Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Helaal en de dag des oordeels

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Helaal en de dag des oordeels
    Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:18
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Die site doet er eigenlijk geen uitspraak over.  Maar laat me even NASA erbij nemen:

Ten eerste is dat staafje zoals je ziet NIET afgemaakt, met rede. NASA vertelt hier over atmospheren die het vlieg- en ruimtevaart binnen de dampkring betreft. Want daar gaat dit onderwerp van NASA op deze site over.

Ik neem aan dat je weet dat ruimtevaart zich niet beperkt tot de atmosfeer?  We stonden in 1969 al op de maan hoor...

Waar was jij toen ze je op school leerden dat onafgemaakte staafjes betekenen dat het niet AF is, en je daar rekening mee moet houden?

Nee, de thermosfeer is daar niet af (als je met je staafjes de prent aan de rechterkant bedoelt).  Dat zou om hem op die prent te krijgen ook redelijk lastig zijn.  Echter: het wil niet zeggen dat er een laag bovenkomt.

Wauw nu zijn er zelfs al 3 mogelijkheden. (je hoeft niet te gooien in me gezicht, aangeven kan ook)  De big crunch is in ieder geval een van de mogelijkheden van speculaties die NASA aangeeft. Vertel mij nou hoe het nou komt dat een van die theorieen, (de big crunch) in de Koran beschreven staan? Hoe komen een stel mensen van 1425 jaar geleden daar nou bij? Ik ken er geen eentje met telescoop op zak. De Big Bang staat overigens ook in de KOran. Verklaar dit alsjeblieft een keer met concrete antwoorden ipv oppervlakige zooi, want ik heb wel wat beters te doen.

Hoe weet ik dat dat toen geweten was?  Immers, de hemel wordt opgerold en jij blijft beweren dat allah 7 hemelen geschapen heeft (en ze allen een onderdeel zijn van de atmosfeer).  Dat terzijde staat het er nog steeds niet, blijft het interpretatie en nog meer: het is slecht 1 potentiele outcome.

toen werden het opeens 6 waar je mee eens kon zijn!?!?!  Dit omdat je het eens was met NASA's plaatje en bijbehorende TEKST, waar ik toch duidelijk 6 sferen uit kan maken. (magnetosfeer niet genoemd, in dit onderwerp) Ouch...

Thermisch zijn er 5 lagen.  Maar omdat je de lagen ook anders kan beschrijven (op molecuuleigenschappen) krijg je dan een andere opdeling.  Het blijven echter dezelfde lagen.  Dat staat toch prima beschreven in dat tweede artikel.  Had het belangrijke stuk zelfs voor je gequote.

Ik ben klaar met dit onderwerp, als je nu nog ontkent dat het er geen zeven zijn met elk hun eigen functie. De twee bovenstaande site's geven een duidelijk, (niet voor kinderen bestemd) plaatje. 

En daarom dat ze daar de thermosfeer niet bij de atmosfeer zetten en bovendien ionosfeer, mesosfeer en thermosfeer laten overlappen?

Ik nodig jullie uit tot de Islam.  want je hebt nog nooit serieus nagedacht en opengestaan, met dit geloof sol je niet als je het ECHT hebt begrepen en niet zo afstandelijk doen als jullie. Zelfs wetenschap is tegen jullie, want wetenschap is van God, de Maker.   

Ik denk vaak "serieus" na, dat ik dan tot een andere conclusie kom als jij, is nu eenmaal menselijk. Wetenschap is niet voor of tegen, wetenschap is.

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:21

Ashadoe ina la illaha illallah, wa ashadoe ina mohammad el rasoel illah

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:23
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Wel, volgens jou zijn er 7 hemelen (en volgens jou ook allen deel van de atmosfeer).  Verder beweer je dat allah de hemel gaat oprollen, waarmee je dan het heelal bedoelt.  Maar aangezien er "maar" 7 hemelen (en die zijn allen deel van de aardse atmosfeer) zijn, kom je er 1 tekort, nl het heelal zelf.  Conclusie uit jouw stukken: allah gaat de atmosfeer van de aarde oprollen.

Allah rolt het HELE UNIVERSUM OP!!!!! heb jij mij horen zeggen dat ik alleen de hemelen van de aarde bedoelde? Alles wat vanuit de big bang theorie onstond...UUH!!

Dit staat er toch he: Hij is het Die voor jullie alles geschapen heeft wat op aarde is. Toen reikte Hij over de hemel en maakte de zeven hemelen en Hij is de Kenner van alle zaken. (Qu'ran 2:29)

Er zijn dus zeven hemelen volgens jouw god, en niet 8 zoals jij beweert (jouw 7 lagen van de atmosfeer en alles daarbuiten).  Maar, geen nood, je kan nog steeds de exosfeer van je verhaaltje weghalen, dan klopt het wel weer

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:23

Kimmie als je dit leest kom online op msn

 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:25
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Wat??? praat es nederlands....meenn..

Als ik me goed herinner, heb jij het zelf ook wel eens gehad over generatio spontanica.  Men mag dan toch aannemen dat dit ook te begrijpen zou zijn?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:25
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Kimmie als je dit leest kom online op msn

 

k Ben er, zie jou echter niet.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:29

Straks krijgen we er misschien nog een hemel bij.....Maar ja....Daarvoor moet eerst Einstein nog weerlegd worden met zijn Space/Time theorie....We zijn op zoek naar ut Graviton deeltje....Verantwoordelijk voor de zwaartekracht of wel de Gravitatiesfeer....

 

Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:35
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Yosra

Die site doet er eigenlijk geen uitspraak over.  Maar laat me even NASA erbij nemen:

Ten eerste is dat staafje zoals je ziet NIET afgemaakt, met rede. NASA vertelt hier over atmospheren die het vlieg- en ruimtevaart binnen de dampkring betreft. Want daar gaat dit onderwerp van NASA op deze site over.

Ik neem aan dat je weet dat ruimtevaart zich niet beperkt tot de atmosfeer?  We stonden in 1969 al op de maan hoor...

Nee tuurlek niet, maar in dit onderwerp wel.....:S

Waar was jij toen ze je op school leerden dat onafgemaakte staafjes betekenen dat het niet AF is, en je daar rekening mee moet houden?

Nee, de thermosfeer is daar niet af (als je met je staafjes de prent aan de rechterkant bedoelt).  Dat zou om hem op die prent te krijgen ook redelijk lastig zijn.  Echter: het wil niet zeggen dat er een laag bovenkomt.

Kijk nou naar de prent en BEGRIJP NOU GOED, dat het gaat om datgene wat de aarde beschermt, tegen het heelal, reken het dus niet mee. dan kom ik telkens weer uit op zeven.

Wauw nu zijn er zelfs al 3 mogelijkheden. (je hoeft niet te gooien in me gezicht, aangeven kan ook)  De big crunch is in ieder geval een van de mogelijkheden van speculaties die NASA aangeeft. Vertel mij nou hoe het nou komt dat een van die theorieen, (de big crunch) in de Koran beschreven staan? Hoe komen een stel mensen van 1425 jaar geleden daar nou bij? Ik ken er geen eentje met telescoop op zak. De Big Bang staat overigens ook in de KOran. Verklaar dit alsjeblieft een keer met concrete antwoorden ipv oppervlakige zooi, want ik heb wel wat beters te doen.

Hoe weet ik dat dat toen geweten was?  Immers, de hemel wordt opgerold en jij blijft beweren dat allah 7 hemelen geschapen heeft (en ze allen een onderdeel zijn van de atmosfeer).  Dat terzijde staat het er nog steeds niet, blijft het interpretatie en nog meer: het is slecht 1 potentiele outcome.

zeven hemelen om ons te beschermen.....1 potentiele outcome? van de drie mogelijkheden staat er een in de koran, ik wed mijn poen op de theorie van de big crunch, beschreven in de koran.

toen werden het opeens 6 waar je mee eens kon zijn!?!?!  Dit omdat je het eens was met NASA's plaatje en bijbehorende TEKST, waar ik toch duidelijk 6 sferen uit kan maken. (magnetosfeer niet genoemd, in dit onderwerp) Ouch...

Thermisch zijn er 5 lagen.  Maar omdat je de lagen ook anders kan beschrijven (op molecuuleigenschappen) krijg je dan een andere opdeling.  Het blijven echter dezelfde lagen.  Dat staat toch prima beschreven in dat tweede artikel.  Had het belangrijke stuk zelfs voor je gequote.

Ik ben klaar met dit onderwerp, als je nu nog ontkent dat het er geen zeven zijn met elk hun eigen functie. De twee bovenstaande site's geven een duidelijk, (niet voor kinderen bestemd) plaatje. 

En daarom dat ze daar de thermosfeer niet bij de atmosfeer zetten en bovendien ionosfeer, mesosfeer en thermosfeer laten overlappen?

Thermosfeer overlapt alleen iono- en exosfeer, ionosfeer niet eens helemaal.

Ik nodig jullie uit tot de Islam.  want je hebt nog nooit serieus nagedacht en opengestaan, met dit geloof sol je niet als je het ECHT hebt begrepen en niet zo afstandelijk doen als jullie. Zelfs wetenschap is tegen jullie, want wetenschap is van God, de Maker.   

Ik denk vaak "serieus" na, dat ik dan tot een andere conclusie kom als jij, is nu eenmaal menselijk. Wetenschap is niet voor of tegen, wetenschap is.

Wetenschap IS van Allah.

Doei Kim

Weet je wat? om het allemaal simpeler te maken leg ik het nog een keer uit: zeven ''lagen'' of delen (laat hemelen) met elk een specifieke functie, om de aarde heen om die te beschermen; troposfeer, ionosfeer, exosfeer, mesosfeer, magnetosfeer, thermosfeer, stratosfeer. Geen meer, geen minder. Kort en duidelijk verhaaltje he. Eens of mee oneens? vergeet thermisch gezien, en weet ik het allemaal.

Antwoord es gewoon als je het lef hebt je eerste bericht met eens of oneens met je eerste berichtje op dit simpele verhaaltje ok?? kijken of het een keer lukt zonder grote verhaal eromheen. Feel free to fill the next message with whatever you want.

Doei kim...

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:36

kim wat is je hotmail adres dan nogmaals?

 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:37

Straks krijgen we er misschien nog een hemel bij.....Maar ja....Daarvoor moet eerst Einstein nog weerlegd worden met zijn Space/Time theorie....We zijn op zoek naar ut Graviton deeltje....Verantwoordelijk voor de zwaartekracht of wel de Gravitatiesfeer....

Dit is uiterst oppervlakkig van je...

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:43
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Straks krijgen we er misschien nog een hemel bij.....Maar ja....Daarvoor moet eerst Einstein nog weerlegd worden met zijn Space/Time theorie....We zijn op zoek naar ut Graviton deeltje....Verantwoordelijk voor de zwaartekracht of wel de Gravitatiesfeer....

Dit is uiterst oppervlakkig van je...

Nee hoor......Ze zijn er lettterlijk op zoek naar...Er komt een nieuwe deeltjesversneller,waar ze dit kunnen onderzoeken.

The Large Hadron Collider (LHC) is a particle accelerator which will probe deeper into matter than ever before. Due to switch on in 2007

A.U.B >>>> http://public.web.cern.ch/Public/Content/Chapters/AboutCERN/ CERNFuture/WhatLHC/WhatLHC-en.html  

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:48

A.U.B..... >>>>>

Scientists have found that everything in the Universe is made up from a small number of basic building blocks called elementary particles, governed by a few fundamental forces.

Some of these particles are stable and form the normal matter, the others live for fractions of a second and then decay to the stable ones. All of them coexisted for a few instants after the Big Bang.

Since then, only the enormous concentration of energy that can be reached in an accelerator at CERN can bring them back to life. Therefore, studying particle collisions is like "looking back in time", recreating the environment present at the origin of our Universe.

What for? To understand the formation of stars, earth, trees, everything you see around and, finally, us!

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:53

Matter and antimatter are perfect opposites; for each of the basic particles of matter, there exists an antiparticle, in which properties such as the electric charge are reversed. The electron, for example, has negative charge, whilst its antiparticle, called the positron, has positive charge. Similarly the positively charged proton has a negatively charged antiparticle, the antiproton.

When matter and antimatter meet, they "annihilate" (mutually destroy), and their energy reappears as photons or other particle-antiparticle pairs.

Scientists believe that when the Universe originated, about 13.7 billion years ago, equal amounts of matter and antimatter were created. In today's Universe though, there is no antimatter around (beside the one produced in high energy collisions!).

Een van de groote puzzelstukken is weg.>>>>>

All of it seems to have disappeared, leaving scientists with one of the biggest puzzles yet to be solved: where did the antimatter go? why did the antimatter not completely annihilate the matter, leaving only energy (photons) in the Universe?

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 01:27

In eerste instantie geplaatst door Yosra

Weet je wat? om het allemaal simpeler te maken leg ik het nog een keer uit: zeven ''lagen'' of delen (laat hemelen) met elk een specifieke functie, om de aarde heen om die te beschermen; troposfeer, ionosfeer, exosfeer, mesosfeer, magnetosfeer, thermosfeer, stratosfeer. Geen meer, geen minder. Kort en duidelijk verhaaltje he. Eens of mee oneens? vergeet thermisch gezien, en weet ik het allemaal.

Hoewel de wetenschap maar 5 luchtlagen kent in de atmosfeer met een paar onderverdelingen en de magnetosfeer als magnetisch veld ziet in plaats van luchtlaag kunnen we voor de discussie wel eens met je meegaan in je theorie. Dan moeten ook alle zeven lagen een duidelijk functie hebben om ons te beschermen. Laten we dan eens kijken wat ze allemaal doen:

Troposfeer: Stelt ons in staat om te ademen

Stratosfeer: Bevat de ozonlaag die UV licht tegenhoudt.

Mesosfeer: Vangt meteorieten op

Thermosfeer: Absorberen UV licht zodat het er tot 2000 graden heet wordt. Verder geen duidelijke functie anders dan heet worden.

Ionosfeer: Houdt kosmische straling tegen.

Exosfeer: Ja wat is hier de functie eigenlijks van?

Magnetosfeer: Houdt kosmische straling tegen. (Los nog van het feit dat het geen lucht meer is maar een magnetisch veld)

Twee van de zeven hebben dus geen duidelijke functie om ons te beschermen.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 04:30
Yosra: oneens. We hebben het allemaal wat te moeilijk gemaakt, maar er als je de atmosfeer thermisch onderverdeeld heb je 5 lagen, deel je m in op atomaire eigenschappen krijg je oa de ionosfeer en de magnetosfeer.  Die lagen overlappen, wat nogal logisch is, aangezien ze uit een verschillend classificatiesysteem komen.  Echter omdat voor sommige wetenschappelijke onderwerpen vooral de thermische lagen van belang zijn, en voor anderen de atomaire eigenschappen worden ze beiden gebruikt.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 05:44

basic building blocks ,

bouwen ja, iemand die het in me kaar zet, hebben jullie ooit een teevee zichzelf in mekaar zien zetten, omdat toevallig de bestandsdelen bij elkaar kwamen? Laat staan het hele universum..., en alle ingewikkelde organismen die er (aarde) op leven.... kom op zeg hey....:S Als anderen zo kunnen denken, be my guest, voor mijn kortzichtige ideeen werkt het niet.

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 06:38
In eerste instantie geplaatst door Yosra

basic building blocks ,

bouwen ja, iemand die het in me kaar zet, hebben jullie ooit een teevee zichzelf in mekaar zien zetten, omdat toevallig de bestandsdelen bij elkaar kwamen? Laat staan het hele universum..., en alle ingewikkelde organismen die er (aarde) op leven.... kom op zeg hey....:S Als anderen zo kunnen denken, be my guest, voor mijn kortzichtige ideeen werkt het niet.

 Uhmmm....De natuur zet dit uit zich zelf in elkaar.Zie het zo... Jij hebt een heele groote doos met ontelbaar in elkaar gevrommelde lego blokjes,die je niet ziet.Dan ontploft dit.......En vervolgens worden er groepjes van blokjes gevormt van 1,2,3,4,5,6 enz.... blokjes die ieder een eigen functie hebben en caracterestieke eigenschap......Dit nog voor dat er een atoom gevormt is...
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 06:40
In eerste instantie geplaatst door Yosra

basic building blocks ,

bouwen ja, iemand die het in me kaar zet, hebben jullie ooit een teevee zichzelf in mekaar zien zetten, omdat toevallig de bestandsdelen bij elkaar kwamen? Laat staan het hele universum..., en alle ingewikkelde organismen die er (aarde) op leven.... kom op zeg hey....:S Als anderen zo kunnen denken, be my guest, voor mijn kortzichtige ideeen werkt het niet.

Stop genoeg massa bij elkaar en je zult automatisch een zonnestelsel krijgen. Er zijn een flink aantal varianten maar een zonnestelsel heeft altijd ongeveer dezelfde opbouw. Een zon (of misschien twee) met daaromheen een aantal rostachtige planeten gevolgd door een aantal gasreuzen. Daarbuiten nog wat overgebleven materiaal. Het aantal banen dat de planeten kunnen hebben is redelijk gering dus een aarde zit er best wel vaak tussen. Een zonnestelsel bouwt zichzelf dus onder invloed van de zwaartekracht.

Dan de ontwikkeling van de aarde. Als je Natrium en Chloor bij elkaar doet dan verwacht je dat je NatriumChloride (Keukenzout) krijgt. Van Koolstof (C), waterstof (H) en zuurstof (O) krijg je een suiker en zo zijn er vele reacties. Als je maar genoeg energie toevoegd en de juiste omstandigheden aanwezig zijn worden de moleculen steeds ingewikkelder. Als je miljoenen jaren probeert waarom zou er dan niet iets als leven kunnen onstaan. We zijn pas net begonnen met onderzoek naar de "oersoep" en nu al hebben we alle basisblokken kunnen laten onstaan. Een volgende stap naar een levende cel zie ik dus ook nog wel eens gebeuren. De rest van de evolutie is al uitgebreid besproken lijkt me.

Een televisie zie ik dus niet zomaar verschijnen, maar gooi de juiste elementen bij elkaar en organisch zal er genoeg "spontaan" onstaan. Is de kans groot op leven, waarschijnlijk niet, maar als je op miljarden planeten miljarden keren andere omstandigheden voorkomen zit er altijd wel een goede tussen. In dit geval onze aarde.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 11:05

In eerste instantie geplaatst door Yosra

 Wat??? praat es nederlands....meenn..

 Nee alsjeblieft. nederlands, want ik vat er niets van.[/quote]

Je deed jezelf zo intelligent voor en je wilde toch niets hebben van al die kinderachtige stukken. Ik probeer op een intellectuele wetenschappelijk verantwoorde manier met je te communiceren, maar dat wil blijkbaar niet.

Het bewijs van god is de Koran en de hadiths. Daar ken ik stukken van en die vergelijk ik met de wetenschap en de toekomstvoorspellingen die in mijn tijd om me heen zijn uitgekomen. Sterker nog  in hetzelfde bericht boven wat je over mijn tekstje citeert.  

Wanneer het bewijs de Koran of de Hadith is dan lijkt het mij toch noodzakelijk dat elke passage uit dat boek of die boeken correct en waar moet zijn. Het is bekend dat er onmogelijke dingen staan in de Koran om over de Hadith nog maar niet te spreken. Eenieder weet dat veel gebeurtenissen uit de Hadith ook onder moslims ter discussie staan. De correctheid van de relatie tussen Mohammed en Aisha schijnt niet zo duidelijk te zijn als uit de Hadith blijkt. Wanneer je de bronvermelding hier van wilt dan kan ik dat natuurlijk altijd voor je opzoeken.

Jouw redenering momenteel is als volgt: God bestaat, want dat staat in de Koran. Echter, om aan te tonen dat dit werkelijk waar is, moet je aantonen dat de Koran waarheid bevat, maar dit is op geen enkele manier aan te tonen. Het enige dat wij met zekerheid kunnen zeggen is dat de methode niet geaccepteerd is. De methode die ten grondslag ligt aan het bewijs van waarheid van de Koran. We moeten nu dus een bewijs vinden waaruit blijkt dat de Koran waar is. Ik gok dat je nu in het Munchhausen Trilemma terecht komt, hoewel die meer over ethiek handelt. Op wikipedia is denk ik dit trilemma wel te vinden.

Volgens mij praat ik ook echt niet over God anders dan anderen op dit forum door anderen, namelijk dat hij bestaat. Hoe bedoel je bewijs dat hij er is???? DiT IS EEN MOSLIMFORUM. en met mijn opmerkingen bewijs is zijn bestaan een heel klein beetje maar, want er zijn VOLOP onbesproken tekenen op dit forum. JIJ VRAAGT OM BEWIJZEN...adsignaler ofzo....vraag dat ook aan anderen, inbegrepen de niet-moslims....

Wanneer je zeker weet dat hij bestaat, dus niet gelooft, dan moet er een sluitend bewijs te vinden zijn. Hoe je dat bewijs kunt vinden heb ik hier boven uitgelegd.

wa-is-dit voor aanval jegens mij???? dit is een site waar je omringt word met mensen die in God geloven, en de tekenen zien....

< name="AdsSignaller">if(document.body){document.body.off_complete = "yes"; window.status = "off_end"; window.status = ""}

Het is geen aanval tegen jou. Ik heb je nergens aangevallen. Ik heb enkel laten zien waar je fouten in redeneringen zitten en laten zien waar je dat op kunt lossen. Hoe je dat wil doen weet ik niet, want het is tot nu toe nog geen enkele filosoof volwaardig gelukt. Natuurlijk zijn er godsbewijzen gevonden, maar deze zijn allemaal zwaar bekritiseerd.

Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 14:16

Je deed jezelf zo intelligent voor en je wilde toch niets hebben van al die kinderachtige stukken. Ik probeer op een intellectuele wetenschappelijk verantwoorde manier met je te communiceren, maar dat wil blijkbaar niet.

ja ik doe me zelf ook zoo intelligent voor, net als eelke, en kimmie, en ruud, en JIJ. ganzir

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 14:34
In eerste instantie geplaatst door Yosra

ja ik doe me zelf ook zoo intelligent voor, net als eelke, en kimmie, en ruud, en JIJ. ganzir



Verder inhoudelijk nog opmerkingen, of geef je jezelf gewonnen. Wetenschappelijk blijkt er namelijk niet echt een breed draagvlak voor je stellingen te zijn.

Er is trouwens weer een prachtige nieuwe discussie bij gekomen: Draait de zon om de aarde of andersom

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 15:11

ik denk simpelweg zo: dit wereld om ons heen is zo ingewikkeld in mekaar 'ontploft' dat het onmogelijk door toeval en blablabla is ontstaan. Toen ben ik gelovig geworden, toen heb ik in mijn ogen het enige ware Geloof gekozen, toen ben ik wat gaan surfen op internet, toen vond ik site die de koran in nederlands vertaalt, ik zag een forum met mooie onderwerpen, Het grotendeel was islamiet (maar een paar niet-islamieten) en met die islamieten voelde dat ik kennis kon delen, als ik mijn mening noem, word er op me gereageerd, dus ik reageer terug. En dan komen er mensen die mij vertellen dat ik moet bewijzen, OP EEN MOSLIMFORUM, dat er een god bestaat met de goede redeneringen....HALLO!!!! aan wie moet ik dit bewijzen? aan jullie non-islamieten soms? Nee, ik ga ervan uit dat dit een islamforum is, waar het overgrote deel mijn mening deelt, en genoeg bewijs van God ziet, iets wat ik als het Licht zie. Heb je daar een redenering voor nodig dan zoek je het maar uit. Het is mijn mening, en mijn mening verandert niet omdat ik geen zin heb om aan non-islamieten de bewijzen mee te delen. Daarom zeg ik kortweg: check de koran, en de hadiths.

Ashadoe ina la illaha illallah, wa ashadoe ana mohammad el rasoel ellah.

Bewijs is overal om ons heen  (in mijn islamitische ogen dan)

dus aub ik wil je weleens die vraag aan anderen horen stellen, met kom met betere redeneringen dat God bestaat, kun je lang vragen op deze site.

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 15:22

 

Quanta......of Fotonen.....of wel Licht pakketjes....

Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 16:45

Uhmmm....De natuur zet dit uit zich zelf in elkaar.Zie het zo... Jij hebt een heele groote doos met ontelbaar in elkaar gevrommelde lego blokjes,die je niet ziet.Dan ontploft dit.......En vervolgens worden er groepjes van blokjes gevormt van 1,2,3,4,5,6 enz.... blokjes die ieder een eigen functie hebben en caracterestieke eigenschap......Dit nog voor dat er een atoom gevormt is... Eh ja, ik ben nu eerlijk waar helemaal overtuigd, alle lego blokjes valle nu wel op elkaar! Ik heb dat zelfde experiment ook in mijn labaratorium nagebootst (laten ontploffen en al). Ik stuur je de uitslagen op je pm.  

 

Quanta......of Fotonen.....of wel Licht pakketjes....

Hoe bedoel je ik doe me intelligent voor? Kijk naar dit IHAEM!!!!

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 16:54

 

 

 

 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 16:57

nee serieus, ik heb effe de slappe lach gehad. Leuke theorie ruud.

 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 17:08
In eerste instantie geplaatst door Yosra

nee serieus, ik heb effe de slappe lach gehad. Leuke theorie ruud.

 

Uhmmm die Theorie is niet alleen leuk....Hij klopt ook nog.  Dit is een van de eerste formules van de Quantemmechanica.

Boven de streep staat....... 2 x de constante van Planck x de lichtsnelheid in het kwadraad.

>>>>> h = 6,626075540 � 10-34 Js 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 18:27
In eerste instantie geplaatst door Yosra

ik denk simpelweg zo: dit wereld om ons heen is zo ingewikkeld in mekaar 'ontploft' dat het onmogelijk door toeval en blablabla is ontstaan.

Het is mijn mening, en mijn mening verandert niet omdat ik geen zin heb om aan non-islamieten de bewijzen mee te delen.

Hier 2 uitspraken van je, die op zich de kern vormen van 'het probleem'.  Jij denkt wat, je hebt een mening, en je houdt je daaraan vast.  Niets mis mee.  Echter, je kan niet zomaar je mening of gedachten opleggen aan anderen als ware het wetenschap. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 18:45
Er moet wel toeval zijn Yosra......Want zonder toeval had God nooit de mens een vrije wil kunnen geven.....De onzekerheid in de natuur zorgt hier voor.  
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2005 om 09:57

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Er moet wel toeval zijn Yosra......Want zonder toeval had God nooit de mens een vrije wil kunnen geven.....De onzekerheid in de natuur zorgt hier voor.  

Waar haal je dit vandaan 'moet'.Ik ruik hier absolut geen wetenschap.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.139 seconden.