Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Risala "De Boodschap"

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Risala "De Boodschap"
    Geplaatst op: 28 november 2004 om 07:02

 

Asalaam alaikoum (Hallo voor de anderen),

Ik heb de film risala gezien, hierin kun je zien wat de boodschap van onze Profeet Mohamed sala allahi wa 3alaihi wa salam is. Deze film is een aanradertje voor niet moslims die geintresseerd zijn in de islam of wat meer over de islam willen weten.

Een echte aanrader, de film kun je met een nederlandse ondertiteling kopen.

Het is een aanradertje voor iedereen, niet moslims of moslims.

Mijn imaan is veel sterker geworden na het zien van deze machaAllah film. Allahoe Akbar, Allahoe Akbar, Allahoe Akbar, La Ilaha Ila Allah.

Toen de moslims Mekka hadden veroverd riep Bilal de moslims op om de niet moslims rechtvaardig te behandelen, ze moesten veilig kunnen leven in Mekka.

Wees rechtvaarig, en accepteer geen onrecht.

La ikraha fie dien!

En nog iets:
Wij moslims moeten een voorbeeld nemen van de profeet, zijn soena en de koran correct naleven. Wij moeten een voorbeeld nemen van de metgezellen van de profeet en moeten keihard ons best doen om de naam van de islam te verbeteren.

Wa salaam alaikoum,

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2004 om 07:35

salam Aleikum,

Ik hoor mensen die de film gekeken hebben dat het een hele mooie film is, ik wil m zoooo graag zien, maar weet niet waar ik m vandaan kan halen!?

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2004 om 07:47

 

Wa alaikoum asalaam zuster Noor,

Je kan de film in beverwijk kopen, ik heb een dvd gekocht. Het is een machaAllah film, de film kost 15 euro. Het is een koopje en het is het waard.

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2004 om 12:16

 

Hallo Vraag,

Datgene wat jij aangeeft in je stuk is onjuist, ik raad je aan om die film te kopen zodat je zelf het tegenovergestelde kunt zien.

Toen de profeet mekka innam liet hij bilal oproepen dat ze de niet moslims rechtvaardig moesten behandelen, mekka moest voor de niet moslims veilig zijn om er te wonen. In die film kun je zelf de antwoorden vinden op datgene wat je in je stuk aanhaalde.  

Het enigste wat ik je kan aanraden, koop die film en je zult zelf zien dat alles wat je hierboven hebt aangegeven onjuist is.

Kun je a.u.b aangeven wie de schrijver van dat stuk is??

Groet, Umm Umarah.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 13:06

In eerste instantie geplaatst door Vraag

Hai Umm Umarah,

volgens mij heb jij in je hart goede bedoelingen.

Ik heb goede bedoeling alhamdoelilah.

De Soera 9:5, 29.. etc.

Dat kun jezelf makkelijk opzoeken.

Waarom zeg ik dit : Ik zag gisteren een stuk waarin de Jihad verschrikkelijk opgehemeld werd.

Trots stond daar beschreven wat voor geweldige veldslagen Mohammed won en hoe snel (MET GEWELD!!) het moslimrijk gevestigd werd. Vraag me af hoeveel mensenlevens dat gekost heeft.

Het heeft inderdaad veel mensen levens gekost, maar merendeels was dat van de moslims die aangevallen werden door de niet moslims. In dat filmpje dat ik aangaf kan je ook heel duidelijk zien dat de moslims zichzelf hebben beschermd en zelf niet de strijd zijn aangegaan. De moslims moesten hun gezinnen, huizen en families verlaten voor hun veiligheid en omdat het onmogelijk voor hun was om de boodschap te verkondigen. 

Het argument zelfverdeding en dit deed ik voor de goede zaak is


Geweld is niet de weg die Jezus aangeeft!
Dit lees ik in Lucas :
27 Tot jullie die naar mij luisteren zeg ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten, zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen. Als iemand je op de wang slaat, bied hem dan ook de andere wang aan, en weiger iemand die je je bovenkleed afneemt niet ook je onderkleed. Geef aan ieder die iets van je vraagt, en eis je bezit niet terug als iemand het je afneemt. Behandel anderen zoals je wilt dat ze jullie behandelen. Is het een verdienste als je liefhebt wie jullie liefhebben? Want ook de zondaars hebben degenen lief die hen liefhebben. En is het een verdienste als je weldaden bewijst aan wie weldaden bewijzen aan jullie? Ook de zondaars handelen zo. En is het een verdienste als je geld leent aan degenen van wie jullie iets terug verwachten? Ook zondaars lenen geld aan zondaars in de verwachting alles terug te krijgen. Nee, heb je vijanden lief, doe goed en leen geld aan anderen zonder iets terug te verwachten; dan zullen jullie rijkelijk worden beloond, en zullen jullie kinderen van de Allerhoogste zijn, want ook hij is goed voor wie ondankbaar en kwaadwillig is.
Wees barmhartig zoals jullie Vader barmhartig is. Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden. Geef, dan zal je gegeven worden; een goede, stevig aangedrukte, goed geschudde en overvolle maat zal je worden toebedeeld. Want de maat die je voor anderen gebruikt, zal ook voor jullie worden gebruikt.�


Tussen de regels door las ik, Allah steunde Mohammed want anders hij niet zo fantastisch goed oorlog kunnen voeren.

Tuurlijk heeft Allah mohamed salla allahi wa wa3alaihi wa salam gesteund, natuurlijk zou onze profeet de strijd niet gewonnen hebben zonder de steun van Allah. Onze profeet streed voor rechtvaardigheid en ieder mens heeft het recht om te geloven in wat die wil geloven, la ikraha fie dien. Er is geen dwang in het geloof. In dat filmpje kun je ook zien wat de boodschap is van de profeet en hoe hij heeft gestreden voor de Islam.

Geen goede zaak;   
Hitler kon ook in enkele dagen landen onder de voet lopen.
Tientallen miljoenen doden tot gevolg.
Wie gaat beweren dat God Hitler wel gesteund moest hebben. Wat is dat dan voor god ?
Ik zeg nog steeds 'Satan wordt niet voor niks mensenmoordenaar genoemd'.

Onze profeet is niet te vergelijken met satan, astaghfiroelah. Moge allah je lijden.

Ik heb mijn argumenten op deze site gezet.
Jij kunt die ook lezen.

En er werd ook geschreven dat Mohammed altijd de mensen van Het Boek (Joden en Christenen ) vriendelijk behandelde.

Ik heb steeds het idee dat toen mensen weigerden zijn boodschap te geloven Mohammed steeds 'Bozer' werd.

Dat idee dat je hebt is onjuist, de profeet zei altijd la ikraha fie dien. Er is geen dwang in het geloof. Allah lijd wie hij wil, als je iemand dwingt om te geloven in Allah dan is er geen sprake van geloof. Allah accepteer je geloof niet als die niet oprecht is.


Is Soera 9 niet ��n van de laatste soera�s die door Mohammed gegeven werd. ?

Jij bent de enige moslim (op deze site) die rustig reageert op dat stuk.

Goed van jou.

Ik beloof je ik ga op zoek naar details van dat stuk.


Ik heb kort gereageer op je reactie, ik heb er de tijd niet voor gehad. InshaAllah zal ik hier nog op reageren.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 05:46

Beste "Gelovige", ik merk dat je iedere keer de vergelijking maakt tussen de in jou ogen geweldige liefhebbende Jezus en de in de vragende vorm veronderstelde moorddadige Mohammed.
Dit komt in  mijn ogen kinderachtig over, kinderachtig omdat het mij doet denken aan de kleuterschool, waarin kinderen tegen elkaar oppochen over b.v het beroep of rijkdom van hun vader/moeder.
Het doet mij denken aan iemand die een oude folder heeft gevonden van een of andere auto, in die folder staan enige sumiere specificaties over die auto.
Nou heeft je buurman ook een folder, iets jonger, van een andere auto, met ook daarin enige sumiere specificaties.Je gaat nou tegen je buurman zeggen, zonder ook maar daadwerkelijk de auto ooit te hebben gezien, laat staan in gereden, dat je auto, die je niet bezit, beter is als de auto ,omschreven in de brochure van je buurman!
Je baseert je alleen maar op niet controleerbare feiten(je gelooft het), en dat zijn geen Argumenten.


 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 09:54

Beste Vraag, je liefde voor jezus steek je niet onder stoelen of banken, en je zou het wel van de daken kunnen schreeuwen denk ik zo, ik hoop alleen niet bij mij in de buurt....
Verder meen ik dat Malle pietje al een reply heeft gegeven op de religieuse text van je, waar ik me bijzonder goed in kon vinden, in die reply dan h�...

Maar waar het omgaat is, dat er zowel over Jezus als Mohammed in werkelijkheid bitter weinig bekend is.
Over Jezus eigenlijk alleen het geen er in de Bijbel verteld wordt, daarbij zijn er geen andere geschriften uit die tijd die de info uit de Bijbel betreffende Jezus kunnen rectificeren, er zijn tevens geen bronnen uit de tijd van Jezus die het leven van Jezus beschrijven of zelfs maar bevestigen dat Jezus �berhaupt bestaan zou hebben, niets..............

Je gaat af op ��n enkel geschrift jaren na de dood van Jezus opgesteld door mensen die "geinspireert" door God zouden zijn.
Maar dat kun je niet als toetsbaar argument aanvoeren als vergelijk met het gedrag van Mohammed.
Het argument aanvoeren van, "ja maar dat staat geschreven hoor.." of "ik geloof het", slaat natuurlijk nergens op, ik zou een papiertje uit mijn broekzak kunnen halen waarop staat, "God bestaat niet!", ik denk dat dit argument op niemand enige indruk zou maken.
Net zoals je argumenten op mij ook geen indruk maken sorry maar het is niet anders, but no hard feelings.....(b.t.w ik ben wel benieuwd naar die voorspellingen die jou zo overtuigen van de "waarheid")

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 16:48

Ik ga je niet proberen te overtuigen met argumenten.
Waarom heb je ook kunnen lezen.

Dat doe je dus wel zie je onderstaande bewering betreffende bronnen buiten de bijbel die de bijbel bevestigen.

 

Oei ik ben niet de enige die soms te snel conclusies trekt (sorry Pietje).
Waarschijnlijk denk je dat omdat ik niet verwezen heb naar buitenbijbelse bronnen, je niet verteld heb van archeologische opgravingen die de verhalen in de bijbel bevestigen.
Als je echt interesse hebt (heeft een niet gelovige dat ?) kun je dat makkelijk vinden.
Bv. Josephus, Thallus,Julius Africanus, Plinius de Jongere.
Maar ook daar gaat mijn stelling weer op.
En ik denk voor elk voorbeeld.
Levert soms wel vermakelijke discussies op

Er is niets bekend over Jezus, buiten wat er vermeld is in de bijbel.
Wat zeer merkwaardig is voor iemand die doden liet opstaan, kreupelen liet lopen, blinden liet zien enz, enz...
Zelfs in de Romeinse correspondentie tussen Rome en Pilatus, blijkt niets op het bestaan van Jezus te wijzen.
De personen die je aanhaalt hebben allemmaal geleeft na Jezus, en zijn dus geen oog getuige, en daarbij zijn hun aantekeningen geschiedkundig gezien in dit opzicht van geen waarde.
De geschriften van Thallus zijn zelfs verdwenen, we kennen ze alleen uit citaten van andere schrijvers. Afgezien van deze Thallus wordt er nergens in de nog bestaande niet-christelijke, niet-Joodse geschriften van de eerste eeuw naar het Christendom verwezen, laat staan naar Jezus.
Wat betreft de archeologische opgravingen? ik ken geen ��n opgraving die het bestaan van Jezus zou bevestigen.

Ook een ongelovige kan interesse in religie hebben hoor, alleen kijk ik er iets anders tegenaan als jou  denk ik zo..., (meer in de geschiedkundige contex)

Bijvoorbeeld heb jij keihard bewijs dat er een mens op de maan heeft gestaan. Ik denk dat een organisatie geld nodig heeft gehad en iets moest laten zien. Woordjes als complot, vervalsingen etc. doen het altijd goed.
Misschien.... dat je het aannemelijk kunt maken.

Ja hallo vraag... weet je, ik ben Jezus, en gekomen om te strijden tegen de anti-Christ, bewijs maar eens dat het niet zo is...

Je gaat voorbij aan het feit dat ik niet diegene ben die de eigenschappen van Jezus met Mohammed vergelijkt. Ik ben zelfs niet diegene die beweerd dat er mensen op de maan zijn geland.
 

Maar ik wil je wel iets vertellen wat een beetje in de buurt komt van de stap van niet naar wel geloven.
Ik (en met mij veel ouders denk ik) zien anders tegen de werkelijkheid aan na de geboorte van een kind.
Er verandert iets op het moment dat je kinderen krijgt.
En dat is aan niet ouders niet echt goed uit te leggen.

Wil je hier mee (onduidelijk) beweren dat ouders na de geboorte gelovig worden?
Ik denk eerder dat nieuwe ouders bij de geboorte een gelukzalig gevoel van liefde voor hun kind over zich heen krijgen, en tevens het gevoel van een relative "onsterfelijkheid", doordat een deel van jezelf in je kind verder leeft.
Persoonlijk ken ik geen enkel geval waarbij ouders zich na de geboorte van hun spruit, tot ��n of andere religie bekeerden, althans niet dat de geboorte de directe oorzaak zou zijn.

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 14:29

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Ik ben niet echt een voorstander van de film 'Risallah'. De film kan met de beste bedoelingen zijn gemaakt, maar heeft niet mijn voorkeur.

We hebben naar mijn weten geen films nodig, om Da'wah te verrichten. Allah Ta'ala weet het Best.

Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2004 om 04:25
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Ik ben niet echt een voorstander van de film 'Risallah'. De film kan met de beste bedoelingen zijn gemaakt, maar heeft niet mijn voorkeur.

We hebben naar mijn weten geen films nodig, om Da'wah te verrichten. Allah Ta'ala weet het Best.

Imaan

Zuster kan je misschien vertellen waarom je geen voorstander bent van de film Risallah. Dit filmpje laat zien hoe mooi ons geloof is en hoe het ontstaan is. In dit filmpje kan je zien hoe onze moslim broeders hebben moeten strijden om hun geloof te kunnen praktiseren en da3wa te verrichten. Ik vind vooral het laatste stukje van de film prachtig toen de moslims naar mekka gingen. Bilal (radiaallahoe 3anhoe) riep onze moslim broeders op om goed te zijn voor mekka en de inwoners en behandel hen rechtvaardig, mekka moet veilig zijn voor iedereen.

Dit is een boodschap en een prachtige boodschap. Dit filmpje is gebasseerd op de soena van de profeet en de koran van Allah Ta'ala. En dit is maar 1 kleine voorbeeld maar er zijn nog vele mooiere voorbeelden. Bijv. hoe de vijanden van de profeet en de moslims hun zwaarden hadden neergelegd en zelf moslim werden bijv Khalid. Hij streed tegen moslims (de strijd in badr) maar na het vedrag dat ze hadden ondertekend dat ze 10 jaar lang niet zouden strijden tegen elkaar, is hij tot de islam bekeerd.

MachaAllah.

En oegtie we hebben inderdaad geen films nodig om da3wa te verrichten maar dat filmpje bestaat, dus waarom niet gebruiken.

Wa salaam alaikoum,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2004 om 12:52

Alaykoum wa Salaam, zuster,

Wie heeft de film gemaakt? Vele vrouwen die in deze film spelen zijn geen moslima's, vrouwen zonder hyaab (dansers), mannen en vrouwen die gemengd worden en getoond aan de anderen.

De rode lijn door de film kan wel correct zijn, maar we worden JUIST misleid door deze films. We denken vaak dat ze Islamitisch correct zijn, maar vergeten hierbij dat er vele zaken niet kloppen. MashaAllah hoe onze broeders en zusters hebben gestreden, hun kracht...etc, maar volgen wij door het maken van zulke films, niet de weg van de niet-moslims. Imitatie. Hebben wij films nodig, om in te kunnen denken hoe het was? Ik niet, althans.

Dit filmpje is niet gebaseerd op de Soennah van de Profeet vzmh en de Koran, daar ben ik niet mee eens. Dit is niet wat de Profeet vzmh ons heeft achtergelaten.

Dat het filmpje bestaat is geen excuus om hem te gebruiken, er bestaan veel dingen die niet correct zijn en die we toch ook niet gebruiken.

Je zuster

P.S Ik wil hierbij zeggen, dat dit mijn mening is, die meer gebaseert is op mijn gevoel die dat zegt.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2004 om 15:18

Assalamoe alykoem,

ik wil ook graag mijn mening hierover geven, ik begrijp zuster Umm Umarah, en tegelijkertijd begrijp ik ook zuster Imaan, mijn mening zit in het midden, ikzelf heb de film gezien, een tijdtje geleden, toen ik niet echt praktiserend was, op dit moment heb ik de film helemaal niet nodig om te weten hoe onze profeet heeft geleeft, er zijn er genoeg boeken die de biografie van de profeet beschrijven en wat nog belangrijker is authentieker beschrijven, want in de film zelf zijn er wat zwakke ahadith gebruikt, ik ga die niet noemen, is niet nodig, laten we het niet over de acteurs en de filmmakers hebben, dat is een ander verhaal.

maar aan de andere kant kan de film wel goed zijn voor de niet-moslims en ook voor de moslims die niets, maar dan niets over onze profeet weten, dan zal deze film wel goed van te pas komen, een soort basis, zodat er een idee kan ontstaan dat er een profeet heeft geleefd. 

het is wel een ingewikkelde mening he.....

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2004 om 16:23

Alaykoum wa Salaam, beste broeder

Dienen we niet te kijken naar de manier van de Profeet vzmh. De Profeet vzmh heeft zoveel mensen bereikt en ik denk en ben er zelfs van overtuigd dat het gedrag van de Moslim(a) veel meer effect heeft op een niet-moslim, dan het kijken van zo'n film.

Een mooi initiatief, die veel weg heeft van de manier van Da'wah die de Profeet vzmh deed, is de brief naar van Aarsten, van al-yaqeen. Dit is nou een voorbeeld voor mij, om mensen uit te nodigen en niet zo'n film.

Imaan.

P.S Mensen kunnen we alleen maar bereiken, door hen de pure Islam te laten zien. Alhoewel Hirsi hier anders over denkt, maar dat even terzijde.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2004 om 16:46
Salaam aleikum,
ik heb de film half gezien en de rest is nooit meer gekomen  Helaas. Ik vond het erg mooi, mijn man heeft hem geloof ik wel zes keer gezien Maarre, ik begreep dat een imam van een zeer vooraanstaande moskee of islamitische universiteit in Cairo het goed heeft gekeurd (Zooo irritant, ik kan nu niet op de naam komen )
Ik kan me heel goed vinden in wat Abou Jabir zegt, een film op zich is helemaal niet nodig om moslim te zijn. Toch heb ik de film met heel veel emotie zitten kijken. Het deed mij (als beginnend) moslim heel erg veel. En daar ben ik blij om.
Ik wil de film insha Allah een keer rustig kijken (lukte de vorige keer niet, helaas). Om ook dat mooie eind te zien, waar Umm Umarah het over heeft.
Salaam happylady
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2004 om 09:27

 

Asalaam alaikoum,

Broeders en zusters barak allahoefiekoem voor jullie reacties.

De film is niet nodig om da3wa te verrichten. Ik vond het fijn om naar die film te kijken omdat je in die film toch kon zien hoe de islam is ontstaan en wat voor ellende mijn broeders en zusters hebben moeten doorstaan om de islam te verkondigen en te praktiseren. Een heleboel belangrijke boodschappen worden in dat filmpje benadrukt en dat is machaAllah. Toen er een verdrag werd getekent tussen de moslims en de Qoraish dat ze 10 jaar niet tegen elkaar zouden strijden, gingen alle moslims da3wa verrichten. Ze hebben zoveel harten veroverd machaAllah.  

IK ben het met oegtie Imaan eens als je zegt dat je met goed gedrag ook da3wa verricht, alle moslims zijn ook verplicht om goed gedrag te vertonen.

Maar goed, ghair inshaAllah.

wa salaam alaikoum,

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.