Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Een vraag die gericht is aan de Christene

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een vraag die gericht is aan de Christene
    Geplaatst op: 06 augustus 2004 om 04:38

De remeinen schreven ook over andere goden en aliens enz enz enz. Ze hadden een grote fantasie die romeinen. Jij kunt deze voorbeelden niet falsificeren dus zijn ze van even grote waarde als de notaties van de kruisiging.

oulikoum asalaam,

ps: Wat bedoelt god met 'ons' in die tekst.

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2004 om 08:30

In eerste instantie geplaatst door Remco

De Romeinen schreven inderdaad veel. Maar naast de verhalen die wij nu bestempelen als leuke gefantaseerde verhalen die niet de waarheid laten zien. Maar Romeinen hielden bij wat ze deden, ze hadden een soort administratie of een logboek. Feiten van handelingen die ze verrichten werden opgeschreven. Zo hebben ze ook dus de kruisiging opgeschreven.

Goed dat bewijst mijn grote overtuiging van het bestaan van jezus (vzmh)

Ons staat naar mijn weten voor Vader, Zoon en Heilige Geest.

wassalaam

 

 

Terug naar boven
Jezus Nazareth Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jezus Nazareth Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 15:00
Een discussie ingegeven door afgunst en haat.
Vergeet nooit, beste moslimvrienden, dat Mohammed heel veel geleerd heeft van zijn voorgaande boodschapper Jezus van Nazareth, de prediker van liefde en geweldloosheid.
De christelijke waarden van respect, gelijkheid en vergiffenis zijn universeel en de ENIGE weg naar eenheid in onze wereld.
Jezus stierf ook ten gunste van Mohammed.
Maar wie begrijpt dit die dit forum leest en alleen de islamitische wetten kent? Ik ben benieuwd.........

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 16:36

In eerste instantie geplaatst door Jezus Nazareth

Een discussie ingegeven door afgunst en haat.
Vergeet nooit, beste moslimvrienden, dat Mohammed heel veel geleerd heeft van zijn voorgaande boodschapper Jezus van Nazareth, de prediker van liefde en geweldloosheid.
De christelijke waarden van respect, gelijkheid en vergiffenis zijn universeel en de ENIGE weg naar eenheid in onze wereld.
Jezus stierf ook ten gunste van Mohammed.
Maar wie begrijpt dit die dit forum leest en alleen de islamitische wetten kent? Ik ben benieuwd.........

beste J. Z.,

wat jij allemaal zegt, ontkennen we absuluut NIET, wat wij moslims ontkennen is het aanbidden van Jezus, of iets vragen aan Jezus ipv God, of Jezus de zoon van God noemen, of dat hij zelf God is, of dat hij 1 van de drie-eenheid is....etc 

verder heb je het heel mooi gezegd, moge Allah je hart doen openen voor de waarheid....Amen

Quran 61:6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Isra�l, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat v��r mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog."

7. Wie is onrechtvaardiger dan hij die leugen over Allah verzint, terwijl hij opgeroepen wordt tot de Islam? Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

vrede,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 18:38

Dat Jezus als God dat is allemaal van die niet begrijpende onzin. Je moet echter niet denken dat dat onder christenen gemeengoed is, om het zo te zien.

Je hebt dat nou eenmaal in alle religie's: dat mensen menen dat hun verstand niet nodig is als ze religie hebben en zichzelf een niet-letterlijke interpretatie verbieden - wat dan tegelijk ook miskenning is van het poetische in dat wat ze lezen.

Ik heb het nooit anders begrepen dan zo: mensen zijn 'kinderen van God' in de zin van: levend dankzij God, onder de hoede van God, etc. Dat Jezus een voorbeeldmens was maakt hem dan als d� zoon van God, maar dat moet je natuurlijk niet letterlijk nemen (al zullen er altijd mensen blijven die het zo zien - ik heb in mijn nabije omgeving nooit gehoord dat iemand het zo uitlegde en ik heb nogal wat mensen mogen ontmoeten met een kerkelijke opleiding).
Het derde deel van de drie-eenheid, de heilige geest, dat is iets waar alle mensen iets van hebben - vergelijk het met fitra.

Dat Jezus als voorbeeldmens leefde - volgens de verhalen - maakt dat je het kan zien dat zijn persoonlijkheid precies was zoals de mens zou moeten zijn volgens het goddelijke, levend naar de 'heilige geest' .. of misschien daarmee samenvallend.. maar hier begeef ik me al een hellend vlak: dit is veel bediscussieerd in het christendom en om de belangrijkste visies te begrijpen verwijs ik naar de twistpunten bij de vroege concili�n* (kerkvergaderingen), waarbij dit telkens terugkwam (er zijn een paar schismata geweest voortgekomen uit twisten rond de interpretatie van die drie-eenheid).

* het eerste concilie van Nicea, de eerste 3 van Constantinopel, dat van Efeze en dat van Chalcedon.

Terug naar boven
Yarem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yarem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 01:07

wat is jouw definitie dan van de zonde tegen de Heilige Geest? (Matth.12) In hoe jij de Heilige Geest beschrijft is het een absurd zware straf.

1 Johannes 5:20, Hebreeen 1, om maar twee Schriftplaatsen te noemen waarin Jezus God genoemd wordt.

Hoor Israel de HEERE onze God de HEERE is een. (hierin plaats voor ''drie-eenheid''?)

Adonai li, lo ira. Mah ya'aseh li adam? (Psalm 118:6)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 08:33

Yarem, de idee�n over de heilige geest en heilige drie�enheid zijn abstracties om de relatie tussen het goddelijke en het menselijke te beschrijven. Het beeld van een vader en een zoon wordt naar ik weet algemeen aanvaardt als metafoor. Ik heb geen behoefte mensen te bestrijden die dat allemaal letterlijk nemen (Ik kan dat niet geloven, maar in mijn opvatting k�n het gel��f van de een ook niet beter zijn dan dat van de ander, behalve naar zijn consequenties voor deze wereld wanneer dat geloof wordt vertaald naar handelen - daarom moet een gelovige mijns inziens altijd zijn verstand blijven gebruiken bij het interpreteren van zijn geloof), maar dat als enige interpretatie zien is erg simplistisch en doet ook afbreuk aan de teksten (mijns inziens).

Wat betreft wat ik zei over het begrip 'heilige geest' was ook maar een snelle interpretatie om mensen een idee te geven. Ik geloof dat dit beeld niet eens op alle plaatsen op dezelfde manier gebruikt wordt (dat zou misschien ook verwonderlijk zijn gegeven de abstractheid van het begrip en de diversheid aan schrijvers). Voor ik daarover echter online ga discussi�ren, zou ik het liever eerst beter bestuderen, maar eerlijk gezegd lijkt me dat voor de hier gestarte discussie weinig zinvol.
Van die 'zonde tegen de heilige geest' kan ik me overigens heel goed een voorstelling maken. Ik zie het probleem niet met de 'common sense'  interpretatie van het begrip 'heilige geest' dat ik eerder gaf bij het begrijpen van deze verzen. (In mijn interpretatie zou bijvoorbeeld de moord op Van Gogh eronder kunnen vallen, maar ik denk dat ieder zijn eigen interpretatie moet maken. Aan god vervolgens het oordeel.) 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.