Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp gesloteneen moslim kan geen terrorist zijn!

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Onderwerp: een moslim kan geen terrorist zijn!
    Geplaatst op: 25 juni 2004 om 09:59

A salamoe 3alaikoum wa rahmatoe Allahie wa barakatoeh,

Broeder Nour Al-Islam je moet dit soort dingen niet bekijken vanuit de kant van de winkelier (onschuldige) maar vanuit de kant van de dief (schuldige). Waarom kan deze dief niet van het geld afblijven? Deze vraag moet je je stellen en niet waarom laat de winkelier zijn geld daar liggen?

De winkelier heeft immers niets fout gedaan, het is misschien niet echt slim om je geld daar zo te laten liggen, maar dat betekent niet dat je er dan om vraagt dat het geld gestolen word.
De dief is de grote schuldige die een grote Zonde heeft gepleegd. Of het geld daar nu makkelijk voor het grijpen lag of niet, dat doet er niet toe.

Een advies aan iedereen hier en aan mijzelf, ga meer lezen en ga je wat meer verdiepen in de Islam, dan krijg je ook niet van zulke discussies. Ik denk dat de beter is voor ons allemaal.

Wa salamoe 3alaikoum wa rahmatoe Allahie wa barakatoeh,

Younes

Ashadoe Alla Ilaha Illa Allah, wa Ashadoe Anna Moehammadoen Rasoeloe Allah
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 10:36
Salaam Aleykoem,
Aan al mijn broeders en zusters,

Er wordt veel gediscussieerd over Terrorisme/Islam.
Het meerendeel van hetgeen ik zeg is ook al door andere gezegd, het strijden voor de zaak van Allah swt is een plicht dat we niet kunnen ontkennen.
Wanneer moeten we strijden voor de zaak van Allah swt ?
Strijden voor de zaak van Allah swt moeten wij, zodra de eer, bloed of geloof van onze broeders/zusters wordt geschonden. De leider v/d Moslims moet de Moslims van oa wapens en voertuigen voorzien.
Dan trekken zij ten strijde tegen de vijanden, eenmaal op het slagveld is het verboden om terug te trekken, tenzij er een verdrag wordt gesloten met de vijandige partij.

Tegenwoordig is het zo dat er geen Khalief is die de Moslims-strijders samenbrengt en met een duidelijke tactiek ten strijde trekt voor de zaak van Allah swt.

Allah swt en de profeet Mohammed saws hebben ons geleerd dat de wereld uit 2gebieden bestaat: Dar-ul-Harb(gebieden v/d niet-Moslims) en Dar-As-Salaam(hier geldt de wet van Allah swt).
Wij Moslims kunnen door de Khalief opgeroepen worden om te strijden tegen de niet-Islamitische gebieden indien een niet-Islamitische staat de mogelijkheid van het betalen van de djizja (speciale belasting) heeft verworpen, en tevens weigert om tot de Islam te bekeren.
Indien de Moslims een groter voordeel zien in het sluiten van een verbond met een niet-Islamitische staat, is dat mogelijk, dat recht heeft Allah swt ons gegeven.

Op de dag van vandaag is het zo dat er nog vele Moslims bereidt zijn te strijden voor de zaak van Allah swt en die dat ook doen. Moge Allah swt zijn zegeningen schenken over de gesneuvelden Moslimsstrijders en de komende martelaren.

Uit de door Nour-Al-Islam geplaatste Hadiths blijkt duidelijk dat men onschuldige mensen mag doden, indien zij niet van de schuldige vijanden gescheiden kunnen worden.

Wat de discussies over dit onderwerp het meest levendig houden is de vraag wie wel en wie niet schuldig is.
Is iedere Amerikaanse staatsburger een rechtvaardig doelwit omdat hij het kwaadaardige regime met zijn bezittingen steunt ? En als dat zo is, geldt dat ook voor de Moslims in onze eigen gebieden die de kwaadaardige Arabische dictatoriale regimes met hun bezittingen steunen ?

Wat betreft de Amerikaanse, Russische, Israelische, Thaise en Filipijnse militairen, dat zijn allen rechtvaardige doelwitten, want het is een feit dat hun onze broeders/zusters doden en vernederen.

Ook de Arabische militairen in bv Algerije, Egypte en Saudi-Arabie zijn rechtvaardige doelwitten, zij hebben zich tot doelwit gemaakt van het Islamitische verzet omdat zij kwaadaardige regimes overeind helpen houden en zij vechten tegen onze Moslims die in die landen een Khalifaat hebben proberen te creeeren.

Wasalam,
Yehya



Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 11:11
In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

In eerste instantie geplaatst door Remco

Met jou titel beweer je dat Bin Laden geen terrorist is. Ik kan je verzekeren dat hij dat wel is.

Ze beweert eigenlijk meer dat Bin Laden geen Moslim is.

Wie is hier degene die bepaalt wie kafir is en wie niet????????????????????????????

jullie geven mij daar altijd de schuld van terwijl ik mijn bewijzen uit de QORAAN haal. er staat nergens in de qoran: "wie onschuldige mensen dood is kafir" ??????????????????????????? dat kan ik nergens terugvinden, Bin Laden kan dan een slechte iemand zijn in jullie ogen, maar nog geen kafir toch??????????????????????????????

???????????????????????????????????????????????????????????? ????????????????

 

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 11:30
Nour Al-Islaam,

Aan de hand van een aantal Hadiths kunnen wij concluderen dat een Moslim geen Moslims is op het moment dat hij de wet van Allah swt overtreedt.

Heeft Binladen doelbewust onschuldigen gedood ?
Had hij de bedoeling om de gewone burgers schade te berokkenen of deed hij het om de ware vijanden schade te berokkenen ?

Ook de profeet Mohammed saws kan je beschuldigen van het doelbewust doden van onschuldigen indien je de aanslagen van oa 11sept veroordeelt.
Want ook de profeet Mohammed saws heeft onschuldigen gedood omdat hij bv in de nacht ten strijde trok en een katapult gebruikte.
Hij had ervoor kunnen kiezen om overdag te vechten, maar hij koos voor een nachtstrijd, dus mensen aanslagen op gebouwen afkeuren omdat de aanslagplegers kunnen weten dat er onschuldigen in die gebouwen aanwezig zijn, moeten ook de daden van onze profeet Mohammed saws afkeuren, immers hij wist dat er burgers zouden sneuvelen bij het gebruiken van een katapult en bij het vechten in de nacht.

Wij Moslims moeten vooral onze broeders/zusters in oa Egypte, Algerije en Saudi-Arabie steunen, want zij worden vermoordt omdat zij het Khalifaat willen laten herrijzen. Samen kunnen wij het Khalifaat laten herrijzen, strijden voor de zaak van Allah swt is onze plicht !


Wasalaam,
Yehya
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 12:52

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Nour Al-Islaam,

Aan de hand van een aantal Hadiths kunnen wij concluderen dat een Moslim geen Moslims is op het moment dat hij de wet van Allah swt overtreedt.

Heeft Binladen doelbewust onschuldigen gedood ?
Had hij de bedoeling om de gewone burgers schade te berokkenen of deed hij het om de ware vijanden schade te berokkenen ?

Salaam alaikoem,

Ik wil hier even op ingaan. Als je de wet van Allah de Verhevene overtreedt kan je nog wel moslim zijn, want als je alcohol drinkt, kan je nog wel moslim zijn. Zo is hetzelfde met onschuldige doden (ik zeg niet dat Bin Laden onschuldige heeft gedood en haram bloed heeft laten vloeien) Als je zeg maar een dorp aanvalt en je scheid mannen en vrouwen en je dood ze allebij, DAT is haram, MAAR nog geen koefr wat je buiten de islam laat treden. Zo is het regeren met andere wetten dan die van Allah wel koefr wat je buiten de islam laat treden en zo zijn er een aantal zaken die je buiten de islam laat treden.

Wasalaam,

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 13:44

Salaam,

ai, ik heb hier een boek over, ik bedoel over "het statuut van de zonde". Het gaat over hoe de verschillende stromingen binnen de islamitische traditie vroeger en nu aankijken tegen de moslim die een zonde begaat. Volgens de een is een moslim op het moment van de zonde geen gelovige, volgens de andere weer wel en volgens weer een ander wel een moslim maar geen mu'min. Helaas heb ik het uitgeleend, maar insha Allah krijg ik het volgende week weer terug, dan kan ik er iets nuttigs uit citeren. Help me herinneren aub, mijn geheugen is net gatenkaas de laatste tijd (stress stress stress he, zo vlak voor de vakantie). Het is trouwens van een belgische proffessor die jaren geleden bekeerd is; prof. Omar van den Broeck heet hij, in vlaanderen wel een bekende geloof ik.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 05:46
Nour Al-Islam en Amier,

In een Hadith staat dat op het moment van zonde een Moslim geen Moslim is, echter daarna is hij weer een Moslim (na het tonen van berouw).

Wasalaam,
Yehya

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 14:47

In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik vind dat erg simpel. Het komt er op neer dat (als ik Moslim was) ik vandaag een Bus op kan blazen en dan vervolgens morgen berouw  toon dat ik dan weer gezuiverd ben van alle blaam. Ik denk dat je wanneer je jezelf Moslim noemt je nooit de beslissing kan nemen om een bus op te blazen, wanneer je toch die beslissing neemt, dan ben je eigenlijk nooit echt Moslim geweest, een Moslim kan namelijk niet tot zo'n beslissing komen.
 

Je IQ is niet echt hoog geloof ik                                 

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 15:08

In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik vind dat erg simpel. Het komt er op neer dat (als ik Moslim was) ik vandaag een Bus op kan blazen en dan vervolgens morgen berouw  toon dat ik dan weer gezuiverd ben van alle blaam. Ik denk dat je wanneer je jezelf Moslim noemt je nooit de beslissing kan nemen om een bus op te blazen, wanneer je toch die beslissing neemt, dan ben je eigenlijk nooit echt Moslim geweest, een Moslim kan namelijk niet tot zo'n beslissing komen.

Hier een paar verzen uit de Heilige Koran om te laten zien dat je oprecht berouw moet tonen, en niet een slechte daad begaat omdat je vervolgens toch maar berouw kunt tonen.

� O jullie die geloven, wendt jullie tot Allah in oprecht berouw, hopelijk zal jullie Heer jullie zonden uitwissen en jullie Tuinen doen binnengaan, waar onderdoor rivieren stromen......�
(Koran 66: 8)

� Voorwaar, Allah aanvaardt slechts het berouw van degenen die uit onwetendheid het kwade doen en daarna spoedig berouw tonen. Zij zijn degenen van wie Allah het berouw aanvaardt en Allah is Alwetend, Alwijs�. Maar er is geen aanvaarding van berouw voor hen, die het kwade doen, totdat de dood hen nabij is, (en dan) zegt: Voorwaar nu heb ik berouw. En ook niet voor hen die sterven, terwijl zij ongelovig zijn. Zij zijn degenen voor wie Wij een pijnlijke bestraffing voorbereid hebben�.
(Koran 4: 17-18)

� En wie kwaad doet of zichzelf onrecht aandoet en daarna Allah om vergeving vraagt zal vinden dat Allah Vergevensgezind, Meest Barmhartig is�.
(Koran 4:110)

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 16:11

Salaam aleikum Nour,

ik snap je antwoord niet. Waarom is Remco's IQ niet hoog? VOlgens mij pakt hij de discussie precies bij de horens. Je kunt niet even iets doen en dan berouw tonen en dan weer moslim zijn.

Salaam happylady

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 16:19

Salaam,

berouw tonen en berouw hebben zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Als je oprecht berouw hebt om iets, dan is je intentie het nooit weer te doen en je leven te beteren, als het goed is. Ik neem aan dat Yahya dat bedoelt. Het idee van "even zondigen, berouwtonen en hup, je bent weer moslim" is natuurlijk niet juist als dat berouw niet oprecht is.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 08:43
Salaam aleykoem,
Amier,

Klopt.

De grootste zonde die vele malen erger is dan het doden van mensen is het niet geloven in Allah swt en zelfs deze zonde kan vergeven worden.
Allah swt is de Barmhartige en Vergevingszindige.

--
Remco, ben jij Christelijk ?
---

Groeten,
Yehya
Terug naar boven
iris Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 07:23

Beste mensen,

Ik ben een tijd van weg geweest(tentamens)

wat ik las na ik mijn bericht had gepost over lastig vallen, vind ik onbeschrijfelijk!!

Hoe halen sommige mannen het in hun hoofd om verkrachtingen goed te keuren omdat vrouwen het zelf uitlokken???!! Ik weet waar ik over praat en aan alle mannen hier die er zo over denken; wat u zelf niet wil dat geschiedt, doe dat ook een ander niet! He ontzettende varkens hoe zouden jullie het vinden als je gewoon relaxed aan het chillen bent in NEDERLAND!! waar het prima is om in badkleding of wat dan ook te lopen en dat dan een of andere man denkt van goh die kan ik pakken, want ze vraagt er om, geen enkele vrouw vraagt hierom, en het is achandalig hoe jullie hier zo makkelijk een oordeel over vellen, trouwens mijn vriend, heeft me nog nooit met een vinger met een slechte bedoeling aangeraakt, dus dat iemand ook zei van dat westerse mannen altijd dronken thuis komen en hun vrouwen slaan slaat echt nergens op!!

Ik heb de liefste Nederlandse vriend van de hele wereld, en ik weet donders goed hoe het is om een relatie te hebben met een niet nederlander, want daar ben ik ook al geweest, en die gast sloeg altijd ook al had hij geen drank op !

Ik kom haast niet uit mijn woorden zo boos ben ik over de reacties van sommige mannen op dit forum, misschien denk je dan wel dat die vrouw er om vraagt, maar bij deze =: Geen enkele vrouw vraagt er om!

God zal jullie straffen voor jullie zonden, voor degene die ooit een vrouw heeft verkracht!

De groeten, iris

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 08:12
In eerste instantie geplaatst door Remco

Ja , ik ben Christelijk. Ik vermoed dat je nu aankomt met het feit dat
Jezus voor onze zonde is gestorven en dat we daarom zonden kunnen
begaan tot we erbij neervallen. Ik beweer dat dat een vertekend beeld
is. Als dat zo zou zijn dan had de Bijbel ook maar een bladzijde hoeven
te zijn.



Remco,

Nee, ik vond je reactie mbt tot vergiffenis nogal vreemd, ik dacht dat het wel vanzelfsprekend is dat wanneer iemand berouw heeft van een zonde ook de intentie heeft om niet in herhaling te treden.
Vergeving is altijd mogelijk, Allah swt is de Vergevingszindige.
Het draait niet enkel om regels etc, vergiffenis is een belangrijk onderdeel, tenminste in de Islam, maar ik neem aan dat hetzelfde geldt bij het Christendom.

Groeten,
Yehya


Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 05:29

Salamoen Aleykoem

Als jij een ander niet vergeeft verwacht dan zelf ook geen vergiffenis.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.