Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

verkracht je eigen vrouw

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: verkracht je eigen vrouw
    Geplaatst op: 09 december 2004 om 07:58

salen mijn broeders en zusters ik had laadst een documuntaire gezien met hishy aapie en die beweerde dat er in de Koraan staad dat de man zijn eigen vrouw mag verkrachten, zelf weet ikn iet waar dat staad, maar ik lees dan ook de vertaalde Koraan, en mijn vraag is dus klopt het dat dat er wel in het arabisch staad of is dit bullsh*t?

asalem aleykoem

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 08:23
jah zoiets hoorde ik laats ook van mijn schoonzus.....van als een man zin in gemeenschap heeft mag ie met zijn vrouw naar bed...ook al wil zij niet.....maar volgens mij is dat cultuur
Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 08:30

Assalaam oe alaikoem,

Hoi Malikah,

Met dit bericht wil ik niet antwoorden op je vraag omdat ik bang ben dat ik iets verkeerd ga zeggen... Wat ik wel wil melden is dat het nogal 'erg' zou zijn als een man zijn eigen vrouw gaat verkrachten. In de Islam zou een gehuwd koppel op een aangename manier moeten leven, het zou zinloos zijn als een man binnen een gewettigd huwelijk zijn vrouw gaat verkrachten. Het is wel zo dat wanneer de man zijn vrouw naar bed roept ze niet mag weigeren. Doet ze dat wel dan zullen de Engelen haar de hele nacht vervloeken, en Allah swt vergeeft het haar niet tot de man het haar vergeeft. Een moslimman zou zeker niet zijn vrouw verkrachten, en een moslimvrouw zou zeker niet willen weigeren om de behoeften van haar man na te komen.

Maar of het toegestaan is in Islam dat een man zijn vrouw mag verkrachten; daar durf ik echt geen antwoord op te geven.

Hopelijk kan een ander dat wel.

Wassalaam oe alaikoem,

Islamiya.

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 08:32
Salamoe 3alaikoum wara7matuallahi wabarakatohoe

In de islaam is zowel de man als de vrouw verplicht gehoor te geven aan de behoeftes van elkaar.....Dus zowel de man als de vrouw mag niet weigeren. Dit heeft te maken met het feit dat je echtgenoot/echtgenote anders elders zijn heil gaat zoeken e.d....

Dus je mag natuurlijk je vrouw niet verkrachten!!!!!Ik vind die titel ook zeer schadelijk.....Want als een vrouw weet dat haar man niet wil..dan gaat ze hem natuurlijk ook niet roepen. Ik heb dit echter ook gelezen op een andere site volgens mij fatwa-online met de antwoord van een grote geleerde. ik zal die insha allah nog opzoeken en hier plaatsen...

moge ALLAH mij vergeven als ik iets fouts heb gezegd..

m3a salama merjem

La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 08:34
Dit heb ik als antwoord gevonden op een de site al-yaqeen...het is een antwoord op een andere vraag maar er staat wel informatie over de verplichting van de man en vrouw op seksueel gebied....ghair insha allah


Het is de verplichting van de man om gehoor te geven aan de seksuele behoeften van zijn echtgenote, omdat dit nu eenmaal hoort tot de huwelijkse rechten. Dit beschermt de vrouw tegen het begaan van onzedelijkheden. Als hij haar daarin tekort doet dan heeft zij het recht om dit alsnog van hem te vragen. Wel willen wij erop wijzen dat dit onderwerp gevoelig ligt en hiermee dan ook rekening gehouden dient te worden. De vrouw in het bijzonder kan de aandacht van haar man trekken door zich mooi te maken, zich zacht en vriendelijk op te stellen en door lieve woorden te zeggen. Maar ook de man dient op een zelfde wijze zijn vrouw te benaderen. Als een relatie niet gebaseerd is op liefde en wederzijds begrip, dan verandert deze relatie in een ware hel. Beide partners zijn dan ook verantwoordelijk voor de instandhouding van deze liefdevolle relatie.

La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
aghi fi dien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 maart 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aghi fi dien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 08:36
salaamo alaykom wa rahmatollah


De shari3ah zegt dat als de man gemeenschap wil met zijn vrouw zij hem niet mag weigeren en als ze dat toch doet zonder geldige reden dan is ze vervloekt tot de dag valt. Maar hiervoor moet je de Shari3ah voor raadplegen en dat een man zijn vrouw mag verkrachten is toch absurd zoiets geloof je toch niet. Als de vrouw weigert chayr dan laat de man haar met rust.
en ALLAH weet beste.

wa salaamo alaykom
Terug naar boven
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Y4smin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 08:52

Asalamoe aleikoum wa rahmatouallahi wa barakatuhu,

Hier een aantal ahadith:

"Als een man zijn vrouw naar zijn bed roept en zij komt niet, als hij de nacht kwaad op haar is, dan zullen de engelen haar tot de ochtend vervloeken." (Muslim, Dawoed en Nasa'i)

"Bij degene in Wiens hand mij ziel is; als een man zijn vrouw naar zijn bed roept, en zij weigert te komen, dan zal Degene Die in de hemelen is (dwz Allah swt) ontevreden over haar zijn." (Bukhari en Muslim)

(Bruidsgeschenk; Mahmoed al-istambuli)

Wallahoe a3lem,

Wasalamoe aleikoum..

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 09:00

 

 

en als een vrouw haar man naar bed roept??????

sorriej rare vraag maar wil ik wel ff weten....

beslamma

najiha

Terug naar boven
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Y4smin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 09:15

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Dit heb ik als antwoord gevonden op een de site al-yaqeen...het is een antwoord op een andere vraag maar er staat wel informatie over de verplichting van de man en vrouw op seksueel gebied....ghair insha allah


Het is de verplichting van de man om gehoor te geven aan de seksuele behoeften van zijn echtgenote, omdat dit nu eenmaal hoort tot de huwelijkse rechten. Dit beschermt de vrouw tegen het begaan van onzedelijkheden. Als hij haar daarin tekort doet dan heeft zij het recht om dit alsnog van hem te vragen. Wel willen wij erop wijzen dat dit onderwerp gevoelig ligt en hiermee dan ook rekening gehouden dient te worden. De vrouw in het bijzonder kan de aandacht van haar man trekken door zich mooi te maken, zich zacht en vriendelijk op te stellen en door lieve woorden te zeggen. Maar ook de man dient op een zelfde wijze zijn vrouw te benaderen. Als een relatie niet gebaseerd is op liefde en wederzijds begrip, dan verandert deze relatie in een ware hel. Beide partners zijn dan ook verantwoordelijk voor de instandhouding van deze liefdevolle relatie.

Wasalamoe aleikoum, Yasmin

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 09:29

haha djazaka allahoe gairan yasmin...
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 09:41
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

 

 

en als een vrouw haar man naar bed roept??????

sorriej rare vraag maar wil ik wel ff weten....

beslamma

najiha

Hahah oegty,

Weet je wat ik ervan denk, stel he de man roept zijn vrouw tot zijn bed, en zij wilt niet.................... jah ik vind dat je in een huwlijk ook rekening met elkaar moet houden, stel he dat zij nou heel erg moe is, of andersom, hij heeft de hele dag gewerkt, nou om dan je man/ vrouw hihi naar je toe te roepen, terwijl die andere persoon niet wilt en het dan met tegenzin doet, is ook niet gezond en cker niet goed voor de relatie. Elkaar begrijpen en mekaar met respect behandelen, zo hoort het. En Allah weet en ziet ook best dat als de vrouw bv niet wilt, waarom dan niet. en om dan ook iemand te roepen die dan ook nog eens ziek is ofzo.....

Het heeft allemaal te maken met begrip, geduld en beheersing.....en liefde

ma3a salama

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 09:42

Ik heb dit al eerder gezegd, en doe het nog eens  Ik snap echt niet hoe je in een relatie kunt leven waar je seks moet hebben als de ander daar zin in heeft.  En dat geldt wat mij betreft ook voor beiden seksen.  Zin hebben is namelijk een nogal grote vereiste om een goeie vrijpartij te hebben.  Maar ja, kan cultureel zijn natuurlijk, niet overal heeft seks dezelfde waarde en dezelfde invulling. 
En best wel grappig eigenlijk, als we het er met vriendinnen over hebben, zijn we het er allemaal over eens dat een vriendje dat tegen een "nee" kan en dan begripvol is, geweldig is.  En die anderen, nah ja, die worden buitengegooid

Dit stukje dus niet ter provocatie, gewoon als deel van het gesprek.

Oh ja, heeft Hirsi Ali dat eigenlijk letterlijk zo gezegd? Want dan zit ze toch wel erg letterlijk fout, vermoed ik zo

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 10:15
Hahah oegty,


Weet je wat ik ervan denk, stel he de man roept zijn vrouw tot zijn bed, en zij wilt niet.................... jah ik vind dat je in een huwlijk ook rekening met elkaar moet houden, stel he dat zij nou heel erg moe is, of andersom, hij heeft de hele dag gewerkt, nou om dan je man/ vrouw hihi naar je toe te roepen, terwijl die andere persoon niet wilt en het dan met tegenzin doet, is ook niet gezond en cker niet goed voor de relatie. Elkaar begrijpen en mekaar met respect behandelen, zo hoort het. En Allah weet en ziet ook best dat als de vrouw bv niet wilt, waarom dan niet. en om dan ook iemand te roepen die dan ook nog eens ziek is ofzo.....


Het heeft allemaal te maken met begrip, geduld en beheersing.....en liefde


ma3a salama



Salamoe 3alaikoum oegtie, als je ziek bent dan mag je man het niet eens vragen zie deze link....staat overigens veel informatie over allerlei vragen door geleerden............ghair insha allah   http://www.fatwa-online.com/fataawa/m arriage/sexualrelations/sre003/0010624_1.htm....       m3a salama merjem

La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 10:27
djazakallahu gharina oegty
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 10:40

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Weet je wat ik ervan denk, stel he de man roept zijn vrouw tot zijn bed, en zij wilt niet.................... jah ik vind dat je in een huwlijk ook rekening met elkaar moet houden, stel he dat zij nou heel erg moe is, of andersom, hij heeft de hele dag gewerkt, nou om dan je man/ vrouw hihi naar je toe te roepen, terwijl die andere persoon niet wilt en het dan met tegenzin doet, is ook niet gezond en cker niet goed voor de relatie. Elkaar begrijpen en mekaar met respect behandelen, zo hoort het. En Allah weet en ziet ook best dat als de vrouw bv niet wilt, waarom dan niet. en om dan ook iemand te roepen die dan ook nog eens ziek is ofzo.....

Dat is dus helemaal wat ik bedoelde, en de man (of vrouw) die dat niet kan opbrengen, tja...  Ik breid het alleen nog verder uit naar als je gewoon geen zin hebt zonder ziekte of moe zijn of whatever. Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 10:45

hey kimmie

dat heb ik niet geschreven hoor...
Daar had ik op gereageerd haha

groetjes
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 19:58
Als een man zijn vrouw naar zijn bed roept en zij komt niet, als hij de nacht kwaad op haar is, dan zullen de engelen haar tot de ochtend vervloeken." (Muslim, Dawoed en Nasa'i)

"Bij degene in Wiens hand mij ziel is; als een man zijn vrouw naar zijn bed roept, en zij weigert te komen, dan zal Degene Die in de hemelen is (dwz Allah swt) ontevreden over haar zijn." (Bukhari en Muslim)

Weten jullie wel zeker of dit vers over sex gaat?
Of gaat het over een situatie waarin een van de partners op de bank wil slapen na een ruzie
Wink
Dat is het probleem met al die losse teksten van de Hadith . er is geen echte context.

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 02:31
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Weet je wat ik ervan denk, stel he de man roept zijn vrouw tot zijn bed, en zij wilt niet.................... jah ik vind dat je in een huwlijk ook rekening met elkaar moet houden, stel he dat zij nou heel erg moe is, of andersom, hij heeft de hele dag gewerkt, nou om dan je man/ vrouw hihi naar je toe te roepen, terwijl die andere persoon niet wilt en het dan met tegenzin doet, is ook niet gezond en cker niet goed voor de relatie. Elkaar begrijpen en mekaar met respect behandelen, zo hoort het. En Allah weet en ziet ook best dat als de vrouw bv niet wilt, waarom dan niet. en om dan ook iemand te roepen die dan ook nog eens ziek is ofzo.....

Dat is dus helemaal wat ik bedoelde, en de man (of vrouw) die dat niet kan opbrengen, tja...  Ik breid het alleen nog verder uit naar als je gewoon geen zin hebt zonder ziekte of moe zijn of whatever. Gr Kim

Hihihi Kimmie was er ff niet meer bij denk ik......

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 02:59

Maar of het toegestaan is in Islam dat een man zijn vrouw mag verkrachten; daar durf ik echt geen antwoord op te geven

Wejow.... weet je het niet? Mousta7iel ya oegty. Verkrachting is cker verboden in de islaam, en niemand heeft het recht de ander te betasten als de ander het niet wil, zoals ik al gezegd had... heb respect en begrip voor elkaars gevoelens. Als de een alleen aan zijn/ haar behoeftes denkt en niet naar die van de ander, 7ta Llah may brysh!

Overal openlijk over praten en jah mekaar respecteren, maar het kan ook zijn vanuit beide partijen dat ze mekaar tevreden stellen, dingen over hebben voor elkaar, zodat de ander ook merkt dat je m lief hebt, van hem/ haar houdt. Dit moet elk persoon toch inzien en begrijpen???

Allah leidt wie Hij leiden wil

ma3a salama

 

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 07:18

noor al-islaam schreef:

Verkrachting is zeker verboden in de islaam,

Als verkrachting volgens jou verboden is in de Islam, dan bedoel je zeker alleen de verkrachting van Moslima�s?
Ongelovige vrouwen mogen verkracht worden?

zie onderstaande Hadith:
Translation of Sahih Muslim: Book 008, Number 3371:

Abu Sirma said to Abu Sa'id al Khadri (Allah he pleased with him): O Abu Sa'id, did you hear Allah's Messenger (may peace be upon him) mentioning al-'azl? He said: Yes, and added: We went out with Allah's Messenger (may peace be upon him) on the expedition to the Bi'l-Mustaliq and took captive some excellent Arab women; and we desired them, for we were suffering from the absence of our wives, (but at the same time) we also desired ransom for them. So we decided to have sexual intercourse with them but by observing 'azl (Withdrawing the male sexual organ before emission of semen to avoid-conception). But we said: We are doing an act whereas Allah's Messenger is amongst us; why not ask him? So we asked Allah's Messenger (may peace be upon him), and he said: It does not matter if you do not do it, for every soul that is to be born up to the Day of Resurrection will be born.

Translation of Sahih Muslim: Book 008, Number 3373:

Abu Sa'id al-Khudri (Allah be pleased with him) reported: We took women captives, and we wanted to do 'azl with them. We then asked Allah's Messenger (may peace be upon him) about it, and he said to us: Verily you do it, verily you do it, verily you do it, but the soul which has to be born until the Day of judgment must be born.

vr.gr Akbash

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 07:29

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


hey kimmie

dat heb ik niet geschreven hoor...
Daar had ik op gereageerd haha

groetjes

Oeps

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 07:46
In eerste instantie geplaatst door Akbash

noor al-islaam schreef:

Verkrachting is zeker verboden in de islaam,

Als verkrachting volgens jou verboden is in de Islam, dan bedoel je zeker alleen de verkrachting van Moslima�s?
Ongelovige vrouwen mogen verkracht worden?

Kijk Mohammed vzmh is niet gezonden naar de moslims, (gaat moeilijk als er geen islaam was) maar naar de mensheid toe, en wie hem wilt volgen die is van harte welkom, de islaam sluit niemand buiten, en is gerricht op de gehele mensheid, en hoe kom je erbij, vrouwen verkrachten??? Profeet Mohammed vzmh heeft niet eens de hand geschudt van een vrouw die niet van hem was. en als het wel toegestaan was om vrouwen te verkrachten, wat totale flauwekul is, dan zou er een ramp ontstaan, je raakt geen vrouw aan die niet van jouw is, overspel is verboden en er hangt je een zwar srtaf als je het pleegt, en dan zomaar mensen gaan lopen verkrachten, hmmmmmm..... klopt niet helemaal denk je ook niet.

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 08:17

Hallo Noor,

Maar uit de Hadith blijkt ,dat het voorbeeld Mohammed, toestemming aan zijn mannen verleend om die vrouwen te verkrachten.
Hoe moet ik dit dan zien tenopzichte van jou bewering dat verkrachting een grote zonde zou zijn in de Islam, terwijl nota bene de profeet zelf toestemming hiervoor heeft gegeven?

vr.gr Akbash

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 08:56

Assalaam oe alaikoem.

Mag ik vragen, waarom zou een moslimman een vrouw willen verkrachten als hij gehuwd is met een moslimvrouw? Een moslimman mag toch niemand aanraken buiten zijn vrouw? En een moslimvrouw zou toch graag met haar man naar bed willen gaan als ze van mekaar houden... Waarom zou er verkrachting mogen zijn in de Islam als een moslimkoppel elkaar hoort te respecteren? Ik zou nooit kunnen begrijpen waarom er sprake is van verkrachting binnen een islamitisch huwelijk. Een vrouw moet toch met respect behandeld worden, het is toch ook een mens met gevoelens, het zou toch erg zijn als ze verkracht zouden worden door hun eigen echtgenoot. Ik hoop dat -ook al zou het mogen in de ISlam- de moslimmannen begrijpen dat zoiets heel erg is en dat het nooit zou zorgen voor een geslaagd huwelijk. Elke moslimman heeft rechten en plichten, elke moslimvrouw heeft rechten en plichten... Maar een man moet toch overeenstemmen met zijn vrouw en omgekeerd.

(moge Allah mij vergeven als ik iets verkeerd zei)

Wassalaam oe alaykoem,

ISlamiya

 
Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 09:28

Er zijn ook hadith die niet juist zijn, ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven, ik heb overal gezocht, maar krijg geen duidelijk antwoord, ghair incha Allah

wel weet ik cker dat verkrachting cker niet toegestaan is, hoe kan een gerespecteerd geloof, die zelf vraagt om respect en een ideale levenswijze is, men hiertoe na doen handelen, dat is absurd, Allah weet het best, en ik hoop nogmaals dat iemand hier antwoord op heeft

gegroet

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 09:47

In eerste instantie geplaatst door Akbash

noor al-islaam schreef:

Verkrachting is zeker verboden in de islaam,

Als verkrachting volgens jou verboden is in de Islam, dan bedoel je zeker alleen de verkrachting van Moslima�s?
Ongelovige vrouwen mogen verkracht worden?

je schetst jezelf hier als een geleerde die jaren heeft gestudeerd, en je hebt nu zogenaamd een fatwa uitgebracht.

zie onderstaande Hadith:
Translation of Sahih Muslim: Book 008, Number 3371:

Abu Sirma said to Abu Sa'id al Khadri (Allah he pleased with him): O Abu Sa'id, did you hear Allah's Messenger (may peace be upon him) mentioning al-'azl? He said: Yes, and added: We went out with Allah's Messenger (may peace be upon him) on the expedition to the Bi'l-Mustaliq and took captive some excellent Arab women; and we desired them, for we were suffering from the absence of our wives, (but at the same time) we also desired ransom for them. So we decided to have sexual intercourse with them but by observing 'azl (Withdrawing the male sexual organ before emission of semen to avoid-conception). But we said: We are doing an act whereas Allah's Messenger is amongst us; why not ask him? So we asked Allah's Messenger (may peace be upon him), and he said: It does not matter if you do not do it, for every soul that is to be born up to the Day of Resurrection will be born.

Translation of Sahih Muslim: Book 008, Number 3373:

Abu Sa'id al-Khudri (Allah be pleased with him) reported: We took women captives, and we wanted to do 'azl with them. We then asked Allah's Messenger (may peace be upon him) about it, and he said to us: Verily you do it, verily you do it, verily you do it, but the soul which has to be born until the Day of judgment must be born.

vr.gr Akbash

de hadith in het arabisch: http://www.islamweb.net/ver2/archive/hadithsearch.php?lang=& amp; amp;BkNo=000&Scope=MainBook&Word=%C7%E1%DA%D2%E1& ; ;BkNo=2

deze ahadith gaan over zawadj al mut'a (tijdelijke huwelijken) die in een bepaalde momenten zoals oorlog toegestaan waren, waarna het verboden werd door de profeet, en er zijn er zoveel uitspraken van metgezellen die het verbieden.

bij de shieten zijn de tijdelijke huwelijken nog steeds toegestaan, maar bij de soenieten die ook de sterkste bewijzen hebben van ahadith zoals de hadith in At-tirmidhie onder de nummer 1121 (ik heb gemerkt waar je de ahadith vandaan haalt een andere volgorde is gehanteerd, de engelse vertalingen van boukharie en muslim hebben andere nummers dan de arabische Boukharie en Muslim, ik snap ook niet waarom ze het zo gedaan hebben) waar Ali Ibn Abi Talib zegt: onze profeet vrede zij met hem heeft de muta' (tijdelijke huwelijk) aangaan met de vrouwen verboden verklaard... At-tirmidhi nu 1121, en zei hadith sahih (authentiek) http://www.islamweb.net/ver2/archive/hadithsearch.php?lang=& amp; amp;BkNo=000&Scope=MainBook&Word=%C7%E1%E3%CA%DA%C9& amp; amp;BkNo=000 (de bovenste hadith in het arabisch).

de tweede hadith in die zelfde link, overlevert ka'b dat de metgezel Ibn Abbas zei: de mut'a was in het begin van de Islam dat een man in een land/plaats een tijdje verblijft waar hij niemand kende, waarna hij een tijdelijke huwelijk aangaat met een vrouw tot hij er in dat plaats verblijft, zodat zij voor hem kan zorgen en hem het goede maakt, het is zo totdat de vers is geopenbaard die dat verbiedt: 70:29. En degenen die onthouding betrachten. 30. - Uitgezonderd met hun vrouwen en degenen die zij bezitten, waarvoor hen geen blaam treft.

verder zijn er ook uitspraken van onder andere de kaliefa's Omar en Oethmaan, het is alleen dat de Shieten koppig blijven, maar dat is niet verbazingswekkend, want zij (sommige sektes uit de Shieten) vervloeken zelfs de metgezelen, waar Allah over tevreden is zoals in meerdere verzen in de Quran te lezenis, die de metgezelen van onze boodschapper prijzen.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 09:59

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoeh,

Djazakallahu ghairan 

Ik wist wel dat het niet mocht, maar aghy ik heb een vraagje.... er staat: We took women captives, ze namen ze gevangen??? want dat stukje snapte ik dus niet goed! ghair incha Allah

ma3a salama

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 12:34

Goed zo Noor!.........."took captive some excellent Arab women".
Denk je nou werkelijk dat gevangen genomen vrouwen, waarvan eerst hun mannen werden vermoord, een huwelijks overeenkomst sluiten met de moordenaars van hun mannen!
Ook voor een tijdelijke huwelijks overeenkomst moet de vrouw instemmen, en de man moet een bruidsschat betalen.
Diegene die dat gelooft bevind zich wel heel, heel ver van de realiteit van deze wereld!
Zoals gebruikelijk probeert Abou er weer een andere draai aan te geven.

Als je wat meer wil weten over het tijdelijk huwelijk: http://www.mutah.com/dutch/tijdelijke_huwelijk.htm

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 12:54

Uuuuh daar ga ik niet op in Akbash....

Ik sta voledig achter mijn aghy abou Jabir... en goed zo Noor??? ik had er geen enkele bijbedoelingen bij en vroeg enkel en alleen om informatie erover. Abou Jabir heeft hamdolillah veel kennis erover, en ik ben niet de enige die daar zo over denkt.

Dus aghy ga zo door... en akbash vat het niet verkeerd op, maar ik sta achter abou en broeders en zusters die met de waarheid komen, en Allah's woord verkondigen en kennis doorgeven aan anderen, daar ben ik uiteindelijk ook voor op dit forum en op deze site.

gegroet

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 13:11

 

hallo Noor,  met "goed zo Noor", bedoel ik dat je toch nog nadenkt, en het niet zomaar klakkeloos accepteert.

Alhoewel??? nu blijkt (uit je schrijven) toch weer het tegenover gestelde.

Maar kun jij je voorstellen dat gevangen genomen vrouwen vrijwillig een huwelijks overeenkomst sluiten met degene die ze gevangen hebben genomen, en hun mannen hebben vermoord??????????
Ik in ieder geval niet.
Dus de bewering dat het hier zou gaan om een tijdelijk huwelijk, getuigt van weinig realiteits zin. http://www.mutah.com/dutch/tijdelijke_huwelijk.htm

 

groetjes Akbash

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.