Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Een vraag die gericht is aan de Christene

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
al-yaqeen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 59
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-yaqeen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een vraag die gericht is aan de Christene
    Geplaatst op: 26 juli 2004 om 11:57

Een vraag die gericht is aan de Christenen

Interesse in de Islam

 

Bron: www.al-yaqeen.com

 

O Jullie, die Jezus aanbidden

Wij hebben een vraag die een antwoord vereist.

Wat voor god is Hij

die van het leven wordt beroofd door een aantal stervelingen

of was hij juist vergenoegd met deze daad

en zullen zijn belagers per slot aanspraak mogen maken op zijn zegeningen

of zeggen jullie dat Jezus in werkelijkheid gruwelt van deze daad.

Maar dan moeten jullie toch inzien dat deze stervelingen voor even sterker waren dan god

en het meest frappante is dat het dagelijkse leven zich continueerde

terwijl de Schepper in diepe slaap verkeerde.

Zon en maan die elkaar afwisselen.

Zij leken de bediening van god geen seconde te missen.

Wie was het dan die deze zaken bleef leiden

toen de heer aan de kruis werd gespijkerd?

En waarom stak niemand hem de hand toe

toen hij keer op keer om hulp smeek?

Ik verwonder mij over deze schepping die onaandoenlijk van gemoed is.

Hoe heeft zij roerloos kunnen staan toekijken naar de lijdensweg van Jezus?

En dan heb je ook nog zijn herrijzenis na de dood.

   Heeft hij dat geregeld of heeft hij dat te danken aan ��n van jullie andere goden?

Het meest verbazingwekkende is dat een gat in de grond als graf heeft gediend voor niemand minder dan god.

Nog vreemder is de buik die hem in zich heeft gedragen.

Negen maanden lang weggestopt in het donker.

Slurpend aan de moederkoek.

Om vervolgens via het geslachtsorgaan naar buiten te komen.

Klein, zwak, argeloos en sabbelend aan zijn moeders borst.

Om zo de nodige voedsel tot zich te nemen.

En zoals te verwachten is, moest hij zich ook ontlasten.

Wees toch eens waarheidlievend en zeg mij: �Zijn dit de kenmerken van een ware god?�

Verheven is Allah boven datgene wat de Christenen aan hem toekennen.

Zij zullen allen zeker ondervraagd worden over deze onwaarheden.

Dus komt tot besef voordat het te laat is.

Gebaseerd op het werk van Ibn al-Qayyim

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2004 om 14:10

Assalamoe alykoem,

mashAllah, een mooi stuk,

het is zo dat christenen duizenden vragen niet kunnen beantwoorden, ze blijven maar koppig,

hier een paar mooie boeken om te lezen:

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/jezusindeislam/ jezusindeislam1.html

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/mohamed_in_de_b ijbel/1.html

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/isdebijbelgodsw oord/kaft.html

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/verschilbk/vers chilbk.html

een tip voor de christenen, een artikel geschreven door een moslim die eerst christen was: http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/bijbel/bijbelin houd.html

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Si_M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2004 om 07:35

Salaam wa aleikoem,

Goeie vraag!
Maar jammer ik denk dat alle christenen op deze forum op vakantie zijn.

Wa aleikoem salaam

Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2004 om 09:46
Ik ben geen Christen, maar toe dan maar: de Christelijke filosofie is net zo onlogisch als de Islamitische. De Christelijke: geloof in JC en uw zonden zullen vergeven worden en ergo kunt u in het hiernamaals doorstromen naar het paradijs. De Islamitische: voldoe aan alle 30.869 regels uit de Koran c.a. en u kunt na de dood het aardse verruilen voor het paradijselijke. Het onlogische uit beide filosofi�n kan ik samenvatten in een brandende vraag: waar dient �berhaupt het aardse leven nog toe, als het klaarblijkelijk alleen een voorportaal voor het hiernamaals is? Kortom: beide religieuze filosofi�n klinken mij nogal menselijk in de oren.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2004 om 11:29

dag vincent

waar dient �berhaupt het aardse leven nog toe, als het klaarblijkelijk alleen een voorportaal voor het hiernamaals is? Kortom: beide religieuze filosofi�n klinken mij nogal menselijk in de oren.

wow wow wow! leg mij eens uit wat kan jou bovenmenselijk in de oren dan klinken?

ik bedoel, je haalt de twee religies doorelkaar,christendom=>de bijbel is gewijzigd door de mensen,maar islaam is gewijzigd door geen enkele hand op deze aarde!

islaam kan  menselijk klinken, omdat hij juist aan de mensheid is gestuurd,dus het is mensen vriendelijk!

en blijft je mening wat je ervan vindt!als je ons allemaal voor domme mensen die in eender welk filosofie geloven beschouwt !no pb!het is in fact jouw pb!

mvg,meriem

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2004 om 06:25

Salamoen Aleykoem

"Het onlogische uit beide filosofi�n kan ik samenvatten in een brandende vraag: waar dient �berhaupt het aardse leven nog toe, als het klaarblijkelijk alleen een voorportaal voor het hiernamaals is? "

Je zegt ook niet : "waar dient de racebaan nou voor als het klaarblijkelijk om de hoofdprijs gaat." Het aardse leven dient ervoor om de mensen te onderscheiden die leven volgens de wetten van Allah(sbw) en die er niet naar leven.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2004 om 13:58

Eindelijk heb je het door Vincent, dit aardse leven in niets waard t.o.v het hiernamaals.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 06:24

beste remco,

Ik vind dat je het wel heel erg kort heb samengevat. Vind je het logisch dat je geen moslim wil worden, aangezien je beknopte kijk op de islam.

Onlogisch is jouw conclusie, vertel dat maar aan die andere 1 miljard mensen. Ik zou graag willen weten wat wel"goddelijks" in jouw oren klinkt.

oulikoum asalaam,

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 12:10

Salamoen Aleykoem

Rustig maar remco ik denk dat hij vincent bedoelt...

abdoe_allah remco = geen vincent he en omgekeerd ook niet

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 16:03

Salaam aleikum,
ik ben zelf christelijk opgevoed (heel erg orthodox zelfs). Ik wou dus toch even reageren op het stukje. Ik zeg er dus bij dat ik er zelf niet meer in geloof, maar wil toch even iets rechtzetten.

Dat Jezus niet van het kruis is gehaald, is geen bruutheid, maar hoort bij het hele verhaal van zijn leven. Jezus moest volgens de Christelijke geloofsleer zijn hele leven geven om zo in ��n keer te boeten voor alle mensen (of volgens sommige stromingen alleen de bekeerden, wat er maar weinig zijn). In ieder geval is het zo dat door Jezus' lijden, wat bovenmenselijk zwaar was, hij de ultieme daad van liefde heeft gedaan (zoals misschien een  geliefde die voor de ander sterft, zeg maar). Als hij van het kruis afgehaald zou zijn, zou de hele christelijke geloofsleer in elkaar 'donderen'.
Volgens de Christelijke geloofsleer was Jezus de perfecte mens. Hij heeft wel een gewone ontwikkeling doorgemaakt (niet helemaal; op zeer jonge leeftijd onderwees hij de farizeeen), maar hij maakte geen fouten. Om in een baarmoeder te zitten en geboren te worden, hoeft door zijn menselijke natuur helemaal niet erg te zijn. Het gaat om het feit dat Jezus God in een menselijke gedaante was.
Voor mij is het niet meer te begrijpen, maar ik ben er wel mee opgevoed. Hetzelfde als de Drieeenheid, het is een dogma. Je gelooft het of niet...

Ik probeer hier niet het christendom te verdedigen, maar net zoals christenen bepaalde dingen van moslims nooit zullen snappen, zal dat andersom net zo zijn. Ik bespeur wel bij veel moslims dat ze weinig kennis hebben van het christendom. Jammer.

Salaam happylady

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 16:26

Hallo

Ik weet dat je nie thet Christendom wilt verdedigen maar ik heb toch enkele opmerkingen.

Waarom zou God moeten boeten voor zijn schepselen? Voor wie moet hij dan boeten? Ik snap het helemaal niet. Alleen het idee al dat God zich laat martelen door de mensen die Hij heeft gemaakt. Er zit totaal geen logica in.

God is ver verheven boven hetgeen zij zeggen. Hij is de Almachtige (swt) die niemand nodig heeft. Als Hij wilt straft hij en als Hij wilt vergeeft Hij.

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 16:52

In eerste instantie geplaatst door salahdin


Hallo
Ik weet dat je nie thet Christendom wilt verdedigen maar ik heb toch enkele opmerkingen.
Waarom zou God moeten boeten voor zijn schepselen? Voor wie moet hij dan boeten? Ik snap het helemaal niet. Alleen het idee al dat God zich laat martelen door de mensen die Hij heeft gemaakt. Er zit totaal geen logica in.
God is ver verheven boven hetgeen zij zeggen. Hij is de Almachtige (swt) die niemand nodig heeft. Als Hij wilt straft hij en als Hij wilt vergeeft Hij.

Salaam aleikum Salahdin,
Jezus heeft geboet voor de mensen, omdat hij van de mensen houdt. Hij weet dat mensen uit zichzelf nooooit de hemel kunnen verdienen, dus hij heeft zeg maar een handje geholpen. In het christendom is het net zo als in de islam, dat het van te voren bekend is, wie naar de hemel gaan en wie niet. Voor d�e personen heeft Jezus dus geleden. Het is inderdaad een hele rare gedachte. Ik ben niet voor niets moslim geworden, alhamdulilah .
En met de laatste regels van je (God is ver verheven en heeft niemand nodig. Inderdaad bestraft en vergeeft wie hij wil) ben ik helemaal mee eens. Dat vind ik ook het mooie van de islam: het gaat om intentie. Als je met een zuivere intentie fouten maakt, is het inshallah toch vergeven. Daar spreekt zoveel barmhartigheid uit, daar moet ik altijd bijna van huilen. God is goed, rechtvaardig en Hij geeft ons zoveel kansen om hem te volgen en te aanbidden. Ik hoop dat iedereen ooit in zal zien dat de islam de ware weg is. Inshallah.

Salaam happylady

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 17:44

Wa aleikoemoe salam zuster

Ameen. Dat is mooi gezegd. Alhamdoe lilah Allah (swt) heeft je geleid naar het rechte pad.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 02:37

Salamoen Aleykoem

"In het christendom is het net zo als in de islam, dat het van te voren bekend is, wie naar de hemel gaan en wie niet."

Sorry zus maar kun je dit uitleggen? Want zover ik weet zijn er 10 mensen geweest van de sahaba die te horen kregen dat ze naar de paradijs ZULLEN gaan. Maar ik wist niet dat het voor iedereen bekend is.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 06:46
Welke dingen van de Islam zulen we nooit snappen?
Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Si_M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 08:10

oke,
welke dingen van de Islaam zul jij nooit snappen ?

Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Invincible Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 08:12

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Volgens de Christelijke geloofsleer was Jezus de perfecte mens. Hij heeft wel een gewone ontwikkeling doorgemaakt (niet helemaal; op zeer jonge leeftijd onderwees hij de farizeeen), maar hij maakte geen fouten. Om in een baarmoeder te zitten en geboren te worden, hoeft door zijn menselijke natuur helemaal niet erg te zijn. Het gaat om het feit dat Jezus God in een menselijke gedaante was.
Voor mij is het niet meer te begrijpen, maar ik ben er wel mee opgevoed. Hetzelfde als de Drieeenheid, het is een dogma. Je gelooft het of niet...

Wat begrijp je dan niet? Een demon (duivel) kan ook in een mensenlichaam kruipen, dus waarom kan G.d dat niet? G.d is toch machtiger dan Zijn tegenstander?

En G.d is ook een Drieeenheid, net als jij. Jij bent Ziel, Lichaam en Geest. Zo zit een 3-1-heid in elkaar. G.d is Vader (Ziel) Zoon (Lichaam) en Heilige Geest (Geest). De Ziel en Geest kunnen niet sterven, het Lichaam (Yeshua) wel.

Het is allemaal erg simpel hoor.

Door te sterven als mens, heeft Yeshua neder kunnen dalen in de hel. Daar heeft Hij de sleutel van het dodenrijk bemachtigd. Zo kunnen alle mensen die hun bestaan aan Yeshua (G.d) toevertrouwen als ze sterven meteen naar de Hemel. Hij heeft de deur naar de Hemel, naar de Vader geopend!

Waarom 'G.d' dan moest sterven? Omdat alleen Hij zondeloos zou kunnen sterven, en zo bepaalde rechten had tegenover satan. Wij hebben satan niets te vertellen, hij is machtiger dan wij. Yeshua staat boven satan, en heeft zo bepaalde overwinningen op hem kunnen behalen.

Ik denk zelf heeel veel over mijn geloof na, er gaat geen uur voorbij -denk ik- zonder dat ik er aan denk (alleen 'snachts misschien niet) maar ik zie geen enkele moeilijkheid. Ik weet dat G.d bestaat, en ik geloof dat ik door het sterven van Zijn Zoon met Hem in het reine ben.

Eric.

I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 10:12

Hallo,

God heeft de Koran neergezonden en een boodschapper Mohamed (vrede zij met hem) om de boodschap over te brengen. In de Koran staat bijvoorbeeld dat we moeten bidden. Maar er staat niet hoe. Het is de profeet die ons dit geleerd heeft. Dus de overleveringen van de profeet mohamed en de  Koran horen samen.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 11:46

In eerste instantie geplaatst door Invincible


In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Volgens de Christelijke geloofsleer was Jezus de perfecte mens. Hij heeft wel een gewone ontwikkeling doorgemaakt (niet helemaal; op zeer jonge leeftijd onderwees hij de farizeeen), maar hij maakte geen fouten. Om in een baarmoeder te zitten en geboren te worden, hoeft door zijn menselijke natuur helemaal niet erg te zijn. Het gaat om het feit dat Jezus God in een menselijke gedaante was.
Voor mij is het niet meer te begrijpen, maar ik ben er wel mee opgevoed. Hetzelfde als de Drieeenheid, het is een dogma. Je gelooft het of niet...

Wat begrijp je dan niet? Een demon (duivel) kan ook in een mensenlichaam kruipen, dus waarom kan G.d dat niet? G.d is toch machtiger dan Zijn tegenstander?
En G.d is ook een Drieeenheid, net als jij. Jij bent Ziel, Lichaam en Geest. Zo zit een 3-1-heid in elkaar. G.d is Vader (Ziel) Zoon (Lichaam) en Heilige Geest (Geest). De Ziel en Geest kunnen niet sterven, het Lichaam (Yeshua) wel.
Het is allemaal erg simpel hoor.
Door te sterven als mens, heeft Yeshua neder kunnen dalen in de hel. Daar heeft Hij de sleutel van het dodenrijk bemachtigd. Zo kunnen alle mensen die hun bestaan aan Yeshua (G.d) toevertrouwen als ze sterven meteen naar de Hemel. Hij heeft de deur naar de Hemel, naar de Vader geopend!
Waarom 'G.d' dan moest sterven? Omdat alleen Hij zondeloos zou kunnen sterven, en zo bepaalde rechten had tegenover satan. Wij hebben satan niets te vertellen, hij is machtiger dan wij. Yeshua staat boven satan, en heeft zo bepaalde overwinningen op hem kunnen behalen.
Ik denk zelf heeel veel over mijn geloof na, er gaat geen uur voorbij -denk ik- zonder dat ik er aan denk (alleen 'snachts misschien niet) maar ik zie geen enkele moeilijkheid. Ik weet dat G.d bestaat, en ik geloof dat ik door het sterven van Zijn Zoon met Hem in het reine ben.
Eric.

Hoi Invincible,
wel een goede reactie die je geeft. Maar ik vind dat het een t� onlogisch verhaal is. T�veel van: eerst dit, want anders kan dat niet etc. Ik vind de islam zoo ontzettend simpel eigenlijk: God is hoog verheven boven ons, wij moeten ons inzetten om dichter bij Hem te komen.
In de stroming die mijn familie aanhangen, is Jezus �n God �n mens. Dat heeft niets meer te maken met God die in een lichaam kruipt, het lijkt op een soort gespleten persoonlijkheid. Zo zie ik de leer van de drieeenheid ook vaak. Maar stel voor hoe dat is in het leven. Als er een duivel in een mens vaart, is die mens totaal willoos. Was Jezus willoos? Nam God het van hem over? Het is z� onlogisch... Ik heb in mijn christelijke opvoeding NOOIT de aanwezigheid van God gevoeld, omdat ik ook niet geloof dat God op de goede manier gepresenteerd wordt, zeg maar. Ik kan het niet uitleggen. Het gaat uiteindelijk altijd om geloof, niet om uitleggen. Snap je?

Salaam happylady

Terug naar boven
al-yaqeen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 59
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-yaqeen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 11:55

Kruisiging is vervloeking

Interesse in de Islam

 

Bron: www.al-yaqeen.com

 

(een korte dialoog tussen een moslim en een christen)

Moslim: Geloof je dat Jezus gekruisigd is?
Christen: Natuurlijk!
Moslim: Dan vraag ik jouw aandacht voor de volgende tekst die vermeld staat in de Bijbel:
�En ingeval op een man een zonde komt waarop het doodvonnis staat, en hij ter dood gebracht is, en gij hem aan een paal hebt gehangen, dient zijn dode lichaam niet de hele nacht aan de paal te blijven hangen; maar gij dient hem in elk geval dezelfde dag nog te begraven, want een gehangene is  iets wat door God vervloekt is��                                                            (Deuteronomium 21: 22-23)
Moslim: Hoe is het toch mogelijk dat Jezus ervoor kiest om vervloekt te zijn?
Christen: Niet alle christenen zijn het eens met deze opvatting.
Moslim: O nee! Luister dan naar ��n van de meest achtbare figuren binnen het Christendom, namelijk Paulus, en wat hij hierover te zeggen heeft. Om precies te zijn in zijn brief naar de mensen van Galaten:
�Christus heeft ons losgekocht van de vloek der Wet door voor ons in de plaats een vloek te worden, want er staat geschreven: ,,Vervloekt is een ieder die aan een paal is gehangen.�                                                                                                                                               (Galaten 3: 13)
Moslim: Het is duidelijk dat wij, Moslims, Jezus meer respecteren dan jullie, want wij zouden nooit zulke dingen over hem durven zeggen, ik vraag Allah om jou leiden!

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 12:21

Salaam aleikum,

als eerste ISLAM, ik bedoelde inderdaad dat GOd alles van te voren weet. Dus niet wij mensen, gelukkig maar, want dan zou het ondragelijk zijn voor ons.
en al-yaqeen, je hebt ook een goed punt . Mij is vroeger echter altijd verteld dat dat alleen maar een indicatie is, hoe zwaar JEzus heeft moeten leiden. Hij heeft het moeilijkste en het slechtste moeten doorstaan, zeg maar. De straf is ook door Romeinen uitgevoerd, de kruisiging is hun straf.
Salaam happylady

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 14:38

Toch een klein vraagje erbij. Waar kun je aantonen dat het een 'feit' is, Remco? Niet aanvallend bedoeld, hoor. Weet je wat het namelijk is, er is gewoon gesjoemeld met veel verhalen uit die tijd. Je ziet Jezus toch altijd aan het kruis GESPIJKERD hangen (in de Katholieke kerk tenminste, in de Protestantse kerk is het verboden om afbeeldingen van God en Jezus te maken)? In die tijd werden mensen helemaal niet gekruisigd door spijkers door handen te slaan, maar met touwen bij de polsen aan het hout gehangen. Ik bedoel maar, het is zo'n dogma van de Christelijke kerk en daar zitten gewoon al fouten in.

Salaam happylady

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 15:04

Hoi,

niet iedereen werd vastgebonden aan het kruis, de meesten echter wel.  Het vastmaken aan het kruis met behulp van 'spijkers' werd ook gedaan, maar ik dacht dat daar een zwaardere misdaad voor nodig was of zoiets.

Weet iemand hier meer van?

Groetjes, Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 15:08
Ik weet dat het dogma niet gaat om de manier van kruisigen, maar ik vind het gewoon frappant dat aan HET dogma van het christendom al een heel vreemd bijsmaakje zit, snappie.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 15:19

Precies. Je moet in dingen geloven. Alhoewel ik wel denk dat het gemakkelijker is om in de Qoran te geloven dan in de Bijbel. Zolang we elkaar ook in onze waarde laten, kunnen we alleen maar meer van elkaar leren en begrip kweken, zodat we in ieder geval op een goede manier samen kunnen leven. Gelukkig gebeurt dat hier over het algemeen ook.

Salaam happylady

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 15:50

Salaam,

Jezus (vrede zij met hem) is nooit gekruisigd geweest maar er is iemand anders gekruisigd geweesd die Allah (swt) op hem heeft doen lijken. Dus de Romeinen hebben hun werk gedaan, maar ze waren er zich niet van bewust dat het niet om Jezus ging.

 

 En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

 Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
al-yaqeen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 59
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-yaqeen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 17:00

Een simpele vraag als Jezus (vrede zij met hem) god zou zijn waarom was het dan nodig om zichzelf te doden?

En remco, het gaat toch niet om degene die kruisigt (i.c. de Romeinen of Joden) maar om wie gekruisigd wordt? Hoe zou god zichelf volgens zijn eigen wet vervloeken? Wat voor een slecht beeld moet je dan niet van jouw schepper hebben?!

Trouwens de kruisiging van Jezus is helemaal geen feit. Als je accepteert dat de Koran geopenbaard is door God dan dien je te weten dat Allah openbaart dat een ander het uiterlijk van Jezus (vrede zij met hem) kreeg en dat Jezus, nadat hij tot zijn Heer smeekte om deze beker aan hem voorbij te laten gaan, tot God werd opgenomen. Jezus leeft dus op dit moment nog en is bij Zijn Heer.

Geloof je niet dat de Koran het laatst geopenbaarde Boek is van God dan moet je weten dt datgene wat jij voor een feit aanneemt (nl. de kruisiging van Jezus) zou zijn opgeschreven door zijn apostelen die allen zijn gevlucht op het moment dt het te heet werd onder hun voeten.

Vreemd trouwens, als Jezus zelf god was waarom bad hij dan tot zichzelf en zei hij: Eli, Eli lama sabachtani (Mijn Heer, mijn Heer waarom heeft U mij verlaten). Ver verheven is God boven datgene wat jullie hem toeschrijven. Niets in deze wereld komt tot zijn Heer behalve als Zijn dienaar.

In tegenstelling overigens tot het Christendom schrijft de Islam niet voor dat je eerst moet geloven in iets zo abstracts en onlogisch als de drie-eenheid waarna je het vervolgens zal gaan begrijpen. De Islam daagt daarentegen keer op keer het verstand uit zodat de mensen volledig overtuigd zullen zijn van de Waarheid: namelijk dat God, de Schepper van de hemelen en de aarde geen deelgenoten kent 

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2004 om 05:47

Salamoen Aleykoem

Remco als Allah(sbw) mij zou veranderen en als ik dan net zoals jou wordt wie kan mij dan van jouw onderscheiden?

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Invincible Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2004 om 09:29

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Hoi Invincible,
wel een goede reactie die je geeft. Maar ik vind dat het een t� onlogisch verhaal is. T�veel van: eerst dit, want anders kan dat niet etc. Ik vind de islam zoo ontzettend simpel eigenlijk: God is hoog verheven boven ons, wij moeten ons inzetten om dichter bij Hem te komen.

Je moet niet geloven in iets omdat het simpel is, je moet proberen de waarheid te ontdekken. Het simpelste is om atheist te worden, je geloofd dan in toeval, en daarmee klaar.

Het Christendom is misschien minder simpel dan de Islam, maar wat maakt dat voor de waarheid uit? Het hele leven is onlogisch. Waarom zijn wij bijvoorbeeld zondig? Dat is toch een raar, onlogisch iets als je erbij nadenkt? En toch is het waar.

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Maar stel voor hoe dat is in het leven. Als er een duivel in een mens vaart, is die mens totaal willoos. Was Jezus willoos? Nam God het van hem over? Het is z� onlogisch...

Yeshua (Jezus) was mens in de zin van, hij had een lichaam. Hij was G.d in de zin van wie hij van binnen was. Bijvoorbeeld: een engel kan ook als een mens verschijnen. Hij heeft dan een vleselijk lichaam, en toch is hij van binnen 'G.ddelijk'. Hij is dan G.ddelijk en menselijk tegelijk.

Yeshua verscheen niet alleen in een lichaam, hij had een lichaam gedurende een lange periode. Hij kreeg als het ware een lichaam, zoals ook een engel zichzelf (tijdelijk) in een lichaam kan laten zien. Net een stapje verder zeg maar.

Als een duivel in een lichaam kruipt, zit de geest/ziel van de mens er ook nog in, er is een 2strijd in hem. Bij Yeshua zat er behalve Hem niemand in, oneerbiedig gezegd. Het was een lichaam voor Zichzelf.

Het is dus allemaal hetzelfde principe, zoals dat al heel lang ook voor engelen en demonen geldt. Onlogisch? Misschien wel. Onmogelijk? Nee.

(satan en zijn demonen kunnen dat (nog) niet, een lichaam helemaal voor zichzelf hebben, daarom probeert hij in al bestaande lichamen te kruipen. Sommige Christenen geloven dat de anti-Christ iemand wordt waarbij satan een lichaam voor zichzelf heeft.)

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Ik heb in mijn christelijke opvoeding NOOIT de aanwezigheid van God gevoeld, omdat ik ook niet geloof dat God op de goede manier gepresenteerd wordt, zeg maar. Ik kan het niet uitleggen. Het gaat uiteindelijk altijd om geloof, niet om uitleggen. Snap je?

Snap ik. Al vind ik het wel vreemd. Ik hoor het wel meer dat mensen een tijdje christen zijn maar G.d niet ervaren, omdat ik G.d vrijwel iedere dag ervaar (ik ben wel door dalen heengegaan, waarin ik Hem niet ervaarde, maar dat gebeurt heel af en toe).

Misschien zat je in een verkeerde kerk tijdens je opvoeding. Ik ben ook wel eens in kerken geweest waar ik het liefst uitrende omdat het geloof wordt verdraaid tot een depri hel-en-verdoemenis.

Maar goed, dat laat ik helemaal aan jou, als jij denkt de juiste keuze te hebben gemaakt. Ik probeer het alleen zo goed mogelijk uit te leggen hoe het volgens mij zit.

Mvg, Eric.

I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Invincible Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2004 om 10:01

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Weet je wat het namelijk is, er is gewoon gesjoemeld met veel verhalen uit die tijd. Je ziet Jezus toch altijd aan het kruis GESPIJKERD hangen? In die tijd werden mensen helemaal niet gekruisigd door spijkers door handen te slaan, maar met touwen bij de polsen aan het hout gehangen. Ik bedoel maar, het is zo'n dogma van de Christelijke kerk en daar zitten gewoon al fouten in.

Er is niet gesjoemend met de tekst, mensen hebben het alleen verkeerd geinterpreteerd. De houten kruisjes die in RoomsKatholiekeKerken hangen zijn door westerlingen gemaakt die er minder verstand van hadden. That's all.

In eerste instantie geplaatst door salahdin

Jezus (***) is nooit gekruisigd geweest maar er is iemand anders gekruisigd geweesd die Allah (***) op hem heeft doen lijken. Dus de Romeinen hebben hun werk gedaan, maar ze waren er zich niet van bewust dat het niet om Jezus ging.

En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.

Dat hangt ervanaf hoe je deze tekst interpreteerd. Je zou ook kunnen zeggen dat ze niet zeker wisten of Hij wel echt dood was, of dat hun geheugen veranderd was. Het hoeft niet perse zo te zijn dat ze iemand anders hadden gekruisigd als ik deze tekst zo lees.

In eerste instantie geplaatst door al-yaqeen

Een simpele vraag als Jezus (***) god zou zijn waarom was het dan nodig om zichzelf te doden?

Als ik een tegenvraag mag stellen: waarom moesten de mensen (volk Israel) vroeger offers brengen?

In eerste instantie geplaatst door al-yaqeen

Geloof je niet dat de Koran het laatst geopenbaarde Boek is van God dan moet je weten dt datgene wat jij voor een feit aanneemt (nl. de kruisiging van Jezus) zou zijn opgeschreven door zijn apostelen die allen zijn gevlucht op het moment dt het te heet werd onder hun voeten.

Dit is niet waar, in Lukas 23:49 staat: >>>En al Zijn bekenden stonden van verre, ook de vrouwen, die Hem te zamen gevolgd waren van Galilea, en zagen dit aan.

De dicipelen waren idd gevlucht, maar blijkbaar later weer teruggekomen om te kijken hoe het afliep. Ook Johannes vertelt dat er een dicipel bij het kruis stond in Johannes 19:26. Met vrij grote zekerheid heeft hij het over zichzelf.

In eerste instantie geplaatst door al-yaqeen

In tegenstelling overigens tot het Christendom schrijft de Islam niet voor dat je eerst moet geloven in iets zo abstracts en onlogisch als de drie-eenheid waarna je het vervolgens zal gaan begrijpen. De Islam daagt daarentegen keer op keer het verstand uit zodat de mensen volledig overtuigd zullen zijn van de Waarheid: namelijk dat God, de Schepper van de hemelen en de aarde geen deelgenoten kent

Ik geloof niet in iets abstracts. En de bijbel zegt het zelf: >>>Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand!

Ik gebruik mn verstand iedere dag.

I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.