Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

relatie voor het huwelijk

 Post Reply Post Reply
Schrijver
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: relatie voor het huwelijk
    Geplaatst op: 05 augustus 2004 om 16:37

asalamoe alaikoem

Ik vind dat verkering zeer haram is en dat een lange relatie niet kan.

Vaak hoor je dan ja maar hoe kom ik te weten hoe mijn man is? Nou ik vind dat je aanstaande met zijn ouders bij mijn ouders moet komen en niet bij mij, en dat ik dan mijn aanstaande leer kennen bij ons thuis en als alles officieel is dat je met mekaar belt of met een derde erbij iets  samen kan gaan doen , maar wat doen de jongens en meisjes van tegenwoordig(Allah jehdiehoem) jaren lang verkering samen overal heen achter de rug van hun ouders , zijn deze mensen bang voor hun ouders en niet voor Allah die alles ziet .Ik vind het echt vernederend dat deze meisjes en jongens zich zo gedragen en ik vind het echt niet kunnen.Ik vind dat als het zover is dat God je vanzelf wel samen kan brengen ik geloof in el mektab en niet in het zelf op zoek gaan.

Zijn deze meisjes ook niet bang gebruikt te worden O moslim zuster denk goed na voor dat je spijt krijgt, en denk aan je eer en trots

Wat ik me wel afvraag is hebben deze meisjes en jongens geen trots en eer meer ik zou nooooit maar dan ook echt nooit met een jongen verkering kunnen nemen of wat met een jongen af te spreken .

Het enige wat ik er verder over kan zeggen ik hoop dat ze op een dag zullen weten dat ze fout zitten en dat ze Allah om vergeving zullen vragen (Allah jehdie koelhoem el moesliemien).

Jullie zuster in de islam

Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2004 om 11:48

asalam

Is er niemand die hier op wil reageren?

wa salam

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2004 om 14:22

Salaam,

Ik vind het ook niet kunnen, degenen die in zulke zonden plegen hebben zich overgegeven aan de verleidingen van de maatschappij. Als ze naar school gaan zien ze het gebeuren, op tv, in de boekjes, ... . Als daar bij nog komt dat ze naar fuiven en dicotheken gaan is het niet verwonderlijk dat ze relaties hebben buiten het huwelijk. Ik denk dtade oplossing ligt in het verrichtten van de 5 gebeden.

Moge Allah (swt) ons leiden naar he rechte pad.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
al-yaqeen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 59
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-yaqeen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2004 om 16:04

Hier een aantal fataawa op dit gebied voor hen die Allah's bestraffing vrezen en hopen op Zijn Genade en het Paradijs

Bron: www.al-yaqeen.com

contacten voor het huwelijk

Vraag & antwoord

Vraag:

Wat is het oordeel over contacten voor het huwelijk?

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper, Mohammed.

Wanneer dit gebeurt voor de huwelijksnacht maar na de trouwakte, dan is hier niets op tegen, want door middel van de trouwakte is zij zijn vrouw geworden, ook al hebben de huwelijkse ceremonie�n zich nog niet voorgedaan. Wanneer dit echter plaatsvindt voor de trouwakte tijdens de verlovingsperiode of daarvoor; dit is haraam en dus niet toegestaan.

Het is een persoon niet toegestaan om te genieten van een Adjanbiyyah (een vrouw die vreemd voor hem is en met wie hij kan huwen), hetzij door middel van gesprekken, blikken of door zich alleen met haar terug te trekken in een gesloten ruimte waar zij ongestoord hun gang kunnen gaan. Het is overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: �Het is niet toegestaan voor een man om zich terug te trekken met een vrouw in een gesloten ruimte, behalve met een mahram en een vrouw mag niet reizen, behalve met een mahram.�

Samenvattend: als deze contacten plaatsvinden na de trouwakte dan is hier niets op tegen. Is daarentegen sprake van contact v��r de trouwakte, ongeacht of dit gebeurt na het huwelijksaanzoek en de acceptatie hiervan, dan is dit niet toegestaan, Dit is haraam voor hem, omdat zij nog steeds een adjnabiyyah voor hem is zolang er geen huwelijksakte is opgesteld.

En Allah weet het beter.

Sheich Mohammed ibn Saalih al-cOethaymien

Ik heb al zes jaar een relatie met een moslimjongen

Vraag & antwoord

Vraag:

Ik ben een Nederlands meisje en heb al zes jaar een relatie met een Islamitische jongen. We wonen nu drie jaar samen en zijn in verwachting. We zijn nog niet getrouwd. Ik weet nu op dit moment dat ik niet Islamitische wil worden, misschien later wel. Wat kunt u ons adviseren nu te doen? Moeten we trouwen of alleen naar de moskee om ons in te laten zegenen?

Vraag ontvangen op 16 februari 2004

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Wij adviseren jou om de Islam binnen te treden omdat het de Ware Godsdienst van Allah is die voor alle dienaren verplicht is om te volgen. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

Waarlijk, de godsdienst bij Allah is de Islam.                                                  (Soerat Aali cImraan: 19)

Ook zegt Hij (interpretatie van de betekenis):

�En wie een andere godsdienst dan de Islam zoekt, het zal van hem nooit geaccepteerd worden en in het Hiernamaals behoort hij tot de verliezers.�                   (Soerat Aali cImraan: 85)

Haast je dus om kennis te maken met de Islam en het binnentreden ervan. Waarlijk de grootste ramp die een persoon kan overkomen is dat hij sterft als ongelovige. Dit zal ertoe leiden dat hem het binnentreden van het Paradijs zal worden verboden en dat hij voor eeuwig in het Hellevuur zal worden gestraft. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

�Waarlijk, Allah vergeeft niet dat aan Hem deelgenoten toegekend worden, maar Hij vergeeft daarnaast (alles) aan wie Hij wil. En wie aan Allah deelgenoten toekent,  die heeft waarlijk een geweldige zonde verzonnen.�                                                                                    (Soerat an-Nisaa�: 48)

�Waarlijk, degenen die ongelovig en onrechtvaardig zijn: Allah zal hen niet vergeven en zal hen niet op een Pad leiden. Behalve het Pad naar de Hel. Zij zullen daarin eeuwig verblijven. En dat is voor Allah gemakkelijk.�                                                                                (Soerat an-Nisaa�: 168)

�Waarlijk, hij die aan Allah deelgenoten toekent: Allah heeft hem waarlijk het Paradijs verboden. En zijn bestemming zal de Hel zijn. En voor de onrechtvaardigen zijn er geen helpers.�                                                                                                                                                                                (Soerat al-Maa�idah: 72)

Als je jezelf bekeert tot de Islam, dan moet je aan degene met wie je samenwoont vragen om berouw te tonen voor deze zondige levenswijze. Als hij dit doet, dan is het voor jullie toegestaan om volgens de Islamitische Wetten te trouwen.

Wij herinneren jou eraan, O dienares van Allah, dat dit wereldse leven niets anders is dan een aantal getelde dagen, daarna houdt je op te bestaan. Het ware leven is het eeuwige leven dat geen dood en einde kent: in het Paradijs dat even breed is als de hemelen en de aarde, dat Allah heeft klaargemaakt voor de gelovigen. Wij vragen Allah dat jij ��n van hen zult zijn.

En Allah weet het beter.

Sheich Fawaz Jneid

Mag ik een vriendin hebben?

Vraag & antwoord

Vraag:

Ik heb een vraag, maar durf het eigenlijk aan niemand te vragen, daarom doe ik het via jullie. Ik ben een jongen en mijn vraag is of ik een vriendin mag hebben?

Vraag ontvangen op 24 november 2003

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Zoals het niet toegestaan is voor jouw moeder, jouw zus, jouw dochter enz. om buitenechtelijke relaties met mannen te hebben, is het voor jou en anderen ook niet toegestaan om dit soort relaties met vrouwen te hebben, onder welke noemer dit ook plaats vindt. En Allah heeft waarlijk de gelovige mannen opgedragen om hun blikken neer te slaan en niet naar vrouwen te kijken, laat staan dat zij een relatie met hen aangaan buiten het huwelijk. Zo ook worden de vrouwen opgedragen om hun blikken neer te slaan en hun kuisheid te bewaken. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

�Zeg (O Mohammed) tegen de gelovige mannen dat zij hun blikken neer slaan en hun kuisheid bewaken, dat is reiner voor hen. Voorwaar Allah is Alwetend over wat zij doen. En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken.�                                                                                                                                          (Soerat an-Noer: 30-31)

En Allah weet het beter.

Sheich Fawaz Jneid

Sex voor het huwelijk

Vraag & antwoord

Vraag:

Wat als je met de intentie om te trouwen met een man toch seks hebt gehad voor het huwelijk en het toch niet voorbestemd was om met hem te trouwen?

Vraag ontvangen op 10 november 2003

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

De intentie alleen om met iemand te trouwen maakt het nog niet toegestaan om contact te hebben voor het huwelijk. Het is zelfs vaak zo dat wanneer een man iets met een vrouw heeft gedaan, hij haar dumpt en anderen wellicht vertelt over zijn avonturen met haar. De vrouw is in dit geval ook degene die hiervan het meeste schade ondervindt in dit wereldse leven. Wat betreft het Hiernamaals zegt Allah (interpretatie van de betekenis):

�Wie ter grootte van een mosterdzaadje aan goeds doet, zal het zien. En wie ter grootte van een mosterdzaadje aan kwaads doet, zal het zien.�                                   (Soerat az-Zalzalah: 7-8)

In ieder geval, het enige wat je nu kunt doen is berouw tonen, Allah om vergeving vragen en goede daden verrichten. En laat datgene wat jou is overkomen een les en een aanleiding zijn voor jou om andere moslimvrouwen hiertegen te beschermen door hen advies hierover te geven en om jou dochters in de toekomst Islamitisch op te voeden. Allah zegt:

�En wie slechte werken verricht of zichzelf onrecht aandoet, maar dan om vergeving bij Allah vraagt: hij zal vinden dat Allah vergevingsgezind, meest Barmhartig is.�                                                                                                                                                                (Soerat an-Nisaa�: 110)

En Allah weet het beter.

Sheich Fawaz Jneid
Ik zou haar graag willen zien

Vraag & antwoord

Vraag:

Ik ben bijna achttien jaar en ik heb pas geleden een Maa shaa�Allah meisje leren kennen, ze is een goede moslima. Hoe we elkaar hebben leren kennen, weet ik niet meer, maar we hebben na een tijdje gevoelens voor elkaar gekregen, zonder elkaar eigenlijk te zien. Ik zou haar nu echt heel graag willen zien, maar dat is haraam. Ik heb laatst echter gehoord dat ik haar wel mag zien, maar dan moet er wel een familielid mee of zoiets (Mahram). Nu wil ik u vragen of dat zo is? Mag ik haar zien met een familielid erbij of is het verboden?

                                                                                                                                                                          Vraag ontvangen op 8 december 2003

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Broeder in de Islam, het is niet toegestaan voor jou om te kijken naar Adjnabiyyah-vrouwen (vrouwen met wie je kunt trouwen), noch is het voor jou toegestaan om met hen te praten, behalve als daar een geldige reden voor is of in geval van noodzaak. De Islam staat in geen enkel geval relaties toe tussen de vrouw en de niet-Mahram man (een mahram is een man met wie een vrouw niet kan trouwen), behalve als dit plaatsvindt binnen de grenzen van het huwelijk. Allah zegt wat als volgt vertaald kan worden: 

�En zeg tegen de gelovige mannen, dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken. Dit is reiner voor hun.�                                                                                                      (Soerat an-Noer: 31)

cOqbah ibnoe cAamir overlevert dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: �Pas op voor het binnengaan van (de ruimten) waarin zich vrouwen bevinden. Hierop zei een man van de Ansaar (de oorspronkelijke bewoners van Madinah): �O Boodschapper van Allah, hoe zit het dan met de Hamoe (een naaste van de echtgenoot, zoals de broer en de zoon van de broer)? Hij zei: �De Hamoe is de dood!�                                                          (at-Tirmidhi en sahih verklaard door al-Albaani)

In een andere overlevering zegt de Profeet (vrede zij met hem): �Een man zondert zich niet (alleen) af met een vrouw, of de shaytan is hun derde.�                                                            (Sahih at-Tirmidhi)

Broeder in de Islam, op basis van het voorgaande is het niet toegestaan voor jou om haar te leren kennen, behalve als je de bedoeling hebt om met haar te huwen. En mocht je de intentie hebben om te trouwen, dan dien je via de voordeur te komen en aan haar familie te vragen of je haar mag zien in de aanwezigheid van een mahram.

En broeder, kijk uit dat je niet je eigen begeerten volgt, waardoor je in de voetsporen van de shaytan treedt, je jezelf vernietigt en je jouw geloof verwaarloost. Het is altijd zo geweest dat de mensen zichzelf ten gronde richtten door het volgen van hun eigen begeerten en het bewandelen van de weg van de shaytan. Allah heeft ons gewaarschuwd de shaytan niet te gehoorzamen en in zijn voetsporen te treden. Omdat hij onze vijand is en hij niet het goede voor ons wil. Hij is er slechts op uit om ons samen met hem de Hel te doen binnentreden. Allah zegt wat als volgt vertaald kan worden:

�Waarlijk de shaytan is voor jullie een vijand, neemt hem dan ook als een vijand. Hij nodigt zijn groep slechts uit om de bewoners van het Laaiende Vuur te worden.�               (Soerat Faatir: 6)

Ook zegt Hij (interpretatie van de betekenis):

�O jullie die geloven! Volgt niet in de voetstappen van de shaytan. En wie de voetstappen van de shaytan volgt: waarlijk, hij (de shaytan) draagt op (tot het begaan van) grote zonden en het verwerpelijke.�                                                                                                             (Soerat an-Noer: 21)

Tenslotte, vragen wij Allah voor ons, jou en alle moslimjongeren om Leiding en standvastigheid in het geloof.

En Allah weet het beter.

                                                                                                                                             Sheich Fawaz Jneid

Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2004 om 16:14

Soebhana Allah ik heb nog nooit zo�n goede uitleg gekregn choukrane

Moge Allah jouw alle goede kennis sturen

wa salam

nouret

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2004 om 16:24

Assalamoe alykoem mijn broeder abdel,

mashallah prachtige stukken, ik zal zeggen ga zo door inshallah, wij leren hier veel van je berichten, alhamdulillah rabbie al 3alamien, moge Allah ons beschermen tegen zulke relaties die in de islam verboden zijn, amien

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2004 om 07:54

Salaam,

Bedankt broeder voor de leerzame uitleg. Moge Allah (swt) u belonen met het paradijs.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.