Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

smeken om hulp

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: smeken om hulp
    Geplaatst op: 16 februari 2005 om 14:14

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen,
Helaas maar waar, een zeer dierbaar iemand van mij, moslim geboren, maar zien overgegeven aan de kufr....
Getrouwd met een kafir, een dochtertje, met een kruis om, niet bidden, en ik geloof dat ie ook niet meer vast.
Vast en zeker aan de de verboden consumptiemiddelen, en zeer fout bezig!!!
Helemaal niet bezig met Islam, maar met doenya.....
praten lukt niet, verblind en vergiftigd door shaytaan, een ziekte wat niet makkelijk zal genezen, en er snel niet iets gebeurt, zal het van kwaad tot erger worden...

Djazakallahu ghairan, hier spreekt een zuster die dringend hulp nodig heeft.
Red het leven van deze broeder, voor het te laat is

Vreemd, hoe de een zijn dood, de ander doet herleven.....

wa aleikum salam wa rahmatullahi wa barakatoehoe

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 14:29

Asalaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Soubhana allah, het doet echt pijn om dit te lezen .

Oegtie doe veel doe3a, vraag Allah om deze persoon te leiden. Moge Allah je doe3a�s verhoren. Ik weet niet zo goed wat ik je moet adviseren. Heb veel sabr en probeer met geduld deze broeder uit te leggen wat de Islam inhoud.

Moge Allah onze broeders en zusters leiden naar de Sirat al Mustaqiem en ze kennis geven van de Islam. En ze laat inzien dat de islam de enige ware geloof is en dat de Islam het enige geluk is. Allahoema Ameen.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 14:31
Als de Islam inderdaad een "hoge tolerantie heeft tegenover niet-moslims", dan moet je de keuze van deze persoon toch eerbiedigen? Als hij namelijk gelukkig is met zijn vrouw, dochtertje en levenswijze, dan is toch enkel eerbied op zijn plaats? Het draait immers om liefde en geluk, nietwaar? Nou, betreffende persoon heeft deze zaken dus gevonden.
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 14:36

Hmm laat ik het zo stellen, dat ie gelukkig is, van zijn leven niet.
Ik ken hem goed genoeg en weet wat er gaande is, en je gaat huilen als je ziet in welke staat die nu verkeerd (als moslima zijnde)
hij kan NIET gelukkig zijn als die de waarheid niet erkent, want dan staat jouw gehele leven in het teken van 1 groot leugen, wat tot niets zal leiden, sorry hoor, maar zo denk ik erover.

Wat hij allemaal heeft moeten achter laten, en dan te bedenken voor wat???
helemaal niets, wat datgene zal hem niet redden van de ondergang noch zal het hem in geen enkele wijze helpen, zowel hier als fel aghira

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 14:44
Veel mensen zijn gelukkig zonder moslim(a) te zijn...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 14:46
In eerste instantie geplaatst door Jaseena

Hmm laat ik het zo stellen, dat ie gelukkig is, van zijn leven niet.
Ik ken hem goed genoeg en weet wat er gaande is, en je gaat huilen als je ziet in welke staat die nu verkeerd (als moslima zijnde)
hij kan NIET gelukkig zijn als die de waarheid niet erkent, want dan staat jouw gehele leven in het teken van 1 groot leugen, wat tot niets zal leiden, sorry hoor, maar zo denk ik erover.

Wat hij allemaal heeft moeten achter laten, en dan te bedenken voor wat???
helemaal niets, wat datgene zal hem niet redden van de ondergang noch zal het hem in geen enkele wijze helpen, zowel hier als fel aghira

Als mensen hem niet accepteren zal hij ook niet gelukkiger kunnen worden.Jammer dat we zo ver uit elkaar staan.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 14:47
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Veel mensen zijn gelukkig zonder moslim(a) te zijn...
Dat is ook een feit.
Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 16:13
In eerste instantie geplaatst door Jaseena

Hmm laat ik het zo stellen, dat ie gelukkig is, van zijn leven niet. Ik ken hem goed genoeg en weet wat er gaande is, en je gaat huilen als je ziet in welke staat die nu verkeerd (als moslima zijnde) hij kan NIET gelukkig zijn als die de waarheid niet erkent, want dan staat jouw gehele leven in het teken van 1 groot leugen, wat tot niets zal leiden, sorry hoor, maar zo denk ik erover.

Wat hij allemaal heeft moeten achter laten, en dan te bedenken voor wat??? helemaal niets, wat datgene zal hem niet redden van de ondergang noch zal het hem in geen enkele wijze helpen, zowel hier als fel aghira

Zijn waarheid is dat hij de liefde in een vrouw heeft gevonden, een dochtertje heeft gekregen en daarmee gelukkig is. Waarom zouden wij twijfelen aan iemand zijn geluk? Wie zijn wij om te beweren dat zijn levenswijze een leugen is, terwijl hij het geluk en de liefde heeft gevonden? Als het geloof werkelijk draait om geluk en liefde, dan is toch enkel blijdschap op zijn plaats?

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 08:19

Ik ga jullie niet zijn gehele levensverhaal aankaarten, maar laat ik het zo zeggen... als ik nu zie hoe hij leeft vergeleken met vroeger, dan kun je wel zeggen dat ie in een diepe put zit, waar die niet uit kan komen.

Hij is NIET gelukkig, maar kan dit leven ook niet achter zich laten, om bepaalde redenen, onder andere trots, zijn eer... om toe te moeten geven dat hij inderdaad niet gelukkig is.
Ik wil jullie niet lastig vallen met zijn levensverhaal, en ik doe het hem ook niet aan, rond te gaan bazuinen wat er precies gaande is, dat het zo is, is al erg genoeg, A3oudhou billah.

Hij ziet er niet gelukkig uit, ziet er onverzorgd uit, niet meer de man die wij vroeger kenden...
Om het verhaal kort te houden, en ik heb nu echt geen zin in een discussie met jullie, maar ik vraag om raad van mijn broeders en zusters, die me misschien hierbij kunnen helpen.

Zoals ik al zei... een lange tijd terug, ik open een topic en het wordt volledig verdraait door de mensen waar ik momenteel niet zo veel aan heb, althans hun meningen over wat zij er van vinden, wat ik nu graag wil is advies.

ghair incha Allah

Wa Aleikum salam wa rahmatullahi wa barakatoehoe

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
abou_khattab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abou_khattab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 08:38

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Veel mensen zijn gelukkig zonder moslim(a) te zijn...
Dat is ook een feit.

 

klopt helemaal..........................niet

Misschien denken jullie dat jullie gelukkiger zijn. Maar in het leven hierna zullen jullie tot de verliezers behoren.

ben weer doorgegaan onder NAK4LIFe
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 09:02
In eerste instantie geplaatst door abou_khattab

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Veel mensen zijn gelukkig zonder moslim(a) te zijn...
Dat is ook een feit.

 

klopt helemaal..........................niet

Misschien denken jullie dat jullie gelukkiger zijn. Maar in het leven hierna zullen jullie tot de verliezers behoren.

Zullen we die beoordeling aan Allah overlaten.
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 12:18

Dat doen we ook zeker.
Maar het is gewoon een feit

en jaah.... die kan soms hard zijn he

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 12:49

We dwalen af a 3ibad Allah....
Is er werkelijk niemand die kan helpen

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 03:50
In eerste instantie geplaatst door Nordthiad

In eerste instantie geplaatst door Jaseena

Hmm laat ik het zo stellen, dat ie gelukkig is, van zijn leven niet. Ik ken hem goed genoeg en weet wat er gaande is, en je gaat huilen als je ziet in welke staat die nu verkeerd (als moslima zijnde) hij kan NIET gelukkig zijn als die de waarheid niet erkent, want dan staat jouw gehele leven in het teken van 1 groot leugen, wat tot niets zal leiden, sorry hoor, maar zo denk ik erover.

Wat hij allemaal heeft moeten achter laten, en dan te bedenken voor wat??? helemaal niets, wat datgene zal hem niet redden van de ondergang noch zal het hem in geen enkele wijze helpen, zowel hier als fel aghira

Zijn waarheid is dat hij de liefde in een vrouw heeft gevonden, een dochtertje heeft gekregen en daarmee gelukkig is. Waarom zouden wij twijfelen aan iemand zijn geluk? Wie zijn wij om te beweren dat zijn levenswijze een leugen is, terwijl hij het geluk en de liefde heeft gevonden? Als het geloof werkelijk draait om geluk en liefde, dan is toch enkel blijdschap op zijn plaats?


Ten eerste... om een volwaardig moslim te zijn, heb je Allah het meest lief, dan Mohamed salla allahou 3alayhi wa salem, dan je ouders dan je naasten.

Als hij die vrouw verkiest boven zijn Heer, dan is er hier iets goed fout
Want de islam doet niet moeilijk over om iemand lief te hebben, helemaal niet, of om van iemand te houden.
2 duivels op een kussen daar slaapt de duivel tussen, niet waar...!?
Ik weet dat hij niet gelukkig is, en ik wil hem helpen om uit dat diepe dal te komen, meer wil ik niet vrijlaten, wat ik wel wil is hulp van broeders en zusters...

En uuh de islam dat de islam hoge tollerantie toont tegenover de niet-moslims.. misschien is dat wel zo..
Begrijp me niet verkeerd of zo.

Mar respect hebben we ook voor dieren, moet dat dan meteen inhouden dat we ons als hen moeten gedragen...
Als moslim zijnde dien je je te houden aan Zijn wetten en regels, en Allah te aanbidden en te verheerlijken, dat is een deel wat deze broeder mist, en wat ik hem terug wil geven, met Allah's wil....

Het gaat jullie goed

 

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 03:57
In eerste instantie geplaatst door Jaseena

In eerste instantie geplaatst door Nordthiad

In eerste instantie geplaatst door Jaseena

Hmm laat ik het zo stellen, dat ie gelukkig is, van zijn leven niet. Ik ken hem goed genoeg en weet wat er gaande is, en je gaat huilen als je ziet in welke staat die nu verkeerd (als moslima zijnde) hij kan NIET gelukkig zijn als die de waarheid niet erkent, want dan staat jouw gehele leven in het teken van 1 groot leugen, wat tot niets zal leiden, sorry hoor, maar zo denk ik erover.

Wat hij allemaal heeft moeten achter laten, en dan te bedenken voor wat??? helemaal niets, wat datgene zal hem niet redden van de ondergang noch zal het hem in geen enkele wijze helpen, zowel hier als fel aghira

Zijn waarheid is dat hij de liefde in een vrouw heeft gevonden, een dochtertje heeft gekregen en daarmee gelukkig is. Waarom zouden wij twijfelen aan iemand zijn geluk? Wie zijn wij om te beweren dat zijn levenswijze een leugen is, terwijl hij het geluk en de liefde heeft gevonden? Als het geloof werkelijk draait om geluk en liefde, dan is toch enkel blijdschap op zijn plaats?


Ten eerste... om een volwaardig moslim te zijn, heb je Allah het meest lief, dan Mohamed salla allahou 3alayhi wa salem, dan je ouders dan je naasten.

Als hij die vrouw verkiest boven zijn Heer, dan is er hier iets goed fout
Want de islam doet niet moeilijk over om iemand lief te hebben, helemaal niet, of om van iemand te houden.
2 duivels op een kussen daar slaapt de duivel tussen, niet waar...!?
Ik weet dat hij niet gelukkig is, en ik wil hem helpen om uit dat diepe dal te komen, meer wil ik niet vrijlaten, wat ik wel wil is hulp van broeders en zusters...

En uuh de islam dat de islam hoge tollerantie toont tegenover de niet-moslims.. misschien is dat wel zo..
Begrijp me niet verkeerd of zo.

Mar respect hebben we ook voor dieren, moet dat dan meteen inhouden dat we ons als hen moeten gedragen...
Als moslim zijnde dien je je te houden aan Zijn wetten en regels, en Allah te aanbidden en te verheerlijken, dat is een deel wat deze broeder mist, en wat ik hem terug wil geven, met Allah's wil....

Het gaat jullie goed

 

Wat is er mis met het gedrag van een dier?Is het niet zo dat de mens in staat is om te doden voor plezier en dat men dat zelden bij dieren ziet.De mens dood zels voor gewin en om zijn zin te krijgen.

26. Waarlijk, God acht het niet beneden zich, een mug of iets nog kleiners als gelijkenis te stellen. Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt God met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmee dwalen, dan de ongehoorzamen,

Begrijp jij wat Allah hier bedoeld?

Allah houdt niet van hoogmoed.

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 04:25
waaruit constateer jij hoogmoed???

En op deze manier doen we weer afdwalen van de onderwerp waarvoor deze topic eigelijk bedoeld was...
gaarna op een andere topic verder discuseren, dank u
4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 04:39

In eerste instantie geplaatst door Jaseena

waaruit constateer jij hoogmoed???

En op deze manier doen we weer afdwalen van de onderwerp waarvoor deze topic eigelijk bedoeld was...
gaarna op een andere topic verder discuseren, dank u

En uuh de islam dat de islam hoge tollerantie toont tegenover de niet-moslims.. misschien is dat wel zo..
Begrijp me niet verkeerd of zo.

Mar respect hebben we ook voor dieren, moet dat dan meteen inhouden dat we ons als hen moeten gedragen...

In het eerste stukje geef je aan iets blijkbaar niet zeker te weten....Dat kan...

Maar in het tweede stukje zeg je dat het gedrag van de mens meer waarde heeft als het gedrag van dieren.

Maw je plaatst de dieren op een laager pitje als het om gedrag gaat.

Maar ik zal er verder niet meer op in gaan,denk er maar eens rustig over na.

 

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 05:03

Eeten, drinken en gemeenschap doen dieren ook dus wat is het verschil tussen jou en een dier.... het aanbidden van Allah.

Ik zeg niet dat het dier minderwaardig is...
Maar wie de een volk immiteert is een van hen, snap je dat.
en met volk bedoel ik nu dus ook de niet-moslims.. en alle bevolkingsgroepen mee.
Allah heeft Mohammed salla allahou 3alayhi wa salem naar de mens en jinn gestuurd, en niet naar de dieren toe.
dus er zit wel degelijk een verschil tussen mens en dier...

wa salam

ps: ik vraag me nu echt af hoe vaak jij deze makker hier hebt gebruikt???
het record is al zeker behaald

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 07:08
In eerste instantie geplaatst door Jaseena

Eeten, drinken en gemeenschap doen dieren ook dus wat is het verschil tussen jou en een dier.... het aanbidden van Allah.

Ik zeg niet dat het dier minderwaardig is...
Maar wie de een volk immiteert is een van hen, snap je dat.
en met volk bedoel ik nu dus ook de niet-moslims.. en alle bevolkingsgroepen mee.
Allah heeft Mohammed salla allahou 3alayhi wa salem naar de mens en jinn gestuurd, en niet naar de dieren toe.
dus er zit wel degelijk een verschil tussen mens en dier...

wa salam

ps: ik vraag me nu echt af hoe vaak jij deze makker hier hebt gebruikt???
het record is al zeker behaald

Als het volk de mens is.... En de mens is gelijk aanzichzelf of aan elkaar,dan maak jij je dus zorgen dat hij niet meer bid tot Allah.Aangezien dieren niet kunnen bidden.

Het probleem ligt dus aan de man zelf. <<<< ff een ander icoontje dan maar.

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 13:24
Sub7anallah, niemand enige suggesties
ghair incha Allah
4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 13:49

In eerste instantie geplaatst door Jaseena

Ten eerste... om een volwaardig moslim te zijn, heb je Allah het meest lief, dan Mohamed salla allahou 3alayhi wa salem, dan je ouders dan je naasten. (...)

Binnen elke godsdienst draait het toch om liefde met jezelf en je omgeving en is God toch de weg hiervoor? Wel, godsdienst is een veelgekozen weg voor geluk, maar niet iedereen kiest de weg van een godsdienst om geluk te vinden! Als hij ervoor kiest om geen moslim te zijn, en geluk op een andere wijze vind, zou het toch een beetje hoogmoedig zijn als anderen tegen hem zeggen dat hij moet leven zoals zij? Jij zou het toch ook niet leuk vinden als hij tegen jou zegt dat je de verkeerde keuze maakt en dat je anders moet gaan leven? Overigens schreef je dat hij of zijn dochtertje een kruisje draagt... dan zijn ze evengoed niet van God los, maar kiezen ze gewoon een andere weg. Er leiden immers veel meer wegen naar Rome!

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 15:03

Wa alaikum salaam wa rahmatullahi wa barakatuh oeghtie fi dien,

Ik begrijp de pijn die je voelt volkomen, de medelijden die je met hem hebt. Je weet dat ik hetzelfde mee heb gemaakt he met Y. Hij was/is ook zo. Ik denk dat je al wel met hem gepraat zult hebben. Zo niet dan moet je dat zeker doen, hem wakker schudden, het mooie van de Islaam weer in laten zien. Maar ik denk dat je dat al gedaan hebt, en daardoor is hij alleen maar meer afstand van jou gaan nemen omdat hij bang voor de waarheid is. Helaas kun je daar niks aan doen naar mijn mening. Hij weet de waarheid, en hij weet wat hij zou moeten doen, maar hij doet het niet, terwijl hij het waarschijnlijk diep in zijn hart wel zou willen toch. Het is gewoon de kracht die hij mist. Zoals een andere zuster ook al zei, het enigste wat jij kunt doen voor hem is veel dua's verrichten. De rest zal hij zelf moeten doen met behulp van Allah Subhana wa Ta'ala. Maar hij zit ook zeker wel in een moeilijke situatie, met een vrouw en dochtertje die kafir zijn maar waar hij waarschijnlijk wel van zal houden. Probeer hem nog een keer te laten inzien wat goed is. Probeer hem te laten inzien dat Allah Subhana wa Ta'ala de Enige is waar hij voor zou moeten leven, en de Enige is Die hem zou kunnen helpen. Maar als dat niet lukt, het enige wat je dan nog kunt doen zijn dua's voor hem verrichten.  Ik hoop echt voor je dat het goed komt insha'Allah want ik zie dat je er echt mee zit. Moge Allah hem genadig zijn, en jou belonen.

Ma'asalama

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.