Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islamitische school ontploft :(

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islamitische school ontploft :(
    Geplaatst op: 08 november 2004 om 12:36

Salaam Oe Ehleykoom Wr Wb ..

Vannacht is er een Islamitschebasis school
ontploft in Eindhoven ...we vragen Allah SWT hij ons te helpen vai gebed en doe3a
mense steun de mense van die school!! en alle andere
moslims  hou elkaar goed vast voordat we allemaal
uit elkaar groeien

WAT ERGGGGGGG ..

Maar op het nieuws hoor je niet "wie dat specifiek gedaan heeft ", of ze beschrijven de persoon niet , Zo een verschil met da van Theo van Gogh (ook het was mss een moord ) maar dan nog ... SOOOOOOOOW erggggg een Mosqu� in BRANDDDD  daar gingen ongeveer zoeen 200 mensen naar school, Al-hamdulilah geen gewonden in het complot ...

Hier heb je een stukje nieuws ..

EINDHOVEN - Bij een islamitische school aan de Frankrijkstraat in Eindhoven is maandagmorgen rond 03:30 uur een ontploffing geweest. Daardoor is de ingang van de school ernstig beschadigd, aldus een woordvoerder van de politie. Ruiten van woningen in de omgeving zijn door de ontploffing gesneuveld.

De politie vermoedt dat de explosie moet worden gezien in het licht van de nasleep van de moord vorige week op filmer en schrijver Theo van Gogh. De woordvoerder zei dat de politie geen signalen had ontvangen over mogelijke acties tegen islamitische instellingen.

Oorzaak onduidelijk

Over de precieze oorzaak van de explosie kan de politie nog niets zeggen. Een technisch onderzoek is gaande. De onderkant van een betonnen staander is beschadigd en de deuren van de ingang hangen eruit, aldus de zegsman. Ook in de school is schade ontstaan door de explosie.

Volgens burgemeester Sakkers van Eindhoven is door de explosie niemand gewond geraakt. "Maar de buurt is hier wel vreselijk van geschrokken", verklaarde hij op Radio 1.

Molotovcocktail

Het is volgens de burgemeester niet de eerste keer dat de school doelwit is. "Eerder werd er al brand gesticht en er is een keer een molotovcocktail naar het gebouw gegooid."

Bewaken

Sakkers wil alle islamitische gebouwen in de stad 24 uur per dag gaan bewaken. Dat heeft hij maandag gezegd tijdens een persconferentie naar aanleiding van de explosie bij een islamitische basisschool in Eindhoven.

Om hoeveel gebouwen het gaat, is nog niet bekend. De gemeente gaat dat onderzoeken. De stad telt in elk geval vijf moskee�n.

Salaam Oe ehleykoom Jullie Oegtie Fi dien ...

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 12:48

 

Na3latu Allahi 3alaihoum,

Moge allah deze mensen die dit gedaan hebben een pijnlijke straf geven. Lafaards, dit zijn de terroristen en waar blijft de AIVD.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 12:55

Assalamu alaikum,

er zijn duidelijk krachten aan het werk die willen dat nederland ontaard in een slagveld....

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 14:18
WIE HEEFT DE MOED OM DIT TE VEROORDELEN
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 15:42

Ik veroordeel het met veel 'plezier', net zoals elke bomaanslag waar dan ook ter wereld, niet omdat het nu s hier gebeurt.  Weet je wat vreselijk is, dat er hier mensen zijn die de bomaanslagen elders helemaal prima vinden (zelfs al vallen daar wel doden), en nu hier hel en dood komen roepen.  Waarom enkel tegen bomaanslagen als het tegen dingen/mensen in je eigen vakje gericht is?  Dat is HYPOCRIET (degene die het schoentje passe, trekke het aan)...

Beste Abou Jabir, waarom is er moed nodig om dit te veroordelen?  Wat mij betreft, is het de normaalse zaak van de wereld dat zulks veroordeelt wordt, en hopelijk snel aangepakt. Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 15:58

beste Kimmie,

ik bedoel niet zo zeer dat er geen moed zal zijn, die het veroordelen zullen er altijd zijn, alleen zie ik dat deze acties nu veel zijn voorgekomen, en dat verklaart dat er veel mensen hier mee bezig zijn, niet alleen een paar jongeren, het is voorgekomen in Breda, Amsterdam, Eindhoven, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Huizen.....

Moskee�n doelwit brandstichters en vandalen

07-11-2004 19:19

HUIZEN (ANP) - Een moskee in Huizen en een moskee in Breda zijn dit weekeinde doelwit geweest van brandstichters. In Rotterdam werd een islamistisch gebedshuis beplakt met beledigende teksten.

In Huizen hield de politie drie verdachten aan die probeerden brand te stichten in de An-Nasr moskee. Volgens de politie werden ze in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 04.00 uur door leden van de moskee op heterdaad betrapt terwijl ze de brandstichting voorbereidden.

Twee verdachten uit Huizen van 19 en 25 jaar oud werden direct aan de politie overgedragen. Zij waren in het bezit van een rugzak gevuld met terpentine, wasbenzine, spiritus en papier. De derde 26-jarige verdachte wist te ontkomen, maar kon zondag alsnog in Almere worden aangehouden.

Isolatiemateriaal

In Breda is in de nacht van zaterdag op zondag ook geprobeerd een moskee in brand te steken. De moskee aan de Archimedesstraat wordt verbouwd. Onbekenden hadden isolatiemateriaal achter het gebedshuis in brand gestoken. Toen de politie arriveerde, was het vuur al gedoofd.

In Rotterdam-West is zondagochtend brand gesticht bij de Mevlana-moskee. Een pallet werd tegen de toegangsdeur gezet en in brand gestoken. Alleen de deur raakte beschadigd. De politie hield later in verband hiermee een 24-jarige man uit Capelle aan den IJssel aan. Over de achtergrond is nog niets bekend.

In Rotterdam-Oost bleek een moskee zondagochtend volgeplakt met pamfletten met voor moslims beledigende teksten en afbeeldingen. Mensen van het gebedshuis hebben de tientallen A-4tjes zelf verwijderd. De politie nam een aantal exemplaren mee en probeert te achterhalen wie er achter zit, aldus een politiewoordvoerder. 

bron: www.clubmetro.nl

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 13:25
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

  Weet je wat vreselijk is, dat er hier mensen zijn die de bomaanslagen elders helemaal prima vinden (zelfs al vallen daar wel doden), en nu hier hel en dood komen roepen.  Waarom enkel tegen bomaanslagen als het tegen dingen/mensen in je eigen vakje gericht is?  Dat is HYPOCRIET (degene die het schoentje passe, trekke het aan)...

De aanslagen in andere landen bijv. irak en palestina kun je niet vergelijken met wat er hier in nederland gebeurt. Irak wordt bezet door Amerika. Amerika is de oorlog begonnen en heeft Irak aangevallen, het is terecht als mensen terug vechten door middel van bom aanslagen en onthoofdingen ( de irakezen zijn door de amerikanen aangevallen d.m.v. bommen). Je kunt het vergelijken met bijv. je komt mijn huis binnenvallen, als jij je in mijn huis bevindt dan mag ik me verdedigen en jouw bestrijden op dezelfde manier als dat jij me aanvalt.
Wat hier in Nederland gebeurt is weer een ander verhaal. Hier worden moskee�n in de fik gestoken, bom aanslagen op islamitische scholen. Dit allemaal vanwege 1 moord op Theo van Gogh. Nu zijn het nog aanslagen die gepleegd worden door de niet-moslims, als men straks gaat terug vechten dan is het echt mis en denk daar maar eens over na als dit straks uitmond in een oorlog tussen de moslims en niet moslims. Zie je het al voor je dat moslim broeders dag en nacht aan het waken zijn zodat de moskee�n niet in de fik worden gestoken door een stelletje lafaards. Op een gegeven moment is het genoeg geweest!  

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 13:48

Umm, je kan het draaien en keren zoals je wilt, elke bomaanslag is vreselijk, en wat mij betreft zijn het allemaal lafaards, zeker als het niet enkel materieel is, maar er ook nog eens blind gedood wordt.  Want elke bomaanslag is blind,je weet niet wat je ermee aanricht, wie je ermee kwetst.  Voor mij hypocritie, dank u.

Verder denk ik dat in de ogen van de mensen die nu islamitische gebouwen bekladden en vernielen, zij terugreageren, dat maw de moslimgemeenschap begonnen is met de moord op TvG, zonder enig onderscheid tussen moslims.  Misschien was het naief van TvG dat ie dacht dat hij niet in gevaar zou komen door zijn woorden, maar blijkbaar geldt dat ook voor die bepaalde moslims, dat hun woorden (en daden) nu ook niet meer zonder gevolg zijn.  Als beide 'kanten' nu eens zouden ophouden...

Beste Abou, ik ben het helemaal met je eens dat er een probleem is, en niet zomaar eentje.  Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je er snel aan kan doen, er moet een hele mentaliteitsverandering komen, langst beide kanten.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 15:27

Umm Ummra, kom op zeg...dat de Amerikanen het bij de moslims (behalve als ze willen emigreren) nooit goed doen, dat weten we onderhand wel.
Willen ze Koeweit van de Iraki's bevrijden, worden er problemen gemaakt dat er troepen gestationeerd werden in S.A.
Na de bevrijding van Koeweit en het grootste deel van Irak na de eerste Golf-oorlog, schreeuwen de Koerden en Shiiten moord en brand dat de Amerikanen hun verlaten hebben.
Komen de Amerikanen (onterecht!) terug om het "karwei" af te maken is het in iedergeval bij de Shiiten (Al-Sadr) ook niet goed.
Wat de V.S ook doet, het is nooit goed in de ogen van de moslims.
Daarbij wordt het huidige geweld in Irak, hoofd zakelijk veroorzaakt door de oude aanhang van Saddam en jihadi's van over de hele wereld die hier hun kans zien om de in hun ogen grootste terrorist(V.S) te kunnen bestrijden.
Als er geen aanslagen zouden zijn, zou alles een stuk sneller en rustiger verlopen, maar nee het gaat deze "verzets strijders", alleen maar de wanorde te handhaven, de enigste wereld waarin ze kunnen leven.
Want militair bekeken kunnen ze nooit winnen van de Amerikanen.

Je hebt het over dat er Moskee�n in de fik worden gestoken, en bom aanslagen op Islamitische scholen zijn gepleegt, en zegt dan;"Dit allemaal vanwege 1 moord op Theo van Gogh".
Als ik dit zo lees wat je schrijft, dan voel ik je gedachte die er achter zit al.
Bom aanslagen op Islamitisch scholen, en dit allemaal vanwege een moord op theo.
Jij vindt de bomaanslagen, was er trouwens maar een hoor!, erger als de moord op Theo v.Gogh.
Het grijpt je meer aan, begrijpelijk maar niet ree�l.
We zullen de handen in elkaar moeten steken in Nederland, en af moeten van het hokjes denken, het "wij en zij".
Maar ik vraag me serieus af of dat wel mogelijk is met het praktiserende deel van de moslim bevolking in ons land.
Natuurlijk het eens zo tolerante Nederland is niet meer wat het was, maar ligt dat aan die Nederlanders?
Een deel van de moslim gemeenschap in ons land zonderd zich af van de rest, die verdorven zou zijn, maar bedient zich wel van de rechten die Nederland hun bied, maar geeft daar niets voor terug!
En ja, dan verdwijnt de tolerantie bij sommige snel.
Er zullen concessies gedaan moeten worden, daarbij vind ik de voorstellen, gedaan door de NMO, nog niet eens zo slecht.
In iedergeval zullen moslims in Nederland moeten acepteren dat de Nederlandse wet boven de Islamitische goddelijke wetten staat, en er zal bij het constateren van radicalisering van personen binnen de eigen gemeenschap, aangifte moeten worden gedaan.
Het geval met Mohammed.B laat duidelijk zien dat deze dwaas al geruime tijd aan het afglijden was in het fundamenteel extremistische wereldje van de Islam.
Een groot deel van de moslims zal zich hier in kunnen vinden, en dat deel dat hier niet achter kan staan, moet zich eens serieus gaan afvragen wat ze eigenlijk hier in Nederland te zoeken hebben.

vr.gr Akbash

 

 
 
 

 

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 15:34
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Verder denk ik dat in de ogen van de mensen die nu islamitische gebouwen bekladden en vernielen, zij terugreageren, dat maw de moslimgemeenschap begonnen is met de moord op TvG, zonder enig onderscheid tussen moslims. 

de 'moslimgemeenschap ' zoals je zegt is niet begonnen met de moord op Van Ghog, het is ��n individu die de moord heeft gepleegd. Leer dat nu toch eens verstaan. De menigte in Nederland is opgehitst door de media zodat zij denkt dat de moslims de bron zijn van alle kwaad.

Ik vind het heel laag van je om de situatie in Nederland te vergelijken met oorlogsgebieden zoals palestina en Irak. Dat is net hetzelfde als het verzet van de gealieerden in WO2 tegen nazis in Nederland vergelijken met de situatie nu. Het feit dat je deze dingen met elkaar durft te vergelijken bewijst dat je er niet veel van snapt ofwel doe je dit opzettelijk.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 16:04

Salaam OE ehleykoom ...

Dit is echt ergggggggggg... Belgie wil binnenkort de  hoofddoek beginnen verbiedern, was zoals je al had kunnen raden een "dom idee" van het vlaamsblok ... Astagfiroulahhhhhhh... Het is toch geen moordwapen of geen onderdrukking maar een vorm van "bevrijding" , En ze3ma men zegt Belgi� een land van vrijmenings uitting , als het dan toch zo is wel ik vind m'n hoofddoek mooi en draag het terwille van m'n geloof met hart en ziel  dat is mijn "mening" ... Dus dan mag ik het inch'allah blijven dragen ...

Ze moeten ons altijd komen lastig vallen ... Ga maar eens naar Antwerpen en vele andere steden daar ligt het vol joden met hun rare krullen, hen rare potsjes en de vrouwen met hun pruiken, Maar jah daar hebben ze dan weer niets op tegen ...

Ma3a Salaam  Oegt Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 16:22
In eerste instantie geplaatst door salahdin

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Verder denk ik dat in de ogen van de mensen die nu islamitische gebouwen bekladden en vernielen, zij terugreageren, dat maw de moslimgemeenschap begonnen is met de moord op TvG, zonder enig onderscheid tussen moslims. 

de 'moslimgemeenschap ' zoals je zegt is niet begonnen met de moord op Van Ghog, het is ��n individu die de moord heeft gepleegd. Leer dat nu toch eens verstaan.

Leer dan eerst s (begrijpend) lezen, dat is nu net wat ik ook schrijf en ik citeer 'zonder enig onderscheid tussen moslims'.

De menigte in Nederland is opgehitst door de media zodat zij denkt dat de moslims de bron zijn van alle kwaad.

Dat is een deel ervan, een ander deel is die groep moslims met extreme ideeen over holebi's, andersdenkenden en andersgelovigen; en die dat ook nog eens van de preekstoel of het dak of whatever willen afschreeuwen.  Maar dat praat het natuurlijk niet goed.

Ik vind het heel laag van je om de situatie in Nederland te vergelijken met oorlogsgebieden zoals palestina en Irak. Dat is net hetzelfde als het verzet van de gealieerden in WO2 tegen nazis in Nederland vergelijken met de situatie nu.

Ik vergelijk het mooi wel, en ik durf zeker zeggen dat de bomaanslagen daar veel erger zijn, als in blind en dodelijk.  Het verschil met hier vroeger is dat toen militaire doelwitten werden aangevallen.

 Het feit dat je deze dingen met elkaar durft te vergelijken bewijst dat je er niet veel van snapt ofwel doe je dit opzettelijk.

Het niet snappen zat hier eerder bij jou (zie mijn eerste opmerking), en wat ik vergelijk is mijn zaak, dat je de link daartussen niet ziet, is jouw intellectueel probleem.  De uitleg staat er immers bij, dat bepaalde mensen de hypocritie niet inzien van het ene wel veroordelen en het andere niet, daar kan ik weinig aan doen.  En natuurlijk post ik hier 'opzettelijk', kom jij hier soms 'per ongeluk posten'? Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 16:24
In eerste instantie geplaatst door Yassira

Dit is echt ergggggggggg... Belgie wil binnenkort de  hoofddoek beginnen verbiedern, was zoals je al had kunnen raden een "dom idee" van het vlaamsblok ... Astagfiroulahhhhhhh... Het is toch geen moordwapen of geen onderdrukking maar een vorm van "bevrijding" , En ze3ma men zegt Belgi� een land van vrijmenings uitting , als het dan toch zo is wel ik vind m'n hoofddoek mooi en draag het terwille van m'n geloof met hart en ziel  dat is mijn "mening" ... Dus dan mag ik het inch'allah blijven dragen ...

Kan je even zeggen wara je dit gelezen/gehoord hebt?  Immers, er is niets van op het nieuws (en is toch best wel sensatie), plus het VB zit niet in de meerderheid en kan dus weinig uithalen wat dit betreft.

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 02:31

Salaam Kimmie,

Ja ik heb dat "gehoord en gezien" op terzake en daar ben ik 100% zeker van dat dit ze dit hebben gezegd, geloof mij dat zal ik niet zomaar uit m'n duimzuigen ...

Ma3a Salaam oegt Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 03:24

Tja, Frankrijk heeft het al verboden......... terecht of niet, de franse regering heeft gedacht hier vast een reden voor te hebben.

Degene die reden(en) achter de hoofddoek wil kennen heb ik hier een -lang- stuk gevonden van de Universiteit Gent de faculteit Letteren & Wijsbegeerte.

http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/goethals1.htm

Groeten,

Brigitte

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 04:04
In eerste instantie geplaatst door Yassira

Salaam Kimmie,

Ja ik heb dat "gehoord en gezien" op terzake en daar ben ik 100% zeker van dat dit ze dit hebben gezegd, geloof mij dat zal ik niet zomaar uit m'n duimzuigen ...

Ma3a Salaam oegt Y.

Ben je zeker dat het 'niet enkel' Filip De Winter was die dat zei, dat als hij kon hij dat wou verbieden?  Dat heb k immers wel gezien, maar da's heel anders dan dat het in Belgie verboden zou worden.  Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yarem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yarem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 04:50
gaat lekker hier in Nederland maar niet heus.... waar zijn we mee bezig als we zo'n school in de fik steken? nee we kunnen beter ons hoofd koel houden, dan een soort van Midden Oosten situatie hier te creeeren.
Adonai li, lo ira. Mah ya'aseh li adam? (Psalm 118:6)
Terug naar boven
novio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote novio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 05:02
Ik hoop dat er snel een nieuwe school is voor die kinderen. Wat
hebben zij er ooit mee te maken. Ongeloofelijk laf is het.
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 14:00
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Salaam Kimmie,

Ja ik heb dat "gehoord en gezien" op terzake en daar ben ik 100% zeker van dat dit ze dit hebben gezegd, geloof mij dat zal ik niet zomaar uit m'n duimzuigen ...

Ma3a Salaam oegt Y.

Ben je zeker dat het 'niet enkel' Filip De Winter was die dat zei, dat als hij kon hij dat wou verbieden?  Dat heb k immers wel gezien, maar da's heel anders dan dat het in Belgie verboden zou worden.  Groetjes Kim

Nee daar ben ik absoluuuut zeker van dat Filip De winter  dat niet alleen zei , er waren nog enkele andere maar ken hun  jammer genoeg niet bij naam , juist filip de winter, maar voor de rest niemand... Alsinds khoop dat het niet verboden zal worden ... Trouwens vlaamsblok heeft kritiek gekregen :p dat ze te racistisch waren ofsowww ...

Ma3 salaam Oegt Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 07:09
. Ga maar eens naar Antwerpen en vele andere steden�daar ligt het vol
joden met hun rare krullen, hen rare potsjes en de vrouwen met hun
pruiken, Maar jah daar hebben ze dan weer niets op tegen ...


Ma3a Salaam� Oegt Y.

[/QUOTE]
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 07:15
Ik wilde nog even reageren op de quote van Ma3a Salaam. Van mij mag
iedereen erbij lopen zoals hij wilt, laat dat duidelijk zijn. Maar om even
een nuance aan te brengen: regeringen die hoofddoeken willen verbieden
verbieden ook het dragen van Joodse keppeltjes en andere religieuze
hoofddeksels (tulbanten etc.). Dus ook hierin hoef je als moslima weer
niet de enige buitenstaander te voelen.
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 07:26
Nog even over het topic : Job Cohen zei hier iets scherps over:" het wij-
zij gevoel moet opnieuw worden gedefinieerd. Wij: iedereen die zich
aangesproken voelt ongeacht geloof of ras, tegen Zij :de extremisten (ook
ongeacht welk geloof of ras)". Dat zou een nieuwe band kunnen
scheppen.
Soms denk ik wel eens dat het goed zou zijn als er een invasie aliens van
planeet X moet komen om het Wij-Zij gevoel opnieuw te defininieren.
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 08:03

Elice zegt:

Maar om even een nuance aan te brengen: regeringen die hoofddoeken willen verbieden, verbieden ook het dragen van Joodse keppeltjes en andere religieuze
hoofddeksels (tulbanten etc.). Dus ook hierin hoef je als moslima weer
niet de enige buitenstaander te voelen.

Dit is niet zo, want in Duitsland, is het dragen van een hoofddoek verboden, maar de Christen mogen wel hun kruis blijven dragen!!!!

 

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 10:09
Heh, een kruis dragen? Zo'n houten ding op je nek nemen?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.