Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMoslim worden???

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Moslim worden???
    Geplaatst op: 29 maart 2005 om 07:53

15. "Hebt gij niet gezien, hoe Allah de zeven opeenvolgende hemelen schiep?

komt daar de uitdrukking in de zevende hemel verkeren vandaan? en wat houd het precies in die 7hemelen?

@abdulkadir, je hebt wel een punt al vind ik je redenering een beetje erg kort door de bocht, hoewel hij ongetwijfeld juist zal zijn.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 08:02
De verwarring over de triniteit bestaat vooral bij Moslims en dat is te
begrijpen.
Maar God zonder Jezus is ondenkbaar, omdat God er voor heeft gegeven
zich in de persoon van Jezus aan de mensen te openbaren en
Verzoening tot stand te brengen.

Wat je te verliezen hebt als je de weg van de Wet gaat in plaats van de
Genade, dat weet je pas als je beide wegen kent. Zie ook Romeinen 6,7,8.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 08:17
postpentacost
niemand heeft jou wat gevraagd        &nbs p;  ik hoop dat allah jou ook zal leiden naar  het rechtepad.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 08:22
Taqwaa,
jou toch ook niet?

Wat zou jij doen als je een broeder ziet afdwalen? Niet reageren?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 08:43
@ postpentacost&Taqwaa. ik ben blij met jullie reacties. maar ik heb het gevoel dat jullie ruzie om mij zitten te maken. en dat wil ik niet. ik begrijp je taqwaa, je bent overtuigd van je geloof en je ziet graag dat anderen zich bekeren, en wat jou betreft postpentacost; ik ben blij dat ook jij je best doet.
ik leer steeds meer over de Islam maar begin ook steeds meer te twijfelen.
ik wil niet dat er hier op het forum een rel ontstaat omdat ik een bericht heb gepost, dat verpest de sfeer en dat is nergens voor nodig
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 10:34
1a 2b 3c ,
Voordat je een religieuze keuze maakt waarin je natuurlijk geheel vrij in bent gat aub kijk eenst eerst na waar de Godheid Allah vandaan komt?

Vind je het niet vreemd dat de Naam Jahweh geheel niet voorkomt in de Koran?

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 10:38

In eerste instantie geplaatst door criticus

1a 2b 3c ,
Voordat je een religieuze keuze maakt waarin je natuurlijk geheel vrij in bent gat aub kijk eenst eerst na waar de Godheid Allah vandaan komt?

Vind je het niet vreemd dat de Naam Jahweh geheel niet voorkomt in de Koran?

aan de manier waarop je je bericht formuleerd lijkt het me dat je me daar zonder enige vorm van moeite antwoord opp kan geven, dus gooi het er maar uit;) en ergens heb ik het gevoel dat je ook geen moslim bent klopt dat?

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 11:09

En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

(3:85)

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 11:12
idd dat had ik gelezen, maar ik ben bang dat de overstap toch iets te groot is nu ik me er meer in verdiep
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 11:18
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

@ postpentacost&Taqwaa. ik ben blij met jullie
reacties. maar ik heb het gevoel dat jullie ruzie om mij zitten te maken.
en dat wil ik niet. ik begrijp je taqwaa, je bent overtuigd van je geloof en
je ziet graag dat anderen zich bekeren, en wat jou betreft postpentacost;
ik ben blij dat ook jij je best doet. ik leer steeds meer over de Islam maar
begin ook steeds meer te twijfelen. ik wil niet dat er hier op het forum
een rel ontstaat omdat ik een bericht heb gepost, dat verpest de sfeer en
dat is nergens voor nodig


beste 1a2b3c,

wees niet bezorgd; je bent geen aanleiding tot een godsdienstoorlog
ik wil me slechts beperken tot enkele opmerkingen want je hebt een
gedegen achtergrond en je geeft de indruk nauwkeurig onderzoek te
willen doen naar alles wat langs komt. Dan zullen de woorden van Jezus;
"Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven" voor jou ook realiteit zijn.
Ik wens je GODS zegen toe op je pelgrimstocht en openbaring van Zijn
heerlijkheid.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 11:21

Hallo,

Allah (subhnah wa ta'ala ) leidt wie Hij en doet dwalen wie Hij wil.

Insha'Allah zal ons geloof tot jou komen.

M.vr.gr Layla

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 11:35
Beste 1a2b3c,

je bent er in ieder geval wel in geslaagd met een topic te komen, waar
binnen 18 uur 3 pagina's reacties op volgden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 11:42
Ja ja wij zijn er snel bij al iemand zo'n topic opend! ;D
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 12:00
1a2b3c ik heb het zo gelezen en ik raad je alleen aan om veel te bidden. Leg je vragen maar voor aan God, zeg dat je zoekt en vraag of Hij je wil leiden.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 12:09
heel erg bedankt mensen, ben echt blij met jullie reactie's. deze fora zorgen ervoor dat mensen met diverse geloven dichter tot elkaar kunnen komen. respect daarvoor! moge God jullie weg leiden en jullie beschermen
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 13:20

6. "Opdat hij mij en het Huis van Jacob tot erfgenaam moge zijn. En maak hem, mijn Heer, U welgevallig."

7. (God antwoordde) "O Zacharia, Wij brengen u blijde tijding omtrent een zoon wiens naam Jahja (Johannes) zal zijn. Wij hebben voordien niemand aan hem gelijk gemaakt."

8. Hij zeide: "Mijn Heer, hoe kan mij een zoon geworden, terwijl mijn vrouw onvruchtbaar is en ik de uiterste grens des ouderdoms heb bereikt?"

9. Hij zeide: "Het zij zo, Uw Heer zegt: 'Het is gemakkelijk voor Mij, Ik heb u voordien geschapen toen gij niets waart.'"

10. Hij zeide: "Mijn Heer, geef mij een teken." (God) zei: "Uw teken is dat gij voor drie opeenvolgende dagen en nachten tot niemand zult spreken."

11. Aldus kwam hij uit de kamer tot zijn volk en beduidde hen God in de morgen en in de avond te verheerlijken.

12. "O Jahja (Johannes), houd u krachtig aan het Boek." Wij schonken hem wijsheid, terwijl hij nog een kind was,

13. En zachtmoedigheid van Ons en reinheid. En hij was vroom,

14. Vriendelijk en goed voor zijn ouders. En hij was trots noch opstandig.

15. Vrede was met hem op de dag zijner geboorte, en op zijn sterfdag, en zal eveneens met hem zijn op de dag waarop hij weer tot leven zal worden gewekt.

16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het Oosten uitziende plaats,

17. En zich aan hlm blikken onttrok, zonden Wij Onze Geest tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man.

18. Zij zeide: "Ik neem mijn toevlucht tot de Barmhartige tegen u, laat mij met rust, indien gij (God) vreest."

19. Hij antwoordde: "Ik ben slechts een boodschapper van uw Heer opdat ik u een reine zoon moge schenken."

20. Zij zeide: "Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?"

21. Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak."

22. En zij ontving hem en trok zich met hem terug in een ver afgelegen oord.

23. En de smarten der bevalling dreven haar naar de voet van een palmboom. Zij zeide: "O, liever zou ik v��r dit geschiedde gestorven en in de vergetelheid geraakt zijn."

24. Dan riep (Gods boodschapper) haar van beneden toe, zeggende: "Treur niet. Uw Heer heeft een beekje aan uw voet doen ontstaan;"

25. "En schud de stam van de palmboom naar u toe, deze zal verse, rijpe dadels op u doen neervallen;"

26. "Eet en drink en koel uw oog. En indien gij iemand ziet, beduid hem dan: 'Ik heb de Barmhartige gelofte gedaan te vasten; derhalve zal ik heden met niemand spreken.'"

27. Alsdan bracht zij het kind tot haar volk. Dit zeide: "O Maria, gij hebt iets vreemds gedaan."

28. "O Zuster van A�ron, uw vader was geen verdorven man noch was uw moeder een onkuise vrouw."

29. Dan wees zij naar het kind. Zij zeiden: "Hoe kunnen wij tot een wiegekind spreken?"

30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."

32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.

35. Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.

36. "Voorwaar, Allah is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."

37. Doch (sommige) partijen verschillen (hierover) onderling van mening; maar wee de ongelovigen bij hun aanwezigheid op de grote Dag.

38. Hoe helder zal hun horen en hun zien zijn op die Dag wanneer zij tot Ons zullen komen. Waarlijk, de onrechtvaardigen zijn in duidelijke dwaling.

39. En waarschuw hen voor de Dag der Smart wanneer het oordeel zal worden geveld. Thans zijn zij achteloos en geloven niet.

40. Wij zijn het, Die de aarde en alles wat zich daarop bevindt zullen erven en tot Ons zullen zij worden teruggebracht.

41. En vermeld Abraham in het Boek. Hij was een waarheidslievend profeet.

42. Toen hij tot zijn vader zeide: "O mijn vader, waarom aanbidt gij hetgeen hoort noch ziet, noch u op enigerlei wijze kan baten?"

43. "O mijn vader, er is inderdaad kennis tot mij gekomen die niet tot u is gekomen, volg mij daarom, ik zal u naar een pad leiden dat effen en recht is."

44. "O mijn vader, dien Satan niet want Satan is weerspannig tegen de Barmhartige;"

45. "O mijn vader, ik vrees dat de straf van de Barmhartige u zal treffen en dat gij dan een gezel van Satan zult worden,"

46. Antwoordde hij: "Verzaakt gij mijn goden, o Abraham? Indien gij niet ophoudt, zal ik u zeker uitbannen. Laat mij een tijd met rust."

47. Abraham zeide: "Vrede zij met u. Ik zal mijn Heer om vergiffenis voor u smeken. Hij is mij inderdaad genadig."

48. "En ik zal mij verre houden van u en van hetgeen gij nevens Allah aanroept, en ik zal tot mijn Heer bidden; waarschijnlijk zal ik in mijn gebed tot mijn Heer niet worden teleurgesteld."

49. Toen hij zich van hen en van hetgeen zij nevens Allah aanbaden, had losgemaakt, schonken Wij hem Isa�c en Jacob en maakten elk hunner profeet.

50. En Wij schonken hun Onze barmhartigheid en een verheven en goede naam.

51. En vermeld Mozes in het Boek. Voorwaar hij was een uitverkorene, boodschapper en profeet.

52. Wij riepen hem van de rechter zijde van de Berg (Sina�), en deden hem tot Ons naderen om met hem te spreken.

53. En Wij schonken hem, door Onze barmhartigheid zijn broeder A�ron als profeet en helper.

54. En gedenk Isma�l in het Boek. Hij was getrouw aan zijn belofte En hij was (eveneens) een boodschapper - profeet.

55. Hij placht zijn volk gebeden en aalmoezen aan te bevelen en zijn Heer had welbehagen in hem.

56. En vermeld Idries in het Boek Hij was een waarheidslievend profeet.

57. En Wij verhieven hem tot een hoge plaats.

58. Dezen zijn het over wie Allah Zijn zegeningen heeft uitgestort; namelijk de profeten van het nageslacht van Adam en van degenen die Wij met Noach droegen (in de ark) en van het nageslacht van Abraham en Isra�l; en zij behoren tot degenen die Wij leidden en uitverkoren. Toen de tekenen van de Weldadige hun werden voorgelezen vielen zij buigend en wenend neder.

59. Hen volgden de bozen op, die het gebed verwaarloosden, en hun hartstochten gehoor gaven. Weldra zullen zij hun ondergang tegemoet gaan.

60. Maar zij die berouw hebben en geloven en goede werken verrichten, zullen het paradijs binnengaan en zij zullen geenszins schade lijden.

61. Tuinen der eeuwigheid, dat is een belofte van het Onzienlijke, welke de Barmhartige aan Zijn dienaren heeft gedaan. Voorwaar, Zijn belofte zal zeker worden vervuld.

62. Zij zullen daarin geen ijdel gesprek horen: slechts "vrede", en 's morgens en 's avonds zullen zij hun levensonderhoud ontvangen.

63. Aldus is het paradijs dat Wij als erfenis geven aan Onze dienaren, die rechtvaardig zijn.

64. "Wij (engelen) dalen slechts neder op bevel van uw Heer. Aan Hem behoort al hetgeen v��r ons is en al hetgeen achter ons is en al hetgeen er tussen ligt; en uw Heer vergeet nimmer."

65. Hij is de Heer der hemelen en der aarde en al hetgeen hier tussen is. Dien Hem derhalve en wees volhardend in Zijn aanbidding. Kent gij Zijn gelijke?

66. En de mens zegt: "Zal ik wanneer ik dood ben, dan tot leven worden terug gebracht?"

67. Herinnert de mens zich dan niet dat Wij hem voorheen hebben geschapen toen hij nog niets was?

68. En bij uw Heer, Wij zullen hen en de duivelen zeker verzamelen: dan zullen Wij hen op de knie�n rondom de hel plaatsen.

69. Dan zullen Wij zeker uit elke groep diegenen onder hen uitkiezen die het opstandigst waren tegen de Weldadige.

70. En voorzeker, Wij weten het best wie onder hen het meest verdienen daarin te branden.

71. Er is niemand onder u of hij zal er toe komen - dit is een door uw Heer vastgesteld besluit.

72. Dan zullen Wij de rechtvaardigen redden en de bozen op hun knie�n daarin achterlaten.

73. En wanneer Onze duidelijke tekenen aan hen worden voorgehouden zeggen de ongelovigen tot de gelovigen: "Welke van de twee partijen neemt de beste plaats in en welke is beter als kring?"

74. Hoevele geslachten hebben Wij niet v��r hen verdelgd, die een groter bezit hadden en een beter uiterlijk!

75. Zeg: "De Weldadige geeft degenen die dwalen uitstel totdat zij zullen zien hetgeen waarmee zij worden bedreigd, - zij het de kastijding of het Uur - daarna zullen zij weten wie de slechtste plaats inneemt en wie zwakkere strijdkrachten heeft.

76. En Allah vermeerdert leiding voor degenen die leiding volgen. De blijvende goede werken geven een betere beloning en (vormen) de beste toevlucht bij uw Heer.

77. Hebt gij hem dan gezien die Onze tekenen verwerpt en zegt: "Mij zullen zeker rijkdommen en kinderen worden geschonken?"

78. Heeft hij toegang tot het Onzienlijke gehad of heeft hij een belofte uit de hand van de Weldadige ontvangen?

79. Neen, hetgeen hij zegt tekenen Wij aan en Wij zullen de straf voor hem vermeerderen.

80. En Wij zullen al hetgeen waarover hij spreekt erven en hij zal alleen tot Ons komen.

81. Zij hebben andere goden naast Allah genomen, opdat dezen een bron van macht voor hen mogen zijn.

82. Stellig niet! Integendeel zij (de afgoden) zullen hun aanbidding ontkennen en hun tegenstanders blijken te zijn.

83. Ziet gij niet dat Wij duivelen over de ongelovigen hebben losgelaten om hen aan te sporen?

84. Wees daarom niet gehaast tegenover hen, Wij zullen voor hen de juiste (vergelding) voorbereiden.

85. Ten dage waarop Wij de godvrezenden in groepen zullen verzamelen tot de Barmhartige.

86. Zullen Wij de schuldigen als een dorstige kudde naar de hel drijven.

87. Zij zullen geen voorspraak hebben behalve degenen die van de Weldadige een belofte hebben ontvangen.

88. En zij zeggen: "De Barmhartige heeft zich een zoon genomen."

89. Gij hebt voorzeker een lastering uitgesproken.

90. De hemelen dreigen vaneen te scheuren, en de aarde te splijten en de bergen in stukken te vallen.

91. Daar zij aan de Barmhartige een zoon hebben toegekend.

92. Terwijl de Barmhartige te verheven is om een zoon te hebben.

93. Er is niemand in de hemelen en op de aarde die niet als een dienaar tot de Barmhartige zal komen.

94. Voorwaar, Hij kent hen en heeft hen allen precies geteld.

95. En op de Dag der Opstanding zal elk hunner alleen tot Hem komen.

96. Degenen die geloven en goede daden doen - aan hen zal de Barmhartige liefde betonen.

97. Aldus hebben Wij hem (de Koran) gemakkelijk voor uw tong gemaakt, opdat gij er mede goede tijdingen aan de godvruchtigen moogt geven en een twistziek volk er door moogt waarschuwen.

98. En hoevele geslachten hebben Wij v��r hen niet vernietigd? Kunt gij een enkeling hunner zien of een voetstap van hen horen?

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2005 om 13:24

In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

heel erg bedankt mensen, ben echt blij met jullie reactie's. deze fora zorgen ervoor dat mensen met diverse geloven dichter tot elkaar kunnen komen. respect daarvoor! moge God jullie weg leiden en jullie beschermen

Graag gedaan.

En ik wens jou ook hetzelfde toe. Moge Allah (subhnah wa ta'ala) jou leiden>

Gr, Layla

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:09

wat me zo opvalt is eigenlijk dit; maria kan niet zwanger zijn omdat ze nog maagd is, terwijl er in de koran ook vele wonderen genoemd worden. hoe zit dat nu precies? en hoe zouden jullie ertegenover staan als een nederlandse christelijke jongen je dochter leuk zu vinden en zich tot moslim bekeerd, zou je denken fijn dat hij het ware geloof vind en mooi dat mn dochter gelukkig met hem is. of zou je denken, hij word vast moslim om mn dochter, laat hem maar lekker een andere vrouw zoeken.

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:11

-zijn er nog andere zaken naast alcohol en varkensvlees die niet genuttig mogen worden?
- varkensvlees mag niet genuttigd worden omdat het een onrein dier is toch? waarom is het een onrein dier? God heeft het toch geschapen?
- kan je een "normaal"/persoonlijk gebed verrichten zonder daarbij Koranteksten te gebruiken en zo ja mag dit in het Nederlands worden gebeden?
- moet besnijdenis/belijdenis in een grote kring (krijg het idee dat dit de gewoonte is) maar had gelezen dat er eigenlijk slechts 2 gelovigen bij aanwezig hoefden te zijn.
- is het aannemen v an een andere naam verplicht? iemand vertelde me dat als je naam niet in de Koran voorkomt je eigenlijk geen echte naam hebt. is dit waar?

dit waren nog een aantal vragen die ik had en waarop ik graag antwoord zou krijgen. nogmaals heel erg bedankt voor alle moeite die jullie voor me doen.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:40
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

wat me zo opvalt is eigenlijk dit; maria kan niet zwanger zijn omdat ze nog maagd is, terwijl er in de koran ook vele wonderen genoemd worden. hoe zit dat nu precies? en hoe zouden jullie ertegenover staan als een nederlandse christelijke jongen je dochter leuk zu vinden en zich tot moslim bekeerd, zou je denken fijn dat hij het ware geloof vind en mooi dat mn dochter gelukkig met hem is. of zou je denken, hij word vast moslim om mn dochter, laat hem maar lekker een andere vrouw zoeken.

hoi als hij moslim is geworden dan zou ik het juist heel erg leuk vinden als mijn dochter met hem  zou trouwen  het recht heb ik niet tedenken dat hij alleen om mijn dochter moslim is geworden  dat weet alleen alllah.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:44
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

- zijn er nog andere zaken naast alcohol en varkensvlees die niet genuttig mogen worden?
- varkensvlees mag niet genuttigd worden omdat het een onrein dier is toch? waarom is het een onrein dier? God heeft het toch geschapen?
- kan je een "normaal"/persoonlijk gebed verrichten zonder daarbij Koranteksten te gebruiken en zo ja mag dit in het Nederlands worden gebeden?
- moet besnijdenis/belijdenis in een grote kring (krijg het idee dat dit de gewoonte is) maar had gelezen dat er eigenlijk slechts 2 gelovigen bij aanwezig hoefden te zijn.
- is het aannemen v an een andere naam verplicht? iemand vertelde me dat als je naam niet in de Koran voorkomt je eigenlijk geen echte naam hebt. is dit waar?

dit waren nog een aantal vragen die ik had en waarop ik graag antwoord zou krijgen. nogmaals heel erg bedankt voor alle moeite die jullie voor me doen.


Er zijn geen andere onreine etenswaren bij mijn weten. Er circuleert wel ergens een lijst van E-nummers, want er zijn veel 'verborgen' alcoholische en varkensvlees-producten. Die heeft iemand anders misschien wel.
Een persoonlijk gebed (duaa=smeekbede) mag altijd. Dit mag ook gewoon in het Nederlands.
Inderdaad is twee getuigen het minimum, die bij de shahada aanwezig moeten zijn. De besnijdenis hoeft volgens mij niet verplicht, maar is wel sterk aangeraden. Daar weet ik echter niet het fijne van.
Je hoeft je naam alleen verplicht te veranderen als het iets slechts betekent. Dit is wel heel ruim (dus ook als je je er slecht bij voelt)
Verder hoorde ik iemand zeggen dat www.monotheist.nl een slechte site is. Ik denk niet dat je voor iemand anders moet antwoorden. Het is een �ndere visie op de islam. Ik vind het zeer verhelderend. Iedereen moet echter zelf zijn eigen standpunt vinden en dit voor God verantwoorden.
Salaam en vraag rustig verder, jongen met de moeilijke naam  *Geintje*

Salaam happylady
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 06:13
die naam kon idd wel makkelijker besnijdenis lijkt uit vorige berichten verplicht te zijn. lijkt me vrij pijnlijk, of valt dat mee?
iedereen heeft zn eigen opvattingen en daarom zal ik er geen als slecht beschouwen. daarvoor ben ik nog te onwetend. wat betreft de hadith, deze schijnt door de jaren heen veel bewerkt te zijn klopt dat?
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 06:26
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

-zijn er nog andere zaken naast alcohol en varkensvlees die niet genuttig mogen worden?
- varkensvlees mag niet genuttigd worden omdat het een onrein dier is toch? waarom is het een onrein dier? God heeft het toch geschapen?
- kan je een "normaal"/persoonlijk gebed verrichten zonder daarbij Koranteksten te gebruiken en zo ja mag dit in het Nederlands worden gebeden?
- moet besnijdenis/belijdenis in een grote kring (krijg het idee dat dit de gewoonte is) maar had gelezen dat er eigenlijk slechts 2 gelovigen bij aanwezig hoefden te zijn.
- is het aannemen v an een andere naam verplicht? iemand vertelde me dat als je naam niet in de Koran voorkomt je eigenlijk geen echte naam hebt. is dit waar?

dit waren nog een aantal vragen die ik had en waarop ik graag antwoord zou krijgen. nogmaals heel erg bedankt voor alle moeite die jullie voor me doen.

Mijn conclusie uit de berichten die jij geplaats hebt is dat jij niet echt op zoek bent naar de waarheid en het doel waarom jij hier op aarde bent.

jij bent bevredigende aantwoorden aan het zoeken om samen te zijn met de vrouw waar jij verliefd op bent. dat is jou goedrecht om verliefd te worden op wie jij wil.

maar om van Allah te houden met meer oprecht en eerlijkheid op zoek gaan de reden waarom jij hier bent op aarde. als jij denkt dat liefde voor een vrouw alles is dan heb je het zwaar mis.

der kan van alles gebeuren waardoor de liefde een keer niks voor stelt.

wat ik raar vind is dat jij hier komt met vragen over de islam. je hebt internet waarscheinlijk. gaa naar google typ islam in en je zult heel veel sits krijgen over de islam.

als je echt oprecht bent dan zou je dus erin verdiepen maar eerlijk gezegd betwijfel ik aan je oprechtheid. ik denk als mijn broeders en zusters jou berichten goed zouden lezen dan zouden ze zien dat ji niet echt opzoek bent naar de waarheid over het doel van het leven maar opzoek bent naar de leifde van een vrouw.

In de islam behoren meer dan wie dan ook van Allah te houden. zelfs de meeste moslims houden niet van Allah zoals ze van Allah behoren te houden.(waarom denk je dat het zo slecht gaat met moslims) en dan komt onze profeet mohammad sallahoe alayhie wa salam. en dan komt onze moeder en dan onze moeder en dan onze moeder en dan onze vader

ik heb een vriend die wil inschalah ook moslims worden en hij wil niet geholpen worden met zoeken naar antwoorden over de islam hij wil het liever zelf doen.

hij komt alleen naar mij toe als hij iets niet snapt of hij komt met een big smile op zijn gezicht als iets goed snapt en wat heel logisch is wat hij voorheen als christen niet begreep.

en poppenkast het prediken van jou over de drieeenheid en jezus als zoon van god en dat jezus gestorven is voor de zonden van alle mensen. ik weet heel erg zeker dat jij het zelf niet eens snapt en in de war raakt

ik weet niet wat jij verstaat onder bidden maar christenen doen niet bidden het enisgte wat zij doen is smeekgebedjes op zeggen en dat kan kan bij onz ook alleen noemen we dat geen bidden.

bidden is wanneer je buigt uit eerbied en knielt uit nederigheid voor jou schepper aan wie jij alles te danken hebt.

Alah leid wie Hij wil en misleid wie Hij wil.

en poppenkast lees eerst de bijbel voordat je uitspraken maakt want ik weet dat jij de bijbel nooit gelezen hebt in zijn geheel.

Als je je interresse wilt vegroten in de islam, vraag je alleen maar af hoe het komt dat er meer dan 10 miljoen moslims jong en oud de gehele koran uit hun hoofd kennen?

en vraag je dan weer hoe het komt dat geen een christen de bijbel uit zijn hoofd kent zelfs de paus kent de bijbel niet uit zijn hoofd citeren.

vraag maar aan de broeders en zusters hier hoveel hoofdstukken zijn van de Quran uit hun hoofd kunnen citeren.

Als de bijbel het woord van god zou zijn waarom is het dan nodig geweest om de bijbel iidere keer herschreven moest worden?

 

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 06:29

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Er zijn geen andere onreine etenswaren bij mijn weten. Er circuleert wel ergens een lijst van E-nummers, want er zijn veel 'verborgen' alcoholische en varkensvlees-producten. Die heeft iemand anders misschien wel.

Assalaam Aleikoem en hallo,

Klik hier voor de E-nummers:

http://www.voedsel.net/vragen/vraag36.htm

 

In eerste instantie geplaatst door happylady3113


Inderdaad is twee getuigen het minimum, die bij de shahada aanwezig moeten zijn.[QUOTE]

De Shahade hoe je NIET in het bijzijn v 2 getuigen te zeggen. Het gaat er om dat het je het met de goede intentie zegt. Dus je mag ook alleen zijn bij het uitspreken daarvan.

 

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

De besnijdenis hoeft volgens mij niet verplicht, maar is wel sterk aangeraden. Daar weet ik echter niet het fijne van.

Zuster de besnijdenis v een man is WEL verplicht!

 

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Je hoeft je naam alleen verplicht te veranderen als het iets slechts betekent. Dit is wel heel ruim (dus ook als je je er slecht bij voelt)

Als je naam christelijk is, moet je m ook veranderen.

[QUOTE=happylady3113]Verder hoorde ik iemand zeggen dat www.monotheist.nl een slechte site is. Ik denk niet dat je voor iemand anders moet antwoorden. Het is een �ndere visie op de islam. Ik vind het zeer verhelderend. Iedereen moet echter zelf zijn eigen standpunt vinden en dit voor God verantwoorden.
Salaam en vraag rustig verder, jongen met de moeilijke naam  *Geintje

Deze site is voor moslims een onbetrouwbare feit. 1 vd dingen die zij verkondigen is dat je best alcohol mag drinken (stagfiroellah).

Beste zusters ik snap niet waarom je zoveel verkeerde informatie geeft? Jou antwoord zal denk ik zijn dat het in jou ogen niet verkeerd is (allahoe alam).

Ik heb nergens dalil bij geplaatst, omdat het zaken zijn die denk ik wel alg.bekend zijn. Wil iemand dalil dan hoor ik het insha'Allah graag.

Wa Aleikoem Salaam, Layla

 

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 06:31
Azajamal,
Ik lees denk ik toch anders dan jij  Hij is duidelijkheid aan het krijgen. Ik heb het zelf ook in mijn eentje gedaan, een paar jaar geleden. Voor sommige vragen ben ik ook gewoon rond gaan vragen. Daar is toch niets mis mee??
Enne, hij weet zelf ook dat hij niet voor zijn vrouw moslim moet worden. Ik vind het sowieso al positief dat hij vragen stelt. Insha Allah wordt hij oprecht moslim. Anders niet. Alahu ahlem.
Salaam happylady
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 06:33
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Er zijn geen andere onreine etenswaren bij mijn weten. Er circuleert wel ergens een lijst van E-nummers, want er zijn veel 'verborgen' alcoholische en varkensvlees-producten. Die heeft iemand anders misschien wel.

Assalaam Aleikoem en hallo,

Klik hier voor de E-nummers:

http://www.voedsel.net/vragen/vraag36.htm

 

In eerste instantie geplaatst door happylady3113


Inderdaad is twee getuigen het minimum, die bij de shahada aanwezig moeten zijn.

De Shahade hoe je NIET ijn het bijzijn v 2 getuigen te zeggen. Het gaat er om dat het je het met de goede intentie zegt. Dus je mag ook allen zijn bij het uitspreken daarvan.

 

Dat klopt wat jij zegt. Alleen willen veel moslims de shahada daarna 'officieel' maken. Dit kan met minimaal twee getuigen. (Als ik het niet goed heb, mag je het zeggen, hoor)

Salaam happylady
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 06:39

Assalaam Aleikoem,

Ik heb was mijn post boven aan nog ene beetje aan het aanpassen, dus kijk er nog even naar als je wilt?

Maar officieel is het ook als je de shahade alleen zegt. Ik heb m alleen gezegd, zou dit nu betekenen dat mijn shahade niet officeel is. Nee! Wie bepaalt dat?

Wa Aleikoem Salaam, je zuster Layla

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 06:45
In eerste instantie geplaatst door azajamal


Mijn conclusie uit de berichten die jij geplaats hebt is dat jij niet echt op zoek bent naar de waarheid en het doel waarom jij hier op aarde bent.

jij bent bevredigende aantwoorden aan het zoeken om samen te zijn met de vrouw waar jij verliefd op bent. dat is jou goedrecht om verliefd te worden op wie jij wil.

maar om van Allah te houden met meer oprecht en eerlijkheid op zoek gaan de reden waarom jij hier bent op aarde. als jij denkt dat liefde voor een vrouw alles is dan heb je het zwaar mis.

der kan van alles gebeuren waardoor de liefde een keer niks voor stelt.

wat ik raar vind is dat jij hier komt met vragen over de islam. je hebt internet waarscheinlijk. gaa naar google typ islam in en je zult heel veel sits krijgen over de islam.

als je echt oprecht bent dan zou je dus erin verdiepen maar eerlijk gezegd betwijfel ik aan je oprechtheid. ik denk als mijn broeders en zusters jou berichten goed zouden lezen dan zouden ze zien dat ji niet echt opzoek bent naar de waarheid over het doel van het leven maar opzoek bent naar de leifde van een vrouw.

In de islam behoren meer dan wie dan ook van Allah te houden. zelfs de meeste moslims houden niet van Allah zoals ze van Allah behoren te houden.(waarom denk je dat het zo slecht gaat met moslims) en dan komt onze profeet mohammad sallahoe alayhie wa salam. en dan komt onze moeder en dan onze moeder en dan onze moeder en dan onze vader

ik heb een vriend die wil inschalah ook moslims worden en hij wil niet geholpen worden met zoeken naar antwoorden over de islam hij wil het liever zelf doen.

hij komt alleen naar mij toe als hij iets niet snapt of hij komt met een big smile op zijn gezicht als iets goed snapt en wat heel logisch is wat hij voorheen als christen niet begreep.

en poppenkast het prediken van jou over de drieeenheid en jezus als zoon van god en dat jezus gestorven is voor de zonden van alle mensen. ik weet heel erg zeker dat jij het zelf niet eens snapt en in de war raakt

ik weet niet wat jij verstaat onder bidden maar christenen doen niet bidden het enisgte wat zij doen is smeekgebedjes op zeggen en dat kan kan bij onz ook alleen noemen we dat geen bidden.

bidden is wanneer je buigt uit eerbied en knielt uit nederigheid voor jou schepper aan wie jij alles te danken hebt.

Alah leid wie Hij wil en misleid wie Hij wil.

en poppenkast lees eerst de bijbel voordat je uitspraken maakt want ik weet dat jij de bijbel nooit gelezen hebt in zijn geheel.

Als je je interresse wilt vegroten in de islam, vraag je alleen maar af hoe het komt dat er meer dan 10 miljoen moslims jong en oud de gehele koran uit hun hoofd kennen?

en vraag je dan weer hoe het komt dat geen een christen de bijbel uit zijn hoofd kent zelfs de paus kent de bijbel niet uit zijn hoofd citeren.

vraag maar aan de broeders en zusters hier hoveel hoofdstukken zijn van de Quran uit hun hoofd kunnen citeren.

Als de bijbel het woord van god zou zijn waarom is het dan nodig geweest om de bijbel iidere keer herschreven moest worden?

 

ik ben niet op zoek naar de liefde van een vrouw, die heb ik al gevonden, en ik weet dat nhet leven niet alleen draaid om de liefde van een vrouw, maar weet ook dat de liefde tussen man en vrouw wel erg belangrijk is. ik vind het wel grappig je bericht te lezen eigenlijk je oordeelt over me alsof je me persoonlijk zou kennen.

je zegt dat wat wij doen geen bidden is omdat we niet knielen,
wie zegt je dat ik dat niet doe dan? je hebt er nooit naar gevraagd, en ik kan je vertellen dat ook ik kniel als ik bid, helaas heb je daar dus geen punt bij.

en ja ik heb op internet gezocht, en toen kwam ik op dit forum uit waar ik goed geholpen ben met het zoeken van antwoorden. ik vind het goed dat je vriend op die manier op zoek is, alle respect daarvoor, maar niet iedereen is zo. waar ook nog bij komt is dat ik eerst veel gelezen heb op andere sites en in boeken over de islam, maar op een forum kan je de informatie nu eenmaal overzichtelijker tot je nemen.

ook erg opvallend dat je weet dat ik de bijbel nooit in zijn geheel heb gelezen terwijl je me niet eens kent. en met alle respect, maar kan je van de paus verwachten dat hij uberhaupt zijn eigen naam nog kent? moge God hem kracht geven. en als we het toch over de bijbel hebben, ons is niet verplicht gesteld delen van de bijbel te reciteren dus waarom zouden wij dit zo moeten leren? zolang we God's woord maar kennen, en dat kennen we.

dan is er nog een ding waar ik je op wil wijzen; we aanbidden beide dezelfde God al is het zo dat wij dat op een andere manier doen als jullie moslims het doen en als de joden het doen. als je zo trots bent op je geloof in Hem waarom schrijf je God dan niet met een hoofdletter? puur vanuit het respect dat je hebt voor Hem.

iig bedankt voor de moeite die je hebt genomen om  een bericht te plaatsen, maar met alle respect, oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde, want met de maat waarmede gij meet zult gij gemeten worden.

salaam

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 06:48
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem,

Ik heb was mijn post boven aan nog ene beetje aan het aanpassen, dus kijk er nog even naar als je wilt?

Maar officieel is het ook als je de shahade alleen zegt. Ik heb m alleen gezegd, zou dit nu betekenen dat mijn shahade niet officeel is. Nee! Wie bepaalt dat?

Wa Aleikoem Salaam, je zuster Layla


Wa salaam, ik bedoel met officieel maken met zo'n verklaring dat je moslim bent enzo, zodat je op hadj kunt. Sorry als ik onduidelijk ben.
Verder ga ik later even in op je post. Ik had een uur geleden al ergens moeten zijn  dus ga snel weg

Salaam happylady
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 06:50

Assalaam Akleikoem zuster,

Insha'Allah tot later.

Sorry als ik je verkeerd heb begrepen... (:bloos:)

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.