetten en dan lees je geslachtsdeel!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 16:04

Een tijdje geleden kreeg je bij elke keer dat je slag intypte sl*g op je scherm...  Dus had je het nu over h*gelslag, doodsl*g, ... altijd een sterretje

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 16:06

Hoi Iris,

dat is inderdaad een ander onderwerp. Ik heb er ook last van. Helaas ben ik laatst ook bedreigd en bijna in elkaar geslagen door een paar jongens. Ik was woest. Maar feit is dat veel jongeren geen respect hebben voor vrouwen en Nederlanders. Ik moet erbij zeggen dat dat ook jongeren zijn die over het algemeen niet op dit soort fora komen. Ik denk dat je met jou oproep maar errug weinig mensen bereikt. Ik denk dat dat voor een deel in de opvoeding zit. Ik heb veel Marokkaanse vrienden en van hen hoor ik ook weleens dat veel jongeren het gevoel hebben dat iedere vrouw zonder hoofddoek een hoer is die voor iedere voorbijlopende man haar benen.......... Verschrikkelijk. Ik denk ook zeker dat die groep jongens opgevoed moeten worden. Dat is dus duidelijk niet gebeurd. Ik zie daar ook absoluut een taak in voor de islamitische gemeenschap. Maar idd, dit is niet de islam zoals die hoort te zijn. Ook als moslim hoor je (in ieder geval uiterlijk) respect te hebben. Wat je denkt, kan niemand controleren, maar laat het dan in ieder geval niet merken.

Helaas is daar nog een grote taak.

Salaam happylady

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 20:03

Hoi Iris,

Het is jammer dat veel "moslims" de strijders op de weg van Allah, die vechten om het bloed van de moslims en hun eer en landen, "terroristen" zoals ze wel eens worden genoemd, dat ze niet worden gesteund.

De westerse media maakt de Mujahideen belachelijk, en dan geloven de meeste mensen dat ook nog. Bijv. bij de kapers van 11 september (moge Allah ze genadige zijn en accepteren als Shuhadaa') , zeiden ze dat Mohammed Atta (Moge Allah hem accepteren als Shaheed) naar de hoeren ging. Maar hier heeft de FBI later afstand van genomen en zei dat het niet zo was, want ze wisten dat dit een beetje t� erg was voor een mujahid, die naar het martelaarsschap verlangt. Hierdoor gaan de moslims denken: "hey, hij gaat naar de hoeren, hij is niet goed" istaghfirullah. ja, het is echt jammer dat de mujahideen geen steun krijgen, terwijl zij degene zijn die de vlag van de islam hoogheisen boven de amerikaanse vlag.

Salaaman 3alaa man itabi3 al-hodaa

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 01:07

salaam nour al islaam;

ik denk niet dat iris hetzelfde meende als jij! haar mening was toch wel anders, en je hebt het een beetje verdraaid, kan da?

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 14:33

In eerste instantie geplaatst door iris

Ik denk eerder dat die terroristen geen bal te maken hebben met de Islam. Je hebt toch ook Christelijke of weet ik veel wat voor rare gekken erbij lopen daar bestempelen we toch ook geen terrorist op het volk op. 

Hoi iris,

Jij weet ook niks van de islam, in de islam bestaat een offensiefe oorlog. Deze mensen baseren zich op uitspraken in de Qoran en van de Profeet (vrede zij met hem)

In eerste instantie geplaatst door iris

Maar ik vind het zooooooooooooo irritant dat ik als Nederlands blond meisje op elke hoek van de straat vies wordt aangekeken of wordt nagefloten door die gasten,

Ik keur dat ten strengste af ... maar ja je vraagt er zelf om. als je uitdagend kleed en gedraagd en geen schaamte hebt in tegenstelling tot wat de Qoran ons voorschrijft, kan dit heel makkelijk gebeuren.

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 14:41
In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

In eerste instantie geplaatst door iris

Maar ik vind het zooooooooooooo irritant dat ik als Nederlands blond meisje op elke hoek van de straat vies wordt aangekeken of wordt nagefloten door die gasten,

Ik keur dat ten strengste af ... maar ja je vraagt er zelf om. als je uitdagend kleed en gedraagd en geen schaamte hebt in tegenstelling tot wat de Qoran ons voorschrijft, kan dit heel makkelijk gebeuren.

Tuurlijk vraagt zij, of iemand anders van ons, er niet om.  Dat zijn gewoon een stel jochies die opgroeien in de veronderstelling dat alle westerse vrouwen dat willen en aan zo'n soort idee�n komen door types als jij (waarvoor je je eigen laatste regels nog s mag nalezen).  Misschien dat jij, zelfs al denk je dat, er dan niet zo naar reageert, maar hou er rekening mee, dat als je dat soort onzin verspreid, er ook mensen zijn die er naar gaan reageren.  JIJ en die jochies zijn dus het probleem.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 15:22

waar ligt het aan dat in Amerika elke  90 seconden een vrouw wordt verkracht? waar ligt het aan dat in deze wereld 1 op de 5 vrouwen ooit in haar leven verkracht zal worden? het ligt allemal aan de sluier. Ze lokt het zelf uit want waarom loopt een vrouw half naakt op straat? omdat ze wil laten zien hoe mooi ze is en waarom wil ze dat laten zien omdat ze de aandacht van de mannen wil trekken dus...heb ik gelijk of heb ik gelijk?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 15:30

Bfp,

koop een keer een bril, want ik zie echt geen halfnaakte vrouwen op straat.  Een vrouw mag zich hier kleden zoals ze wilt en waar ze zich lekker in voelt.  En in je redenering vergeet je 1 ding, dat het de MANNEN zijn die vrouwen verkrachten.  En vaak dan nog dat soort dat denkt dat de vrouwen erom vragen.  Gelukkig zijn er ook mannen die best weten dat de vrouw daar niet om vraagt en respect hebben voor vrouwen (iets wat jij ook wel kan gebruiken).

Kim

PS: Raad s, je hebt dus ongelijk...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 15:37

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

JIJ en die jochies zijn dus het probleem.

Hey, ik fluit niet naar meisjes en kijken doe ik al helemaal niet

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 15:43
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Bfp,

koop een keer een bril, want ik zie echt geen halfnaakte vrouwen op straat.  Een vrouw mag zich hier kleden zoals ze wilt en waar ze zich lekker in voelt.  En in je redenering vergeet je 1 ding, dat het de MANNEN zijn die vrouwen verkrachten.  En vaak dan nog dat soort dat denkt dat de vrouwen erom vragen.  Gelukkig zijn er ook mannen die best weten dat de vrouw daar niet om vraagt en respect hebben voor vrouwen (iets wat jij ook wel kan gebruiken).

Kim

PS: Raad s, je hebt dus ongelijk...

Kim, vergelijk het met het volgende om mij te begrijpen:

Een winkelier legt geld op de toonbank, maar de winkel zit vol met dieven. De winkelier zegt: niet aan het geld komen, maar ik leg het hier wel neer. zodra die winkelier even de telefoon opneemt en weer terugkomt, denk je dat het geld er nog ligt? Nee, de winkelier moest het opbergen en niet laten zien aan de dieven.

In principe is dit het zelfde: Je lichaam is iets waardevols (net als het geld), als je het tentoonstelt, kan je verwachten dat het opdringerige gevoelens opwekt (net als een dief geld wil). Wat je dus moet doen en wat de Qoran en de Soennah ons voorschrijft is het bedekken van het lichaam, (dit geld ook voor mannen, alleen voor vrouwen zijn deze regels strenger omdat alles van een vrouw kan aantrekkelijk zijn, zelfs de stem of geur en daarbij komt dat mannen eenmaal meer hormonen hebben dan vrouwen)

Wat betreft de halfnaakte vrouwen, het is wel degelijk halfnaakt als de vorm zichtbaar is en heel strak... want de vorm is juist wat het aantrekkelijk.

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 15:50
Oplossing: leer eens wat van de westerse man, die wel respect kan opbrengen voor de westerse vrouw.  Jouw hormonen zijn mijn probleem niet.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 15:51

Salaam aleikum,

ik snap je redenatie Nour, maar in principe is nog steeds de winkelier goed. De dieven zijn degenen die het geld jatten. Mogelijkheid of niet, anders zouden ze het ook doen.

Verder snap ik niet dat je zegt dat het haar eigen schuld is. Als moslim mag je niet eens naar vrouwen kijken, dus hoef je (ik bedoel niet jou persoonlijk, maar in het algemeen) ook geen twee keer te kijken en na te gaan fluiten. Dat is haram. Ik geloof je ook zeker als je zegt dat je niet naar vrouwen kijkt, maar Kimmie bedoelt dat door gedachten zoals jij die hebt, je zulk gedrag wel oproept. Omdat je geen respect hebt voor 'zulk soort vrouwen'.

Enne, over die verkrachtingen in islamitische landen. Ik denk dat vrouwen daar nog wel onder meer dingen leiden dan verkrachtingen. Een dictatoriale man, incest door gefrustreerde mannen die niet kunnen trouwen, verkrachtingen binnen het huwelijk, etc. Ik vind je idee heel goed, maar helaas zijn moslims ook gewoon mensen. Er gaat dus ook heel veel fout. Ik denk ook dat er zeker ook aandacht besteed moet worden aan de moslimgemeenschap zelf, omdat daar ook veel werk te doen is.

Salaam happylady

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 16:13

Salaamu alaikom warahmatollaah,

Nee maar wie begaat de fout, de winkelier of de dief? De winkelier want die legt het daar neer terwijl hij weet dat ie gestolen kan worden. en dus zit de vrouw fout want ze weet dat ze de kans loopt verkracht te worden. nu je begint over Islamitische landen neem ik het tegendeel Amerika als voorbeeld daar komt er in elke 15 seconden een vrouw in aanraking met huishoudelijk geweld...en vaak komt het door dronkenschap...daardoor sterven er jaarlijk 1400 vrouwen in Amerika.

leer eens wat van de westerse man, die wel respect kan opbrengen voor de westerse vrouw.

ik ga hellemal stuk hier achter mijn PC hahahhaa...westerse man en respect? merk wel dat ik het hier niet over iedere westerling heb he...wat is respect...savond's laat dronken thuiskomen en je vrouw in elkaar slaan? wat is respect? je vrouw uitlenen aan je vriend...is dat respect? elke nacht met een andere vrouw in bed liggen...is dat respect? vertel mij wat respect is tegenover een vrouw als het niet je ogen neerslaan is.

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 16:21

het nut van een hoofddoek is gewoon om moslims te onderscheiden van niet-moslims, hetgeen zeer gevaarlijk is voor een open maatschappij als het onze. Juist omdat je je als moslims afzonderd en afkeert tegen het reilen en zeilen van een maatschappij zoals wij die in Nederland zien prijs je jezelf uit de markt... dat is iets wat maar niet echt in de moskeeen doordringt.

heeft een hoofddoekje wel zo heel veel met het daadwerkelijke geloof te maken. Dat valt te bezien, want in feite is het alleen maar onderscheiden van het zogenaamde GOEDE en SLECHTE.

moslims zien de islaam vaak als iets wat juist "vrede" uit moet stralen... de vraag is als je je afschermt van andere mensen of je wel bezig bent met vrede stichten... je zorgt zoals ik al vaker zei voor tweespalt in verschillende samenlevingen, wat leidt tot onbegrip en vooroordelen, en ja zo kan een ieder zijn verhaal laten eindigen met wat er in de tweede wereld oorlog is gebeurd...

mijn stelling is dat een hoofddoekje dan ook meer een politiek middel is (macht) dan dat het ook maar enigszins met geloof te maken heeft

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 16:30

Salaam aleikum Nour,

Nog steeds vind ik dat de winkelier niet fout is. Snap dat nou! Hij is niet verantwoordleijk voor de diefstal, omdat die dief de beslissing neemt om wel of niet te stelen. Is dat zo moeilijk?

Salaam happylady

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 16:35

Salaam alaikoem,

Als je geld hebt, moet je het goed opbergen, als je dan aangifte gaat doen en je zegt: "ik heb het open laten liggen" dan zeggen ze ook eigen schuld

Wasalaam,

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 17:15
Het gaat hier wel over een mens met een eigen wil he.  Niet over een paar stukjes papier.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 19:25

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Het gaat hier wel over een mens met een eigen wil he.  Niet over een paar stukjes papier.

Het is maar een vergelijking, want ze zijn allebij waardevol en aantrekkelijk, dat de ene leeft en de andere niet, gaat het even niet om

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 02:03
Bij mij wel, ik vind niet dat ik mezelf erg goed kan vergelijken met enkele stukjes papier die worden uitgegeven, meegepakt, in een portemonnee gestopt... 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.