Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

namen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
angel* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote angel* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: namen
    Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 14:46

Beste mensen

ik heb een vraagje weten er misschien een paar mensen mooie islamitiche namen voor een meisje met betekenis als het kan alvast bedankt

P.s jongens namen mogen ook we hebben er al 1 in gedachte maar misschien als jullie een betere weten dan zie ik het dan wel

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 15:49

Salaam aleikoum,

De beste jongensnaam: Abd Allah of Abd Arrahmaan

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 16:48

Assalaam alaykoum

Asia (de vrouw van Fir'aun). Zij zag haar plaats naast die van Allah swt. Zij werd gemarteld door haar man en ze bleef standvastig in haar Dien.

Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
YoUNaS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote YoUNaS Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 17:45

Ik vind Soraya wel mooi, alleen had ik ergens gelezen dat je zo'n naam zoals Soraya niet mag geven aan een baby omdat Soraya iets als "mooi" betekent       Dit omdat je niet weet of ze later wel mooi wordt, ik weet niet of dit klopt of waar ik het vandaan had maar als iemand er meer duidelijkheid over kan geven hoor ik het graag!!!

 

Assalaamo alaikoem wa Rahmatulah wa Barrakatuh

>>>YoUNaS

Terug naar boven
angel* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote angel* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2004 om 09:33

hartelijk bedankt voor jullie hulp

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2004 om 12:27

Salam Aleikum broeders en zusters,

Hier heb ik een site waar alle islamitische namen vermeld zijn met betekenis

http://www.muslim-names.co.uk/

Salam Aleikum

Terug naar boven
ra7matullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ra7matullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2004 om 12:54

Bismi lahi rahmani raheem;

Assalaamoe�alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh Oeght Angel;

InchaAllah is het goed met je gesteld! Khayr InchaAllah.Wat betreft je vraag of we mooie Islamitische namen kennen. Ik zou je aanraden om het boek "Islamitisch Namenboek" te raadplegen, waarin meer dan 100 namen in staan vermeld. Misschien heeft iemand van je familie-of vriendenkring dit boek in bezit. Moest je in mijn buurt wonen, had je hem zeker van me mogen lenen!

Een andere mogelijkheid is: er zijn een aantal sites op het internet te vinden, waarin islamitische namen kunnen worden opgezocht. Eentje daarvan is http://www.darulislam.info/modules.php?name=Islamic_Names.

Ik hoop dat je een naam vindt naar je hart, veel succes ermme nog met het vinden

Fie Ammanie Allah wa salaamoe�alaikoem wa rahmatoellah zuster

... De pennen zijn van het papier gelicht en de bladzijden zijn al opgedroogd...{Overgeleverd door Tirmidzi}
Terug naar boven
Belg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Belg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2004 om 13:33

Salaam 3laikom wr wb

 

Firdaus is een zeer mooie naam vindt ik

 

wa 3laikom slm

Terug naar boven
Khadijah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khadijah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2004 om 05:29

Mijn favotiete namen zijn:

1. Maryam (moeder van profeet 'Isa as)

2. Aicha (vrouw van de profeet saws)

3. Amina (moeder van de profeet saws)

4. Tawbah (betekent 'oprecht berouw')

Jongensnamen

1. Abdullah ( betekent 'slaaf van Allah')

2. Isma'il (profeet as, zoon van Ibrahim)

3. Seyfoellah ( betekent 'zwaard van Allah'. Naam van Khalid ra)

4 Tahir ( naam van een van de zonen van de profeet saws)

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.