Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Verheldering!!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Verheldering!!
    Geplaatst op: 09 december 2004 om 12:12
Ik zie dat het Palestine/Israelische conflict weer aan bod komt. De overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking heeft zo zijn vooroordelen al klaarstaan. De media verspreid een hoop propaganda ten nadele van de Palestijnen.
Malle Piet probeerd dmv bijbelse teksten de daden van de Israelieten te rechtvaardigen. Dan vraag ik me af waar we naartoe gaan in deze wereld. In hoeverre mag je uit godsdienstige standpunten een land bezetten met alle gevolgen van dien. Dan denk ik, is dit wat de 'barmhartige' god uit de bijbel bedoelt. Zou die 'god' echt een heel volk laten lijden omdat hij 5000 jaar geleden een ander volk de voorkeur gaf. Hoe 'barmhartig' ben je dan wel niet. Is Israel zoals het nu is echt het land van zoete honing en melk. De joden hebben daar de macht zoals de god van de bijbel het heeft gewild, maar bekijk eens hoe het daar nou werkelijk vergaat.
De huidige Isra�lische regering en haar achterban van racistische ideologen, fundamentalistische rabbijnen, kolonisten, grondspeculanten en projectontwikkelaars, hebben de Joodse staat misvormd tot een kankergezwel in de mensengemeenschap.
De corruptie in Isra�l is enorm en is gangbaar tot in de hoogste regionen. De straffen die de Israelische zionistische regering uitdeelt  zijn veelal symbolisch en dienen ervoor het onschuldige en twijfelende gedeelte van de israelieten te manipuleren. Politieke en sociale consequenties zijn er zelden: Corruptie komt grootschalig voor in Israel, de massa corrupte politici die hun aanhanger manipuleerd en indoctrineerd. Die aanhangers beschuldigen weer andere poltici en rechters en zelfs de politie van discriminatie op politieke en etnische gronden. Dit is een kenmerk van fascisme: de leider heeft altijd gelijk en andersdenkenden zijn verraders.
 De etnische verdeeldheid onder het joodse volk is groter dan ooit. Ik generaliseer zeker niet, athans dat is niet mijn bedoeling. Er zijn veel goedwillende Isra�li's, maar zij worden overschreeuwd en ge�ntimideerd door de slechtwillenden.
De strijd van de Palestijnen tegen de bezetting en de bezetter is en moet door velen legitiem gezien worden. Helaas hebben de mensen er te weinig verstand van om de juiste keuze te nemen. De belangerijkste oorzaak van het conflict ligt in de weigering van de oorspronkelijke bevolking van Palestina (en van het gehele Midden Oosten trouwens) te accepteren dat een ander volk in haar midden word gevestigd.
Die weigering is overigens begrijpelijk het was een bezettende macht (Engeland) die de zionisten vestiging in het mandaatgebied Palestina autoriseerden. Hierbij werd een cruciale en doordachte fout gemaaktDe oorspronkelijke bevolking werd niet naar haar mening gevraagd, en haar belangen werden genegeerd. Sindsdien verzet zij zich en terecht. De oorzaak van het conflict ligt dus bij de beslissingen uit het kolonialistische tijdperk. Isra�l werd opgericht als een westerse kolonie in het Midden Oosten, en dat is het tot op de dag van vandaag. Isra�l noemt zichzelf een onafhankelijke Joodse staat, maar in feite is het een Amerikaanse kolonie op Arabische grond maw het is een illegale staat. Het kolonialistische tijdperk is voorbij en koloni�n kunnen niet meer. Isra�l zal zich dus moeten aanpassen aan haar omgeving, of ophouden te bestaan. 
 
De staat is in handen van "het volk van god" en het lijkt wel in te storten door haar eigen nood voor heerschappij en hebzucht.
 
Groeten,
Abdoe_allah
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 19:17
Abdoe Allah schreef:
In hoeverre mag je uit godsdienstige standpunten een land bezetten met alle gevolgen van dien

Mijn mening is dat niemand nog voor geen milimeter het recht heeft een land te bezetten uit godsdienstige motieven.
Trouwens ook niet uit politieke motieven.

Stel je voor:'' elke religie heeft wel een document waaruit blijkt dat zij van hun God het recht hebben gekregen om de rest van de wereld naar hun idee om te vormen."

Weet je naar mijn weten heeft God de gehele aarde aan de mens gegeven ter bewoning , maar het is de mens zelf die de grenzen binnen deze aarde maakt.

Het is naar mijn weten niet God sie volkeren heeft geschapen maar het is de mens zelf die naar begeerte naar eigenheid deze verschillen instand houdt en leven geeft.
En geen religie die dit voorkomen kon.

Nationaliteiten zijn in mijn ogen een verderfelijke idee fix. Het is een ziekte van de menselijke geest. en helaas lenen diverse religies zich voor deze infantiliteit.
Herne
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 07:44

Ik zie dat het Palestine/Israelische conflict weer aan bod komt. De overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking heeft zo zijn vooroordelen al klaarstaan.

Ik zie dat jij ook je mening (vooroordeel) al klaar heb staan over de meerderheid van het Nederlandse volk.

De media verspreid een hoop propaganda ten nadele van de Palestijnen.

Een zelfmoord aanslag tegen de burger bevolking van Israel is ook niet in het voordeel van die Palestijnen.


Malle Piet probeerd dmv bijbelse teksten de daden van de Israelieten te rechtvaardigen. Dan vraag ik me af waar we naartoe gaan in deze wereld. In hoeverre mag je uit godsdienstige standpunten een land bezetten met alle gevolgen van dien.

Berust het toe eigenen van o.a Jerusalem door de moslims ook niet op een relgieuse tekst? en in hoeverre is dat dan te rechtvaardigen?
In ieder geval berust de islamitisch/Arabische claim op Israel en Jerusalem, op nonsens!

Dan denk ik, is dit wat de 'barmhartige' god uit de bijbel bedoelt. Zou die 'god' echt een heel volk laten lijden omdat hij 5000 jaar geleden een ander volk de voorkeur gaf. Hoe 'barmhartig' ben je dan wel niet. Is Israel zoals het nu is echt het land van zoete honing en melk. De joden hebben daar de macht zoals de god van de bijbel het heeft gewild, maar bekijk eens hoe het daar nou werkelijk vergaat.

Die "barmhartige" God uit de bijbel is dezelfde als uit de Tora of Koran.
"Barmhartig" tussen aanhalings tekens, omdat God dat niet is, of te wel is hij niet Almachtig.
Hij ,Allah-God, is in ieder geval onmogelijk datgene waarvan de monotheistisch godsdiensten ons proberen te overtuigen.

De huidige Isra�lische regering en haar achterban van racistische ideologen, fundamentalistische rabbijnen, kolonisten, grondspeculanten en projectontwikkelaars, hebben de Joodse staat misvormd tot een kankergezwel in de mensengemeenschap.

Niet alle Joden kunnen aan jou ideaalbeeld voldoen, dat geldt niet alleen voor de Joden.

De corruptie in Isra�l is enorm en is gangbaar tot in de hoogste regionen. De straffen die de Israelische zionistische regering uitdeelt  zijn veelal symbolisch en dienen ervoor het onschuldige en twijfelende gedeelte van de israelieten te manipuleren. Politieke en sociale consequenties zijn er zelden: Corruptie komt grootschalig voor in Israel, de massa corrupte politici die hun aanhanger manipuleerd en indoctrineerd. Die aanhangers beschuldigen weer andere poltici en rechters en zelfs de politie van discriminatie op politieke en etnische gronden. Dit is een kenmerk van fascisme: de leider heeft altijd gelijk en andersdenkenden zijn verraders.

En hoe zit het met de corruptie aan Palestijnse zijde?
Arafat heeft een Zwitserse bankrekening met 300 miljoen$..... ra ra ra hoe komt ie daaraan?
Van bestuur is helemaal geen sprake, indoctrinatie van kinderen met het doel om ze klaar te stomen voor zelfmoord acties is de normaalste zaak van de wereld.
Zo te zien zijn er veel overeenkomsten.....

De etnische verdeeldheid onder het joodse volk is groter dan ooit. Ik generaliseer zeker niet, athans dat is niet mijn bedoeling. Er zijn veel goedwillende Isra�li's, maar zij worden overschreeuwd en ge�ntimideerd door de slechtwillenden.

Etnische verdeeldheid??... ik denk dat je de politiek/religieuse verdeeldheid bedoelt.
Het Israelische volk is ,ondanks de verschillende etnische achtergronden, een zeer samenhorig volk!


De strijd van de Palestijnen tegen de bezetting en de bezetter is en moet door velen egitiem gezien worden. Helaas hebben de mensen er te weinig verstand van om de juiste keuze te nemen. De belangerijkste oorzaak van het conflict ligt in de weigering van de oorspronkelijke bevolking van Palestina (en van het gehele Midden Oosten trouwens) te accepteren dat een ander volk in haar midden word gevestigd.

Let op, je zegt hier,"De belangerijkste oorzaak van het conflict ligt in de weigering van de oorspronkelijke bevolking van Palestina (en van het gehele Midden Oosten trouwens) te accepteren dat een ander volk in haar midden word gevestigd."
Daar ben ik het dus mee eens, maar wat zeg je vervolgens.........

Die weigering is overigens begrijpelijk het was een bezettende macht (Engeland) die de zionisten vestiging in het mandaatgebied Palestina autoriseerden. Hierbij werd een cruciale en doordachte fout gemaakt. De oorspronkelijke bevolking werd niet naar haar mening gevraagd, en haar belangen werden genegeerd. Sindsdien verzet zij zich en terecht. De oorzaak van het conflict ligt dus bij de beslissingen uit het kolonialistische tijdperk


"De oorzaak van het conflict ligt dus bij de beslissingen uit het kolonialistische tijdperk"
Waar ligt nu de oorzaak???

In ieder geval gaat het om grond, de groei van de Joodse gemeenschap van voor 1948, vertaalde

zich in het aankopen van grond met als logisch gevolg het verdringen van de Palestijnse boeren.
Hierdoor ontstond na enige tijd een konflict tussen de Joden en Palestijnen.De Palestijnen hadden wel erg veel land verkocht, terwijl de Joden ondertussen maar bleven komen.
Een Britse onderzoeks commissie stelde in 1937 voor om het land te verdelen in een Joodse en Arabische staat.
De Britse regering verwierp het plan, zelfs na de 2e wereld oorlog en holocaust van de Joden, bleven de Britten na aandringen van de Joden weigeren om het land op te delen.
Het probleem werdt tenslotte aan de V.N voorgelegt, en deze besliste om het land te verdelen.
Op het moment dat de deling een feit (29 november 1947) werdt, ontstond er een burgeroorlog tussen Arabieren en Joden.
Na aanleiding van dit konflict wilden de Verenigde Naties het delings besluit ongedaan maken, maar het bestuur van de ruim 600.000 mensen tellende Joodse gemeenschap riep op 14 mei de Joodse staat Israel uit.
Op 15 mei, de dag na het uitroepen van de staat Israel, werden ze door 7 Arabische staten aangevallen, na �7 maanden werdt er een wapenstilstand gesloten, inmiddels had Israel zijn grondgebied door de oorlog behoorlijk uitgebreid.

Verder beweren de "palestijnen" op grond van de door hun onterecht gedachte afstamming van de Filistijnen, rechtelijke aanspraak te kunnen maken op het grond gebied.
De waarheid is echter dat de oorspronkelijke Filistijnen, afkomstig uit Griekenland, naar de "Filistijnen" zijn.
Zo zien we gelijk waar dat spreekwoord vandaan komt.
Nooit is er ook maar in ��n of andere vorm een palestijnse staat geweest, laat staan een eigen taal of munt eenheid.
De huidige Palestijnen hebben niets maar dan ook niets met de oorspronkelijke filistijnen van doen.
Dat Palestijnen aanspraak maken op hun (Landbouw) grond ten tijde van de Israelisch kolonisatie is volledig terecht, maar de aanspraak op de staat Palastina is gebaseerd op een lucht kasteel, die staat heeft namelijk nooit bestaan.

Isra�l werd opgericht als een westerse kolonie in het Midden Oosten, en dat is het tot op de dag van vandaag. Isra�l noemt zichzelf een onafhankelijke Joodse staat, maar in feite is het een Amerikaanse kolonie op Arabische grond maw het is een illegale staat.

Israel is geen kolonie van wie dan ook, het is een onafhankelijk land met een bevolking die zijn eigen regering kiest.
Zo ... OP Arabische grond... hoe kom je daar nou bij????
Dat de Arabieren in een ver verleden, door middel van oorlog, grote gebieden heben verovert houd niet in dat ze deze gebieden voor de eeuwigheid kunnen claimen, anders zouden de Italianen (byzantijnse rijk) aanspraak kunnen maken op o.a Irak, Syri� en Turkije.
Of Turkije, want de streek Palestina, behoorde voor de 1e wereldoorlog tot het Osmaanse rijk.
Daarbij was voor de stichting van de staat Israel ,het grond gebied in handen van de Engelsen, die het mandaat hierover kregen nadat het Ottomaanse rijk de blunder had begaan om tijdens de 1e wereldoorlog op het verkeerde paard (Duitsland) te wedden, hierdoor waren ze grote delen van hun rijk kwijtgeraakt aan de gealieerden die niet met deze oorlog begonnen waren.

Het kolonialistische tijdperk is voorbij en koloni�n kunnen niet meer. Isra�l zal zich dus moeten aanpassen aan haar omgeving, of ophouden te bestaan.

Hoe zie jij dat aanpassen??


Iedere keer verbaas ik me weer, dat waneer de Palestijnse kwestie wordt besproken , bijna iedere moslim op zijn tenen gaat lopen.
Tijdens de oorlog tussen Irak-iran hoor je ze niet, de Koerdische kwestie blijft onbesproken, voor het uitmoorden, door Saddam ,van zijn koerdische en Shi�etisch bevolking, was en is er geen aandacht, geen aandacht was er voor de gruwelijke moord partijen op de locale bevolking in Algerije en de moord op 20.000 fundamentalisten in Syri� door het regime, de moord partijen begaan door de taliban krijgen geen aandacht enz.
Het lijkt er op, dat van af de geboorte, er bij moslims de haat voor de Joden wordt ingelepeld, en dit wordt alleen maar bevestigt als je ziet en hoort wat er over de Joden op de Midden-Oosten sateliet kanalen wordt weergegeven.  ( www.memri.org )


vr.gr Akbash

 
 

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2005 om 17:38
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Ik zie dat het Palestine/Israelische conflict weer aan bod komt. De overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking heeft zo zijn vooroordelen al klaarstaan.

Ik zie dat jij ook je mening (vooroordeel) al klaar heb staan over de meerderheid van het Nederlandse volk.

Dit is geen mening noch vooroordeel, uit ervaring ben ik erachter gekomen dat de meerderheid van de NL bevolking zich maar al te graag uitlaat over de kwesties in het Midden-Oosten. Dit gebeurd  helaas al te vaak zonder enige kennis over de werkelijke staat van zaken in dat gebied.

De media verspreid een hoop propaganda ten nadele van de Palestijnen.

Een zelfmoord aanslag tegen de burger bevolking van Israel is ook niet in het voordeel van die Palestijnen.

Het is maar in welke context je het verspreid. Een zelfmoord aanslag van een Palestijnse moslim word al snel afgeschilderd als een onmenselijke en beestachtige actie, terwijl men er nooit bij heeft stil gestaan hoe men zover kan gaan. ( meestal keur ik zelfmoordacties op Isra�lische burgers ten strengste af)


Malle Piet probeerd dmv bijbelse teksten de daden van de Israelieten te rechtvaardigen. Dan vraag ik me af waar we naartoe gaan in deze wereld. In hoeverre mag je uit godsdienstige standpunten een land bezetten met alle gevolgen van dien.

Berust het toe eigenen van o.a Jerusalem door de moslims ook niet op een relgieuse tekst? en in hoeverre is dat dan te rechtvaardigen?
In ieder geval berust de islamitisch/Arabische claim op Israel en Jerusalem, op nonsens!

Hier heb je het mis. Ik en vele moslims vinden dat er geen vrede zal zijn zolang Jeruzalem in handen is van 1 van de 3 wereldgodsdiensten. Daarom zijn vele moslims voor een gezamenlijk heerschappij over die stad, met de VN als toezichtend oog. Die laatste zin van jouw  laat zien dat je uit onwetendheid onzin uitkraamt, en je laat merken dat je partijdig bent.

Dan denk ik, is dit wat de 'barmhartige' god uit de bijbel bedoelt. Zou die 'god' echt een heel volk laten lijden omdat hij 5000 jaar geleden een ander volk de voorkeur gaf. Hoe 'barmhartig' ben je dan wel niet. Is Israel zoals het nu is echt het land van zoete honing en melk. De joden hebben daar de macht zoals de god van de bijbel het heeft gewild, maar bekijk eens hoe het daar nou werkelijk vergaat.

Die "barmhartige" God uit de bijbel is dezelfde als uit de Tora of Koran.
"Barmhartig" tussen aanhalings tekens, omdat God dat niet is, of te wel is hij niet Almachtig.
Hij ,Allah-God, is in ieder geval onmogelijk datgene waarvan de monotheistisch godsdiensten ons proberen te overtuigen.

Dit leidt tot een welles/nietes dialoog, ik heb daar in ieder geval de tijd niet voor. Laat ik het simpel houden; De god waar ik naar refereerde, ALLAH is de god van de gehele mensheid, degene waar de joden en de christenen naar refereren in hun boek is de duivel. 

huidige Isra�lische regering en haar achterban van racistische ideologen, fundamentalistische rabbijnen, kolonisten, grondspeculanten en projectontwikkelaars, hebben de Joodse staat misvormd tot een kankergezwel in de mensengemeenschap.

Niet alle Joden kunnen aan jou ideaalbeeld voldoen, dat geldt niet alleen voor de Joden.

Dit is geen betoog voor de joden, maar een verheldering voor de moslims op deze site. Een verheldering over de werkelijke stand van zaken die gaande is in Isra�l. Verder zijn er genoeg Joden/Isra�lieten die het met mij eens zullen zijn, en geloof mij die zijn er echt

De corruptie in Isra�l is enorm en is gangbaar tot in de hoogste regionen. De straffen die de Israelische zionistische regering uitdeelt  zijn veelal symbolisch en dienen ervoor het onschuldige en twijfelende gedeelte van de israelieten te manipuleren. Politieke en sociale consequenties zijn er zelden: Corruptie komt grootschalig voor in Israel, de massa corrupte politici die hun aanhanger manipuleerd en indoctrineerd. Die aanhangers beschuldigen weer andere poltici en rechters en zelfs de politie van discriminatie op politieke en etnische gronden. Dit is een kenmerk van fascisme: de leider heeft altijd gelijk en andersdenkenden zijn verraders.

En hoe zit het met de corruptie aan Palestijnse zijde?
Arafat heeft een Zwitserse bankrekening met 300 miljoen$..... ra ra ra hoe komt ie daaraan?
Van bestuur is helemaal geen sprake, indoctrinatie van kinderen met het doel om ze klaar te stomen voor zelfmoord acties is de normaalste zaak van de wereld.
Zo te zien zijn er veel overeenkomsten.....

 

Wat die nietsnut van een Arafat op zijn bank heeft staan zou wellicht afkomstig kunnen zijn van sponsorgeld en donaties.  Dit is zijn probleem, hij zal zijn straf niet ontkomen.

Je argumentatie wordt met de regel stompzinniger. Heb jij bewijzen�ik dacht het niet. Wie weet zijn die kinderen in Palestina wel zo nobel en toegewijd aan hun geloof dat ze zichzelf uit eigen wil opofferen voor de zaak van ALLAH. Dit is de normaalste zaak van de wereld, de  geschiedenis laat ons zien dat vele volken zich hebben opgeofferd voor hun land of geloof.

De etnische verdeeldheid onder het joodse volk is groter dan ooit. Ik generaliseer zeker niet, athans dat is niet mijn bedoeling. Er zijn veel goedwillende Isra�li's, maar zij worden overschreeuwd en ge�ntimideerd door de slechtwillenden.

Etnische verdeeldheid??... ik denk dat je de politiek/religieuse verdeeldheid bedoelt.
Het Israelische volk is ,ondanks de verschillende etnische achtergronden, een zeer samenhorig volk!

Nee..ik bedoel de etnische verdeeldheid. De etnische verdeeldheid is ook onder de Joodse bevolking enorm, de maatschappelijke scheidslijnen en daarmee bedoel ik; inkomen, huisvesting, politieke richting e.d. vallen veelal samen met de etnische verschillen. Duizenden Isra�lieten hebben dit jaar Isra�l verlaten De enige vorm van �saamhorigheid� binnen de Isra�lische maatschappij bestaat alleen nog dankzij de dreiging van de gemeenschappelijke vijand. (Palestijnen en Islamitische Arabieren)


De strijd van de Palestijnen tegen de bezetting en de bezetter is en moet door velen egitiem gezien worden. Helaas hebben de mensen er te weinig verstand van om de juiste keuze te nemen. De belangerijkste oorzaak van het conflict ligt in de weigering van de oorspronkelijke bevolking van Palestina (en van het gehele Midden Oosten trouwens) te accepteren dat een ander volk in haar midden word gevestigd.

Let op, je zegt hier,"De belangerijkste oorzaak van het conflict ligt in de weigering van de oorspronkelijke bevolking van Palestina (en van het gehele Midden Oosten trouwens) te accepteren dat een ander volk in haar midden word gevestigd."
Daar ben ik het dus mee eens, maar wat zeg je vervolgens.........

Die weigering is overigens begrijpelijk het was een bezettende macht (Engeland) die de zionisten vestiging in het mandaatgebied Palestina autoriseerden. Hierbij werd een cruciale en doordachte fout gemaakt. De oorspronkelijke bevolking werd niet naar haar mening gevraagd, en haar belangen werden genegeerd. Sindsdien verzet zij zich en terecht. De oorzaak van het conflict ligt dus bij de beslissingen uit het kolonialistische tijdperk


"De oorzaak van het conflict ligt dus bij de beslissingen uit het kolonialistische tijdperk"
Waar ligt nu de oorzaak???

Als je het als een geheel leest kun je afleiden dat de wortels van het ontstaan van het conflict in de kolonialistische tijdperk liggen. Op dit moment ligt de oorzaak aan de weigering van de bevolking van Palestina en terecht. Hoe zou jij het vinden als bijv Marokko Nederland zou binnenvallen en het in twee�n  zou delen, de ene helft voor jullie en de andere voor Marokko.

In ieder geval gaat het om grond, de groei van de Joodse gemeenschap van voor 1948, vertaalde

zich in het aankopen van grond met als logisch gevolg het verdringen van de Palestijnse boeren.
Hierdoor ontstond na enige tijd een konflict tussen de Joden en Palestijnen.De Palestijnen hadden wel erg veel land verkocht, terwijl de Joden ondertussen maar bleven komen.
Een Britse onderzoeks commissie stelde in 1937 voor om het land te verdelen in een Joodse en Arabische staat.
De Britse regering verwierp het plan, zelfs na de 2e wereld oorlog en holocaust van de Joden, bleven de Britten na aandringen van de Joden weigeren om het land op te delen.
Het probleem werdt tenslotte aan de V.N voorgelegt, en deze besliste om het land te verdelen.
Op het moment dat de deling een feit (29 november 1947) werdt, ontstond er een burgeroorlog tussen Arabieren en Joden.
Na aanleiding van dit konflict wilden de Verenigde Naties het delings besluit ongedaan maken, maar het bestuur van de ruim 600.000 mensen tellende Joodse gemeenschap riep op 14 mei de Joodse staat Israel uit.
Op 15 mei, de dag na het uitroepen van de staat Israel, werden ze door 7 Arabische staten aangevallen, na �7 maanden werdt er een wapenstilstand gesloten, inmiddels had Israel zijn grondgebied door de oorlog behoorlijk uitgebreid.

Bedankt voor dit voorlichtend stukje geschiedenis. Ik snap niet dat je dit als argument gebruikt. Dit bevestigd juist mijn bewering van kolonisatie van de Isra�lieten.

Verder beweren de "palestijnen" op grond van de door hun onterecht gedachte afstamming van de Filistijnen, rechtelijke aanspraak te kunnen maken op het grond gebied.
De waarheid is echter dat de oorspronkelijke Filistijnen, afkomstig uit Griekenland, naar de "Filistijnen" zijn.
Zo zien we gelijk waar dat spreekwoord vandaan komt.
Nooit is er ook maar in ��n of andere vorm een palestijnse staat geweest, laat staan een eigen taal of munt eenheid.
De huidige Palestijnen hebben niets maar dan ook niets met de oorspronkelijke filistijnen van doen.
Dat Palestijnen aanspraak maken op hun (Landbouw) grond ten tijde van de Israelisch kolonisatie is volledig terecht, maar de aanspraak op de staat Palastina is gebaseerd op een lucht kasteel, die staat heeft namelijk nooit bestaan.

Wanneer heb ik het over de Filistijnen gehad in mijn bericht. De enige die hier aanspraak willen maken op grondgebied door hun onterecht gedachten zijn de Joden. De meeste joden beweren dat zij wettelijke erfgenamen zijn van de oude Israelieten die daar meer dan 2000 jaar geleden heersten. Dit is een grove leugen. Een zeer klein gedeelte stamt af van de Israelieten uit de bijbelse tijden. In 2000 jaar tijd hebben de joden zich over de gehele wereld verspreid en vermengd met andere volken. Van Ethiopische Joden tot Chinese joden de een is zwart de ander blank en de andere geel. Al deze joden beweren op grond van hun gedachte af te stammen van de Israelieten.

Er is wel een periode geweest dat er een vorm van staatsinrichting is geweest die zorgde voor vrede. Dit was in de tijd van het Islamitische rijk. De 3 wereldgodsdiensten die vredig naast elkaar leefden en elkaar respecteerden. Op deze periode na is er in 3700 jaar geen vrede geweest in dat land. Helaas is het zogeheten Khalifaat in 1924 uit elkaar gevallen, waarna de Britten er de macht hadden. 

Isra�l werd opgericht als een westerse kolonie in het Midden Oosten, en dat is het tot op de dag van vandaag. Isra�l noemt zichzelf een onafhankelijke Joodse staat, maar in feite is het een Amerikaanse kolonie op Arabische grond maw het is een illegale staat.

Israel is geen kolonie van wie dan ook, het is een onafhankelijk land met een bevolking die zijn eigen regering kiest.
Zo ... OP Arabische grond... hoe kom je daar nou bij????
Dat de Arabieren in een ver verleden, door middel van oorlog, grote gebieden heben verovert houd niet in dat ze deze gebieden voor de eeuwigheid kunnen claimen, anders zouden de Italianen (byzantijnse rijk) aanspraak kunnen maken op o.a Irak, Syri� en Turkije.
Of Turkije, want de streek Palestina, behoorde voor de 1e wereldoorlog tot het Osmaanse rijk.
Daarbij was voor de stichting van de staat Israel ,het grond gebied in handen van de Engelsen, die het mandaat hierover kregen nadat het Ottomaanse rijk de blunder had begaan om tijdens de 1e wereldoorlog op het verkeerde paard (Duitsland) te wedden, hierdoor waren ze grote delen van hun rijk kwijtgeraakt aan de gealieerden die niet met deze oorlog begonnen waren.

Je spreekt jezelf tegen. Eerst beweer je dat de Palestijnen geen recht hebben op Palestina omdat het veroverd  grondgebied zou zijn. De staat Israel is op precies dezelfde wijze tot stand gekomen. De Engelsen hebben het van De Ottomanen en de Ottomanen weer van de Byzantijnene enz enz enz  zo kun je nog zo�n 5000 jaar doorgaan.

Het kolonialistische tijdperk is voorbij en koloni�n kunnen niet meer. Isra�l zal zich dus moeten aanpassen aan haar omgeving, of ophouden te bestaan.

Hoe zie jij dat aanpassen??


Iedere keer verbaas ik me weer, dat waneer de Palestijnse kwestie wordt besproken , bijna iedere moslim op zijn tenen gaat lopen.
Tijdens de oorlog tussen Irak-iran hoor je ze niet, de Koerdische kwestie blijft onbesproken, voor het uitmoorden, door Saddam ,van zijn koerdische en Shi�etisch bevolking, was en is er geen aandacht, geen aandacht was er voor de gruwelijke moord partijen op de locale bevolking in Algerije en de moord op 20.000 fundamentalisten in Syri� door het regime, de moord partijen begaan door de taliban krijgen geen aandacht enz.
Het lijkt er op, dat van af de geboorte, er bij moslims de haat voor de Joden wordt ingelepeld, en dit wordt alleen maar bevestigt als je ziet en hoort wat er over de Joden op de Midden-Oosten sateliet kanalen wordt weergegeven.  ( www.memri.org )

Vele van je opgesomde kwesties zijn al meerdere malen besproken. Al die kwesties zijn van even grote waarde, de ene situatie is niet  minder belangerijk dan de andere.

Wel hebben al deze situaties die je aanhaald 1 ding gemeen; dat is dat de moslims de dupe zijn. Blijkbaar heeft de media hier weinig belangstelling voor. Ze laten liever beelden zien waarbij wij moslims ingrijpen.


vr.gr Akbash


 


 

 

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2005 om 06:25

Hallo Abdoel

Dit is geen mening noch vooroordeel, uit ervaring ben ik erachter gekomen dat de meerderheid van de NL bevolking zich maar al te graag uitlaat over de kwesties in het Midden-Oosten. Dit gebeurd  helaas al te vaak zonder enige kennis over de werkelijke staat van zaken in dat gebied.

Jaja maak dat de kat maar wijs, meneer weet uit ervaring dat de meerderheid van het Nederlandse volk zich graag uit zou laten over het midden-oosten conflict, werk je soms bij het CBS?
Daarbij als het geen mening ,nog een vooroordeel is , wat is het dan? een gissing? of heb je met alle Nederlanders gesproken?
Als nog lijkt het op een veronderstelde gissing van jou kant, die niet onderbouwd kan worden.

Het is maar in welke context je het verspreid. Een zelfmoord aanslag van een Palestijnse moslim word al snel afgeschilderd als een onmenselijke en beestachtige actie, terwijl men er nooit bij heeft stil gestaan hoe men zover kan gaan. ( meestal keur ik zelfmoordacties op Isra�lische burgers ten strengste af)

Ik ben van mening dat het niet alleen de uitzichtloze situatie is die Palestijnen aanzet tot deze (inderdaad) gruwel daden, hun interpretatie van de Islam, en de geindoctrineerde Joden haat, spelen een minstens zo belangrijke oorzaak denk ik.
Zelfmoord acties op burgers zijn niet Soms, maar altijd! af te keuren.

Hier heb je het mis. Ik en vele moslims vinden dat er geen vrede zal zijn zolang Jeruzalem in handen is van 1 van de 3 wereldgodsdiensten. Daarom zijn vele moslims voor een gezamenlijk heerschappij over die stad, met de VN als toezichtend oog. Die laatste zin van jouw  laat zien dat je uit onwetendheid onzin uitkraamt, en je laat merken dat je partijdig bent.

Nee hoor ,ik ben het met je eens, Jerusalem zou een status aparte moeten krijgen, vrij toegankelijk voor iedereen.
In jouw ogen ben ik misschien partijdig, maar ik vind dat beide volkeren hun recht van bestaan moeten hebben (in vrede) naast elkaar.
Beargumenteer maar eens wat ik aan onzin beweer, met loze beweringen kom ik niet verder!


Dit leidt tot een welles/nietes dialoog, ik heb daar in ieder geval de tijd niet voor. Laat ik het simpel houden; De god waar ik naar refereerde, ALLAH is de god van de gehele mensheid, degene waar de joden en de christenen naar refereren in hun boek is de duivel.

Uit deze bewering blijkt maar weer eens duidelijk uit wat voor inzichten je je mening destileerd.........

Wat die nietsnut van een Arafat op zijn bank heeft staan zou wellicht afkomstig kunnen zijn van sponsorgeld en donaties.  Dit is zijn probleem, hij zal zijn straf niet ontkomen.

Je argumentatie wordt met de regel stompzinniger. Heb jij bewijzen�ik dacht het niet. Wie weet zijn die kinderen in Palestina wel zo nobel en toegewijd aan hun geloof dat ze zichzelf uit eigen wil opofferen voor de zaak van ALLAH. Dit is de normaalste zaak van de wereld, de  geschiedenis laat ons zien dat vele volken zich hebben opgeofferd voor hun land of geloof.

Dat kinderen zich opofferen voor de zaak van Allah is in mijn ogen het meest Stompzinnige wat men kan doen, en is misschien voor moslims een nobele zaak, voor mij is het door en door triest!
Laat diegene die de kinderen voorbereid op het plegen van zelfmoord aanslagen zelf de gordel maar om doen, immers zijn de vooruit zichten van het martelaarschap niet veel belovend?


Nee..ik bedoel de etnische verdeeldheid. De etnische verdeeldheid is ook onder de Joodse bevolking enorm, de maatschappelijke scheidslijnen en daarmee bedoel ik; inkomen, huisvesting, politieke richting e.d. vallen veelal samen met de etnische verschillen. Duizenden Isra�lieten hebben dit jaar Isra�l verlaten De enige vorm van �saamhorigheid� binnen de Isra�lische maatschappij bestaat alleen nog dankzij de dreiging van de gemeenschappelijke vijand. (Palestijnen en Islamitische Arabieren)

Is dit ook geen mening of vooroordeel? of een veronderstelling?

Hoe zou jij het vinden als bijv Marokko Nederland zou binnenvallen en het in twee�n  zou delen, de ene helft voor jullie en de andere voor Marokko.

Deze voorstelling is niet relevant.
Er bestond namelijk geen onafhankelijke Palestijnse staat ten tijde van de tot stand koming van de staat Israel.

Bedankt voor dit voorlichtend stukje geschiedenis. Ik snap niet dat je dit als argument gebruikt. Dit bevestigd juist mijn bewering van kolonisatie van de Isra�lieten.

Graag gedaan, en ik denk dat je het niet snapt dat ik het plaatste omdat je vooroordeel, betreft mijn ingenomen plaats in het Palestijn -Israelisch conflict, je in je blinde woede totaal ontgaat.

Wanneer heb ik het over de Filistijnen gehad in mijn bericht. De enige die hier aanspraak willen maken op grondgebied door hun onterecht gedachten zijn de Joden. De meeste joden beweren dat zij wettelijke erfgenamen zijn van de oude Israelieten die daar meer dan 2000 jaar geleden heersten. Dit is een grove leugen. Een zeer klein gedeelte stamt af van de Israelieten uit de bijbelse tijden. In 2000 jaar tijd hebben de joden zich over de gehele wereld verspreid en vermengd met andere volken. Van Ethiopische Joden tot Chinese joden de een is zwart de ander blank en de andere geel. Al deze joden beweren op grond van hun gedachte af te stammen van de Israelieten.

Over stompzinnigheid gesproken....
En de moslims beweren dat het grond gebied hun toehoort, omdat het eens toebehoorde aan het Ottomaanse rijk, zijn alle moslims soms Turken? De Israeliers hebben er geheerst, de Byzantijnen hebben er geheerst, de Turken hebben er geheerst en de Engelsen hebben er geheerst niet de huidige Israeliers maar ook niet de huidige Byzantijnen (Italianen), Turken of Engelsen, alhoewel, er zullen nog wel Engelse leven uit die tijd.
Het is nu eenmaal een gegeven (helaas) dat landen/gebieden veroveren en heroveren.
Het is dan ook niet realistisch om aanspraak te maken op gebieden die men in vroegere jaren door oorlog heeft verloren.
Dat geldt zowel voor de Joden ,Islamieten en Christenen.

Er is wel een periode geweest dat er een vorm van staatsinrichting is geweest die zorgde voor vrede. Dit was in de tijd van het Islamitische rijk. De 3 wereldgodsdiensten die vredig naast elkaar leefden en elkaar respecteerden. Op deze periode na is er in 3700 jaar geen vrede geweest in dat land. Helaas is het zogeheten Khalifaat in 1924 uit elkaar gevallen, waarna de Britten er de macht hadden.
 

Als de Moslims Israel zouden erkennen, zou er ook sprake zijn van vrede!
Dat het Khalifaat uit elkaar is gevallen is aan de Turken te danken, die de zijde van de Duitsers kozen tijdens de 1WO.
Dat de Moslims, Christenen en Joden vreedzaam naast elkaar geleeft hebben onder Islamitisch bewind, zal ik niet tegenspreken, zeer zeker was dit het geval onder het bewind van Khalif Umar, en de koerd Salladin, die voor die tijd buitengewoon ,persoonlijk,zeer barmhartig was.
Persoonlijk, omdat zijn manschappen zich niet zo gedroegen zoals hij het zelf wenste.
Zijn mannen eisten na de verovering van Jerusalem oorlogsbuit,slaven, zodat de vrouwen het moesten ontgelden.
Verder is de vreedzaamheid van de samenlevingen in het khalifaat altijd afhankelijk gebleken van de op dat moment heersende Leider.

Je spreekt jezelf tegen. Eerst beweer je dat de Palestijnen geen recht hebben op Palestina omdat het veroverd  grondgebied zou zijn. De staat Israel is op precies dezelfde wijze tot stand gekomen. De Engelsen hebben het van De Ottomanen en de Ottomanen weer van de Byzantijnene enz enz enz  zo kun je nog zo�n 5000 jaar doorgaan.

Lees nog maar eens rustig over wat ik zei over de claim die de Palestijnen maken op het grond gebied, dan zul je zien dat ik me niet tegenspreek.
Juist.. en de Israeliers hebben het van de VN gekregen, met toestemming van alle, behalve de Arabische, landen.

Vele van je opgesomde kwesties zijn al meerdere malen besproken. Al die kwesties zijn van even grote waarde, de ene situatie is niet  minder belangerijk dan de andere.

Zo ervaar ik het niet, het Palestijns-Israelisch conflict ligt in de Islamitische wereld vele malen gevoeliger dan b.v de Koerdische kwestie

Wel hebben al deze situaties die je aanhaald 1 ding gemeen; dat is dat de moslims de dupe zijn. Blijkbaar heeft de media hier weinig belangstelling voor. Ze laten liever beelden zien waarbij wij moslims ingrijpen.

Het "virus" wat de slachtoffer rol veroorzaakt heeft jou niet ontlopen merk ik, daarbij is het een feit dat de meeste moslims geen terroristen zijn, maar de meeste terroristen wel zich zelf moslim noemen, vandaar misschien die beelden waarin moslims "ingrijpen".

vr.gr Akbash

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2005 om 07:32
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Hallo Abdoel

Dit is geen mening noch vooroordeel, uit ervaring ben ik erachter gekomen dat de meerderheid van de NL bevolking zich maar al te graag uitlaat over de kwesties in het Midden-Oosten. Dit gebeurd  helaas al te vaak zonder enige kennis over de werkelijke staat van zaken in dat gebied.

Jaja maak dat de kat maar wijs, meneer weet uit ervaring dat de meerderheid van het Nederlandse volk zich graag uit zou laten over het midden-oosten conflict, werk je soms bij het CBS?
Daarbij als het geen mening ,nog een vooroordeel is , wat is het dan? een gissing? of heb je met alle Nederlanders gesproken?
Als nog lijkt het op een veronderstelde gissing van jou kant, die niet onderbouwd kan worden.

Wat zijn we weer eens bijdehand. Weet je hoe ik tot deze conclusie ben gekomen?? Ik hoor en lees via intersites van talloze mensen hun 'oordeel' en mening over de kwestie, via kranten lees ik het bijna dagelijks, op tv hoor ik vaak meningen en oordelen. Op school als er zo nu en dan een debat gaande is over deze kwestie hoor ik de stompzinnigste oordelen en fabeltjes. Zie dit allemaal maar als een steekproef. Van jong tot oud van deskundige tot amateur, ik heb ze allemaal al eens of meerdere malen horen oordelen over de palestijnse kwestie. Deze ervaringen gemengd met wat kennis uit geschiedenisboeken vormen de ingredienten voor een feit!! 

Het is maar in welke context je het verspreid. Een zelfmoord aanslag van een Palestijnse moslim word al snel afgeschilderd als een onmenselijke en beestachtige actie, terwijl men er nooit bij heeft stil gestaan hoe men zover kan gaan. ( meestal keur ik zelfmoordacties op Isra�lische burgers ten strengste af)

Ik ben van mening dat het niet alleen de uitzichtloze situatie is die Palestijnen aanzet tot deze (inderdaad) gruwel daden, hun interpretatie van de Islam, en de geindoctrineerde Joden haat, spelen een minstens zo belangrijke oorzaak denk ik.
Zelfmoord acties op burgers zijn niet Soms, maar altijd! af te keuren.

Je vergeet de gruwel daden van de Zionistische regering op te noemen. Zij verderfen het land Palestina met hun leugens en vernielingen. Zij zijn het die haat en dood zaaien aan de Palestijnse kant door hun talloze moordacties. Dit is en blijft de belangerijkste oorzaak voor de zelfmoordacties.
Welke interpretatie van de Islam hebben de palestijnen, hun interpretatie verschilt niet met die van een Nederlandse moslim of van welke Islamiet in de wereld.
Wil je aub niet mijn woorden verdraaien, ik zei; Ik keer MEESTAL niet soms de zelfmoordaanslagen af. Het is onmogelijk om bij zo'n aanslag alleen militairen te doden. Een bus met schoolkinderen die wordt opgeblazen, is een daad die wij moslims afkeuren.

 

Hier heb je het mis. Ik en vele moslims vinden dat er geen vrede zal zijn zolang Jeruzalem in handen is van 1 van de 3 wereldgodsdiensten. Daarom zijn vele moslims voor een gezamenlijk heerschappij over die stad, met de VN als toezichtend oog. Die laatste zin van jouw  laat zien dat je uit onwetendheid onzin uitkraamt, en je laat merken dat je partijdig bent.

Nee hoor ,ik ben het met je eens, Jerusalem zou een status aparte moeten krijgen, vrij toegankelijk voor iedereen.
In jouw ogen ben ik misschien partijdig, maar ik vind dat beide volkeren hun recht van bestaan moeten hebben (in vrede) naast elkaar.
Beargumenteer maar eens wat ik aan onzin beweer, met loze beweringen kom ik niet verder!

Je beweerde eerst dat Israel recht heeft op een eigen staat. Dit beargumenteerde je met het feit dat ze het gekregen hadden van de Britten. Nou de Palestijnse claim op een eigen staat berust op precies dezelfde argumenten alleen hebben zij het land gekregen van de Ottomanen. Net zoals ieder ander land in Europe op haar tijd werd toegekend als een staat/land.


Dit leidt tot een welles/nietes dialoog, ik heb daar in ieder geval de tijd niet voor. Laat ik het simpel houden; De god waar ik naar refereerde, ALLAH is de god van de gehele mensheid, degene waar de joden en de christenen naar refereren in hun boek is de duivel.

Uit deze bewering blijkt maar weer eens duidelijk uit wat voor inzichten je je mening destileerd.........

Een jood of een christen had ongeveer precies hetzelfde gezegd. Zo zit het nou eenmaal in mekaar voor een moslim.

[quote]Wat die nietsnut van een Arafat op zijn bank heeft staan zou wellicht afkomstig kunnen zijn van sponsorgeld en donaties.  Dit is zijn probleem, hij zal zijn straf niet ontkomen.

Je argumentatie wordt met de regel stompzinniger. Heb jij bewijzen�ik dacht het niet. Wie weet zijn die kinderen in Palestina wel zo nobel en toegewijd aan hun geloof dat ze zichzelf uit eigen wil opofferen voor de zaak van ALLAH. Dit is de normaalste zaak van de wereld, de  geschiedenis laat ons zien dat vele volken zich hebben opgeofferd voor hun land of geloof.

Dat kinderen zich opofferen voor de zaak van Allah is in mijn ogen het meest Stompzinnige wat men kan doen, en is misschien voor moslims een nobele zaak, voor mij is het door en door triest!
Laat diegene die de kinderen voorbereid op het plegen van zelfmoord aanslagen zelf de gordel maar om doen, immers zijn de vooruit zichten van het martelaarschap niet veel belovend?

Dit is messchien voor een niet-moslim als jij moeilijk te accepteren maar, sterven als martelaar is het beste wat een moslim kan overkomen in deze wereld.

Sorry maar, ik heb nou echt geen tijd. Mijn reactie op de rest moet maar wachten.

Groeten,
Abdoe_allah

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2005 om 15:58

 


Nee..ik bedoel de etnische verdeeldheid. De etnische verdeeldheid is ook onder de Joodse bevolking enorm, de maatschappelijke scheidslijnen en daarmee bedoel ik; inkomen, huisvesting, politieke richting e.d. vallen veelal samen met de etnische verschillen. Duizenden Isra�lieten hebben dit jaar Isra�l verlaten De enige vorm van �saamhorigheid� binnen de Isra�lische maatschappij bestaat alleen nog dankzij de dreiging van de gemeenschappelijke vijand. (Palestijnen en Islamitische Arabieren)

Is dit ook geen mening of vooroordeel? of een veronderstelling?

Nee, je zit er weer naast. Deze woorden zijn afkomstig van een Jood die 20 jaar woon en werkervaring heeft in Israel. Ik wed dat je dit antwoord niet had verwacht.

 

Hoe zou jij het vinden als bijv Marokko Nederland zou binnenvallen en het in twee�n  zou delen, de ene helft voor jullie en de andere voor Marokko.

Deze voorstelling is niet relevant.
Er bestond namelijk geen onafhankelijke Palestijnse staat ten tijde van de tot stand koming van de staat Israel.

Feit blijft dat de overgrote meerderheid van het gebied ten tijde van de val van het Islamitische Khalifaat 1924 Palestijns was. En feit blijft dat de Britten het gekoloniseerd/bezet hebben rond 1924/1925. Jij bent tegen de overname van de Ottomanen van het gebied maar, je bent voor de overname van de Britten van het land Palestina. Hoelang doet een land er over om na een overname volledig te herstellen, laat staan een fatsoenlijke staatsinrichting tot stand te laten komen.

Bedankt voor dit voorlichtend stukje geschiedenis. Ik snap niet dat je dit als argument gebruikt. Dit bevestigd juist mijn bewering van kolonisatie van de Isra�lieten.

Graag gedaan, en ik denk dat je het niet snapt dat ik het plaatste omdat je vooroordeel, betreft mijn ingenomen plaats in het Palestijn -Israelisch conflict, je in je blinde woede totaal ontgaat.

Waar uit mijn berichten kun jij opmaken dat ik uit woede reageer.  

Wanneer heb ik het over de Filistijnen gehad in mijn bericht. De enige die hier aanspraak willen maken op grondgebied door hun onterecht gedachten zijn de Joden. De meeste joden beweren dat zij wettelijke erfgenamen zijn van de oude Israelieten die daar meer dan 2000 jaar geleden heersten. Dit is een grove leugen. Een zeer klein gedeelte stamt af van de Israelieten uit de bijbelse tijden. In 2000 jaar tijd hebben de joden zich over de gehele wereld verspreid en vermengd met andere volken. Van Ethiopische Joden tot Chinese joden de een is zwart de ander blank en de andere geel. Al deze joden beweren op grond van hun gedachte af te stammen van de Israelieten.

Over stompzinnigheid gesproken....
En de moslims beweren dat het grond gebied hun toehoort, omdat het eens toebehoorde aan het Ottomaanse rijk, zijn alle moslims soms Turken? De Israeliers hebben er geheerst, de Byzantijnen hebben er geheerst, de Turken hebben er geheerst en de Engelsen hebben er geheerst niet de huidige Israeliers maar ook niet de huidige Byzantijnen (Italianen), Turken of Engelsen, alhoewel, er zullen nog wel Engelse leven uit die tijd.
Het is nu eenmaal een gegeven (helaas) dat landen/gebieden veroveren en heroveren.
Het is dan ook niet realistisch om aanspraak te maken op gebieden die men in vroegere jaren door oorlog heeft verloren.
Dat geldt zowel voor de Joden ,Islamieten en Christenen.

Je begrijpt me totaal verkeerd. Nogmaals de moslims beweren helemaal niet dat het land hun toebehoord. Het land athans grote delen ervan behoren tot de palestijnen. Als ik het over het Ottomaans rijk heb, bedoel ik het gehele rijk dus van Midden Azie tot aan de Westkust van Afrika. Vele van haar burgers waren moslim, dus nee niet alle moslims zijn Turken. (Rare opmerking van je)

Er is wel een periode geweest dat er een vorm van staatsinrichting is geweest die zorgde voor vrede. Dit was in de tijd van het Islamitische rijk. De 3 wereldgodsdiensten die vredig naast elkaar leefden en elkaar respecteerden. Op deze periode na is er in 3700 jaar geen vrede geweest in dat land. Helaas is het zogeheten Khalifaat in 1924 uit elkaar gevallen, waarna de Britten er de macht hadden.
 

Als de Moslims Israel zouden erkennen, zou er ook sprake zijn van vrede!
Dat het Khalifaat uit elkaar is gevallen is aan de Turken te danken, die de zijde van de Duitsers kozen tijdens de 1WO.
Dat de Moslims, Christenen en Joden vreedzaam naast elkaar geleeft hebben onder Islamitisch bewind, zal ik niet tegenspreken, zeer zeker was dit het geval onder het bewind van Khalif Umar, en de koerd Salladin, die voor die tijd buitengewoon ,persoonlijk,zeer barmhartig was.
Persoonlijk, omdat zijn manschappen zich niet zo gedroegen zoals hij het zelf wenste.
Zijn mannen eisten na de verovering van Jerusalem oorlogsbuit,slaven, zodat de vrouwen het moesten ontgelden.
Verder is de vreedzaamheid van de samenlevingen in het khalifaat altijd afhankelijk gebleken van de op dat moment heersende Leider.

Zoland de Islamitische wetten gehanteerd werden ging er niets mis. Vergeet niet dat het nationalisme een grote rol speelde bij de uiteenvalling van het rijk. (De fout die ze maakten was dat ze grenzen toestonden) In een Khalifaat horen geen grenzen te zijn.

Je spreekt jezelf tegen. Eerst beweer je dat de Palestijnen geen recht hebben op Palestina omdat het veroverd  grondgebied zou zijn. De staat Israel is op precies dezelfde wijze tot stand gekomen. De Engelsen hebben het van De Ottomanen en de Ottomanen weer van de Byzantijnene enz enz enz  zo kun je nog zo�n 5000 jaar doorgaan.

Lees nog maar eens rustig over wat ik zei over de claim die de Palestijnen maken op het grond gebied, dan zul je zien dat ik me niet tegenspreek.
Juist.. en de Israeliers hebben het van de VN gekregen, met toestemming van alle, behalve de Arabische, landen.

Wat bedoel je met "het" gekregen. Vergeet niet dat de grenzen van 1967 niet meer relevant zijn. Ben je soms de talloze annexaties vergeten van de Israelieten.
Daarom eisen vele moslims en Palestijnen minimaal de grenzen van 1967 te herstellen. Dit is waar de Palestijnen minimaal recht op hebben. Helaas trekt het arrogante Israel zich nergen iets van aan. De volkerenbond de VN allemaal Pro-Amerikaanse instituten.

Vele van je opgesomde kwesties zijn al meerdere malen besproken. Al die kwesties zijn van even grote waarde, de ene situatie is niet  minder belangerijk dan de andere.

Zo ervaar ik het niet, het Palestijns-Israelisch conflict ligt in de Islamitische wereld vele malen gevoeliger dan b.v de Koerdische kwestie

Welke Islamitische wereld?? Kijk, al deze situaties die je opsomde zouden voorkomen kunnen worden als er een Khalifaat zou zijn geweest. Alle Islamitische kwesties in de wereld van de Dictatoriale regimes in Noord-Afrika tot Thailand waar de moslims worden geslacht wegens hun indentiteit zouden dan tot stand komen want deze moslims zouden zich binnen een Khalifaat vrij kunnen uiten (binnen de islamitische normen en waarden) en de niet-moslims zouden zo ook hun recht toegekend krijgen. Allen in een vreedzame staat. Dit heeft eerder al eens bewezen te werken, waarom nu niet.

Wel hebben al deze situaties die je aanhaald 1 ding gemeen; dat is dat de moslims de dupe zijn. Blijkbaar heeft de media hier weinig belangstelling voor. Ze laten liever beelden zien waarbij wij moslims ingrijpen.

Het "virus" wat de slachtoffer rol veroorzaakt heeft jou niet ontlopen merk ik, daarbij is het een feit dat de meeste moslims geen terroristen zijn, maar de meeste terroristen wel zich zelf moslim noemen, vandaar misschien die beelden waarin moslims "ingrijpen".

Welk "virus", als wij moslims eraan lijden dan hebben we het zeker van de Joden gekregen. Zij waren het namelijk die hun slachtoffer rol gebruikten om hun "land" in te rekenen. Hoeveel films, boeken, interviews en verhalen moeten er nog worden getoond voordat het stopt. 

Trouwens niet dat ik je Theorietje over dat "virus" serieus neem hoor. 

vr.gr Akbash

 

[/QUOTE]
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2005 om 16:28

Salaam alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatuhu.

Pittige discussie hierzo  Maar ik hou het gewoon simpel. Land innemen van iemand anders is verkeerd. Maar hoe de Palestijnen daarop reageren is ook verkeerd. Het blijft maar over en weer gaan, en overal vallen onschuldige slachtoffers. Dus je kunt niet zeggen de Joden hebben gelijk, of de Palestijnen hebben gelijk. Moge Allah swt hen Leiden, dat zou al genoeg zijn.

ma'asalama

 

Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 06:30

In eerste instantie geplaatst door Herne


Het is naar mijn weten niet God sie volkeren heeft geschapen maar het is de mens zelf die naar begeerte naar eigenheid deze verschillen instand houdt en leven geeft.
En geen religie die dit voorkomen kon.

Nationaliteiten zijn in mijn ogen een verderfelijke idee fix. Het is een ziekte van de menselijke geest. en helaas lenen diverse religies zich voor deze infantiliteit.
Herne

God heeft wel degelijk volkeren geschapen, of wou jij soms ontkennen dat de mensheid uit blanken, zwarten, roodhuiden, aziaten enz. bestaat? Allah heeft in de koran gezegd:

"O mensen, Wij hebben jullie geschapen uit een man en vrouw en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen." (49:13)

Er zijn verschillen van mens tot mens maar verschil in ras maakt geen superioriteit. De islam heeft zich hier duidelijk over uitgesproken. Zo sprak de Profeet (vrede zij met hem) in zijn afscheidsrede:

'De gehele mensheid komt van Adam en Eva, en een Arabier is niet superieur tegenover een niet-Arabier, noch is een niet-Arabier superieur tegenover een Arabier. Ook is een blanke niet superieur aan een zwarte noch is een zwarte superieur tegenover een blanke. Niemand is superieur ten aanzien van iemand anders tenzij in vroomheid en goede daden.'  

Nationalisme wordt door de islam ook streng afgekeurd en leent zich dus NIET voor vergoeilijking van nationalisme of racisme.

Dat wilde ik even rechtzetten...

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 08:52
UmmHanifa
Noem dan eens een volk dat door God geschapen is.
De verschillen in Ras maken nog geen verschillende volkeren.

Groetjes Herne.


Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 17:19

Hallo Abdoe.


Wat zijn we weer eens bijdehand. Weet je hoe ik tot deze conclusie ben gekomen?? Ik hoor en lees via intersites van talloze mensen hun 'oordeel' en mening over de kwestie, via kranten lees ik het bijna dagelijks, op tv hoor ik vaak meningen en oordelen. Op school als er zo nu en dan een debat gaande is over deze kwestie hoor ik de stompzinnigste oordelen en fabeltjes. Zie dit allemaal maar als een steekproef. Van jong tot oud van deskundige tot amateur, ik heb ze allemaal al eens of meerdere malen horen oordelen over de palestijnse kwestie. Deze ervaringen gemengd met wat kennis uit geschiedenisboeken vormen de ingredienten voor een feit!!

Waarschijnlijk oordelen die niet met die van jou overeen komen, waarschijnlijk ,soms verkeert en soms juist, maar met die overeenkomst dat ze niet aansluiten aan de door jou ingenomen "werkelijkheid".


Je vergeet de gruwel daden van de Zionistische regering op te noemen. Zij verderfen het land Palestina met hun leugens en vernielingen. Zij zijn het die haat en dood zaaien aan de Palestijnse kant door hun talloze moordacties. Dit is en blijft de belangerijkste oorzaak voor de zelfmoordacties.
Welke interpretatie van de Islam hebben de palestijnen, hun interpretatie verschilt niet met die van een Nederlandse moslim of van welke Islamiet in de wereld.
Wil je aub niet mijn woorden verdraaien, ik zei; Ik keer MEESTAL niet soms de zelfmoordaanslagen af. Het is onmogelijk om bij zo'n aanslag alleen militairen te doden. Een bus met schoolkinderen die wordt opgeblazen, is een daad die wij moslims afkeuren.

Voor die gruwel daden sluit ik mijn ogen niet, maar je belicht de zaak wel heel eenzijdig, het zijn net zo goed de Palestijnen die dood en verderf zaaien onder de Israeliers, op iedere aanslag van de Palestijnen volgt een aanval terug, en zo blijft de cirkel intact, en verliezen de Palestijnen aan begrip voor hun situatie in de wereld gemeenschap.

Het geweld van de Israeliers ten opzichte van de Palestijnen, is zeker de belangrijkste reden voor de zelfmoord aanslagen, maar niet de enigste!
Als je een sat-schotel op je dak hebt staan zul je waarschijnlijk wel weten wat voor een haat er gepredikt wordt, in de moskee�n en TV uitzendingen.
In "vloeibaar" Arabisch worden stelselmatig de Joden vervloekt!

Een Islam, die doordrongen is van haat tegen de Joden, en ik hoop toch echt dat die Islam verschilt met wat er in Nederland, of waar dan ook, gepredikt wordt.
Toch hoopgevend dat je het opblazen van een bus met kinderen afkeurt.

Je beweerde eerst dat Israel recht heeft op een eigen staat. Dit beargumenteerde je met het feit dat ze het gekregen hadden van de Britten. Nou de Palestijnse claim op een eigen staat berust op precies dezelfde argumenten alleen hebben zij het land gekregen van de Ottomanen. Net zoals ieder ander land in Europe op haar tijd werd toegekend als een staat/land.

Nee, nee.. ze hebben het niet van de Engelse gekregen, juist niet als je mijn stukje "geschiedenis" had gelezen, het is in VN besluit genomen.
In juli 1947, voorkomt de Britse marine zelfs dat een afgeladen schip met 4500 duizend Joods-Europese vluchtelingen, de Exodus, in Palestina aanlandt.


O ja hebben de Palestijnen een eigen land/staat gekregen van de Turken? vertel eens?  het Khalifaat had toch geen grenzen volgens jou?

Een jood of een christen had ongeveer precies hetzelfde gezegd. Zo zit het nou eenmaal in mekaar voor een moslim.

Met het verschil dat in de Koran gesproken wordt over de mensen van het boek dat God/Allah deze eerder geopenbaart zou hebben, dus Allah zegt tegen de Moslims dat hij tevens de brenger is geweest van de Thora en Bijbel.
Dus als de Moslims beweren dat de God van de Joden en Christenen de duivel zou zijn, dan beledigen ze hiermee hun eigen God/Allah.

Dit is messchien voor een niet-moslim als jij moeilijk te accepteren maar, sterven als martelaar is het beste wat een moslim kan overkomen in deze wereld.

Gecree�rde conflict haarden genoeg voor Moslims op deze wereld, dus ook mogelijkheden te over om te sterven als martelaar, maar klaarblijkelijk blijft het (gelukkig) bij woorden.


Nee, je zit er weer naast. Deze woorden zijn afkomstig van een Jood die 20 jaar woon en werkervaring heeft in Israel. Ik wed dat je dit antwoord niet had verwacht.

��n zwaluw maakt nog geen zomer, Abdoe!
Dit oordeel is afkomstig van ��n Jood, en daarmee beoordeel jij het hele Israelische volk.
Ik had dus toch gelijk dat je generaliseert

Feit blijft dat de overgrote meerderheid van het gebied ten tijde van de val van het Islamitische Khalifaat 1924 Palestijns was. En feit blijft dat de Britten het gekoloniseerd/bezet hebben rond 1924/1925. Jij bent tegen de overname van de Ottomanen van het gebied maar, je bent voor de overname van de Britten van het land Palestina. Hoelang doet een land er over om na een overname volledig te herstellen, laat staan een fatsoenlijke staatsinrichting tot stand te laten komen.

Een feit is dat gedurende de hele geschiedenis van de mensheid, de grenzen zich voortdurend hebben veranderd, dit is nu eenmaal een gegeven.
Je kunt dit niet terug draaien, maar zult moeten accepteren dat het ondoenlijk is om oude grenzen te herstellen, want waar naar wil je de grenzen herstellen? 1925 of 1924, de Turken zouden er aanspraak op kunnen maken, maar ook de Italianen en de Grieken.
Daarbij werd de streek wel Palestina genoemd, maar het was een onderdeel,(net als Limburg een onderdeel is van Nederland), van het Ottomaanse rijk.

Weet je waar ik voor ben? dat zowel Israel als Palestina, binnen de grenzen van 1967, vreedzaam naast elkaar kunnen leven, dat houd dus in dat Israel zich terugtrekt uit de bezette gebieden, en Hezbollah, Islamitische Jihaad, Tanzim,Al-Aqsa, Hamas en de PLO Israel erkennen als onafhankelijke staat en daarbij het geweld afzweren.
Tot nu toe is het alleen de PLO die de staat Israel accepteert, tenminste op papier in Engelse text.
Ondertussen predikte Arafat voor eigen Arabisch publiek de Jihad tegen Israel, en hij moest wel want door het erkennen van de staat Israel verloor hij de steun en grip op zijn achterban en raakte in een geweldadig conflict met de extremistische verzets organisaties.
Tot nu toe lijkt die vrede een utopie, de kolonisten en vele rechts-Orthodoxe Joden willen niets weten van een gebieds inperking, cynisch genoeg worden ze hierbij gesteund door Palestijnse verzets organisaties ,die als doel hebben, de totale vernietiging van de staat Israel.
Nu vraag ik me af wat jij als ree�le oplossing ziet?

Het wil maar niet tot je door dringen h�, Palestina is nooit een Land geweest,maar een onderdeel van een land, je bewering: " Hoelang doet een land er over om na een overname volledig te herstellen, laat staan een fatsoenlijke staatsinrichting tot stand te laten komen."
slaat dan ook nergens op.

Waar uit mijn berichten kun jij opmaken dat ik uit woede reageer.

Je komt op mij zo over,mischien kan ik het beter gefrustreerdheid noemen.
Neemt niet weg dat ik je wel enigzins kan begrijpen, al vind ik dat je de zaak hoog opneemt, en alleen maar van ��n kant bekijkt.

Je begrijpt me totaal verkeerd. Nogmaals de moslims beweren helemaal niet dat het land hun toebehoord. Het land athans grote delen ervan behoren tot de palestijnen. Als ik het over het Ottomaans rijk heb, bedoel ik het gehele rijk dus van Midden Azie tot aan de Westkust van Afrika. Vele van haar burgers waren moslim, dus nee niet alle moslims zijn Turken. (Rare opmerking van je)

Mischien zou het duidelijker zijn als je eens helder je standpunten betreffende een voor jou schikkelijke oplossing van het Palestijns-Israelisch conflict naar voren brengt.
Waarschijnlijk zullen onze stand punten minder ver uitelkaar liggen als je denkt, als je tenminste niet uitgaat van het handvest van Hamas of Al-Fatah, men heeft een gasmasker nodig om de giftige en rotte lucht van het standpunt van Hamas en Al-Fatah, ten aanzien van Israel, te weerstaan, die hebben namelijk als enigste oplossing, de totale vernietiging van de Israelische staat in hun statuten staan.
bron: http://www.fateh.net/e_public/constitution.htm

De Islamitische verzet bewegingen, hebben maar ��n doel, de totale vernietiging van de Joodse staat, Islamitische verzet bewegingen bestaan dacht ik uit Moslims, deze Moslims in ieder geval menen wel ,dat het land waar de Joodse staat zich bevindt, hun toebehoort.


Zoland de Islamitische wetten gehanteerd werden ging er niets mis. Vergeet niet dat het nationalisme een grote rol speelde bij de uiteenvalling van het rijk. (De fout die ze maakten was dat ze grenzen toestonden) In een Khalifaat horen geen grenzen te zijn.

Aan alles komt een einde, ook aan het Khalifaat, daar zul je mee moeten leren leven, daarbij leven we in een andere tijd, waarin door velen de Islamitische wetten niet meer acceptabel zijn.


Wat bedoel je met "het" gekregen. Vergeet niet dat de grenzen van 1967 niet meer relevant zijn. Ben je soms de talloze annexaties vergeten van de Israelieten.
Daarom eisen vele moslims en Palestijnen minimaal de grenzen van 1967 te herstellen. Dit is waar de Palestijnen minimaal recht op hebben. Helaas trekt het arrogante Israel zich nergen iets van aan. De volkerenbond de VN allemaal Pro-Amerikaanse instituten.

IK had het niet over de grenzen van 1967,lees dat stukje "geschiedenis" maar eens over:

"Een Britse onderzoeks commissie stelde in 1937 voor om het land te verdelen in een Joodse en Arabische staat.
De Britse regering verwierp het plan, zelfs na de 2e wereld oorlog en holocaust van de Joden, bleven de Britten na aandringen van de Joden weigeren om het land op te delen.
Het probleem werdt tenslotte aan de V.N voorgelegt, en deze besliste om het land te verdelen.
Op het moment dat de deling een feit (29 november 1947) werdt, ontstond er een burgeroorlog tussen Arabieren en Joden.
Na aanleiding van dit konflict wilden de Verenigde Naties het delings besluit ongedaan maken, maar het bestuur van de ruim 600.000 mensen tellende Joodse gemeenschap riep op 14 mei de Joodse staat Israel uit."

Dat de VN een besluit heeft genomen waar jij je niet in kunt vinden, maakt het nog niet tot een Pro-Amerikaans instituut.

Dat de Israelisch grote gebieden hebben geannexeerd is duidelijk, net als dat het duidelijk is waarom.
De Joden in Israel werden continue bedreigt door de Palestijnen en hun Arabische buur landen.

Niet alleen het arrogante Israel trekt zich nergens iets van aan, ook het corrupte PLO bestuur en geweldadige verzets bewegingen verwerpen iedere mogelijkheid om te komen tot een enigzins stabiele vreedzame oplossing.
Verschillende malen zijn er mogelijkheden geweest om constructief aan de vrede te werken, denk maar eens aan de Oslo-Akkoorden, maar iedere keer weer hadden zowel Arafat ,als in die tijd, Jitschak Rabin, grote moeite om het te verkopen aan hun hard-core achterban.
Er was een basis om mee verder te kunnen, maar de extremisten aan beide zijde verhinderden dit.
Wat ook opmerkelijk is, is dat Arafat, tijdens de onderhandelingen in Camp David (2000),en in Taba (2001) met de toenmalige premier Ehud Barak, van Israel, het voorstel om 97% van de totale oppervlakte van de Westbank en de Gazastrook, en territoriale compensatie voor het gebied met de nederzettingen dat onder Israelische soevereiniteit zou moeten komen, van de hand wees!
Om het probleem op te lossen zullen de extremistische krachten aan beide zijde tot een vorm van overeenkomst moeten komen, en dat zie ik somber in, met de tunnel visie die beide partijen uitdragen.
 

Welke Islamitische wereld?? Kijk, al deze situaties die je opsomde zouden voorkomen kunnen worden als er een Khalifaat zou zijn geweest. Alle Islamitische kwesties in de wereld van de Dictatoriale regimes in Noord-Afrika tot Thailand waar de moslims worden geslacht wegens hun indentiteit zouden dan tot stand komen want deze moslims zouden zich binnen een Khalifaat vrij kunnen uiten (binnen de islamitische normen en waarden) en de niet-moslims zouden zo ook hun recht toegekend krijgen. Allen in een vreedzame staat. Dit heeft eerder al eens bewezen te werken, waarom nu niet.

De Islamitische wereld van de Moslims, Abdoe.
Je kunt niet beweren dat als er een Khalifaat zou zijn geweest, dat al die problemen er niet zouden zijn geweest, als als als......het is een wens der gedachten.
Tjonge tjonge, moslims die worden afgeslacht door dictatoriale regimes, van N-Afrika tot Thailand, ik zou zeggen geef maar eens wat voorbeelden, en over welke tijd heb je het eigenlijk?
Het zijn eerder de moslims onderling die elkaar afslachten,( Algerije,w-Pakistan en het voormalige O-Pakistan, Iran-Irak, Irak-Koerden, Irak-Koeweit, Taleban-Noordelijke aliantie)
Thailand is trouwens een mooi voorbeeld van hoe veel conflict situaties tussen Moslims en ongelovigen ontstaan.


Welk "virus", als wij moslims eraan lijden dan hebben we het zeker van de Joden gekregen. Zij waren het namelijk die hun slachtoffer rol gebruikten om hun "land" in te rekenen. Hoeveel films, boeken, interviews en verhalen moeten er nog worden getoond voordat het stopt.

Natuurlijk Abdoe, al het slechte komt van de Joden!

groetjes Akbash

 

 

 

 

 


 

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 06:06
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

Ik zie dat het Palestine/Israelische conflict weer aan bod komt. De overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking heeft zo zijn vooroordelen al klaarstaan. De media verspreid een hoop propaganda ten nadele van de Palestijnen.

 

Ik denk dat met name de Arabische media de verspreider is van vooroordelen en onwaarheden. Een van die vooroordelen is dat de Palestijnse zaak met de koran te verdedigen is. De hele islamitische wereld staat daarom in rep en roer. Ze menen zelfs martelaar te worden als zij ervoor sterven. De koran, die ze niet zelf gelezen hebben, is hun geweten.

 

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

De huidige Isra�lische regering en haar achterban van racistische ideologen, fundamentalistische rabbijnen, kolonisten, grondspeculanten en projectontwikkelaars, hebben de Joodse staat misvormd tot een kankergezwel in de mensengemeenschap.

 

Dat zeg jij. Voor mij is de Palestijnse kwestie het excuus tot Jodenhaat die impliciet aan de islam is. Zou de Palestijnse zaak opgelost zijn dan is er tegenover de rest van de wereld geen geldig reden meer om Joden te nog aan te vallen wat wel de religieuze opdracht is.

 

Ik pak er eens een paar teksten bij.

 

Je mag niet bevriend met Joden worden. al-Ma'idah 5:51 .

 

De goede dingen van het leven moet Joden worden onthouden, an-Nisa' 4:160

 

Joden zijn de grootste vijanden van moslims al-Ma'idah 5:82

 

De koran is volgens mij ook nog eens abuis over de Joden, 9.30:  En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van God" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van God." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die v��r hen ongelovig waren; God's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

 

De Joden zeggen niet dat Ezra, Jezus, godszoon is. Christenen doen dat, Joden niet!

 

Allah vervloekt de Joden: Sahih Bukhari 2.414, Narrated 'Urwa: Aisha said, "The Prophet in his fatal illness said, 'Allah cursed the Jews and the Christians because they took the graves of their Prophets as places for praying."' Aisha added, "Had it not been for that the grave of the Prophet would have been made prominent but I am afraid it might be taken (as a) place for praying.,

 

Volgens Sahih Bukhari Volume 1, Book 8, Number 392 zijn Joden �the fools amongst the people�: Narrated Bara' bin 'Azib: Allah's Apostle prayed facing Baitul-Maqdis for sixteen or seventeen months but he loved to face the Ka'ba (at Mecca) so Allah revealed: "Verily, We have seen the turning of your face to the heaven!" (2:144) So the Prophet faced the Ka'ba and the fools amongst the people namely "the Jews" said,  

 

Je kunt zeggen wat je wilt, maar dit is Jodenhaat! En deze boodschap lijkt eeuwigheidswaarde te hebben.

 

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

De corruptie in Isra�l is enorm en is gangbaar tot in de hoogste regionen.

 

Maar stelt niets voor in vergelijking met de Arabischebuurlanden! Corruptie hangt met armoede samen en die is in de Arabische wereld een stuk groter.

 

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

De strijd van de Palestijnen tegen de bezetting en de bezetter is en moet door velen legitiem gezien worden.

 

Niet door mij in iedergeval. Ik meen aardig aangetoond te hebben dat de Palestijnen een nooit bestaanhebbend volk zijn. Ze hebben geen eigen taal of munteenheid. Ik vroeg wat voor regeringingsvorm ze ooit hadden: koninkrijk, republiek, kalifaat of anders, en er kwam geen antwoord. De Palestijnen zijn een samenraapsel van gastarbeiders uit de buurlanden. En in mijn ogen zijn zij dus de overtreders, daar hun EIGEN god het betwiste gebied aan de Joden heeft toebedeeld. Waarom het dan nog betwisten?

 

Vgr Malle Pietje
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 12:44
Hallo akbash,
 
Ik heb de komende weken tentamens dus zal het wel een tijdje duren voordat ik kan reageren op je bericht.
 
 
PS: Ik raad je het volhende boek aan; Een geschiedenis van de Arabische wereld, van Albert Hourani.
 
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 13:04
In eerste instantie geplaatst door Malle Pietje

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

Ik zie dat het Palestine/Israelische conflict weer aan bod komt. De overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking heeft zo zijn vooroordelen al klaarstaan. De media verspreid een hoop propaganda ten nadele van de Palestijnen.

 

Ik denk dat met name de Arabische media de verspreider is van vooroordelen en onwaarheden. Een van die vooroordelen is dat de Palestijnse zaak met de koran te verdedigen is. De hele islamitische wereld staat daarom in rep en roer. Ze menen zelfs martelaar te worden als zij ervoor sterven. De koran, die ze niet zelf gelezen hebben, is hun geweten.

 

Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Ten eerste: Welke Islamitische wereld???  Het hele conflict tussen de Palestijnen en Israelieten gaat om grond en politiek. Het heeft niets met godsdienst te maken, athans niet voor Sharon en zijn achterban.

 

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

De huidige Isra�lische regering en haar achterban van racistische ideologen, fundamentalistische rabbijnen, kolonisten, grondspeculanten en projectontwikkelaars, hebben de Joodse staat misvormd tot een kankergezwel in de mensengemeenschap.

 

Dat zeg jij. Voor mij is de Palestijnse kwestie het excuus tot Jodenhaat die impliciet aan de islam is. Zou de Palestijnse zaak opgelost zijn dan is er tegenover de rest van de wereld geen geldig reden meer om Joden te nog aan te vallen wat wel de religieuze opdracht is.

 

Je theorietje heeft geen enkele vorm van wel bestand fundament. Je laat je gedachtens de overhand krijgen en dat is ten nadele voor een discussie. 

 

Ik pak er eens een paar teksten bij.

 

Je mag niet bevriend met Joden worden. al-Ma'idah 5:51 .

 

De goede dingen van het leven moet Joden worden onthouden, an-Nisa' 4:160

 

Joden zijn de grootste vijanden van moslims al-Ma'idah 5:82

 

De koran is volgens mij ook nog eens abuis over de Joden, 9.30:  En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van God" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van God." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die v��r hen ongelovig waren; God's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

 

De Joden zeggen niet dat Ezra, Jezus, godszoon is. Christenen doen dat, Joden niet!

 

Of de Joden Ezra nou wel of niet Gods zoon noemen laat me koud. Trouwens de christenen beweren wel degelijk dat de messias (Jezus) de zoon van God is.

 

Allah vervloekt de Joden: Sahih Bukhari 2.414, Narrated 'Urwa: Aisha said, "The Prophet in his fatal illness said, 'Allah cursed the Jews and the Christians because they took the graves of their Prophets as places for praying."' Aisha added, "Had it not been for that the grave of the Prophet would have been made prominent but I am afraid it might be taken (as a) place for praying.,

 

Volgens Sahih Bukhari Volume 1, Book 8, Number 392 zijn Joden �the fools amongst the people�: Narrated Bara' bin 'Azib: Allah's Apostle prayed facing Baitul-Maqdis for sixteen or seventeen months but he loved to face the Ka'ba (at Mecca) so Allah revealed: "Verily, We have seen the turning of your face to the heaven!" (2:144) So the Prophet faced the Ka'ba and the fools amongst the people namely "the Jews" said,  

 

Je kunt zeggen wat je wilt, maar dit is Jodenhaat! En deze boodschap lijkt eeuwigheidswaarde te hebben.

 

Deze lap kopieer en plakwerk stelt niets voor vergeleken met wat er in de Talmoed staat geschreven. Ik hou niet zo van kopieer en plakwerk dus spaar ik je die discussie maar.

 

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

De corruptie in Isra�l is enorm en is gangbaar tot in de hoogste regionen.

 

Maar stelt niets voor in vergelijking met de Arabischebuurlanden! Corruptie hangt met armoede samen en die is in de Arabische wereld een stuk groter.

 

Mijn argument over de corruptie in Israel is en blijft nog geldig. Maar waarom denk jij dat er in de Arabische wereld nou zeveel armoede heerst terwijl de regering barst met het geld?

 

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

De strijd van de Palestijnen tegen de bezetting en de bezetter is en moet door velen legitiem gezien worden.

 

Niet door mij in iedergeval. Ik meen aardig aangetoond te hebben dat de Palestijnen een nooit bestaanhebbend volk zijn. Ze hebben geen eigen taal of munteenheid. Ik vroeg wat voor regeringingsvorm ze ooit hadden: koninkrijk, republiek, kalifaat of anders, en er kwam geen antwoord. De Palestijnen zijn een samenraapsel van gastarbeiders uit de buurlanden. En in mijn ogen zijn zij dus de overtreders, daar hun EIGEN god het betwiste gebied aan de Joden heeft toebedeeld. Waarom het dan nog betwisten?

 

Je hebt tot nu toe helemaal niets bewezen of zelfs een goed staand argument opgenoemd waarom de Palestijnen geen recht zouden hebben op een eigen staat. Wat zijn de Joden, een samenraapsel van elk continent op de wereld?

 

Vgr Malle Pietje
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 16:05
hun hart is gezegeld, zoals in de Heilige Koran verschillende keren voorkomt ,

aja , voor mensen die begrijpen    (wie hart niet verzegeld is )
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.172 seconden.