Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Het Arabische Schiereiland

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het Arabische Schiereiland
    Geplaatst op: 02 maart 2005 om 08:11

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe

**********

 

Het Arabische Schiereiland

Professor Alfred Coroz, een beroemde Geologie wetenschapper, woonde een conferentie van Geologie bij in de college van Aard-wetenschappen in King Abdul-Aziz Universiteit. Ik vroeg hem: �Heeft u informatie dat aangeeft dat het Arabische schiereiland eens in de tijd, bedekt was geweest met tuinen en velden?

Hij antwoordde:�Ja, het is een wel bekend feit dat het zo was en de Geologen weten het al te best. Want als je op enige plaats graaft, zul je sporen vinden, die aantonen dat het ooit boomgaarden waren en tuinen. Er zijn vele
bewijzen die deze feit aangeven en van hun is de FAO dorp, die is ontdekt onder het zand van het �Lege Kwartier�.

Opnieuw vroeg ik hem:� Heeft u bewijs dat aangeeft dat de Arabische schiereiland weer groene boomgaarden en tuinen met stromingen van water zou worden?�

Hij antwoordde door het zeggen dat dit een feit is dat we weten en de Geologen weten het heel goed. Zij weten deze feit door meting en berekeningen. We kunnen schatten dat deze feit in de nabije toekomst zal plaatsvinden.

Ik vroeg hem: �Hoe?�

Hij antwoordde door te zeggen: �Omdat we de geschiedenis van de Aarde hebben bestudeerd en we ontdekten dat het door een tijdperk is gegaan genaamd de ijstijd. Dat betekent dat water van de zee in ijs verandert en hoopt zich op aan de Noordpool en kruipt dan naar het zuiden. Het dompelt zijn omgeving onder en bijgevolg verandert het klimaat van van de Aarde. Het Arabische schiereiland zal beinvloed worden en veranderen in een van de meest overvloedige landen met regens en rivieren. Het klimaat zal ook kouder worden.�

Ik was de watervloeden en regens die plaatsvinden in de Abhagebied (Arabisch schiereiland) aan het verbinden met dat wat gebeurt in Noord-Europa. Ik was aan het nadenken en vroeg hem: �Kunt u dit voor ons bevestigen?�

Hij zei:�Ja, dit is een onontkoombaar feit.

Ik vertelde hem:�Wie heeft dan de Profeet Mohammed, sallallahoe alahie wa sallam, verteld over deze feit? Alles wat je zei staat al vermeld in het gezegde van de Profeet Mohammed, sallallahoe alahie wa sallam. De Profeet, sallallahoe alahie wa sallam, zei: �Het uur zal niet plaatsvinden, todat het land van de Arabieren weer verandert in boomgaarden en rivieren.�
[Verwijs naar Sahih Muslim]

"Wie heeft tegen de Profeet Mohammed, sallallahoe alahie wa sallam, gezegd dat het land van de Arabieren eens boomgaarden en rivieren was, zodat hij de term "weer verandert" gebruikte?"

De geoloog dacht een tijdje na en zei:"De Romeinen."

Toen vroeg ik hem:"Wie heeft de Profeet, sallallahoe alahie wa sallam,verteld dat het opnieuw zal veranderen in boomgaarden en rivieren?"

De geoloog dacht en dacht en zei toen:"Van boven!"

Toen vertelde ik hem:"Schrijf op." Hij schreef met zijn eigen handschrift:"De wetenschappelijke feiten vermeld in de Qoer'aan en de Soennah verbaasden me. We konden eerder niet weten. Alleen de moderne wetenschappelijke methode heeft ze nu bevestigd. Dit geeft aan dat de Profeet Mohammed, sallallahoe alahie wa sallam, deze feiten ontving van Allah door Goddelijke openbaring."

ElZindani zei:"O ge�erde broeders: Dit is het standpunt van een ongelovige Duitser. Ik voel dat de Moslim Natie voor een grote verantwoordelijkheid staat van het verspreiden van Islam. Ik kan zeggen dat als de vooraanstaande wereld leiders het bewijs vinden zij onmiddelijk Islam zouden omhelzen. Zij zouden dat niet alleen doen, maar zij zouden ook schrijven en publiceren wat zij gevonden hebben. Als de Moslim Natie serieus zou werken zal alleen al een derde van de wetenschappers op Aarde Islam omarmen binnen tien of vijftien jaar. Ik zweer bij Allah dat ik deze Duitse wetenschapper alleen
voor twee uur ontmoette en toen schreef hij toegevend dat Islam een Goddelijke openbaring is. Dit is een van de groten van wetenschap die deze feit toegevend schreef. Dit toont dat er alleen ��n wetenschap is, ��n feit en ��n God. Wij, de Moslim bezitten de waarheid binnen ons handen en indien wij ons inspannen om de waarheid aan niet-Moslims uit te leggen zullen zij Islam omhelzen. Nu weten we dat de wetenschap vele feiten aan het ontdekken
is dat al door de Qoer'aan en de Sunnah is geopenbaard. Dit zal blijven voortduren, totdat niet-Moslims realiseren dat de Qoer'aan een Goddelijke openbaring is, de waarheid van Allah geopenbaard aan de Profeet Mohammed, sallallahoe alahie wa sallam. Allah beloofde aan de niet-Moslims om te
bewijzen dat de Qoer'aan de waarheid is. Allah zegt: "Weldra zullen Wij hun Onze tekenen in henzelf en over afgelegen streken tonen, tot het hun duidelijk wordt dat dit de Waarheid is.

Is het niet genoeg dat uw Heer Getuige over alle dingen is?" Dit is het tijdperk van de wetenschap en weldra zal de wetenschap zelf tonen dat de Qoer'aan de waarheid is en Islam de meest gepaste manier van leven is.


�Science is the path of faith� door Shaikh Abdul-Majeed
El-Zinadi.

***********

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
salaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 08:29

Assalaam

Ik vind het interessant . Ik had ook een artikel gevonden over de Empty Quarter,Het ging over de onderstaande foto over dat gigantische skelet .Maar Gelukkig kwam ik erachter dat de foto vervalst was en was gemaakt voor een wedstrijd ,En een of andere grapjas had het verspreid op Internet.

NieuwsMarwan Khalifa uit Duitsland, mailde recentelijk (voor 1 april) onderstaande foto naar Farshores en vroeg of het waar is dat de foto de skeletresten van een gigantische man laat zien. Hem was verteld dat het skelet door Aramco ontdekt was in Rube al-Khali ('Empty Quarter') in het zuiden van het olierijke koninkrijk van Saudi Arabi�. Marwan vertelde, dat de Koraan over mensen van enorme afmetingen spreekt, die eens "meer dan duizend eeuwen geleden" op aarde liepen


                            
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 09:00
Ik blijf lekker waar ik ben, op dit moment warmt de aarde nl op (maw het wordt nog heter op het arabisch schiereiland) en belgi� staat een lekker zuid-frans klimaat te wachten.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 09:04
Oh ja, druk die 'bekende wetenschapper' zijn naam eens in op google, en je merkt het al snel: enkel islam-links en dan nog grotendeels over bovenstaand verhaal.  Het valt me wel op hoe snel bepaalde moslims aan bepaalde 'wetenschappers' gaan hangen eens zo'n 'wetenschapper' wat verkondigt dat aan hun wereldbeeld voldoet.  Dat de rest van de wetenschappers dan wat anders vertelt, maakt dan niet meer uit.
Aan wie doet me dit toch nog denken?  Oh ja, Bush...  Die is er ook goed in de wetenschap naar eigen belang te verdraaien.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ali el o Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 10:47

salamoe alaikoem,

allah akbar!!! mooie verhaal..zoo zie je maar weeer eens zoveel tekenen van de islaam maschallah

kimmie leg je er ook maar bij neer..de waarheid is hard..

beslama

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 15:35
Al eens van de Kyoto-akkoorden gehoord?  Weet je waarom die bestaan?...  Vergelijk met bovenstaand stuk... Juist ja, net de tegenovergestelde conclusie...  Gekke wetenschapper trouwens, blijkbaar was hij niet uitgenodigd op de Kyoto-conferentie (je weet wel waar alle belangrijke vakwetenschappers rond klimaat samenkwamen), anders had die het ook wel geweten.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 15:49
Salaam

Hmmm, kijk, dat het broeikaseffect nauwelijks voor een ijstijd kan zorgen geloof ik best. Maar tegenhouden kun je niet als je kijkt naar astrologische verschijnselen van de aarde. Dat aarde warmer wordt het te maken hiermee. Maar het zal ook gaan vriezen en goed ook. De maan van de aarde is dan een maximale ellips geworden. In plaats van een minimale cirkel. Dit gebeurt iedere 17000 jaar, (gek dat zoveel jaar geleden een ijstijd begon die Nederland half opslorpte en Belgie gelijk maakte aan Noorwegen). Als een Geoloog zegt dat het heel rap gebeurt dan spreekt ie nogsteeds over duizenden jaren.
Geloof me, ik heb er een hele onderzoek naar gedaan. En wetenschap zal nooit de Quraan tegenspreken. Jij gelooft daar echter wil in, vanwege de 'skeptische' aard van de wetenschap. Je zou moeten weten dat wetenschappers nooit zomaar blindelings ergens in gaan geloven zonder het keer op keer te hebben beproeft. Ik denk dat je jouw bordje Quraan nauwelijks hebt bekeken. Maar spreek dan niet op zo'n manier dat jij weer denkt de waarheid te bezitten (iets waar jij jezelf ook aan ergert). De laat de Quraan en mensen die voor de Islam kiezen met rust opdat jij jouw rust gegund wordt.

Ik ben ook maar een mens (misschien niet bescheiden genoeg). Ik maak ook fouten, maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2005 om 05:38

En dat klopt dat de ijstijden om de zoveel duizend jaar terugkomen, maar hij praat erover alsof dat morgen gaat zijn, terwijl er ons eerst nog wat compleet anders (en omgekeerd van wat hij zegt) te wachten staat.  Verder door bovengenoemde opwarming van de aarde, kan je ook niet meer zeker weten of die normale cyclus van de 4 vorige ijstijden wordt verdergezet.  Men weet gewoon niet wat er aan het gebeuren is, behalve dat de aarde opwarmt en er klimaatveranderingen (gaan) zijn die tot enorme rampen leiden...
Ik zou wel graag wat uitleg hebben over wat je bedoelt met dat de maan een maximale ellips zou worden ipv nu een minimale cirkel.  Ik kan het me nogal moeilijk inbeelden de maan als een ellips aan de hemel te zien (en het lijkt me nogal irre�el).

Btw: wat heeft astroLogie met het opwarmen van de aarde te maken?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2005 om 11:16
Salaam

Ik zei: "Voor geologen" is dat best wel rap. Ik bedoel, zij denken in miljoenen en miljoenen jaren, een paar duizend jaar springen er wel zo uit.
Ik kan eigenlijk weinig meer vertellen over de baan van de aarde en de opwarming. Ik had het vorig jaar gelezen ofzo. Maar in het algemeen is het zo dat de aarde niet in een perfecte cirkelbaan draait. Maar dat het soms uitdijt en meer een ellipsvorm krijgt, waardoor de aarde gemiddeld verder van de zon komt (ik weet niet meer hoeveel meter, maar zeker geen kilometer). Als die ellips een maximale uitdijing heeft behaalt wordt deze langzaam maar weer kleiner. Dit alles komt omdat de haar ook niet loodrecht draait op haar baan, maar in ongeveer 23-17 graden. Als de graden groter of kleiner worden bepaalt het welke wereldhelft (boven of beneden) meer zonnestralen kan opvangen. Dat is dus een tweede soort schommeling. Kun je nu een soort sinusoide bedenken (van de gemiddelde temperatuur) met daarin een andere sinusoide (die ook invloed heeft op de temperatuur) van de hoek van de aarde. Deze kunnen zich versterken of uitvagen. Maar het is zo dat de minimale gemiddelde temperatuur van de aarde 10 graden is en maximaal 17. Wij bevinden nu ons op ongeveer 15 graden en zijn aan het stijgen. (Ja, dus eigenlijk geen broeikaseffect.) Maar je kunt het raden dat de temperatuur ook naar beneden moet (sinusoide). Ik weet niet meer welke wetenschapper het was, een pool ofzo.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2005 om 15:23

Ow okee, ik snap het  In je eerste post stond nl de Maan ipv Baan van de aarde, en ik had in de verste verte geen idee waar je het over had.  Verder heb ik geen idee waarom er 4 grote ijsperioden zijn geweest, en de rest van de tijd niet.  Ik heb wel deze site kunnen vinden:

http://www.museum.state.il.us/exhibits/ice_ages/why_4_cool_p eriods.html

Kort samengevat:

  1. changing continental positions
  2. uplift of continental blocks
  3. reduction of CO2 in the atmosphere
  4. changes in the Earth's orbit

Maar ik vermoed dus dat we het grotendeels eens zijn Dat mag ook eens he.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 04:43
Salaam

Och, ja, klopt, foutje. Excuses.
Om over het begin te komen, blijkt de hadith toch waarheid te bevatten. Ik denk niet dat iedereen rond de tijd van de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) echt iets wist van ijstijden, want daar waren duizenden jaren over heen gegaan. Immers volgens astrologie zal het opwarmen de volgende paar eeuwen en dan in een decennia of 5 sterk afkoelen (wetenschapperlijk gezien).
Hier hoeven wij het niet eens te worden, we 'zien' wel verder.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 15:36

Astronomie, astrologie gaat over sterrebeelden.  Verder heeft astronomie ook weinig met geologie te maken, tenminste met de ijstijden.
In de aangehaalde verzen zie ik weinig aanspraak op een ijstijd.  Idd wordt er gezegd 'weer', maar er is toch altijd aangenomen in de monothe�stische godsdiensten dat het aards paradijs zich in Arabi� (of toch dichtbij) bevond?  Wat mij betreft, is dat verklaring genoeg.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 16:47
wie heeft voor mij die site met wonderen
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 05:03
laa ilaha illalah
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 15:34
he moslim boy heb ji die site met de wonderen van cristenen gezed  het leek de duivel die aan de kruis hing wat willen ze er mee bewijzen dat astagfirulah dat jezus is hi hi hi
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.062 seconden.