Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

trouwen met een niet moslim meisje

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Nadiona Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nadiona Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: trouwen met een niet moslim meisje
    Geplaatst op: 13 juli 2004 om 12:14

salem broeders en zusters,

ik heb deze topic geopend om een broeder te helpen.

Het zit namelijk zo: Hij gaat met een meisje dat niet moslim is. zijn vraag is nu is het toegestaan om met haar te trouwen. Zo ja wat zijn de voorwaarden..Zo nee waarom niet. Het liefst met bronnen...

Ik hoop dat jullie deze vraag kunnen beantwoorden...heb hem wel wat er over vertelt maar wil voor de zekerheid weten  

hoop snel een reactie te krijgem

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 12:38

Assalamoe alykoem,

ik heb twee verzen uit de koran gevonden die hier van toepassing zijn,

een moslim mag geen kaafira trouwen, de vers: En huwt geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij u moge behagen. En huwt haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij u moge behagen. Zij noden tot het Vuur, maar Allah noodt u tot de Hemel en tot vergiffenis door Zijn gebod. En Hij maakt Zijn tekenen aan de mensen duidelijk, opdat zij lering zullen trekken. soerat Al Baqara vers 221.

met uitzondering ahloel kitaab (mensen van het boek= joden en christenen), waar een moslim wel mag mee trouwen, de vers: Alle goede dingen zijn u deze dag geoorloofd. Het voedsel der mensen van het Boek is u geoorloofd en uw voedsel is hun toegestaan. En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven v��r u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn. soerat al Maida vers5.

wassalaam,  

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Nadiona Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nadiona Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 14:06

dank u wel voor het antwoord...

ik heb dit nu net aan hem doorgegeven

en hij zegt: ''ze is geen jood ze is geen christenen''

ze gelooft in niets....zo ver hij weet

wat nu?

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 14:15
Salam3leikoem
Misschien kan hij haar ervan overtuigen dat de de islaam de juiste weg is
Terug naar boven
Nadiona Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nadiona Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 14:24

mocht dat niet lukken en hij trouwt als nog met haar???

wat zijn de gevolgen dan..voor hem

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 14:32

Salama3leikoem
Ik snap niet precies wat je met gevolgen bedoelt maar als ALLAH in de koran zegt dat een man alleen buiten moslimas joodse of christelijke vrouwen mogen trouwen dan is het een haraam voor hem als hij met een meisje trouwt dat geen van de bovenstaande is, mar de gevolgen weet ik niet precies.Ik  bedoel er niks mee maar hoe kun eigenlijk van iemand houden die niet van ALLAH houdt

want onthoud dat wereld slechts tijdelijk is maar het hiernamaals is voor altijd

Terug naar boven
Nadiona Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nadiona Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 14:41

oke dank j ewel...

en is het zo dat de man op een geven moment moet proberen zijn vrouw over te halen...en vooral als er spraken is van kinderen?

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 14:51

  ik denk wel dat het handiger is want welke godsdienst wilt hij dat zijn kinderen volgen.

Terug naar boven
Nadiona Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nadiona Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 14:53
islam--
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 15:12
Dan is het natuurlijk beter dat hij haar overhaalt want het kan zijn dat die kinderen het verkeerde voorbeeld krijgen door bv te vragen: Als de islaam de juiste godsdienst is  waarom is mama dan geen moslima???
Terug naar boven
Nadiona Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nadiona Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 15:13

i know what you mean

heb het hem ook vertelt....hij is het zelfs nu met haar gaan bespreken...

moge allah ze helpen

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 15:14

amien

 

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 15:27

Salama3leikoem
ps Ik hoop dat het goed verloopt het is natuurlijk ook beter voor haar
Terug naar boven
Nadiona Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nadiona Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 15:28

salem..

hij is nog met haar aan de lijn...hoop het ook

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 15:30

Assalamo alykom zusters,

jullie kunnen het beste via chat met elkaar praten, is handiger, zie boven Chat

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Nadiona Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nadiona Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 15:32
ahahahhahahah dank je wel
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 15:33
Salama3leikoem
 Ja eigenlijk wel...
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 15:42

Salaam Alaikum,

Wel leuk om te lezen .

wa salaam

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 15:54
         
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 15:36

In eerste instantie geplaatst door Nadiona


oke dank j ewel...
en is het zo dat de man op een geven moment moet proberen zijn vrouw over te halen...en vooral als er spraken is van kinderen?

Nee, dit mag niet. Je mag je vrouw of wie ook niet overhalen: er is namelijk geen dwang in de religie. Je kunt echter wel zeggen dat je niet verder kunt met iemand die niet in God gelooft. Of, als dat heel moeilijk is, gewoon het goede voorbeeld geven in de hoop dat God die persoon de ogen opent. Het is echter beter om een relatie aan te gaan met at least een gelovige en het beste een moslim natuurlijk. Op het moment dat er kinderen komen en je gaat dan je vrouw overhalen om moslim te worden, ben je wel rijkelijk laat mi.
Ik spreek uit ervaring . Mijn man heeft mij het goede voorbeeld gegeven en gezegd dat hij echt niet verder zou kunnen met mij als ik atheist zou blijven. God heeft mij alhamdullilah de ogen geopend. Ik ben dus moslima geworden. Ik ben echter NIET gewongen.

Salaam happylady

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 16:06

salaam,

We moeten ook niet vergeten dat een relatie hebben buiten het huwelijk ook verboden is in de Islam. Dus deze broeder kun je aanraden om de relatie te stoppen en vergeving te vragen aan de Almachtige (swt).

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Soufian123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soufian123 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 19:31
salaam mijn broeders en zusters

ik dank jullie voor deze antwoorden ik heb ze allemaal gelezen en ik vind dat diegene die deze vraag maakte wel tevreden zal zijn     
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2005 om 07:59
asalamoe alaykoem broeders en zusters,

als eerst wil ik vragen of de ouders van die jongen wel accepteren dat ie met een niet moslima trouwt want ik vind het wel raar een beetje maar waarlijk echt broeder het is beter dat je met een moslima trouwt ik wil der verder niet mee bemoeien maar het is echt waar mijn oom was ook getrouwd met een niet moslim en ze hadden oorlog gekregen jah de rest is natuurlijk prive dat kan ik niet vertellen maar ik kan je wel zeggen dat het heel erg slecht is afgelopen...
en als het echte liefde is dan word ze vanself een moslim en zoals Bisharozei zo van hoe kan je van iemand houden die niet van Allah houdt? echt mooi gezegd. Maar ik seg dit met respect maar als hij echt niet met haar volgens de islam mag trouwen en hij kiest toch voor haar dan kan hij beter ook uit de islam gaan. want je krijgt hierdoor misverstanden en ruzies je wilt dat echt niet weten.
masalam broeder ik hoop echt dat ik je verder een beetje heb geholpen...
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 02:03

Salaam aleikoum,

Een paar jaar geleden heb ik ook weleens nagedacht of een niet moslim met een moslim zou kunnen trouwen. Toen was ik er echt van overtuigd dat dat geen probleem zou moeten zijn, zolang je maar van elkaar houd en respect hebt voor elkaar. Maar sinds ik mij in het geloof ben gaan verdiepen denk ik daar eerlijk gezegd wel anders over. Het lijkt mij bijna onmogelijk om met iemand te trouwen die niet leeft volgens het geloof. Kijk veel jongens die je op school tegen komt leven niet volgens de regels van de islaam, maar ze willen vaak later wel volgens de koran gaan leven en ik denk dat het dan moeilijk gaat worden. Ook krijgen de kinderen een verkeerd beeld. Misschien wil ��n van beide wel een glas alcohol, een sigaret, vlees dat haram is, eten tijdens de vaste maand, nou ja je kunt zoveel opnoemen eigenlijk. Het lijkt mij verstandiger om iemand te kiezen met hetzelfde geloof, zodat je van elkaar kunt leren en samen je geloof sterker maken.

Wasalaam,

Marleen

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 12:14
Liefde is zo eenvoudig. Fout geloof maakt zoveel kapot.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.