Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Dood en dan? In Indonesi�

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rhido Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Dood en dan? In Indonesi�
    Geplaatst op: 06 januari 2005 om 14:04

As salaam alikum,

 

Iedereen weet het. Azi� is zwaar getroffen door een tsunami.

Mijn dierbare mensen die ik op eiland Java ken, leven gelukkig nog.

Alhamdulillah. Op Sumatra is echt niets meer over. Een moskee staat er nog. Dankzij het hoog is gebouwd door de Nederlanders, die in het toen voormalig Nederlands-Indi� hebben gewoond en geleefd. Probleem met Indonesi� is hoe pak je de doden aan? Ongeveer 85% van de Indonesische bevolking zijn moslim. Normaal wordt je ritueel begraven.

Het lichaam moet rein zijn. En wordt aan Allah gebracht. Doden moet je respecteren. Niet cremeren. Ondertussen brengen grote epidemie�n met zich mee. En de lijken gaat verder stinken. Ze liggen nog overal.Hulp komt daar moeizaam op gang. En niet is alles te bereiken wanten de bruggen en wegen zijn weggespoeld.  Ben bezorgd. Een man zei toch de doden te verbranden. Maar volgens mij is dat tegen de regels van de Islam. Wat doe je dan, met zo'n ramp als dit?

 Er kan een soort uitzondering zijn. Maar moet wel uitzonderlijke regels voor zijn. Kan iemand vertellen?

Salam dari,

 

RHIDO

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 15:06

Assalamoe alykoem,

Moge Allah de doden het paradijs schenken, ik denk dat degene die in een ramp komt te overlijden, het zijn martelaren zoals in de hadith staat, geen rituele wassing nodig is, hetzelfde geldt voor de martelaren tijdens een Jihadstrijd, maar zomaar begraven worden en het gebed op hen verrichten (djanaza gebed), wallahoe a3lem. 

verbranden van lichamen is niet toegestaan...

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.