Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hirsi Ali werkt aan vervolg Submission

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hirsi Ali werkt aan vervolg Submission
    Geplaatst op: 03 december 2004 om 10:51

Amier,

Ze gaat later  misschien nog vertellen dat ze een profeet is met haar 'verlichting'.

Nee, een tegenfilm vind ik geen goed idee, dat is nl. precies wat ze wilt. Het beste is dat we haar negeren.

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 11:21

Assalaamoe Alaikoem,

Hirshi Ali is net als de VVD er alleen maar op uit om de kloof tussen moslims en niet-moslims in Nederland te vergroten. Hoe meer angst en onbegrip er is, hoe meer groei er zit in de aanhang van rechtse partijen. Hirshi Ali is een verachtelijke persoon met wie je niet in discussie moet gaan maar gewoonweg moet negeren. Ik denk dat weinig mensen bijvoorbeeld met Hitler of Stalin in discussie zouden gaan, omdat dat gewoon idioten waren. Hirshi Ali past in de categorie denkwijzen bij deze gekken (nog niet in daden overigens). Met haar valt niet te discussieren omdat zij ten eerste niets van niemand accepteert. Ik heb talloze discussies van haar gevolgd en iedere keer dat iemand argumenten onderuit haalt of kritiek op haar uit blijft ze aan haar manier van beledigen en argumenten vasthouden. En meestal probeerd ze hierbij de gesprekspartner af te doen als een onwaardige en onwetende debater die niet aan haar kan tippen.

Dergelijke mensen moeten net als onze goede vriend Jan Maat vroeger gewoon genegeerd worden. Althans door de moslim gemeenschap, aangezien een deel van de niet-moslims zelfs Jan Maat in deze tijden zou volgen als hij over enige charisma zou beschikken en niet dood zou zijn. Ik denk dan dat hij zelf groter zou zijn geweest in de peilingen dan onze blonde schaap Wilders nu is.

Overigens vind ik niet dat Hirshi Ali of Wilders vermoord zouden moeten worden (voordat ik de weer bekende verwijten krijg). Ik wil namelijk niet vervolgd of opgesloten worden, omdat ik een negatieve mening heb over de denkwijze van deze personen. Ik vind ze beide haatzaaiers die geen aandacht zouden mogen krijgen van zowel de media als het volk.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 13:48

Assalaam alaykoum/Hallo,

Een overlevering die ik niet bij de hand heb geeft de kracht van de profeet vzmh aan. In een tijd waarin de Profeet vzmh en zijn metgezellen bekogeld werden met stenen, vroegen Engelen aan de Profeet vzmh;

'Zullen wij de berg op hen gooien'?

Antwoord van de Profeet vzmh: 'Nee, de nakomelingen van deze mensen kunnen La Illaha Illah zeggen'.

Ook al lijkt het onwaarschijnlijk, wij moeten de Kracht en macht van Allah Ta'ala niet onderschatten.

Ook al zou Hirsi ooit een daad plegen, waartoe ze voor veroordeeld wordt, er is geen enkele Rechter die haar rechtvaardig zal behandelen dan Allah Ta'ala.

Allah Ta'ala is onze Rechter op wie we moeten vertrouwen. 

Imaan

P.S Kan het niet laten om geen reactie te geven...hihihi.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
>zineb< Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 49
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote >zineb< Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2004 om 15:50
Ik zou heel graag met haar in discussie gaan , maar waar blijft zij dan, ik kan haar niet bereiken...Geloof je hetzelf zo''n grote bek en dan  onderduiken, te gek voor woorden. als zij zich zo stoer voelt (dat blijkt uit haar debiele uitspraken) wrm laat ze zich dan niet vertonen aan de buitenwereld...Het enigste wat ze wil is AANDACHT, zonder dat zal ze het niet overleven weetje. Maar ze smacht naar meer en meer van daar dat ze nog een debiele film gaat maken. Ik hoop dat ze niet te ver gaat met haar ''verlangen naar aandacht''...We moeten namelijk aalemaal de consequensies onder ogen zien. starks gaat ze nog een dagboek schrijven, net als anne frank...Meid Tog ik heb maar medeleiden met je, en je debiele gedachtes over DE ISLAM, de waarheid overigens...
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2004 om 16:14

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Ik denk en ben er zelfs van overtuigd dat Hirsi Ali het ons niet moeilijk maakt. Het is een gedachte van saytaan, wanneer we denken dat Hirsi zal ontkomen aan de beoordeling van Allah Ta'ala.

Waarom moeten we een advocaat in de hand nemen, die notabene Joods is, waarom moeten we een rechtszaak beginnen om proberen een verbod te krijgen? Wanneer de rechter in het voordeel van Hirsi een uitspraak doet, zal ze dat als een vrijbrief zien, om nog meer walgelijke films te maken. We kunnen haar niet stoppen, door een verbod te eisen, we kunnen haar alleen maar stoppen, door hierop op een betere manier te reageren. Hirsi, hier een oproep voor jou, mocht je dit lezen en de werknemers van de AIVD, die hard op zoek momenteel zijn naar degenen die oproepen tot moord op Hirsi:

'Een moslim(a) laat zich niet leiden door Haat'.

Imaan

P.S Hirsi, Moge Allah Ta'ala je leiden, want ook al zeg je dit, inshaAllah zul je ooit terug keren naar de Waarheid en zul je berouw tonen. Mocht ik bij je sterfbed zijn, dan zal ik je smeken om La Illah Illah te zeggen, omdat ik jou ook het Paradijs toewens.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2004 om 19:06
Waarom moeten we een advocaat in de hand nemen, die notabene Joods is

Imaan,wat heeft er het mee  van doen dat die advocaat Joods is?
Heeft die daarom minder kwaliteiten? heeft een jood minder rechtsgevoel?
Kan een jood minder dan een moslim op de hoogte zijn van het nederlandse recht ? Is het hun minder toevertrouwd om voor  een zogenaamd recht te vechten?
Zijn zij minder goede Nederlanders?
Wat bedoel je?
Kun je deze opmerking eens uitleggen?
Herne


Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2004 om 03:29

Beste Herne,

Ik heb niets tegen het Joods zijn, laat ik dat voorop stellen. Wat ik niet snap, is een niet-moslim in de hand nemen, om je gelijk te krijgen. We dienen, als moslims niet de hulp in te roepen van niet-moslims. De enige van wie we HULP kunnen krijgen is van Allah Ta'ala.

Ik hoop dat dit een antwoord op je vraag is.

Imaan.

P.S Ook al zou het een Moslim advocaat zijn, dan nog zou ik hier tegen zijn.

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2004 om 14:56

Salamoen Aleykoem

Ik raad iedereen aan om de bericht van amier nog eens te lezen. Zoiets moet nu eindelijk maar eens gezegd worden. Het zijn onze eigen broeders en zusters die het doen!

Amier

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2004 om 17:08

Assalamoe alykoem,

ook in Denemarken zijn ze geschokt van de film Submission.

Bron: ANP, Gepubliceerd: zondag 5 december 2004 @ 21:42

Ook in Denemarken heeft de uitzending van de film Submission voor grote opschudding gezorgd bij Deense moslims. Daar heeft een deel van hen bij de politie aangifte gedaan tegen de televisiezender, die de film, waarin de meest vrouwonvriendelijke teksten uit de koran onder de aandacht worden gebracht, uitzendde.

De groep moslims zegt zich door de film van de vermoorde cineast Theo van Gogh en VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali diep beledigd voelen. Dat liet de advocaat namens in totaal twintig moslims weten. De Deense publieke omroep Danmarks Radio (DR) zond de film in zijn geheel uit. Ook werden in nieuwsuitzending herhaaldelijk fragmenten van de film vertoond.

Volgens de groep moslims heeft DR de grenzen overschreden. De advocaat van hen zegt dat de film wordt gezien "als een buitengewoon ernstig en manipulatieve belediging van hun religie". Volgens de strafpleiter bestaat zijn groep cli�nten uit zowel moslimgeestelijken als gewone gelovigen.

In een reactie op de aanklacht zegt DR niet thuis te zijn voor de kritiek. De uitzending van Submission is volgens de omroep geen sensatiezucht of een bewuste belediging. De zender toonde de fragmenten "om het debat over gelimiteerde of ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting in perspectief te zetten", aldus een verklaring.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Bodosan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bodosan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 04:41
Imo is het wat curieus een rechtzaak aan te spannen tegen iets wat nog aan niemand bekend is. Dit lijkt mij gelijk ook de reden waarom een rechter dit moeilijk kan honoreren. Hij kan mevrouw Ali moeilijk een publicatieverbod of id opleggen. Verder wil ik als nietgelovige geen uitspraken doen over deze zaak, maar het bovenstaande trof me nogal.
Bodosan
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.