Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hoe moet ik strijden / Jihad voeren

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoe moet ik strijden / Jihad voeren
    Geplaatst op: 28 november 2004 om 08:47

In eerste instantie geplaatst door vraag

Tegen wie of wat moet een gelovige eigenlijk strijden ?
Wat wil God van ons ?

Ik zou zeggen: niet, in elk geval niet actief en zeker niet zelf het eerste initiatief nemend (en dat laatste lijkt me ook te zijn dat wat de Qur'�n zegt - correct me if I'm wrong).

I zou zeggen: gewoon proberen goed met andere mensen om te gaan en dat anderen ook te leren door te proberen anderen te begrijpen en dat te tonen. Als iedereen het zo aanpakt is er sowieso geen strijd nodig.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 05:34

Hoi Vraag,

Waarom bood Bush (die toch ook echt een overtuigd Christen is) dan niet zijn andere wang aan na 11 september?

Terug naar boven
meri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 36
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote meri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 08:28

Hoi,

Ik denk dat je dat zelf ook wel kunt bedenken? Misschien om dezelfde reden dat mensen die overtuigd moslim waren vliegtuigen in de Twin Towers vlogen en veel onschuldige mensen vermoordden? Mensen zijn niet perfect. Dus mooie idealen worden in praktijk niet altijd nageleefd en soms zelfs ten kwade gebruikt.

Dit is een heel mooie tekst en goed om na te streven, vind je niet? Verandert het niet-naleven van Bush daar iets aan?

Groeten, Femke

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2005 om 06:11

Assalaam Aleikoem,

(onnodig om een nw topic te openen, bestaan nl al zo veel topics over dit onderwerp).

Ik heb gemerkt dat er verschillende meningen zijn over wanneer je wordt verplicht tot de djihaad.

Vaak hoor ik dat het pas verplicht wordt als een islamitische leider oproept tot djihaad. Sommige beweren weer v niet.

Wat weten jullie hierover?

Als het waar is dat het verplicht wordt wanneer er een oproep tot djihaad gedaan wordt, waarom roept er niemand op?

Ik zie graag jullie antwoorden tegemoet insha'Allah.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2005 om 08:39

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe

Beste zuster, ik weet dat je de selefiepublikaties.com niet goed vind, maar ik heb een stukje die ik al eerder heb geplaats, het is van Sheikh Fawzaan. Lees het even, als je wilt.

http://www.selefiepublikaties.com/Artikelen/antwdjihaad.pdf

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe

 

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2005 om 09:23

Salaam aleikoum.

De artikelen roepen vele vragen bij mij op, een beetje onduidelijk op bepaalde punten.

Als een land wordt aangevallen zijn de inwoners die in staat zijn om te vechten verplicht om dit te doen. Verdedigende Jihad is verplicht  is fard 3ajn (individuele verplichting) voor alle inwoners van een land, inclusief vrouwen en kinderen, om mee te vechten. Als zij niet in staat zijn is het land ernaast verplicht om mee te vechten, als dat niet voldoende het land ernaast etc. Totdat uiteindelijk genoeg krachten zijn om mee te vechten. 

Er is geen voorwaarde dat er een Imam (leider) aanwezig moet zijn om te vechten. Wel is dit noodzakelijk om de troepen bijeen te brengen, strategie te bepalen etc, helaas zijn we zo zwak dat we geen Imaam hebben. We zien allemaal kleine groepjes zonder organisatie en zonder resultaat.

Dit is de mening van de geleerden en ook van shaykh Fawzaan.

Salaam aleikoum.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2005 om 09:33

Assalamoe alykoem,

ik voel me nu gedwongen om die pdf te gaan installeren, om dat artikel te lezen, maar nu niet, ik moet nu naar de les inshAllah, maar toch heb ik alle vertrouwen in Sheikh Al Fawzaan, een grote geleerde op dit moment, ik denk zelfs de grootste van degene die nu leven, ik ken geen ander die groter dan hem zal zijn, hij bevindt zih nu in Medina.

misschien wel Sheikh Abdel Mu7sin al 'Abbaad of Sheikh Ibn Jibreen, wallahu A3lem.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2005 om 11:09

Als een land wordt aangevallen zijn de inwoners die in staat zijn om te vechten verplicht om dit te doen. Verdedigende Jihad is verplicht  is fard 3ajn (individuele verplichting) voor alle inwoners van een land, inclusief vrouwen en kinderen, om mee te vechten. Als zij niet in staat zijn is het land ernaast verplicht om mee te vechten, als dat niet voldoende het land ernaast etc. Totdat uiteindelijk genoeg krachten zijn om mee te vechten. 

Er is geen voorwaarde dat er een Imam (leider) aanwezig moet zijn om te vechten. Wel is dit noodzakelijk om de troepen bijeen te brengen, strategie te bepalen etc, helaas zijn we zo zwak dat we geen Imaam hebben. We zien allemaal kleine groepjes zonder organisatie en zonder resultaat.

Dit is de mening van de geleerden en ook van shaykh Fawzaan.

salaam aleikum dit stukje  waar zijn de bronnen als ik vragen mag?

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2005 om 16:11
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 04:38

Salanmoe Alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe

Ik weet niet wat de onduidelijkheden zijn bij jou broeder 3abd arRa7maan?

In de artikel staat dat het verplicht is om een Imam/Amier... te hebben tijdens de djihaad, en anders is het niet geldig.

wa Salanmoe Alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 05:30

Salaam aleikoum

Over welke jihaad wordt gesproken is soms onduidelijk. Maar aangezien ik weet dat het bovenstaande klopt wordt er denk ik gesproken over jihaad attaleb. Allahu a3lem.

Wat betreft het toestemming vragen van de ouders. Welke jihad?

Salaam aleikoum.

Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 05:58

Salanmoe Alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe

Allahoe A'lam, maar volgens mij is het de djihaad waar je zegmaar als je naar Palestina wilt gaan en met hun tegen de tegenstanders gaat vechten.

wa Salanmoe Alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 06:18

Assalaam Aleikoem,

Djazakallah voor de reacties.

Ik heb het artikel gelezen broeder Fi-sabillilah.

Het is mij nu duidelijk dat alleen een moslim-regerings-leider mag oproepen tot, djihaad. Dit kan hij pas doen als hij genoeg middelen, mogelijkheden en kracht bezit om de ongelovigen te bestrijden.

Nu ben ik v mening dat dit toch niet zo moeilijk moet zijn...? Dus het voorbereiden op djihaad.

Zijn de leiders v mening dat oproepen tot djihaad niet v toepassing is voor de Palestijnen?

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2005 om 08:32

as-salaam alaikoum broeders en zusters,

 

Er zijn verschillende vormen van Jihad in de Islam. Voor alle situaties hebben we een oplossing. Onze profeet Mohammed (vzmh) had verschillende strategie�n bij verschillende omstandigheden, zo moeten ook wij slim zijn en zijn voorbeeld navolgen. De moslim oemmah is zwak in deze tijd dus levert een pragmatische benadering misschien de uitkomst. Daarmee bedoel ik dus dat we puur naar de praktijk ipv de theorie moeten kijken en op die manier beslissen wat de beste bruikbare oplossing in de praktijk voor de moslims is.

 

Het vreemde aan sommige geleerden (vooral die in het westen) vind ik dat ze zeggen dat een moslim nu geen strijd mag voeren omdat er geen vaandel/imam is. Maar tegelijkertijd vinden ze het wel toegestaan om in de legers van de ongelovigen mee te vechten tegen andere moslims. Zoals de Noordelijke alliantie in Afghanistan en moslims in westerse legers die meevechten in de oorlogen tegen moslims of luchtwegen die opengesteld worden voor de bommenwerpers enz enz. Jihad is een Islamitische ibadat en is volkomen HALAAL. Vechten aan de zijde van de kaafirs tegen moslims is juist wat ze HARAAM moeten verklaren.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2005 om 05:21

Deze definitie vond ik op een Islamitische site voor het woord Jihaad, �Krachtig strijden voor een beter leven en voor de zelfverdediging van je leven, eigendommen, vrijheid en religie. Het kan ook verwijzen naar een poging andere mensen te bevrijden van een bezetting�.

 

Nu is mijn vraag, hoe kunnen geleerden de Jihaad afschaffen terwijl onze profeet (s) het heeft ge�ntroduceerd en Halaal heeft verklaard? Als de Jihaad met het zwaard als doel heeft jezelf bevrijden van onderdrukking zoals in de tijd van de Heilige Profeet (s), wie zijn de geleerden om juist nu een eind hieraan te maken? Ik denk dat het ontmoedigen van de moslims om aan de Jihaad deel te nemen niets te maken heeft met de Islam of met moslims. Deze mensen zijn knechtjes van de vijanden van de Islam en moslims. Hun standpunt over de Jihaad is alleen maar in het belang van hun ongelovige meesters. Als ze zo fel tegen de strijd met het zwaard zijn, waarom staan ze het wel toe dat hun luchtruim wordt gebruikt om aanvallen uit te voeren op moslimbroeders. En waarom staan ze grond af voor buitenlandse troepen die moslims vermoorden? Waarom zijn ze wel trots wanneer hun volgelingen sterven in hun strijd die ze voeren samen met hun meesters en vijanden van de Islam bij het moorden van hun moslimbroeders?

 

De praktijk is dat moslims (behalve de Pakistanen) weinig moeite hebben gedaan om aan de ontwikkeling van moderne wapens te werken. Als je de middelen en wapens niet hebt om terug te kunnen vechten tegen helicopters en bommenwerpers, zeg dan niet dat de Jihaad niet is toegestaan, gebruik je verstand en strijd op een andere manier. Stop de olie bijvoorbeeld of sluit het luchtruim af, sluit de wateren enz. er zijn genoeg andere middelen om je moslimzusters en broeders te beschermen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2005 om 08:50
bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen , soebhanallah broeder jiyuu wijze woorden ik ben het volkomen eens met jouw!!
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2005 om 15:29

Assalaam Aleikoem,

Ik vraag me nog steeds af waarom de moslim-leiders niet oproepen tot jihaad als het om de Palestijnen gaat...

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2005 om 15:51

assalaam aleikom beste zusters en broeders .

Welke moslimleiders bedoel je precies ,want als je de leider van zogenaamde moslimlanden bedoeld kan je lang wachten.Ze zijn allemaal zo corrupt als de pest en ze zijn dikke vrienden met  amerika en de joden.Zelfs bij de heilige plaatsen in mekka en medina staan de amerikaanse banken  en change kantoortjes.Als vooral saoudi arabia  en nog meer van die olie sjeiks hun zakaat zouden betalen zou er geen armoede onder de moslims heersen ,allahoe allam.Ze zouden de palastijnen moeten helpen met hun geld om de huizen van onze zusters en broeders optebouwen in plaats van dure klinieken voor vogels ,ja ze hebben hele zieken huisjes gebouwd voor valken en zo daar doen ze hun hobby mee,te bouwen .

moge ALLAH SWT onze oema sterk maken  en onze broeders en zusters in alle landen helpen ,amien

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2005 om 15:56

In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Welke moslimleiders bedoel je precies ,want als je de leider van zogenaamde moslimlanden bedoeld kan je lang wachten.

Assalaam Aleikoem,

Elke moslim-regerings-leider.

Ik begrijp niet waarom geleerden hen er niet op aanspreken of erom vragen...

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2005 om 06:14
bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, je moet weten zuster Layla dat de oellama in marokko stil worden gehouden door de regering ze betalen hun met veel geld zodat ze hun mond houden, zo heb ik het gehoord van een imam die lang heeft gepreekt in marokko en hij zelf werd in de gaten gehouden totdat hij een [zoals de meeste imams die de vrijdags preken geven] spreekverbod kreeg en toen na een poosje hebben de moslims hier in nederland gevraagd of hij hier wou komen als imam en dat deed hij ook, deze imam is een geleerde imam met wijsheid en de soenna van de profeet volgt, ik denk zelf of ik weet het wel zeker de zogenaamde moslim regerings leiders willen niks met jihad te maken hebben!!!!!!
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2005 om 06:48

assalaam aleikom beste zusters en broeders .

Dat is precies wat ik bedoel ,of het nou in marokko of egypte of waar dan ook ,de regering leiders willen niks van jihad weten want anders valt amerika hun aan !!!

Er zijn genoeg imaams die er over preken en dan worden opgepakt,er zijn er in marokko echt heel veel die door hun preken  en oproepen in de gevangenissen zitten .En geloof me dat is niet zoals hier waar je kan sporten of lekker eten.Daar zie je geen eten ,geen dekens geen tv ,enzo.Moge ALLAH SWT de moslims in gevangenschap sabr geven,amien.Als de imaam in marokko niet de koning verheerlijkt in zijn preken,STAGFIRHOELAH,dan mag hij niet meer preken en er zijn zoveel spionen die daar opletten ,dat je ook altijd aan het einde van het gebed hoort dat de koning de amir amoeminien is.Als hij zoveel van zijn mensen zou houden zou hij niet 15paleizen hebben maar de arme mensen voeden en huisvesten,ALLAHHOEALLAHAM.

Moge ALLAH SWT de moslims helpen tegen de onderdrukking van de leiders en de overwinning aan de moslims geven AMIEN YA RABBI.

Wasalaam oem moussa

Terug naar boven
muwa7id Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muwa7id Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2005 om 09:03

een leider is nodig bij talab en niet bij difaa3

zie fatwa van ibn taymiah fisabiliallah

Terug naar boven
adembaba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adembaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2005 om 15:23
feit==>geweld lost niks op.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2005 om 16:34

In eerste instantie geplaatst door adembaba

feit==>geweld lost niks op.

 

Hoe machtig zal Hitler wel dan zijn?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.