Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Een vraag die gericht is aan de Christene

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een vraag die gericht is aan de Christene
    Geplaatst op: 02 augustus 2004 om 13:58

Eindelijk heb je het door Vincent, dit aardse leven in niets waard t.o.v het hiernamaals.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2004 om 06:25

Salamoen Aleykoem

"Het onlogische uit beide filosofi�n kan ik samenvatten in een brandende vraag: waar dient �berhaupt het aardse leven nog toe, als het klaarblijkelijk alleen een voorportaal voor het hiernamaals is? "

Je zegt ook niet : "waar dient de racebaan nou voor als het klaarblijkelijk om de hoofdprijs gaat." Het aardse leven dient ervoor om de mensen te onderscheiden die leven volgens de wetten van Allah(sbw) en die er niet naar leven.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2004 om 11:29

dag vincent

waar dient �berhaupt het aardse leven nog toe, als het klaarblijkelijk alleen een voorportaal voor het hiernamaals is? Kortom: beide religieuze filosofi�n klinken mij nogal menselijk in de oren.

wow wow wow! leg mij eens uit wat kan jou bovenmenselijk in de oren dan klinken?

ik bedoel, je haalt de twee religies doorelkaar,christendom=>de bijbel is gewijzigd door de mensen,maar islaam is gewijzigd door geen enkele hand op deze aarde!

islaam kan  menselijk klinken, omdat hij juist aan de mensheid is gestuurd,dus het is mensen vriendelijk!

en blijft je mening wat je ervan vindt!als je ons allemaal voor domme mensen die in eender welk filosofie geloven beschouwt !no pb!het is in fact jouw pb!

mvg,meriem

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2004 om 09:46
Ik ben geen Christen, maar toe dan maar: de Christelijke filosofie is net zo onlogisch als de Islamitische. De Christelijke: geloof in JC en uw zonden zullen vergeven worden en ergo kunt u in het hiernamaals doorstromen naar het paradijs. De Islamitische: voldoe aan alle 30.869 regels uit de Koran c.a. en u kunt na de dood het aardse verruilen voor het paradijselijke. Het onlogische uit beide filosofi�n kan ik samenvatten in een brandende vraag: waar dient �berhaupt het aardse leven nog toe, als het klaarblijkelijk alleen een voorportaal voor het hiernamaals is? Kortom: beide religieuze filosofi�n klinken mij nogal menselijk in de oren.
Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Si_M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2004 om 07:35

Salaam wa aleikoem,

Goeie vraag!
Maar jammer ik denk dat alle christenen op deze forum op vakantie zijn.

Wa aleikoem salaam

Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2004 om 14:10

Assalamoe alykoem,

mashAllah, een mooi stuk,

het is zo dat christenen duizenden vragen niet kunnen beantwoorden, ze blijven maar koppig,

hier een paar mooie boeken om te lezen:

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/jezusindeislam/ jezusindeislam1.html

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/mohamed_in_de_b ijbel/1.html

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/isdebijbelgodsw oord/kaft.html

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/verschilbk/vers chilbk.html

een tip voor de christenen, een artikel geschreven door een moslim die eerst christen was: http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/bijbel/bijbelin houd.html

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
al-yaqeen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 59
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-yaqeen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2004 om 11:57

Een vraag die gericht is aan de Christenen

Interesse in de Islam

 

Bron: www.al-yaqeen.com

 

O Jullie, die Jezus aanbidden

Wij hebben een vraag die een antwoord vereist.

Wat voor god is Hij

die van het leven wordt beroofd door een aantal stervelingen

of was hij juist vergenoegd met deze daad

en zullen zijn belagers per slot aanspraak mogen maken op zijn zegeningen

of zeggen jullie dat Jezus in werkelijkheid gruwelt van deze daad.

Maar dan moeten jullie toch inzien dat deze stervelingen voor even sterker waren dan god

en het meest frappante is dat het dagelijkse leven zich continueerde

terwijl de Schepper in diepe slaap verkeerde.

Zon en maan die elkaar afwisselen.

Zij leken de bediening van god geen seconde te missen.

Wie was het dan die deze zaken bleef leiden

toen de heer aan de kruis werd gespijkerd?

En waarom stak niemand hem de hand toe

toen hij keer op keer om hulp smeek?

Ik verwonder mij over deze schepping die onaandoenlijk van gemoed is.

Hoe heeft zij roerloos kunnen staan toekijken naar de lijdensweg van Jezus?

En dan heb je ook nog zijn herrijzenis na de dood.

   Heeft hij dat geregeld of heeft hij dat te danken aan ��n van jullie andere goden?

Het meest verbazingwekkende is dat een gat in de grond als graf heeft gediend voor niemand minder dan god.

Nog vreemder is de buik die hem in zich heeft gedragen.

Negen maanden lang weggestopt in het donker.

Slurpend aan de moederkoek.

Om vervolgens via het geslachtsorgaan naar buiten te komen.

Klein, zwak, argeloos en sabbelend aan zijn moeders borst.

Om zo de nodige voedsel tot zich te nemen.

En zoals te verwachten is, moest hij zich ook ontlasten.

Wees toch eens waarheidlievend en zeg mij: �Zijn dit de kenmerken van een ware god?�

Verheven is Allah boven datgene wat de Christenen aan hem toekennen.

Zij zullen allen zeker ondervraagd worden over deze onwaarheden.

Dus komt tot besef voordat het te laat is.

Gebaseerd op het werk van Ibn al-Qayyim

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.