Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

gelovig en ongelovig

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
aghi fi dien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 maart 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aghi fi dien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: gelovig en ongelovig
    Geplaatst op: 25 november 2004 om 09:06
salaamo alaykom broeders en zusters

Wel ik het malle piet's topic gelezen en ik wil zijn vraag eens anders stellen. Wat heeft een moslim(a) in zijn hart waardoor hij de dood niet vreest en waardoor hij zich kan redden in tijden van nood. wel ik zal mijn eigen eens antw. Wel hij heeft zijn geloof nl de Islam het geloof in zijn Heer ALLAH SWT en zijn profeet saw en 1 van de voornaamste dingen is dat de dood niet het einde is van de wereld maar enkel de deur is naar het hiernamaals. als je een mensenleven neemt dan kun je ze delen in 3 delen: het leven in de baarmoeder dan het aardse leven en dan heb je een overgansfase naar de derde wereld( het hiernamaals) door de dood.

en zo weet de moslim dat zijn echte leven nog niet begonnens is dit is slechts een test dat geen herkansingen kent.

maar een ongelovige gelooft echter dat het bij de dood eindigt en vrezen drm ook de dood

wa salaamo alaykom
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 09:44

Hoi Aghi fi dien,

Ik kan niet voor andere ongelovigen spreken, maar ikzelf (ongelovige) geloof zeker niet dat de dood het einde is. Ik geloof echter niet in een oppermachtige God, als je in Goddelijke termen spreekt dan zit God (voor mij) verdeeld over alle mensen. Dit is dus niet de God die jullie als god bedoelen.

Dus ik geloof dat al onze eigen 'ikjes' na onze dood 1 geheel vormen, dat is waar ik als ongelovige in geloof (dus m.a.w. geen hel of hemel).

Ik hoop dat ik mijn persoonlijke geloof een beetje duidelijk heb kunnen maken

Groeten,

Brigitte

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 10:00

Kan weg

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 10:24

In eerste instantie geplaatst door aghi fi dien

maar een ongelovige gelooft echter dat het bij de dood eindigt en vrezen drm ook de dood

wa salaamo alaykom

Over angst voor de dood.Zelfmoordterroristen begaan de goorste wreedheden om in het paradijs te komen. Ze zijn dus niet bang voor de dood, maar zijn ze nou werkelijk zo heldhaftig? Uit puur ego�sme, om de mooie beloning dus, is geen barbarij hen te erg. Dat leidt bij mij tot de vraag waarom god een beloningsstelsel in het leven heeft geroepen waar met name egopisten op afkomen. Zeg niet dat ze het voor god doen, ze doen het puur en alleen voor zichzelf. Zonder beloning geen zelfmoordterreur. Iedereen die iets voor god meent te doen doet het uiteindelijk alleen maar voor zichzelf! Niemand zou ooit ook maar iets voor god doen als er geen hemel of hel zou bestaan. Waarom zou je dan nog?

Daarom hebben al dat soort mensen die ons, nu bijna dagelijks, verblijden met hun terreur in mijn ogen een zeer lage status. Het gaat hen puur om beloning uit. Misschien dat god er anders overdenkt�

Ik weet niet of er een leven na de dood is. Ik kan het niet uitsluiten. Op zich begrijp ik niets van de wereld waarin ik leef. Dingen vallen op de grond door de zwaartekracht. Maar wat is nou zwaartekracht? Wat is het dat er aan dingen trekt zodat ze vallen? Ik meen dat zelfs de wetenschap hier geen antwoord op heeft. Gravitonen zijn maar niet te vinden. Op de vraag hoe alles ontstaan is kun je je suf op piekeren. Net als wat de zin van het leven is. Gelovigen menen het antwoord in god te hebben gevonden doch waar god dan vandaan komt is voor hen net zo�n mysterie als hoe de wereld ontstaan is voor ongelovigen.

Maw geloof verklaart niet het ontstaan van de materie waar god het universum uit geschapen heeft. En dat is waar de wetenschap zich mee bezig houdt. En de bijbel of koran voegen niets toe.

 

Over zin van het leven weet ik ook niets. Als god dienen ons doel zijn zou dan snap ik daar werkelijk niets van. Zou de kreator van dit gigantische universum nou blij worden omdat mensen 5 keer per dag bidden, ramadan houden of naar Mekka reizen, enz? Wat heeft god daar nou aan? Hij kan toch zo 500.000 miljard slaafse aanbidders cre�ren als ie wil? Het komt mij dan een beetje over als jezelf een verjaardagskaarten sturen� 

Om eerlijk te zijn, ik weet helemaal niets. Ik heb hooguit een paar vermoedens en that�s all.

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 11:59
Waarom namens God denken, als je niet eens namens je zelf kan denken??? Nou ik heb hier op dit aardse leventje genoeg te doen, in plaats van me te gaan bemoeien met anderen...
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 12:22

Salamoen Aleykoem

"Over angst voor de dood.Zelfmoordterroristen begaan de goorste wreedheden om in het paradijs te komen. Ze zijn dus niet bang voor de dood, maar zijn ze nou werkelijk zo heldhaftig? Uit puur ego�sme, om de mooie beloning dus, is geen barbarij hen te erg. Dat leidt bij mij tot de vraag waarom god een beloningsstelsel in het leven heeft geroepen waar met name egopisten op afkomen. Zeg niet dat ze het voor god doen, ze doen het puur en alleen voor zichzelf. Zonder beloning geen zelfmoordterreur. Iedereen die iets voor god meent te doen doet het uiteindelijk alleen maar voor zichzelf! Niemand zou ooit ook maar iets voor god doen als er geen hemel of hel zou bestaan. Waarom zou je dan nog? "

Vriend praat voor jezelf. "Niemand zou iets voor God doen als er geen hel of hemel zou zijn. Kijk naar onze profeet(vzmh). Hij zou zowiezo naar het paradijs gaan maar toen iemand het vroeg:"waarom sloof je je dan nog zo uit? " Zijn antwoord was dus:" ik moet het toch verdienen?" Ik neem aan dat je weet dat er ook mensen zijn die VRIJWILLIG zijn????

"

Ik weet niet of er een leven na de dood is. Ik kan het niet uitsluiten. Op zich begrijp ik niets van de wereld waarin ik leef. Dingen vallen op de grond door de zwaartekracht. Maar wat is nou zwaartekracht? Wat is het dat er aan dingen trekt zodat ze vallen? Ik meen dat zelfs de wetenschap hier geen antwoord op heeft. Gravitonen zijn maar niet te vinden. Op de vraag hoe alles ontstaan is kun je je suf op piekeren. Net als wat de zin van het leven is. Gelovigen menen het antwoord in god te hebben gevonden doch waar god dan vandaan komt is voor hen net zo�n mysterie als hoe de wereld ontstaan is voor ongelovigen.

Maw geloof verklaart niet het ontstaan van de materie waar god het universum uit geschapen heeft. En dat is waar de wetenschap zich mee bezig houdt. En de bijbel of koran voegen niets toe."

Vriend als jij perse wilt weten hoe alles nou PRECIES in elkaar zit w8 dan maar tot je dood die zeer zeker komt. Ik hou me ondertussen wel bezig met werken voor Allah(sbw). Ik hoef niet meer te weten dan ik HOOR te weten. Het kan me dan ook niet schelen over die materie en weet ik veel wat hoor want als Allah(sbw) zegt ik heb alles geschapen dan neem ik dat zo aan. Bedankt. Jij vraagt door ik stop waar ik volgens mij hoor te stoppen.

 

"Over zin van het leven weet ik ook niets. Als god dienen ons doel zijn zou dan snap ik daar werkelijk niets van. Zou de kreator van dit gigantische universum nou blij worden omdat mensen 5 keer per dag bidden, ramadan houden of naar Mekka reizen, enz? Wat heeft god daar nou aan? Hij kan toch zo 500.000 miljard slaafse aanbidders cre�ren als ie wil? Het komt mij dan een beetje over als jezelf een verjaardagskaarten sturen�"

Nogmaals vragen, vragen, vragen. Ik verwijt je niets hoor begrijp me niet verkeerd maar de manier waarop je dit allemaal verteld kan ik niet tegen. Als Allah(sbw) tegen mij zegt Aabid mij dan doe ik dat en zeg ik niet waarom?

Met alle respect voor jou en de rest,

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 13:47

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

 Vriend praat voor jezelf. "Niemand zou iets voor God doen als er geen hel of hemel zou zijn".

Kijk naar onze profeet(vzmh). Hij zou zowiezo naar het paradijs gaan maar toen iemand het vroeg:"waarom sloof je je dan nog zo uit? " Zijn antwoord was dus:" ik moet het toch verdienen?" Ik neem aan dat je weet dat er ook mensen zijn die VRIJWILLIG zijn????

Hoe weet jij dat hij sowieso naar het paradijs zou gaan? Omdat hij dat zelf gezegd heeft?  Vrijwillig zeg jij? God beloonde Mohammed anders zeer goed. Hij is er zakelijk in de 22 jaar dat hij de openbaringen ontving beslist niet op achteruit gegaan!

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Vriend als jij perse wilt weten hoe alles nou PRECIES in elkaar zit 
  

Ik heb het al opgeven. Nooit zal ik alles weten of kunnen begrijpen. Misschien komt het moslim zijn juist wel voort uit een grote angst voor de dood hebben, bedenk ik zo... Ze hebben immers allerlei constructies bedacht die de dood ontkennen�

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

 w8 dan maar tot je dood die zeer zeker komt.
  

 

Als ik dood ben, en er is niks, dan zal ik het nooit weten ook. Iemand die anderen de dood in jaagt onder het mom van het martelaarschap hoeft daarom ook nooit verantwoording af te leggen aan de doden die gewoon dood zijn.

 

De christelijke geschiedenis heeft uitgewezen dat geloof voor de geestelijken vaak een hulpmiddel is geweest om mensen aan zich te onderwerpen. Kijk bv maar eens naar de pedofiele priesters. Grote kans dat ze zelf niet eens geloven en dat ze namens god spreken om zo mensen hun gewenste kant op be�nvloeden� En Bin Laden vlucht liever dan dat ie zelf sterft�

 

In mijn ogen zijn het daarom vooral de geestelijken die het probleem zijn. Zij misleiden het volk. Woon je in Iran dan volg je Khomeinie, in Middelburg Hasselhoef, in Brabant van der Ven, enz. Ze vertegenwoordigen allemaal weer een andere islam, maar hun volgelingen volgen vaak blind.

 

En zo hebben Soennieten iets tegen Shjitten. Waarom? Omdat hun leiders de groepen tegen elkaar ophitsen! Je wordt niet geboren met een afkeer van elkaar. Zoiets moet worden aangeleerd!

(ps ik weet dat OBL geen geestelijke is. Maar hij wel een zeer invloedrijk moslim)

 

Ik denk dat al die zelfmoordterroristen ed gewoon zo dood als een pier zijn. Niks 72 maagden, niks paradijs. In mijn ogen hebben ze hun leven gewoon weggegooid. Voor een zaak die er nooit was. Maar goed ik ben dan ook een ongelovige.  

AVgr Malle Pietje

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 14:06
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Waarom namens God denken, als je niet eens namens je zelf kan denken??? Nou ik heb hier op dit aardse leventje genoeg te doen, in plaats van me te gaan bemoeien met anderen...

 Als we dit allemaal nou eens op onze koelkast plakten (16 miljoen koelkasten) zou het er hier misschien wat rustiger en relaxter zijn.
Salaam happylady
Terug naar boven
Blackwell Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Blackwell Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 15:08

Ja als we nou allemaal niet voor ons zouden denken zouden we allemaal in een gezellige dicatatuur kunnen leven 

Waarom zijn er strenge regels in het aardse bestaan op het gebied van sex maar mag je er in het hiernamaalse er flink op los beuken ? Ik heb hier nog nooit de logica van gezien ?

 

 

 

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 16:22
In eerste instantie geplaatst door Blackwell

Waarom zijn er strenge regels in het aardse bestaan op het gebied van sex maar mag je er in het hiernamaalse er flink op los beuken ? Ik heb hier nog nooit de logica van gezien ?

Seks is voor voortplanting. Een aardsche noodzaak. In het hiernamaals is geen voortplanting. Waarom toch seks?

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 16:28
Dat is zo met veel godsdiensten he.  Zulke regels komen immers uit tijden van armoede.  Als je een mens dan doet geloven dat er een leven na de dood is, waarop je als man elke dag een hoopje maagden ter beschikking krijgt, kom je niet in opstand.  Immers, kom je in opstand, vlieg je naar de hel, een hel waartegen Guantanimo Bay en Abu Graib het paradijs zijn, een prachtig voorbeeld van de barmhartigheid van bepaalde goden
Ach ja, begrijpe wie begrijpe kan he.  Geef mij maar het logische en tastbare van het dagelijks leven, en sex als leuke voortplantingsmanier.  Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 09:29

Salamoen Aleykoem

"

Hoe weet jij dat hij sowieso naar het paradijs zou gaan? Omdat hij dat zelf gezegd heeft?  Vrijwillig zeg jij? God beloonde Mohammed anders zeer goed. Hij is er zakelijk in de 22 jaar dat hij de openbaringen ontving beslist niet op achteruit gegaan!"

Laten we zeggen ik geloof... Oja en ik zeg denk ik nergens dat hij niet beloont werdt. Nog neemt dat niet weg dat hij er vrijwillig voor koos om het te verdienen.

"Ik heb het al opgeven. Nooit zal ik alles weten of kunnen begrijpen. Misschien komt het moslim zijn juist wel voort uit een grote angst voor de dood hebben, bedenk ik zo... Ze hebben immers allerlei constructies bedacht die de dood ontkennen�"

Misschien lees ik het verkeert maar ik denk dat je bedoelt dat moslims de dood ontkennen??? Ik begrijp je niet helemaal.

 

Jah wat moet ik verder zeggen. Je zegt "weer een ander islam" dan heb ik niets toe te voegen. Er is een islaam maar ik ga niet de moeite doen om het uit te leggen hoor als ik lees wat je allemaal erbij haalt. Een gescheurd 50  euro biljet is nog steeds een biljet ook al is hij niet geldig snap je em?

En de rest moeten we echt afwachten of er iets is na de dood of niets. Tot die tijd mag jij zeggen ik denk dat er niets is hierna en dat respecteer ik dan ook. En ik blijf tot die tijd zeggen wat de quran ons vertelt over het hiernamaals...

 

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 22:35
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Misschien lees ik het verkeert maar ik denk dat je bedoelt dat moslims de dood ontkennen??? Ik begrijp je niet helemaal. 

Nou mensen die bang voor de dood zijn kunnen allerlei constructies bedenken waar ze de dood mee ontkennen. De meeste religi�n voorspellen een leven na de dood. Blijkbaar is dat een middel om mensen aan een geloof te binden. Bij de Arabieren zal het niet anders zijn geweest.

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Jah wat moet ik verder zeggen. Je zegt "weer een ander islam" dan heb ik niets toe te voegen. Er is een islaam maar ik ga niet de moeite doen om het uit te leggen hoor als ik lees wat je allemaal erbij haalt. Een gescheurd 50  euro biljet is nog steeds een biljet ook al is hij niet geldig snap je em?

Als er 1 Islam is dan moeten ALLE moslims hetzelfde geloven en dat doen ze niet. Zelfs over de koran zijn moslims het niet eens. De een vindt dat je het boek letterlijk moet nemen, weer een ander meent van niet. Kun jij mij vertellen wat het verschil is tussen het geloof van een fundamentalist en een gematigde?

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

En de rest moeten we echt afwachten of er iets is na de dood of niets. Tot die tijd mag jij zeggen ik denk dat er niets is hierna en dat respecteer ik dan ook. En ik blijf tot die tijd zeggen wat de quran ons vertelt over het hiernamaals...

Het verschil tussen jouw en mij is dat jij gelooft dat er een hiernamaals is, en dat ik het niet weet. Maar geloven betekent tevens dat jij het ook niet weet. Anders zou het �weten�ipv �geloven� moeten heten.

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 04:15

Hoi allemaal,

Ik denk dat een groot verschil tussen de gelovigen en ongelovigen is dat de ongelovigen een groter en breder onderzoeksdrift hebben ontwikkeld en niet zondermeer iets aannemen.

Zoals I S L A M letterlijk zegt 'Als Allah(sbw) tegen mij zegt Aanbid mij dan doe ik dat en zeg ik niet waarom'  dit is iets wat ik bijv. nooit zomaar zou aanvaarden. Bij mij (en ik denk bij meerdere ongelovigen) heerst altijd de 'waarom' vraag. Daar vind ik niets verkeerds aan. Ik kan mij trouwens goed voorstellen dat als je van kinds af aan bent opgegroeid in het geloof en iedereen om je heen zegt dat het nou eenmaal zo is, je dit ook als waarheid aanneemt. Zo geloofde ik als kind heilig in Sinterklaas  en vond ik het puur gemeen / wreed en alles nog meer toen mijn ouders mij vertelde dat Sinterklaas niet bestond. Laaiend was ik omdat mijn ouders -die altijd zeiden dat ik niet mocht jokken- mij hadden voorgelogen! Ik weet dat Sinterklaas een beetje een raar vergelijk is maar goed dit was toendertijd mijn heilige geloof. Mijn onderzoeksdrift is altijd erg door mijn ouders gestimuleerd en mede hierdoor ben ik wel tot de overtuiging gekomen dat niemand op deze aardbol stellig mag beweren dat hij/zij de enige echte waarheid in pacht heeft. Er zijn nl. zoveel waarheden. En als we nou allemaal een beetje open staan voor ook die andere waarheden en niet enkel en alleen onze eigen waarheid met alle macht verdedigen komen we best een heel eind (denk ik). 

Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 04:20
selam mijn zussen en broes

ik heb een vraag en ik weet het heb hier neits mee te maken

maar ik wil da toch weten
ik heb gisteren een aflevering gezien hoezo jihad
ik vond het prachtig om te zien da ieder iets te zeggen had machalah

maar een broeder van ons had het over een site al qalem of zoiets
nu wil ik de juiste site wete ja het spijt me ik maar ik heb gezocht maar vreemd genoeg niets gevonden

dank u

alaykom asalam
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 05:50
"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 09:08

Salamoen Aleykoem

"Nou mensen die bang voor de dood zijn kunnen allerlei constructies bedenken waar ze de dood mee ontkennen. De meeste religi�n voorspellen een leven na de dood. Blijkbaar is dat een middel om mensen aan een geloof te binden. Bij de Arabieren zal het niet anders zijn geweest"

Owke nou begrijp ik je. Nou ik zal je gerust stellen ik weet niet of dat een middel is om mensen aan het geloof te binden maar ik geloof in ieder geval niet daarom. Ik geloof omdat ik overal waar ik kijk redenen zie die voor mij duidelijkheid geven over de enig echte geloof: islam. En dit is zo voor mij dus begrijp me niet verkeerd want ik bedoel niet dat dat perse zo hoeft te zijn voor jouw.

"Als er 1 Islam is dan moeten ALLE moslims hetzelfde geloven en dat doen ze niet. Zelfs over de koran zijn moslims het niet eens. De een vindt dat je het boek letterlijk moet nemen, weer een ander meent van niet. Kun jij mij vertellen wat het verschil is tussen het geloof van een fundamentalist en een gematigde?"

Ik vraag je aub om geloven en interpreteren gescheiden te houden. De persoon die opdracht heeft gegeven met vliegtuigen wtc te doorboren gelooft in dezelfde Allah(sbw) als ik, een jonge die geen moord heeft begaan. Alleen dat we verschillen in onze doen en laten kan je ons niet kwalijk nemen want wat verkeerd en goed is Allah(sbw) zal daarover oordelen. Nog steeds neemt niet weg dat een fundamentalist en een gematigde in dezelfde ene ISLAM geloven namelijk: Er is geen andere god dan Allah, en muhammed is zijn profeet.

"Het verschil tussen jouw en mij is dat jij gelooft dat er een hiernamaals is, en dat ik het niet weet. Maar geloven betekent tevens dat jij het ook niet weet. Anders zou het �weten�ipv �geloven� moeten heten. "

Jah maar ik heb ook niet gezegd dat ik het weet. Ik geloof in het hiernamaals. Verder heb je gelijk in wat je hierboven zegt,

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 12:37
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Hoi allemaal, Ik denk dat een groot verschil tussen de gelovigen en ongelovigen is dat de ongelovigen een groter en breder onderzoeksdrift hebben ontwikkeld en niet zondermeer iets aannemen. 

Inderdaad! Gelovigen onderzoeken nooit iets. Hooguit zullen ze naar bevestiging zoeken van de zaken die ze toch al geloven en zo wordt hun geloof alleen maar versterkt. Een heel onwetenschappelijke manier van kennisvergaring.

In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Bij mij (en ik denk bij meerdere ongelovigen) heerst altijd de 'waarom' vraag. Daar vind ik niets verkeerds aan.

Als er een god bestaat hebben wij het logische denken van hem gekregen. Waarom zal hij het gebruiken ervan dan verbieden?

In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Mijn onderzoeksdrift is altijd erg door mijn ouders gestimuleerd en mede hierdoor ben ik wel tot de overtuiging gekomen dat niemand op deze aardbol stellig mag beweren dat hij/zij de enige echte waarheid in pacht heeft. Er zijn nl. zoveel waarheden.

En er zijn ook onwaarheden. Sommigen daarvan zijn worden voor waarheid aangezien. Hoe dit op te lossen?

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 13:32

"Als er een god bestaat hebben wij het logische denken van hem gekregen. Waarom zal hij het gebruiken ervan dan verbieden?"

Met deze stelling van jou ben ik het absoluut, 100% eens. We zijn niet voor Jan piemel met een stel hersenen geboren en als deze hersenen ons geschonken zijn door een schepper als God/Allah dan is dat zeker niet voor niets? Wat mij opvalt is dat ieder heilig boek het �zelfdenken/andersdenken� ten strengste tegenhoudt, je zou er haast bang van worden. Het komt op mij over alsof er iets te verbergen valt, net of er iets kost wat het kost beschermd moet worden. Maar waarom zou een God/Allah beschermd moeten worden? Maar goed dit is mijn eigen beredenering� dit zal dan ook wel een van de redenen zijn dat ik dus geen �heilig boek-gelovige� ben.

Brigitte schreef:

Mijn onderzoeksdrift is altijd erg door mijn ouders gestimuleerd en mede hierdoor ben ik wel tot de overtuiging gekomen dat niemand op deze aardbol stellig mag beweren dat hij/zij de enige echte waarheid in pacht heeft. Er zijn nl. zoveel waarheden.

En er zijn ook onwaarheden. Sommigen daarvan zijn worden voor waarheid aangezien. Hoe dit op te lossen?

Tja, hoe dat op te lossen. Wie bepaalt nu eigenlijk wat waarheid en wat onwaarheid is? Ik vind dat pas als je iets echt feitelijk kan aantonen (hier vallen de heilige boeken buiten) iemand van zijn onjuiste waarheid kan en mag overtuigen. Zolang je een bepaalde waarheid dus niet met feiten onderuit kan halen (of juist kan bewijzen) dan mag je dus naar mijn mening nooit zo stellig zijn dat je vindt dat jij de enige, echte waarheid in pacht hebt. Je zult in zo�n geval dus altijd respect  moeten hebben en open moeten staan voor de ander zijn waarheid en andersom dus ook h�. Maar over wat voor een onwaarheid heb jij het?

Groeten,

Brigitte 

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 14:15
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Owke nou begrijp ik je. Nou ik zal je gerust stellen ik weet niet of dat een middel is om mensen aan het geloof te binden maar ik geloof in ieder geval niet daarom. Ik geloof omdat ik overal waar ik kijk redenen zie die voor mij duidelijkheid geven over de enig echte geloof: islam. En dit is zo voor mij dus begrijp me niet verkeerd want ik bedoel niet dat dat perse zo hoeft te zijn voor jouw.

Ik begrijp je. Maar waarom zou islam de enige zijn? Waarmee onderscheid islam zich van de valse religi�n? 

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Ik vraag je aub om geloven en interpreteren gescheiden te houden. De persoon die opdracht heeft gegeven met vliegtuigen wtc te doorboren gelooft in dezelfde Allah(sbw) als ik, een jonge die geen moord heeft begaan. Alleen dat we verschillen in onze doen en laten kan je ons niet kwalijk nemen want wat verkeerd en goed is Allah(sbw) zal daarover oordelen. Nog steeds neemt niet weg dat een fundamentalist en een gematigde in dezelfde ene ISLAM geloven namelijk: Er is geen andere god dan Allah, en muhammed is zijn profeet.
< => postamble();

Een negatief mens zou nu oordelen dat elke moslim een potenti�le terrorist is�Begrijp jij mij?  Als zowel de gematigde als de terrorist hetzelfde geloof aanhangen dan hangt het dus van het fanatisme van het geloof af, is wat jij zegt. Elke moslim is een potenti�le Bin Laden, is wat jij zegt. Zo interpreteer ik zo jouw woorden�

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

"Het verschil tussen jouw en mij is dat jij gelooft dat er een hiernamaals is, en dat ik het niet weet. Maar geloven betekent tevens dat jij het ook niet weet. Anders zou het �weten�ipv �geloven� moeten heten. "

Jah maar ik heb ook niet gezegd dat ik het weet. Ik geloof in het hiernamaals. Verder heb je gelijk in wat je hierboven zegt,

< => postamble();

Dan zijn we in ieder geval ergens over eens!

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 14:42

In eerste instantie geplaatst door Brigitte

  Ik vind dat pas als je iets echt feitelijk kan aantonen (hier vallen de heilige boeken buiten) iemand van zijn onjuiste waarheid kan en mag overtuigen. Zolang je een bepaalde waarheid dus niet met feiten onderuit kan halen (of juist kan bewijzen) dan mag je dus naar mijn mening nooit zo stellig zijn dat je vindt dat jij de enige, echte waarheid in pacht hebt. Je zult in zo�n geval dus altijd respect  moeten hebben en open moeten staan voor de ander zijn waarheid en andersom dus ook h�. Maar over wat voor een onwaarheid heb jij het? Groeten,Brigitte 

Zo denk ik er ook over. Je zegt dat er vele geloven zijn. Wel miljarden mensen geloven in god. Maar deze kunnen niet allemaal van god afkomstig zijn daar ze elkaar vaak uitsluiten. Dus er moeten onware overtuigingen zijn.

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 14:56

In eerste instantie geplaatst door aghi fi dien

maar een ongelovige gelooft echter dat het bij de dood eindigt en vrezen drm ook de dood

 

Ik als ongelovige weet niets, en jij meent iets te weten. Dat is ons enige verschil.

 

< => postamble();

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 06:01

In eerste instantie geplaatst door Malle Pietje

Als er een god bestaat hebben wij het logische denken van hem gekregen. Waarom zal hij het gebruiken ervan dan verbieden?

wie verbied je om logisch na te denken ? als ik logisch nadenk dan kom ik tot de conclusie dat er degelijk een schepper bestaat, heel simpel.

over de waarheid en de onwaarheid onderscheiden, daarom heeft ook God profeten gestuurd naar de mensheid, God heeft ons niet hopeloos gelaten, God wil niet dat we met twijfels gaan leven, behalve degene die daar zelf voor heeft gekozen. 23:115 Dachten jullie dat Wij jullie zo maar geschapen hebben ? en dat jullie niet tot Ons zullen terugkeren ?"

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 12:48

Salamoen Aleykoem

"

Ik begrijp je. Maar waarom zou islam de enige zijn? Waarmee onderscheid islam zich van de valse religi�n?  "

Je vraagt waarmee islam zich onderscheid van andere geloven? Redenen te veel. Willekeurig een paar: Islam zegt 1 God Boedha zegt vele goden. Islam zegt Jezus(vzmh) is een profeet Christendom zegt Jezus is 1 der 3. Islam zegt alhamdoulillah(dank je wel Allah(sbw)) Jodendom gaat klagen bij een muur.....

"Een negatief mens zou nu oordelen dat elke moslim een potenti�le terrorist is�Begrijp jij mij?  Als zowel de gematigde als de terrorist hetzelfde geloof aanhangen dan hangt het dus van het fanatisme van het geloof af, is wat jij zegt. Elke moslim is een potenti�le Bin Laden, is wat jij zegt. Zo interpreteer ik zo jouw woorden�"

Elke moslims is een potentiele terrorist dat klopt niet. Ik zei dat we in dezelfde god geloven maar dat we het anders interpreteren. Als je in dezelfde god gelooft maakt je niet gelijk. Ik geloof in god en zeg alcohol is verboden. Er zijn ook mensen geweest die in dezelfde god geloven en die zeggen alcohol is niet verboden maar afgeraden. Toch maakt dit ons niet gelijk of ben ik dan ook een potientiele alcohol-is-niet-verboden-maar-afgeraden-zegger?

Verder denk ik dat we het eens waren over de rest. Als ik iets over het hoofd zie let me know...

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 04:06

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

  Je vraagt waarmee islam zich onderscheid van andere geloven? Redenen te veel. Willekeurig een paar: Islam zegt 1 God Boedha zegt vele goden. Islam zegt Jezus(vzmh) is een profeet Christendom zegt Jezus is 1 der 3. Islam zegt alhamdoulillah(dank je wel Allah(sbw)) Jodendom gaat klagen bij een muur..... 
  

Ik weet niet veel van het Boedisme maar volgens mij is het geen godsdienst maar een levensfilosofie. Er worden dus in het Boedisme geen goden aanbeden. En in het christendom is Jezus geen profeet maar de zoon van god.  

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

 Elke moslims is een potentiele terrorist dat klopt niet. Ik zei dat we in dezelfde god geloven maar dat we het anders interpreteren.

Dat jullie in dezelfde god geloven is mij duidelijk. Maar hebben jullie ook dezelfde godsdienst? Als terreur met de koran te  verdedigen is heb je niet veel argumenten er tegen in te brengen lijkt me. Moeten ze dan hun gang maar gaan?

Mensen die gewelddadige interpretaties hebben vormen een gevaar voor anderen. Mee eens? Ik vraag me dus af hoe de dienaren van het geweld gestopt moeten worden. Welke oplossingen hebben vredelievende moslims? Ik zelf denk dat de hele moslimgemeenschap enorm te lijden heeft van de zogenaamde fundamentalisten. Wat heeft hun terreur tot nu toe opgeleverd? Het gevolg van de 3000 WTC doden is dat  in Afghanistan en Irak mogelijk honderdenduizenden moslims zijn omgekomen. De eventuele sympathie voor het Palestijnse volk is volkomen  verdwenen. De  aanslagen in Isra�l zijn in het voordeel van Isra�l gebleken. En dan heb je nog moslims die zich zijn gaan schamen voor hun geloof.

Ik denk zelf dat als de fundamentalisten niet van binnenuit gestopt worden het van buiten af gaat gebeuren. Het is  ondenkbaar dat wij in het westen kunnen toestaan dat landen als Iran kernmogendheden worden. Het zou zelfmoord op termijn zijn. Zetten ze toch door dan lopen ze als een dronken man hun ondergang tegemoet.

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 17:04

Salamoen Aleykoem

"Ik weet niet veel van het Boedisme maar volgens mij is het geen godsdienst maar een levensfilosofie. Er worden dus in het Boedisme geen goden aanbeden. En in het christendom is Jezus geen profeet maar de zoon van god.  "

Boedisme aanbidden wel degelijk goden hoor. En niet zo weinig ook! En dat Jezus volgens christenen god is weet ik ook wel. Daarom zeg ik ook 1 der 3. Maar goed jij vroeg dus wat islam onderscheid en hier zijn ENKELE willekeurige redenen.

"Dat jullie in dezelfde god geloven is mij duidelijk. Maar hebben jullie ook dezelfde godsdienst? Als terreur met de koran te  verdedigen is heb je niet veel argumenten er tegen in te brengen lijkt me. Moeten ze dan hun gang maar gaan?"

Natuurlijk laat je ze niet hun eigen gang gaan. Ieder moet zich de vraag stellen; wat is mijn doel. Bin laden zegt bijvoorbeeld: Mijn doel is een islamitische afghanistan. En als jij afghanistan in handen hebt zeg je natuurlijk: Mijn doel is afghanistan beschermen. Dus je laat een ander niet z'n gang gaan maar nog wil dat niks zeggen over wie nou goed en wie slecht is.

"

Mensen die gewelddadige interpretaties hebben vormen een gevaar voor anderen. Mee eens? Ik vraag me dus af hoe de dienaren van het geweld gestopt moeten worden. Welke oplossingen hebben vredelievende moslims? Ik zelf denk dat de hele moslimgemeenschap enorm te lijden heeft van de zogenaamde fundamentalisten. Wat heeft hun terreur tot nu toe opgeleverd? Het gevolg van de 3000 WTC doden is dat  in Afghanistan en Irak mogelijk honderdenduizenden moslims zijn omgekomen. De eventuele sympathie voor het Palestijnse volk is volkomen  verdwenen. De  aanslagen in Isra�l zijn in het voordeel van Isra�l gebleken. En dan heb je nog moslims die zich zijn gaan schamen voor hun geloof. "

Mensen met geweldadige interpraties vormen een geweld voor diegenen die volgens de interpraties verdienen om dood te gaan. Daar ben ik het met je eens ja. En of het iets opgeleverd heeft dat weet ik niet. Dat weten de mensen zelf die in oorlog zitten. Wel kan ik zeggen dat er zowiezo gevochten zal worden omdat de eisen van 2 partijen simpelweg tegen elkaar in druisen. De een wil van irak een islamitische en een ander wil een democratische staat. Wat doe je dus??? Vechten! Waarom??? Praten lukt niet!

Sympathie is verdwenen??? Nouuuuuu dat betwijfel ik. En zeker niet bij mij want ik voel juist meer voor hun omdat ze in al die ellende nog steeds verzet bieden. Omdat ze met "nix" "iets" doen. En moslims die schamen voor geloof tja wat moet ik ermee???

"Ik denk zelf dat als de fundamentalisten niet van binnenuit gestopt worden het van buiten af gaat gebeuren. Het is  ondenkbaar dat wij in het westen kunnen toestaan dat landen als Iran kernmogendheden worden. Het zou zelfmoord op termijn zijn. Zetten ze toch door dan lopen ze als een dronken man hun ondergang tegemoet."

Ik wil niet te snel oordelen dus het kan best eens zijn dat ik misschien hier een fout maak  ofzo want dit is mijn eerste reactie. Ik ben niet tegen het maken van kernblabla in Iran simpelweg als israel er ook een heeft dan mag iran er ook 1. Ik wil echt niet dat israel als enigste met die kernbom gaat rondlopen. Pas als er ook sancties komen voor israel en die komen natuurlijk nooooit niet dan pas zeg ik iran weg ermee.

Vriendelijke groet,

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 03:39
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

"Ik weet niet veel van het Boedisme maar volgens mij is het geen godsdienst maar een levensfilosofie. Er worden dus in het Boedisme geen goden aanbeden. En in het christendom is Jezus geen profeet maar de zoon van god.  "

Boedisme aanbidden wel degelijk goden hoor. En niet zo weinig ook! En dat Jezus volgens christenen god is weet ik ook wel. Daarom zeg ik ook 1 der 3. Maar goed jij vroeg dus wat islam onderscheid en hier zijn ENKELE willekeurige redenen.

Hoi I S L A M,

Niet dat het er erg toe doet, maar even om jouw stelling recht te zetten. De Boeddhistische leer gaat niet uit van een Schepper zoals de Islam bv wel doet. Boeddha was/is geen God, maar een man van vlees en bloed die deze levensfilosofie (met als doel uiteindelijk het nirvana te bereiken - een einde aan de kringloop van re�ncarnaties -) had. Het Boeddhisme is dus niet een geloof zoals de Moslims, Joden of Christenen hebben. Verschillende stromingen binnen het Boeddhisme hebben overigens wel in de loop der tijd diverse Boeddha's 'bedacht' die als goden worden aanbeden en ge�erd.  

Mocht je ge�nteresseerd zijn in meer info over het Boeddhisme, hier een link die het vrij eenvoudig uitlegt: http://home.wanadoo.nl/a.heer/Boeddhisme_intro.htm

 

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 04:47

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Boedisme aanbidden wel degelijk goden hoor. En niet zo weinig ook! En dat Jezus volgens christenen god is weet ik ook wel. Daarom zeg ik ook 1 der 3. Maar goed jij vroeg dus wat islam onderscheid en hier zijn ENKELE willekeurige redenen.

Boedisten gebruiken Boedabeeldjes ed als een hulpmiddel maar zien deze beeldjes niet voor een god aan. Als ze stuk vallen pakken ze gewoon een andere.

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

"Dat jullie in dezelfde god geloven is mij duidelijk. Maar hebben jullie ook dezelfde godsdienst? Als terreur met de koran te  verdedigen is heb je niet veel argumenten er tegen in te brengen lijkt me. Moeten ze dan hun gang maar gaan?"

Natuurlijk laat je ze niet hun eigen gang gaan. Ieder moet zich de vraag stellen; wat is mijn doel. Bin laden zegt bijvoorbeeld: Mijn doel is een islamitische afghanistan. En als jij afghanistan in handen hebt zeg je natuurlijk: Mijn doel is afghanistan beschermen. Dus je laat een ander niet z'n gang gaan maar nog wil dat niks zeggen over wie nou goed en wie slecht is.

Nou Afghanistan beschermen is wel het laatste wat ie gedaan heeft. Duizenden zijn als gevolg van zijn handelen de dood in gejaagd, en meneer zelf vlucht

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

De eventuele sympathie voor het Palestijnse volk is volkomen  verdwenen. De  aanslagen in Isra�l zijn in het voordeel van Isra�l gebleken. En dan heb je nog moslims die zich zijn gaan schamen voor hun geloof. "

Sympathie is verdwenen??? Nouuuuuu dat betwijfel ik. En zeker niet bij mij want ik voel juist meer voor hun omdat ze in al die ellende nog steeds verzet bieden. Omdat ze met "nix" "iets" doen. En moslims die schamen voor geloof tja wat moet ik ermee???

Bij moslims zal de sympathie voor de Palestijnen wel hetzelfde gebleven zijn maar de publieke opinie van niet niet-islamitische wereld is veranderd. Mensen zijn ze zat. De houding is nu meer van �laat ze mekaar toch mooi afmaken�.

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Ik wil niet te snel oordelen dus het kan best eens zijn dat ik misschien hier een fout maak  ofzo want dit is mijn eerste reactie. Ik ben niet tegen het maken van kernblabla in Iran simpelweg als israel er ook een heeft dan mag iran er ook 1. Ik wil echt niet dat israel als enigste met die kernbom gaat rondlopen. Pas als er ook sancties komen voor israel en die komen natuurlijk nooooit niet dan pas zeg ik iran weg ermee.

 

 

Nou weet je, in het westen, en in Isra�l, weten ze heel goed dat er zo iets bestaat als het recht van de sterkste. Wanneer je dat recht niet tijdig neemt zal vroeg of laat de ander de sterkste zijn. Isra�l zal niet afwachten tot ze van de wereld gevaagd worden�  

Vriendelijke groet van Malle Pietje 

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 05:10

Salamoen Aleykoem

Allereerst dank ik birgette voor de gegeven info.

"Boedisten gebruiken Boedabeeldjes ed als een hulpmiddel maar zien deze beeldjes niet voor een god aan. Als ze stuk vallen pakken ze gewoon een andere. "

Ok kan best. Hier heb je dan gelijk in zou ik zeggen. Maar het ging uiteindelijk erom dat islam zich ook onderscheidt van andere geloven.

"

Nou Afghanistan beschermen is wel het laatste wat ie gedaan heeft. Duizenden zijn als gevolg van zijn handelen de dood in gejaagd, en meneer zelf vlucht"

Daar wil ik eigenlijk niet verder op ingaan omdat we over iets anders discussieren. Of hij wel of goed heeft gedaan weet ik niet. Wel weet ik dat zijn uiteindelijk doel mij wel aanstaat. Een islamitische staat.

"

Bij moslims zal de sympathie voor de Palestijnen wel hetzelfde gebleven zijn maar de publieke opinie van niet niet-islamitische wereld is veranderd. Mensen zijn ze zat. De houding is nu meer van �laat ze mekaar toch mooi afmaken�."

Jah daar heb je gelijk in. Ik voel zelf ook zoiets aan maar ikzelf denk ook dat die mensen die dat zeggen gewoon geen verschil zien in het motief. Ze denken Israel en Palestina allemaal 1 pot nat.

"Nou weet je, in het westen, en in Isra�l, weten ze heel goed dat er zo iets bestaat als het recht van de sterkste. Wanneer je dat recht niet tijdig neemt zal vroeg of laat de ander de sterkste zijn. Isra�l zal niet afwachten tot ze van de wereld gevaagd worden� "

Jah wat je nu zegt had ik zeer zeker niet verw8. Als je zegt recht van het sterkste dan kan je Iran niks verwijten. Dan doet Iran er juist goed aan om kernwapens te maken. Wie wil nou niet de sterkste worden. IKZELF IS MIJN EIGEN MENING heb liever iran met kern dan israel. MAAR HET BESTE BLIJFT ALLEMAAL WEG MET KERNWAPENS!!!

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2004 om 06:24

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

 "Nou Afghanistan beschermen is wel het laatste wat ie gedaan heeft. Duizenden zijn als gevolg van zijn handelen de dood in gejaagd, en meneer zelf vlucht"

Daar wil ik eigenlijk niet verder op ingaan omdat we over iets anders discussieren. Of hij wel of goed heeft gedaan weet ik niet. Wel weet ik dat zijn uiteindelijk doel mij wel aanstaat. Een islamitische staat.

Leven in een islamitische staat zoals Afghanistan is in mijn ogen de ergste wat een mens kan overkomen. Helemaal als je een vrouw zou zijn. Een vrouw mag daar het huis niet verlaten, niet naar school, niet naar de dokter, enz. En dan heb ik het nog maar niet over al die wrede straffen als steniging, amputatie en zweepslagen enz. Geloof je nou echt dat wereldwijde invoering hiervan tot voordeel van de mensheid is? Voor mij is het terug naar de 7e eeuw, en zeker geen progressie.

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

"Nou weet je, in het westen, en in Isra�l, weten ze heel goed dat er zo iets bestaat als het recht van de sterkste. Wanneer je dat recht niet tijdig neemt zal vroeg of laat de ander de sterkste zijn. Isra�l zal niet afwachten tot ze van de wereld gevaagd worden� "

Jah wat je nu zegt had ik zeer zeker niet verw8. Als je zegt recht van het sterkste dan kan je Iran niks verwijten. Dan doet Iran er juist goed aan om kernwapens te maken. Wie wil nou niet de sterkste worden. IKZELF IS MIJN EIGEN MENING heb liever iran met kern dan israel. MAAR HET BESTE BLIJFT ALLEMAAL WEG MET KERNWAPENS!!!

< => postamble();   

Daar moet ik jouw dan weer gelijk in geven. Het is natuurlijk ieders goed recht, dus ook van Iran, om de sterkste te willen zijn. Het is misschien zelfs wel een noodzaak. De filosoof Nietzsche schreef dat waar de wil tot macht ontbreekt er verval is. En het is waar dat als je passief afwacht je door een ander voorbij gestreeft gaat worden. Dit geldt zowel voor een individu, een bedrijf of een land. Je ziet in de geschiedenis vaak oorlogen ontstaan wanneer de machtsverhoudingen veranderen. Kijk bijvoorbeeld naar Nazie Duitsland dat zich onder Hitler zo sterk bewapende dat het al snel te laat was om hem nog aan te pakken. Gevolg van de grootste catastrofe in de geschiedenis van de mensheid: de 2e wereldoorlog. Toen Hitler nog zwak was heeft de rest van de wereld alleen maar toegekeken. Zulke fouten kunnen wij ons in dit atoombom tijdperk niet meer veroorloven. Het niet onderkennen van het gevaar kan het einde van ons allemaal betekenen.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.