Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Leren van niet-Moslims

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Leren van niet-Moslims
    Geplaatst op: 05 maart 2005 om 03:06
In eerste instantie geplaatst door willem

asalaamo3alikom wa ra7matoelaah wa barakatohoe.wij moslims hoefen niets te leren van niet moslims we hebben als in de koran en de soenna wat je maar wil.wa salamo3alikom.

 

Hoogmoed komt voor de val.

asalaamo3alikom wa ra7matoelaah wa barakatohoe broeders en zusters .en ik groet ook niet moslims.   hoogmoed  wat hoogmoed omdat ik zeg dat ik alles van de koran en de soenna leer  ja ik leer alles van de koran en de soena  , hoe ik met niet moslims moet omgaan en veeel meer elke stap die je moet nemen kan ik in de koraan en soenna vinden hoe ik het moet doen .als je wil weten wat ik bedoel koop deze boek het karakter van de moslim sheik m.  elgazali.  dus wees zelf niet hoogmoedig en koop hem dan zul je weten dat een moslim niets hoefd teleren van niet moslim alleen sana3aa wi e van jullie broeders en zusterskan die voor me vertalen  san3aa  ???? asalaamo3alikom.
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 07:14

taqwaa laat mij eens zien waar ik in de soenna of koraan kan vinden hoe ik een computer moet gebruiken? Of een auto moet besturen? Of een mens van aids of kanker kan genezen?

Het grootste probleem dat ik heb met de Koran en ook andere boeken die van een alwetende God afkomstig zijn is dat Hij zo weinig weet. In iedergeval veel voor ons verborgen houd.

De soenna is al helemaal vreemd...spreekt daar de profeet niet over dat de zon ondergaat in een poel van modder ?

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 07:22
hahaha, Ik snap niet waarom er nog mensen zijn die er tegen in gaan. Islam is gewoon de beste religie. Klaar. Punt. Geen discussie over mogelijk!
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 07:44

Ni3met waarom is dan de meerderheid van de mensheid geen Moslim?

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 08:07
In eerste instantie geplaatst door Cherub

Ni3met waarom is dan de meerderheid van de mensheid geen Moslim?

Kwestie van tijd

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 08:44
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

hahaha, Ik snap niet waarom er nog mensen zijn die er
tegen in gaan. Islam is gewoon de beste religie. Klaar. Punt. Geen
discussie over mogelijk!


Ja, ja, en een paard is gewoon het mooiste rund. klaar. punt. geen
discussie over mogelijk.
Dat er geen discussie over mogelijk is dat is jouw standpunt. Lekker
veilig, want dan hoef je je ook niet in andere gezichtspunten te verdiepen.
Toch denk ik dat je pas echt kunt zeggen dat iets het ware is als je
diverse andere opties onderzocht hebt en het vuur van de discussie er op
los durft te laten, want daardoor kan je geloof alleen maar groeien, als je
het juiste geloof hebt ten minste. Geen discussie toelaten kan betekenen
dat er diep in je hart toch twijfel leeft. Nou, dan moet je inderdaad de
discussie niet aan gaan, want het is nooit goed als je geweten in de knel
komt.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 08:55
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Halim

selem u aleykoum wa rahamtullahi wa barakatu

Mijn mening hierover is dat we tegenwoordig helaas moeten stellen dat veel moslims wel degelijk iets kunnen leren van niet-moslims (niet alle niet-moslims)

Veel moslims hebben goede eigenschappen die ze ook behoren te hebben namelijk verwaarloosd en we moeten zelfs stellen dat helaas op sommige gebieden niet-moslims de moslims voorbij gestoken zijn.

Ik probeer te herinneren aan de tijd waarin het Islamitische Rijk bewonderd werd en bestudeerd door vooraanstaanden en hoogopgeleiden in het hedendaagse Westen. En hoe uiteindelijk door de interesse in en bestudering van de klassieke oudheid van islamitische geleerden,uiteindelijk de tegenwoordig zo verheerlijkte Verlichting uberhaupt plaats heeft kunnen vinden in Europa. (boeken van islamitische geleerden die naar het latijn vertaald werden etc en bestudering ervan)

En dan nu deze tijd: wanneer men het heeft over moslims, krijgen velen al negatieve gedachten. niet allemaal aan moslims te danken maar gedeeltelijk toch wel omdat men zijn goede eigenschappen heeft verwaarsloosd en verruilt voor slechte! Wanneer men het heeft over een islamitisch land,komen daar al snel termen bij kijken als onrechtvaardigheid, corruptie etc. Leiders hebben de goede eigenschappen zoals voorgeschreven in de Islamitische leer verwaarloosd en die ingeruild voor slechte.

Moge Allah zijn dienaren leiden op siraat el moestaqiem en ons vergeven voor onze zonden

Djazak allahu gajren.

Abdul-Halim

Idd......Ik vind het best jammer dat veel moslims,zijn achtergebleven met de ontwikkelingen.Dit maakt ze ook een stuk afhankelijker van de westerse wereld.Niet dat dat erug is,maar ja....Het had ook anders kunnen zijn.  

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 08:56
Volgens mij zijn sommigen zich hier aan het ergeren, Ag gossie..
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 08:59
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Essalaamo alaikom warahmatoe Allah, (en een Goedenavond voor de anderen, Uit respect groet ik jullie afzonderlijk, Je hoeft er verder dus niets achter te zoeken)

Ik denk dat iedereen wel van elkaar kan leren. Men moet kritisch zijn tegenover zichzelf en niet steeds denken dat ie het zelf altijd bij het goeie end heeft. Dit geldt zowel voor de Moslims als de Niet-Moslims. Goeie karaktereigenschappen kunnen zowel Moslims als niet-Moslims hebben. En bij beide partijen kom je ook slechte karaktereigenschappen tegen. Dit is gewoon iets menselijks en heeft bijna niets met het geloof te maken, lijkt mij. Zorg er gewoon voor dat je zoveel mogelijk met de 'goeie' mensen in contact komt en je gaat vanzelf ook het rechte pad op. Met 'goeie' mensen bedoel ik wederom zowel de Moslims als de Niet-Moslims. Beide partijen moeten elkaar respecteren en normaal met elkaar omgaan, ongeacht religie. Men moet elkaar niet gaan haten omdat iemand anders een andere geloofsovertuiging heeft. Dat kan natuurlijk niet. Iedereen mag zelf weten welk geloof hij of zij aanhangt. (Lakoem deenokoem, wa liejja deen (Voor jullie, jullie geloof, en voor mij, mijn geloof).) Soerat al-kaafiroen

Wassalaamo alaikom wara7matoe Allah/ Een GoedenAvond,

Ni3met

Hier buig ik voor!!!
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 09:19

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

na3am oegty,
Ieder moet inderdaad kritisch naar zichzelf kijken, want niemand is volmaakt, en er valt alijd wel wat te verbeteren aan jezelf.
Dus dan zijn wij allen wel de laatsten die mogen oordelen over een ander.

In plaats van dat je je bezig gaat houden met het bekritiseren van anderen, kijk eerst naar jezelf, en vraag jezelf ook af of jij wel juist leeft zoals je nu doet.
Geheid dat het antwoord nee zal zijn, als iedereen volmaakt was, dan zou dit alles geen zin hebben, om te moeten werken voor je einddoel.
Want je hoofdbaan is het zuiver houden van je ziel, de moeilijkste taak die er is.
Die je een levenlang draaiende houdt, ontslag nemen zal niet gaan, totdat jij ontslagen zult worden, en betaald krijgt waar jij voor gewerkt hebt.

Laat ieder in hun waarde
en berecht jezelf voordat jij wordt berecht.

Leer van elk individu, wat zijn/ haar goede kanten zijn.
en laat het dat leidt tot het zondigen.
zo zul jij je als persoon kunnen ontplooien tot een wel slagend iemand met als basis van het leven, je dien, nummer 1.

wasalaam

 

 

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 11:28
zuster Jaseena, ameen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 11:49
In eerste instantie geplaatst door willem

asalaamo3alikom wa ra7matoelaah wa barakatohoe.wij moslims hoefen niets te leren van niet moslims we hebben als in de koran en de soenna wat je maar wil.wa salamo3alikom.

 

Hoogmoed komt voor de val.

 asalaamo3alikom.en groet ook niet moslims. hoogmoed  nee het is geen hoogmoed  moge allah mij daarvoor beschremen  ,wat ik bedoel  we hebben gewoon alles geleerd van de koran en de profeet mohamed v.z.m.h      hoe we met elkaar moeten omgaan en ook met niet moslims   lees maar deze boek dan zul je  begrijpen wat ik bedoel   het karakter van de moslim door m .  elghazali.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 12:24
asalaamo3alikom Taqwaa (waarom die 3 ?)

Mohammed kwam uit een bepaalde cultuur, net als iedereen. Ik heb hier
en daar gelezen, dat we islamzaken en cultuurdingen niet met elkaar
moeten verwarren, dat zou een vertekening geven van de Islam (zie
vrouwenbesnijdenis). Zou het niet een heel klein beetje zo kunnen zijn,
dat Mohammed een aantal regels doorgegeven heeft, die meer met zijn
cultuur in die tijd te maken hebben, dan dat het universele regels zijn? En
is het niet zo dat grote Islamgeleerden het er onder elkaar lang niet over
eens zijn welke regels nu vooral cultuur- en tijd-bepaald zijn en welke
voor alle culturen en alle tijden gelden?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 12:46

Essalaamo alaikom/Hallo : )

Dit heeft niets met de discussie te maken, Maar ik vond het zonde om een nieuwe topic te openen. Wat ik wilde zeggen is dat ik van plan het forum weer een tijdje te verlaten. Heb hier niet zo veel tijd meer voor. Maar ben maar niet bang, Ik kom nog wel eens terug insha Allah, Jullie zijn niet helemaal van me af, hihi : D

Wassalaamo alaikom en Gegroet : ),

Ni3met

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 15:05

Wat moslims kunnen leren van niet-moslims?

Een oorlog in durven te gaan...durven te strijden...niet voor een president dan, maar voor Allah Ta'ala.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 15:12
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Wat moslims kunnen leren van niet-moslims?

Een oorlog in durven te gaan...durven te strijden...niet voor een president dan, maar voor Allah Ta'ala.

Dat durven ze echt wel...Het is alleen niet zo verstandig,aangezien Allah de wereld geen kwaad toe wenst.
Terug naar boven
*Fa�sa* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 45
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Fa�sa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 15:36

kunnen wij moslims echt iets leren van de niet-moslims???   

we hebben de soena van onze profeet Mohamed sws en de Koraan waarvan we leren dus denk niet dat wij iets van de niet-moslims leren..

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 15:21
In eerste instantie geplaatst door willem

En hoe uiteindelijk door de interesse in en bestudering van de klassieke oudheid van islamitische geleerden,uiteindelijk de tegenwoordig zo verheerlijkte Verlichting uberhaupt plaats heeft kunnen vinden in Europa.

Hoe kom je daar nu bij?

Doordat het zo gebeurd is...  Wetenschap is een proces van vele eeuwen.  Net zoals de moslims een tiental eeuwen terug hebben voortgebouwd op de griekse en romeinse wetenschap, hebben de westerse geleerden dat gedaan op de arabische wetenschap.  Dat neemt niets weg van de voortgang die die groepen met die kennis hebben geboekt.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdul-Halim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Halim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 15:34

Hey Kimmie, cool dat je dat erkent,ik heb het ook maar uit een geschiedenisboek, maar het lijkt alsof sommige mensen de woorden van een moslim bij voorbaat voor nonsens aannemen op dit forum heb ik gemerkt: maar even heel algemeen: ik ben hier namelijk nieuw op het forum en heb nog maar enkele korte berichten op mijn naam staan, hoewel je uit die berichten al direct zou kunnen opmaken dat ik niemand zich slecht wil laten voelen of iets dergelijks,probeer alleen mee te doen aan de discussie.

Heb echter gemerkt dat sommige zonder op de rode draad en de bedoeling van je post te reageren zich tot enkele zinnen beperken en dat onderuit gaan proberen te halen. mijn bericht aan die mensen ga je gang ik ga er niet eens tegenin want weet dat dat toch niets helpt. maar verpest voor mij toch een beetje de sfeer moet ik zeggen.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 15:38
Ik heb er geen problemen mee dat te erkennen, spijtig genoeg zijn er ook wel moslim-leden hier die ontkennen dat de arabische wetenschap net zozeer op de griekse en romeinse steunde, als de westerse op de arabische...  Maar, idd, best leuk het eens over een wetenschappelijk iets eens te zijn
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdul-Halim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Halim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 15:52

Dat was inderdaad zo, en iedereen kan altijd van elkaar leren.Maar volgens mij kwam het doordat de Islam het vergaren van kennis als iets heel goeds voorschreef en zo de mensen stimuleerde om kennis te gaan vergaren. En vroegere moslims die in tijd veel dichter stonden bij de Profeet(vrde zij met hem) probeerden zo veel mogelijk gehoor te geven aan dat wat de Profeet ons heeft aanbevolen.

wat ik wel opmerkelijk vind en me zelf tot denken heeft gezet is dat ik over het Islamitische Rijk pas vele jaren later heb geleerd op school tot in de 3de of 4de ofzo,terwijl het Romeinse rijk en het Egypte van de Faraos zo uitvoerig behandeld worden,al vanaf de basisschool.  misschien mede hierdoor de onwetendheid over het Islamitische rijk en de moslimgeleerden bij velen.

(Moge Allah mij vergeven als ik misschien iets verkeerds zeg)

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 15:56
Ik heb hier ook niet echt een verklaring voor, behalve dat het niet enkel om de islamitische geschiedenis gaat, over China of Japan of zo werd ook weinig verteld.  Waarschijnlijk omdat geschiedenis vooral vanuit een regionaal standpunt werd gegeven (hier dus europa). 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 21:15
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik heb hier ook niet echt een verklaring voor, behalve dat het niet enkel om de islamitische geschiedenis gaat, over China of Japan of zo werd ook weinig verteld.  Waarschijnlijk omdat geschiedenis vooral vanuit een regionaal standpunt werd gegeven (hier dus europa). 
Dat gevoel heb ik ook.De Romeinen hebben hier duidelijk hun sporen achtergelaten.veel van de geschiedenis die wij leren is gebaseerd op veel archeologie's onderzoek in ons eigen gebied.Zo zie je in Amerika bv dat veel van de geschiedenis die zij daar leren,het meest gaat over de kolonisatie van Amerika zelf.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 21:18
In eerste instantie geplaatst door *Fa�sa*

kunnen wij moslims echt iets leren van de niet-moslims???   

we hebben de soena van onze profeet Mohamed sws en de Koraan waarvan we leren dus denk niet dat wij iets van de niet-moslims leren..

Kan je mij uitleggen waar ik van Mohammed iets kan leren over de Quantum Mechanica?Zie je dat jou stelling kant nog wal raakt....
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 09:11
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Wat moslims kunnen leren van niet-moslims?

Een oorlog in durven te gaan...durven te strijden...niet voor een president dan, maar voor Allah Ta'ala.

Dan heb ik liever dat niet-moslims even leren van niet in oorlog te gaan.  Je kan oorlog toch moeilijk een wanna-have noemen...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 09:22
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Wat moslims kunnen leren van niet-moslims?

Een oorlog in durven te gaan...durven te strijden...niet voor een president dan, maar voor Allah Ta'ala.

Dan heb ik liever dat niet-moslims even leren van niet in oorlog te gaan.  Je kan oorlog toch moeilijk een wanna-have noemen...

Misschien dat hij een weekje loopgraaf nodig heeft uit de eerste wereld oorlog.Ergens bij de Somme of zo. >>>> http://home.wanadoo.nl/greatwar14-18/chronolo.htm

>>>>>> http://home.wanadoo.nl/greatwar14-18/Duitse%20kameraadschap% 20nabij%20Ieper..jpg <<< Mooi he' het vernietigen van levens.

Beetje Shell Shock er bij....En je voelt je weer helemaal mens!!!

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 09:33
In eerste instantie geplaatst door *Fa�sa*

kunnen wij moslims echt iets leren van de niet-moslims???   

we hebben de soena van onze profeet Mohamed sws en de Koraan waarvan we leren dus denk niet dat wij iets van de niet-moslims leren..




Met mijn welgemeende excuses maar ik heb het gevoel dat het moeilijk is om te leren van Mohamed en de Koraan. Ik weet zeker dat die kerel iets nuttigs te zeggen had over verdraagzaamheid (cfr. Jesus) Maar ik veronderstel dat u dit berich gepost heeft op een pc? Wel proficiat. U heeft iets geleerd van een niet moslim. Buiten een manier van leven, leer je niets van de koraan. Daarvoor moet je op straat komen.

Slechts mijn mening. Ik zou ook graag een boek hebben waarin alles staat, maar dit is jammer genoeg niet het geval. Daarom dat er zoiets bestaat als een maatschappij.
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.