Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

huwelijkscontract voor de imam...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Moslima_tr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_tr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: huwelijkscontract voor de imam...
    Geplaatst op: 06 november 2004 om 11:13

esselamun aleykum broeders en zusters

Ik ben 19 jaar en heb al een jaar met me vriend en wij willen trouwen maar niet nu dat gaat niet omdat we allebij studeren. Nou is mijn probleem;

als wij natuurlijk alleen blijven is de derde persoon de sjittan dat weet ik zeker en kan soms geen afstand leggen. Dus daarom besloten wij een huwelijksccontrackt voor de imam vastleggen zonder dat niemand het weet. MAAR ZOU ALLAH DAT ACCEPTEREN. DUS HUWELIJKSCONTRACT ZONDER DAT NIEMAND HET WEET ALEEN OM NIET MEER IN HARAAM TE GAAN...

 

WANHOPIGE MEISI

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 16:22

Alaykoum wa Salaam,

Een voorwaarde voor een huwelijk is: bekendmaking

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
tolika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tolika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 16:47

nou ik heb gehoord dat het haram is

want vroeger trouwden de mensen alleen met el fatiha

toen waren de mensen anders en de tijd was anders

maar tegenwoordig kan het niet, de mensen zijn niet te vertrouwen

wie garandeert dat die man bij jou blijft na jou studie en niemand ook hij niet kan bewijzen dat je met hem getrouwd bent of was

dit soort dingen gebeuren heel vaak daarom hebben veel oulamaa

gezegd dat het haram is. je weet maar nooit wat er kan gebeuren

je kan zwanger raken of iets anders, je hebt niets te bewijzen

sorry dit is echt iets wat ik gehoord heb, maar je kan natuurlijk ook een imaam van een moskee vragen hoe het verder zit

het is in ieder geval niet iets oficieels 

and allahu ahlem

Terug naar boven
Moslima_tr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_tr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 03:16
DANK JULLIE WEL VOOR DE INFO
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 05:20

Eeeh,
vroeger konden de mensen elkaar ook verlaten hoor! Dit heeft niets te maken met de imam erbij als getuige. Ik vind het een hele pessimistische visie.

Moslima-tr, Ik zou sowieso mijn ouders inlichten als iets ik wou doen qua trouwen, je hoeft geen toestemming te vragen, want je bent meerderjarig.
Verder is het belangrijk om goed bij jezelf te rade te gaan of je weet waar je aan begint. 19 jaar is m.i. rijkelijk jong. Ik heb hier zelf ook fouten in gemaakt en ik was toen 22 jaar en dacht dat ik alle kennis wel had . Wees voorzichtig!!

Salaam happylady
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 05:33

Salam Aleikum,

Is een vriend hebben al fout??? tenzij je het hebt over je verloofde of zo, maar Llah a3lem

Terug naar boven
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Y4smin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 08:38

Salamoe aleikoum wa rahmatouallah,

Een vriend hebben is sowieso al fout... Dat weten we onderhand nou toch wel?

Liefs Yasmin

Wasalaam

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 08:46

Salam Aleikum,

ja precies, tenzij je het hebt over je ghatib....

Terug naar boven
Moslima_tr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_tr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 12:04

Maar als de derde persoon altijd erbij is naast je vriend en als jullie zo afspreken dan is het toch niet haraam

 

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 13:56

Salam Aleikum,

Wat verta jij oegty onder vriend??? Maar  tijdens jullie gesprekken zonder verloving of iets, moet er iemand bij zijn ja. Maar een vriend??????? dat is verboden

Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 14:24

er moet iemand bij zijn die mahram voor jou is: je vader, broer, oom enz. en idd, een vriend hebben is zeker niet toegestaan!

wa salaam

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 15:30

Assalaam alaykoum Lieve zuster (moslima tr),

Wallahi, het is omdat ik van je houd omwille van Allah swt en je de Jannah gun, meerderjarig zoals oegt Happylady suggereert bestaat niet in de Islam. Aan wie geven wij gehoor, aan de Wetten van Nederland, of aan onze Schepper?

Allah's Wetten staan voor mij bovenaan en Wallahi, ook al begrijp je het niet, Allah's wijsheid zit erin.

Ik raad je aan, om echt om raad te vragen, vraag Allah om hulp, doe Salaat isticharaa, oegti.

Ik hou van je omwille van Allah Ta'ala

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 05:07
selam mijn zus imaan
je hebt gesproken machalah   
geen woord te veel en geen woor te weinig
laat meer van je horen   
je zus
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.