Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

"moglijke leven in andere planeten"

 Post Reply Post Reply
Schrijver
samaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 57
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote samaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: "moglijke leven in andere planeten"
    Geplaatst op: 07 februari 2005 om 16:07

salamoe 3aleykom warahmatoe allah tw,

wat zegt al quraan al karim over mogelijke leven in andere planeten wa jazakomoe allahoe gayran.

fie amanie allah

Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2005 om 12:36
asalamoe alaykoem,

jah oegty of agi(ik weet niet of je een meisje of jongen bent) dat vraag ik me ook af maar ik denk dat deze aarde speciaal voor ons is gemakt want in de aarde is er water lucht voorzien van voedsel en ect.
kijk bijv op de maan daar is er lucht dus dan moet iedereen met zon ding gaan lopen de hele dag en op mars is wel water maar de grond is niet vruchtbaar...
dus tja verder weet ik het niet, maar ik hoop je te een beetje geholpen te hebben.

wa alaykoem asalaam.
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2005 om 12:37
soory ik maak egt spelfouten soory ik bedoelde dat er geen lucht is op de maan soory....
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 04:57
Er is wel degelijk leven op een andere planeet. Zo'n leven dat gelijkaardig is met het onze.
Hoe ik dit weet?

God zal geen moeite gedaan hebben om zoveel grootsheid te cre�ren en dan slechts leven cre�ren op 1 planeet.
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 05:27
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 06:51
Salaam Aleikum,

Het universum is zo groot, dat iemand die beweerd dat er geen ander leven is, gewoon niet bij zijn hoofd is.
Er zijn nog miljoenen of zelfs miljarden planeten waar wij geen weet van hebben. En wat is er voorbij het universum??(gericht aan de atheisten onder ons).

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 07:06
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Het universum is zo groot, dat iemand die beweerd dat er geen ander leven is, gewoon niet bij zijn hoofd is.
Er zijn nog miljoenen of zelfs miljarden planeten waar wij geen weet van hebben. En wat is er voorbij het universum??(gericht aan de atheisten onder ons).

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Moet je dat mooie paars/rood licht zien Malcom van die bovenste link.   
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 12:55
Wat is er voorbij het universum? Het universum is oneindig, ik ben nog nooit aan het einde van iets oneindig geraakt. 
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 15:46

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Het universum is zo groot, dat iemand die beweerd dat er geen ander leven is, gewoon niet bij zijn hoofd is.
Er zijn nog miljoenen of zelfs miljarden planeten waar wij geen weet van hebben. En wat is er voorbij het universum??(gericht aan de atheisten onder ons).

Salaam Aleikum,

Malcolm X

hoe kan je in iets geloven waar je geen bewijs van hebt.

het is toch geen argument dat omdat het universum zo groot is, dat er een leven moet zijn op andere planeten.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 15:49

In eerste instantie geplaatst door Generaal

Wat is er voorbij het universum? Het universum is oneindig, ik ben nog nooit aan het einde van iets oneindig geraakt. 

het heeft degelijk een einde, het universum dijt uit toch, dan moet er wel altijd een einde zijn.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 16:07
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Het universum is zo groot, dat iemand die beweerd dat er geen ander leven is, gewoon niet bij zijn hoofd is.
Er zijn nog miljoenen of zelfs miljarden planeten waar wij geen weet van hebben. En wat is er voorbij het universum??(gericht aan de atheisten onder ons).

Salaam Aleikum,

Malcolm X

hoe kan je in iets geloven waar je geen bewijs van hebt.

het is toch geen argument dat omdat het universum zo groot is, dat er een leven moet zijn op andere planeten.

Om dat die kans gewoon heel groot is! En als ik me niet vergis zegt Allah in de Koran toch ook.. "Ik wens de WERELDEN geen kwaad toe" Hij spreekt volgens mij ook nog in meervoud.

Dus Jabir maak je borst maar nat.....

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 17:17
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Om dat die kans gewoon heel groot is! En als ik me niet vergis zegt Allah in de Koran toch ook.. "Ik wens de WERELDEN geen kwaad toe" Hij spreekt volgens mij ook nog in meervoud.

Dus Jabir maak je borst maar nat.....

nee slimmerik, met de WERELDEN wordt er mee het volgende bedoelt: de wereld van mensen, de wereld van dieren (dierenrijk), de wereld van vissen, de wereld van vogels, de wereld van geesten, de wereld van engelen, de plantenrijk (flora) enz enz....en je kan er honderden noemen....  

als je het in het Arabisch leest, zal je snel begrijpen!

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 18:06

 

God is Schepper van hemel en aarde.

De aarde is ons bekend, maar van de hemel weten wij nagenoeg niets.

Indien wij God zien in het perspectief van de hemel boven de aarde dan zien wij slechts een vinger afdruk van zijn Wezen.

M.a.w geef aan God wat Hem toebehoort en mensen wat hen toekomt.!!!!

 

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 03:48
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Het universum is zo groot, dat iemand die beweerd dat er geen ander leven is, gewoon niet bij zijn hoofd is.
Er zijn nog miljoenen of zelfs miljarden planeten waar wij geen weet van hebben. En wat is er voorbij het universum??(gericht aan de atheisten onder ons).

Salaam Aleikum,

Malcolm X

hoe kan je in iets geloven waar je geen bewijs van hebt.

Dat vraag ik mij ook altijd af als jullie iet uit de koran citeren. Dat is ook geen bewijs

het is toch geen argument dat omdat het universum zo groot is, dat er een leven moet zijn op andere planeten.

Het is wel logisch moest er nog leven zijn.





Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 03:51
Waarom zouden wij he enige zijn dat er leeft in het universum. We kunnen toch niet zo hautain zijn om zoiets te denken?

Na de big-bang is alles zijn eigen weg gegaan en zoals het hier ge�volueerd is, zo zal het ook op een andere planeet ge�voluerd zijn.
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 04:59
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Het universum is zo groot, dat iemand die beweerd dat er geen ander leven is, gewoon niet bij zijn hoofd is. Er zijn nog miljoenen of zelfs miljarden planeten waar wij geen weet van hebben. En wat is er voorbij het universum??(gericht aan de atheisten onder ons). Salaam Aleikum, Malcolm X


hoe kan je in iets geloven waar je geen bewijs van hebt.


het is toch geen argument dat omdat het universum zo groot is, dat er een leven moet zijn op andere planeten.



Salaam aleikum,

Ik bedoelde niet specifiek leven zoals mensachtigen of zo, maar meer bacterieen of iets dergelijks. Dat is ook buitenaards leven. En als er water of ijs is op andere planeten dan zal er waarschijnlijk ook wel bacterieen zijn.
Dat is wat ik bedoelde.

Salaam aleikum,

MalcolM X
Terug naar boven
AlphaGirl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 april 2005
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AlphaGirl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2005 om 11:22
In eerste instantie geplaatst door Generaal

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Het universum is zo groot, dat iemand die beweerd dat er geen ander leven is, gewoon niet bij zijn hoofd is.
Er zijn nog miljoenen of zelfs miljarden planeten waar wij geen weet van hebben. En wat is er voorbij het universum??(gericht aan de atheisten onder ons).

Salaam Aleikum,

Malcolm X

hoe kan je in iets geloven waar je geen bewijs van hebt.

Dat vraag ik mij ook altijd af als jullie iet uit de koran citeren. Dat is ook geen bewijs

het is toch geen argument dat omdat het universum zo groot is, dat er een leven moet zijn op andere planeten.

Het is wel logisch moest er nog leven zijn.





 

De Quraan is zeker wel een bewijs.

Dont Touch Al Aqsa~!
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 09:15

De mensheid zoekt hopeloos naar levende wezens in andere planeten.

Het is toch duidelijk dat er geen andere levende wezens zijn.

Er staat in de koran dat Allah engelen,djins en mensen heeft geschapen.

Het zou toch logisch klinken als er soortige wezens net als ons mensen in Venus leefden dan zouden er ook boodschappers naar hen gezonden worden en zij zouden  in de koran worden gemeld zoals de djinns.

Dus er leven wel soorten wezens net als ons mensen en ik noem hen Djinn.

 

 

 

 

Terug naar boven
machakiel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 april 2006
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote machakiel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2006 om 16:41

selemoelaikom

kijk uit met fatwas geven beste broeders en zuster.

de weg van de selef is prachtig. www.selefiepublikaties.com
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2006 om 05:59
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Het universum is zo groot, dat iemand die beweerd dat er geen ander leven is, gewoon niet bij zijn hoofd is. Er zijn nog miljoenen of zelfs miljarden planeten waar wij geen weet van hebben. En wat is er voorbij het universum??(gericht aan de atheisten onder ons). Salaam Aleikum, Malcolm X


hoe kan je in iets geloven waar je geen bewijs van hebt.


het is toch geen argument dat omdat het universum zo groot is, dat er een leven moet zijn op andere planeten.



Salaam aleikum,

Ik bedoelde niet specifiek leven zoals mensachtigen of zo, maar meer bacterieen of iets dergelijks. Dat is ook buitenaards leven. En als er water of ijs is op andere planeten dan zal er waarschijnlijk ook wel bacterieen zijn.
Dat is wat ik bedoelde.

Salaam aleikum,

MalcolM X

volgens Darwin zou dat dan moet evolueren en dan zouden er eerst neanderaliens ontstaan dan de alien erectus tot de alien sapiens sapiens.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.