Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Honden namen..en andere dingen..

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Honden namen..en andere dingen..
    Geplaatst op: 22 februari 2005 om 00:44

Ik had vroeger een herdershond genaamd Saladin, terug kijkend met wat je nu weet over de geschiedenis (de kruistochten) dan denk je opeens wat een foute naam voor een hond. 

Was wel een heel lief beest verder.

Wij stonden daar als gezin niet eens bij stil verder maar vonden het heel normaal. Een hond van mijn tante die heette Pasha (nog steeds een populaire naam voor een hond) wat dus ook de naam blijkt te zijn van Ottomaanse adel/geestelijken/leiders iets in die geest.

Wel grappig eigenlijk...die namen voor honden zijn denk ik niet zo maar populair geworden in ons land.

Joden moeten nog vaak lachen als Amsterdammers Mokum zeggen inplaats van Amsterdam of als Nederlanders mazzel zeggen als afscheidsgroet.

En we hebben natuurlijk in de Nederlandse taal de uitdrukking "Een waar Mekka" als we iets ultiems/paradijselijks bedoelen.

Je ontdekt hoe beinvloed en rijk onze cultuur is aan vreemde invloeden ook die van de Islam.  soms positief soms negatief.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.