Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Spreekbeurt Godsdienst; de Islam

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Yara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Spreekbeurt Godsdienst; de Islam
    Geplaatst op: 08 februari 2005 om 11:53

Goedenavond allemaal,

Samen met 2 vriendinnen uit mijn klas hebben we de opdracht gekregen een spreekbeurt te houden over de Islam. Nu heb ik o.a. met Google.nl gezocht naar site's over de Islam, maar er zijn zoveel site's dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Toen kwam ik via islam.pagina.nl op deze site, en dacht dat ik hier misschien aan wat meer (voor een niet moslima begrijpelijke) informatie kon komen. Mijn vraag aan jullie is dan ook; waar moet z�ker over verteld worden in een spreekbeurt over de Islam? Wat zijn de belangrijke dingen van dit geloof (en ik begrijp dat er heel veel dingen belangrijk zullen zijn, alleen de 'kenmerken' van de Islam zeg maar, dus niet ontzettend uitgebreid aangezien de spreekbeurt ongeveer 20 minuutjes gaat duren en in die tijd dus alles verteld moet worden).

Tijdens mijn zoektoch kwam ik ook de volgende site nog tegen; http://www.muslim-names.co.uk/ Ik heb voor de lol op die site naar mijn naam gezocht, en ik kwam hem daar nog tegen ook . Mijn namen Yara (betekend kleine vlinder) en Yasmin (Jasmijn bloem) staan daar ook op de site, echt heel erg grappig dat een naam van een Nederlands meisje zoals ik ook gebruikt wordt bij jullie geloof. Vind ik heel leuk om te zien!

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Yara

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2005 om 12:51

hoi,

Inieder geval;

dat uithuwelijken niet bij de islaam hoort maar dat dat een 'cultuur verschijnsel is,

dat vrouwen besnijdenissen ook niet bij de islaam hoort, teminste niet de vorm van alles weg snijden, maar dat het een klein sneetje betreft om tijdens gemeenschap meer genot te hebben, omdat veel vrouwen dat niet hebben.

dat er per jaar iniedergeval zo,n 150 moslims bij komen, daar bedoel ik mee, mensen, die zich tot de islaam bekeren.

dat zelfmoord niet toegstaan is, omdat Allah, God, heeft gezecht in de koraan dat dat tot de zonden behoord.

dat de hamas- en andere geweldadige partijen(terroriten genoemd), door de goede moslims, die dus echt practiseren, niet goed gekeurd mag worden omdat: het verboden is om onschuldige mensen te vermoorden, en het niet in onze hand licht wanneer we dood gaan Alleen, Allah, God heeft hier macht over.

wij geloven ook dat de mensen zoals hamas, niet beloond worden door Allah of god, wand zij overtreden steeds gods wet, en hebben geen vrees voor hem, zij zullen net als andere hun straf krijgen wand god is niet barmhartig jegens mensen die de wet overtreden.

hier bover zijn erg belangrijke punten, die je moet vermelden; omdat daar vaak verwarring over bestaat.

hieronder zijn nog wat andere dingen;

feestdagen, de moslims kennen 2 feestdagen, die in nederland bekend zijn als, suikerfeest en schapen feest, deze mogen groot gevierd worden, vaak word er dan familie bezocht en de kinderen krijgen kado,s.

verder vieren de moslims bij de geboorten van elk kind een feest er word dan een schaap geslacht in de naam van Allah,God.

en als je gaat trouwen word dit ook groots gevierd. mannen bij mannen en vrouwen bij vrouwen, maar dat laadste is altijd zo.

wij vieren geen verjaardag, of kerst, pasen, oud en nieuw of andere feestdagen, omdat onze profeet mohammed vreden zij met hem, dat ook niet deed, jezus vreden zij met hem trouwens ook niet, maar kerst is later ook bij verzonnen.

 

 

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2005 om 13:12

besnijdenis, in de islaam word een jongen wel besneden, dit uit reinheid, je kan het dan makkelijker schoonmaken en ontkomt daar ziektes mee, veel jongens die dat niet hebben, en die er niet zo netjes op zij, lopen gevaar dat ze als ze gemeenschap hebben het meisje onvruchtbaar te maken, en zelf hebben ze ook kans op infecties en geslachts ziektes, nou das niet leuk dan moet je met je pies naar de dokter.

de 5 pilaren van het geloof als moslim(a) moet je geloven in de 5 pilaren van het geloof,  1 in Allah,god en dat hij de enige is, 2de engelen, 3in zijn boeken 4zijn profeten 5de laadste dag.6 in de djin, geesten.

de 5 zuilen van de islaam zelf  1 getuigen dat er geen ware god is dan Allah, en mohammed de boodshapper van Allah is 2 het verichten van de gebeden 3 het betalen van Zakaat (arme belasting)4 het verichten van de bedevaart (mekkah) 5 het vasten in de maand ramadan.

verder dient een moslim te practiseren, en niet te lantefante wand dit leven is niet echt, je leeft dit leven voor het andere leven. het leven wat hierna komt is eeuwig.

een moslim gelooft in 3 levens, 1 in de baarmoeder, 2 op de dunja, de wereld, en 3 in het parradijs of in de hel.

word vervolgd

 

 

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2005 om 13:22

ps als je me even toevoegd of even je mail geeft dan stuur ik de rest naar je mail en als je nog wat dingen verfijnd wilt hebben bvb over de djin, over het huwelijk of zo, lees het maar door en dan probeer ik zo goed mogelijk antwoord te geven, ik doe mijn best, Allah,God weet het het beste.

ik vind het heel leuk dat je via deze manier info vraagt wand vaak als je het van gewoon een site haalt staan er dingen in die niet kloppen.

verdere informatie die ik je zowiezo nog wil sturen is over, de bijbel en de koraan, moslims onderling, bekeerings-verhalen, en nog een paar dingen, ik kom er even niet op, wanneer heb je het nodig? dit is mijn adres [email protected]

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.