Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hirsi Ali werkt aan vervolg Submission

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hirsi Ali werkt aan vervolg Submission
    Geplaatst op: 29 november 2004 om 04:14


Uitgegeven: 29 november 2004 10:58
Laatst gewijzigd: 29 november 2004 11:09

ROTTERDAM - VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali werkt aan een vervolg op Submission, de film over de mishandeling van moslimvrouwen die ze eerder met de vermoorde cineast Theo van Gogh maakte. Het ondergedoken Kamerlid zegt dat maandag in een interview met NRC/Handelsblad. Het is het eerste interview met het zwaar bedreigde Kamerlid sinds de moord op Van Gogh.

Het thema van het tweede deel van Submission is volgens Hirsi Ali de manier waarop volgens haar de islam het individu onderdrukt. "Met als uitgangspunt de positie van de vrouw. En daarnaast wil ik nog steeds het islamitisch onderwijs afschaffen. Niet afbranden dus! Dat is iets heel anders."


De ondertitel van de film is Shortcut to enlightenment. "Ik wil moslims de korte weg wijzen naar de Verlichting", aldus Hirsi A
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 04:27
Assalaamoe Alaikoem,

Beste broeders en zusters.

Hirsi gaat gewoon door. Ze zal zich wel heel groot voelen......


Totdat ze zich moet verantwoorden voor de Almachtige Schepper.

Wa Alaikoem Salaam
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 04:37

Is het niet enkel aan Allah voorbehouden om over iemand te oordelen? Vanwaar dan de stelling "ze zal zich wel heel groot voelen.."?

Misschien oordeelt Allah wel goed over haar, toch?

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 04:41
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Is het niet�enkel aan Allah voorbehouden om over iemand te oordelen? Vanwaar dan de stelling "ze zal zich wel heel groot voelen.."?


Misschien oordeelt Allah wel goed over haar, toch?



Nou, Alaho ALem(Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) weet dit het best), maar ze is geen Moslima....beledigt de Islam...
En maakt het de Moslims hier in NL alleen maar moeilijker.

Zegt genoeg denk ik


Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 05:23
selam mijn broers en zussen

ok ik begrijp de moede maar wat willen julli doen ???
haar tegenhouden gaat blijkbaar moeilijk
en ja haar ook vermoorden
ik weet niet hoor
ik heb wel nog nooit zon woede en haat gezien bij al mijn zussen en broers�
allh is groot en inshalah
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 05:26

Asalaam Aleikum,

Ik heb haar verlichting absoluut niet nodig....Ik begrijp niet waarom ze hier mee doorgaat.

En dan vind ze het gek dat ze met de dood wordt bedreigd......Haar nare ervaringen met de Islam moet ze niet op anderen proberen te projecteren.

Laat ze een ding niet vergeten...de niet-moslims zijn zogenaamd blij met haar maar ze zullen haar nooit als gelijkwaardig/volwaardig beschouwen maar altijd als een kleurling/allochtoon die dommer is dan zijzelf.

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 06:18

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Laat ze een ding niet vergeten...de niet-moslims zijn zogenaamd blij met haar maar ze zullen haar nooit als gelijkwaardig/volwaardig beschouwen maar altijd als een kleurling/allochtoon die dommer is dan zijzelf.

Voor wie spreek jij Rahil? Ik zie Ayaan simpel als iemand die staat waar zij voor staat en een statement wil maken. Ik word niet zogenaamd blij van haar maar ook niet zogenaamd verdrietig. Ik vind dat als de moslimgemeenschap het niet eens is met haar statement of met haar manier van aanpak dit gewoon duidelijk moet maken door met haar hierover in discussie te gaan. Haal haar statement gewoon met woorden onderuit als de moslimgemeenschap vindt dat zij de dingen verkeerd aanpakt/ziet.  

Die 2e stelling van je over dat zij nooit als vol zal worden aangezien door de niet-moslims etc. etc. getuigt van pure domheid, pure kortzichtigheid en wat nog meer van jezelf (of van een verkeerde interpretatie van tv?). Deze stelling is geen waardige reactie van mijn kant waard.

Terug naar boven
novio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote novio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 06:36
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Laat ze een ding niet vergeten...de niet-
moslims zijn zogenaamd blij met haar maar ze zullen haar nooit als
gelijkwaardig/volwaardig beschouwen maar altijd als een kleurling/
allochtoon die dommer is dan zijzelf.



Spreek voor jezelf en maak me niet uit voor racist.

Op het internet kan ik ontelbare sites vinden ik mij diep in m'n
overtuiging kunnen beledigen.
Maar ik zoek ze niet.
Ik weiger ook het zoveelste filmpje met een onthoofding te kijken.
De reden van zo'n filmpje is gezien worden. Maar ik heb een keuze,
ik hoef dat materiaal niet door m'n ogen binnen te laten.

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 06:50

Hoi Nak4Life,

Ik heb met een veeltal discussies op dit forum meegedaan waarin werd gesproken dat de Islam (dus m.a.w. Allah) werd beledigd door bijv. Ayaan. Sorry dat ik het zeg maar ik zie die belediging van het geloof Islam waar de moslimgemeenschap over spreekt na al die tijd dat ik hier op dit forum ben nog steeds niet.

Naar mijn mening was en is het Ayaan's bedoeling om de mensen die misbruik maken van jullie geloof (Islam) aan te pakken. Dus de mensen die het gerechtvaardigt vinden om in naam van bijv. Allah te handelen en 'slechte' dingen tegen iemands wil te doen. Deze mensen zijn er, dit valt niet te ontkennen. Hierin zie ik echter geen enkele belediging van Allah (of van het geloof) zelf.

Of de manier van Ayaan de juiste weg is om dit aan te pakken dat weet ik niet, ik vind dat de gehele moslimgemeenschap zich hierin moet mengen om Ayaan's manier van aanpak ter discussie te stellen, met woorden dan h�?  

Ik denk dat zo'n soort discussie de Islam zeker niet in een slecht daglicht zal stellen, maar eerder ter goede zal komen.

Groetjes,

Brigitte

 

 

Terug naar boven
tazaghine Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tazaghine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 06:54

 

Brigitte schreef :

Ik vind dat als de moslimgemeenschap het niet eens is met haar statement of met haar manier van aanpak dit gewoon duidelijk moet maken door met haar hierover in discussie te gaan.

Hirshi Ali wil helemaal  geen discussie aangaan met moslimvrouwen dat heeft ze laten blijken door al een paar keer niet op hun uitnodigen in te gaan, terwijl zij keer op keer zegt dat ze alleen het beste wil voor die moslimvrouwen, dus hoe kan je met zo�n iemand in discussie gaan,

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 06:56

Hoi Brigitte,

Over mn laatste stelling....laten we het zo stellen:

Stel je voor....morgen besluit een of andere gek om Nederland aan te vallen met chemische wapens of erger nog nucleaire wapens. Jij hebt een schuilkelder waar jij en je gezinsleden in kunnen....Ineens staan Hirschi Ali en Geert Wilders voor de deur en beiden smeken je om ze binnen te laten. En dat terwijl je maar plaats hebt voor nog maximaal 1 persoon.

Ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat jij eerder Geert Wilders binnen zou laten dan Hirschi Ali....want uiteindelijk ga je toch bewust of onbewust de voorkeur geven aan iemand uit je eigen groep. En hirshi ali zie jij op dat moment alleen maar als iemand die verder niets voor jou zou kunnen betekenen.

En wat je net zegt over in discussie gaan met Hirschi Ali om haar statement onderuit te halen is net zoiets als water naar zee dragen, want zolang er in Nederland met twee maten wordt gemeten is een fatsoenlijke dialoog niet mogelijk....en dat mogen kortzichtige mensen zoals jij en vele anderen zichzelf aanrekenen. En de reden dat ik je kortzichtig noem is omdat je alleen maar kritiek en commentaar hebt op de Islam i.p.v werkelijk onderzoek te doen naar de Islam.

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 07:01

Hoi Novio.....

Zoals je wilt dat ik je niet uitmaak voor racist,...maken jullie dan ook ons Moslims niet uit voor TERRORIST!!!!!

Terug naar boven
novio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote novio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 07:16
Hoi Rahil,

Ik kan niet namens 'jullie' spreken, alleen namens mijzelf.
Over de rest van je bericht kan ik me niet aangesproken voelen.
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 07:35

Hoi Rahil,

Hieronder mijn antwoord op jouw post

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Stel je voor....morgen besluit een of andere gek om Nederland aan te vallen met chemische wapens of erger nog nucleaire wapens. Jij hebt een schuilkelder waar jij en je gezinsleden in kunnen....Ineens staan Hirschi Ali en Geert Wilders voor de deur en beiden smeken je om ze binnen te laten. En dat terwijl je maar plaats hebt voor nog maximaal 1 persoon.

Ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat jij eerder Geert Wilders binnen zou laten dan Hirschi Ali....want uiteindelijk ga je toch bewust of onbewust de voorkeur geven aan iemand uit je eigen groep. En hirshi ali zie jij op dat moment alleen maar als iemand die verder niets voor jou zou kunnen betekenen.

Ik zou maar niet zo zeker zijn van jouw stelling over wat ik zou doen. Want als ik er zo over nadenk ga ik in zo�n situatie hoogstwaarschijnlijk uit van het principe �vrouwen en kinderen eerst� dus ik zou die hand van jou maar niet te snel in dat vuur steken. Uberhaupt vervallen volgens mij alle �groep�gedachten (als die er voor mij al zouden zijn) in dergelijke situaties. Ik hoop overigens nooit in zo�n situatie te komen.  

En wat je net zegt over in discussie gaan met Hirschi Ali om haar statement onderuit te halen is net zoiets als water naar zee dragen, want zolang er in Nederland met twee maten wordt gemeten is een fatsoenlijke dialoog niet mogelijk....en dat mogen kortzichtige mensen zoals jij en vele anderen zichzelf aanrekenen. En de reden dat ik je kortzichtig noem is omdat je alleen maar kritiek en commentaar hebt op de Islam i.p.v werkelijk onderzoek te doen naar de Islam.

Hoe kun je nou stellen dat een fatsoenlijk dialoog onmogelijk is als er zover ik weet nog nooit een fatsoenlijk dialoog tussen de moslimgemeenschap en Ayaan is geweest? Laat iemand deze uitdaging aangaan en ervaar hoe ontzettend er in Nederland wel niet met twee maten gemeten wordt, hoe kortzichtig de Nederlanders zoals ik wel niet zijn. Overigens wel lachwekkend dat ik nu ook in het hokje wordt gegooid als iemand die kritiek zou hebben op de Islam. Ik heb dit nooit bewust gehad/nooit gedaan en zal dit overigens ook nooit doen, daarvoor weet ik nl. (zoals jij zelf al stelt) te weinig van de Islam af. Wel mag jij mij ervan betwisten dat ik veel kritiek heb op mensen die te stellig zijn in hun eigen gelijk, in hun eigen waarheid zonder dat zij hun mening hebben gevormd door de zaak vanuit verschillende kanten te belichten. Dit is iets heel anders dan kritiek te hebben op de Islam.

Groetjes,

Brigitte

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 07:47

Hoi Brigitte,

Lees het bericht van Tazaghine nog eens goed door, daarin staat ook al dat Hirschi Ali niet eens op uitnodigingen ingaat van de mensen voor wie zij het zogenaamd opneemt......Zal wel een raar gezicht zijn als de mensen voor wie zij het zogenaamd opneemt helemaal niet haar standpunten delen m.a.w...ze is bang om door te mand te vallen.

Vorige keer stond ze al met haar mond vol tanden toen een klein Islamitisch meisje haar vroeg waarom ze nou haar basisschool wilden sluiten....

Ok...het is weer leuk geweest voor vandaag...ik ga naar mn werk....groetjes.

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Ik heb haar verlichting absoluut niet nodig....Ik begrijp niet waarom ze hier mee doorgaat.

Mischien gaat Hirsi hier wel mee door omdat Moslims denken het niet nodig te  hebben terwijl zij zelf denkt van wel.

En dan vind ze het gek dat ze met de dood wordt bedreigd......Haar nare ervaringen met de Islam moet ze niet op anderen proberen te projecteren.
Ik  vind het inderdaad ook heel erg vreemd dat zij vanwege dit met de dood bedreigt wordt, en nog vreemder vind ik het dat sommige van de Moslims dit schijnen te kunnen  begrijpen.
Wist jij dat er in Nederland ook mensen wonen die vinden dat religie een soort van opium is , een soort vergif dat enkel dient om mensen hun geest te vergiftigen?
Zouden die mensen ook het recht hebben  om mensen te doden omdat ze hun religieuze ideen maar blijven verkondigen?
Nee toch !!!
Waarom andersom dan wel?
Het recht om een bepaalde religie te kunnen promoten houdt tevens het recht in om het anders om te doen. Het recht van de een is het recht van de ander.

Laat ze een ding niet vergeten...de niet-moslims zijn zogenaamd blij met haar maar ze zullen haar nooit als gelijkwaardig/volwaardig beschouwen maar altijd als een kleurling/allochtoon die dommer is dan zijzelf.

Hoe haal jij het in je hersens om mij als niet moslim te beschuldigen van rassisme?

Heb ik hier ooit blijk van gegeven dat ik dat predikaat verdien?




Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 09:50

Hoi Rahil en Tazaghine,

Ik ben er niet van overtuigd dat Ayaan's reden is 'bang te zijn om door de mand te vallen' waarom zij niet (altijd) in discussie gaat met mensen voor wie zij zegt het op te nemen.

Een reden dat Ayaan dit niet doet is misschien omdat Ayaan van mening is dat juist deze mensen een te eenzijdig inzicht hebben en er dus nooit een waardige discussie plaats kan vinden. Als je van mening bent het ultieme gelijk te bezitten (tot stand gekomen door indoctrinatie) en op die manier de discussie ingaat waar is dan nog plek over voor het ontvangen en het beredeneren van argumenten?

Na bijv. de film Submission is zij overigens wel een discussie aangegaan met vrouwen die in het 'blijf-van-lijf-huis' zitten. Deze vrouwen erkenden wel de problematiek maar waren van mening dat Ayaan een verkeerde manier van aanpak had. Zij deelden overigens w�l haar standpunt. Ik persoonlijk zou graag een discussie zien tussen Ayaan en bijv. een gematigd geestelijk leider (Imam) of een ander persoon die aanzien geniet in de gehele moslim-gemeenschap.

Wat betreft dat meisje dat vroeg waarom Ayaan haar school wilde sluiten. Ik zou ook met mijn mond vol tanden staan, ik ben nl. ook voor afschaffing van alle bijzondere scholen (zie oplossing ontspoorde jongeren) en aan een kindje is nou eenmaal heel moeilijk uit te leggen wat lange termijn politiek is, dat kindje denkt geheel logischerwijs enkel en alleen aan haar school die dicht gaat.

Groetjes,

Brigitte

PS.. Rahil, ik moet wel veel slikken van je vandaag hoor . Eerst word ik door je als racist afgeschilderd, vervolgens als een kortzichtig iemand bestempeld die enkel kritiek en commentaar heeft op de Islam, vervolgens als iemand die tot een bepaalde groep behoort die mensen voortrekt en nu zie ik dat ik ook al beschuldigd word van het benoemen van alle Moslims tot terrorist?

Gelukkig maar dat ik een gladde rug heb...

Terug naar boven
nelmesri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nelmesri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 10:01

salaam alaikoem

over hirsa. er is een probleem ze durf geen dabat aan te gaan met de vrouwen die volgens haar onderdrukt zijn. Veel organisaties hebben haar uitgenodigd maar ze gaat er niet op in. Dus met wie moeten wij dan discuseren met de muren zeker die kunnen heel goed luisteren alleen je krijgt geen reactie.

maar de islaam zal winnen. ik hoop dat de waarheid snel bovenwater komt. insha allah.

Terug naar boven
novio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote novio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 10:25
@ Nelmesri, tazaghine,
Over welke periode gaat het precies?
Voor of na 'submission' ?
Terug naar boven
tazaghine Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tazaghine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 10:30
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Hoi Rahil en Tazaghine,

Ik ben er niet van overtuigd dat Ayaan's reden is 'bang te zijn om door de mand te vallen' waarom zij niet (altijd) in discussie gaat met mensen voor wie zij zegt het op te nemen.

Een reden dat Ayaan dit niet doet is misschien omdat Ayaan van mening is dat juist deze mensen een te eenzijdig inzicht hebben en er dus nooit een waardige discussie plaats kan vinden. Als je van mening bent het ultieme gelijk te bezitten (tot stand gekomen door indoctrinatie) en op die manier de discussie ingaat waar is dan nog plek over voor het ontvangen en het beredeneren van argumenten?

Na bijv. de film Submission is zij overigens wel een discussie aangegaan met vrouwen die in het 'blijf-van-lijf-huis' zitten. Deze vrouwen erkenden wel de problematiek maar waren van mening dat Ayaan een verkeerde manier van aanpak had. Zij deelden overigens w�l haar standpunt. Ik persoonlijk zou graag een discussie zien tussen Ayaan en bijv. een gematigd geestelijk leider (Imam) of een ander persoon die aanzien geniet in de gehele moslim-gemeenschap.

Nou dan zie jij het anders dan ik , want ik heb die programma gezien waar jij het over hebt en die waren en die waren het helemaal niet met haar eens en die erkenden de problematiek helemaal niet , Hirsi Ayaan Ali gaf de islaam de schuld van het lijden van die vrouwen maar die vrouwen waren het helemaal niet met haar eens , waarom is die ene vrouw dan weglopen tijdens die debat ,ze zijn het helemaal niet met haar eens hoe zij voor hun opkomt .

Wat betreft dat meisje dat vroeg waarom Ayaan haar school wilde sluiten. Ik zou ook met mijn mond vol tanden staan, ik ben nl. ook voor afschaffing van alle bijzondere scholen (zie oplossing ontspoorde jongeren) en aan een kindje is nou eenmaal heel moeilijk uit te leggen wat lange termijn politiek is, dat kindje denkt geheel logischerwijs enkel en alleen aan haar school die dicht gaat.

Groetjes,

Brigitte

PS.. Rahil, ik moet wel veel slikken van je vandaag hoor . Eerst word ik door je als racist afgeschilderd, vervolgens als een kortzichtig iemand bestempeld die enkel kritiek en commentaar heeft op de Islam, vervolgens als iemand die tot een bepaalde groep behoort die mensen voortrekt en nu zie ik dat ik ook al beschuldigd word van het benoemen van alle Moslims tot terrorist?

Gelukkig maar dat ik een gladde rug heb...

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 12:04

Hoi Tazaghine,

Volgens mij is hier een ander topic over dus ik houd het kort. Die meiden waren het inderdaad niet eens over de manier waarop Ayaan deze kwestie aanpakte. Dus de film met Koranteksten + zweepslagen + blote vrouwenlichamen. Deze vrouwen waren van mening dat op deze manier de vrouwen die het betrof niet bereikt zouden worden en zeker niet geholpen zouden worden. De problematiek 'an sich' (dat er vrouwen zijn die mishandeld/onderdrukt worden door mannen die naar hun eigen zeggen dit recht hebben omdat zij dit -in hun zienswijze- uit de Koran halen of omdat het gewoonweg hun traditie -gewoonte- is) werd wel door hun erkend. Zij zijn het er dus niet mee eens hoe Ayaan voor de rechten van de vrouw opkomt, daar zijn wij samen het over eens. 

Enfin, deze nieuwe film zal als ik op de titel afga dus breder worden getrokken en niet enkel gaan om mishandeling/onderdrukking van sommige moslimvrouwen.

Groetjes,

Brigitte

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 12:45

Salaamoe aleikoem,

Ik als moslim zou nooit discussieren met iemand die de spot drijft met de Koran. Ik zie haar als een gestoord mens. Het beste is dat we haar negeren, ze verdient deze aandacht van ons niet.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 06:46
[QUOTE=nak4life]

"Nou, Alaho ALem(Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) weet dit het best), maar
ze is geen Moslima....beledigt de Islam...
En maakt het de Moslims hier in NL alleen maar moeilijker.

Zegt genoeg denk ik"


Pardon?? Kunnen alleen moslims in de hemel komen?!!
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 06:56
[QUOTE=Rahil Amin]
"Laat ze een ding niet vergeten...de niet-moslims zijn zogenaamd blij met
haar maar ze zullen haar nooit als gelijkwaardig/volwaardig beschouwen
maar altijd als een kleurling/allochtoon die dommer is dan zijzelf."

Raar beeld heb jij van de wereld, zeg. Zegt meer over jezelf dan over
niet-moslims hoor.
Ik ben het volledig eens met moslims die zeggen dat Ayaan haar doel
voorbij schiet met haar film. Zij is iemand die zich gesloten opstelt, dat
zag ik ook in het interview met vrouwen in Blijf Van Mijn Lijf Huis. Ze reikt
niet de hand, maar het is haar woord tegen het hunne. Ja, dat werkt
natuurlijk niet. Die geslotenheid maakt haar ook niet echt geschikt als
politicus. Misschien moet ze verder als kunstenaar, want ik vind dat ze op
zich soms best kernachtig kan zijn.
Verder hoop ik dat jullie wat meer menselijkheid kunnen opbrengen: kom
op zeg, deze vrouw wordt voortdurend bedreigd, daar vraagt toch
niemand om?
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 09:28

Salamoen Aleykoem

Ik heb niet alles gelezen wat hier staat maar dat wil ik ook niet. Ik heb al genoeg gezien van waar zij mee bezig is. Ik zeg alleen dit: als er echt de reden is om moslims bewust te maken van vrouwenmishandeling zou het dan niet UITERST logisch zijn dat hiervoor een imaam ingeschakeld wordt ipv hirsi ali? Of is hirsi ali een imamE? Ik d8 het niet maar wie weet...

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 06:16
Moszkowicz eist verbod op film Submission 2

Uitgegeven: 2 december 2004 12:15
Laatst gewijzigd: 2 december 2004 12:18

RIJSWIJK - Advocaat R. Moszkowicz eist namens een aantal islamitische cli�nten een verbod op het uitbrengen van een vervolg op de film Submission van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de vermoorde filmmaker Theo van Gogh. Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.

Onlangs werd bekend dat de ondergedoken VVD-politica werkt aan een vervolg op Submission. Deze film van haar en Van Gogh ging over de mishandeling van moslimvrouwen. Het thema van het tweede deel van Submission is de manier waarop volgens Hirsi Ali de islam het individu onderdrukt.


Den Haag

Het kort geding waarin het verbod wordt gevraagd, wordt naar verwachting bij de rechtbank in Den Haag behandeld, zegt Moszkowicz. Dat was volgens hem de laatste bekende woon- en verblijfplaats van Hirsi Ali. Een datum is nog niet bekend.

Gezien de toelichting van de VVD-politica op de tweede film verwacht Moszkowicz dat het vervolg van Submission ook godslasterlijke elementen zal bevatten en "krenkend" voor moslims zal worden. Ook wijst de raadsman op recente uitlatingen van Hirsi Ali "waarin zij andermaal stelt dat het islamitisme levensgevaarlijk is, nog wel zonder onderscheid te maken tussen fundamentalistisch islamitisme en islamitisme in het algemeen".

Rituele slachting

Na de moord op Theo van Gogh zei Hirsi Ali dat ze een duidelijk verband ziet tussen het uitzenden van de omstreden film Submission en de "rituele slachting" die Van Gogh volgens haar heeft moeten ondergaan. "Direct na de uitzending van de film Submission part 1 was er een belangrijke aanwijzing dat iemand wraak zou nemen op Van Gogh", schreef ze in een verklaring na de moord op de filmmaker.

In het tweede deel is het thema dus "de manier waarop de islam het individu onderdrukt. Met als uitgangspunt de positie van de vrouw. En daarnaast wil ik nog steeds het islamitisch onderwijs afschaffen. Niet afbranden dus! Dat is heel iets anders", vertelde Hirsi Ali recent in een interview met NRC/Handelsblad


********

Assalaamoe Alaikoem en gegroet,



Ha Ha, niet zomaar een advocaat!!!



Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 09:06
Eerlijk gezegd ben ik blij met dit proces.
Het is interssant om te weten wat een rechter over deze zaken denkt.
Maar ik verwacht er helemaal niks van.
wanneer iemand als hirshi Alie Allah,s goddelijkheid ontkend en hiervoor veroordeeld wordt wegens Godslastering dan zal dit als een boomerang terug slaan op alle Godsdiensten.
Dan zou meteen het standpunt dat Jesus geen God is ook Godslastering zijn.
Verder hoe kan een film verboden worden voordat die gemaakt is?
Je kunt natuurlijk stellen dat kritiek op de Islam onnodig kwetsend is , maar dan is kritiek op elke godsdient onnodig kwetsend.
We zullen het afwachten :-)

Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 08:27
Waarom is hier nog niet eerder iemand op gekomen:
Volgens mij is het beste antwoord vanuit de Islam op de film Submission (maar ook op een eventueel volgende film van Hirsi Ali): een tegen-film brengen!! Abou Jabir, Amier, of wie meent dat de teksten die Hirsi Ali gebruikte heel anders uitgelegd zouden moeten worden: laat dat zien in een tegen-film. Misschien kan iemand van dit forum of een moslimstudent aan de filmacademie in samenspraak met een imaam of meerdere imaams een script maken en een cineast/regisseur zoeken die die film wil maken. Dan laat je 1. Aan Hirsi Ali zien dat er nog een andere Islam is dan die in Somalie, 2. Aan Nederland zien dat de Koran geen moordenaars of rechtzaken nodig heeft om kritiek de baas te zijn en 3. Aan moslimterroristen zien dat moord nooit een antwoord mag zijn op kritiek.
Goed idee??!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 09:50

Denk dat een tegen-film helpt? Denk je niet dat iedereen z'n oordeel toch al klaar heeft en er op zo'n tegen-film wordt gereageerd met "tuurlijk zeggen ze dat, ik geloof het toch niet" e.d.? Ik denk van wel. Bovendien is zo'n tegen-film maken eigenlijk een beetje vernederend vind ik. En het gaat niet eens zozeer om dat Ayaan zegt dat er vrouwonvriendelijke teksten in de koran staan; dat zeggen zoveel mensen, dan kunnen we blijven filmen. Het gaat om de manier waarop ze haar anti-islam  campagne vormgeeft. Met koran teksten op blote vrouwen geschreven, bidden naakte vrouwen e.d. De symboliek ontgaat me daar toch een beetje van. Dat het een anti-islam campagne en anti-moslim campagne is staat als een paal boven water: haar volgende project moet ons laten zien dat islam de individuele ontwikkeling en vrijheid in de weg staat en, als klap op de vuurpijl, dat Ayaan ons wel even leert hoe je "snel" verlicht kunt worden. Joepie, goeroe Ayaan shows us the way.

Er zijn moslims die vrouwen slaan en mishandelen uit naam van Allah; dat ontkennen is pure hypocrisi. Er zijn moslims die moorden uit naam van Allah, dat ontkennen is ook pure hypocrisi. Wij moslims moeten onze kop daarvoor niet in het zand steken en huilerig gaan lopen doen als we ermee geconfronteerd worden door anderen; we moeten niet roepen: "Dat is geen islam maar cultuur!". Want er zijn wel degelijk moslims die hun daden met het geloof proberen te rechtvaardigen.

Deed de profeet vzmh dat ook als er onrecht in zijn djamaa plaatsvond: roepen "oh, maar dat is hun cultuur!"? Nee, natuurlijk niet. Hij wees die mensen tercht en pakte ze aan. En dat moeten wij ook doen! Er is geen andere manier om de Ayaan's, Theo's en Geerts de wind uit de zeilen te nemen.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 10:42
Niet zo somber,
Ja, ik denk wel degelijk dat zo'n film zal helpen. Echt. Ik zou het hier nooit melden als ik er niet een goed gevoel over had. Ik wil ook toe naar een vreedzamer Nederland voor ons allemaal, dat moge nu toch wel zo langzamerhand duidelijk zijn.Het kan ook allebei tegelijk, voor mijn part ook een rechtszaak. Maar ik denk dat sommige medelanders dan eerder gaan zeuren van: daar heb je de moslims weer, zijn ze weer meteen aangebrand. Je moet zo'n tegen-beeld ook niet zien als vernederend maar als krachtig statement vanuit de schoonheid van je geloof laten zien. Niet wraakzuchtig of belerend, ook niet oversentimenteel, maar heel positief en natuurlijk. Nederland is een kunstminnend land. Het moet natuurlijk heel goed doordacht worden, zo'n tegenbeeld. Vergelijk het met zo'n advocaat als Moscovitz, dat is zoals eerder werd opgemerkt,ook niet de eerste de beste. Ik weet zeker dat er goede cineasten zullen zijn die het een eer zouden vinden om deze film zo krachtig en subtiel mogelijk aan te pakken dat hij zijn doel niet voorbijschiet. Ik ben geen cineast,maar kan mij er zo al een beeld bij vormen. Bv. hetzelfde uitgangspunt, ook die drie vrouwen, maar dan bv. alledrie anders gekleed (niet naakt!natuurlijk), maar wel allemaal moslima's die zich juist erg goed en sterk voelen bij hun geloof en citaten uit de Koran laten zien (bv. op hun rug) die hun kracht,vrede en waardigheid geven in hun leven.
NOu, nu heb ik alweer genoeg mijn best gedaan hoor. Nu jullie weer!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.