Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Helaal en de dag des oordeels

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Helaal en de dag des oordeels
    Geplaatst op: 15 mei 2005 om 09:23

En beantwoord deze vragen toch eens....

Jij bent zo goed in het verwerpen van het idee God, vertel mij dan wat dit alles om ons heen dan wel is. Waar het vandaan komt, en wat er mee gebeurt.

 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 10:19

Of de betere vraag: hoe interpreteer jij het stukje over de hemelen in de Qu'ran dan?

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 14:08
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Of de betere vraag: hoe interpreteer jij het stukje over de hemelen in de Qu'ran dan?

ze zal wel weer met die wetenschappelijke beweringen afkomen zoals altijd.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 16:01
In eerste instantie geplaatst door Yosra

He wat lul je nou opeens kim? Heb je het tegen mij?

Jepz.  Ik had er idd geen naam bijgezet, maar de post stond er vlak onder. 

NOGMAALS: De hemel heeft meerder betekenissen: een daarvan is de hemel boven ons: atmosfeer: die bestaat uit zeven lagen, met elk hun eigen functie en dat stond al in het boek van God:

Mijn opgefriste kennis daarover zegt vooralsnog dat er 5 lagen zijn.

Hij is het Die voor jullie alles geschapen heeft wat op aarde is. Toen reikte Hij over de hemel en maakte de zeven hemelen en Hij is de Kenner van alle zaken. (Qu'ran 2:29)

Als er 7 lagen in de atmosfeer zijn, kom je een hemel tekort he, maw het heelal.

Wat jij bedoelt begrijp ik eerlijk waar niet.

Nee, ik moest mezelf ook verbeteren.  Het is alleen dat het allemaal erg verwarrend in de koran staat, de ene keer zijn er maar 7 hemelen, dan zou het heelal ook nog een hemel zijn, etc.

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 16:02
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Yosra

Of de betere vraag: hoe interpreteer jij het stukje over de hemelen in de Qu'ran dan?

ze zal wel weer met die wetenschappelijke beweringen afkomen zoals altijd.

On- of pseudo-wetenschappelijke beweringen zijn nu eenmaal niet mijn ding. Maar feel free to use them yourself

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 16:07
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Of de betere vraag: hoe interpreteer jij het stukje over de hemelen in de Qu'ran dan?

Ik interpreteer het niet, kan er ook geen interpretatie voor vinden, het kan vanalles betekenen of vanalles niet betekenen.  Echter, het feit dat het een interpretatie is, maakt dat je niet kan verwachten dat iedereen het met jouw interpretatie eens is, laat staan het als wetenschappelijk bewijs ziet. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 16:36

assalaam aleikom beste zusters en broeders

Ik was zeer onder de indruk van onze nieuwe zuster yosra en haar discussies,maar je laatste opmerking ,wat XXX je nou vondt ik niet gepast.Er zijn genoeg manieren om iets duidelijk te maken zonder dat soort woorden,insha allah.Ik hou van jou omwille van ALLAH SWT .

wasalaam alaikom oem moussa.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 05:09
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Kim kim kim toch, bedenk liever dat zo'n eeuwenoud boek uberhaupt weet over een samentrekkend heelal.Samentrekkend heelal? Dat weten we pas zo kort. En zo heeft de Qu'ran tientallen wetenschappelijke wonderen. Wie weet wat voor wonderen we nog meer ontdekken in de Qu'ran hoe verder we in de wetenschap ontwikkelen?

Jij bent zo goed in het verwerpen van het idee God, vertel mij dan wat dit alles om ons heen dan wel is. Waar het vandaan komt, en wat er mee gebeurt.

 

 

Wat bedoel je daar precies mee?
Terug naar boven
Naasir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Naasir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 05:15

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf

Terug naar boven
Naasir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Naasir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 05:42

Bi ismi allah alra7man alra7iem wa salato wa salamo 3ala rasoelilah wa 3ala alihi wa sahbihi adjma3ien

assalamo 3alaikom wa ra7matoe allahi wa barakatohoe 3ala man itaba3a alhoeda wa man itaba3a alhaq ( vrede zij met degene die de waarhied en licht volgen)

2. (Dit is) een (volmaakt) Boek, dat aan u is geopenbaard - laat er daarom in uw hart geen twijfel zijn om er mede te waarschuwen; - dit is een aanmaning voor de gelovigen.

3. Volgt hetgeen u van uw Heer is nedergezonden en volgt geen andere vrienden, dan Hem. Hoe gering is de lering, die gij trekt.

Het is wel leuk om te zien hoe duidelijk allah sub7anaho wa ta3ala de waarheid heeft gemaakt. Moge aallah sub7anaho wa ta3ala degene vervloeken die de waarheid verwerpen uit koppigheid, zoals Abou Jahl en Fir3aun. Sommige zijn blind, doof en stom;

18. Doof, stom en blind, derhalve keren zij niet terug;

Het is ook leuk om de zwakke argumenten te zien van iemand die in discussie wil gaan met een wetenschapper, die een decennia lang aan het struderen is, en met wie talloze wetenschappers het eens zijn, over onderwerpen waar deze persoon helemaal geen kennis over heeft. De enige manier om nog te vluchten is om de feiten te ontwijken. Maar helaas dit plan zal niet lukken, omdat het feiten zijn, en feiten kunnen niet verandert worden.

13. En wanneer hun wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch zij weten het niet.

Het is ook leuk om te zien hoe allah sub7anaho wa ta3ala ons van te voren informeert over de spijt die deze mensen zullen hebben op de dag des oordeels, en de spijt die ze zullen hebben van hetgeen wat ze probeerden te ontwijken, terwijl de waarheid duidelijk was.

"Wij hebben jullie gewaarschuwd voor een nabije bestraffing op de dag dat de mens kijkt naar wat zijn handen vroeger gedaan hebben en waarop de ongelovige zegt: O wee, was ik maar stof!"

Daarnaast wil ik ook zeggen tegen de ongelovigen die hier komen. Jullie kunnen hier komen om dingen te leren over ons geloof, en de waarheid onder ogen te zien, maar als je hier komt om een discussie met ons aan te gaan over iets waar we 100% zeker van zijn, en iets waar we nooit twijfel in zullen hebben, kun je deze discussie maar beter niet beginnen, want iedereen hier ziet jullie intentie hier al waarom jullie hier zijn gekomen, om onrust en twijfel te zaaien, en moge allah sub7anaho wa ta3ala jullie vervloeken en degene die ontkennen dat dat niet zo is.

''En Allah leidt het ongelovige volk niet''

Dus ongelovigen, voordat jullie verder gaan op dit forum, en jullie zwakke argumenten tentoon te stellen, zal ik jullie aanraden jullie intentie eens goed te herzien. Want de intentie waarmee jullie nu zijn gekomen zal doelloos zijn, en de enige die je daarmee nadeel toedoet, bent jezelf. Leer wat over het geloof, zie de waarhied onder ogen.

Sub7anna allahoma rabi wa bihamdik astagfiroka wanatobo ilayk.

Wa salamo 3alaikom wa ra7matoe allahi wa barakatohoe broeders en zusters in de naam van Allah!

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 12:59

Je hebt het de hele tijd over "ongelovigen".  Aan te nemen dat je het over Ruud en mij hebt, Ruud is een christen en ik ben een pagan, beiden wel gelovig dus.

"Zwakke arumenten blablabla", en dat wil jij bewijzen met een post waar je niet op deze argumenten ingaat, maar slechts op de persoon aanvalt?  ... Zoals ik nogmaals zei: door op deze manier te reageren, laat je duidelijk je onmacht in een discussie merken.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 19:51

Ruud wil weten:

Samentrekkend heelal? big crunch aan het eind van de wereld en het hele univerum. Dit begrip stond al in de koran, en God zei: dat hij het zou opvouwen tot het begin van wat het was, een puntje. Het tegenovergestelde van de big bang (de letterlijke recitatie wil ik niet opzoeken)

Kimmie zegt:

Je hebt het de hele tijd over "ongelovigen".  Aan te nemen dat je het over Ruud en mij hebt, Ruud is een christen en ik ben een pagan, beiden wel gelovig dus.

Ongelovigen zijn de niet-moslims in de ogen van de moslims, (islam, het ware, de enige geloof van God.) www.harunyahya.com

Mijn opgefriste kennis daarover zegt vooralsnog dat er 5 lagen zijn.

KIMmie, laten we hier alsjeblieft eens en voor altijd uitgesproken over zijn: De zeven hemelen daar bedoelde Allah mee: Ionosfeer, troposfeer, stratosfeer, mesosfeer, exosfeer, magnetosfeer en thermosfeer.

waarom laat je er toch twee weg? We hebben ze ALLEMAAL nodig. Wil je soms dat we doodgaan ofzo? JIJ rekent alleen de ''atmosfeer', de magnetosfeer die voor het magnetische veld rond aarde zorgt hebben we hard nodig, en word gerekent als 'hemel' met eigen functie zodat we hier rond kunnen lopen.

Zoals Allah openbaarde in de koran, dat het er zeven waren en dat ze alle hun eigen functie hebben.

http://www.oma.be/BIRA-IASB/Public/Research/Thermo/Exo.nl.ht ml volgens mij zie ik toch alle bovengenoemde sferen genoemd staan, misgien ben je op een site voor middelbare scholieren gaan kijken als bron? daar gaan ze er idd niet AL TE DIEP OP IN, in de ware wetenschap. In ieder geval niet goed als je vroegere liefde astronomie was, en je hiervan niet op de hoogte was.

Ik weet niet wat jij onwetend noemt, God wist in ieder geval wel dat het zeven lagen waren.....

OEM MOESSA zegt:

wat XXX je nou vondt ik niet gepast. HEt is niet gepast en dat weet ik, Mijn excuus, (en ik weet dat geld niet) hiervoor is dat ik net bekeerd ben, en mijn mond veel vuiler was dan dit nog niet zo heel gek geleden, ik doe hard me best om dat gedrag te veranderen, dat mensen hierop aansporen vind ik goed

De groeten

 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 02:13

Van onder naar boven: Troposfeer, Stratosfeer, Mesosfeer, Ionosfeer en exosfeer

Dan missen we nog twee namelijk de thermosfeer en de magnetosfeer. De thermosfeer is een andere naam voor ionosfeer en de magnetosfeer is gelijk aan de exosfeer. Totaal zijn er dus maar 5 lucht lagen in de wetenschap.

Bron: http://mediatheek.thinkquest.nl/~lla022/HTML/Dampkring/Dampk ring2.htm

Maar goed het is maar een indeling die door mensen is gemaakt, Je kunt er vast ook met een beetje moeite 7 van maken.

Groet, groet Eelke

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 02:49
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Ruud wil weten:

Samentrekkend heelal? big crunch aan het eind van de wereld en het hele univerum. Dit begrip stond al in de koran, en God zei: dat hij het zou opvouwen tot het begin van wat het was, een puntje. Het tegenovergestelde van de big bang (de letterlijke recitatie wil ik niet opzoeken)

Alleen is het verre van zeker dat dat gaat gebeuren, we weten het simpelweg (nog) niet.

Ongelovigen zijn de niet-moslims in de ogen van de moslims, (islam, het ware, de enige geloof van God.) www.harunyahya.com

Dat tussen haakjes geloven enkel moslims, harunyahya is een (of zeg maar d�) bron van pseudo-wetenschap (en nu blijkbaar ook pseudo-taalkunde), en alle argumenten van de wereld kunnen geen bal veranderen aan het feit dat iemand die gelooft gelovig is.

KIMmie, laten we hier alsjeblieft eens en voor altijd uitgesproken over zijn: De zeven hemelen daar bedoelde Allah mee: Ionosfeer, troposfeer, stratosfeer, mesosfeer, exosfeer, magnetosfeer en thermosfeer.

waarom laat je er toch twee weg? We hebben ze ALLEMAAL nodig.

Ik heb enkel opgezocht uit welke lagen de atmosfeer bestaat.

Wil je soms dat we doodgaan ofzo? JIJ rekent alleen de ''atmosfeer', de magnetosfeer die voor het magnetische veld rond aarde zorgt hebben we hard nodig, en word gerekent als 'hemel' met eigen functie zodat we hier rond kunnen lopen.

Is de magnetosfeer niet net een uiting van de magnetische kracht van de aarde en be�nvloeding van de zon?  En niet het omgekeerde, wat jij hier doet blijken.

Dan nog een vraag: wat dan met de rest van het heelal? Wat ik al eerder zei, je hebt een hemel tekort in die vers, je weet wel: die hemel die opgerold gaat wordne. Verder:  als je alle atmosferen en magnetosferen als hemel gaat rekenen, kom je er nog heel wat meer tekort. 

Ik weet niet wat jij onwetend noemt, God wist in ieder geval wel dat het zeven lagen waren.....

God wist ook dat sperma in de buikholte geproduceerd werd Verder mis je (en god) nog steeds een hemel, nl die hemel die buiten de atmosfeer ligt, het h�le heelal dus.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 02:54
In eerste instantie geplaatst door Eelke

Van onder naar boven: Troposfeer, Stratosfeer, Mesosfeer, Ionosfeer en exosfeer

Dan missen we nog twee namelijk de thermosfeer en de magnetosfeer. De thermosfeer is een andere naam voor ionosfeer en de magnetosfeer is gelijk aan de exosfeer. Totaal zijn er dus maar 5 lucht lagen in de wetenschap.

Bron: http://mediatheek.thinkquest.nl/~lla022/HTML/Dampkring/Dampk ring2.htm

Maar goed het is maar een indeling die door mensen is gemaakt, Je kunt er vast ook met een beetje moeite 7 van maken.

Groet, groet Eelke

 

Dank je Eelke.  Dit verklaart voor mij ook heel wat!

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 06:07

Asalamoe3aikoem,

http://mediatheek.thinkquest.nl/~lla022/HTML/Dampkring/Dampk ring2.htm, NOGMAALS, en nu heb ik het echt gehad om jullie wat bij te brengen over hoe het nou allemaal zit. Dit is een site voor middelbare scholieren, die de termen wil noemen, maar tegelijkertijd niet te diep in willen gaan op het verschil. HET IS ECHT TE DUIDELIJK VOOR WORDEN DAT JE ME LINK NIET GOED HEBT BEKEKEN.http://www.oma.be/BIRA-IASB/Public/Research/Thermo/Exo.nl.ht ml Belgisch instituut voor aeronomie, waar duidelijk staat beschreven dat de magnestosfeer en de exosfeer los van elkaar staan. En allebei hun eigen functie hebben.

Dan nog een vraag: wat dan met de rest van het heelal? Wat ik al eerder zei, je hebt een hemel tekort in die vers, je weet wel: die hemel die opgerold gaat wordne. Verder:  als je alle atmosferen en magnetosferen als hemel gaat rekenen, kom je er nog heel wat meer tekort. HOE BEdoel je de rest van het heelal, we bedoelen datgene wat de aarde beschermt.

Is de magnetosfeer niet net een uiting van de magnetische kracht van de aarde en be�nvloeding van de zon?  En niet het omgekeerde, wat jij hier doet blijken.

De magnestische kracht van de aarde beinvloed niet de zon, maar de zonnestralen ervan. Die zo sterk zijn dat de aarde zou kunnen wegvagen als het er niet was. nogmaals, datgene wat de aarde beschermt.

Dat tussen haakjes geloven enkel moslims, harunyahya is een (of zeg maar d�) bron van pseudo-wetenschap (en nu blijkbaar ook pseudo-taalkunde), en alle argumenten van de wereld kunnen geen bal veranderen aan het feit dat iemand die gelooft gelovig is.

Alleen is het verre van zeker dat dat gaat gebeuren, we weten het simpelweg (nog) niet. KIm nok nu alsjeblieft met onwetend spreken. De big crunch Is komt zeker. Alles heeft zijn maximale capiciteit, en zal in elkaar klappen.  En zoals ze de big bang ook verwierpen, kan ik jouw denkwijze wel een beetje begrijpen...

http://www.windows.ucar.edu/tour/link=/the_universe/Crunch.h tml

Nou moet je eens goed opletten wat je pseudo-wetenschap noemt, Harun Yayha, is een zeer respectabele schrijver, er is geen wetenschapper die hem OOIT tegen heeft gesproken, KOM MAAR EENS OP MET EEN OF ANDERE ARTIKEL DIE DAT WEL DOET, voordat je zonder kennis van zaken spreekt. Pseudo- en non-wetenschap is eerder jouw en eelke's veld. Hoor wat Eelke namelijk zegt:

Van onder naar boven: Troposfeer, Stratosfeer, Mesosfeer, Ionosfeer en exosfeer

Dan missen we nog twee namelijk de thermosfeer en de magnetosfeer. De thermosfeer is een andere naam voor ionosfeer en de magnetosfeer is gelijk aan de exosfeer. Totaal zijn er dus maar 5 lucht lagen in de wetenschap.

Eerste Grote Fout: Van onder naar boven: TROPOSFEER< STRATOSFEER< MESOSFEER< THERMOSFEER< EXOSFEER < IONOSFEER en MAGNETOSSFEER.

De magnetosfeer is abslouut niet gelijk aan de exosfeer, ten eerste zit er een hele sfeer tussen, namelijk ionosfeer. bovendien, heb ik nooit gehoord van een magnetische kracht dat niet als laatste komt.  http://www.oma.be/BIRA-IASB/Public/Research/Thermo/Satellite s.nl.html De titel is toch echt, thermo en exosfeer, en links van het balkje in deze site worden de rest van de sferen getelt, bij elkaar zeven...

Bruggertjes leren uit zo'n site van jouw, waar ik voor waarschuwde, ALjsblieft eelke, een beetje kennis van zaken is wel vereist, heb je wel meer dan een site bekeken???

Allah is de maker en de ondankbaren zien dat niet, de echte wetenschappers vrezen god. (pseudo- en onvoltooide wetenschap worden gehanteerd door de atheisten), Ik hoop dat je een dag inziet dat atheisme niet klopt: 

http://www.harunyahya.com/m_video_detail.php?api_id=1244

Want er komt een dag dat je je bij God moet verantwoorden, en jij moet zeggen dat je bewust alle tekenen hebt genegeerd omdat je wil doen waar je zin in hebt en zeer ondankbaar bent. 

De groeten, en asalamoea3aikoem.

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 06:08
En ik HAD nog Zo gezegd, ga nou niet naar een site voor bruggers als bron....
En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 08:02

Die site doet er eigenlijk geen uitspraak over.  Maar laat me even NASA erbij nemen:

http://liftoff.msfc.nasa.gov/academy/space/atmosphere.html

De volgende legt dan weer uit wat de ionosfeer nu eigenlijk is:

The ionosphere is in the range (50�400 mi/80�640 km) that contains a high concentration of electrically charged particles (ions); these particles are responsible for reflecting radio signals important to telecommunications.
http://www.infoplease.com/ce6/sci/A0856759.html

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 08:20
In eerste instantie geplaatst door Yosra

HOE BEdoel je de rest van het heelal, we bedoelen datgene wat de aarde beschermt.

Wel, volgens jou zijn er 7 hemelen (en volgens jou ook allen deel van de atmosfeer).  Verder beweer je dat allah de hemel gaat oprollen, waarmee je dan het heelal bedoelt.  Maar aangezien er "maar" 7 hemelen (en die zijn allen deel van de aardse atmosfeer) zijn, kom je er 1 tekort, nl het heelal zelf.  Conclusie uit jouw stukken: allah gaat de atmosfeer van de aarde oprollen.

De magnestische kracht van de aarde beinvloed niet de zon, maar de zonnestralen ervan. Die zo sterk zijn dat de aarde zou kunnen wegvagen als het er niet was. nogmaals, datgene wat de aarde beschermt.

Dat zei ik ook niet.  Ik zei dat het magnestisme van de aarde zelf afkomstig was, en de magnetosfeer door de zon be�nvloed wordt.

KIm nok nu alsjeblieft met onwetend spreken. De big crunch Is komt zeker. Alles heeft zijn maximale capiciteit, en zal in elkaar klappen.  En zoals ze de big bang ook verwierpen, kan ik jouw denkwijze wel een beetje begrijpen...

De big crunch is een mogelijkheid.  Mij is dat vroeger uitgelegd met een ballon vol met stippen.  Als je die opblaast, kunnen er 2 dingen gebeuren, ofwel loopt ie weer leeg (big crunch) ofwel ontploft ie (en gat alles eindeloos verder uit mekaar drijven).  Natuurlijk is dat een beetje vereenvoudigd, maar je kan het eens als gedachtenexperiment doen. Laat ik maar weer eens NASA erbij halen:

Explanation: How will our universe end? Recent speculation now includes a pervasive growing field of mysterious repulsive energy that rips virtually everything apart. Although the universe started with a Big Bang, analysis of recent cosmological measurements allows a possibility that it will end with a Big Rip. As soon as few billion years from now, the controversial scenario holds, dark energy will grow to such a magnitude that our own Galaxy will no longer be able to hold itself together. After that, stars, planets, and then even atoms might not be able to withstand the expansive internal force. Previously, speculation on the ultimate fate of the universe centered on either a re-collapsing Big Crunch or a Big Chill. Although the universe's fate is still a puzzle, piecing it together will likely follow from an increased understanding of the nature of dark matter and dark energy. http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap030303.html

Wauw nu zijn er zelfs al 3 mogelijkheden. Laat ik dan nu maar weer eens je llink in je gezicht teruggooien: http://www.windows.ucar.edu/tour/link=/the_universe/Crunch.h tml

"If there is enough matter in the Universe" Dat is de ALLEREERSTE zin, die moet je gelezen hebben.  Wat lees je hier?  Dat er niet geweten is, of die hoeveelheid materie aanwezig is voor de big crunch.  De andere mogelijkheden kan je hierboven ergens al terugvinden.

Nou moet je eens goed opletten wat je pseudo-wetenschap noemt, Harun Yayha, is een zeer respectabele schrijver, er is geen wetenschapper die hem OOIT tegen heeft gesproken, KOM MAAR EENS OP MET EEN OF ANDERE ARTIKEL DIE DAT WEL DOET, voordat je zonder kennis van zaken spreekt.

Volgens zijn er zelfs helemaal geen wetenschappers die met hem spreken Om maar eens een typisch vb te geven: volgens bovenstaande meneer is de aorta een vene.  Zo zijn veel filmpjes en artikelen daar, bijna juist, zo bijna dat veel mensen zich in de luren laten leggen, en over de fouten heenlezen.

Pseudo- en non-wetenschap is eerder jouw en eelke's veld. Hoor wat Eelke namelijk zegt:

Van onder naar boven: Troposfeer, Stratosfeer, Mesosfeer, Ionosfeer en exosfeer

Zie hierboven

Allah is de maker en de ondankbaren zien dat niet, de echte wetenschappers vrezen god. (pseudo- en onvoltooide wetenschap worden gehanteerd door de atheisten), Ik hoop dat je een dag inziet dat atheisme niet klopt: 

Je kan niet ondankbaar zijn tov iets dat volgens jou niet bestaat.  (Of is dit weer pseudo-taalkunde volgens harunyahya?) Verder ben ik verre van een athe�st en dat heb ik je pas net verteld.  Beetje kort geheugen?

Doei Kim

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 08:28
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Ruud wil weten:

Samentrekkend heelal? big crunch aan het eind van de wereld en het hele univerum. Dit begrip stond al in de koran, en God zei: dat hij het zou opvouwen tot het begin van wat het was, een puntje. Het tegenovergestelde van de big bang (de letterlijke recitatie wil ik niet opzoeken)

Uhmmmm.... Big Cruch.....Die theorie is inmiddels achterhaald.Het heelal blijft uitdijen en dat verloopt steeds sneller....Maw....Het heelal stort dus niet in.

 

  Het Heelal zal uiteindelijk afkoelen tot -273,15C (0 Kelvin).Er zal geen licht geen warmte.....en geen beweging meer zijn... Maar wees gerust.....Dit duurd nog miljarden jaren.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 08:29

En nog een goeie:

http://wings.avkids.com/Book/Atmosphere/instructor/layers-01 .html

Ja Yosra, ik weet dat het een site voor kids is, maar het kan wat dingen voor je verklaren:

"The upper atmosphere can also be divided into regions characterized by exchanges of energy. Extending through both the thermosphere and exosphere is the ionosphere, named for its concentrated layers of ions, electrically charged particles which are responsible for reflecting radio signals. How do we listen to a radio program originating in a city far from our own? The radio waves transmitted from one point on earth reflect off the ions and return to the surface - but because of the earth's curvature, when they return they are hundreds of miles away from the point of transmission. The waves once again bounce up to the ionosphere, return to the earth, and so on.

Above the ionosphere is the magnetosphere, an area in which charged particles are trapped and their behavior dominated by earth's magnetic field. "

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 08:46

Toch moet er rekening gehouden worden met de onzekerheidsrelatie van Heisenberg waarin de nulpuntbeweging wordt verklaart.Dus er is nog steeds geen absoluute zekerheid dat alles werkelijk stil komt te staan.

De onzekerheidsrelatie van Heisenberg, is een belangrijke relatie in de kwantummechanica die stelt dat het niet mogelijk is om de plaats en de snelheid (of impuls) van een deeltje tegelijkertijd met onbeperkte nauwkeurigheid te weten. Dit komt doordat het proces van de meting altijd het resultaat zal be�nvloeden: op het moment dat er een meting plaatsvindt, verandert deze meteen de plaats, de snelheid of allebei. Heisenberg kwantificeerde deze onzekerheid in de formule

\Delta x\Delta p\ge \frach4\pi
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 08:49
Dat is ook wat ik zeg: we weten niet wat er gaat gebeuren Wou het ook per pm zeggen, maar je box zit vol, Ruud.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 08:55
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dat is ook wat ik zeg: we weten niet wat er gaat gebeuren Wou het ook per pm zeggen, maar je box zit vol, Ruud.
Nu weer wel....
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 13:18

Asalamoealai3koem

Mensen, jullie zijn echt hilarisch. (mensen die het niet eens zijn dat het zeven lagen zijn) Voor eens en voor altijd bied ik jullie deze site,

http://www.enchantedlearning.com/subjects/astronomy/planets/ earth/Magnetosphere.shtml

http://www.enchantedlearning.com/subjects/astronomy/planets/ earth/Atmosphere.shtml

waarop alle 7 zeven 'hemelen' met hun functies opgeschreven. Hiermee bedoel ik alle sferen die de aarde beschermen. Dus ook magnetosfeer, niet voor niets met sfeer achter het woord geplakt. zoals je ziet overlapt thermosfeer slechts iono-en exosfeer. ze hoefen toch niet precies op de maatstaf boven elkaar te hangen.

Zoals Allah al openbaarde in de Heilige Koran. Ik citeer:

Hij is het Die voor jullie alles geschapen heeft wat op aarde is. Toen reikte Hij over de hemel en maakte zen hemelen en Hij is de Kenner van alle zaken. (Qu'ran 2:29)

Toen rees Hij boven naar de hemel toen het rook was, en zei daartegen en tegen de aarde: "Komen jullie beiden, vrijwillig of onvrijwillig." Zij zeiden beiden: "Wij komen vrijwillig." Toen voltooide en beeindigde Hij hun scheppen (zoals) zeven hemelen in twee dagen en Hij gaf elke hemel zijn eigen werk. (Qu'ran 41:11-12)

Die site doet er eigenlijk geen uitspraak over.  Maar laat me even NASA erbij nemen:

Ten eerste is dat staafje zoals je ziet NIET afgemaakt, met rede. NASA vertelt hier over atmospheren die het vlieg- en ruimtevaart binnen de dampkring betreft. Want daar gaat dit onderwerp van NASA op deze site over.

Waar was jij toen ze je op school leerden dat onafgemaakte staafjes betekenen dat het niet AF is, en je daar rekening mee moet houden?

Kimmie zegt nog meer":

Wauw nu zijn er zelfs al 3 mogelijkheden. (je hoeft niet te gooien in me gezicht, aangeven kan ook)  De big crunch is in ieder geval een van de mogelijkheden van speculaties die NASA aangeeft. Vertel mij nou hoe het nou komt dat een van die theorieen, (de big crunch) in de Koran beschreven staan? Hoe komen een stel mensen van 1425 jaar geleden daar nou bij? Ik ken er geen eentje met telescoop op zak. De Big Bang staat overigens ook in de KOran. Verklaar dit alsjeblieft een keer met concrete antwoorden ipv oppervlakige zooi, want ik heb wel wat beters te doen.

Eerst dacht je dat de atmosfeer uit 5 lagen bestond:

Mijn opgefriste kennis daarover zegt vooralsnog dat er 5 lagen zijn.

toen werden het opeens 6 waar je mee eens kon zijn!?!?!  Dit omdat je het eens was met NASA's plaatje en bijbehorende TEKST, waar ik toch duidelijk 6 sferen uit kan maken. (magnetosfeer niet genoemd, in dit onderwerp) Ouch...

Ik ben klaar met dit onderwerp, als je nu nog ontkent dat het er geen zeven zijn met elk hun eigen functie. De twee bovenstaande site's geven een duidelijk, (niet voor kinderen bestemd) plaatje. Geloof jij niet in de wetenschap, Dan houd het voor je op. Het is ook ernstig duidelijk dat jullie spreken over dingen waar jullie geen kennis over beschikken. Als jullie maar weten dat ik het niet deed om jullie te overtuigen (jullie zijn verloren met dit kortsisme), Maar zodat het niet lijkt voor mijn moslim-broeders en zusters dat je me de mond kan snoeren met je pseudo-wetenschappelijke opmerkingen. De Waarheid, en de wetenschap staat aan mijn kant. Wij praten hier over 'mogelijke' theorieen, en dingen wetenschappelijke theorieen die eeuwen lang geleden zijn beschreven en nog dwalen jullie. Sta er nou es voor open. Herinner je dat de big bang in de KOran stond geschreven, en speculerende feiten zoals big crunch ook, en het feit dat er zeven hemelen zijn ook, En mensen, er zijn nog ZOVEEEEEEEEEEEEEEEL wetenschappelijk wonderen die ik met mijn moslimvrienden kan bespreken. zeven hemelen, en big crunch is nog geen een-honderste van de Wetenschappelijke feiten die in de Qu'ran staan, slechts deze twee eindeloos bespreken is tijdverspilling.

Zoek het maar uit. En ontken de zeven lagen niet.

Erken de Maker, want wat je om je heen zo boeiend vind is TE INGEWIKKELD om uit zichzelf te zijn ontstaan. Erken de Maker, want Hij ziet wat jij doet en zegt, en wat jij voelt en wat jij denkt, en hij is kwaad op de ondankbaren (ongelovigen=niet-moslims), die dwalen. En voor hen volgt de Djahannam, dus erken je fout nu voordat het GLoeiend  te laat is. Want alleen na de dood erken je je fout....

Ik nodig jullie uit tot de Islam.  want je hebt nog nooit serieus nagedacht en opengestaan, met dit geloof sol je niet als je het ECHT hebt begrepen en niet zo afstandelijk doen als jullie. Zelfs wetenschap is tegen jullie, want wetenschap is van God, de Maker.   

 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 14:28
Als overlappen ook mag dan heb ik nummer acht gevonden:

Heterosfeer

Gezien de discussie is het dus ook helemaal niet zo duidelijk dat het er precies zeven zijn, het is maar aan welke wetenschapper je vraagt.

Kunnen we nu eindelijk door naar het volgende onderwerp? Bergen als pinnen bijvoorbeeld die aardbevingen voorkomen terwijl ze juist het resultaat zijn van aardbevingen.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Erken de Maker, want wat je om je heen zo boeiend vind is TE INGEWIKKELD om uit zichzelf te zijn ontstaan. Erken de Maker, want Hij ziet wat jij doet en zegt, en wat jij voelt en wat jij denkt, en hij is kwaad op de ondankbaren (ongelovigen=niet-moslims), die dwalen. En voor hen volgt de Djahannam, dus erken je fout nu voordat het GLoeiend  te laat is. Want alleen na de dood erken je je fout....

Het horlogemakersargument is al lang weerlegd. Je redenering berust op een denkfout. Overigens is dit argument tevens een argumentum ad baculum, een drogredenering en om die reden een niet geldig argument. Overigens zie ik in jouw berichten veel meer drogredeneringen waaronder de argumentum ad verucandium en de argumentum ad hominum. Ik snap werkelijkwaar niet dat het beheer hier niet iets aan doet.

 

Ik nodig jullie uit tot de Islam.  want je hebt nog nooit serieus nagedacht en opengestaan, met dit geloof sol je niet als je het ECHT hebt begrepen en niet zo afstandelijk doen als jullie. Zelfs wetenschap is tegen jullie, want wetenschap is van God, de Maker.   

 

Wat is je bewijs hiervoor? Kun je die redenering opschrijven waarbij het demarcatiecriterium naturalistisch is. Allereerst zul je dus moeten aantonen dat God bestaat, want anders kun je het enkel over een/jouw idee hebben en niet over een begrip. God blijft immer inhoudsloos. 

Wanneer je hier geen bewijs (filosofisch het liefst correct) voor kunt geven dan lijkt het mij ook nog eerlijk dat je de huidige gedachte van wetenschap kunt weerleggen. Wetenschap, waarmee wij bijvoorbeeld de natuurkunde of de wiskunde bedoelen, heeft veelal een empirische grondslag. Bij de wiskunde is dit, in ieder geval volgens Kant, niet zozeer empirisch, maar kan het ook a priori tot stand komen. Laat ik daar niet te ver over gaan, want ik denk dat dat buiten je kennis ligt. 

< name="AdsSignaller">if(document.body){document.body.off_complete = "yes"; window.status = "off_end"; window.status = ""}
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 15:43

Dit is een zeer ondoordachte opmerking eelke, 

Als overlappen ook mag dan heb ik nummer acht gevonden:

Heterosfeer

Je eerste mening:

Van onder naar boven: Troposfeer, Stratosfeer, Mesosfeer, Ionosfeer en exosfeer

Dan missen we nog twee namelijk de thermosfeer en de magnetosfeer. De thermosfeer is een andere naam voor ionosfeer en de magnetosfeer is gelijk aan de exosfeer. Totaal zijn er dus maar 5 lucht lagen in de wetenschap.

Je tweede mening:

Het zijn er 8, terwijl je homosfeer volgens jouw conclusie ook zou moeten meetellen...9 A) je hebt geen kennis van zaken, ernstig duidelijk als je mening veranderd hoe meer je leest, B) (ook al trek je verkeerde conclusies)

Dit heb ik van jouw site gehaald, je moet er ook niet aan beginnen als je het niet kan begrijpen vind ik....

De heterosfeer begint reeds op een hoogte van 100 km waar de vermenging van de lucht al niet meer volstaat om een homogene samenstelling in stand te houden zoals op lagere hoogten in de homosfeer.

Heterosfeer: Dit komt van wikipedia.

Heterosphere

Below an altitude of about 100 km, the Earth's atmosphere has a more-or-less uniform composition (apart from water vapor) as described above. However, above about 100 km, the Earth's atmosphere begins to have a composition which varies with altitude. This is essentially because, in the absence of mixing, the density of a gas falls off exponentially with increasing altitude, but at a rate which depends on the molecular mass. Thus higher mass constituents, such as oxygen and nitrogen, fall off more quickly than lighter constituents such as helium, molecular hydrogen, and atomic hydrogen. Thus there is a layer, called the heterosphere, in which the earth's atmosphere has varying composition. As the altitude increases, the atmosphere is dominated successively by helium, molecular hydrogen, and atomic hydrogen. The precise altitude of the heterosphere and the layers it contains varies significantly with temperature.

De thermosfeer is boven 100 km, dus is de thermosfeer een gedeelte van de heterosfeer, dat klopt helemaal. Wat er op jouw site staat.

Maar dit vertoont geen functie, slechts eigenschappen. Het is niet zo dat omdat er alleen sfeer achter dit woord is geplakt het een functie en 'hemel' op zichzelf heeft.

Begrijp je nu wat er bedoeld word met hetero- en homosfeer?

Ik kan niet tegen deze misvattingen van de wetenschap (lees je eigen stukje tekst beter), dit kost me nogmaals tijd, het is dat ik een zwakte heb voor datgene dat gecorigeerd moet worden....

De groeten 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:03

Wel, volgens jou zijn er 7 hemelen (en volgens jou ook allen deel van de atmosfeer).  Verder beweer je dat allah de hemel gaat oprollen, waarmee je dan het heelal bedoelt.  Maar aangezien er "maar" 7 hemelen (en die zijn allen deel van de aardse atmosfeer) zijn, kom je er 1 tekort, nl het heelal zelf.  Conclusie uit jouw stukken: allah gaat de atmosfeer van de aarde oprollen.

Allah rolt het HELE UNIVERSUM OP!!!!! heb jij mij horen zeggen dat ik alleen de hemelen van de aarde bedoelde? Alles wat vanuit de big bang theorie onstond...UUH!!

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:13

Het horlogemakersargument is al lang weerlegd. Je redenering berust op een denkfout. Overigens is dit argument tevens een argumentum ad baculum, een drogredenering en om die reden een niet geldig argument. Overigens zie ik in jouw berichten veel meer drogredeneringen waaronder de argumentum ad verucandium en de argumentum ad hominum. Ik snap werkelijkwaar niet dat het beheer hier niet iets aan doet. ????????? Wat??? praat es nederlands....meenn..

Wanneer je hier geen bewijs (filosofisch het liefst correct) voor kunt geven dan lijkt het mij ook nog eerlijk dat je de huidige gedachte van wetenschap kunt weerleggen. Wetenschap, waarmee wij bijvoorbeeld de natuurkunde of de wiskunde bedoelen, heeft veelal een empirische grondslag. Bij de wiskunde is dit, in ieder geval volgens Kant, niet zozeer empirisch, maar kan het ook a priori tot stand komen. Laat ik daar niet te ver over gaan, want ik denk dat dat buiten je kennis ligt. Nee alsjeblieft. nederlands, want ik vat er niets van.

Het bewijs van god is de Koran en de hadiths. Daar ken ik stukken van en die vergelijk ik met de wetenschap en de toekomstvoorspellingen die in mijn tijd om me heen zijn uitgekomen. Sterker nog  in hetzelfde bericht boven wat je over mijn tekstje citeert.  

Volgens mij praat ik ook echt niet over God anders dan anderen op dit forum door anderen, namelijk dat hij bestaat. Hoe bedoel je bewijs dat hij er is???? DiT IS EEN MOSLIMFORUM. en met mijn opmerkingen bewijs is zijn bestaan een heel klein beetje maar, want er zijn VOLOP onbesproken tekenen op dit forum. JIJ VRAAGT OM BEWIJZEN...adsignaler ofzo....vraag dat ook aan anderen, inbegrepen de niet-moslims....

wa-is-dit voor aanval jegens mij???? dit is een site waar je omringt word met mensen die in God geloven, en de tekenen zien....

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.